Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 07:37:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 [96] 97 98 99 100 101 102 103 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2900949 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4750 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 20:09:38 »

mit lehet tenni határértéken a kívüli első kerékdőléssel (camber)? méressem meg megint, hátha nem jól mérték?
Ha jól látom, a tis-ben csak az összetartás (toe) állítása van benne, semmi mást nem lehet állítani az első futómű geometriáján. (a gép törve nem volt, főleg nem a bal oldalon, ahol az érték nem jó).
(a legutóbbi mérés szerint az első futómű két oldala között nagyon nagy különbség van a mért értékek között - utánfutás, csapterpesztés, kerékdőlés))

Nem nagyon vagyok ebben otthon, de mást nem is tudnak állítani. Még a hátsó futómű állítgatásával is tudnak rajta valamicskét (pár tized fok) módosítgatni. Ezt akkor láttam, amikor az én autómon állították a futóművet.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4751 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 20:10:51 »

Úthibák........
Mérni kell az autón az alkatrészeket, távolságokat. Valamiben kell lennie eltérésnek.
Mennyivel több a megengedettnél és milyen irányban?
Mért érték bal:-2.01fok, jobb:-1.12fok

Gyári Bal, jobb: -0.65 (+-1.28)

Tehát a gyári max 1.93 lehetne

Érdekes módon az utánfutás is nagyobb a bal oldalon
Mért értek bal: 3.25 jobb 2.81
Gyári bal, jobb: 2.58 (+-1.02)

Ebből laikusként nekem az jön ki, hogy a bal első lengéscsillapító talppontja előrébb és kijjebb van, mint kellene.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4752 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 21:13:03 »

Mért érték bal:-2.01fok, jobb:-1.12fok

Gyári Bal, jobb: -0.65 (+-1.28)

Tehát a gyári max 1.93 lehetne

Érdekes módon az utánfutás is nagyobb a bal oldalon
Mért értek bal: 3.25 jobb 2.81
Gyári bal, jobb: 2.58 (+-1.02)

Ebből laikusként nekem az jön ki, hogy a bal első lengéscsillapító talppontja előrébb és kijjebb van, mint kellene.

Max. (ill. min  vigyor3) - 1.93


Érdemes megnézni és szükség szerint cserélni a felső toronygumikat. Amikor azok beülnek és deformálódnak elvihetik a hátló tetejét kismértékben.
Amikor én cseréltem a jobb első toronycsapágyam, akkor cseréltem toronygumit is. Jelentős volt a forma eltérés az új és a kb. 10 éve bent lévőnek.


Ha az összetartás jól be van állítva, ennyi hibával még jól kell mennie az autónak és rendellenes kopás sem lesz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4753 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 21:58:57 »

Max. (ill. min  vigyor3) - 1.93


Érdemes megnézni és szükség szerint cserélni a felső toronygumikat. Amikor azok beülnek és deformálódnak elvihetik a hátló tetejét kismértékben.
Amikor én cseréltem a jobb első toronycsapágyam, akkor cseréltem toronygumit is. Jelentős volt a forma eltérés az új és a kb. 10 éve bent lévőnek.


Ha az összetartás jól be van állítva, ennyi hibával még jól kell mennie az autónak és rendellenes kopás sem lesz.
20ekmrel ezelőtt kapott új sachs lengéscsillapítókat, toronycsapágyakat, szilenteket (Skf) ... Max nincsenek a helyükön.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4754 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:06:39 »

20ekmrel ezelőtt kapott új sachs lengéscsillapítókat, toronycsapágyakat, szilenteket (Skf) ... Max nincsenek a helyükön.

Értem.
Nem lehet nem a helyére rakni.
A lengőkar megnyúlni nem szokott, tehát a csonkállványban lehet egy kis hiba feltehetően.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4755 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:08:27 »

Mért érték bal:-2.01fok, jobb:-1.12fok

Gyári Bal, jobb: -0.65 (+-1.28)

Tehát a gyári max 1.93 lehetne

Érdekes módon az utánfutás is nagyobb a bal oldalon
Mért értek bal: 3.25 jobb 2.81
Gyári bal, jobb: 2.58 (+-1.02)

Ebből laikusként nekem az jön ki, hogy a bal első lengéscsillapító talppontja előrébb és kijjebb van, mint kellene.

Hol mérték? Milyen adatbázissal?

