Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 16:55:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2480456 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4650 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:04:00 »

Engem is nagyon furdalt a dolog és utána is jártam.
A 30-40e Ft os boxokat nem ajánlom, főleg a potméteres-tekergetősöket nem. Azok legalább annyira károsak mint a direkt légszűrő benzinesbe...
 
Az írt chipről viszont tényleg nem hallottam még rosszat. Több ismerősömmel beszéltem, nem tuning cégekkel, mert ugye úgyis csak dícsérnék a saját terméküket.  
 
Mindenki megerősített abban, hogy bizony 100-150e km alatt sem érezhető semmiféle motorikus elváltozás a chip miatt.  
 
A legjobb ajánlat eddig 80 000 Ft ról szólt.  
www.turbomotor.hu
Ők kiirják a gyárit feltöltik a módosítottat, ha nem tetszik 1 hét után visszarakják a gyárit és szevasz tavasz.
 
Tény, hogy a Mondeo Dízeleket nem versenyzésre tervezték. Én sem akarok majd versenyezni vele, de volt p-box benne egy hétig és éreztem milyen is lehet az +25-30 Le. Smiley mesés Smiley
 
A motor nem fog jobban kopni, ha megszokott módon vezeted. Ha meg kiszúrod a szemét akkor ígyis-úgyis tönkremegy.
 
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a motortuning jó, hanem azt, hogy TurbóDizeleknél sokkal könnyebb kihozni azt a kis erőtöbbletet mint egy ugyanekkora benzinesből épp a turbó miatt.  
 
A 130lovas Tdci változó geometriájú turbója 3 mp-re engedi túltölteni a turbót, gyakorlatilag észre sem vesszük a különbséget.  
 
Ja, és tévhit, hogy csak turbónyomást emelnek
 
ui.: Előtte 2l-es benzines "off" 206-om "on" volt. Legalább háromszor ennyit kölöttem a motor fejlesztésére, mégsem értem el 25-30Le-s emelkedést.
25-30LE megér 80e Ft-ot? Szerintem nem...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4651 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:09:00 »

Engem is nagyon furdalt a dolog és utána is jártam.
A 30-40e Ft os boxokat nem ajánlom, főleg a potméteres-tekergetősöket nem. Azok legalább annyira károsak mint a direkt légszűrő benzinesbe...
 
Az írt chipről viszont tényleg nem hallottam még rosszat. Több ismerősömmel beszéltem, nem tuning cégekkel, mert ugye úgyis csak dícsérnék a saját terméküket.  
 
Mindenki megerősített abban, hogy bizony 100-150e km alatt sem érezhető semmiféle motorikus elváltozás a chip miatt.  
 
A legjobb ajánlat eddig 80 000 Ft ról szólt.  
www.turbomotor.hu
Ők kiirják a gyárit feltöltik a módosítottat, ha nem tetszik 1 hét után visszarakják a gyárit és szevasz tavasz.
 
Tény, hogy a Mondeo Dízeleket nem versenyzésre tervezték. Én sem akarok majd versenyezni vele, de volt p-box benne egy hétig és éreztem milyen is lehet az +25-30 Le. Smiley mesés Smiley
 
A motor nem fog jobban kopni, ha megszokott módon vezeted. Ha meg kiszúrod a szemét akkor ígyis-úgyis tönkremegy.
 
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a motortuning jó, hanem azt, hogy TurbóDizeleknél sokkal könnyebb kihozni azt a kis erőtöbbletet mint egy ugyanekkora benzinesből épp a turbó miatt.  
 
A 130lovas Tdci változó geometriájú turbója 3 mp-re engedi túltölteni a turbót, gyakorlatilag észre sem vesszük a különbséget.  
 
Ja, és tévhit, hogy csak turbónyomást emelnek
 
ui.: Előtte 2l-es benzines "off" 206-om "on" volt. Legalább háromszor ennyit kölöttem a motor fejlesztésére, mégsem értem el 25-30Le-s emelkedést.
"mint a direkt légszűrő benzinesbe..."

Micsoda hozzáértés.......
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #4652 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:09:00 »

25-30LE megér 80e Ft-ot? Szerintem nem...
Nekem nagyon megérne!!!
95 helyett 125!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4653 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:10:00 »

Nekem nagyon megérne!!!
95 helyett 125!
Hát igen.
De milyen autóról beszélsz? A Tiéd csak 90Le-s.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4654 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:14:00 »

Hát igen.
De milyen autóról beszélsz? A Tiéd csak 90Le-s.
Sőt, még annyi sem. Annyi újkorában volt (vagy nem).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4655 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:14:00 »

Hát igen.
De milyen autóról beszélsz? A Tiéd csak 90Le-s.
Most egy világ omlott össze bennem!
Vhol azt olvastam, hogy az MKI 1.6-osa 90 Le, az MKII meg 95 Le.
De most néztem a forgalmimat, tényleg... 66kW.
Ez a topic nem nekem való! )
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4656 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:20:00 »

Sőt, még annyi sem. Annyi újkorában volt (vagy nem).
Megvan abba kökeményen mind a 90!  
Abból viszont nem engedek egy darab lovat sem!!!  
Bár jó lenne kiegészíteni egy egész ménesre, akkor apám sem basztatna, hogy ha gyorsulási élményre vágyok, akkor vigyem el a rizsrakétáját!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4657 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:24:00 »

Szerintem az a legjobb tuning, ha veszel egy benzines turbóst. Mondjuk egy 2,5-ös (vagy nagyobb) motorral, szigorúan 4x4. Na az a tuning...
"...szigorúan 4x4..."
 
ezek szerint már tetszik a 4x4
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4658 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:28:00 »

25-30LE megér 80e Ft-ot? Szerintem nem...
A tuning nem olcsó dolog, az olcsó tuning a gányolás, és a sufnizás. Nem elvetendő tény ugyanakkor, hogy turbós autó lévén nem csak a 25-30Le a fix hanem 40-50Nm is emelkedni fog.  
 
