Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 17:37:43
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1511
1512
1513
1514
1515
1516
1517
[
1518
]
1519
1520
1521
1522
1523
1524
1525
...
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19850713 alkalommal)
francoe
és 36 vendég van a témában
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75850 Dátum:
2019.05.29 szerda, 14:34:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.29 szerda, 12:48:34
A generátor felső csavarját felülről. Tedd el az útból a GO-szűrőt, és onnan le tudsz nyúlni.
AndyA
Köszi Andy sikerült kiszednem minden csavart hmm a feszitőt is le kelett szedni a rajta lévő feszitőgörgőből pici db le van törve gondolom akkor már érdemes lenne lecserélnem ? Sajnos eljött a zuhé nem birtam befejezni ,( nem értem miért ilyen bonyolultul csinálták ezt meg ? Más kocsiknál meglazitod a görgőt és már fenn is a szíj
Amugy nem azért kezdtem neki mert sajnáltam a szerelőre hanem a határidő amit mondanak 1-2 hét pfff. Köszönök minden segitséget Üdv.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75851 Dátum:
2019.05.29 szerda, 16:55:28 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.05.29 szerda, 14:34:55
szerelőre hanem a határidő amit mondanak 1-2 hét
majd ha fizetsz neki havi 4-5kilót és az alkalmazottad lesz, akkor majd ugrik rögtön az első szavadra
addig is felháborító az érkezési sorrend...vagy gondolom ez fontosabb lett volna mindenkiétől...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75852 Dátum:
2019.05.29 szerda, 18:11:29 »
Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi
«
Utoljára szerkesztve: 2019.05.29 szerda, 18:19:01 írta specnaze
»
Naplózva
2001 2.0 tddi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75853 Dátum:
2019.05.29 szerda, 18:16:32 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.29 szerda, 18:11:29
Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Fel, mert nagyobb a furat a kelleténél.
Tehermentesítő karika szükséges.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75854 Dátum:
2019.05.29 szerda, 18:20:53 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.29 szerda, 18:16:32
Fel, mert nagyobb a furat a kelleténél.
Tehermentesítő karika szükséges.
[/quo
te]
Modosítottam a hozzászólásomat arra is tudnál irni? Köszi
Naplózva
2001 2.0 tddi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75855 Dátum:
2019.05.29 szerda, 19:53:26 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.29 szerda, 18:11:29
Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi
a mondeo méret 5x108 agy 63,3mm, Alunál általában ET48 Lemeznél általában ET52
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75856 Dátum:
2019.05.29 szerda, 23:38:33 »
Idézetet írta: alf® - 2019.05.29 szerda, 19:53:26
a mondeo méret 5x108 agy 63,3mm, Alunál általában ET48 Lemeznél általában ET52
Köszönöm alf!!! Erre voltam kiváncsi!!!
Naplózva
2001 2.0 tddi
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75857 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 10:23:55 »
Sziasztok valaki a 18 kerületbe nem tudna kölcsön adni egy generátor szíjfeszitőt ?Nem bírom lebontani a főtengelyről a kereket
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75858 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 10:34:24 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.29 szerda, 18:11:29
Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi
Az 5 x 108 elég egyértelmű, ugyebár.
Az ET azt jelenti, hogy a kerékagy (felfekvési felület) és a futófelület (felni) középvonala mennyivel tér el egymástól. Ennek a futómű geometriája miatt célszerű nagyjából passzolnia, ha pár mm-rel odébb van, az általában nem gond, de 1-2 centi már sok. Az ET40 0 Mondeónál még éppen OK, ET48-as felni van hozzá.
Lényeges még az is, hogy a felnin legalább akkora furat legyen, amekkora a kerékagy középrészének átmérője, különben nem fog rámenni.
A Mondeo 63,3 mm, azaz a 70-es lyukkal jó lesz a felni. Ide kell az a bizonyos tehermentesítő gyűrű, ami igazából központosító gyűrű, mert nem tehermentesít semmit, ellenben az a célja, hogy a lehető legpontosabban, néhány tized mm pontossággal a kerékagy tengelyében tartsa a kereket, amíg a kerékcsavarokat meg nem húzod. Ilyen nélkül is fel lehet rakni a felnit, a kerékcsavarok nagyjából a helyére húzzák, de ha 100-as tempó fölött elkezd ugrálni a kerék és rázza a kasztnit, akkor nincs min csodálkozni. Szóval vegyél hozzá központosító gyűrűket is. Külső átmérő, amit mondtál, belső átmérő 63,3 mm a Mondeóhoz.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2019.05.30 csütörtök, 10:36:49 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75859 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 10:35:52 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.05.30 csütörtök, 10:23:55
Sziasztok valaki a 18 kerületbe nem tudna kölcsön adni egy generátor szíjfeszitőt ?Nem bírom lebontani a főtengelyről a kereket
Az oda tud gyógyulni...
