Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 10:08:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 110   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Facelift modellek  (Megtekintve 1591182 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4000 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:01:05 »

Mennyi az esélye, hogy a 2003 novemberi kiadású ótóban van pillanatnyi fogyasztás? 50% = vagy van, vagy nincs? Van olyan szerviz, lehetőleg minél délebbre Bp-en, aki már csinált ilyen utólagos bekapcsolást?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4001 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:06:22 »

Mennyi az esélye, hogy a 2003 novemberi kiadású ótóban van pillanatnyi fogyasztás? 50% = vagy van, vagy nincs? Van olyan szerviz, lehetőleg minél délebbre Bp-en, aki már csinált ilyen utólagos bekapcsolást?
Az Ivanicsnál egy szerelő elég nagy százalékban betudta kapcsolni a frissebb autóknak, hogy a tiéd tudja-e az 50% tényleg. Stealt tudja a szerelő számát, keresd őt...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4002 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:08:12 »

Mennyi az esélye, hogy a 2003 novemberi kiadású ótóban van pillanatnyi fogyasztás? 50% = vagy van, vagy nincs? Van olyan szerviz, lehetőleg minél délebbre Bp-en, aki már csinált ilyen utólagos bekapcsolást?
Szerintem neked benne kellene lennie. Nekem a Ford Ivancsicsnál csinálták de nem direktben a szerelőt kerestem, hanem kértem simán egy időpontot a szervíztől.
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4003 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:22:46 »

Szerintem neked benne kellene lennie. Nekem a Ford Ivancsicsnál csinálták de nem direktben a szerelőt kerestem, hanem kértem simán egy időpontot a szervíztől.
Ha jól rémlik valahonnan korábbról, ez egy kb. 3000 Ft-os művelet, garancia nélkül (a sikert illetően)? Vajon mennyi az esély egy másik (pölö Autonett) szervizzel? A közelség miatt kérdem csak.
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #4004 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:28:39 »

Ha jól rémlik valahonnan korábbról, ez egy kb. 3000 Ft-os művelet, garancia nélkül (a sikert illetően)? Vajon mennyi az esély egy másik (pölö Autonett) szervizzel? A közelség miatt kérdem csak.

Oda max a téli szönyeget kicserélni nyárira vidd a verdát Wink lehet még ott is összecserélik az első meg a hátsót vagy balt a jobbal.
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4005 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:44:04 »

Oda max a téli szönyeget kicserélni nyárira vidd a verdát Wink lehet még ott is összecserélik az első meg a hátsót vagy balt a jobbal.
Hűha, ezexerint vannak (-) tapasztalatok? Hiányzik a szagértelem? Pedig ha jól emléxem Angel meg van elégedve velük, legalábbis a szigeszentmiklósiakkal...
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4006 Dátum: 2008.05.16 péntek, 08:25:40 »

Ha jól rémlik valahonnan korábbról, ez egy kb. 3000 Ft-os művelet, garancia nélkül (a sikert illetően)? Vajon mennyi az esély egy másik (pölö Autonett) szervizzel? A közelség miatt kérdem csak.

Az Ivanics is elég délen van. Az ottani mester tudja a pill fogy bekapcsolásának a trükkjét. Aki ezt nem ismeri, az le fog pattintani.
PM-ben elküldtem az elérhetőségét.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #4007 Dátum: 2008.05.16 péntek, 10:01:37 »

Hogy van-e a pillanatnyi fogyasztás mérési lehetpséged azt sajnos nem nem fogod látni egy egyszerű műszerfal teszten. Mivel 2001-es a géped tartok tőle hogy ez akkor még nem is volt benne a fedcompban illetve csak elvétve mint a fehér holló. Nekem még olyat mondtak hogy a facelift utáni 2003 09? (ha rossz a dátum Angel javíts ki)az összesben benne van. De mint kiderült állítólag ezekbe sem mindbe.
2003 06. hó
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4008 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 20:53:38 »

Eccer valaki írta, hogy a biztosítékokhoz kéne legyen valami spéci csipesz. Na én kiszedtem bal lent azt a kis fiókot, ami mögött vannak a biztik. Megvan rajta a szép kis ábra, hogy mi micsoda, de ennyi. Sehol sem találtam csipeszt, de még a helyét sem. Rossz helyen kerestem?
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #4009 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:02:41 »