Ami pedig egy 130 Le-s Mondeo-nál pont azt eredményezi, hogy motorteljesítményben közel azonossá válik a 2.2 tdci-vel.  
 
Ha már ebből a szemszögből megvizsgáljuk a dolgot akkor inkább megér 80.000 Ft egy jól megírt elektronika, mint + 2.000.000 Ft ráfizetéssel venni egy 2.2 Tdci-t
 
Igazam van vagy igazam van?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4659 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:35:00 »

A tuning nem olcsó dolog, az olcsó tuning a gányolás, és a sufnizás. Nem elvetendő tény ugyanakkor, hogy turbós autó lévén nem csak a 25-30Le a fix hanem 40-50Nm is emelkedni fog.  
 
Ami pedig egy 130 Le-s Mondeo-nál pont azt eredményezi, hogy motorteljesítményben közel azonossá válik a 2.2 tdci-vel.  
 
Ha már ebből a szemszögből megvizsgáljuk a dolgot akkor inkább megér 80.000 Ft egy jól megírt elektronika, mint + 2.000.000 Ft ráfizetéssel venni egy 2.2 Tdci-t
 
Igazam van vagy igazam van?
Csak, hogy nem beszélek zöldeket
 
TDCI 130 bHP
és
2.2 St Tdci
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4660 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:43:00 »

Csak, hogy nem beszélek zöldeket
 
TDCI 130 bHP
és
2.2 St Tdci
És a 2.2 diagrammjától majdnem hanyattestem!
Ejjj, de cudarul mehet!!!
(Hazamenyek, belerugok a kocsimba! )
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4661 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:48:00 »

És a 2.2 diagrammjától majdnem hanyattestem!
Ejjj, de cudarul mehet!!!
(Hazamenyek, belerugok a kocsimba! )

Belerúgni azért nem kéne...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4662 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:49:00 »

"...szigorúan 4x4..."
 
ezek szerint már tetszik a 4x4
Eddig is tetszett. A mostanihoz is jól jönne, mert elég sokszor megcsúszik a kerék. A rettentőnagy nyomaték...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4663 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 16:51:00 »

Belerúgni azért nem kéne...
Dehogy is, csak mondtam.
Egyébként még a széltől is óvom!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4664 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 17:03:00 »

A tuning nem olcsó dolog, az olcsó tuning a gányolás, és a sufnizás. Nem elvetendő tény ugyanakkor, hogy turbós autó lévén nem csak a 25-30Le a fix hanem 40-50Nm is emelkedni fog.  
 
Ami pedig egy 130 Le-s Mondeo-nál pont azt eredményezi, hogy motorteljesítményben közel azonossá válik a 2.2 tdci-vel.  
 
Ha már ebből a szemszögből megvizsgáljuk a dolgot akkor inkább megér 80.000 Ft egy jól megírt elektronika, mint + 2.000.000 Ft ráfizetéssel venni egy 2.2 Tdci-t
 
Igazam van vagy igazam van?
Ha engem is kérdezel akkor persze hogy nincs igazad:-))
Azért kamillateánál erősebb mérget ne vegyél rá, hogy chippelt 2,0TDCi-vel ugy fogsz menni mint akár egy "mezei" 2,2TDCi.  
Egyébként a belinkelt "diagram" nagyjábol hasonlít a valósághoz. Csak jelzem, hogy nyomatékban nekem chip nélkül 399,6Nm .  A valóságos diagram ennél itt ott egy picit másabb.  És a másik, hogy nem nagyon illik 170-175hp fölé húzni a 2,2TDCi-t.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4665 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 17:07:00 »

Dehogy is, csak mondtam.
Egyébként még a széltől is óvom!
Na azért! Ne bántsad ő is jól szolgál. Kiengesztelésképpen tessék a hétvégén levaxolni a mondeodat mert meg fog sértődni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4666 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 17:20:00 »

Na azért! Ne bántsad ő is jól szolgál. Kiengesztelésképpen tessék a hétvégén levaxolni a mondeodat mert meg fog sértődni
Be van jelentve polírozásra!
Nem, mintha annyira rászorulna, mert nem, de akkoris!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4667 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 17:44:00 »

Eddig is tetszett. A mostanihoz is jól jönne, mert elég sokszor megcsúszik a kerék. A rettentőnagy nyomaték...
tegnap a VOX-on láttam egy 300LE-sre felhúzott TT-t, ott mind a négy kerék kipörgött, amit a 136LE-vel, meg a 180 körüli nyomatékkal még kikapcsolt kipörgésgátlóval sem tudok előidézni
 
amúgy az első kerék kipörgéséhez elég az mk1 1.6 is, persze mi a kipörgést elsősorban el akarjuk kerülni...
 
a megoldás az mk3 2.2 TDCi 4x4-gyel lenne (mert van ilyen, csak nem nekem)
 
így hát marad a szokásos karbantartás, MAF, pill.szelep, gyertyák/kábelek cseréje/kezelgetése, sokszor ez is rátesz 25-30LE-t
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4668 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:14:00 »

tegnap a VOX-on láttam egy 300LE-sre felhúzott TT-t, ott mind a négy kerék kipörgött, amit a 136LE-vel, meg a 180 körüli nyomatékkal még kikapcsolt kipörgésgátlóval sem tudok előidézni
 
amúgy az első kerék kipörgéséhez elég az mk1 1.6 is, persze mi a kipörgést elsősorban el akarjuk kerülni...
 
