Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 13:41:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2901631 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4800 Dátum: 2014.01.31 péntek, 13:53:37 »

Eddig csak a lengyeleknél találtam....ebben a kombi hátsó futóművének az összes szilentje benne van: http://allegro.pl/tuleje-wahaczy-tylnych-ford-mondeo-iii-combi-2000-i3909933732.html
Lemförder a gyártó szóval biztos meglehet venni itthon is.
na ez egész szimpatikus szettnek tűnik és az ára is elfogadható.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #4801 Dátum: 2014.01.31 péntek, 19:59:09 »

Sziasztok! 1 éve cseréltem a szervoban olajat, csere után vettem észre, hogy kicsit akadva indul meg középállásból a kormányzás. Kattan egyet. Utána Xado valamit segített, azonban most hogy jöttek a hidegek, így ismét elkezdte, Csak ha középállásból indítom a kormányzást, akkor ndul nehezen, egy kis koppanás kíséretében. mindkét irányba ez van. Ha egyik oldalra eltkerem és onnan kormányzok, akkor semmi. Ha bemelegszik, akkor jobb, hidegen rosszabb... Megkophatot a fogasléc? Szervóan nem gondolkodok, mert akkor nem csak középállásban lenne ilyen. Macerás a kormányművet kikapni? Felújítással tapasztalatok? Egyáltalán ha a fogasléc a hibás akkor nincs is értelme felújítani? Kb 270E km lehet a kormányműben...
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #4802 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:24:55 »

Estét Cheesy
Egy gyors kérdésem lenne Cheesy
ha ki akarom cserélni a kombim hátsó féknyergeit, olyanokra amik nem rohadnak be, a sima sedan nyergei is jók, vagy teljesen más a kombi féknyerge??
Köcce előre is Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #4803 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:28:32 »

Estét Cheesy
Egy gyors kérdésem lenne Cheesy
ha ki akarom cserélni a kombim hátsó féknyergeit, olyanokra amik nem rohadnak be, a sima sedan nyergei is jók, vagy teljesen más a kombi féknyerge??
Köcce előre is Cheesy

csak kombié. Máshol van a 4-5 ajtós kézifék kötelének a helye, mint a kombié. A kombinál felül fut, a 4-5 ajtósénál alul.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #4804 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:30:20 »

csak kombié. Máshol van a 4-5 ajtós kézifék kötelének a helye, mint a kombié. A kombinál felül fut, a 4-5 ajtósénál alul.
Köcce Cheesy
Faca, me senkinek sincs most kombiné nyerge  szomoru1 szomoru1 szomoru1
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #4805 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:30:22 »

Sziasztok! 1 éve cseréltem a szervoban olajat, csere után vettem észre, hogy kicsit akadva indul meg középállásból a kormányzás. Kattan egyet. Utána Xado valamit segített, azonban most hogy jöttek a hidegek, így ismét elkezdte, Csak ha középállásból indítom a kormányzást, akkor ndul nehezen, egy kis koppanás kíséretében. mindkét irányba ez van. Ha egyik oldalra eltkerem és onnan kormányzok, akkor semmi. Ha bemelegszik, akkor jobb, hidegen rosszabb... Megkophatot a fogasléc? Szervóan nem gondolkodok, mert akkor nem csak középállásban lenne ilyen. Macerás a kormányművet kikapni? Felújítással tapasztalatok? Egyáltalán ha a fogasléc a hibás akkor nincs is értelme felújítani? Kb 270E km lehet a kormányműben...

megkopott a kormánymű középállása. Ezzel még jó sokáig el lehet közlekedni.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #4806 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:31:04 »

Köcce Cheesy
Faca, me senkinek sincs most kombiné nyerge  szomoru1 szomoru1 szomoru1

tominak jön autója jövő hétvégén, csak nem tudom, h kombiné lesz.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #4807 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:36:21 »

tominak jön autója jövő hétvégén, csak nem tudom, h kombiné lesz.
Tudsz vele beszélni h milyen jön neki???
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #4808 Dátum: 2014.01.31 péntek, 20:41:47 »

Tudsz vele beszélni h milyen jön neki???