Kell valaki, aki benn ül az autóban, és a legmagasabb fokozatba tett váltóval keményen tapossa a féket. Utána lehet kívül próbálkozni. Ha mozog a főtengely, akkor elég reménytelen, esetleg légkulccsal.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75860 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 10:42:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 10:34:24
Az 5 x 108 elég egyértelmű, ugyebár.
Az ET azt jelenti, hogy a kerékagy (felfekvési felület) és a futófelület (felni) középvonala mennyivel tér el egymástól. Ennek a futómű geometriája miatt célszerű nagyjából passzolnia, ha pár mm-rel odébb van, az általában nem gond, de 1-2 centi már sok. Az ET40 0 Mondeónál még éppen OK, ET48-as felni van hozzá.
Lényeges még az is, hogy a felnin legalább akkora furat legyen, amekkora a kerékagy középrészének átmérője, különben nem fog rámenni.
A Mondeo 63,3 mm, azaz a 70-es lyukkal jó lesz a felni. Ide kell az a bizonyos tehermentesítő gyűrű, ami igazából központosító gyűrű, mert nem tehermentesít semmit, ellenben az a célja, hogy a lehető legpontosabban, néhány tized mm pontossággal a kerékagy tengelyében tartsa a kereket, amíg a kerékcsavarokat meg nem húzod. Ilyen nélkül is fel lehet rakni a felnit, a kerékcsavarok nagyjából a helyére húzzák, de ha 100-as tempó fölött elkezd ugrálni a kerék és rázza a kasztnit, akkor nincs min csodálkozni. Szóval vegyél hozzá központosító gyűrűket is. Külső átmérő, amit mondtál, belső átmérő 63,3 mm a Mondeóhoz.
AndyA
Tehát tehermentesítő gyűrű (is), mert azt a terhet veszi le a kereket felszerelőről, hogy a csavarokkal kelljen központban tartania a kereket meghúzás közben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75861 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 11:22:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 10:35:52
Az oda tud gyógyulni...
Kell valaki, aki benn ül az autóban, és a legmagasabb fokozatba tett váltóval keményen tapossa a féket. Utána lehet kívül próbálkozni. Ha mozog a főtengely, akkor elég reménytelen, esetleg légkulccsal.
AndyA
Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen.
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75862 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 11:27:30 »
Idézetet írta: beikes - 2019.05.30 csütörtök, 11:22:25
Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen.
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!
Szvsz ilyet még viccből se...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75863 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 14:37:22 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.30 csütörtök, 10:42:28
Tehát tehermentesítő gyűrű (is), mert azt a terhet veszi le a kereket felszerelőről, hogy a csavarokkal kelljen központban tartania a kereket meghúzás közben.
Teccetős ideológiát minden hülyeségre lehet találni, de az attól még hülyeség marad...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75864 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 14:56:03 »
Idézetet írta: beikes - 2019.05.30 csütörtök, 11:22:25
Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen.
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!
NAGYON nem kéne...!!!
Akkor már inkább szerviz, légkulccsal indítsák meg, ennyi. Az a pár ezer Ft, amit ezért elkérnek, kevésbé fáj, mint a tekerőszár homlokmagasságban becsapódva...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75865 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 15:19:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 14:56:03
NAGYON nem kéne...!!!
Akkor már inkább szerviz, légkulccsal indítsák meg, ennyi. Az a pár ezer Ft, amit ezért elkérnek, kevésbé fáj, mint a tekerőszár homlokmagasságban becsapódva...
AndyA
Jó is lenne ha el tudtam vna menni szervizig
de nincs hogy ,áll kint autó szétkapva
Bár már csak a szijat kell felrakni
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75866 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 16:54:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 14:37:22
Teccetős ideológiát minden hülyeségre lehet találni, de az attól még hülyeség marad...
