Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 07:44:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 110   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Facelift modellek  (Megtekintve 1591065 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4200 Dátum: 2008.07.15 kedd, 07:33:16 »

Hahó!
Néha, mikor indítom a motrot, a gyári navi képernyőn megjelenik 1 pillanatra valami hibaüzenet, hogy a sorozatszám nem stimmel, vagy ilyesmi. Ha meg bemegyek a szerviz módba, és már nem tudom pontosan hol, de valamelyik menüpont alatt azt írja, hogy cseréljem ki az egészet. Normális ez?
Amúgy 98%-osan működik a cucc. Kb. 3-4 havonta egyszer lefagy, csak a hangerőszabályozás működik olyankor. Gyújtás le, és megint megy.
Olyat viszont gyakran csinál, hogy rádióhallgatás közben kb. 1 másodpercre átvált valami másik csatornára, majd vissza. Ez másnál is megtörpénik?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4201 Dátum: 2008.07.15 kedd, 09:03:25 »

Olyat viszont gyakran csinál, hogy rádióhallgatás közben kb. 1 másodpercre átvált valami másik csatornára, majd vissza. Ez másnál is megtörpénik?

Nekem a sony is csinálja. Szerintem azért van, mert egy pillanatra leárnyékolódik az adás, keres egy másikat, majd usgyi vissza.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4202 Dátum: 2008.07.15 kedd, 10:43:00 »

Kb. 3-4 havonta egyszer lefagy, csak a hangerőszabályozás működik olyankor. Gyújtás le, és megint megy.
Ilyet nekem is csinált, eddig 2x. Ilyenkor a kijelző olyan, mintha a számítógépen nyomtam volna egy printscreen-t. A track-ek nevét nem váltja, az iső számláló nem megy, nem lehet léptetni (se kormányról, se a navi gombjaival), és ha hangerőt szabályzok, akkor sem jelennek meg a kis kockák a kijelzőn. Ha leállítom, és vissza, akkor hibátlanul megy.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #4203 Dátum: 2008.07.20 vasárnap, 23:03:59 »

Sziasztok,
kérem segítsetek, hogy a kézi váltón hol lehet ellenőrizni az olajszintet, illetve hol lehet utántöltani. Az egyik szimmering sokáig szivárgot, és nem tudom, hogy mennyi olaj hiányzik. A valtó közepén, az alsó részén, az autó eleje felé eső részen van egy csavar, 8-as imbusszal nyílik. Ez lehet az? Az olaj 80w 90-es?
Köszi,
Oszi
Naplózva
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #4204 Dátum: 2008.07.20 vasárnap, 23:07:11 »

Sziasztok,
újra én, még egy apróság: ma láttam egy kombi mondeón egy fém lemezt, ami a hátsó lökhárító tetejét védi a karcolódástól.  Ez egy gyári darab lehetett? (úgy nézett ki).  Valakinek van ilyen, vagy tudja, hogy hol lehet ilyet beszerezni?
Köszi,
Oszi 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4205 Dátum: 2008.07.20 vasárnap, 23:31:17 »

Sziasztok,
kérem segítsetek, hogy a kézi váltón hol lehet ellenőrizni az olajszintet, illetve hol lehet utántöltani. Az egyik szimmering sokáig szivárgot, és nem tudom, hogy mennyi olaj hiányzik. A valtó közepén, az alsó részén, az autó eleje felé eső részen van egy csavar, 8-as imbusszal nyílik. Ez lehet az? Az olaj 80w 90-es?
Köszi,
Oszi

Az olajbetöltő nyílástól 1 cm-vel lejjebb kell hogy legyen. Tehát kicsavarod a csavart, fogsz egy drótot, meghajlítod, és megnézed.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #4206 Dátum: 2008.07.20 vasárnap, 23:50:26 »

Az olajbetöltő nyílástól 1 cm-vel lejjebb kell hogy legyen. Tehát kicsavarod a csavart, fogsz egy drótot, meghajlítod, és megnézed.
OK, Kösz. Akkor a betöltő nyílás az, amit megptóbáltam fentebb körbeírni...középen, alul, 8-as ibusz...?
Oszi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4207 Dátum: 2008.07.21 hétfő, 00:02:42 »

Sziasztok,
újra én, még egy apróság: ma láttam egy kombi mondeón egy fém lemezt, ami a hátsó lökhárító tetejét védi a karcolódástól.  Ez egy gyári darab lehetett? (úgy nézett ki).  Valakinek van ilyen, vagy tudja, hogy hol lehet ilyet beszerezni?
Köszi,
Oszi 