megkérdezhetem motorcraftot.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4809 Dátum: 2014.02.01 szombat, 10:56:07 »

hiho!
Nemrégiben lett cserélve az autón 4db rugó és 4db lengéscsillapító, igaz minden bontott került bele de jó méretek voltak és azért rendesen is tart az autó. Most elég magasan is van a hátulja meg az eleje is a csere előtti állapothoz képest, viszont ami miatt belefogtam az egészbe az sokat nem változott. Szóval az autó kanyarokban elég instabil igazából leng a hátulja mintha tele lenne rakva a puttony és rángatná főleg ha kanyarban úthibára megyek vagy ilyesmi azt nagyon nem viseli jól. Gondolom a szilentek adták meg magukat szóval azon gondolkodám hogy lehet-e olyat csinálni esetleg csinált-e valaki olyat hogy bontott lengőkarba új Pu szilentet gyártat. Mivel amennyire tudom a kombihoz nem nagyon van hátra utólagos szilent viszont vannak manufaktúrák akik ilyesmivel foglalkoznak. Mostmár csak ez van hátra hogy rendesen viselkedjen az autó.
Ja még valami fékezéskor kicsit ugye megtámasztom a kormányt és olyankor lehet érezni hogy koppan benne valami mintha a rudazata mozdulna azzal lehet valamit kezdeni? Lehet picit mozgatni tengely irányban azt már kipróbáltam nem veszélyes inkább csak zavaró érzés hogy kottyan kicsit.

Kanyarban úthibára szaladva lebeg a hátulja, az első körben csillapító. Azok biztos jók?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4810 Dátum: 2014.02.01 szombat, 18:42:30 »

Kanyarban úthibára szaladva lebeg a hátulja, az első körben csillapító. Azok biztos jók?

AndyA


ha megpumpálom akkor rendesen megáll egy le egy föl és vége szóval gondolom ott nem lehet olyan nagy baj...
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4811 Dátum: 2014.02.01 szombat, 22:23:55 »

ha megpumpálom akkor rendesen megáll egy le egy föl és vége szóval gondolom ott nem lehet olyan nagy baj...

Azért a "pumpálásnál" lehet pontosabb diagnosztikát is kéne csinálni.  Wink 
Vidd el egy lengéscsillapító mérésre....ott legalább pontosabb képet kapsz az állapotukról....árban 2-3ezer ft körül van. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4812 Dátum: 2014.02.01 szombat, 22:30:04 »

Köcce Cheesy
Faca, me senkinek sincs most kombiné nyerge  szomoru1 szomoru1 szomoru1

Egy jobbos nyergem van, 2002-es kocsiból....ha az segit! wave
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4813 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 19:10:38 »

Azért a "pumpálásnál" lehet pontosabb diagnosztikát is kéne csinálni.  Wink 
Vidd el egy lengéscsillapító mérésre....ott legalább pontosabb képet kapsz az állapotukról....árban 2-3ezer ft körül van. 

Mérés szerint még az előző is jó volt és ami most belekerült az sokkal jobban működik. Persze ettől még lehet rossz de akkor már csak az új fog segíteni...
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4814 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 11:30:46 »

Az mi a fenétől lehet, hogy egyfelől a két új (és vonóhorgos autóhoz való, erősített kivitelű) rugó beépítése sem emelte fel lényegesen az autó hátulját, de ráadásul a jobb fele szemre még így is lejjebb van 1-2 centivel? Majd utánamérek, de a másik autóhoz képest a hátsó kerék fölött látványosan kevesebb a hely. Ott van vagy 5 centi minimum, itt meg a kerékív teteje majdnem a gumi magasságában van.

Van valami olyan alkatrész a hátsó futóműben, ami el tud kopni, görbülni, mittudoménmitcsinálni, ami ilyet okozhat? Pláne féloldalasan.

Mondjuk a rugózáson érezhetően változtatott a dolog, nem ül össze olyan gyorsan és könnyen, mint a régi. Pl. fekvőrendőrnél igen nagy lett a különbség, tehát a rugó kétségkívül működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4815 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:01:57 »

Jó futőművest tud valaki BP-n, aki
- vagy nagyon korán kezd (7 körül)
- vagy nagyon későn végez (este 8 körül)
- vagy dolgozik szombaton is?

