Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 02:19:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2479852 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #2950 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:24:00 »

Talán ha előbb kipróbálsz egy ilyet, van itt néhány "ajánlód" mert a csináld/jójaz kevéske, ha a pénzedért nem azt kapod, amit vársz
Napu, Joe!
 
Benzines fenevadat kéne majd gatyába rázni Kunmadarason. Segítetek?
Egér lukba dugó kell, meg szívó oldali vizuálás, MAF takarítás, meg ilyenek...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2951 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:26:00 »

Csak egy ötlet: a TD-k tuningjában eddigi ismereteim szerint "Krézidízel" a legjobb, ültem olyan oktáviában, ami 90LE -> 240LE átalakításon ment keresztül, egész emberi áron (és nem csak egy nagyobb turbót kapott )...
De én nem akrnám ennyire megbontani a kocsit, egyelőre a box-os technika érdekelne, hogy melyik hozta a legkedvezőbb eredményt.
krézidízel??!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2952 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:26:00 »

Csak egy ötlet: a TD-k tuningjában eddigi ismereteim szerint "Krézidízel" a legjobb, ültem olyan oktáviában, ami 90LE -> 240LE átalakításon ment keresztül, egész emberi áron (és nem csak egy nagyobb turbót kapott )...
De én nem akrnám ennyire megbontani a kocsit, egyelőre a box-os technika érdekelne, hogy melyik hozta a legkedvezőbb eredményt.
A krézi nem foglalkozik Ford-al, mert az neki nem autó..
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2953 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:34:00 »

A krézi nem foglalkozik Ford-al, mert az neki nem autó..
Nem tudom, amikor még úgy volt hogy Mitsut veszek (TD vagy DiD), akkor leveleztünk róla... Tudom hogy ő a német dízeleket szereti, abból is a TDi-t, de ahogy elnéztem, más is érdekli. Más kérdés hogy a németekkel van nagy gyakorlata, bevált adagoló, meg vezműtengely, stb.
A skodri brutált ment amúgy Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2954 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:36:00 »

Nem tudom, amikor még úgy volt hogy Mitsut veszek (TD vagy DiD), akkor leveleztünk róla... Tudom hogy ő a német dízeleket szereti, abból is a TDi-t, de ahogy elnéztem, más is érdekli. Más kérdés hogy a németekkel van nagy gyakorlata, bevált adagoló, meg vezműtengely, stb.
A skodri brutált ment amúgy Smiley
dízelekben nem vok otthon..
pár haver elég rendesen felhúzott pár mocit,de azok nem fordok...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2955 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:43:00 »

Nem tudom, amikor még úgy volt hogy Mitsut veszek (TD vagy DiD), akkor leveleztünk róla... Tudom hogy ő a német dízeleket szereti, abból is a TDi-t, de ahogy elnéztem, más is érdekli. Más kérdés hogy a németekkel van nagy gyakorlata, bevált adagoló, meg vezműtengely, stb.
A skodri brutált ment amúgy Smiley
De meddíg ?
Nekem is van 1 Octaviás ismerősöm. Mobil telókkal foglalkozik és szépen megy neki. Úgyhogy van zsé a tuningra.
De a lényeg az, hogy meddíg megy brutálul.
Azt ugye senkinek nem reklámozzák, hogy pl.: Ő is már a 4. turbót, 3. henherfejet és a második komlett motort fogyaszja el 1,5 év alatt.
A vetítés úgy hangzik, hogy már 1.5 éve össze van rakva és semmi baja !
Az 5-10-20 Le tuning még elmegy de 90-ből 240 az már nem normális.
Szerinted az autógyárak miért nem gyártanak ( sorozatban ) 1.9 es 240 LE-rős dieseleket ?
Kereslet lenne rá az biztos !
 
Ja 1ébként ha már diesel tuning. A LeMani 24 órás versenyen az AUDI V10 TDi.vel fog indulni !
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2956 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:49:00 »

De meddíg ?
Nekem is van 1 Octaviás ismerősöm. Mobil telókkal foglalkozik és szépen megy neki. Úgyhogy van zsé a tuningra.
De a lényeg az, hogy meddíg megy brutálul.
Azt ugye senkinek nem reklámozzák, hogy pl.: Ő is már a 4. turbót, 3. henherfejet és a második komlett motort fogyaszja el 1,5 év alatt.
A vetítés úgy hangzik, hogy már 1.5 éve össze van rakva és semmi baja !
Az 5-10-20 Le tuning még elmegy de 90-ből 240 az már nem normális.
Szerinted az autógyárak miért nem gyártanak ( sorozatban ) 1.9 es 240 LE-rős dieseleket ?
Kereslet lenne rá az biztos !
 