AndyA
Pedig igaz.
Az alufelni kúp zsírozás a faxság, kérem!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75867 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 18:25:49 »
Fönn van minden ,de sajna a szíjat nem tudom sehogy ráfesziteni pedig a feszitőt koppanásig öszehuztam tehát totál öszeszorult a rugó mégsem bírom kezdem azt hinni gyárilag *** a szíj 1640 ír rajta pfff nagyon megbántam hogy nekikezdtem., Amugy mi a sorrend melyik kerékre kell utoljára rárakni ??
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1123
csak vagyok
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75868 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 18:41:38 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.05.30 csütörtök, 18:25:49
Fönn van minden ,de sajna a szíjat nem tudom sehogy ráfesziteni pedig a feszitőt koppanásig öszehuztam tehát totál öszeszorult a rugó mégsem bírom kezdem azt hinni gyárilag *** a szíj 1640 ír rajta pfff nagyon megbántam hogy nekikezdtem., Amugy mi a sorrend melyik kerékre kell utoljára rárakni ??
Én mindig a főtengely szíjtárcsa felet levő görgőre teszem fel, valójában ott lefele kell nyomni a szíjat és emiatt könnyen fellehet tenni
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75869 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 18:51:12 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.05.30 csütörtök, 18:41:38
Én mindig a főtengely szíjtárcsa felet levő görgőre teszem fel, valójában ott lefele kell nyomni a szíjat és emiatt könnyen fellehet tenni
Köszi szépen
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75870 Dátum:
2019.05.31 péntek, 12:43:15 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.30 csütörtök, 16:54:48
Pedig igaz.
Az alufelni kúp zsírozás a faxság, kérem!
Nem. Mert nem az rögzíti a felnit a kerékagyon, ezt már elmondtam. Cáfolj, ha tudsz, de ex-katedra kijelenteni, hogy hülyeség, csak azért, mert neked anno másképp tanította a szaki, akitől tanultad a kerékszerelést, az legalábbis merész.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75871 Dátum:
2019.05.31 péntek, 14:07:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.31 péntek, 12:43:15
Nem. Mert nem az rögzíti a felnit a kerékagyon, ezt már elmondtam. Cáfolj, ha tudsz, de ex-katedra kijelenteni, hogy hülyeség, csak azért, mert neked anno másképp tanította a szaki, akitől tanultad a kerékszerelést, az legalábbis merész.
AndyA
Ebben a dologban már besültél, szerintem engedd el.
Nem is mondta senki, hogy a kúp rögzíti a felnit.
A kúp a kerékcsavart biztosítja!
Tehát a kerékanya biztosítása meglazulás ellen.
Ezért sem szabad kenőanyagot rátenni, sőt a kerékcsavar/kerékanya meneteit sem szabad zsírozni.
Ez pedig nem bárkinek a tanítása, hanem JPÉ....de még a autógyártók is le szokták írni.
Kár volt újra felköhögni ezt....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75872 Dátum:
2019.05.31 péntek, 19:56:04 »
Pfff még nem tudtam felrakni a bordászíjat 3 napja küzdök csináltam feszitő szerszámot ami a sokl erőltetéstől elhajlott
És most döbentem rá kézmosás közbe hogy lehet roszul csinálom rugó csak kb 8 mm szorul ösze nem is öszehuzni kel rugót szerszámmel hanem inkább a viszarakásnál kell használni fölfele nyomva
Köszi a válasszt bocs helyesirásért kicsit berugtam
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75873 Dátum:
2019.05.31 péntek, 20:07:09 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.05.31 péntek, 19:56:04
Pfff még nem tudtam felrakni a bordászíjat 3 napja küzdök csináltam feszitő szerszámot ami a sokl erőltetéstől elhajlott
És most döbentem rá kézmosás közbe hogy lehet roszul csinálom rugó csak kb 8 mm szorul ösze nem is öszehuzni kel rugót szerszámmel hanem inkább a viszarakásnál kell használni fölfele nyomva
Köszi a válasszt bocs helyesirásért kicsit berugtam
Hm....
Biztos megéri napokig szívni.
Ahelyett, hogy elvitted volna szervizbe és már rég nem is foglalkoznál a dologgal.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75874 Dátum:
2019.05.31 péntek, 20:55:26 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.31 péntek, 20:07:09
Hm....
