Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 08:15:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: SCi motor  (Megtekintve 484585 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2012.08.28 kedd, 19:07:21 »

Gyere el egyszer felém kipróbálni az enyémet. Hátha megnyugszol, hogy ugyanolyan jó a Tied ( mivel az enyém jó leszámítva a termosztátot )

Rendben! Köszönöm! Lehet, hogy élek majd a lehetőséggel, már csak azért is, hogy legyen összehasonlítási alapom  worship
A gyertyákat pedig megrendeltük.

A mostaniakat, meg elteszem tartaléknak Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.28 kedd, 19:12:12 írta TTTotya » Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2012.08.29 szerda, 21:15:19 »

Szia!
Gyertyát cseréld ki!Mint már írták előttem ez a drága SCI különleges állatfajta.Csak a saját gyári alkatrészeivel hajlandó működni.Nekem a szakszervíz mondta a gyertyákra, hogy csak Motocraft! se NGK,se Bosch.Ha szerencséd van rángat,ha nincs szerencséd a trafó is kimehet.Egyébként 2500 fordulat alatt az enyém is dadog.Nem túl erősen,de érezhető.Ha gyorsulni akarsz ezt benzin szegény üzemmódban nem tudod elérni.Például kifejezetten hülyének néztek mikor bevittem az autót és közöltem, hogy a fogyasztása 12L-re nőtt és nem megy.Minden le kormolódott.Tatásan vezettem.Mondták.Én igyekeztem 3000 alatti tartományban autókázni, ez megbosszulta magát.Nem hajtom agyon most sem, csak odafigyelek arra hogy ne váltogassak 3000 alatt.A fogyasztásom így is nagyon jó.Szóval figyelj rá és sok örömed lesz benne.Én amennyire féltem az elején ettől a nagy dögtől, annyira megszerettem. Wink


A szerelőm is ezt mondta, hogy egypólusúnak kellene benne lenni és, hogy ez akár a rángatást is okozhatja, ha valamilyen szenzort bezavar esetleg....

Egyébként nagyon jól eltaláltad, 2000-es fordulat környékén csinálja a torpantgatást. Akkor ezt fogadjam el, hogy ilyen és kész és pörgessem jobban??
Az az érdekes, hogy a többi hengernél jó a kompresszió, csak ennél az egynél nem..... 
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2012.08.29 szerda, 22:02:07 »

Ahogy a Bosch gázolajszűrő sem a TDCI-hez. És a Motorcraft AGFSK022FQ16B (Cikkszám: 2S7J-12405-AC) gyertyának, ami az SCI-hez való négy testelektródája van.
Ez itt off de a motorcraft gázolajszűrő = Bosch. Ez rossz példa volt.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2012.08.29 szerda, 22:03:32 »

Ez itt off de a motorcraft gázolajszűrő = Bosch. Ez rossz példa volt.

Sajnos az irónia nem jön át írásban...
Azaz hát nem is irónia. A hasonlatot nem megfelelően szerkesztettem meg  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.29 szerda, 22:05:51 írta tpmportal » Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2012.08.29 szerda, 22:10:58 »

Sajnos az irónia nem jön át írásban...
Azaz hát nem is irónia. A hasonlatot nem megfelelően szerkesztettem meg  vigyor3
Akkor Ok wave
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2012.08.29 szerda, 22:43:51 »

Például kifejezetten hülyének néztek mikor bevittem az autót és közöltem, hogy a fogyasztása 12L-re nőtt és nem megy.Minden le kormolódott.Tatásan vezettem.Mondták.Én igyekeztem 3000 alatti tartományban autókázni, ez megbosszulta magát.Nem hajtom agyon most sem, csak odafigyelek arra hogy ne váltogassak 3000 alatt.A fogyasztásom így is nagyon jó.Szóval figyelj rá és sok örömed lesz benne.Én amennyire féltem az elején ettől a nagy dögtől, annyira megszerettem. Wink

A jelenség, amit leírtál együtt jár a P2097-es DTC-vel, ami annyit tesz, hogy a NOx katalizátor nem képes regenerálódni (a regenerálódás bizonyos időközönként többletüzemanyag bejuttatásával -> extrém hőképzés melletti elégetését jelenti a salakanyagnak),  mivel a vezetési stílus (alacsony fordulat, réteges üzemmód) ezt nem teszi lehetővé. Ha a vezérlő sokadik nekifutásra se tudja végrehajtani a regenerálási ciklust, akkor feldobja a P2097-et, és amig az fenn áll nem engedi a réteges üzemmódot. A fogyasztás ilyenkor megnő.
A hibakód önmagától törlődik ha egy ciklus sikeresen lefut és a katalizátor utáni O szenzor végre nem mér elégetlen benzint.