Valami kopog az autó elejében és meg kéne rángatni-nézni, hogy ki a bűnös. A "kutyacsontjaim" már cserések voltak, hétvégén kapott is mindkét oldalra újat. Ezzel az "egyik fajta kopogás" meg is szűnt, de valami még hallatja a hangját.
Ha kis útegyenletlenségen megyek át, akkor nem kattan. Ha nagyobb "felütős" (pl fekvőrendőr) jellegű bukkanón, durva-hiányos macskaköves úton megyek, akkor hallom kopogni. Álló helyben tekergetve a kormányt nem ropog-kattog. Egyenesen haladva, kanyarodva is hallani a koppanást.
Rugó egyben van, nem törött.

Mivel távdiagnosztikával ezt elég nehéz behatárolni, plussz random nem akarom cserélgetni az alkatrészeket, jó lenne, ha egy hozzáértő meg tudná mondani, hogy mit cseréljek ki.

Köszi!

Közben meglett, hogy mi kopog. Megrángattuk otthon és nem futómű sajnos, hanem kormánymű. Ha egy helyben áll az autó és a kormányt megrángatom balra-jobbra, akkor hallani a kopogást. Ha a kezemet ráteszem a kormányműből kijövő karra, akkor azon lehet érezni, hogy kopog. Nem a gömbfej, hanem a belső oldaláról lehet érezni. Ha jól tudom egy ilyesmi alkatrész ez: http://alkatreszek.hu/cikkkepek/0151/50_91_9877_la_swag_axialis_csuklo__vezetokar_swag---50%2091%209877.jpg

Kérdések:
Így, hogy ez kopog, mennyire sűrgős cserélni a tapasztalatok alapján? A kormányzáson nem érzek semmi változást, jó az úttartás, nem akad, nem ropog a kormány.
Házilag lehet-e ezt cserélni?
Kormányművet ki kell-e szedni hozzá?

Köszi!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4816 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:10:33 »

Közben meglett, hogy mi kopog. Megrángattuk otthon és nem futómű sajnos, hanem kormánymű. Ha egy helyben áll az autó és a kormányt megrángatom balra-jobbra, akkor hallani a kopogást. Ha a kezemet ráteszem a kormányműből kijövő karra, akkor azon lehet érezni, hogy kopog. Nem a gömbfej, hanem a belső oldaláról lehet érezni. Ha jól tudom egy ilyesmi alkatrész ez: http://alkatreszek.hu/cikkkepek/0151/50_91_9877_la_swag_axialis_csuklo__vezetokar_swag---50%2091%209877.jpg

Kérdések:
Így, hogy ez kopog, mennyire sűrgős cserélni a tapasztalatok alapján? A kormányzáson nem érzek semmi változást, jó az úttartás, nem akad, nem ropog a kormány.
Házilag lehet-e ezt cserélni?
Kormányművet ki kell-e szedni hozzá?

Köszi!


Kormányművet ki kell szedni (TIS szerint) szóval otthon ne állj neki.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4817 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:19:37 »

Az mi a fenétől lehet, hogy egyfelől a két új (és vonóhorgos autóhoz való, erősített kivitelű) rugó beépítése sem emelte fel lényegesen az autó hátulját, de ráadásul a jobb fele szemre még így is lejjebb van 1-2 centivel? Majd utánamérek, de a másik autóhoz képest a hátsó kerék fölött látványosan kevesebb a hely. Ott van vagy 5 centi minimum, itt meg a kerékív teteje majdnem a gumi magasságában van.

Van valami olyan alkatrész a hátsó futóműben, ami el tud kopni, görbülni, mittudoménmitcsinálni, ami ilyet okozhat? Pláne féloldalasan.

Mondjuk a rugózáson érezhetően változtatott a dolog, nem ül össze olyan gyorsan és könnyen, mint a régi. Pl. fekvőrendőrnél igen nagy lett a különbség, tehát a rugó kétségkívül működik.

AndyA

Erre én is kíváncsi lennék....
Rugót cseréltem én is és szinte semmit nem változott.  Én az alsó lengőkaron gondolkoztam még aztán arra jutottam, hogy drága mulatság lenne próbálkozni a futóműalkatrészek cseréjével. Utána került be az airspring....na ott látható volt a változás és azóta is hibátlan.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4818 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:24:24 »

Kormányművet ki kell szedni (TIS szerint) szóval otthon ne állj neki.

Dehogy kell kiszedni!