Eccer valaki írta, hogy a biztosítékokhoz kéne legyen valami spéci csipesz. Na én kiszedtem bal lent azt a kis fiókot, ami mögött vannak a biztik. Megvan rajta a szép kis ábra, hogy mi micsoda, de ennyi. Sehol sem találtam csipeszt, de még a helyét sem. Rossz helyen kerestem?
A motortérben lévö biztosíték táblában kell lennie!!!!!!!!!!!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4010 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:06:38 »

Hűha, ezexerint vannak (-) tapasztalatok? Hiányzik a szagértelem? Pedig ha jól emléxem Angel meg van elégedve velük, legalábbis a szigeszentmiklósiakkal...

Yes.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4011 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:18:59 »

A motortérben lévö biztosíték táblában kell lennie!!!!!!!!!!!
Vazze, ott is van biztosítéktábla? Az ember mindig megtud valami újat! Na akkor holnap keresgélek. De hogy miért van 2 helyen biztosítéktábla...
Naplózva
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #4012 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:23:27 »

Vazze, ott is van biztosítéktábla? Az ember mindig megtud valami újat! Na akkor holnap keresgélek. De hogy miért van 2 helyen biztosítéktábla...

ha az egyik bexarik, akkor ott a másik!  eplus2
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4013 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:25:30 »

ha az egyik bexarik, akkor ott a másik!  eplus2
Aha, redundancia... Így már világos... nyes
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #4014 Dátum: 2008.05.18 vasárnap, 21:32:57 »

Vazze, ott is van biztosítéktábla? Az ember mindig megtud valami újat! Na akkor holnap keresgélek. De hogy miért van 2 helyen biztosítéktábla...
Igen van Wink, ha szemben állsz a kocsival a jobb lámpa felett kicsivel az akksi mellett jobbra. Itt egy kép róla
http://images.netbag.hu/20080518/21321846905.JPG
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4015 Dátum: 2008.05.19 hétfő, 20:36:10 »

Igen van Wink, ha szemben állsz a kocsival a jobb lámpa felett kicsivel az akksi mellett jobbra. Itt egy kép róla
http://images.netbag.hu/20080518/21321846905.JPG
Tök jó, hogy illusztrációs fotó érkezik a kérdésre! Ez mekkora királyság már...  worship
Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #4016 Dátum: 2008.05.19 hétfő, 21:07:33 »

Tök jó, hogy illusztrációs fotó érkezik a kérdésre! Ez mekkora királyság már...  worship
Üdv. a "klubban", szerintem ez így töknormális, és rendben van!  eljen
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4017 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 19:06:43 »

Ma, mikor jöttem a kocsival, tempomat benyomva, azt vettem észre, hogy sík terepen mintha alig észrevehetően, nagyon enyhén hullámzik a sebesség. Gyorsít-lassít-gyorsít-lassít... De tényleg csak hangyafütyinyit.
Előfordult ez mással is, vagy esetleg érzéki csalódás lehetett csak? Ha létező dolog, akkor mit lehet tenni ellene?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4018 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 19:11:01 »

Ma, mikor jöttem a kocsival, tempomat benyomva, azt vettem észre, hogy sík terepen mintha alig észrevehetően, nagyon enyhén hullámzik a sebesség. Gyorsít-lassít-gyorsít-lassít... De tényleg csak hangyafütyinyit.
Előfordult ez mással is, vagy esetleg érzéki csalódás lehetett csak? Ha létező dolog, akkor mit lehet tenni ellene?
Én még nem éreztem ilyet. A hétvégén mentem 320km-t autópályán tempomattal, és abszolút folyamatosan ment.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #4019 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 20:02:33 »

Én még nem éreztem ilyet. A hétvégén mentem 320km-t autópályán tempomattal, és abszolút folyamatosan ment.
Én sem éreztem még ilyet. Sőt GPS-el mérve is igen stabilan tartja a tempót.
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #4020 Dátum: 2008.05.26 hétfő, 20:05:55 »

Ma, mikor jöttem a kocsival, tempomat benyomva, azt vettem észre, hogy sík terepen mintha alig észrevehetően, nagyon enyhén hullámzik a sebesség. Gyorsít-lassít-gyorsít-lassít... De tényleg csak hangyafütyinyit.
Előfordult ez mással is, vagy esetleg érzéki csalódás lehetett csak? Ha létező dolog, akkor mit lehet tenni ellene?