Biztos megéri napokig szívni.
Ahelyett, hogy elvitted volna szervizbe és már rég nem is foglalkoznál a dologgal.
Nem sajnáltam rá a pénzt ,a határidőkkel volt gondom amugy nem érte meg szopni vele tény ,sürghős lett volna a kocsi de a kérdés nem ez volt !
Naplózva
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75875 Dátum:
2019.06.01 szombat, 10:23:29 »
Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75876 Dátum:
2019.06.01 szombat, 11:41:35 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.06.01 szombat, 10:23:29
Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359
"segíteni felrakni a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá"
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bandita39
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75877 Dátum:
2019.06.01 szombat, 12:16:24 »
Hmmm hiába küzdöttem pff szerintem egy tárcsa gond lehet Generátort állitólag gyártottak 2 vféle változatba szabadonfutós és sima . egyiknerk nagyobb a tárcsája kérdés menyivel
Valaki nem tudja esetleg ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75878 Dátum:
2019.06.01 szombat, 12:44:35 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.06.01 szombat, 12:16:24
Hmmm hiába küzdöttem pff szerintem egy tárcsa gond lehet Generátort állitólag gyártottak 2 vféle változatba szabadonfutós és sima . egyiknerk nagyobb a tárcsája kérdés menyivel
Valaki nem tudja esetleg ?
Dízelen csak sima generátor ékszíjtárcsa van gyárilag.
A szabadonfutó felszerelésekor nincs semmi más változtatni való, simán mehet a sima ékszíjtárcsa helyére és ugyanúgy felszerelhető a szíj.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 687
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75879 Dátum:
2019.06.01 szombat, 20:37:28 »
Idézetet írta: bandita39 - 2019.06.01 szombat, 10:23:29
Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359
Mi ketten csináltuk: a szíjtárcsában csak 1 meglazított csavart hagytunk, a szíjat a szíjtárcsa kivételével a helyére tettük. Egyikünk a szerszámmal meglazította, másikunk a tárcsán is helyretette a szíjat, majd a szíjtárcsát beforgatta a helyére és betettük a szíjtárcsában lévő csavarokat a helyükre. Szíjtárcsán csavarok meghúzva és szíjlazító szerszám kivéve. Ez így nekünk biztosan működött.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75880 Dátum:
2019.06.02 vasárnap, 10:21:29 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.31 péntek, 14:07:27
Ebben a dologban már besültél, szerintem engedd el.
Nem is mondta senki, hogy a kúp rögzíti a felnit.
A kúp a kerékcsavart biztosítja!
Tehát a kerékanya biztosítása meglazulás ellen.
Ezért sem szabad kenőanyagot rátenni, sőt a kerékcsavar/kerékanya meneteit sem szabad zsírozni.
Ez pedig nem bárkinek a tanítása, hanem JPÉ....de még a autógyártók is le szokták írni.
Kár volt újra felköhögni ezt....
Megint maszatolsz.
A csavart a menetein ébredő tapadási súrlódás tartja a helyén, mint általában minden csavart. Ezért nem is szabad ezeket zsírozni - ezt amúgy senki nem is mondta.
A kereket az agyon pedig az a tapadási súrlódás tartja ott, amit a kerékcsavarok nyomása hoz létre az agy és a felni felfekvő felületei között (és csak sokkal kisebb mértékben a kerékcsavarokon ébredő nyíróirányú erők).
Ez a csavar pedig azért kúpos, hogy segítsen a helyére igazítani a felnit, mert akkor optimális a csavarok nyomóereje az egyenletes erőelosztáshoz a felfekvési felületen. Ha nem akarod, hogy a vas-alu (főleg télidőben) jól összerohadjon, akkor tanácsos a kúpra egy kis rézzsírt kenni. Láttam már olyat, hogy a felni kúppalástból felragadt egy vékony réteg alumínium a kerékanya kúpos részére, és az nem jó, hidd el.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75881 Dátum:
2019.06.02 vasárnap, 10:46:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.02 vasárnap, 10:21:29
Megint maszatolsz.
A csavart a menetein ébredő tapadási súrlódás tartja a helyén, mint általában minden csavart. Ezért nem is szabad ezeket zsírozni - ezt amúgy senki nem is mondta.