Ehhez a szerviz számára előírt eljárás: 4-es fokozatban, min 100-zal min 20 percig hajtani az autót. Én, miután feljött ez a hibám, megcsináltam egy ilyen ciklust, és sokkal jobb lett. Azóta ugyanúgy kíméletesen vezetek - mert az esik jól - és alkalmanként meghajtom a az autót, hogy termelődjön hő a regenerálódásoz...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2012.08.29 szerda, 22:54:19 »

A jelenség, amit leírtál együtt jár a P2097-es DTC-vel, ami annyit tesz, hogy a NOx katalizátor nem képes regenerálódni (a regenerálódás bizonyos időközönként többletüzemanyag bejuttatásával -> extrém hőképzés melletti elégetését jelenti a salakanyagnak),  mivel a vezetési stílus (alacsony fordulat, réteges üzemmód) ezt nem teszi lehetővé. Ha a vezérlő sokadik nekifutásra se tudja végrehajtani a regenerálási ciklust, akkor feldobja a P2097-et, és amig az fenn áll nem engedi a réteges üzemmódot. A fogyasztás ilyenkor megnő.
A hibakód önmagától törlődik ha egy ciklus sikeresen lefut és a katalizátor utáni O szenzor végre nem mér elégetlen benzint.

Ehhez a szerviz számára előírt eljárás: 4-es fokozatban, min 100-zal min 20 percig hajtani az autót. Én, miután feljött ez a hibám, megcsináltam egy ilyen ciklust, és sokkal jobb lett. Azóta ugyanúgy kíméletesen vezetek - mert az esik jól - és alkalmanként meghajtom a az autót, hogy termelődjön hő a regenerálódásoz...

Igen annyit tettek még hozzá,hogy nagyobb oktánszámú benzint tankoljak és kergessem meg. vigyor3

Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 11:29:21 »

Sziasztok!

Vásárlás utáni nagy szerviz végrehajtva+volt még 1 klíma felújítás is, olajok, szűrők, gyertyák cserélve, érdekes módon a kompresszió a szerviz után mérésre jó volt, fojtó és EGR szelep kitisztítva. A gyorsításokkor korábban jelentkező rángatás teljesen megszűnt, viszont ha pl. ha csinálok olyat, hogy tempomat +6.sebesség 90 km/h akkor egyszer-egyszer érződik 1 leheletnyi torpanás aztán egy darabig semmi aztán 1 pillanatra megint, aztán semmi egyébként ez magasabb fordulaton is érezhető ritkán. EGR-nél a csövek is ki lettek tisztítva, de másfél naponta feljön egy P0401-es hiba, érdekes módon az egyik diagnosztika ECU és klímavezérlő hibát jelez a másik meg csak az EGR-t.... értetlenül állok a dolog előtt
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.03 hétfő, 12:11:01 írta TTTotya » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 11:38:14 »

Sziasztok!

Vásárlás utáni nagy szerviz végrehajtva+volt még 1 klíma felújítás is, olajok, szűrők, gyertyák cserélve, érdekes módon a kompresszió a szerviz után mérésre jó volt, fojtó és EGR szelep kitisztítva. A gyorsításokkor korábban jelentkező rángatás teljesen megszűnt, viszont ha pl. ha csinálok olyat, hogy tempomat +6.sebesség 90 km/h akkor egyszer-egyszer érződik 1 leheletnyi torpanás aztán egy darabig semmi aztán 1 pillanatra megint, aztán semmi egyébként ez magasabb fordulaton is érezhető ritkán. EGR-nél a csövek is, de másfél naponta feljön egy P0401-es hiba, érdekes módon az egyik diagnosztika ECU és klímavezérlő hibát jelez a másik meg csak az EGR-t.... értetlenül állok a dolog előtt

Le volt húzva az aksi? Ha nem, én leszedném vagy negyedórára, és újratanítás.
Még egy tippem van: egy hosszú út, hogy a kipuff, a motor és egyebek kitisztuljanak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 12:12:33 »

Le volt húzva az aksi? Ha nem, én leszedném vagy negyedórára, és újratanítás.
Még egy tippem van: egy hosszú út, hogy a kipuff, a motor és egyebek kitisztuljanak.