Igen, a Ford gyártja, lehet ilyet venni külön, valami 16-20e Ft, egyszerűen felragasztható. Itt a fórumon is árult ilyet valaki, nézz be a képes hirdetések topic-ba!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4208 Dátum: 2008.07.21 hétfő, 09:54:36 »

OK, Kösz. Akkor a betöltő nyílás az, amit megptóbáltam fentebb körbeírni...középen, alul, 8-as ibusz...?
Oszi
Engem is érdekelne. Tennél róla fel képet, ha megtaláltad?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4209 Dátum: 2008.07.21 hétfő, 10:07:51 »

OK, Kösz. Akkor a betöltő nyílás az, amit megptóbáltam fentebb körbeírni...középen, alul, 8-as ibusz...?
Oszi

Az, de imbusz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #4210 Dátum: 2008.07.21 hétfő, 11:18:40 »

Engem is érdekelne. Tennél róla fel képet, ha megtaláltad?
Szia,
ezek szerint már megtaláltam, csak nem voltam benne biztos, hogy jó csavart néztem. Lefotózom, amikor újra megnézem a szintet. Más típusoknál eddig azzal találkoztam, hogy az olajat addig kell tölteni, amig a szintcsavaron nem kezd el kifolyni. Ennek a közelében nem volt olaj, de ha a mínusz 1cm-es szint a tuti, akkor valószínüleg ez az.
Oszi
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.21 hétfő, 11:49:28 írta Oszi_03 » Naplózva
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #4211 Dátum: 2008.07.21 hétfő, 11:19:32 »

Igen, a Ford gyártja, lehet ilyet venni külön, valami 16-20e Ft, egyszerűen felragasztható. Itt a fórumon is árult ilyet valaki, nézz be a képes hirdetések topic-ba!
Szia,
köszönöm, keresgélek.
Oszi
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4212 Dátum: 2008.07.22 kedd, 22:03:46 »

Sziasztok!

A hátul kopogást megszüntetésével még nem foglalkoztam. Bal hátul szól és jobban ha meleg van, hidegben kevésbé hallom a kopogást.

Most lesz a 60.000-es szervizem. Már megvettem az alkatrészeket, magam szeretném cserélni a szükséges dolgokat:
Olajcsere: (még nem néztem a kocsi alá), milyen méretű kulccsal lehet a leeresztő csavart lazítani?
Izzítógyertya csere: mire kell vigyázni? A TIS-ből megnéztem az eljárást. Hányas kulcs kell hozzá, mennyire csavarjam be a gyertyákat, hogy ne hogy beletörjem őket? Az akkuról tényleg le kell venni a testsarut?
Üzemanyagszűrő csere: (szintén TIS) A vákumpumpa kötelező, vagy nélküle is elvégezhető a csere?

Segítségeteket előre is megköszönve
Tibor
 
 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4213 Dátum: 2008.07.22 kedd, 23:09:20 »

Sziasztok!

A hátul kopogást megszüntetésével még nem foglalkoztam. Bal hátul szól és jobban ha meleg van, hidegben kevésbé hallom a kopogást.

Most lesz a 60.000-es szervizem. Már megvettem az alkatrészeket, magam szeretném cserélni a szükséges dolgokat:
Olajcsere: (még nem néztem a kocsi alá), milyen méretű kulccsal lehet a leeresztő csavart lazítani?
Izzítógyertya csere: mire kell vigyázni? A TIS-ből megnéztem az eljárást. Hányas kulcs kell hozzá, mennyire csavarjam be a gyertyákat, hogy ne hogy beletörjem őket? Az akkuról tényleg le kell venni a testsarut?
Üzemanyagszűrő csere: (szintén TIS) A vákumpumpa kötelező, vagy nélküle is elvégezhető a csere?