Axiál csuklót simán lehet cserélni. Excenteres kihajtó jó ha van.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4819 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:36:54 »

Dehogy kell kiszedni!

Axiál csuklót simán lehet cserélni. Excenteres kihajtó jó ha van.......

Akkor jó, ha nem kell.  eljen 
Bilincseket mennyire xopás levenni és visszarakni, könnyen hozzáférhető?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4820 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:42:39 »

Akkor jó, ha nem kell.  eljen 
Bilincseket mennyire xopás levenni és visszarakni, könnyen hozzáférhető?


Van könnyebben is szerelhető, de megcsinálható ez is.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4821 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:44:35 »

Az mi a fenétől lehet, hogy egyfelől a két új (és vonóhorgos autóhoz való, erősített kivitelű) rugó beépítése sem emelte fel lényegesen az autó hátulját, de ráadásul a jobb fele szemre még így is lejjebb van 1-2 centivel? Majd utánamérek, de a másik autóhoz képest a hátsó kerék fölött látványosan kevesebb a hely. Ott van vagy 5 centi minimum, itt meg a kerékív teteje majdnem a gumi magasságában van.

Van valami olyan alkatrész a hátsó futóműben, ami el tud kopni, görbülni, mittudoménmitcsinálni, ami ilyet okozhat? Pláne féloldalasan.

Mondjuk a rugózáson érezhetően változtatott a dolog, nem ül össze olyan gyorsan és könnyen, mint a régi. Pl. fekvőrendőrnél igen nagy lett a különbség, tehát a rugó kétségkívül működik.

AndyA

Nagyobb átmérőjű a kereked.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4822 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 12:45:12 »

Van könnyebben is szerelhető, de megcsinálható ez is.  Cool

 worship
Mondeon még nem volt hozzá "szerencsém"....csak azért kérdezem.  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4823 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 13:23:37 »

Erre én is kíváncsi lennék....
Rugót cseréltem én is és szinte semmit nem változott.  Én az alsó lengőkaron gondolkoztam még aztán arra jutottam, hogy drága mulatság lenne próbálkozni a futóműalkatrészek cseréjével. Utána került be az airspring....na ott látható volt a változás és azóta is hibátlan.

Én most dobtam ki belőle (sajnos szó szerint is), mondván minek, ha megy bele új rugó... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4824 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 13:34:20 »

Én most dobtam ki belőle (sajnos szó szerint is), mondván minek, ha megy bele új rugó... Sad

AndyA

Ha előbb mondod, hogy rugócserére készülsz.....lebeszéltelek volna.  Wink
Nyáron tervezem majd az össze szilent cseréjét...kíváncsi leszek azután milyen változás lesz. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4825 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 13:36:21 »

Ha előbb mondod, hogy rugócserére készülsz.....lebeszéltelek volna.  Wink
Nyáron tervezem majd az össze szilent cseréjét...kíváncsi leszek azután milyen változás lesz. 

A rugók tudottan döglöttek voltak, azokat mindenképpen cserélni kellett. Anno sok nehéz cuccot hurcoltak vele országszerte. Már 3 éve, amikor megvettem az autót, csereérettek voltak. Azóta a 140-hez kapott még egy százast futásteljesítményben. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #4826 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 18:21:01 »

Sziasztok,

Beújítottam a hátsó féknyergeket facelift utánira. A légtelenítést járó vagy álló motornál végezzük?

Köszi  worship
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4827 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 18:29:35 »

Sziasztok,

Beújítottam a hátsó féknyergeket facelift utánira. A légtelenítést járó vagy álló motornál végezzük?

Köszi  worship

Álló motornál és ne csak a hátsóknál légtelenítsetek, hanem elől is.....és keresztbe....jobb hátsó-bal első, bal hátsó-jobb első   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #4828 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 19:27:03 »

Álló motornál és ne csak a hátsóknál légtelenítsetek, hanem elől is.....és keresztbe....jobb hátsó-bal első, bal hátsó-jobb első   

Köszi,
eddig mindig így csináltam, de munkatársaim fedobták ezt a jóró motoros témát...
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4829 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 19:44:42 »

Köszi,
eddig mindig így csináltam, de munkatársaim fedobták ezt a jóró motoros témát...