Szerintem ez az egész egy átbaxás! Megadnak egy adtasort az összes mk3 mondeóra, holott van dízel benzin, ilyen-olyan futóművel...

Nekem is negatív a kerékdőlés, elvileg éppen határértéken kívül. Szagszervíz babrálta, de nem értette... Aztán mondtam, hogy ez hogy? Aztán egyszer felhívtak, hogy volt megint egy s-max ugyanolyan értékekkel mint az enyém... Elkértem az alvázszámát, és etis szerint ugyanúgy sport futóművel volt szerelve gyárilag... levele szóval ennyit erről az egészről!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4756 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:11:04 »

Hol mérték? Milyen adatbázissal?

Szerintem ez az egész egy átbaxás! Megadnak egy adtasort az összes mk3 mondeóra, holott van dízel benzin, ilyen-olyan futóművel...

Nekem is negatív a kerékdőlés, elvileg éppen határértéken kívül. Szagszervíz babrálta, de nem értette... Aztán mondtam, hogy ez hogy? Aztán egyszer felhívtak, hogy volt megint egy s-max ugyanolyan értékekkel mint az enyém... Elkértem az alvázszámát, és etis szerint ugyanúgy sport futóművel volt szerelve gyárilag... levele szóval ennyit erről az egészről!

"Megadnak egy adtasort az összes mk3 mondeóra"

Ez nem így van.
Ki kell választani, hogy milyen motor, kombi...stb....stb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4757 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:15:32 »

"Megadnak egy adtasort az összes mk3 mondeóra"

Ez nem így van.
Ki kell választani, hogy milyen motor, kombi...stb....stb.

Na de motor belül van választás, pl pont a sport futóműre? Vagy, hogy milyen extrák vannak, amitől jóval nehezebb a kocsi, stb...?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4758 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:22:10 »

Na de motor belül van választás, pl pont a sport futóműre? Vagy, hogy milyen extrák vannak, amitől jóval nehezebb a kocsi, stb...?

Van választás futóműre is, sőt sokszor meg kell mérni a tengelyközép magasságot, hasmagasságot (ezt általában torziós futóműveknél) ezt-azt.
Most pont nem tudom, hogy Mondeo-nál nekem milyen lehetőségeket ad fel, de sokszor még a felni átmérőjét is megadja már a kiválasztásnál.
Sőt súlyokat is megad, hogy hol és mennyi.....meddig legyen a tank...stb.....stb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4759 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:41:47 »

Van választás futóműre is, sőt sokszor meg kell mérni a tengelyközép magasságot, hasmagasságot (ezt általában torziós futóműveknél) ezt-azt.
Most pont nem tudom, hogy Mondeo-nál nekem milyen lehetőségeket ad fel, de sokszor még a felni átmérőjét is megadja már a kiválasztásnál.
Sőt súlyokat is megad, hogy hol és mennyi.....meddig legyen a tank...stb.....stb.

Kamustibi!  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4760 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:46:44 »

Kamustibi!  eplus2

Ahogy gondolod, viszont nem láttál még közelebbről rendes futóműállító berendezést.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4761 Dátum: 2014.01.02 csütörtök, 22:48:10 »

Ahogy gondolod, viszont nem láttál még közelebbről rendes futóműállító berendezést.

Ja, a Ford szakszervíz biztos az aliexpressről rendelte... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4762 Dátum: 2014.01.03 péntek, 00:08:24 »

Ahogy gondolod, viszont nem láttál még közelebbről rendes futóműállító berendezést.
Inkább a "sz@rokbele" hozzáállással van gond. Lehet akármilyen jó a mérőpad, ha a kezelő kókler. Egy corghi padon mérték, a határértékek egyeznek a2.0 tdci 4ajtósra adott TIS értékekkel.
De ha tényleg az van, amit GSR mond, az gáz, mert semmi hókuszpókusz nem volt előtte. Még kerékmyomást sem néztek. Így akár a mért értékek is lehetnek pontatlanok.
 Lehet, nem kellene gondolkodnom ezen, mert amúgy az autó teszi a dolgát, a gumit nem eszi, stb.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4763 Dátum: 2014.01.03 péntek, 00:13:38 »

Inkább a "sz@rokbele" hozzáállással van gond. Lehet akármilyen jó a mérőpad, ha a kezelő kókler. Egy corghi padon mérték, a határértékek egyeznek a2.0 tdci 4ajtósra adott TIS értékekkel.
De ha tényleg az van, amit GSR mond, az gáz, mert semmi hókuszpókusz nem volt előtte. Még kerékmyomást sem néztek. Így akár a mért értékek is lehetnek pontatlanok.
 Lehet, nem kellene gondolkodnom ezen, mert amúgy az autó teszi a dolgát, a gumit nem eszi, stb.