a megoldás az mk3 2.2 TDCi 4x4-gyel lenne (mert van ilyen, csak nem nekem)
 
így hát marad a szokásos karbantartás, MAF, pill.szelep, gyertyák/kábelek cseréje/kezelgetése, sokszor ez is rátesz 25-30LE-t
Egészen biztos vagy abban, hogy van 2,2TDCi 4x4-ben? Egy biztos itthon nem lehet(ett) kapni. Szerintem másutt sem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4669 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:19:00 »

Egészen biztos vagy abban, hogy van 2,2TDCi 4x4-ben? Egy biztos itthon nem lehet(ett) kapni. Szerintem másutt sem.
Kapni nem, de rendelni igen. A volvo-tól kapott hajtással, de ennek felára csak a fanatikusoknak érte volna meg. Egyedi rendelés.  
Tudod volt az autós tendereztetés városunkban, a Ford ezzel indult, mert a kiírás szerint csak összkerekes lehetett a polgármesteri hivatal új autója...
( Aztán mégsem emiatt bukott a Ford, hanem a 20cd táras autóhifivel... )
Üdv:)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4670 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:25:00 »

És a 2.2 diagrammjától majdnem hanyattestem!
Ejjj, de cudarul mehet!!!
(Hazamenyek, belerugok a kocsimba! )

Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #4671 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:42:00 »

Szerintem az a legjobb tuning, ha veszel egy benzines turbóst. Mondjuk egy 2,5-ös (vagy nagyobb) motorral, szigorúan 4x4. Na az a tuning...
Igen, vagy ha az is kevés veszek egy ferrarit, és ha az is akkor.........és így tovább.
Csakhogy itt nem erről van szó, hanem arról, ha a saját autónkba szeretnénk több erőt.
Amiről te írsz az nem tuning, hanem autóvásárlás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4672 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:45:00 »

Kapni nem, de rendelni igen. A volvo-tól kapott hajtással, de ennek felára csak a fanatikusoknak érte volna meg. Egyedi rendelés.  
Tudod volt az autós tendereztetés városunkban, a Ford ezzel indult, mert a kiírás szerint csak összkerekes lehetett a polgármesteri hivatal új autója...
( Aztán mégsem emiatt bukott a Ford, hanem a 20cd táras autóhifivel... )
Üdv:)
Szerintem nem lehetett rendelni. Ez a padlólemez nem alkalmas a 4x4-re.
Mutass bármilyen forrást, ami arra utalt volna, hogy létezik 4x4-es mondeo III.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4673 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 18:51:00 »

25-30LE megér 80e Ft-ot? Szerintem nem...
A szalonban másfél millióért adják.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4674 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 19:07:00 »

A szalonban másfél millióért adják.
Ervin ne akard a szalonban adott plussz teljesítményt összehasonlítani a piszkálttal. Mert minden gépet fel lehet húzni ha kevés a 90 akkor ott a 115 ha az is kevés akkor van a 130 ha az is akkor van 155 egyelőre. De ugyanígy az összest lehet még tovább húzni. Biztos hogy mindig kell az a többlet erő? Én nem teljesen arról vagyok ismert, hogy ha kell akkor nem nyomom, de most pl 5,7 volt a fogyasztásom (nem ez a jellemző az eddigi nagy átlag 7,2).  
Az egy másik dolog hogy a füst miatt látod hogy melyik megpiszkált és melyik nem. Én azért vettem 2,2-t mert ismerem magam és tudom hogy ez már túl erős ahhoz hogy kihajtsam a lelkét. Ha veszek kissebbet és ugynigy mennék és felhúznám akkor az kuka menet lenne. Így simán csak megkimélem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4675 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 19:31:00 »

Ervin ne akard a szalonban adott plussz teljesítményt összehasonlítani a piszkálttal. Mert minden gépet fel lehet húzni ha kevés a 90 akkor ott a 115 ha az is kevés akkor van a 130 ha az is akkor van 155 egyelőre. De ugyanígy az összest lehet még tovább húzni. Biztos hogy mindig kell az a többlet erő? Én nem teljesen arról vagyok ismert, hogy ha kell akkor nem nyomom, de most pl 5,7 volt a fogyasztásom (nem ez a jellemző az eddigi nagy átlag 7,2).  
Az egy másik dolog hogy a füst miatt látod hogy melyik megpiszkált és melyik nem. Én azért vettem 2,2-t mert ismerem magam és tudom hogy ez már túl erős ahhoz hogy kihajtsam a lelkét. Ha veszek kissebbet és ugynigy mennék és felhúznám akkor az kuka menet lenne. Így simán csak megkimélem.
Ehh...
Füstölés nem egyenlő tuninggal, ezt azért tisztázzuk az elején. Mint írtam volt p-box a kocsimban, érezhető volt a változás, de nem füstölt egy kicsit se a kocsim.  
*****
 
Egyben reagálnék #4655- ös hozzászólásodra is.  
 
Elhiszem...mind szép és jó, de nem a feltett kérdésre reagáltok.
 
Megéri e? Ugye innen indultunk.  
Ha teljesítményben mérve kell meghatározni akkor azt kell, hogy mondjuk, hogy igen, mint azt a linkelt ábrák is jelzik akár "KÖZEL" azonos teljesítményre hozható egy nálanál Millió forintokkal drágább 2.2 Tdci-vel.
 
Gazdaságos e? A fogyasztást mindg a láb mérete határozza meg. Tehát akár gazdaságos is maradhat az autó. Szervíz? Ki mint veti ágyát úgy alussza álmát.
 