Segítségeteket előre is megköszönve
Tibor
A kopogást sokszor a kézifékkötél okozza. Gyorsszorítóval hozzá kell kötözni a lengőkarhoz.
Izzítőcsere: 1 miből gondolod, hogy cserélni kell? 2 Szerintem ne állj neki, mert elég könnyen beleszakíthatod/törheted.
Akkor le kell venni a fejet, az egész móka bőven 6 számjegyű lesz.
Üzemanyagszűrő: ez is egy kényes pont. Ha kifogy az üzemanyag, mert üres a szűrő, a magasnyomású szárazon fog futni, na azt nem akarjuk.
A tippem: az új szűrőt kösd mele a visszatérő ágba, onnan meg kannába, és ha televan, akkor kicserélheted.
Vagy csak simán cső+tölcsérrel teleöntöd.
Vigyázz, a szűrő alatt a generátor van, ne csöpögjön rá a gázolaj. És jól nézd meg, hogy rendesen legyen minden cső csatlakoztatva, nehogy szétessen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4214 Dátum: 2008.07.23 szerda, 09:48:53 »

A kopogást sokszor a kézifékkötél okozza. Gyorsszorítóval hozzá kell kötözni a lengőkarhoz.
Izzítőcsere: 1 miből gondolod, hogy cserélni kell? 2 Szerintem ne állj neki, mert elég könnyen beleszakíthatod/törheted.
Akkor le kell venni a fejet, az egész móka bőven 6 számjegyű lesz.
Üzemanyagszűrő: ez is egy kényes pont. Ha kifogy az üzemanyag, mert üres a szűrő, a magasnyomású szárazon fog futni, na azt nem akarjuk.
A tippem: az új szűrőt kösd mele a visszatérő ágba, onnan meg kannába, és ha televan, akkor kicserélheted.
Vagy csak simán cső+tölcsérrel teleöntöd.
Vigyázz, a szűrő alatt a generátor van, ne csöpögjön rá a gázolaj. És jól nézd meg, hogy rendesen legyen minden cső csatlakoztatva, nehogy szétessen.

Mert 60.000 km-es szerviz leírásban javasolt a csere. Indulásnál vagy 3-4 másodpercet kell várnom míg az izzításjelző led kialszik, ez nem utal a gyertya elhasználódására? Ha új a gyertya akkor ez az idő lerövidül?

Üzemanyagszűrő csere: ha egy nagyobb fecskendővel (vákumszivattyú helyett) manipulálok azzal meg lehet szívni kellő képpen az üzemanyagtartályt, hogy a szűrő feltöltődjön?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4215 Dátum: 2008.07.23 szerda, 10:05:22 »


Üzemanyagszűrő csere: ha egy nagyobb fecskendővel (vákumszivattyú helyett) manipulálok azzal meg lehet szívni kellő képpen az üzemanyagtartályt, hogy a szűrő feltöltődjön?

A legegyszerűbb, ha veszel 1 kanna (5l) gázolajat feltöltöd a szűrőt, a többit meg beletöltöd a kocsiba. A szűrőn a csöveket jól rakjátok vissza, mert már nekem sikerült fél tankot ellocsolnom az útra így szomoru1.Plusz ugye a generátorra fojt a legtöbb. De szerencsémre nem lett semmi baja.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4216 Dátum: 2008.07.23 szerda, 12:14:40 »

Mert 60.000 km-es szerviz leírásban javasolt a csere. Indulásnál vagy 3-4 másodpercet kell várnom míg az izzításjelző led kialszik, ez nem utal a gyertya elhasználódására? Ha új a gyertya akkor ez az idő lerövidül?

Üzemanyagszűrő csere: ha egy nagyobb fecskendővel (vákumszivattyú helyett) manipulálok azzal meg lehet szívni kellő képpen az üzemanyagtartályt, hogy a szűrő feltöltődjön?

Van egy tuti tippem: hagyd te békén az izzítógyertyát. Az amúgy nem hőfokot mér, hanem simán időzít, azaz a vadi újjal is ugyanannyi szokott lenni. Tehát nem hiba.
Én nem szoktam izzítani. Ráadom a gyújtást, és már indítok is (fizikailag ez nem pont így van, kb 2 másodperc idő jut rá, de szerintem felesleges). Nyilván könnyebben indul, de anélkül is beindul, kb 2 másodpercnyi tekerés után. Ez izzítással sem rövidül.
Max, a bazi nagy hidegben, ha kinn állt, mondjuk -10 fokban, na akkor.

A fecskendővel inkább töltögesd tele. Vagy, amit írtam, kösd a visszatérő ágba. Ott a motor feltölti.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4217 Dátum: 2008.07.23 szerda, 13:05:14 »

Van egy tuti tippem: hagyd te békén az izzítógyertyát. Az amúgy nem hőfokot mér, hanem simán időzít, azaz a vadi újjal is ugyanannyi szokott lenni. Tehát nem hiba.
Én nem szoktam izzítani. Ráadom a gyújtást, és már indítok is (fizikailag ez nem pont így van, kb 2 másodperc idő jut rá, de szerintem felesleges). Nyilván könnyebben indul, de anélkül is beindul, kb 2 másodpercnyi tekerés után. Ez izzítással sem rövidül.
Max, a bazi nagy hidegben, ha kinn állt, mondjuk -10 fokban, na akkor.