Újratanítás alatt azt érted csak, hogy kezdjem el használni nem?  wow1  worship
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 12:21:51 »

Újratanítás alatt azt érted csak, hogy kezdjem el használni nem?  wow1  worship

Nem. Asszem a wikiben benne van. Alapjáraton x ideig, majd emelt fordulat, és így tovább.
Ehune: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 15:02:02 »

Nem. Asszem a wikiben benne van. Alapjáraton x ideig, majd emelt fordulat, és így tovább.
Ehune: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa

Ez MKIII-nál is működik? Mert a wiki csak MKI és MKII-höz hozza???
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 17:06:16 »

Ez MKIII-nál is működik? Mert a wiki csak MKI és MKII-höz hozza???

Persze, sőt, mind benzin, mind dízel (kivéve persze MKI-II dízel).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:23:47 »

Persze, sőt, mind benzin, mind dízel (kivéve persze MKI-II dízel).
Köszi Angel!
Reggel megcsinàlom a leírt proceduràt!
Ami azonban érdekes, a dèlelőtti törlès utàn, megint feldobta a hibaüzenetet, az autocom diagnosztika nem jelzett hibàt, míg a modiag kihozta a p0401-et....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #214 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:34:29 »

Köszi Angel!
Reggel megcsinàlom a leírt proceduràt!
Ami azonban érdekes, a dèlelőtti törlès utàn, megint feldobta a hibaüzenetet, az autocom diagnosztika nem jelzett hibàt, míg a modiag kihozta a p0401-et....
Elégtelen EGR áramlás érzékelése
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:47:01 »

Köszi Angel!
Reggel megcsinàlom a leírt proceduràt!
Ami azonban érdekes, a dèlelőtti törlès utàn, megint feldobta a hibaüzenetet, az autocom diagnosztika nem jelzett hibàt, míg a modiag kihozta a p0401-et....

Érdemes elolvasnod az írásomat ez ügyben. Képeket is nézd meg. http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg687615#msg687615
Ne járj úgy mint én, hogy feleslegesen megveszel egy 100 Ft-os EGR-t. (mindenesetre az enyém per pillanat eladó)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2012.09.05 szerda, 19:22:22 »

Érdemes elolvasnod az írásomat ez ügyben. Képeket is nézd meg. http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg687615#msg687615
Ne járj úgy mint én, hogy feleslegesen megveszel egy 100 Ft-os EGR-t. (mindenesetre az enyém per pillanat eladó)
Elolvastam még a szervizelés előtt szerencsére és nagyon hasznosnak találtam, ezért ki is takaríttattam a szelepet és a csöveket is. Megcsináltam a computer reset/újratanítást is, de a hiba olyan 70-100 km után újra feljött...  rinya
Pedig az én EGR szelepem nem is volt olyan koszos mint a tiéd, csak kormos, de az vastagon, és a csövek is. Még van 1 ötletem, hogy mit próbálok meg vele utána lehet, hogy igényt tartanék az új szelepedre....ha meglesz még...
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2012.09.05 szerda, 22:11:22 »

Elolvastam még a szervizelés előtt szerencsére és nagyon hasznosnak találtam, ezért ki is takaríttattam a szelepet és a csöveket is. Megcsináltam a computer reset/újratanítást is, de a hiba olyan 70-100 km után újra feljött...  rinya
Pedig az én EGR szelepem nem is volt olyan koszos mint a tiéd, csak kormos, de az vastagon, és a csövek is. Még van 1 ötletem, hogy mit próbálok meg vele utána lehet, hogy igényt tartanék az új szelepedre....ha meglesz még...
Nem Ti leveleztek velem Vaterán szelep ügyben? Csak mert van egy óvatosan érdeklődő ügyfél ott is, aki olyan venne is meg nem is...  Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:48:47 »

Nem Ti leveleztek velem Vaterán szelep ügyben? Csak mert van egy óvatosan érdeklődő ügyfél ott is, aki olyan venne is meg nem is...  Wink
Nem, az tuti nem én vagyok Wink Én még valszeg megpróbàlok egy ultrahangos tisztítàst ès ha az sem segít ès mèg meglesz akkor megveszem sztem....
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #219 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 22:21:07 »

Gyere el egyszer felém kipróbálni az enyémet. Hátha megnyugszol, hogy ugyanolyan jó a Tied ( mivel az enyém jó leszámítva a termosztátot )