Persze mindíg van egy szó amit utána ki lehet fordítani. Tényleg örülök, hogy ilyen erős, szép autód van, de amíg a valóságban nem történik meg a megmérettetés egy módosított és gyári autó között, addig nehéz eldönteni, hogy ér e valamit is az írott szó.
 
Ezt nyilván te is belátod.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4676 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 19:48:00 »

Dehogy is, csak mondtam.
Egyébként még a széltől is óvom!
"TDCi túltöltési funkció bizonyos helyzetekben 400 newtonméterre növeli a nyomatékot" (origo.hu)
 
"alaphelyzetben 360 (túltöltéssel pedig 400 )" (A5.hu)
 
"Max. nyomaték (Nm/ford.)    360 (400)/1800" (vezess.hu)
 
Ergo 3 mp hosszan.
És mint ezt írtam a 130 Le változat esetében is, nem érezhető.
 
Csak a tisztánlátás végett
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4677 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 19:49:00 »

Dehogy is, csak mondtam.
Egyébként még a széltől is óvom!
"TDCi túltöltési funkció bizonyos helyzetekben 400 newtonméterre növeli a nyomatékot" (origo.hu)
 
"alaphelyzetben 360 (túltöltéssel pedig 400 )" (A5.hu)
 
"Max. nyomaték (Nm/ford.)    360 (400)/1800" (vezess.hu)
 
Ergo 3 mp hosszan.
És mint ezt írtam a 130 Le változat esetében is, nem érezhető.
 
Csak a tisztánlátás végett
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4678 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 19:50:00 »

"TDCi túltöltési funkció bizonyos helyzetekben 400 newtonméterre növeli a nyomatékot" (origo.hu)
 
"alaphelyzetben 360 (túltöltéssel pedig 400 )" (A5.hu)
 
"Max. nyomaték (Nm/ford.)    360 (400)/1800" (vezess.hu)
 
Ergo 3 mp hosszan.
És mint ezt írtam a 130 Le változat esetében is, nem érezhető.
 
Csak a tisztánlátás végett
#4655 -re Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4679 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 20:10:00 »

A tuning nem olcsó dolog, az olcsó tuning a gányolás, és a sufnizás. Nem elvetendő tény ugyanakkor, hogy turbós autó lévén nem csak a 25-30Le a fix hanem 40-50Nm is emelkedni fog.  
 
Ami pedig egy 130 Le-s Mondeo-nál pont azt eredményezi, hogy motorteljesítményben közel azonossá válik a 2.2 tdci-vel.  
 
Ha már ebből a szemszögből megvizsgáljuk a dolgot akkor inkább megér 80.000 Ft egy jól megírt elektronika, mint + 2.000.000 Ft ráfizetéssel venni egy 2.2 Tdci-t
 
Igazam van vagy igazam van?
Igazam van vagy igazam van? NINCS
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4680 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 20:19:00 »

Ehh...
Füstölés nem egyenlő tuninggal, ezt azért tisztázzuk az elején. Mint írtam volt p-box a kocsimban, érezhető volt a változás, de nem füstölt egy kicsit se a kocsim.  
*****
 
Egyben reagálnék #4655- ös hozzászólásodra is.  
 
Elhiszem...mind szép és jó, de nem a feltett kérdésre reagáltok.
 
Megéri e? Ugye innen indultunk.  
Ha teljesítményben mérve kell meghatározni akkor azt kell, hogy mondjuk, hogy igen, mint azt a linkelt ábrák is jelzik akár "KÖZEL" azonos teljesítményre hozható egy nálanál Millió forintokkal drágább 2.2 Tdci-vel.
 
Gazdaságos e? A fogyasztást mindg a láb mérete határozza meg. Tehát akár gazdaságos is maradhat az autó. Szervíz? Ki mint veti ágyát úgy alussza álmát.
 
Persze mindíg van egy szó amit utána ki lehet fordítani. Tényleg örülök, hogy ilyen erős, szép autód van, de amíg a valóságban nem történik meg a megmérettetés egy módosított és gyári autó között, addig nehéz eldönteni, hogy ér e valamit is az írott szó.
 
Ezt nyilván te is belátod.
Biztos hogy jobb egy 2.2-es mint egy chippes!  
Nekem is chippelt az autóm, de... a 2.2 sokkal kényelmesebben teljesíti ugyan azt a teljesitményt, és talán több tartaléka marad mint a chippeltnek. Nyomatékom soha sem lesz annyi mint a 2.2-é!!A chiptől rugalmasabb az autó és egyenletesebb lesz a nyomaték!! Én szeretem!!! Füstölés az lesz, egy kicsit jobban használódik az olaj, sűrübben kell cserélni. Az meg egy hülyeség hogy nem fogod jobban nyomni! Akkor meg minek hozzá nyúlni.... A P-box szerintem nem tuning, csak több üzemanyagot enged be, becsapás! Az írott chip mindent átkalibrál. Volt megmérettetés, ha jól tudom Angel vert már el p-boxost "sima" 2.0 TDCi-vel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4681 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 21:03:00 »