A fecskendővel inkább töltögesd tele. Vagy, amit írtam, kösd a visszatérő ágba. Ott a motor feltölti.
Na most lehet, hogy hülyeség, de Én úgy tudom, hogy +5 fok külső hömérséklet felet nem is izzít a mondi! A felvillanás csak ellenörzés önteszt.
Egy szerelő sráccal vittatuk meg ezt a kérdést és Ő váltig állította nekem! Én pedig hiszek neki, mert aki 3 óra alatt kicserélte a kuplung szettet az úgye olyan nagyon "hülye" nem lehet?! Vagy mégis?
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4218 Dátum: 2008.07.23 szerda, 13:14:17 »

Na most lehet, hogy hülyeség, de Én úgy tudom, hogy +5 fok külső hömérséklet felet nem is izzít a mondi! A felvillanás csak ellenörzés önteszt.
Egy szerelő sráccal vittatuk meg ezt a kérdést és Ő váltig állította nekem! Én pedig hiszek neki, mert aki 3 óra alatt kicserélte a kuplung szettet az úgye olyan nagyon "hülye" nem lehet?! Vagy mégis?

Én is úgy tudom. De csak a tdci-nél van ez.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4219 Dátum: 2008.07.23 szerda, 13:19:48 »

A legegyszerűbb, ha veszel 1 kanna (5l) gázolajat feltöltöd a szűrőt, a többit meg beletöltöd a kocsiba. A szűrőn a csöveket jól rakjátok vissza, mert már nekem sikerült fél tankot ellocsolnom az útra így szomoru1.Plusz ugye a generátorra fojt a legtöbb. De szerencsémre nem lett semmi baja.

Ugye nem spórolásból akarsz otthon go szűrőt cserélni?
Csak mert nekem legutóbb a 80ezres szerviz az összes szűrő cseréjével, olajcserével, átnézéssel volt valami 7e forint márkaszervizben.
Mert ennyiért nem hiszem, hogy érdemes otthon szopni, kockáztatni a nagynyomású sz. vagy a generátor épségét. Az izzítógyertyáról és hengerfejről már nem is beszélve.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4220 Dátum: 2008.07.23 szerda, 16:31:52 »

Ugye nem spórolásból akarsz otthon go szűrőt cserélni?
Csak mert nekem legutóbb a 80ezres szerviz az összes szűrő cseréjével, olajcserével, átnézéssel volt valami 7e forint márkaszervizben.
Mert ennyiért nem hiszem, hogy érdemes otthon szopni, kockáztatni a nagynyomású sz. vagy a generátor épségét. Az izzítógyertyáról és hengerfejről már nem is beszélve.

Nem. Szeretem magam csinálni a dolgokat, és tisztában lenni az autóm felépítésével. Az előző autómnál ezeket a műveleteket símál elvégeztem, már rutinosan ment, az igaz, hogy benzines volt és nem Ford. Lehet, hogy mivel ennyire féltetek és a Tdci-nél amint látom nem olyan egyszerű a dolog, elviszem a szervizbe, de az olajcserét azt én akarom csinálni, ahhoz ragaszkodom. Csak jót szeretnék az autómnak. Még van 700km-em a gondolkodásra.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4221 Dátum: 2008.07.23 szerda, 17:17:43 »

Na most lehet, hogy hülyeség, de Én úgy tudom, hogy +5 fok külső hömérséklet felet nem is izzít a mondi! A felvillanás csak ellenörzés önteszt.
Egy szerelő sráccal vittatuk meg ezt a kérdést és Ő váltig állította nekem! Én pedig hiszek neki, mert aki 3 óra alatt kicserélte a kuplung szettet az úgye olyan nagyon "hülye" nem lehet?! Vagy mégis?