A kereket az agyon pedig az a tapadási súrlódás tartja ott, amit a kerékcsavarok nyomása hoz létre az agy és a felni felfekvő felületei között (és csak sokkal kisebb mértékben a kerékcsavarokon ébredő nyíróirányú erők).
Ez a csavar pedig azért kúpos, hogy segítsen a helyére igazítani a felnit, mert akkor optimális a csavarok nyomóereje az egyenletes erőelosztáshoz a felfekvési felületen. Ha nem akarod, hogy a vas-alu (főleg télidőben) jól összerohadjon, akkor tanácsos a kúpra egy kis rézzsírt kenni. Láttam már olyat, hogy a felni kúppalástból felragadt egy vékony réteg alumínium a kerékanya kúpos részére, és az nem jó, hidd el.
AndyA
AdminA, engedd már el!
Nem maszatolok, hanem ugynazt írom, amit múltkor! A te -téves- elméleted szerint nem lenne szükség menetrögzítős anyaára és menetrögzítő anyagra sem, amit a menetekre kell felvinni.
Te elbeszélsz megint a dolgok mellett.... Nem arról van szó, hogy mi és mit tart! Hanem rögzít, biztosít! Vagyis a kúp és a kúp ellendarabja a felniben a "menetrögzítő"! Ne zsírozd!!! Olyan, mintha a menetrögzítős csavarmenetről lekaparod a menetrögzítőt! Mert bizony a sima menet nem biztosított menet! Néhány esetben az 1 mm-es menetemelkedés önmagában képes biztosítani is.
Tudod mit láttál te felragadni a kúpra?
Fényezés után a festékréteget!
Mert bizony festik a kúpot is (pedig nem lenne szabad) és azt a kúpos kerékanya/csavar leszedi onnan.
A központosítás csak plusz tulajdonság. Ugyanez a helyzet a kormányösszekötő gömbfej és a kúpos lengőkar gömbfej is. Ott is a kúp által "összetapadás" rögzíti a helyén az alkatrész, nem az anya, ami behúzza.
Azt is említettem, hogy pl. a teherautóknál nincs semmi kúposság a kerékanyán és ott a kerékanya alján van egy forgó (ricnis) alátét, amit biztosítja a kerékanyát a meghúzás után.
Itt nincs "központosító" kúp!
De bénák, ugye?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.02 vasárnap, 10:49:00 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75882 Dátum:
2019.06.05 szerda, 21:58:00 »
Sziasztok!
Van itt a klubban Salgótarján környékéről olyan tag, aki rendelkezik hibakód olvasóval?
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 144
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75883 Dátum:
2019.06.07 péntek, 15:17:45 »
Sziasztok.
Találkozott valaki olyan jelenséggel, hogy a klíma bekapcsolása után pár másodpercel egy határozott durranás hallatszik az autó jobb eleje felöl? Hűt rendesen, további működése hangtalan. Kikapcsolás, leállítás, pár óra után bekapcsolás, nincs durranás, még másnap sem. Pár nap állás után csinálja ezt a durranást. Először azt hittem, hogy valami cső durrant el.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75884 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 09:26:03 »
Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75885 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 10:02:00 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.13 csütörtök, 09:26:03
Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm
nem igazán,nincs olyan méretű csapágy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75886 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 10:15:22 »
Idézetet írta: alf® - 2019.06.13 csütörtök, 10:02:00
nem igazán,nincs olyan méretű csapágy.
Köszi.
Akkor marad a szett csere
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75887 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 10:30:23 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.13 csütörtök, 09:26:03
Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm
Voltak rá próbálkozások, de tökéletes megoldás nem született, valami hasfájása mindnek lett előbb vagy utóbb. Maradj a gyári megoldásnál, arról legalább azt tudod, hogy kb. mikor fog legközelebb bexarni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75888 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 10:52:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.13 csütörtök, 10:30:23
Voltak rá próbálkozások, de tökéletes megoldás nem született, valami hasfájása mindnek lett előbb vagy utóbb. Maradj a gyári megoldásnál, arról legalább azt tudod, hogy kb. mikor fog legközelebb bexarni.
AndyA
Az normális, hogy kb 20-25 eKm és megint berreg a szíj?
Mondjuk csak feszítő lett cserélve nem a teljes szett
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75889 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 11:05:36 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.13 csütörtök, 10:52:37
Az normális, hogy kb 20-25 eKm és megint berreg a szíj?