Ervin ne akard a szalonban adott plussz teljesítményt összehasonlítani a piszkálttal. Mert minden gépet fel lehet húzni ha kevés a 90 akkor ott a 115 ha az is kevés akkor van a 130 ha az is akkor van 155 egyelőre. De ugyanígy az összest lehet még tovább húzni. Biztos hogy mindig kell az a többlet erő? Én nem teljesen arról vagyok ismert, hogy ha kell akkor nem nyomom, de most pl 5,7 volt a fogyasztásom (nem ez a jellemző az eddigi nagy átlag 7,2).  
Az egy másik dolog hogy a füst miatt látod hogy melyik megpiszkált és melyik nem. Én azért vettem 2,2-t mert ismerem magam és tudom hogy ez már túl erős ahhoz hogy kihajtsam a lelkét. Ha veszek kissebbet és ugynigy mennék és felhúznám akkor az kuka menet lenne. Így simán csak megkimélem.
Stealt! Én igazából a 115-ös és a 130-as közti különbség áthidalására gondoltam abban amit írtam.
Amire te használod az autót ahoz valóban jobban illik a 2.2-es motor. Hiába a 200 környéki sebesség tartósan nem a 2.0-ák vadászterülete.Mentem én is már a 2.0-val óra szerint 220-at(1-szer) és még úgy éreztem menne is, de kell ez az autó még nekem, ezért hosszútávon tartósan nem használom 160 fölött.
A 2.2 az más tészta, soha nem is vitatnám.
Én keveset járok pályán ezért fontos, hogy előzésnél jól gyorsuljon, sokkal biztonságosabb, meg a vezetési élmény is jobb.Csak ezért chippeltettem, szinte soha nem száguldozok. Gondolhatod, ha az utolsó két fogyim épphogy igaz de 5 alatt volt, az nem egy őrült tempóra vall.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4682 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 21:13:00 »

Végigolvastam ezt a pro és kontra érvelés sorozatot és had osszak meg veletek egynéhány gondolatot. Több évig analizáltam különböző motorokat, hengerfejeket keresve a növelt teljesítmény és extrém működések nyomait, hatásait. Megtanultam néhány dolgot: 1. minden megvalósítható ez gyakorlatilag csak pénz kérdése, 2. mindíg lesz egy nálad erősebb gyorsabb autó, 3. a teljesítmény sokhelyen term, de igazi melegágya a ccm. És végül had beszéljek kicsit haza gondoljátok, hogy egy a mérnők *** csupán véletlenül agyal hónapokat míg összehangol egy motort, hajtásláncot, vezérlőelektronikát??? Mindezt azért, hogy legnagyobb megelégedetségére használhassuk hosszú évekig biztonságossan járműveinket
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4683 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 21:52:00 »

A tuning nem olcsó dolog, az olcsó tuning a gányolás, és a sufnizás. Nem elvetendő tény ugyanakkor, hogy turbós autó lévén nem csak a 25-30Le a fix hanem 40-50Nm is emelkedni fog.  
 
Ami pedig egy 130 Le-s Mondeo-nál pont azt eredményezi, hogy motorteljesítményben közel azonossá válik a 2.2 tdci-vel.  
 
Ha már ebből a szemszögből megvizsgáljuk a dolgot akkor inkább megér 80.000 Ft egy jól megírt elektronika, mint + 2.000.000 Ft ráfizetéssel venni egy 2.2 Tdci-t
 
Igazam van vagy igazam van?
Nincs, mert a motor élettartama csökken.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4684 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 21:53:00 »

Rájöttem egy érdekes dologra 1.8-as mondin a direkt szűrő hatása ugy jön ki igazán ha lecserélem a tb 2.0-ra iszonyatos mennyire megváltozott a húzása a gépnek.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4685 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 22:38:00 »

Végigolvastam ezt a pro és kontra érvelés sorozatot és had osszak meg veletek egynéhány gondolatot. Több évig analizáltam különböző motorokat, hengerfejeket keresve a növelt teljesítmény és extrém működések nyomait, hatásait. Megtanultam néhány dolgot: 1. minden megvalósítható ez gyakorlatilag csak pénz kérdése, 2. mindíg lesz egy nálad erősebb gyorsabb autó, 3. a teljesítmény sokhelyen term, de igazi melegágya a ccm. És végül had beszéljek kicsit haza gondoljátok, hogy egy a mérnők *** csupán véletlenül agyal hónapokat míg összehangol egy motort, hajtásláncot, vezérlőelektronikát??? Mindezt azért, hogy legnagyobb megelégedetségére használhassuk hosszú évekig biztonságossan járműveinket
hogy egy a mérnők *** csupán véletlenül agyal hónapokat míg összehangol egy motort...
 
Aztán jön egy okosgyerek, aki "optimalizálja" azt a motort, amit egy csapat mérnök reszelgetett 1-2 éven át, fékpadon, meg egyéb szerkók segítségével..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4686 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 22:42:00 »

Ehh...
Füstölés nem egyenlő tuninggal, ezt azért tisztázzuk az elején. Mint írtam volt p-box a kocsimban, érezhető volt a változás, de nem füstölt egy kicsit se a kocsim.  
*****
 
Egyben reagálnék #4655- ös hozzászólásodra is.  
 
Elhiszem...mind szép és jó, de nem a feltett kérdésre reagáltok.
 
Megéri e? Ugye innen indultunk.  
Ha teljesítményben mérve kell meghatározni akkor azt kell, hogy mondjuk, hogy igen, mint azt a linkelt ábrák is jelzik akár "KÖZEL" azonos teljesítményre hozható egy nálanál Millió forintokkal drágább 2.2 Tdci-vel.
 
Gazdaságos e? A fogyasztást mindg a láb mérete határozza meg. Tehát akár gazdaságos is maradhat az autó. Szervíz? Ki mint veti ágyát úgy alussza álmát.
 
Persze mindíg van egy szó amit utána ki lehet fordítani. Tényleg örülök, hogy ilyen erős, szép autód van, de amíg a valóságban nem történik meg a megmérettetés egy módosított és gyári autó között, addig nehéz eldönteni, hogy ér e valamit is az írott szó.
 