Semmilyen összefüggés nincs a motor járásával, legfeljebb könnyebb nyomni a pedált a rásegítés miatt.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4830 Dátum: 2014.02.04 kedd, 09:59:28 »

Az mi a fenétől lehet, hogy egyfelől a két új (és vonóhorgos autóhoz való, erősített kivitelű) rugó beépítése sem emelte fel lényegesen az autó hátulját, de ráadásul a jobb fele szemre még így is lejjebb van 1-2 centivel? Majd utánamérek, de a másik autóhoz képest a hátsó kerék fölött látványosan kevesebb a hely. Ott van vagy 5 centi minimum, itt meg a kerékív teteje majdnem a gumi magasságában van.

Van valami olyan alkatrész a hátsó futóműben, ami el tud kopni, görbülni, mittudoménmitcsinálni, ami ilyet okozhat? Pláne féloldalasan.

Mondjuk a rugózáson érezhetően változtatott a dolog, nem ül össze olyan gyorsan és könnyen, mint a régi. Pl. fekvőrendőrnél igen nagy lett a különbség, tehát a rugó kétségkívül működik.

AndyA

Tegnap este vettem a fáradságot és leméricskéltem a centiket a padlótól a kerékívig, majd ugyanezt megtettem a csomit kipakolva, üresen is. Nos, a cuccoktól mentesen vagy 3 centit nőtt az autó... Smiley

Üresen 68,5 centi körül van a padlótól a kerékív teteje. Mérne valaki egy ilyet nekem a sajátján? (205/55R16 téli kerékkel, 2,4-es guminyomással mértem.)

Amikor mindent visszapakoltam (kicsit átrendezve, hogy a nehéz cuccok inkább közvetlenül az ülés mögé kerüljenek), a korábbi 65 centi helyett inkább 66-66,5 lett az eredmény.

Mondjuk magam is elcsodálkoztam, hogy mi cucc van az autóban. Ezzel jár a kétlaki életmód, hogy az embernek állandóan hurcolnia kell a cuccait magával. Ez van... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #4831 Dátum: 2014.02.04 kedd, 16:26:48 »

Tegnap este vettem a fáradságot és leméricskéltem a centiket a padlótól a kerékívig, majd ugyanezt megtettem a csomit kipakolva, üresen is. Nos, a cuccoktól mentesen vagy 3 centit nőtt az autó... Smiley

Üresen 68,5 centi körül van a padlótól a kerékív teteje. Mérne valaki egy ilyet nekem a sajátján? (205/55R16 téli kerékkel, 2,4-es guminyomással mértem.)

Amikor mindent visszapakoltam (kicsit átrendezve, hogy a nehéz cuccok inkább közvetlenül az ülés mögé kerüljenek), a korábbi 65 centi helyett inkább 66-66,5 lett az eredmény.

Mondjuk magam is elcsodálkoztam, hogy mi cucc van az autóban. Ezzel jár a kétlaki életmód, hogy az embernek állandóan hurcolnia kell a cuccait magával. Ez van... Smiley

AndyA

Du. mérek egyet, és este megírom. Nekem egyébként még a gyári szintszabályzós telók vannak bent. A gumi méret ugyan az és a nyomás is.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4832 Dátum: 2014.02.04 kedd, 17:45:08 »

Du. mérek egyet, és este megírom. Nekem egyébként még a gyári szintszabályzós telók vannak bent. A gumi méret ugyan az és a nyomás is.

A szintszabályzós teleszpók az más. Az a fel-le ugrálásból merítve az energiát mindig visszaállítja magát ugyanarra a szintre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4833 Dátum: 2014.02.04 kedd, 19:53:23 »

Tegnap este vettem a fáradságot és leméricskéltem a centiket a padlótól a kerékívig, majd ugyanezt megtettem a csomit kipakolva, üresen is. Nos, a cuccoktól mentesen vagy 3 centit nőtt az autó... Smiley

Üresen 68,5 centi körül van a padlótól a kerékív teteje. Mérne valaki egy ilyet nekem a sajátján? (205/55R16 téli kerékkel, 2,4-es guminyomással mértem.)

Amikor mindent visszapakoltam (kicsit átrendezve, hogy a nehéz cuccok inkább közvetlenül az ülés mögé kerüljenek), a korábbi 65 centi helyett inkább 66-66,5 lett az eredmény.

