Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.11 szombat, 23:21:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 902 903 904 905 906 907 908 [909] 910 911 912 913 914 915 916 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19877147 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #45400 Dátum: 2013.04.10 szerda, 19:29:28 »

Tisztelt Fórumtársak!
Én a szervo olajokra vonatkozó specifikációk hiányában amikor a teljes cserét és tisztitást csináltam, ezért használtam el 3 liter zöld WSS-M2C 204-Á2 olajat. Eredetileg is zolddel volt szállitva a jármü. Lehet, hogy nem a legolcsóbb, de a legbisztonságosabb megoldásnak ezt találtam. Ma minden Ford járművet a zőld szervó folyadékkal töltik fel. Szerintem nem követ el nagy hibát az, aki ezt tölti a rendszerébe.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 szombat, 20:01:06 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #45401 Dátum: 2013.04.10 szerda, 20:11:26 »

Tényleg nem érzed itt az ellentmondást...? Smiley

A piroshoz nem keverhetsz semmit, de a zöldet bármihez hozzáöntheted...?

AndyA
tőlem biztosan szakértőbb emberek mondták, szóval alternatív információk hiányában elhittem.

zöldhöz bármit, mert zöld utat ad.  nyes (sz4r poén volt)
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #45402 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:05:22 »


Nem ugyanaz!

Az olajwebshopos linken manuális váltóba való olaj van.
A cromaxos pedig automata váltóba/szervóba való.

A szervóba önthetsz automata váltó olajat, de manuális váltó olajat nem szabad beleönteni.
Ezek közül válogass: http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajt%C3%B3m%C5%B1olajok+automatav%C3%A1lt%C3%B3khoz/Automatav%C3%A1lt%C3%B3+olaj+Dexron+III/
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #45403 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:12:17 »

Az a baj, hogy teljesen nem tudod leereszteni, valamennyi marad benne, viszont két különbözőt se jó összekeverni, még kis arányban sem, nem?
Én az öblítést is gyári olajjal végeztem, igaz a gyári olaj literje hétezer forint körül mozog.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #45404 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:31:24 »

Akkor mégis ugyanaz?
Az automata váltóba való olajat szokták a szervóba is önteni, az a piros színű. Ezt hívják egyesek ATF olajnak. (Automatic transmission fluid.) A manuális váltóba való olaj az nem szervóba való.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45405 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:50:28 »

Az automata váltóba való olajat szokták a szervóba is önteni, az a piros színű. Ezt hívják egyesek ATF olajnak. (Automatic transmission fluid.) A manuális váltóba való olaj az nem szervóba való.

Csak érdekesség képen.
Vannak olyan váltók, manuálisak amikbe automataváltó olaj kell! Érdekes, de így vannak kialakítva az illesztések és a szerkezeti részek. (pl. opelnál, de van más márkánál is)
Persze nem ez az elterjedt.

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #45406 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:50:59 »

Az a baj, hogy teljesen nem tudod leereszteni, valamennyi marad benne, viszont két különbözőt se jó összekeverni, még kis arányban sem, nem?

Letudod......  Wink
Vegyél 2l "gagyi" olajat öblíteni, 2l gyárit pedig majd a rendes feltöltéshez.

Leírom én, hogy csináltam:
1. A szervótartályt kiürítettem (nagy fecskendővel leszívod) és kivettem a kocsiból, megpucoltam szépen.
2. A tartályon 2db cső csatlakozás van...az egyik megy a szervóhoz a másik pedig a szervótól vissza a tartályba. A tartályon a visszatérő ágat bedugóztam egy parafa dugóval.
3. A tartályra visszaraktam a szervófelé menő csövet. A másik (visszatérő) csövet pedig bedobtam egy 5l-es kannába.
4. Tartály tele kell önteni a gagyi olajjal.
5. Ez 2 emberes: egyik beül a kocsiba és beindítja, a másik pedig qva gyorsan beleborítja a másik 1l gagyi olajat. (itt nagyon kell figyelni, mert pár másodperc alatt eltűnik az olaj a tartályból)
6. Most jöhet a gyári olajból 1l ez biztos kimossa a gagyi olajat a rendszerből.
7. Visszarakni mindent (csöveket) a helyére és feltölteni max-ra a tartályt.
8. Kocsi beindít és kormányt jobbra-balra tekerni párszor (így légteleníted) utánna olajszint ellenőrzés.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #45407 Dátum: 2013.04.10 szerda, 21:58:00 »