Ezt nyilván te is belátod.
Csak hogy ne az elméletek, hanem a tények síkján mozogjunk...
tdci ghia 4 ajtós 2.0: 6845e
tdci ghia 4 ajtós 2.2: 7175e
 
Vagyis a különbség a 2 millió helyett: 330e ft.
Ha ebből a szempontból vizsgáljuk meg a dolgokat, akkor már nem áll az elméletetek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4687 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 22:58:00 »

Csak hogy ne az elméletek, hanem a tények síkján mozogjunk...
tdci ghia 4 ajtós 2.0: 6845e
tdci ghia 4 ajtós 2.2: 7175e
 
Vagyis a különbség a 2 millió helyett: 330e ft.
Ha ebből a szempontból vizsgáljuk meg a dolgokat, akkor már nem áll az elméletetek.
Gondolom amióta ezek az árak vannak egyetlen egy ember sem vett 2.0-át. Vagy ezt viccnek szántad?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4688 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 23:02:00 »

Gondolom amióta ezek az árak vannak egyetlen egy ember sem vett 2.0-át. Vagy ezt viccnek szántad?
Nem. Ennyiért árulták. De megsúgom, nekem elég a 2.0 is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4689 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 23:05:00 »

Ehh...
Füstölés nem egyenlő tuninggal, ezt azért tisztázzuk az elején. Mint írtam volt p-box a kocsimban, érezhető volt a változás, de nem füstölt egy kicsit se a kocsim.  
*****
 
Egyben reagálnék #4655- ös hozzászólásodra is.  
 
Elhiszem...mind szép és jó, de nem a feltett kérdésre reagáltok.
 
Megéri e? Ugye innen indultunk.  
Ha teljesítményben mérve kell meghatározni akkor azt kell, hogy mondjuk, hogy igen, mint azt a linkelt ábrák is jelzik akár "KÖZEL" azonos teljesítményre hozható egy nálanál Millió forintokkal drágább 2.2 Tdci-vel.
 
Gazdaságos e? A fogyasztást mindg a láb mérete határozza meg. Tehát akár gazdaságos is maradhat az autó. Szervíz? Ki mint veti ágyát úgy alussza álmát.
 
Persze mindíg van egy szó amit utána ki lehet fordítani. Tényleg örülök, hogy ilyen erős, szép autód van, de amíg a valóságban nem történik meg a megmérettetés egy módosított és gyári autó között, addig nehéz eldönteni, hogy ér e valamit is az írott szó.
 
Ezt nyilván te is belátod.
Na hogy tényleg a tényeknél maradjunk
2.0 via 2,2 az ár difi ahogy Angel is írta 330eFt.
Ezért a pénzért kapsz +200cm3-t ami mint tudjuk végsebességnél és a nyomatéknál jön jobban. Kapsz egy másik Garett turbot ami 225000-t pörög 190000-el szemben. Teljesen mások lennének a porlasztócsúcsaid. Csúcsonként nem 5 hanem 7 de kisseb tehát jobban porlasztó furattal (0,18mm helyett 0,125mm). Ehhez még egy átprogramozott elektronikát. És itt ott könnyítést mert arról se feledkezz meg, hogy a 2,2 lás csodát 32 kg-al könnyebb mint a 2.0. Nagyobb teljesítmény kissebb súllyal szerinted mit hoz ki? És ha ez se lenne elég akkor még mindig ott van hogy lehet fentebb piszkálni bünti nélkül kb 175lóig. Szóval vegyük úgy, hogy én a gyárral tuningoltattam a 2,0TDCi-met csak jól sikerült mert nem vettek el semmit a motor élettartamából.  
ui: szivesen elviszlek egy karikára hogy megmutassam hogy ténylegesen milyen az amikor megy az overboost. Nyugi észrevehető.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4690 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 23:16:00 »

Nem. Ennyiért árulták. De megsúgom, nekem elég a 2.0 is.
Igazából nem értem, ilyen magasságokban már az a 330 ezer nem oszt meg nem is szoroz.
Akkor mondj egy érvet elfogulatlanul, hogy miért?
Nem akarom elhinni, hogy ha akkor is van már 2.2 amikor te veszed az autód, és csak ennyi köztük a különbség, akkor a 2.0-át választod.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4691 Dátum: 2007.05.07 hétfő, 23:31:00 »

Igazából nem értem, ilyen magasságokban már az a 330 ezer nem oszt meg nem is szoroz.
Akkor mondj egy érvet elfogulatlanul, hogy miért?
Nem akarom elhinni, hogy ha akkor is van már 2.2 amikor te veszed az autód, és csak ennyi köztük a különbség, akkor a 2.0-át választod.
Akkor még ugyi nem volt 2.2. Ha van, biztos, hogy azt vettem volna meg, mert próbáltam ugyan a 2.0-ást, de csak rövidebb távokra, így nem tudtam, elég-e az nekem.
Ma már tudom, hogy nekem a 130 ló is elég.
Kell egy kis fokozatosság. Az 1,8i után jött a tdci. Ha rögtön veszek egy 3.0-ás, 6 hengerest, akkor onnan hová fejlődjek?
Ha most vennék, valószínűleg a 2.0 lenne a befutó.
A következőnél más a helyzet. Ott a 2.2-est fogom megvenni, de csak azért, mert biturbós. Egyébként addigra a 2.0 is asszem 160 lovas lesz, na az nekem elég.
 
Az én tempómhoz elég lenne a 115 is: autópálya 150, tempomat, országút meg kevesebb. Ehhez elég. Sokat előzgetni nem szoktam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4692 Dátum: 2007.05.08 kedd, 09:50:00 »

Ennek a topiknak nincs értelme, vagy át kéne nevezni véglegesen.
 
Amiről ti beszéltek az az autóvásárlás és nem a Tuning.
 
Stealt köszönöm a felajánlást de volt szerencsém már erősebb kocsihoz is, és egyáltalán nem innen indult a beszélgetés.  
 