Mondjuk magam is elcsodálkoztam, hogy mi cucc van az autóban. Ezzel jár a kétlaki életmód, hogy az embernek állandóan hurcolnia kell a cuccait magával. Ez van... Smiley

AndyA

Nekem is olyan 68-69 között van, most mértem. Szintén téli gumi, 205/55R16. Nyomás is hasonló lehet.
Csomagtartóban van pár kisebb cucc (hólánc, vaskos bikakábel, ez az, kb 20 kg cucc)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4834 Dátum: 2014.02.04 kedd, 20:22:15 »

Nekem is olyan 68-69 között van, most mértem. Szintén téli gumi, 205/55R16. Nyomás is hasonló lehet.
Csomagtartóban van pár kisebb cucc (hólánc, vaskos bikakábel, ez az, kb 20 kg cucc)

Ez a kb. terheletlen állapot, rendben is van.

Nekem mondjuk van vagy 60-80 kg cucc benn, az biztos, de egy mázsa is lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #4835 Dátum: 2014.02.04 kedd, 20:45:16 »

A szintszabályzós teleszpók az más. Az a fel-le ugrálásból merítve az energiát mindig visszaállítja magát ugyanarra a szintre.

AndyA

Hát ja ez ilyen, de azért megmértem 69,5 mm mindkét oldalon. Hátul bent a hólánc, bikakábel ez az. Ez kb 8-10 kg.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #4836 Dátum: 2014.02.07 péntek, 18:36:17 »

Néztem már több mondeot is és az első és hátsó sárvédőív a karékhez viszonyítva szép egyenletes és az enyémnél a kerék majdnem beleér a sárvédőbe.
üdv mindenkinek!Hosszú ideje tartó problémát sikerült tegnap megoldani.A nagy felfedezés mégpedig az hogy az unix-tol rendelt rugók rövidebbek 5cm-rel,mint a cromax-os rugók.Most egyforma,elöl-hátul 70cm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4837 Dátum: 2014.02.08 szombat, 09:00:28 »

üdv mindenkinek!Hosszú ideje tartó problémát sikerült tegnap megoldani.A nagy felfedezés mégpedig az hogy az unix-tol rendelt rugók rövidebbek 5cm-rel,mint a cromax-os rugók.Most egyforma,elöl-hátul 70cm.

Az meg hogy a törpbe?!?!

Milyen gyártmány, és mi a pontos típusszáma a rövid rugónak?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4838 Dátum: 2014.02.08 szombat, 10:26:32 »

üdv mindenkinek!Hosszú ideje tartó problémát sikerült tegnap megoldani.A nagy felfedezés mégpedig az hogy az unix-tol rendelt rugók rövidebbek 5cm-rel,mint a cromax-os rugók.Most egyforma,elöl-hátul 70cm.

Az komoly. Írd meg pls az Unix-os cikkszámát.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #4839 Dátum: 2014.02.08 szombat, 18:36:33 »

Az komoly. Írd meg pls az Unix-os cikkszámát.
Hello! Sajnos a számát nem tudom mert a munkahelyemen keresztül rendeltük és a számla ott van, a rugón nem látszik semmi.viszont van egy másik ami az elött volt a kocsi alatt,azonn ez a szám van:RH2638   Lehet hogy elkövettem azt a hibát hogy nem alvázszám szerint rendeltük hanem a tulajdonságai alapján.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 szombat, 19:10:21 írta jocika85 » Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4840 Dátum: 2014.02.08 szombat, 20:20:34 »

Hello! Sajnos a számát nem tudom mert a munkahelyemen keresztül rendeltük és a számla ott van, a rugón nem látszik semmi.viszont van egy másik ami az elött volt a kocsi alatt,azonn ez a szám van:RH2638   Lehet hogy elkövettem azt a hibát hogy nem alvázszám szerint rendeltük hanem a tulajdonságai alapján.

Milyen autód van pontosan?
(Írd be az aláírásodba.)

Ez a rugó Tecdoc szerint ezekbe való:
http://kepfeltoltes.hu/view/140208/1355970249K_pkiv_g_s_www.kepfeltoltes.hu_.png

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4841 Dátum: 2014.02.09 vasárnap, 19:12:47 »

Sziasztok.