Én is most jártam be a szervóolaj felfedezése utat. Az autó MK3 2004-es benzines.
A gépkönyv szerint az 1590988-as olaj kellene bele. Cromax link: https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670691-szervoolaj/223962-szervo-es-automata-valtoolaj-ford-piros-1l Ez viszont csalóka, mert a fényképen valóban ez van, de ezt már nem gyártják. Helyette vettem a Cromaxnál 1565889 piros szervó- és automata váltóolajat 5530 Ft-ért. Aztán itt a fórumon kiderült mi a helyettesító olaj. Ennek a száma 1776431. Ezt a Nagyautónál vettem 6920 Ft-ért, a Cromaxosat pedig visszavittem. Ez az utolsó megfelel a Ford WSA-M2C195-A és WSS-M2C938-A specifikációnak.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45408 Dátum: 2013.04.10 szerda, 22:11:43 »

...
Teljes szervó rendszer tisztitás olajcserével, és a friss olajba belenyomni, egy 9 ml-es XADO szervokormány revitalizáló gélt. Többen arról számoltak be a fórumon, hogy ez a művelet sor megoldotta a problémát. ....

Én vagyok az ellenpélda. Tisztítás, friss olaj, xado. Nem múlt el a probléma, és rosszabb sem lett.
A tuti megoldás a csere vagy felújítás.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45409 Dátum: 2013.04.10 szerda, 22:12:37 »

Én vagyok az ellenpélda. Tisztítás, friss olaj, xado. Nem múlt el a probléma, és rosszabb sem lett.
A tuti megoldás a csere vagy felújítás.  wave

Te különc vagy....  beka3  Wink

Azért egyben biztos lehetsz, egyszer majd rosszabb lesz.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45410 Dátum: 2013.04.10 szerda, 22:27:52 »

Te különc vagy....  beka3  Wink

Azért egyben biztos lehetsz, egyszer majd rosszabb lesz.  Undecided
Ezt mindenki tudja! Csak azt írtam, hogy a műveletektől nem lett rosszabb!   beka2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #45411 Dátum: 2013.04.10 szerda, 22:34:50 »

Én vagyok az ellenpélda. Tisztítás, friss olaj, xado. Nem múlt el a probléma, és rosszabb sem lett.
A tuti megoldás a csere vagy felújítás.  wave
nem csak te vagy TZS fórumtársnak se jobb utána.Rotyog akad neki.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #45412 Dátum: 2013.04.10 szerda, 23:03:52 »

Én vagyok az ellenpélda. Tisztítás, friss olaj, xado. Nem múlt el a probléma, és rosszabb sem lett.
A tuti megoldás a csere vagy felújítás.  wave

Tied egy sz@r.... eplus2 action
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45413 Dátum: 2013.04.10 szerda, 23:07:15 »

Ennyi......  2funny
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #45414 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 07:16:57 »

Tisztelt Fórumtársak!
Ha már ilyen mélyen bele mentünk a szervo olaj csere témájába, megemliteném ismételten, hogy a kedvezőtlen kormánymű tapasztalatok miatt, szántam rá magam egy tisztességes olajszűrő beépítésére a  szervo rendszerbe. Én a beépítést nem bántam meg, és már több ezer Km megtettem a kocsival minden probléma nélkül. A szervo olajam krisztály tiszta! Remélem a szűrő beépítése egy időre megkimél a jelentős kiadástól amibe a rendszer felújitása kerül. Valjuk be öszintén. A Ford, a Mondeokba beépített kormányművével nem remekelt, a hasonló kategoriáju gépkocsik kormányművéhez képest. A szűrő beépítésével a kormánymű idő elötti kopását igyekeztem megelőzni. Ha valakit a téma érdekelne a FAQ-ban megtalálja a fotókkal ilusztrált cikket. Ezzel a hsz-el nem magamat kivánom fényezni, csupán a téma aktualitása miatt, igyekeztem a tapasztalataimat megosztani a Fórumtársaimmal. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45415 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 09:42:12 »

Nem ugyanaz!