Ennél árnyaltabb a kérdés, azaz a válasz. Izzít az még menet közben is, valószínűleg hidegben, ezzel segíti az alapjáratot.
De simán ki kell mérni, rákötni egy ledet, és behúzni a fülkébe. Viszont, most eszembe jutott valami. Mi van, ha az alapjárat-ingadozás oka az izzítógyertya rossz/nem működése? Ki kellene próbálni, akinél ingadozik, hogy nincs-e kiégve pár izzítógyertyája?
Valaki kössön már be egy ledet, és nézze meg, hogy is van ez.
Ja, sok tdci-nél mind a 4 ki van égve. Ettől ugyanúgy indul télen is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #4222 Dátum: 2008.07.23 szerda, 23:35:53 »

Ennél árnyaltabb a kérdés, azaz a válasz. Izzít az még menet közben is, valószínűleg hidegben, ezzel segíti az alapjáratot.
De simán ki kell mérni, rákötni egy ledet, és behúzni a fülkébe. Viszont, most eszembe jutott valami. Mi van, ha az alapjárat-ingadozás oka az izzítógyertya rossz/nem működése? Ki kellene próbálni, akinél ingadozik, hogy nincs-e kiégve pár izzítógyertyája?
Valaki kössön már be egy ledet, és nézze meg, hogy is van ez.
Ja, sok tdci-nél mind a 4 ki van égve. Ettől ugyanúgy indul télen is.
Igen ezt a járó motornál is izzít dolgot is hallottam. Ki tudja kiváncsi lennék rá! Ezt az ingadozást valami offon hallottam úgy, hogy párba voltak kötve az izzítók (2-2) és attól ingadozott az alapjárat, hogy 2 jó volt, 2 nem, de nem úgy ahogy mi földi halandók gondolnánk, hanem a 2 jó úgy megszívta az akksit-generátort, hogy attól hullámzott azaz inkább attól, hogy a 2 rossz nem! (ezt is csak hallottam nem állitom!)
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4223 Dátum: 2008.07.25 péntek, 13:06:09 »

Egy kis információ a tatabányai Ford szerviz-ről:

Üzemanyagszűrő csere munkadíj bruttó 3040,-Ft, a közeli szerviz 1.500,- kicseréli.
Izzítógyertya csere: 2 óra, de tájékoztattak, hogy lehet, hogy a menet bentszakad akkor több időben és pénzben is (pozitív, hogy előre szoltak), Végül lebeszéltek, majd 120.000km-nél talán érdemes.
Olajcsere munkadíj bruttó 9.500,-Ft

Hát nagyon nincs közel a 7.000,-Ft-hoz.

Konklúzió:
Üzemanyagszűrő csere nem Ford szervizben (nézni fogom, hogy mit csinálnak, generátor védelem) 1.500,-Ft
Izzítógyertya csere: majd 120.000km-nél
Olajcsere: magam.

Üdv
Tibor
   

Ugye nem spórolásból akarsz otthon go szűrőt cserélni?
Csak mert nekem legutóbb a 80ezres szerviz az összes szűrő cseréjével, olajcserével, átnézéssel volt valami 7e forint márkaszervizben.
Mert ennyiért nem hiszem, hogy érdemes otthon szopni, kockáztatni a nagynyomású sz. vagy a generátor épségét. Az izzítógyertyáról és hengerfejről már nem is beszélve.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4224 Dátum: 2008.07.25 péntek, 13:14:04 »

Egy kis információ a tatabányai Ford szerviz-ről:

   



Én onnan vettem az egyik szerelő sráctól a mondimat......  integet2 integet2 integet2
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4225 Dátum: 2008.07.25 péntek, 13:18:20 »


Hát nagyon nincs közel a 7.000,-Ft-hoz.
Ezek szerint szervize válogatja. Nekem az Ivanicsnál volt annyi, igaz az 80ezres csomag volt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4226 Dátum: 2008.07.27 vasárnap, 19:44:34 »

Olajcsere kérdésem lenne:
Megnéztem lent az autót. Ahogy látom az olajteknőn az olajleeresztő csavar 13-as kulccsal lazítható OK. Az olajszűrőház az ami a teknő előtt van és egy kb 35-ös? villáskulccsal lehet meglazítani. Hogy és mivel érdemes a szűrőházat levenni? 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4227 Dátum: 2008.07.27 vasárnap, 20:31:34 »

Olajcsere kérdésem lenne:
Megnéztem lent az autót. Ahogy látom az olajteknőn az olajleeresztő csavar 13-as kulccsal lazítható OK. Az olajszűrőház az ami a teknő előtt van és egy kb 35-ös? villáskulccsal lehet meglazítani. Hogy és mivel érdemes a szűrőházat levenni? 