úúú, SCI-s minitali??? Cheesy
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:24:35 »

úúú, SCI-s minitali??? Cheesy
  Wink Ja magyar viszonylatban az màr annak szàmítana  vigyor3
Apropó tali... SCI birtokosok közül mèg tervezi valaki rajtam kívül, hogy jön a nagy mondeo-s talàlkozóra?
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:30:36 »

Egyébként az EGR problémám továbbra is megvan  rinya ha töröljük a hibàt akkor kb. 70. Km-ig nem jön fel újra, viszont az az érdekesség, bár lehet, hogy csak beképzelem,de úgy figyeltem meg,hogy motorfékezésnél jön elő.... Okozhat-e valami problémát ha használom így a kocsit amíg nem talàljuk meg/nem orvosoljuk a hibàt?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2012.09.08 szombat, 20:44:36 »

Nekem az EGR-től szívócsonkig menő cső kitakarítása segített. Azóta mentem 1000-et minimum, és nem jött elő újra. Mondjuk, láttátok a képet, az enyém tényleg el volt dugulva (a szívócsonk felöli vége).

Nem tudom 100%-osan megmondani, hogy mit okoz ha így jársz vele, de kb ki tudom slilabizálni. A hiányzó kipufogó gáz visszavezetés miatt megnő az égéstérben a hőmérséklet, ami a NOx-ok kibocsátását megemeli. Az SCI-n van külön NOx katalizátor, az hamarabb el fog dugulni, pláne ha a gyakori réteges üzemmód miatt nem tudja az ECU regenerálni (többletüzemanyag bejuttatásával felhevíti a katalizátort, amitől elég benne a lerakódás). Ha nem tudja regenerálni, akkor dobja majd a P2097-es hibakódot és átvált csak homogén üzembe, ami többletfogyasztást okoz.

Az enyém is eljutott ebbe az állapotba, de a NOx katalizátort elvileg lehetne regenerálni azzal a "4-esben, min 100-zal, min 20 percig" módszerrel. Ami engem leginkább rávett arra, hogy ezt megoldjam, az az volt, hogy júliusban műszakin megbukott volna az autó az emisszió miatt.

Ha elszánod magad 40 ezerért el fogom adni. Kevesebbért nem, így is rohadtul leáraztam a kedvezményes 88 ezres árához képest. Mondjuk a Vaterán is hezitál egy "vásárló"... biztos ők is a csöveket takarítják előbb.  Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #223 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 10:56:36 »

  Wink Ja magyar viszonylatban az màr annak szàmítana  vigyor3
Apropó tali... SCI birtokosok közül mèg tervezi valaki rajtam kívül, hogy jön a nagy mondeo-s talàlkozóra?

Én még gondolkodok rajta. El kéne.  Cheesy
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 17:42:25 »

Nekem az EGR-től szívócsonkig menő cső kitakarítása segített. Azóta mentem 1000-et minimum, és nem jött elő újra. Mondjuk, láttátok a képet, az enyém tényleg el volt dugulva (a szívócsonk felöli vége).

Nem tudom 100%-osan megmondani, hogy mit okoz ha így jársz vele, de kb ki tudom slilabizálni. A hiányzó kipufogó gáz visszavezetés miatt megnő az égéstérben a hőmérséklet, ami a NOx-ok kibocsátását megemeli. Az SCI-n van külön NOx katalizátor, az hamarabb el fog dugulni, pláne ha a gyakori réteges üzemmód miatt nem tudja az ECU regenerálni (többletüzemanyag bejuttatásával felhevíti a katalizátort, amitől elég benne a lerakódás). Ha nem tudja regenerálni, akkor dobja majd a P2097-es hibakódot és átvált csak homogén üzembe, ami többletfogyasztást okoz.

Az enyém is eljutott ebbe az állapotba, de a NOx katalizátort elvileg lehetne regenerálni azzal a "4-esben, min 100-zal, min 20 percig" módszerrel. Ami engem leginkább rávett arra, hogy ezt megoldjam, az az volt, hogy júliusban műszakin megbukott volna az autó az emisszió miatt.

Ha elszánod magad 40 ezerért el fogom adni. Kevesebbért nem, így is rohadtul leáraztam a kedvezményes 88 ezres árához képest. Mondjuk a Vaterán is hezitál egy "vásárló"... biztos ők is a csöveket takarítják előbb.  Wink

Nekem is ki lettek a csövek kotorva, de mégis csinálja, sztem az lehet a gond, hogy lassan nyit/zár és az akkor lecsökkenő érték miatt dobja fel a hibát....