Ha ez megnyugtat 10 autóból 5 ilyesmi pontatlansággal fut, mint a tiéd. Ez még nem probléma és nem is gond. Gumi sem kopik rendellenesen.
Amiket írtam, nem minden autó márkához és típushoz azonosak a mérési feltételek.
Guminyomás a kerékdőlésbe szól bele, ami összetevője a csapterpesztésnek és az után futásnak is.
Ha nem csinálnak vagy rosszul keréktárcsa "ütés" kompenzációt, azaz kihagyják ezt a lépést már akkor is lehetnek ilyen pontatlanságok a mérésben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4764 Dátum: 2014.01.03 péntek, 13:34:22 »

Sziasztok.
Kellene egy kis segítség. Kanyarodásnál és rossz úton kopogó, ropogó hangot hallok az első futómű felől. Enyhén a kormányon is lehet érezni. Sima úton nincs hangja csak ha tekerem a kormányt. Valami ötlet? Köszi.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #4765 Dátum: 2014.01.03 péntek, 13:36:19 »

Sziasztok.
Kellene egy kis segítség. Kanyarodásnál és rossz úton kopogó, ropogó hangot hallok az első futómű felől. Enyhén a kormányon is lehet érezni. Sima úton nincs hangja csak ha tekerem a kormányt. Valami ötlet? Köszi.

Toronycsapágy, szilent, féltengely.

Attól függően, hogy kanyarodás közben, de mozdulatlan kormánynál, és csak egyik, vagy mindkét oldalon, vagy akár álló helyzetben, csak a kormányt tekerve csinálja. Írd le kicsit részletesebben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4766 Dátum: 2014.01.03 péntek, 13:38:16 »

Toronycsapágy, szilent, féltengely.

Attól függően, hogy kanyarodás közben, de mozdulatlan kormánynál, és csak egyik, vagy mindkét oldalon, vagy akár álló helyzetben, csak a kormányt tekerve csinálja. Írd le kicsit részletesebben.

AndyA

Álló helyzetben is hallani, ha tekerek a kormányon.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4767 Dátum: 2014.01.03 péntek, 14:19:11 »

Sziasztok.
Kellene egy kis segítség. Kanyarodásnál és rossz úton kopogó, ropogó hangot hallok az első futómű felől. Enyhén a kormányon is lehet érezni. Sima úton nincs hangja csak ha tekerem a kormányt. Valami ötlet? Köszi.
Rugó? Ha eltörik szokott érdekes hangokat adni!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4768 Dátum: 2014.01.03 péntek, 14:21:42 »

Rugó? Ha eltörik szokott érdekes hangokat adni!

Az hangot ami a kormány tekerésekor van egy rugó feszüléséhez tudnám hasonlítani. Álló helyzetben is.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4769 Dátum: 2014.01.03 péntek, 14:33:56 »

Az hangot ami a kormány tekerésekor van egy rugó feszüléséhez tudnám hasonlítani. Álló helyzetben is.
Nekem mikor eltört recsegett ropogott néha meg akkorát szólt, hogy azt hittem elhagytam valamit rugóból eltört az utolsó menet és az feszengett ahogyan forgattam a kormányt. Megemel és megnéz! jó alaposan mert alig volt látható a jelenség jól álcázta magát!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4770 Dátum: 2014.01.03 péntek, 14:48:14 »

Nekem mikor eltört recsegett ropogott néha meg akkorát szólt, hogy azt hittem elhagytam valamit rugóból eltört az utolsó menet és az feszengett ahogyan forgattam a kormányt. Megemel és megnéz! jó alaposan mert alig volt látható a jelenség jól álcázta magát!

Ennek utánanézek a hétvégén. Köszi a tippet.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #4771 Dátum: 2014.01.03 péntek, 17:08:48 »

Üdv mindenkinek!