az az Smiley crova a legtökéletesebb megoldás mert a ház műanyag és könnyű lesarkalni. a villáskulcs csak ferdén megy rá de az nem fogja meg.
a benne lévő betétet kell cserélni ... a leszedett házban lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.27 vasárnap, 20:33:08 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #4228 Dátum: 2008.07.27 vasárnap, 20:43:15 »

Olajcsere kérdésem lenne:
Megnéztem lent az autót. Ahogy látom az olajteknőn az olajleeresztő csavar 13-as kulccsal lazítható OK. Az olajszűrőház az ami a teknő előtt van és egy kb 35-ös? villáskulccsal lehet meglazítani. Hogy és mivel érdemes a szűrőházat levenni? 
Ahogy Tsory is írta a legmegfelelőbb a dugókulcs, viszont nem 35-ös(35-ös  wow1 wilting fejvakaras) hanem 32-es.
Ha nincs, akkor egy szélesebb pofájú villáskulcs is megteszi.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4229 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 07:45:48 »

Ahogy Tsory is írta a legmegfelelőbb a dugókulcs, viszont nem 35-ös(35-ös  wow1 wilting fejvakaras) hanem 32-es.
Ha nincs, akkor egy szélesebb pofájú villáskulcs is megteszi.

Köszi az infókat fiúk, akkor szerzek egy 32-es dugókulcsot, remélem van itt a gyárban a TMK-nál. És mehet is az olajcsere. Elnézést kérek, hogy ennyire körülményes vagyok, de ha lehet szeretem elkerülni a meglepetéseket, és itt ezen a forumon nagyon készségesek a monndeóstársak. Mégegyszer köszönöm a többszöri hozzászólásokat.

Még egyzser köszi a segítségeket:
Tibor

Egyébként imádom az autómat.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4230 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 16:00:46 »

Ennél árnyaltabb a kérdés, azaz a válasz. Izzít az még menet közben is, valószínűleg hidegben, ezzel segíti az alapjáratot.
De simán ki kell mérni, rákötni egy ledet, és behúzni a fülkébe. Viszont, most eszembe jutott valami. Mi van, ha az alapjárat-ingadozás oka az izzítógyertya rossz/nem működése? Ki kellene próbálni, akinél ingadozik, hogy nincs-e kiégve pár izzítógyertyája?
Valaki kössön már be egy ledet, és nézze meg, hogy is van ez.
Ja, sok tdci-nél mind a 4 ki van égve. Ettől ugyanúgy indul télen is.
Na. Smiley
Pont a téli ingadozó hideg alapjárat miatt akartam én is izzítókat cserélni. Akkor megadtam magam a "nem izzít csak -5fok alatt" szövegnek.
Viszont a szívósor tisztításnál kimérhettem volna őket. Sad
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #4231 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 19:18:25 »

Ahogy Tsory is írta a legmegfelelőbb a dugókulcs, viszont nem 35-ös(35-ös  wow1 wilting fejvakaras) hanem 32-es.
Ha nincs, akkor egy szélesebb pofájú villáskulcs is megteszi.
Nem tudom fiúk, de nekem 36-os kulcs megy rá.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4232 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 19:38:20 »

Nem tudom fiúk, de nekem 36-os kulcs megy rá.

én + azéé nem írtam méretet mert nem emlékeztem rá Grin
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #4233 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 19:48:30 »

én + azéé nem írtam méretet mert nem emlékeztem rá Grin
Nekem meg azért maradt meg ilyen jól, mert amikor leeresztettem az olajat akkor jöttem rá,hogy csak 34-ig van szerszámom.Havernak telefon,az kölcsönkérte a szerelőtől a 36-ost és elhozta.Azóta vettem egyet.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4234 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 19:51:14 »

Nekem meg azért maradt meg ilyen jól, mert amikor leeresztettem az olajat akkor jöttem rá,hogy csak 34-ig van szerszámom.Havernak telefon,az kölcsönkérte a szerelőtől a 36-ost és elhozta.Azóta vettem egyet.

na ez a bajság, h nekem 96mm-es 18 lapú crovafejem is van és nem akasztott hasba ennek a vacaknak a leszedése nyes
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #4235 Dátum: 2008.07.28 hétfő, 20:03:26 »