Ja 1ébként ha már diesel tuning. A LeMani 24 órás versenyen az AUDI V10 TDi.vel fog indulni !
(Sorry a sok OFFért!)
Namost ezért írtam, hogy nem egyszerű turbócsere volt. Komplett hajtókarok/dugók a "jobbik" fajtából (valami spéci cucc), ordas nagy interkúler, saját adagoló, vezérműtengelym etc. ... És nyilván a hétköznapi forgalomban lehetetlen 60-80LEnél többet kiautózni egy autóból. A srácnak akié a skoda amúgy van rutinja erős autókkal (M3, RS audik, STi), vagyis valszeg sejti, hogyan kell bánni egy erős autóval úgy, hogy ne szétessen.
A V10-es már bemutatkozott, nem?
Ja, a magyar bajnokságban volt egy Toledo TDi, tudtommal krézi keze abban is benne volt, meg jópár tereprallye-s gépesben is Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2957 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:54:00 »

(Sorry a sok OFFért!)
Namost ezért írtam, hogy nem egyszerű turbócsere volt. Komplett hajtókarok/dugók a "jobbik" fajtából (valami spéci cucc), ordas nagy interkúler, saját adagoló, vezérműtengelym etc. ... És nyilván a hétköznapi forgalomban lehetetlen 60-80LEnél többet kiautózni egy autóból. A srácnak akié a skoda amúgy van rutinja erős autókkal (M3, RS audik, STi), vagyis valszeg sejti, hogyan kell bánni egy erős autóval úgy, hogy ne szétessen.
A V10-es már bemutatkozott, nem?
Ja, a magyar bajnokságban volt egy Toledo TDi, tudtommal krézi keze abban is benne volt, meg jópár tereprallye-s gépesben is Smiley
piros toledóra gondölsz flokkolt belsővel?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2958 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:55:00 »

piros toledóra gondölsz flokkolt belsővel?
sorry!cordobára gondoltam!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2959 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:55:00 »

piros toledóra gondölsz flokkolt belsővel?
Én úgy emlékszem, fekete volt (egyszer láttam valami autósműsorban). De csak hallottam róla, személyesen nem láttam...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2960 Dátum: 2006.05.10 szerda, 10:59:00 »

sorry!cordobára gondoltam!
de az övébe is belepiszkált a krézi...
végül osztrákokhoz vitte,hogy jó legyen...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2961 Dátum: 2006.05.10 szerda, 11:18:00 »

Fojt. (a folyt a folyik múlt ideje).
Hülye (nem pontos j).
 
Bocsi.
 
Én (és az olyanok, akik értenek hozzá) ICS-el vagyok egy véleményen: ha több levegő be, akkor annak ki is kell jönnie, vagyis a direktszűrő a kipuff tuning nélkül sokat nem ér. Inkább csak a feeling, esetleg az a +nyomaték alul.
Az is probléma, hogy a motor így meleg levegőt szív, a hideg helyett.
Komolyan mondom, hogy nem értelek. Az első dologban igazad van, de nagyon jól tudod, hogy én a "folytást" mindig is ly-nal írom... Ez már az enyém...
 
A másik témában viszont elmondásod szerint semmi saját tapasztalatod, illetve ugyan azt mondod, mint én, csak kötözködős hangnemben.
Illetve ha a rendszer torlónyomásos(mint részben az enyém),(minden helyesírási dolog most szándékos)akkor nem szíí annyi meleg levegőt...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #2962 Dátum: 2006.05.10 szerda, 11:29:00 »

Napu, Joe!
 
Benzines fenevadat kéne majd gatyába rázni Kunmadarason. Segítetek?
Egér lukba dugó kell, meg szívó oldali vizuálás, MAF takarítás, meg ilyenek...
Ott leszünk
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2963 Dátum: 2006.05.10 szerda, 11:33:00 »

Komolyan mondom, hogy nem értelek. Az első dologban igazad van, de nagyon jól tudod, hogy én a "folytást" mindig is ly-nal írom... Ez már az enyém...
 
A másik témában viszont elmondásod szerint semmi saját tapasztalatod, illetve ugyan azt mondod, mint én, csak kötözködős hangnemben.
Illetve ha a rendszer torlónyomásos(mint részben az enyém),(minden helyesírási dolog most szándékos)akkor nem szíí annyi meleg levegőt...
nyitni kéne egy "magyar nylevtan" fórumot!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2964 Dátum: 2006.05.10 szerda, 12:13:00 »

Ott leszünk
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2965 Dátum: 2006.05.10 szerda, 12:40:00 »

nyitni kéne egy "magyar nylevtan" fórumot!
:-))) jól van, na.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2966 Dátum: 2006.05.10 szerda, 12:42:00 »

Komolyan mondom, hogy nem értelek. Az első dologban igazad van, de nagyon jól tudod, hogy én a "folytást" mindig is ly-nal írom... Ez már az enyém...
 