Pl. nem lehet, hogy emelkedőn mentél? Mert akkor nagyobb gázt ad, és megtartja a lejtő elejéig, majd visszalassul.

Nekem csak akkor szarakodott, nem tudta tartani a sebességet, visszalassult, amikor kirepedt a turbócső...

Esetleg erős szembeszél??.....
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4021 Dátum: 2008.05.27 kedd, 07:45:43 »

Pl. nem lehet, hogy emelkedőn mentél? Mert akkor nagyobb gázt ad, és megtartja a lejtő elejéig, majd visszalassul.

Nekem csak akkor szarakodott, nem tudta tartani a sebességet, visszalassult, amikor kirepedt a turbócső...

Esetleg erős szembeszél??.....
Semmi emelkedő nem volt. Esetleg impulzusban fújt a szél. Én arra gyanakodok, hogy a szabályozás nem tud beállni, és folyamatosan hullámzik. Pl. valami sebességmérő, vagy akármi érzékelő elállítódott, bekoszolódott, nemtom.
A turbócsövet szádra ne vedd, mert nincs rá pénzem...  rinya
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4022 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:05:41 »

A turbócsövet szádra ne vedd, mert nincs rá pénzem...  rinya

Nem drága pedig.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4023 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:07:53 »

Nem drága pedig.
Mennyi kb.? Mert lehet nekem is szükségem lesz rá.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4024 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:18:48 »

Mennyi kb.? Mert lehet nekem is szükségem lesz rá.
10 e pár forint ha jól rémlik.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4025 Dátum: 2008.05.27 kedd, 19:51:07 »

10 e pár forint ha jól rémlik.
Jó hír. Rosszabbat vártam.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4026 Dátum: 2008.05.27 kedd, 20:49:38 »

Nem drága pedig.
Ha elreped, vagy akármi, akkor azt hogy veszem észre?
Az 1800-as fordulat környéki motor rezonancia ugye nincs összefüggésben ezzel?
Naplózva
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #4027 Dátum: 2008.05.27 kedd, 21:01:35 »

Ha elreped, vagy akármi, akkor azt hogy veszem észre?
Az 1800-as fordulat környéki motor rezonancia ugye nincs összefüggésben ezzel?
Az rögzítés probléma ( csak terhelés alatt csinálja )
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4028 Dátum: 2008.05.27 kedd, 21:08:08 »

Az rögzítés probléma ( csak terhelés alatt csinálja )
Így van!
De mi nincs rögzítve? Melyik csavart kell megtépni?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4029 Dátum: 2008.05.27 kedd, 21:30:55 »

Így van!
De mi nincs rögzítve? Melyik csavart kell megtépni?

Itt egy rajz a töltőlevegő rendszerről. A jobb felső helyen indul a turbótól a cső. Lemegy az intercoolerig (a két 13-as karika között van, bal felső kiskép), és megy végül az EGR-en keresztül a szívósorba.
Namost a 12-es jelű bilincs, a 11-es csavarokkal van az alváz segédkerethez rögzítve, de van ott egy-egy gumiból készült "alátét".
Nem szabad a 11-es csavarokat megtépni! (Hogy törne el a keze annak a szerelőnek, aki az enyémet is meghúzta) A gumi alátétben - vagy szilentben - van egy fémcső. Ha megtépik a csavart ez deformálódik, és nem lehet a csavart kitekerni.

A hiba: a gumi a folytonos mozgástól elvásik, és a 12-es bilincs hozzáér a vázkerethez, amitől a jellegzetes hang jön 1800-as fordulat környékén.
Gumi külön nem kapható. Esetleg át lehet cserélni az intercooler utáni bilincsben lévőkkel, mert ott nincs rezgés, nincs kopás.
A másik megoldás (és ez a gyári), hogy a gumi biszbaszokat ki kell venni, és a bilincset fixen oda kell a csavarokal rögzíteni a kerethez. Talán a gumival finomabb, csendesebb a dolog, de alig észrevehető a különbség.
Van aki egyszerűen betöm valami szivacsszerű anyagot a bilincs és a váz közé.