Mondjuk csak feszítő lett cserélve nem a teljes szett
Akkor ugye nincs min csodálkozni.
Ha nem azonos állapotúak, akkor a gyenge láncszem mindig kikezdi a többit.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75890 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 11:23:55 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.13 csütörtök, 11:05:36
Akkor ugye nincs min csodálkozni.
Ha nem azonos állapotúak, akkor a gyenge láncszem mindig kikezdi a többit.....
Köszi
Akkor az lesz a baj.
Most akkor kicseréltetem a komplett szettet.
Minőségben ér annyit a drágább? Jobb annyival amennyivel drágább? Vagy melyik szettet ajánlanád?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75891 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 12:28:02 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.13 csütörtök, 11:23:55
Köszi
Akkor az lesz a baj.
Most akkor kicseréltetem a komplett szettet.
Minőségben ér annyit a drágább? Jobb annyival amennyivel drágább? Vagy melyik szettet ajánlanád?
Bárdi, vevőkód Joe-tól, vedd meg darabonként.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75892 Dátum:
2019.06.13 csütörtök, 13:38:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.13 csütörtök, 12:28:02
Bárdi, vevőkód Joe-tól, vedd meg darabonként.
AndyA
Darabonként jobban jön ki?
Vegyek dragabbat vagy elég az alja?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75893 Dátum:
2019.06.14 péntek, 07:19:23 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.13 csütörtök, 13:38:23
Darabonként jobban jön ki?
Vegyek dragabbat vagy elég az alja?
Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.
Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75894 Dátum:
2019.06.14 péntek, 07:50:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.14 péntek, 07:19:23
Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.
Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar.
AndyA
Tárcsából gates van fent de már felrakasnal is fura volt, viszont nincs baja.
Dayco meg gates szettet láttam ebayen. Ezekben az a fura, hogy csak a szíj meg a görgők márkásak a tárcsa meg a feszítő nem. Azok valami technik márkájúak
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75895 Dátum:
2019.06.14 péntek, 21:50:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.14 péntek, 07:19:23
Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.
Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar.
AndyA
Skf vagy ina?
Mindkettő szettben lenne 45eft, a feszítő+2 görgő + a szíj.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75896 Dátum:
2019.06.15 szombat, 14:35:27 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.14 péntek, 21:50:52
Skf vagy ina?
Mindkettő szettben lenne 45eft, a feszítő+2 görgő + a szíj.
Szerintem mind a kettő vállalható. A görgőkből INÁ-t szoktam venni amúgy, ha van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75897 Dátum:
2019.06.16 vasárnap, 10:51:13 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.15 szombat, 14:35:27
Szerintem mind a kettő vállalható. A görgőkből INÁ-t szoktam venni amúgy, ha van.
AndyA
Szíjtarcsámban kb 25rkm van. Cseréljem azt is a többivel?
Ha igen pl a dayco megfelelő minőségű?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26976
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75898 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 07:07:30 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.16 vasárnap, 10:51:13
Szíjtarcsámban kb 25rkm van. Cseréljem azt is a többivel?
Ha igen pl a dayco megfelelő minőségű?
Dayco, Gates OK.
Nézd meg, hogy jó-e. Ha úgyis mindent szétkapsz, vedd le, és teszteld.
Valami kemény alapon, beton-kerámia-járókő alapzaton az élére állítod és megpöccinted, hogy felboruljon. Ha jó, akkor simán koppan. Ha nem jó, akkor fémes, csörrenő hangja lesz. 3-4-szer felborítod és fülelsz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
adamo1990
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75899 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 23:27:39 »
Sziasztok ! valaki tudna ajánlani egy megbízható szerelőt Budapesten (Pesti régió) aki jártas a hátsó féknyereg, illetve a kézifék szerelés terén ? Sajnos nekem is enyhén befog a bal hátsó fék menet közbe (melegszik a felni is), illetve a jobb oldalon észleltem a mai napon a kocsi alá feküdve hogy jobb oldalon egyáltalán nem működik a kézifék mozgató, a kézifék ennek megfelelően szinte alig fog. (2004.08. havi, 1.8., 125 Le)
Válaszokat előre is köszi
!
Naplózva
Oldalak:
1
...
1511
1512
1513
1514
1515
1516
1517
[
1518
]
1519
1520
1521
1522
1523
1524
1525
...
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