A másik témában viszont elmondásod szerint semmi saját tapasztalatod, illetve ugyan azt mondod, mint én, csak kötözködős hangnemben.
Illetve ha a rendszer torlónyomásos(mint részben az enyém),(minden helyesírási dolog most szándékos)akkor nem szíí annyi meleg levegőt...
Hadjuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2967 Dátum: 2006.05.10 szerda, 12:53:00 »

De meddíg ?
Nekem is van 1 Octaviás ismerősöm. Mobil telókkal foglalkozik és szépen megy neki. Úgyhogy van zsé a tuningra.
De a lényeg az, hogy meddíg megy brutálul.
Azt ugye senkinek nem reklámozzák, hogy pl.: Ő is már a 4. turbót, 3. henherfejet és a második komlett motort fogyaszja el 1,5 év alatt.
A vetítés úgy hangzik, hogy már 1.5 éve össze van rakva és semmi baja !
Az 5-10-20 Le tuning még elmegy de 90-ből 240 az már nem normális.
Szerinted az autógyárak miért nem gyártanak ( sorozatban ) 1.9 es 240 LE-rős dieseleket ?
Kereslet lenne rá az biztos !
 
Ja 1ébként ha már diesel tuning. A LeMani 24 órás versenyen az AUDI V10 TDi.vel fog indulni !
Már nyert is legalább 1 futamot vagy 2 hónapja.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2968 Dátum: 2006.05.10 szerda, 13:00:00 »

Hadjuk.
Ugye, ugye
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2969 Dátum: 2006.05.10 szerda, 13:28:00 »

A krézi nem foglalkozik Ford-al, mert az neki nem autó..
És a krézi nem is válaszolgat a neki szóló emailekre, így nekem ő nem ember...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2970 Dátum: 2006.05.10 szerda, 13:54:00 »

És a krézi nem is válaszolgat a neki szóló emailekre, így nekem ő nem ember...
lehet,hogy úgy kellett volna írnod neki,hogy "nagyságos méltóságos krézi tuningmester úr"
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2971 Dátum: 2006.05.10 szerda, 14:05:00 »

Már nyert is legalább 1 futamot vagy 2 hónapja.
és azóta már vagy kétszer cserélt motort
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2972 Dátum: 2006.05.10 szerda, 14:20:00 »

és azóta már vagy kétszer cserélt motort
Akkor lemaradtam valamiről? Lehet. De arról a győzelemől azt olvastam hogy vagy 3 kört rávert a többire. Aztán hogy hangja szinte semmi nem volt, viszont 2x ritkábban ment ki tankolni, mint a benyások.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2973 Dátum: 2006.05.10 szerda, 14:26:00 »

és azóta már vagy kétszer cserélt motort
bocs, nem a V10-re gondoltam, hanem a 90-->240LE-s Oktáviára
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2974 Dátum: 2006.05.10 szerda, 14:35:00 »

bocs, nem a V10-re gondoltam, hanem a 90-->240LE-s Oktáviára
#2931
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2975 Dátum: 2006.05.10 szerda, 15:10:00 »

És a krézi nem is válaszolgat a neki szóló emailekre, így nekem ő nem ember...
Nem t'om, amikor érdeklődte, az indexes fórumon nekem is kellett vagy 3x szólni, hogy nézze meg a postaládáját Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2976 Dátum: 2006.05.10 szerda, 15:13:00 »

#2931
az az, kösz
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2977 Dátum: 2006.05.11 csütörtök, 10:52:00 »

Hello!
Ezt ismeri valaki?:powerchip,esetleg vélemény?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2978 Dátum: 2006.05.12 péntek, 09:16:00 »

Hadjuk.
Ne hadjuk! Legalábbis egy új élmény/tapasztalat megosztásáig:
 
Tegnap kicseréltem a direktszűrőt az eredeti dobozra, és szűrőre. A benne lévő szűrő szinte új, viszont a direktszűrő igen mocskos volt.
 
A véleményem nem változott...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #2979 Dátum: 2006.05.12 péntek, 14:49:00 »

nem tudjuk visszaírni a módosított szofvert a chipbe eepromolvasóval. olvasni olvas, de a visszaírásnál a törlés fázist nem csinálja meg. csinált már valaki ilyet? /2003-as újabb computeres tdci
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2980 Dátum: 2006.05.13 szombat, 19:26:00 »

Hello!
Ezt ismeri valaki?:powerchip,esetleg vélemény?
Car-tuning.hu Nézd meg Vagy hívd ezt a számot06309020333Ez lagalább érti,hogy mit csinál!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2981 Dátum: 2006.05.13 szombat, 21:40:00 »

Köszi!
Én is értem csak *** a konfigurációs fájl a laptopon és nem hajlandó törölni. off VW Audi nem gond. Mindegy majd csak összejön.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2982 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 09:46:00 »

Roby666!
 