Az olajwebshopos linken manuális váltóba való olaj van.
A cromaxos pedig automata váltóba/szervóba való.

A szervóba önthetsz automata váltó olajat, de manuális váltó olajat nem szabad beleönteni.
Ezek közül válogass: http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajt%C3%B3m%C5%B1olajok+automatav%C3%A1lt%C3%B3khoz/Automatav%C3%A1lt%C3%B3+olaj+Dexron+III/


Köszönöm, akkor a legelső Repsol tökéletes lesz átmosáshoz. Utána gyári piros Ford (nekem alvázszám szerint ez volt benne), majd teszek bele Xado adalékot, és remélhetőleg egy időre elfelejtve a szervo gond.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45416 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 09:44:02 »

Én az öblítést is gyári olajjal végeztem, igaz a gyári olaj literje hétezer forint körül mozog.

Ez az... Ez a Repsol meg 1600/L arra, hogy kitolja a koszt jó lesz. Most is Enos DIII-al (2000/L) van feltöltve, hogy megnézzük szivárog-e, de úgy néz ki már nem ereszt.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45417 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 09:45:54 »

Letudod......  Wink
Vegyél 2l "gagyi" olajat öblíteni, 2l gyárit pedig majd a rendes feltöltéshez.

Leírom én, hogy csináltam:
1. A szervótartályt kiürítettem (nagy fecskendővel leszívod) és kivettem a kocsiból, megpucoltam szépen.
2. A tartályon 2db cső csatlakozás van...az egyik megy a szervóhoz a másik pedig a szervótól vissza a tartályba. A tartályon a visszatérő ágat bedugóztam egy parafa dugóval.
3. A tartályra visszaraktam a szervófelé menő csövet. A másik (visszatérő) csövet pedig bedobtam egy 5l-es kannába.
4. Tartály tele kell önteni a gagyi olajjal.
5. Ez 2 emberes: egyik beül a kocsiba és beindítja, a másik pedig qva gyorsan beleborítja a másik 1l gagyi olajat. (itt nagyon kell figyelni, mert pár másodperc alatt eltűnik az olaj a tartályból)
6. Most jöhet a gyári olajból 1l ez biztos kimossa a gagyi olajat a rendszerből.
7. Visszarakni mindent (csöveket) a helyére és feltölteni max-ra a tartályt.
8. Kocsi beindít és kormányt jobbra-balra tekerni párszor (így légteleníted) utánna olajszint ellenőrzés.

 worship
Ez a terv! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45418 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 09:48:01 »

Én vagyok az ellenpélda. Tisztítás, friss olaj, xado. Nem múlt el a probléma, és rosszabb sem lett.
A tuti megoldás a csere vagy felújítás.  wave

Ne vedd el a reményt! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45419 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 10:06:40 »

Szerintetek cseréljem azt a szíjat is, ami a szervót hajtja? Ráfolyt arra is az olaj, mikor kinyomta.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #45420 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 10:10:12 »

Szerintetek cseréljem azt a szíjat is, ami a szervót hajtja? Ráfolyt arra is az olaj, mikor kinyomta.

Feltétlenül! Megeszi a gumit benne és idővel szétszakad a szíj.

Én a generátor oldalon jártam így, amikor a szíjfeszítő lengéscsillapító patronja kidurrant. Alig volt pár csepp olaj benne, de néhány hét alatt megette a szíj gumiját annyira, hogy lehasadt a szélső "borda" a szíjról körben. A maradékkal jöttem haza Zalából, nagy élmény volt...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45421 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 12:14:46 »

Feltétlenül! Megeszi a gumit benne és idővel szétszakad a szíj.

Én a generátor oldalon jártam így, amikor a szíjfeszítő lengéscsillapító patronja kidurrant. Alig volt pár csepp olaj benne, de néhány hét alatt megette a szíj gumiját annyira, hogy lehasadt a szélső "borda" a szíjról körben. A maradékkal jöttem haza Zalából, nagy élmény volt...