Mikor neked csinálta és először csak töröltétek a hibát, akkor indítás után egyből feldobta újra, vagy úgy mint nálam, hogy mentél vele valamennyit???

Ha minden igaz akkor jövő héten kiderül, hogy eldobós-e a szelepem... ha igen akkor megveszem, és nyugi nem fogok alkudozni, sztem tisztességes ár a 40 ezer Ft érte. eljen
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 20:45:40 »

Nekem is ki lettek a csövek kotorva, de mégis csinálja, sztem az lehet a gond, hogy lassan nyit/zár és az akkor lecsökkenő érték miatt dobja fel a hibát....

Mikor neked csinálta és először csak töröltétek a hibát, akkor indítás után egyből feldobta újra, vagy úgy mint nálam, hogy mentél vele valamennyit???

Ha minden igaz akkor jövő héten kiderül, hogy eldobós-e a szelepem... ha igen akkor megveszem, és nyugi nem fogok alkudozni, sztem tisztességes ár a 40 ezer Ft érte. eljen
Nekem se egyből hanem kb 30-50km köz dobta újra a hibát. Viszont OBD olvasóval megnéztem, amíg nem éget a motorhiba lámpa, és már akkor ott figyelt a "pending", tehát függő hibák közt  -ez azt jelenti, hogy egyből észlelte a hibát csak várt még pár ciklust a MIL bekapcsolásig.

Az EGR-t úgy néz ki megveszi a Vaterás érdeklődő (nem lépek már vissza mert Ő határozottan meg akarja most venni) - bocs ha ez rossz hír.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 22:52:03 »

Tegnap szerelőnapot tartottam, hogy a sok szerelőnél töltött alkalom után egy kis gondoskodást is kapjon az autó  nyes
Termosztátot cseréltem ki gyári újra, mivel a frissen cserélt olcsó e-bayes cucc valamiért nem működött és ugyanúgy nem melegedett a kocsi. Ha már le volt engedve a víz gondoltam leszerelem a pillangószelepet is mert az EGR szerelésnél már láttam, hogy eléggé trutyis az is. (az SCI-ben vízhűtéses elektromos fojtószelep van)
Hát így nézett ki 170 ezer km után.







Hozzáteszem, ez egy olyan autóban van, ami egy-egy indítás közt elmegy 25 km-t 60-80-120-as sebességgel, dugót évente 3-szor lát, mivel ingázok a lakhelyem és a munkahelyem közt. Ez alapján úgy gondolom a csak városi közlekedés nem minden szempontból a legkárosabb, igaz nálam a motorkopás talán mérsékeltebb a fajlagosan alacsonyabb hidegjárás miatt.

A pillangószelep miatt kicsit izgultam, hogy el ne állítódjon az alaphelyzete mert akkor taníttathatom újra egy szervizzel. Szerencsére nem állítódott el és a petróleum is jól végezte a dolgát. Ezt a kátrányos dzsuvát kiválóan leoldotta róla, a maradékot meg féktisztítóval lefújattam.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #227 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 23:01:57 »

fűűű ez csodálatos szépen nézett ki. Ezek után kiváncsi lennék az enyémre is... jön a lavina: mindenki pillangót takarít  beka3
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 23:07:30 »

Azért aki nekiáll, vegyen hozzá új tömítő gyűrűt, hátha a régivel nem lehet megbízhatóan összerakni. 1000 körül volt a Cromaxban a gyári Ford.
A vízcsöveket meg le kell dugózni 6-os csavarral ha éppen nincs leeresztve a hűtő rendszer mint nekem volt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2012.09.11 kedd, 22:07:08 »

Nekem se egyből hanem kb 30-50km köz dobta újra a hibát. Viszont OBD olvasóval megnéztem, amíg nem éget a motorhiba lámpa, és már akkor ott figyelt a "pending", tehát függő hibák közt  -ez azt jelenti, hogy egyből észlelte a hibát csak várt még pár ciklust a MIL bekapcsolásig.

Az EGR-t úgy néz ki megveszi a Vaterás érdeklődő (nem lépek már vissza mert Ő határozottan meg akarja most venni) - bocs ha ez rossz hír.