Ha megkérdezi valaki, hogy vegyek e direktlégszűrőt a (benzines) kocsimba hétköznapi használatra azt mondom ne, mert  
ad1. Általában csak meleg levegőt tud szívni a motor mögül
ad2. Több szennyeződést, port enged be a motortérbe.  
 
Ha valaki megkérdezi, hogy megcsippeltesse e a 115 Le s dízel kocsiját akor azt mondom igen, mert " KÖZEL AZONOS" leírom mégegyszer, hátha nem látszik, "KÖZEL AZONOS" teljesítményre hozhatja egy nála erősebb társával.  
 
Kopás...400e helyett 350e megy majd...de ezt se hiszem, hogy így lenne. Mivel senki sem tudja, pro és kontra igazolni egyiket sem.  
 
Most persze majd ki lehet forgatni megint szavaimat, mert a direktszűrő nem egy kalap a chipépel, stb,stb.  
 
Nem érdekel. Ervin kérdésére válaszoltam eredetileg. A p-boxról lebeszéltem, nekem volt nem jó a motornak, mert mint mások is írták elhiteti a kocsival, hogy kint van -40 és emelni kell az üzemanyagnyomást! Chipet tervezem, utánajártam, kérdezősködtem, meggyőztem magam, lesz.  
 
Mint írtam nem versenyezni akarok majd, a jelenlegi fogyasztásom is 5-6l pedig 18" as kerekek vannak fent. Nem csapom a kocsit, jobban szeretem annál, autópályán is nagypapa vagyok 140 max nem sietek soha sehova. Most lehet ujra belémkötni.
 
"akkor neked minek chip?"
 
Pont azért amit Ervin is írt. Azért a kicsi plusszért ami a kocsiban rejlik, előzésénél, emelkedőn, telepakolva ami hiányzik.
 
Ha versenyezni akartam volna, nem Fordot, és nem dízelt vettem volna elhihetitek. Sokáig Integra type-r párti voltam végül nem találtam magamnak megfelelőt és lett egy nyugodt Mondeom, utólag örülök neki, nagyon megszerettem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4693 Dátum: 2007.05.08 kedd, 10:25:00 »

Szerintem kár itt veszekednetek egymással!
Van aki annak örül, hogy gyárosan úgy megy a kocsija, van aki szereti tudni, hogy van benne egy kis okosság. Engem is megnyugtatna, ha tudnám, hogy nem 90, hanem 115 lovas az 1.6-om.
Visszatértve az igazi tuninghoz: Ott van a zsiguli. Lehetne bele venni 2.0 Lancia, vagy Fiat motort is, de mi a rossebnek. Inkább a zsiga motor lesz felhúzva 120Le körülre.
Nagyobb élvezet az, hogy a kicsiből csinál jobbat az ember.
Mondjátok itt az élettertamot, hogy csökkenni fog. Naés! Szerintem egyikőtök sem akarja addig használni a kocsiját, míg motorfelújítás lesz belőle. Ezek a kocsik 10-15 év múlva más sehol sem leszenek. Evőeszköz, konzervesdoboz lesz belőlük.
Pl, nekem sem azért van benne a nagy zene a kocsiba, hogy éjjel-nappal megy a tunci. Csak szeretem szépen hallgatni, és ha úgy tartja kedvem, akkor szóljon is!
És ez országúton is így van. Néha jól jönne szerintem mindenkinek egy kis plussz! Még a 2.2-eseknek is. Biztos vagyok benne.
Csak a kérdés, hogy az a fajta biztonságérzet megére x forintot?!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4694 Dátum: 2007.05.08 kedd, 14:10:00 »

Érdekesség a 350-400 ekm futás teljesítményhez:
Céges Tranzit 2.0 di motoros, váltott sofőrökkel használva,utastere mintha csak cementet szállítanának benne, mivel chipelték és bakancsban vezetik, lenyomja néha a turbó utáni  csövet.  
A gépnek télen ingadozott a vízhőmérséklete ezért a tulaj a hengerfejre gyanakodott. A szervízben megbontották kívánságára a motort és lecserélték a tömítést. A vasban több mint 400ekm volt, a motorban kivállasodást, kopást nem láttak, a dugattyúk nem lógtak. Összerakták és kiderült, hogy csak a hűtőjét kellett volna sterimóval leveretni.  
Ezek a motorok lehet, hogy csak 300-400 ekm-re lettek tervezve, de gondos szervízelés és normál használat mellett jóval többet kell elfutniuk. A tddi motorokat eredetileg a Transitokba terevezték, csak túl jól sikerült. Szerintem, kár lenne kihagyni 70-80e Ft-ért kb. 25 % teljesítmény és nyomaték többletet, néha lehet, hogy pont az hiányzik. Legalábbis nekem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4695 Dátum: 2007.05.08 kedd, 15:48:00 »

Érdekesség a 350-400 ekm futás teljesítményhez:
Céges Tranzit 2.0 di motoros, váltott sofőrökkel használva,utastere mintha csak cementet szállítanának benne, mivel chipelték és bakancsban vezetik, lenyomja néha a turbó utáni  csövet.  
A gépnek télen ingadozott a vízhőmérséklete ezért a tulaj a hengerfejre gyanakodott. A szervízben megbontották kívánságára a motort és lecserélték a tömítést. A vasban több mint 400ekm volt, a motorban kivállasodást, kopást nem láttak, a dugattyúk nem lógtak. Összerakták és kiderült, hogy csak a hűtőjét kellett volna sterimóval leveretni.  
Ezek a motorok lehet, hogy csak 300-400 ekm-re lettek tervezve, de gondos szervízelés és normál használat mellett jóval többet kell elfutniuk. A tddi motorokat eredetileg a Transitokba terevezték, csak túl jól sikerült. Szerintem, kár lenne kihagyni 70-80e Ft-ért kb. 25 % teljesítmény és nyomaték többletet, néha lehet, hogy pont az hiányzik. Legalábbis nekem.
Az egy kicsit más, mások az áttételek, inkább a nyomatékát veszi igénybe a kasztni. Személyautóban mások a terhelésviszonyok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4696 Dátum: 2007.05.08 kedd, 18:48:00 »

Ennek a topiknak nincs értelme, vagy át kéne nevezni véglegesen.
 