AndyA

Oké!  worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45422 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 12:18:11 »

Ne vedd el a reményt! Smiley
Jó van bameg, akkor kúva jó lesz!  eljen

Így jó?  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45423 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 12:19:17 »

Tied egy sz@r.... eplus2 action
Ezt írtam én is! A viasz az enyém... beka3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45424 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 12:58:21 »

Jó van bameg, akkor kúva jó lesz!  eljen

Így jó?  eplus2

Jobb!  eplus2
Viszont mióta lecseréltettem benne az olajat, tényleg 1 hét alatt helyrejött teljesen.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #45425 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 19:55:52 »

Ezt írtam én is! A viasz az enyém... beka3

Semmivel sem sz@rabb mint más tipusnál és ugyanannyi sz@rodik el arányaiban is....
Nem kell ezt túlspirázni szerintem....az a sz@r ügy ha pont a tied rohad le....ennyi. wave
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #45426 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 21:01:24 »

Ez az... Ez a Repsol meg 1600/L arra, hogy kitolja a koszt jó lesz. Most is Enos DIII-al (2000/L) van feltöltve, hogy megnézzük szivárog-e, de úgy néz ki már nem ereszt.

Nekem is Eneos DIII van benne 16 hónapja és 20e km-óta.(+xado) de szerencsére semmi baja nincs a kormányműnek, mondjuk előtte sem volt. Én 3 flakonnal vettem az átöblítéshez és feltöltéshez. Az egész buli megvolt 1 liter piros fordos olaj árából. Mivel nekem az volt bent gyárilag. Nekem eddig bevált ez az olaj is és igy töredékéből meg van a csere, főleg, ha 2-3 évente átmossa az ember. De lehet, hogy én is beépítem a szűrőt amit László is megtett és akkor még nyugodtabban alhatok nyes
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45427 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 23:05:16 »

Semmivel sem sz@rabb mint más tipusnál és ugyanannyi sz@rodik el arányaiban is....
Nem kell ezt túlspirázni szerintem....az a sz@r ügy ha pont a tied rohad le....ennyi. wave

Nincs spilázás. Csak azt írtam, hogy nem te találtad fel a spanyol viaszt, hanem én, ugyanis én előbb tudtam, h xar az enyém, mint te.  wave
Egyébként ilyen gond az MKII-nél, Escortnál, Fiestánál nem volt, pedig öregebbek. A családba másik autón sem.
Szóval 7-8 év után kormánymű csere, vagy felújítás az = xar, vagyis tervezett avulás.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #45428 Dátum: 2013.04.11 csütörtök, 23:42:56 »

Nincs spilázás. Csak azt írtam, hogy nem te találtad fel a spanyol viaszt, hanem én, ugyanis én előbb tudtam, h xar az enyém, mint te.  wave
Egyébként ilyen gond az MKII-nél, Escortnál, Fiestánál nem volt, pedig öregebbek. A családba másik autón sem.
Szóval 7-8 év után kormánymű csere, vagy felújítás az = xar, vagyis tervezett avulás.  wave
Hát akkor énnálam nem így van.Az előző tulaj mikor érezte,hogy szorossabb a kormány akkor ő az egész szervószivattyut kicserélte olajostul.Nincs is vele gondom.Amúgy ez olyan mint a zár.Nekem azzal sincs gondom.Visuont többen mondjátok nálatok van.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45429 Dátum: 2013.04.12 péntek, 08:17:36 »

Nekem is Eneos DIII van benne 16 hónapja és 20e km-óta.(+xado) de szerencsére semmi baja nincs a kormányműnek, mondjuk előtte sem volt. Én 3 flakonnal vettem az átöblítéshez és feltöltéshez. Az egész buli megvolt 1 liter piros fordos olaj árából. Mivel nekem az volt bent gyárilag. Nekem eddig bevált ez az olaj is és igy töredékéből meg van a csere, főleg, ha 2-3 évente átmossa az ember. De lehet, hogy én is beépítem a szűrőt amit László is megtett és akkor még nyugodtabban alhatok nyes

Szerintem ez a Eneos nem lehet rossz Japán olaj, nekem rendbehozta a problémát, Cromax-os fickó ajánlotta, hogy ezt vigyem a Ford-os helyett. Azért majd lesz még egy átmosás, + Xado, + gyári piros.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45430 Dátum: 2013.04.12 péntek, 08:19:39 »