Nekem meg azért maradt meg ilyen jól, mert amikor leeresztettem az olajat akkor jöttem rá,hogy csak 34-ig van szerszámom.Havernak telefon,az kölcsönkérte a szerelőtől a 36-ost és elhozta.Azóta vettem egyet.
Hm pedig nem rég egy faceliftesen is cseréltem és 32-es volt, és az enyém is 32-es, de ettől függetlenül lehet 36-os is. Ezeken a műanyagokon szoktak variálni.
Reméljük olvassa még Tibor69 és felkészül 36-osból is. smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4236 Dátum: 2008.07.30 szerda, 08:32:27 »

Hm pedig nem rég egy faceliftesen is cseréltem és 32-es volt, és az enyém is 32-es, de ettől függetlenül lehet 36-os is. Ezeken a műanyagokon szoktak variálni.
Reméljük olvassa még Tibor69 és felkészül 36-osból is. smile

Köszi, hogy gondoltok rám. Most előzetes kulcsméretpróbát végeztem 32-es kicsi volt, a 36-os nálam a nyerő. Szeretek mindent megtervezni, most, hogy kipróbáltam és Ti is 36-ost javasoltok, akkor tuti a 36-os.
Még egy kérdés, ha a szűrőházat tekerem kifelé akkor mennyire folyik ki az olaj a peremén, nagyon óvatosan kell vízszintben tartani? Eddig csak benzines olajcserét csináltam, többször is, ott a ház és a szűrő együtt van, így "szárazon" tudtam dolgozni.   
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4237 Dátum: 2008.07.30 szerda, 08:37:41 »

Köszi, hogy gondoltok rám. Most előzetes kulcsméretpróbát végeztem 32-es kicsi volt, a 36-os nálam a nyerő. Szeretek mindent megtervezni, most, hogy kipróbáltam és Ti is 36-ost javasoltok, akkor tuti a 36-os.
Még egy kérdés, ha a szűrőházat tekerem kifelé akkor mennyire folyik ki az olaj a peremén, nagyon óvatosan kell vízszintben tartani? Eddig csak benzines olajcserét csináltam, többször is, ott a ház és a szűrő együtt van, így "szárazon" tudtam dolgozni.   

valamennyi lesz ami kifolyik de nem vészes mennyiség. éppen csak arra elég, h összekennye a kezed Cheesy viszont baromira ritka a menet, szal kb 3 kör után már lent is van a ház, erre inkább érdemes vigyázni, mert ugye ha nem vagy rákészülve le is eshet.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4238 Dátum: 2008.07.30 szerda, 09:30:42 »

valamennyi lesz ami kifolyik de nem vészes mennyiség. éppen csak arra elég, h összekennye a kezed Cheesy viszont baromira ritka a menet, szal kb 3 kör után már lent is van a ház, erre inkább érdemes vigyázni, mert ugye ha nem vagy rákészülve le is eshet.

Köszi az infót. Nagyon fogok vigyázni.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4239 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:13:24 »

Valszeg kezdő kérdés: igaz lehet, hogy a dízeleket (is) néha kicsit le kell padlózni, hogy tisztuljon a kipufogórendszer?
Sokat vezetek lájtosan, alacsony fordulaton, és ha néha odalépek, akkor meg füstöl mint állat. De ha párszor odalépek rövid időn belül, akkor utána már nem füstöl annyira. Persze láttam már olyan dízelt is, ami padlózáskor is szinte alig füstölt. Részecskeszűrő?
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4240 Dátum: 2008.07.30 szerda, 18:20:26 »

Valszeg kezdő kérdés: igaz lehet, hogy a dízeleket (is) néha kicsit le kell padlózni, hogy tisztuljon a kipufogórendszer?
Sokat vezetek lájtosan, alacsony fordulaton, és ha néha odalépek, akkor meg füstöl mint állat. De ha párszor odalépek rövid időn belül, akkor utána már nem füstöl annyira. Persze láttam már olyan dízelt is, ami padlózáskor is szinte alig füstölt. Részecskeszűrő?