Nagyon jó a fórum, sok kérdésre kaptam már választ tőlletek de egy problémám még mindig függőben van.Remélem tud valaki ebben segíteni, amit előre is köszönök!
Amikor megvettem a mondeómat, szemmel látható volt, hogy az eleje lejebb van mint a hátulja, azt hittem, hogy a rugó vagy a lengéscsillapító cseréje megoldja a problémát.Most lecseréltem mind a kettőt vadiújra de nem változott semmi....Az első és a hátsó kerékjárati ív között 4,5 cm a különbség és az első lökhárító nagyon alacsonyan van, mintha orra akarna állni az autó. Tudna valaki javasolni valami okosat?
Köszi
sziasztok
Naplózva
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4772 Dátum: 2014.01.03 péntek, 17:15:07 »

Nekem mikor eltört recsegett ropogott néha meg akkorát szólt, hogy azt hittem elhagytam valamit rugóból eltört az utolsó menet és az feszengett ahogyan forgattam a kormányt. Megemel és megnéz! jó alaposan mert alig volt látható a jelenség jól álcázta magát!

Igazad lett. Eltörött a bal első rugó falbav
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4773 Dátum: 2014.01.03 péntek, 17:53:11 »

Igazad lett. Eltörött a bal első rugó falbav
Ez bejött! eljen
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4774 Dátum: 2014.01.03 péntek, 18:08:48 »

Üdv mindenkinek!

Nagyon jó a fórum, sok kérdésre kaptam már választ tőlletek de egy problémám még mindig függőben van.Remélem tud valaki ebben segíteni, amit előre is köszönök!
Amikor megvettem a mondeómat, szemmel látható volt, hogy az eleje lejebb van mint a hátulja, azt hittem, hogy a rugó vagy a lengéscsillapító cseréje megoldja a problémát.Most lecseréltem mind a kettőt vadiújra de nem változott semmi....Az első és a hátsó kerékjárati ív között 4,5 cm a különbség és az első lökhárító nagyon alacsonyan van, mintha orra akarna állni az autó. Tudna valaki javasolni valami okosat?
Köszi
sziasztok
Hello

azt kellene kideríteni, h az eleje van lent, vagy a hátulja fönt. meg kellene mérned 1 olyat ami jó. lehet cuccoltak vele, és ki van emelve a hátulja, h megpakolva ne üljön.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #4775 Dátum: 2014.01.03 péntek, 18:38:24 »

Néztem már több mondeot is és az első és hátsó sárvédőív a karékhez viszonyítva szép egyenletes és az enyémnél a kerék majdnem beleér a sárvédőbe.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4776 Dátum: 2014.01.03 péntek, 19:06:22 »

Néztem már több mondeot is és az első és hátsó sárvédőív a karékhez viszonyítva szép egyenletes és az enyémnél a kerék majdnem beleér a sárvédőbe.

Hozzávaló rugó van benne?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4777 Dátum: 2014.01.03 péntek, 19:43:11 »

Néztem már több mondeot is és az első és hátsó sárvédőív a karékhez viszonyítva szép egyenletes és az enyémnél a kerék majdnem beleér a sárvédőbe.
vegyél bele másik rugókat oda ahol majdnem beleér a kerékbe. 

ha írsz, válasz gomb, és a quote után írj
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #4778 Dátum: 2014.01.03 péntek, 19:45:59 »

Igen, legalábbis ugy lett rendelve.
Naplózva
Ford IMI
Vendég
« Új hozzászólás #4779 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 01:41:42 »

Sziasztok.

Jó lenne ha tudnànk talàlni megoldàst erre a hibàra ami a kocsimnàl màr règota fent àll.
A hàtsó kerekeim terpesztenek mintha tele lenne pakolva a hàtulja.Hogy mondjàk(negativba dölnek?)
De szemmel jol làtható.
Ès a kocsi hàtulja is be van ülve.Rugók pedig újjak.
Vàrom az ötleteket.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4780 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 14:14:46 »

Lengőkar szilentek tuti rendben?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4781 Dátum: 2014.01.07 kedd, 13:22:37 »

Sziasztok.