Nincs spilázás. Csak azt írtam, hogy nem te találtad fel a spanyol viaszt, hanem én, ugyanis én előbb tudtam, h xar az enyém, mint te.  wave
Egyébként ilyen gond az MKII-nél, Escortnál, Fiestánál nem volt, pedig öregebbek. A családba másik autón sem.
Szóval 7-8 év után kormánymű csere, vagy felújítás az = xar, vagyis tervezett avulás.  wave

Mondjuk nálunk a 16 éves Ka, amibe 2x már átfordult a km számláló, szervo gond nélkül megy. Elnyűhetetlen kis autó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45431 Dátum: 2013.04.12 péntek, 09:45:40 »

Mondjuk nálunk a 16 éves Ka, amibe 2x már átfordult a km számláló, szervo gond nélkül megy. Elnyűhetetlen kis autó.
Hélo. Ti a szervoról beszéltek, én meg a kormányműről, mert nekem az vacak (szerencsére csak kicsit, és stagnál).
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45432 Dátum: 2013.04.12 péntek, 11:58:31 »

Ez alapján szinte biztos, hogy az a rudazat van meghajolva, amelyik a kilincstől megy a zárhoz. Egy egyengetés vagy szétszedés-állítás segíteni fog.

Tuti, hogy ez lesz, tegnap ismét sütött a nap, nem is nyílt ki, ezzel van összefüggésben.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #45433 Dátum: 2013.04.12 péntek, 12:25:32 »

Hélo. Ti a szervoról beszéltek, én meg a kormányműről, mert nekem az vacak (szerencsére csak kicsit, és stagnál).
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a szervo és a kormánymű működése szorosan összefüggnek, mivel egy rendszert alkotnak. Nem nagyon van értelme szétválasztani. Ugyanaz az olaj megy keresztül mindkettőn. Akár tiszta akár szennyezett. Bármelyik gyengélkedik kihatással van a másikra. Remélem jó sokáig stagnál, a kormányműved állapota. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45434 Dátum: 2013.04.12 péntek, 14:52:04 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a szervo és a kormánymű működése szorosan összefüggnek, mivel egy rendszert alkotnak. Nem nagyon van értelme szétválasztani. Ugyanaz az olaj megy keresztül mindkettőn. Akár tiszta akár szennyezett. Bármelyik gyengélkedik kihatással van a másikra. Remélem jó sokáig stagnál, a kormányműved állapota. wave
Tisztelettel László! worship
Szia László!
Egyetértek azzal amit írsz, összefüggés van a működésben. Viszont valakinek a kormányműve romlik el, valakinek a szervószivattyú, és én erre utaltam.
Remélem én is, hogy stagnál még egy darabig, míg a hozzávaló pénzmag áll a házhoz.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #45435 Dátum: 2013.04.12 péntek, 17:22:23 »

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-TDCi-2-0-2-2-MK3-AIR-INTAKE-INLET-SILICONE-FILTER-HOSE-PIPE-/300764515311?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo&hash=item4606f64bef

ilyet nem tud valaki olcsóbban??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #45436 Dátum: 2013.04.12 péntek, 17:23:55 »

Relhist annak idején rendesen belemélyedt ezekbe...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #45437 Dátum: 2013.04.12 péntek, 17:35:29 »

Tuti, hogy ez lesz, tegnap ismét sütött a nap, nem is nyílt ki, ezzel van összefüggésben.

Ha csak kívülről nem nyílik az ajtó akkor azt könnyen lehet orvosolni. Igaz le kell szedni az ajtókárpitot és szét kell hozzá szedni a kilincset.
Van egy menetes szár és lehet vele állítani a rudazaton.
Úgy néz ki mintha szétszedés nélkül lehetne állítani rajta, de nekem nem sikerült, ki kell akasztani a kilincsből a rudazatot és úgy lehet forgatni.
Természetesen ezt össze lehetett volna rakni a gyárban is úgy, hogy az életbe ne kelljen hozzányúlni akár -20 fok van akár +50, mert bőven van bent tartalék.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #45438 Dátum: 2013.04.12 péntek, 19:02:26 »