Az egészhez úgy lehet hozzáférni, ha a hűtő alatti műanyag légterelőt leszedjük. Pár csavar tartja.

Ja a 16-os vastag gumicső tud repedni. Wyctor 11e forintos árat mondott rá.

« Utoljára szerkesztve: 2008.05.27 kedd, 21:32:45 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4030 Dátum: 2008.05.27 kedd, 21:52:47 »

Itt egy rajz a töltőlevegő rendszerről. A jobb felső helyen indul a turbótól a cső. Lemegy az intercoolerig (a két 13-as karika között van, bal felső kiskép), és megy végül az EGR-en keresztül a szívósorba.
Namost a 12-es jelű bilincs, a 11-es csavarokkal van az alváz segédkerethez rögzítve, de van ott egy-egy gumiból készült "alátét".
Nem szabad a 11-es csavarokat megtépni! (Hogy törne el a keze annak a szerelőnek, aki az enyémet is meghúzta) A gumi alátétben - vagy szilentben - van egy fémcső. Ha megtépik a csavart ez deformálódik, és nem lehet a csavart kitekerni.

A hiba: a gumi a folytonos mozgástól elvásik, és a 12-es bilincs hozzáér a vázkerethez, amitől a jellegzetes hang jön 1800-as fordulat környékén.
Gumi külön nem kapható. Esetleg át lehet cserélni az intercooler utáni bilincsben lévőkkel, mert ott nincs rezgés, nincs kopás.
A másik megoldás (és ez a gyári), hogy a gumi biszbaszokat ki kell venni, és a bilincset fixen oda kell a csavarokal rögzíteni a kerethez. Talán a gumival finomabb, csendesebb a dolog, de alig észrevehető a különbség.
Van aki egyszerűen betöm valami szivacsszerű anyagot a bilincs és a váz közé.

Az egészhez úgy lehet hozzáférni, ha a hűtő alatti műanyag légterelőt leszedjük. Pár csavar tartja.

Ja a 16-os vastag gumicső tud repedni. Wyctor 11e forintos árat mondott rá.

Hát ez igen szakszerű, jól megfogalmazott felelet volt. 5-ös, leülhetsz.  eljen
Ezek szerint hamarosan be kell ásnom magam a kocsi lelki világába.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4031 Dátum: 2008.05.27 kedd, 21:54:43 »

Ja a 16-os vastag gumicső tud repedni. Wyctor 11e forintos árat mondott rá.
Grat! Ez szép leírás, és illusztráció volt! Bárcsak minden segítség így érkezne!  worship
Magyarán, akkor a 16-os az a bizonyos turbócső, aminek rossz szokása eltörni, igaz?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #4032 Dátum: 2008.05.28 szerda, 08:21:18 »

Grat! Ez szép leírás, és illusztráció volt! Bárcsak minden segítség így érkezne!  worship
Magyarán, akkor a 16-os az a bizonyos turbócső, aminek rossz szokása eltörni, igaz?

Igaz. nekem már kétszer repedt ki, 2006 év végén és a nagytalin útközben.


Tünetek: Füstöl 130-as tempónál mint a barom, nincs erő ha huzatnád és furcsa süvítő hang. Egyébként mindig ugyanott reped el. Ha lenézel felülről a kanyar amit látsz annak a bal részén...

Remélem a válaszom egy 4, megérdemel...
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4033 Dátum: 2008.05.28 szerda, 08:29:40 »

Igaz. nekem már kétszer repedt ki, 2006 év végén és a nagytalin útközben.


Tünetek: Füstöl 130-as tempónál mint a barom, nincs erő ha huzatnád és furcsa süvítő hang. Egyébként mindig ugyanott reped el. Ha lenézel felülről a kanyar amit látsz annak a bal részén...

Remélem a válaszom egy 4, megérdemel...