Jó lenne ha tudnànk talàlni megoldàst erre a hibàra ami a kocsimnàl màr règota fent àll.
A hàtsó kerekeim terpesztenek mintha tele lenne pakolva a hàtulja.Hogy mondjàk(negativba dölnek?)
De szemmel jol làtható.
Ès a kocsi hàtulja is be van ülve.Rugók pedig újjak.
Vàrom az ötleteket.
Hátsó (kereszt) lemez lengőkarokat nézd meg, illetve a szilentjeit. Picit lehet állítani a dőlésen is, de csak annyit, amennyit a lengőkar csavarja enged középen, mert amúgy nem lehet.
Ha kicsit terpeszt, de nem eszi a gumik belső széleit az nem gáz, ilyen kb mindegyik.
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #4782 Dátum: 2014.01.08 szerda, 20:34:14 »

Sziasztok!

Ha balra tekerem ütközésig a kormányt majd lassan indulok, erős ropogás halatszik a futóműből - MK3 Facelift kombi 2.0 TDCi 2004-es.

Mi a véleményetek a belső első pici féltengelyem elkopott?

Amennyiben igen, honnét tudnék egyet "jóárasítva" venni?

Köszi.

Üdv:
Laci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4783 Dátum: 2014.01.08 szerda, 20:35:23 »

Sziasztok!

Ha balra tekerem ütközésig a kormányt majd lassan indulok, erős ropogás halatszik a futóműből - MK3 Facelift kombi 2.0 TDCi 2004-es.

Mi a véleményetek a belső első pici féltengelyem elkopott?

Amennyiben igen, honnét tudnék egyet "jóárasítva" venni?

Köszi.

Üdv:
Laci
igen,az vagy a másik.bontósoktól.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #4784 Dátum: 2014.01.08 szerda, 20:37:07 »

Sziasztok.

Jó lenne ha tudnànk talàlni megoldàst erre a hibàra ami a kocsimnàl màr règota fent àll.
A hàtsó kerekeim terpesztenek mintha tele lenne pakolva a hàtulja.Hogy mondjàk(negativba dölnek?)
De szemmel jol làtható.
Ès a kocsi hàtulja is be van ülve.Rugók pedig újjak.
Vàrom az ötleteket.

lengőkarok nyúltak ki. majd megdumáljuk. wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4785 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:17:36 »

Szevasztok,

Mk3-as benzines mondeómban eltört a bal első futómű rugó. Az új rugót már beszereztem, de olyan helyen áll az autó hogy csak a legközelebbi általános szerelőhöz tudok/merek elgurulni vele. Miben különbözik ez a Ford rugócsere, egy bármilyen más autótípustól ? Tudok neki jó tanácsot adni, hogy mire figyeljen ?

Köszönettel,
FD.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #4786 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:19:39 »

Szevasztok,

Mk3-as benzines mondeómban eltört a bal első futómű rugó. Az új rugót már beszereztem, de olyan helyen áll az autó hogy csak a legközelebbi általános szerelőhöz tudok/merek elgurulni vele. Miben különbözik ez a Ford rugócsere, egy bármilyen más autótípustól ? Tudok neki jó tanácsot adni, hogy mire figyeljen ?

Köszönettel,
FD.

Semmi különös. Gólyaláb kiszed, satuba befog, rugó összehúz, régi eldob, új feltesz, csók, anyád, Ödön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4787 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:35:24 »

Semmi különös. Gólyaláb kiszed, satuba befog, rugó összehúz, régi eldob, új feltesz, csók, anyád, Ödön.

AndyA

A gólyaláb kiszed része érdekel.
1., függőleges stab rúd kiszerel 
2., csonkállvány rögzítőcsavar lelazít,
3., gólyaláb torony csavarok ki,,,kábé ennyi lenne ugye ?   

A lengőkar nem lesz útban elfér majd tőle a gólyaláb kivételkor ?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4788 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:47:38 »

Szevasztok,

Mk3-as benzines mondeómban eltört a bal első futómű rugó. Az új rugót már beszereztem, de olyan helyen áll az autó hogy csak a legközelebbi általános szerelőhöz tudok/merek elgurulni vele. Miben különbözik ez a Ford rugócsere, egy bármilyen más autótípustól ? Tudok neki jó tanácsot adni, hogy mire figyeljen ?

Köszönettel,
FD.

A gyári előírás szerint a gólyaláb kivételéhez le kell ereszteni a bölcsőt, hogy ne feszítsd túlságosan a lengőkar hátsó nagy szilentjét, amikor a csonkállványt és a lengőkart szétválasztod. Ha már szét van választva, nincs útban egyáltalán.