Valószínűleg a bal első kerékcsapágyam megszólalt. /Holnap majd meg szakértik/
Párban szokás cserélni vagy elég a hangoskodót?

A Lángnál 12400ft/db az SKF.  Ez jó ár?



Cikkszám   Cikknév   Rendelt(Db)   
VKBA 3575   Kerékcsapágy készlet   1 db   1 db   0 db   0 db   12402 Ft


Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #4842 Dátum: 2014.02.09 vasárnap, 19:21:12 »

Sziasztok.


Valószínűleg a bal első kerékcsapágyam megszólalt. /Holnap majd meg szakértik/
Párban szokás cserélni vagy elég a hangoskodót?

A Lángnál 12400ft/db az SKF.  Ez jó ár?



Cikkszám   Cikknév   Rendelt(Db)   
VKBA 3575   Kerékcsapágy készlet   1 db   1 db   0 db   0 db   12402 Ft




Elég cserélni azt az oldalt ami hangoskodik.
Itt olcsóbb (én csak náluk vásárolok):
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=SKF+VKBA3575%7CP
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4843 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 06:49:52 »

Hiho!
új kérdésem van nemrégiben lett cserélve hátsó lengéscsillapítóm, viszont a bent lévő csavarokat nem lehetett megmenteni  a cseredarabhoz viszont nem voltak csavarok csak alulra. Felül valami nagyobb átmérőjű csavar van olyat lehet valahol beszerezni? jelenleg az alsó csavarjai vannak berakva felülre.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4844 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 07:22:18 »

Hiho!
új kérdésem van nemrégiben lett cserélve hátsó lengéscsillapítóm, viszont a bent lévő csavarokat nem lehetett megmenteni  a cseredarabhoz viszont nem voltak csavarok csak alulra. Felül valami nagyobb átmérőjű csavar van olyat lehet valahol beszerezni? jelenleg az alsó csavarjai vannak berakva felülre.

Csavarboltban próbáltad már? Nem barkácsáruházban, hanem olyanban, ami tényleg csavarbolt, és ahol értenek is hozzá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nemecsek68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25



E-mail
« Új hozzászólás #4845 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 13:41:28 »

Szép napot mindenkinek,
Segédkeret illesztő csapot keresek - FORD 205-316 (15-097a)
Orosz szerszámos oldalakon találtam ilyet persze nem szállítanak külföldre.

üdv
nemecsek
Naplózva

1.8 16V Ghia 2001/11 FL első
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4846 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 18:24:04 »

Csavarboltban próbáltad már? Nem barkácsáruházban, hanem olyanban, ami tényleg csavarbolt, és ahol értenek is hozzá.

AndyA

ez valóban jó lenne de sajnos nincs megmentett csavar mindkettőt flex segítségével lehetett csak kiszedni és a szerelő kidobta a maradékot annyi van meg ami benne maradt a régi gátlóban de az sem, túl használható formában... szóval még minta darabom sincs.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4847 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 18:28:49 »

ez valóban jó lenne de sajnos nincs megmentett csavar mindkettőt flex segítségével lehetett csak kiszedni és a szerelő kidobta a maradékot annyi van meg ami benne maradt a régi gátlóban de az sem, túl használható formában... szóval még minta darabom sincs.

Gyári felső csavar+anya finis....ez alpján bármelyik fordba, cromaxba rendelnek neked, ha nincs raktáron.
Anya:  1381971   Nut - Hex. - Self-Locking
Csavar: 6732965    Bolt - Hex.Head
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #4848 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 18:31:32 »

ez valóban jó lenne de sajnos nincs megmentett csavar mindkettőt flex segítségével lehetett csak kiszedni és a szerelő kidobta a maradékot annyi van meg ami benne maradt a régi gátlóban de az sem, túl használható formában... szóval még minta darabom sincs.

Mikromacskában megvan a méret.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4849 Dátum: 2014.02.13 csütörtök, 18:59:46 »

Szép napot mindenkinek,
Segédkeret illesztő csapot keresek - FORD 205-316 (15-097a)
Orosz szerszámos oldalakon találtam ilyet persze nem szállítanak külföldre.

üdv
nemecsek
Tisztelt Fórumtárs!
Az illesztőcsapnak legalább a  pontos méretére én is kíváncsi lennék. wow1
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.