Nekem is a kanyartól lefelé olajos. Ezek szerint időszerű a csere.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4034 Dátum: 2008.05.28 szerda, 10:44:25 »

Mennyi kb.? Mert lehet nekem is szükségem lesz rá.
Inkább egyezkedj Cancerrel egy "vas" turbócső ügyében. Az biztos nem reped ki Smiley
Jó értékeket mértünk vele Kunmadarason.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #4035 Dátum: 2008.05.28 szerda, 10:51:18 »

Inkább egyezkedj Cancerrel egy "vas" turbócső ügyében. Az biztos nem reped ki Smiley
Jó értékeket mértünk vele Kunmadarason.

az új tdci-kben már fém a turbócső. Az is kireped. Nem bírja a rezonanciát...
Naplózva
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4036 Dátum: 2008.05.28 szerda, 11:34:30 »

az új tdci-kben már fém a turbócső. Az is kireped. Nem bírja a rezonanciát...
Ha az én kezem álltal megmunkált vascső (2,5 falvastagság) valamint az olaj- vegyszer- és 40 bar nyomásálló mezőgazdasági tömlő kireped 5, najó 10 éven belűl t..n szúrom magam!  eplus2
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4037 Dátum: 2008.05.28 szerda, 11:57:26 »

Ha az én kezem álltal megmunkált vascső (2,5 falvastagság) valamint az olaj- vegyszer- és 40 bar nyomásálló mezőgazdasági tömlő kireped 5, najó 10 éven belűl t..n szúrom magam!  eplus2
És mennyi lenne egy ilyen szerkezet?  Roll Eyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #4038 Dátum: 2008.05.28 szerda, 12:00:21 »

Ha az én kezem álltal megmunkált vascső (2,5 falvastagság) valamint az olaj- vegyszer- és 40 bar nyomásálló mezőgazdasági tömlő kireped 5, najó 10 éven belűl t..n szúrom magam!  eplus2

Ezt mondták a ukrán tervezők is Kölnben, meg a török vendégmunkások a gyárban. Készítsd a tököd eplus2. Addig pedig élvezd az életet... hehe
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4039 Dátum: 2008.05.28 szerda, 21:47:00 »

Ezt mondták a ukrán tervezők is Kölnben, meg a török vendégmunkások a gyárban. Készítsd a tököd eplus2. Addig pedig élvezd az életet... hehe
Ott milyen meleg, és mekkora nyomású levegő mehet? Kell oda 40 baros cső?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4040 Dátum: 2008.05.28 szerda, 21:50:11 »

Ott milyen meleg, és mekkora nyomású levegő mehet? Kell oda 40 baros cső?
Szerintem legyen inkább 40 baros, de akkor ne repedjen el 2évente.  Undecided
Cancer, mennyi lenne ez a cső, ha oda kerül a sor?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4041 Dátum: 2008.05.28 szerda, 22:47:08 »

Szerintem legyen inkább 40 baros, de akkor ne repedjen el 2évente.  Undecided
Cancer, mennyi lenne ez a cső, ha oda kerül a sor?
Csak arra akartam kilyukadni, hogy a túlméretezés nem mindig vezet célra. Nem ismerem a rendszer működését, meg az egyes alkatrészek szerepét.
Gondolom nem véletlenül használtak gumicsövet (újabban meg feltételezem vékonyfalú acélt), mert a cucc egyik vége rezeg. Szóval valami rugalmas csőbigyóval kell összekötni két elemet. A mezgazd csövet meg lehet nem erre találták ki, pláne ha forró gázok mennek át rajta nap mint nap.
Persze az is lehet, hogy hideg levegő megy benne, és tök mindegy miből van...
De akárhogy is, ha kireped, az határozottan nem jó!
Naplózva
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4042 Dátum: 2008.05.28 szerda, 23:00:07 »

Szerintem legyen inkább 40 baros, de akkor ne repedjen el 2évente.  Undecided
Cancer, mennyi lenne ez a cső, ha oda kerül a sor?
Hát mit mondjak nem nagyon tervezem a sorozatgyártását.  vigyor3
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4043 Dátum: 2008.05.28 szerda, 23:03:09 »