Meg visszarakásnál azt kell nézni, hogy a toronyszilenten lévő nyíl jó irányba mutasson.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4789 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:48:33 »

A gólyaláb kiszed része érdekel.
1., függőleges stab rúd kiszerel 
2., csonkállvány rögzítőcsavar lelazít,
3., gólyaláb torony csavarok ki,,,kábé ennyi lenne ugye ?   

A lengőkar nem lesz útban elfér majd tőle a gólyaláb kivételkor ?


1. igen
2. elvileg igen....gyakorlatilag nem hiszem, hogy a helyén egyszerű lesz kihúzni a gátlót a csonkállványból

Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4790 Dátum: 2014.01.10 péntek, 20:57:42 »

Uraim, Köszönöm a jó tanácsokat ! Mindig jó olvasni amikor jó szándékú fórumozó Mondeo tulajok segítik egymást. taps

ui: el is készült a csere, végül párban cseréltem a első rugókat, keveset futott gyári rugókra. Végülis kiderült hogy a névtelen rugó tört el, és a másik oldali Kayaba rugót pedig eltettem tartalékba. Állítólag a Kayaba ami ár/érték arányban egyész jó, ha nem akarsz gyárit rakni a helyére.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.14 kedd, 08:43:04 írta FokaDriver » Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #4791 Dátum: 2014.01.14 kedd, 12:41:56 »

Sziasztok!

Lehetséges az, hogy egy MK3-as facelift-es kombi bal elsö és jobb elsö féltengelycsuklója ugyanaz?

Hol tudnék ilyen alkatrészt jó ár-érték arányban beszerezni?

Üdv:
Laci
Naplózva
gombi890704
Vendég
« Új hozzászólás #4792 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 20:05:06 »

Sziasztok! Èrdeklődnèk mk3, kombi-hoz hàtsó sport futóművet vettetek-e? Ès hol? Milyet? Segítsègeteket köszönöm!!!!!!!!!!!
 help
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4793 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 21:32:43 »

Sziasztok! Èrdeklődnèk mk3, kombi-hoz hàtsó sport futóművet vettetek-e? Ès hol? Milyet? Segítsègeteket köszönöm!!!!!!!!!!!
 help
Én nem. Bocs.  Wink  Üdv a klubban!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4794 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 23:05:23 »

Jó futőművest tud valaki BP-n, aki
- vagy nagyon korán kezd (7 körül)
- vagy nagyon későn végez (este 8 körül)
- vagy dolgozik szombaton is?

Valami kopog az autó elejében és meg kéne rángatni-nézni, hogy ki a bűnös. A "kutyacsontjaim" már cserések voltak, hétvégén kapott is mindkét oldalra újat. Ezzel az "egyik fajta kopogás" meg is szűnt, de valami még hallatja a hangját.
Ha kis útegyenletlenségen megyek át, akkor nem kattan. Ha nagyobb "felütős" (pl fekvőrendőr) jellegű bukkanón, durva-hiányos macskaköves úton megyek, akkor hallom kopogni. Álló helyben tekergetve a kormányt nem ropog-kattog. Egyenesen haladva, kanyarodva is hallani a koppanást.
Rugó egyben van, nem törött.

Mivel távdiagnosztikával ezt elég nehéz behatárolni, plussz random nem akarom cserélgetni az alkatrészeket, jó lenne, ha egy hozzáértő meg tudná mondani, hogy mit cseréljek ki.

Köszi!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #4795 Dátum: 2014.01.21 kedd, 10:42:19 »

Jó futőművest tud valaki BP-n, aki
- vagy nagyon korán kezd (7 körül)
- vagy nagyon későn végez (este 8 körül)
- vagy dolgozik szombaton is?

Valami kopog az autó elejében és meg kéne rángatni-nézni, hogy ki a bűnös. A "kutyacsontjaim" már cserések voltak, hétvégén kapott is mindkét oldalra újat. Ezzel az "egyik fajta kopogás" meg is szűnt, de valami még hallatja a hangját.
Ha kis útegyenletlenségen megyek át, akkor nem kattan. Ha nagyobb "felütős" (pl fekvőrendőr) jellegű bukkanón, durva-hiányos macskaköves úton megyek, akkor hallom kopogni. Álló helyben tekergetve a kormányt nem ropog-kattog. Egyenesen haladva, kanyarodva is hallani a koppanást.
Rugó egyben van, nem törött.