EGR dugó Wink és persze néha nem árt megkergetni a dizlit is wave miskolciak a megmondhatói, h az enyém mennyire füstöl, majdhogynem 0 amit ki bír köpni magából. múlt 7en ugyan volt 1 kis mennyisége a füstnek, de sajnos tigrises kúton tankoltam a jól megszokott mobil kút helyett szomoru1
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4241 Dátum: 2008.07.30 szerda, 19:23:24 »

EGR dugó Wink és persze néha nem árt megkergetni a dizlit is wave miskolciak a megmondhatói, h az enyém mennyire füstöl, majdhogynem 0 amit ki bír köpni magából. múlt 7en ugyan volt 1 kis mennyisége a füstnek, de sajnos tigrises kúton tankoltam a jól megszokott mobil kút helyett szomoru1
Most én is tigrispisit tankoltam és füstöl is, mint a gyárkémény. A zöldkártyát azért csont nélkül megkaptam.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4242 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:04:40 »

Most én is tigrispisit tankoltam és füstöl is, mint a gyárkémény. A zöldkártyát azért csont nélkül megkaptam.
Nekem úgy adták a zöldkártyát, hogy a kocsit csak akkor látta a szerelő, mikor fizettem a végén. Aszonta, hogy egy ilyen korú autónak semmi baja, majd elővette a kis ketyerét, ami szimulálta a kocsit, és jó lett...

Az EGR dugózáshoz mintha múltkoriban valami olyasmit olvastam volna, hogy azt szoftveresen is ki kell iktatni, mert a kompjúter figyeli. Vagy eccerűen csak letépen, és mindkét csővégződést betéglázom, oszt ennyi?
De ha a kocsi kevésbé füstöl, ha kiiktatjuk, akkor minek találták ki? Aszitték, hogy jobb lesz? Vagy idővel elavult?
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #4243 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:15:43 »

Létezik olyan lelkiismeretes Ford guru, akihez ha elvinném a verdát, alaposan átnézné (karosszéria, motor, futómű, elektromosság, minden), és azt cserélné ki, amit valóban ki kell, meg nem lopja ki a kocsiból a jó alkatrészeket és pótolja ótvarokkal (majd eladja másnak újként)? Szerencsére nincs ilyen tapasztalatom, csak mindenféléről hallani...
Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #4244 Dátum: 2008.07.30 szerda, 21:29:30 »

Nekem úgy adták a zöldkártyát, hogy a kocsit csak akkor látta a szerelő, mikor fizettem a végén. Aszonta, hogy egy ilyen korú autónak semmi baja, majd elővette a kis ketyerét, ami szimulálta a kocsit, és jó lett...

Az EGR dugózáshoz mintha múltkoriban valami olyasmit olvastam volna, hogy azt szoftveresen is ki kell iktatni, mert a kompjúter figyeli. Vagy eccerűen csak letépen, és mindkét csővégződést betéglázom, oszt ennyi?
De ha a kocsi kevésbé füstöl, ha kiiktatjuk, akkor minek találták ki? Aszitték, hogy jobb lesz? Vagy idővel elavult?
Szia! Nem a kocsinak akartak vele jót, hanem a környezetnek!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4245 Dátum: 2008.07.30 szerda, 22:08:30 »

Szia! Nem a kocsinak akartak vele jót, hanem a környezetnek!

Feltétellel, szerepe van a motor gyorsabb melegedésben is, a visszavezetett meleg gáznak!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #4246 Dátum: 2008.07.30 szerda, 22:16:49 »

Feltétellel, szerepe van a motor gyorsabb melegedésben is, a visszavezetett meleg gáznak!
De ugyanakkor ez a gáz tökéletlenebb égést és így teljesítményvesztést is okoz, plusz a melegítés is okoz teljesítményvesztést!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4247 Dátum: 2008.07.30 szerda, 23:04:33 »

De ugyanakkor ez a gáz tökéletlenebb égést és így teljesítményvesztést is okoz, plusz a melegítés is okoz teljesítményvesztést!

A hideg motor pedig gyorsabb kopást!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4248 Dátum: 2008.07.30 szerda, 23:20:55 »

A hideg motor pedig gyorsabb kopást!
Ha állandóan hideg motorral járnál se okozna annyi kopást mint a visszavezetett égésgázban lévő korom részecskék Undecided
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4249 Dátum: 2008.07.30 szerda, 23:28:44 »

Ha állandóan hideg motorral járnál se okozna annyi kopást mint a visszavezetett égésgázban lévő korom részecskék Undecided

Hát, talán ennyire nem veszélyes a dolog. Benzinmotornál még látok valami kis szerepet az EGR-nél, de dízelnél nem igazán, azon kívül, hogy tisztábban jön ki a levegő, mást nem.
Ha meg ledugózod, kevesebb a korom... gondolom, a nox ugrik meg cserébe... melyik ujjam harapjam meg?
Én amúgy a nem dugózósok pártján vagyok, de a csaknál sokkal komolyabb érvet úgy nagy hirtelen nem tudnék. Esetleg annyi, hogy a ford így találta ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 110   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.