Neked 1.8 benzines géped van és van valami okosításod!? Mi is?  
Jól emléxem, hogy Joe testvért is magad mögé utasítottad?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2983 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 12:28:00 »

Roby666!
 
Neked 1.8 benzines géped van és van valami okosításod!? Mi is?  
Jól emléxem, hogy Joe testvért is magad mögé utasítottad?
Kipuff oldal leőmlőtől komoly meg még dészűrő (ugyan rezonátor mellé)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2984 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 12:49:00 »

Kipuff oldal leőmlőtől komoly meg még dészűrő (ugyan rezonátor mellé)
És az hogy néz ki? 2 literes leömlője és vastag csövek a gyári dobokkal? Az 1.6 benzinre feltennénk az 1.8 leömlőt akkor...
Vagy hülyeségeken gondolkodom?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2985 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 12:58:00 »

És az hogy néz ki? 2 literes leömlője és vastag csövek a gyári dobokkal? Az 1.6 benzinre feltennénk az 1.8 leömlőt akkor...
Vagy hülyeségeken gondolkodom?
Inkább rakjatok rá egy tdci jelet. Az vagy +20 ló.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2986 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 13:01:00 »

Inkább rakjatok rá egy tdci jelet. Az vagy +20 ló.
Akciós áron nálam rendelhető !!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2987 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 14:21:00 »

És az hogy néz ki? 2 literes leömlője és vastag csövek a gyári dobokkal? Az 1.6 benzinre feltennénk az 1.8 leömlőt akkor...
Vagy hülyeségeken gondolkodom?
6-os csövek (ha jól értettem) a leömlőt meg hengerenkénti megoldásban tervezi, ezt hogyis
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2988 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 14:25:00 »

6-os csövek (ha jól értettem) a leömlőt meg hengerenkénti megoldásban tervezi, ezt hogyis
Új leömlőt hajtogatnak azonos hosszúságú csövekből hogy a kiáramló gáz egyforma sebességgel ürüljön ki a hengerekből.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2989 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 14:44:00 »

Új leömlőt hajtogatnak azonos hosszúságú csövekből hogy a kiáramló gáz egyforma sebességgel ürüljön ki a hengerekből.
Aham, és ezt utána összegyúrják
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2990 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 14:48:00 »

Aham, és ezt utána összegyúrják
1-be
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2991 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 14:59:00 »

Új leömlőt hajtogatnak azonos hosszúságú csövekből hogy a kiáramló gáz egyforma sebességgel ürüljön ki a hengerekből.
Úgy néztem, sokat ért a kategóriájában!
Drága a mutatvány, ugye? Neked mikorra lesz ilyened?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2992 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:05:00 »

Úgy néztem, sokat ért a kategóriájában!
Drága a mutatvány, ugye? Neked mikorra lesz ilyened?
V6-ba nincs elegendő hely a gyártásához de itt neked egy szám:06-20-493-9944
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2993 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:39:00 »

Nos fájdalamas a hírem.Nem lesz interccoler cserém.160rugo:
20e cooler
50e szerelés
20e csövek
5 hajlított műanyag+bilincsek(3200/db)10kell 70e
Ugyhogy ki lesz vágva fennt azt kész.Mint Zombie mesternek.
Apropó kinél láttam oldal kivágást a levegőnek?
Olyant is akarni én.Bizony.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2994 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:40:00 »

Nos fájdalamas a hírem.Nem lesz interccoler cserém.160rugo:
20e cooler
50e szerelés
20e csövek
5 hajlított műanyag+bilincsek(3200/db)10kell 70e
Ugyhogy ki lesz vágva fennt azt kész.Mint Zombie mesternek.
Apropó kinél láttam oldal kivágást a levegőnek?
Olyant is akarni én.Bizony.
Joe autóján volt oldalt a kis tündéri beömlőnyílás!
 
Viszont akkor most van esély a bőrbugyira nem?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2995 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:43:00 »

Asszony megnézte a képet ,azt megint fujj.Mennyi lenne vége?Csak nekem....
 
Joe!
Megtudnánk nekem is csinálni azt az okosítást?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2996 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:45:00 »

Asszony megnézte a képet ,azt megint fujj.Mennyi lenne vége?Csak nekem....
 
Joe!
Megtudnánk nekem is csinálni azt az okosítást?
Nem tudom, hogy most mennyibe kerül, de ha asszonynak fúj, akkor sztem ne erőltesd...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2997 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 15:46:00 »

Lehet hogy igazad van
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2998 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 16:00:00 »

Lehet hogy igazad van
Sajnálnám, mert minél többet nézem a képet, annál jobban tetszik! De nem az én dolgom-bugyim, vagy mi...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2999 Dátum: 2006.05.15 hétfő, 16:01:00 »

az enyém auto képet?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.