Csak arra akartam kilyukadni, hogy a túlméretezés nem mindig vezet célra. Nem ismerem a rendszer működését, meg az egyes alkatrészek szerepét.
Gondolom nem véletlenül használtak gumicsövet (újabban meg feltételezem vékonyfalú acélt), mert a cucc egyik vége rezeg. Szóval valami rugalmas csőbigyóval kell összekötni két elemet. A mezgazd csövet meg lehet nem erre találták ki, pláne ha forró gázok mennek át rajta nap mint nap.
Persze az is lehet, hogy hideg levegő megy benne, és tök mindegy miből van...
De akárhogy is, ha kireped, az határozottan nem jó!

az acélcső nem fog elpukkanni. cancernak igaza van, h az ő csövéről lerohad az autó, de az még bírni fogja. a gond viszont az, h a cső rögzítve van a kasznihoz 1 elég fix rögzítéssel (főleg aki már kidobta a gumibakot a bilincs alól), a másik vége pedig a motorhoz van kötve. az acélcső nem fog engedni, de valami más igen. kérdés, h mi lesz az!? sztem ha nincs elég gumicső betéve a szívósor, és az acélcső közé akkor a műanyag szívósor sínyli meg ezt a változtatást. ha viszont van elég gumi a 2 között akkor ez is kipipálva. a legjobb megoldás sztem mégis 1 flexibilis csőtag lenne. na az nem pukkan, és pont elég rugalmassága is van.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4044 Dátum: 2008.05.28 szerda, 23:10:52 »

Csak arra akartam kilyukadni, hogy a túlméretezés nem mindig vezet célra. Nem ismerem a rendszer működését, meg az egyes alkatrészek szerepét.
Gondolom nem véletlenül használtak gumicsövet (újabban meg feltételezem vékonyfalú acélt), mert a cucc egyik vége rezeg. Szóval valami rugalmas csőbigyóval kell összekötni két elemet. A mezgazd csövet meg lehet nem erre találták ki, pláne ha forró gázok mennek át rajta nap mint nap.
Persze az is lehet, hogy hideg levegő megy benne, és tök mindegy miből van...
De akárhogy is, ha kireped, az határozottan nem jó!
Annyiban más mint a gyári, hogy mikor odalépsz neki nem szívja össze a csövet, és miután elkezd tölteni a turbó, nem kell neki még ezt a csövet is "felfújnia" ezáltal hamarebb épűl ki a töltönyomás. A rezgéstől a legkevésbé sem félek ugyanis a tömlő tökéletes rezgéscsillapítóként funkcionál, nem olyan kemény az, bár anélkül hogy megfognátok nehéz elmagyarázni és mivel ez az egész dolog az intercooler után van így nem hiszem, hogy a levegő oly forró lenne benne.  wave
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4045 Dátum: 2008.05.28 szerda, 23:29:31 »

Annyiban más mint a gyári, hogy mikor odalépsz neki nem szívja össze a csövet, és miután elkezd tölteni a turbó, nem kell neki még ezt a csövet is "felfújnia" ezáltal hamarebb épűl ki a töltönyomás. A rezgéstől a legkevésbé sem félek ugyanis a tömlő tökéletes rezgéscsillapítóként funkcionál, nem olyan kemény az, bár anélkül hogy megfognátok nehéz elmagyarázni és mivel ez az egész dolog az intercooler után van így nem hiszem, hogy a levegő oly forró lenne benne.  wave

én a hő miatt nem aggódnék 1 dekát se. gondolkoztam már én is az acélcsöves megoldáson, de sztem kb 10cm távot kell hagyni az EGR szelep, és az acélcső vége között, amit gumival kell bepótolni, h a rezgések kiegyenlítődjenek, és télleg ne a szívósor baxxon rá a mutatványra. nagyon jó gumicsöveket lehet kapni már, amik lecarrják a meleget (1 bizonyos szintig). kék csövet használtunk sokat, szilikonos + minden jó ami szem szájnak ingere, csak baromi drága. mérettől függően 1500 Ft környékén kezdődik 1 méter belőle (a 60as méret már 4-5E-be is beszalad), de arra már rá merném bízni a 10cm-es szakaszt nyugodt szívvel. másik nagy előnye, h 1 tartalékot nem nagy kaland tartani belőle esetleges "mégismegsérült" esetekre.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4046 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 08:34:40 »