Hát megint van valami zűr. Olyan, mintha valami ropogó hangot hallanék hátulról. Álló helyzetben megmozgattam az autót hátulját és nem hallani a ropogó hangot. De ha elindulok, akkor az első pár méteren már hallani. Ez alapján nem rugóhibára hanem valami fékbibire gondolnék. Hétvége óta csinálja, amikor beállt a kézifék és kénytelen voltam kocogtatásos módszerrel oldani a kéziféket. Találkozott már valaki ilyennel?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #45439 Dátum: 2013.04.12 péntek, 19:54:56 »

Nincs spilázás. Csak azt írtam, hogy nem te találtad fel a spanyol viaszt, hanem én, ugyanis én előbb tudtam, h xar az enyém, mint te.  wave
Egyébként ilyen gond az MKII-nél, Escortnál, Fiestánál nem volt, pedig öregebbek. A családba másik autón sem.
Szóval 7-8 év után kormánymű csere, vagy felújítás az = xar, vagyis tervezett avulás.  wave

Én már akkor is tudtam hogy zs@r a tied mikor fülig érő szájjal vitted haza mikor megvetted.... eplus2

Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45440 Dátum: 2013.04.13 szombat, 05:16:30 »

Én már akkor is tudtam hogy zs@r a tied mikor fülig érő szájjal vitted haza mikor megvetted.... eplus2
Konkrétan  eplus2  beka3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #45441 Dátum: 2013.04.13 szombat, 08:14:32 »

Mk3 sz.üvege színészeknek mondható vagy nem.?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #45442 Dátum: 2013.04.13 szombat, 08:31:19 »

Mk3 sz.üvege színészeknek mondható vagy nem.?
Mi a kérdés?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #45443 Dátum: 2013.04.13 szombat, 09:17:55 »

Ha csak kívülről nem nyílik az ajtó akkor azt könnyen lehet orvosolni. Igaz le kell szedni az ajtókárpitot és szét kell hozzá szedni a kilincset.
Van egy menetes szár és lehet vele állítani a rudazaton.
Úgy néz ki mintha szétszedés nélkül lehetne állítani rajta, de nekem nem sikerült, ki kell akasztani a kilincsből a rudazatot és úgy lehet forgatni.
Természetesen ezt össze lehetett volna rakni a gyárban is úgy, hogy az életbe ne kelljen hozzányúlni akár -20 fok van akár +50, mert bőven van bent tartalék.

Egyedül nem merem szétszedni, de a talin bízom benne, hogy megcsináljuk! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ntamas
Vendég
« Új hozzászólás #45444 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:01:14 »

Sziasztok!

Az ablaktörlő relé másnál is hallhatóan kattog? Eléggé idegesítő.

üdv.
Naplózva
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #45445 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:05:37 »

Sziasztok!

Az ablaktörlő relé másnál is hallhatóan kattog? Eléggé idegesítő.

üdv.
                                                                                                                                                                         Hali! Én még nem hallottam,hogy kattogna.
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #45446 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:12:27 »

Sziasztok!

Az ablaktörlő relé másnál is hallhatóan kattog? Eléggé idegesítő.

üdv.

Nem szabadna hallani.
Lehet, hogy a mechanikában kattog valami.
Hallgasd meg kintről.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #45447 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:32:13 »

Nem szabadna hallani.
Lehet, hogy a mechanikában kattog valami.
Hallgasd meg kintről.
dehogynem szabadna!
mindenkinél lehet azt hallani ha nem folyamatos törlésen van hanem automatán vagy daraboson...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #45448 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:34:12 »

Miért nem indul a klímám?? Nem mintha kéne még most csak feltűnt már hogyha benyomom a gombot meg se nyikkan a motor meg semmi és nem is hűt pedig már 20 fokban is próbáltam...

megnéztem minden biztosítékot amire klíma van A/C van írva és mind jó...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


joxer
Vendég
« Új hozzászólás #45449 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:34:53 »

dehogynem szabadna!
mindenkinél lehet azt hallani ha nem folyamatos törlésen van hanem automatán vagy daraboson...
Ablaktörlő indulásánál és megállásánál hallani egy pici kis kattanást. Ennyi csak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 902 903 904 905 906 907 908 [909] 910 911 912 913 914 915 916 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.163 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.