Elég rossz hír bizony ha tényleg megvették, mert úgy néz ki, hogy a szelepem megy a kukába  hacsak nem lehet a szelep nyitását szabályzó tekercset külön cserélni, ugyanis kiderült, hogy az a ludas, ugyanis nem nyit.....
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2012.09.11 kedd, 23:08:29 »

Ma feladtam neki.  szomoru1

Kérdezz rá Motorcraftnál vagy mk2-nél, hátha van ilyenjük elfekvőben.

Ha nincs Ebay-en 50 GBP-ért pont van egy eladó bontott. Alapból nem szállít Mo-ra, de érdemes lenne megkérdezni, hátha mégis.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-1-8-SCI-DURATEC-EGR-VALVE-/400315876450?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d34af8462

Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #231 Dátum: 2012.09.12 szerda, 07:24:33 »

Azért aki nekiáll, vegyen hozzá új tömítő gyűrűt, hátha a régivel nem lehet megbízhatóan összerakni. 1000 körül volt a Cromaxban a gyári Ford.
A vízcsöveket meg le kell dugózni 6-os csavarral ha éppen nincs leeresztve a hűtő rendszer mint nekem volt.

Ezt nem figyeltem még meg: Pillangóhoz miért kell a hűtőrendszer? Vagy az EGR-t mondod?
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2012.09.12 szerda, 08:03:23 »

Ezt nem figyeltem még meg: Pillangóhoz miért kell a hűtőrendszer? Vagy az EGR-t mondod?
gondolom hűtik az elektronika miatt pont mint az EGR-t. Nézd csak meg, fogsz találni a tetején két víztömlőt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2012.09.12 szerda, 10:08:26 »

gondolom hűtik az elektronika miatt pont mint az EGR-t. Nézd csak meg, fogsz találni a tetején két víztömlőt.

Pillangót nem hűtik, hanem fűtik, hogy ne jegesedjen le.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2012.09.12 szerda, 10:51:33 »

Ma feladtam neki.  szomoru1

Kérdezz rá Motorcraftnál vagy mk2-nél, hátha van ilyenjük elfekvőben.

Ha nincs Ebay-en 50 GBP-ért pont van egy eladó bontott. Alapból nem szállít Mo-ra, de érdemes lenne megkérdezni, hátha mégis.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-1-8-SCI-DURATEC-EGR-VALVE-/400315876450?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d34af8462



Utána kérdezek. Köszönöm!  eljen
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2012.09.12 szerda, 13:00:06 »

Pillangót nem hűtik, hanem fűtik, hogy ne jegesedjen le.
Jogos. Nem tudtam.
Viszont ha már megtudtuk, hogy 100 fokkal fűtik a levegőt, ami a motorba áramlik, ki is lehet iktatni.  vigyor3 A hideg levegővel jobban kell mennie az autónak, jobb gázadási reakció stb. Aztán télre vissza kell kötni.
Sir Snatchington?  Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2012.09.12 szerda, 16:12:38 »

Ma feladtam neki.  szomoru1

Kérdezz rá Motorcraftnál vagy mk2-nél, hátha van ilyenjük elfekvőben.

Ha nincs Ebay-en 50 GBP-ért pont van egy eladó bontott. Alapból nem szállít Mo-ra, de érdemes lenne megkérdezni, hátha mégis.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-1-8-SCI-DURATEC-EGR-VALVE-/400315876450?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d34af8462



Jól gyanakszom, hogy a sima 1.8 EGR nem jó bele? Mi a különbség? Tudnál a Tiédről kiszerelt állapotú képet küldeni amiről megállapítható, hogy van-e különbség a sima 1.8-éhoz képest?

 worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2012.09.12 szerda, 16:53:21 »

Jól gyanakszom, hogy a sima 1.8 EGR nem jó bele? Mi a különbség? Tudnál a Tiédről kiszerelt állapotú képet küldeni amiről megállapítható, hogy van-e különbség a sima 1.8-éhoz képest?

 worship

Jól gyanakszol, tök más az egész.
Naplózva
Christiann
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2012.09.12 szerda, 20:36:17 »