én a hő miatt nem aggódnék 1 dekát se. gondolkoztam már én is az acélcsöves megoldáson, de sztem kb 10cm távot kell hagyni az EGR szelep, és az acélcső vége között, amit gumival kell bepótolni, h a rezgések kiegyenlítődjenek, és télleg ne a szívósor baxxon rá a mutatványra. nagyon jó gumicsöveket lehet kapni már, amik lecarrják a meleget (1 bizonyos szintig). kék csövet használtunk sokat, szilikonos + minden jó ami szem szájnak ingere, csak baromi drága. mérettől függően 1500 Ft környékén kezdődik 1 méter belőle (a 60as méret már 4-5E-be is beszalad), de arra már rá merném bízni a 10cm-es szakaszt nyugodt szívvel. másik nagy előnye, h 1 tartalékot nem nagy kaland tartani belőle esetleges "mégismegsérült" esetekre.

Nem a rezgéssel van itt elsősorban baj. A motor a rugalmas bakok miatt elég tág határok között képes mozogni a helyén. Egy merev csővel odakötni az alvázhoz nekem eléggé elkefélt ötletnek tűnik.
Ha a 60-as szilikoncső métere 4-5e, az nagyon olcsó, mert a 60-70 centis gyári cső 11e. Viszont a szilikon szerintem rugalmasabban fog dagadni, mint a szövet erősítésű gyári gumicső.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4047 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:37:21 »

Nem a rezgéssel van itt elsősorban baj. A motor a rugalmas bakok miatt elég tág határok között képes mozogni a helyén. Egy merev csővel odakötni az alvázhoz nekem eléggé elkefélt ötletnek tűnik.
Ha a 60-as szilikoncső métere 4-5e, az nagyon olcsó, mert a 60-70 centis gyári cső 11e. Viszont a szilikon szerintem rugalmasabban fog dagadni, mint a szövet erősítésű gyári gumicső.

ébresztő! ... hát de pont ezt mondtam én is  integet2 a rezgéseket viszont nem pont szó szerint értettem, hanem pont a húzatáskori elég jelentős billegések a féltős dolgok. na emiatt kerül veszélybe a szívósor ami csak műanyag.
szilikoncsövet nem teljes hosszában raknék fel, csupán azzal hoznám össze a fémet az EGR szelephez. úgy vágnám el a fémcsövet, h közte és az EGR között 10cm maradjon, és csak erre a 10cm-re használnék szilikonos csövet. ekkora távon nem tudná összeszívni a motor, viszont elég rugalmas lenne a bólogatások, rezgések kiegyenlítésére.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
silver
Vendég
« Új hozzászólás #4048 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:48:50 »

ébresztő! ... hát de pont ezt mondtam én is  integet2 a rezgéseket viszont nem pont szó szerint értettem, hanem pont a húzatáskori elég jelentős billegések a féltős dolgok. na emiatt kerül veszélybe a szívósor ami csak műanyag.
szilikoncsövet nem teljes hosszában raknék fel, csupán azzal hoznám össze a fémet az EGR szelephez. úgy vágnám el a fémcsövet, h közte és az EGR között 10cm maradjon, és csak erre a 10cm-re használnék szilikonos csövet. ekkora távon nem tudná összeszívni a motor, viszont elég rugalmas lenne a bólogatások, rezgések kiegyenlítésére.


A kollllléga nagyon jól mondja és hamarabb épül fel a turbónyomás, dinamikusabb lesz az autó. Kb 50-60e ft a csere. Ezek a megoldások 400-500 lovas autóknál beváltak akkor itt is működnek és miért ne működnének.
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.29 csütörtök, 18:53:05 írta silver » Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4049 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 19:15:50 »

szilikoncsövet nem teljes hosszában raknék fel, csupán azzal hoznám össze a fémet az EGR szelephez. úgy vágnám el a fémcsövet, h közte és az EGR között 10cm maradjon, és csak erre a 10cm-re használnék szilikonos csövet.
Egy ilyen rövid és egyenes csődarab nem tud hosszanti mozgásokat (a két csővég közeledését, távolodását) felvenni. Szerintem. Márpedig a motor billeg. Kéne bele egy kanyar, vagy harmonika, mint a turbócső alsó szakaszán is van.
De csináld meg, azután meglátjuk mit bír.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 110   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.