Mivel távdiagnosztikával ezt elég nehéz behatárolni, plussz random nem akarom cserélgetni az alkatrészeket, jó lenne, ha egy hozzáértő meg tudná mondani, hogy mit cseréljek ki.

Köszi!

http://www.ficsor.hu/gumi_felni/kapcsolat.php

Dolgoznak szombaton is. Futóművet állíttattam náluk, gondolom meg tudják rángatni az autódat. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.21 kedd, 10:44:17 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4796 Dátum: 2014.01.31 péntek, 13:30:32 »

hiho!
Nemrégiben lett cserélve az autón 4db rugó és 4db lengéscsillapító, igaz minden bontott került bele de jó méretek voltak és azért rendesen is tart az autó. Most elég magasan is van a hátulja meg az eleje is a csere előtti állapothoz képest, viszont ami miatt belefogtam az egészbe az sokat nem változott. Szóval az autó kanyarokban elég instabil igazából leng a hátulja mintha tele lenne rakva a puttony és rángatná főleg ha kanyarban úthibára megyek vagy ilyesmi azt nagyon nem viseli jól. Gondolom a szilentek adták meg magukat szóval azon gondolkodám hogy lehet-e olyat csinálni esetleg csinált-e valaki olyat hogy bontott lengőkarba új Pu szilentet gyártat. Mivel amennyire tudom a kombihoz nem nagyon van hátra utólagos szilent viszont vannak manufaktúrák akik ilyesmivel foglalkoznak. Mostmár csak ez van hátra hogy rendesen viselkedjen az autó.
Ja még valami fékezéskor kicsit ugye megtámasztom a kormányt és olyankor lehet érezni hogy koppan benne valami mintha a rudazata mozdulna azzal lehet valamit kezdeni? Lehet picit mozgatni tengely irányban azt már kipróbáltam nem veszélyes inkább csak zavaró érzés hogy kottyan kicsit.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4797 Dátum: 2014.01.31 péntek, 13:39:43 »

hiho!
Nemrégiben lett cserélve az autón 4db rugó és 4db lengéscsillapító, igaz minden bontott került bele de jó méretek voltak és azért rendesen is tart az autó. Most elég magasan is van a hátulja meg az eleje is a csere előtti állapothoz képest, viszont ami miatt belefogtam az egészbe az sokat nem változott. Szóval az autó kanyarokban elég instabil igazából leng a hátulja mintha tele lenne rakva a puttony és rángatná főleg ha kanyarban úthibára megyek vagy ilyesmi azt nagyon nem viseli jól. Gondolom a szilentek adták meg magukat szóval azon gondolkodám hogy lehet-e olyat csinálni esetleg csinált-e valaki olyat hogy bontott lengőkarba új Pu szilentet gyártat. Mivel amennyire tudom a kombihoz nem nagyon van hátra utólagos szilent viszont vannak manufaktúrák akik ilyesmivel foglalkoznak. Mostmár csak ez van hátra hogy rendesen viselkedjen az autó.
Ja még valami fékezéskor kicsit ugye megtámasztom a kormányt és olyankor lehet érezni hogy koppan benne valami mintha a rudazata mozdulna azzal lehet valamit kezdeni? Lehet picit mozgatni tengely irányban azt már kipróbáltam nem veszélyes inkább csak zavaró érzés hogy kottyan kicsit.

A Pu szilent az horror árban lesz szerintem....főleg, hogy külön gyártatni is kéne.
Lehet kapni sima szilenteket is csak nem nagyon reklámozzák, mert jobban megéri komplett lengőkarokat eladni, mint pár ezer ft-os szilenteket.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4798 Dátum: 2014.01.31 péntek, 13:43:18 »

A Pu szilent az horror árban lesz szerintem....főleg, hogy külön gyártatni is kéne.
Lehet kapni sima szilenteket is csak nem nagyon reklámozzák, mert jobban megéri komplett lengőkarokat eladni, mint pár ezer ft-os szilenteket.

olyat merre érdemes?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4799 Dátum: 2014.01.31 péntek, 13:51:02 »

olyat merre érdemes?


Eddig csak a lengyeleknél találtam....ebben a kombi hátsó futóművének az összes szilentje benne van: http://allegro.pl/tuleje-wahaczy-tylnych-ford-mondeo-iii-combi-2000-i3909933732.html
Lemförder a gyártó szóval biztos meglehet venni itthon is.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 [96] 97 98 99 100 101 102 103 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.