Sziasztok
Nekem is van egy 2004 SCI kombi szekér, amit imádok most van benne 200000km….
Nálam most jött elő NOX EGR stb. hiba hegyek jövő héten szétszedik és nagytakarítás…
Söt most már nem is melegszik föl a motor elég gyorsan igy lehet hogy más is ludas a hidegebb idöbe kiderül...
Én vettem meg azt a bizonyos Vaterás EGR …megjött ma…
Jövő héten kiderül hogy szükség volt – e az EGR vásárlásra ha nem jelzem…
Tud valaki normális szervizt ahol jól megcsinálják? Elegem van már a márkaszervizből mert már katalizátort akartak cseréltetni velem a hibák miatt..
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.12 szerda, 20:41:03 írta Christiann » Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2012.09.12 szerda, 21:12:12 »

Sziasztok
Nekem is van egy 2004 SCI kombi szekér, amit imádok most van benne 200000km….
Nálam most jött elő NOX EGR stb. hiba hegyek jövő héten szétszedik és nagytakarítás…
Söt most már nem is melegszik föl a motor elég gyorsan igy lehet hogy más is ludas a hidegebb idöbe kiderül...
Én vettem meg azt a bizonyos Vaterás EGR …megjött ma…
Jövő héten kiderül hogy szükség volt – e az EGR vásárlásra ha nem jelzem…
Tud valaki normális szervizt ahol jól megcsinálják? Elegem van már a márkaszervizből mert már katalizátort akartak cseréltetni velem a hibák miatt..


Szia!

Szóval Te happoltad el az orrom elől?! vigyor3 Wink Ha véletlenül Neked nem kell az EGR én mindenképp átvenném, mert az enyém már tuti kuka. A takarítás többeknek segített, a csövek nálam is koszosak voltak, azokat sem szabad kihagyni.
Én ajánlanám az én szerelőmet, de nem tudom merre laksz.... A márkaszervizek általában sajnos lehúzósak... Sad
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2012.09.12 szerda, 21:51:11 »

Sziasztok
Nekem is van egy 2004 SCI kombi szekér, amit imádok most van benne 200000km….
Nálam most jött elő NOX EGR stb. hiba hegyek jövő héten szétszedik és nagytakarítás…
Söt most már nem is melegszik föl a motor elég gyorsan igy lehet hogy más is ludas a hidegebb idöbe kiderül...
Én vettem meg azt a bizonyos Vaterás EGR …megjött ma…
Jövő héten kiderül hogy szükség volt – e az EGR vásárlásra ha nem jelzem…
Tud valaki normális szervizt ahol jól megcsinálják? Elegem van már a márkaszervizből mert már katalizátort akartak cseréltetni velem a hibák miatt..

Isten hozott a csapatban így is úgy is.  wave Ezek szerint tőlem vetted a szelepet, nagyon szurkolok, hogy megoldja a problémádat. Ha szétszeditek az autót az EGR és szívócsonk közti csövet mindenképp tisztítsátok ki!!!!!

Nem tudom, mennyire nem melegszik az autód, de viszonyításképp nekem -tutira jó most- reggel 15 fokban elindulva 6 km-t kell mennem (3 városban, 3 városon kívül), hogy középre álljon. Ez az autó ezt tudja.

Nekem az EGR probléma megoldása után egyszerre jelentkezett vízfolyás a vízpumpából és nem melegedés termosztát miatt. Nehezen tudtam elhinni, hogy az EGR miatti vízleeresztés nem játszok ezekben közre, de elvileg nem kellene. Szóval a vége az lett, hogy vettem egy vízpumpát és egy új generátor szíjat, ha már le volt bontva. Aztán egy ebayes termosztátot. Aztán egy gyárit is mert az ebay-es után se melegedett az autó.  gun
Most minden jó, az autó újra hibátlan. Ne is kérdezzétek, hogy ezek itt összesen mennyibe kerültek....
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #241 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 08:44:57 »

Jogos. Nem tudtam.
Viszont ha már megtudtuk, hogy 100 fokkal fűtik a levegőt, ami a motorba áramlik, ki is lehet iktatni.  vigyor3 A hideg levegővel jobban kell mennie az autónak, jobb gázadási reakció stb. Aztán télre vissza kell kötni.
Sir Snatchington?  Wink

Elgondolás nem rossz. Még a régi MK1-es, ha ilyen lett volna azt még megnéztem volna mit művel így. De ez viszont már drága móka lenne, ha valami nem tetszene neki és megmakkan.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #242 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 08:46:28 »

Jól gyanakszom, hogy a sima 1.8 EGR nem jó bele? Mi a különbség? Tudnál a Tiédről kiszerelt állapotú képet küldeni amiről megállapítható, hogy van-e különbség a sima 1.8-éhoz képest?