Amiről ti beszéltek az az autóvásárlás és nem a Tuning.
 
Stealt köszönöm a felajánlást de volt szerencsém már erősebb kocsihoz is, és egyáltalán nem innen indult a beszélgetés.  
 
Ha megkérdezi valaki, hogy vegyek e direktlégszűrőt a (benzines) kocsimba hétköznapi használatra azt mondom ne, mert  
ad1. Általában csak meleg levegőt tud szívni a motor mögül
ad2. Több szennyeződést, port enged be a motortérbe.  
 
Ha valaki megkérdezi, hogy megcsippeltesse e a 115 Le s dízel kocsiját akor azt mondom igen, mert " KÖZEL AZONOS" leírom mégegyszer, hátha nem látszik, "KÖZEL AZONOS" teljesítményre hozhatja egy nála erősebb társával.  
 
Kopás...400e helyett 350e megy majd...de ezt se hiszem, hogy így lenne. Mivel senki sem tudja, pro és kontra igazolni egyiket sem.  
 
Most persze majd ki lehet forgatni megint szavaimat, mert a direktszűrő nem egy kalap a chipépel, stb,stb.  
 
Nem érdekel. Ervin kérdésére válaszoltam eredetileg. A p-boxról lebeszéltem, nekem volt nem jó a motornak, mert mint mások is írták elhiteti a kocsival, hogy kint van -40 és emelni kell az üzemanyagnyomást! Chipet tervezem, utánajártam, kérdezősködtem, meggyőztem magam, lesz.  
 
Mint írtam nem versenyezni akarok majd, a jelenlegi fogyasztásom is 5-6l pedig 18" as kerekek vannak fent. Nem csapom a kocsit, jobban szeretem annál, autópályán is nagypapa vagyok 140 max nem sietek soha sehova. Most lehet ujra belémkötni.
 
"akkor neked minek chip?"
 
Pont azért amit Ervin is írt. Azért a kicsi plusszért ami a kocsiban rejlik, előzésénél, emelkedőn, telepakolva ami hiányzik.
 
Ha versenyezni akartam volna, nem Fordot, és nem dízelt vettem volna elhihetitek. Sokáig Integra type-r párti voltam végül nem találtam magamnak megfelelőt és lett egy nyugodt Mondeom, utólag örülök neki, nagyon megszerettem.
Bocs Posse, de nem én kérdeztem a P-boxot, hanem a tothattila.Nekem lassan 2 éve van újraírt programom, és már ezt is OBD-n keresztül töltötték le és vissza.
Nekem bevált.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4697 Dátum: 2007.05.08 kedd, 19:26:00 »

Az egy kicsit más, mások az áttételek, inkább a nyomatékát veszi igénybe a kasztni. Személyautóban mások a terhelésviszonyok.
Valóban, a váltó és az áttételek mások, de csak ha a blokkot nézzük, az ua. mint a mondeókban.
 
Szerintem a normális chiptuningnál a turbó lesz a gyenge pont és nem a motor ( nagyobb töltés, magassabb fordulat). Az enyém 115 lovas, ha megtalálom a megfelelő szakit, biztos megíratom vele.
Eddig csak négykarikás 2,5 v6-os tdi-t 180->225le-re írva; népautót, pumpendüznist 115->150-155le-re, illetve 2.0-ást ( pár hónapos, új autó) 140->175 írva volt szerencsém megtapasztalni.  
Addig nekem is előítéletem volt a chiptuningal szemben, míg nem éreztem a külömbséget.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4698 Dátum: 2007.05.08 kedd, 23:23:00 »

Valóban, a váltó és az áttételek mások, de csak ha a blokkot nézzük, az ua. mint a mondeókban.
 
Szerintem a normális chiptuningnál a turbó lesz a gyenge pont és nem a motor ( nagyobb töltés, magassabb fordulat). Az enyém 115 lovas, ha megtalálom a megfelelő szakit, biztos megíratom vele.
Eddig csak négykarikás 2,5 v6-os tdi-t 180->225le-re írva; népautót, pumpendüznist 115->150-155le-re, illetve 2.0-ást ( pár hónapos, új autó) 140->175 írva volt szerencsém megtapasztalni.  
Addig nekem is előítéletem volt a chiptuningal szemben, míg nem éreztem a külömbséget.
Nemcsak hogy más, hanem más az igénybevétel.
De ez a te döntésed: sajátoddal ugyi azt csinálsz, amit akarsz...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4699 Dátum: 2007.05.09 szerda, 08:07:00 »

Ha a tubrónyomást, fordulatot nézegetjük, én pl kiíváncsi lennék, hogy a valóságban a CDTI-s céges Corsákba mit foroghat a turbó. Azokba úgy fütyűl, ha megjön a nyomás, hogy majd kiveszi a kormányt az ember kezéből. És még tökéletesen működnek. 2 év alatt beleszaladt 110e km. A működésén még minden gyáros, viszont kuplungszerkezetet már kellett cserélni, szénné volt égve a tárcsa benne. Mondjuk ezek vagy nyélgézon, vagy egész nap 1es alapjáraton csörögnek.  
Csak úgy mellékesen jegyeztem meg ezeket.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.