 worship

Nem ígérek semmit, de mintha fényképeztem volna, mikor kikaptam. De aztán hogy hol van a rengetegben....  pias
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #243 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 09:15:30 »

Na el se veszett! Telefonnal csináltam (HD minőség: Highly Dangerous), ezért nem volt meg a többi fordos kép között.
ÍME [21kép; 20,5MB; RAR;]
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 10:36:25 »

Na el se veszett! Telefonnal csináltam (HD minőség: Highly Dangerous), ezért nem volt meg a többi fordos kép között.
ÍME [21kép; 20,5MB; RAR;]

Köszönöm szépen Smiley
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 10:47:14 »



Nem tudom, mennyire nem melegszik az autód, de viszonyításképp nekem -tutira jó most- reggel 15 fokban elindulva 6 km-t kell mennem (3 városban, 3 városon kívül), hogy középre álljon. Ez az autó ezt tudja.

Nekem az EGR probléma megoldása után egyszerre jelentkezett vízfolyás a vízpumpából és nem melegedés termosztát miatt. Nehezen tudtam elhinni, hogy az EGR miatti vízleeresztés nem játszok ezekben közre, de elvileg nem kellene. Szóval a vége az lett, hogy vettem egy vízpumpát és egy új generátor szíjat, ha már le volt bontva. Aztán egy ebayes termosztátot. Aztán egy gyárit is mert az ebay-es után se melegedett az autó.  gun
Most minden jó, az autó újra hibátlan. Ne is kérdezzétek, hogy ezek itt összesen mennyibe kerültek....


Melegedés szempontjából kb. nálam is ezt produkálja. Nem kell meglepődni, de más autókhoz képest lassabban melegszik, mondjuk ahogy én tudom túlméretezett is a hűtő rendszer.


« Utoljára szerkesztve: 2012.09.13 csütörtök, 11:18:41 írta TTTotya » Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 11:20:01 »

Sziasztok
Nekem is van egy 2004 SCI kombi szekér, amit imádok most van benne 200000km….
Nálam most jött elő NOX EGR stb. hiba hegyek jövő héten szétszedik és nagytakarítás…
Söt most már nem is melegszik föl a motor elég gyorsan igy lehet hogy más is ludas a hidegebb idöbe kiderül...
Én vettem meg azt a bizonyos Vaterás EGR …megjött ma…
Jövő héten kiderül hogy szükség volt – e az EGR vásárlásra ha nem jelzem…
Tud valaki normális szervizt ahol jól megcsinálják? Elegem van már a márkaszervizből mert már katalizátort akartak cseréltetni velem a hibák miatt..



A csövek takarítása mindenképp fontos, mert ha a szelep szutyis, akkor tuti van a csövekben is, és akkor csak a szelep takarítása nem fogja megoldani a problémát.    Roll Eyes

Ha meg ki van szedve a szelep és meg van tisztítva, akkor 12 volttal ki is lehet próbálni a működését és ha műxik akkor el lehet adni nekem a szelepet  Wink Wink smile   
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #247 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 11:41:05 »

...
Ha meg ki van szedve a szelep és meg van tisztítva, akkor 12 volttal ki is lehet próbálni a működését és ha műxik akkor el lehet adni nekem a szelepet  Wink Wink smile   
A szelepet, hogy szedem ki egyébként? felül a 4 csavar kiteker és lejön a fekete rész? Az egész bele kijön a házból vele együtt, vagy csak a szabályozó része?
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 12:29:00 »

A szelepet, hogy szedem ki egyébként? felül a 4 csavar kiteker és lejön a fekete rész? Az egész bele kijön a házból vele együtt, vagy csak a szabályozó része?
A négy csavarral csak a motort szedheted le a szelepházról. Alatta marad egy rugós visszatérítésű szelepszár, ami ül a szelepházban. A szelep csere és kiszerelés kicsit bonyulultabb: vízleeresztés, vízcső és EGR cső leszedés stb. Ha kell tudok PDF-ben leírást küldeni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #249 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 12:32:16 »

A négy csavarral csak a motort szedheted le a szelepházról. Alatta marad egy rugós visszatérítésű szelepszár, ami ül a szelepházban. A szelep csere és kiszerelés kicsit bonyulultabb: vízleeresztés, vízcső és EGR cső leszedés stb. Ha kell tudok PDF-ben leírást küldeni.

azt megköszönném. PÜ-be megy a mailcím! Smiley  worship worship
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.