Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 02:20:01 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2479852 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4700 Dátum: 2007.05.09 szerda, 09:10:00 »

Ha a tubrónyomást, fordulatot nézegetjük, én pl kiíváncsi lennék, hogy a valóságban a CDTI-s céges Corsákba mit foroghat a turbó. Azokba úgy fütyűl, ha megjön a nyomás, hogy majd kiveszi a kormányt az ember kezéből. És még tökéletesen működnek. 2 év alatt beleszaladt 110e km. A működésén még minden gyáros, viszont kuplungszerkezetet már kellett cserélni, szénné volt égve a tárcsa benne. Mondjuk ezek vagy nyélgézon, vagy egész nap 1es alapjáraton csörögnek.  
Csak úgy mellékesen jegyeztem meg ezeket.
Sokszor nem is a turbó fütyül, hanem a levegő, ahol beszívja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4701 Dátum: 2007.05.09 szerda, 09:14:00 »

Sokszor nem is a turbó fütyül, hanem a levegő, ahol beszívja.
Ez a turbó benne, az viszont biztos. Nagyon jó hangja van, élem is nagyon.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4702 Dátum: 2007.05.09 szerda, 09:16:00 »

Viszont pl apám nagyon ellene van a csiptuningnak. Már én is mondogattam neki, hogy kéne az enyémbe. Elküldött a p*csába.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4703 Dátum: 2007.05.09 szerda, 10:43:00 »

Ez a turbó benne, az viszont biztos. Nagyon jó hangja van, élem is nagyon.
Már miért lenne biztos...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4704 Dátum: 2007.05.09 szerda, 11:21:00 »

Már miért lenne biztos...
A turbónak azért van egy jellegzetes hangja, egyébként meg hallgattuk már meg felnyitott géptetőnél is, amikor egyik havernak mutattam, hogy milyen, ha tölt, és nyomás van a gumicsőbe.
Ő meg közbe nyomkodta. Egyértelmű helyről jött a hang.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4705 Dátum: 2007.05.09 szerda, 11:33:00 »

Már miért lenne biztos...
De feladom, látom, hogy te kitartóbb vagy...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4706 Dátum: 2007.05.09 szerda, 11:48:00 »

De feladom, látom, hogy te kitartóbb vagy...
Azért mondom, mert volt egy ismerős, akit ez idegesített, és elkezdett vele foglalkozni. És így-úgy módosította a beszívócsövet - ami a szűrő előtt van, és elég sokat sikerült halkítani.
Én is vacakoltam a PC halkítással, és rájöttem, hogy egy adott határ alatt már nem a ventillátor csapágyát hallod, hanem a levegő susog.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4707 Dátum: 2007.05.09 szerda, 11:50:00 »

Viszont pl apám nagyon ellene van a csiptuningnak. Már én is mondogattam neki, hogy kéne az enyémbe. Elküldött a p*csába.
Na, ha a fatert meggyőzted, gyere vissza, és dobd be itt is ugyanazokat az érveket...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4708 Dátum: 2007.05.09 szerda, 12:05:00 »

Azért mondom, mert volt egy ismerős, akit ez idegesített, és elkezdett vele foglalkozni. És így-úgy módosította a beszívócsövet - ami a szűrő előtt van, és elég sokat sikerült halkítani.
Én is vacakoltam a PC halkítással, és rájöttem, hogy egy adott határ alatt már nem a ventillátor csapágyát hallod, hanem a levegő susog.
Ajánlom ha csendes gépet akarsz a Dell-t. Főleg az állója a GX kezdetűek.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4709 Dátum: 2007.05.09 szerda, 12:12:00 »

Én meg laptopot használok. Annál csendesebb úgysem lesz semmi sem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4710 Dátum: 2007.05.09 szerda, 12:18:00 »

Ajánlom ha csendes gépet akarsz a Dell-t. Főleg az állója a GX kezdetűek.
Nekem nem jó a dell, mert célgépre van szükségem. Spéci videókártya, rengeteg usb (11 usb van a gépemben, és mégis kell hub is), meg ilyenek. Szerintem én jobbat állítok össze, mint a dell.
Telenyomtam zalman cuccokkal, tök halk lett.
De ha ez sem lenne elég, vízhűtést tennék bele. Na az brutál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4711 Dátum: 2007.05.09 szerda, 22:45:00 »

Ajánlom ha csendes gépet akarsz a Dell-t. Főleg az állója a GX kezdetűek.
Hát csendesnek ugyan lehet, hogy csendes, de nálunk a héten a cégnél 3-ból 2 halt meg. Nem igazán lekérdezhető, hőmérsékleti hibára panaszkodik, de nem lehet lekérdezni a hőszenzorait. Felhívtam a dell szervizt, szerencsére még garis, mondták, igen valószínű alaplap csere lesz. Kijönnek csinálják. Belegondolni sem merek, mennyi lenne ez, ha fizetni kellene.
És ezek Optiplex GX 270-es gépek. Szerintem ipari hulladék kategória.
Persze nem sértegetni akarok senkit, ez csak magán vélemény.
Üdv Shadow
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4712 Dátum: 2007.05.09 szerda, 23:05:00 »

Hát csendesnek ugyan lehet, hogy csendes, de nálunk a héten a cégnél 3-ból 2 halt meg. Nem igazán lekérdezhető, hőmérsékleti hibára panaszkodik, de nem lehet lekérdezni a hőszenzorait. Felhívtam a dell szervizt, szerencsére még garis, mondták, igen valószínű alaplap csere lesz. Kijönnek csinálják. Belegondolni sem merek, mennyi lenne ez, ha fizetni kellene.
És ezek Optiplex GX 270-es gépek. Szerintem ipari hulladék kategória.
Persze nem sértegetni akarok senkit, ez csak magán vélemény.
Üdv Shadow
Nekem volt Dell PDA-ám, teljesen 100%-ig elégedett voltam vele. Viszont Dell monitorom durrant már el itthon.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4713 Dátum: 2007.05.10 csütörtök, 08:29:00 »

Hát csendesnek ugyan lehet, hogy csendes, de nálunk a héten a cégnél 3-ból 2 halt meg. Nem igazán lekérdezhető, hőmérsékleti hibára panaszkodik, de nem lehet lekérdezni a hőszenzorait. Felhívtam a dell szervizt, szerencsére még garis, mondták, igen valószínű alaplap csere lesz. Kijönnek csinálják. Belegondolni sem merek, mennyi lenne ez, ha fizetni kellene.
És ezek Optiplex GX 270-es gépek. Szerintem ipari hulladék kategória.
Persze nem sértegetni akarok senkit, ez csak magán vélemény.
Üdv Shadow
Jah. "mennyi lenne ha fizetni kellene"? Hát ez az ami más géphez nem is így merül fel. Hanem zsebbenyúlok oszt kifizetem. Dell-nél meg kijönnek, oszt 5 perc alatt csere ingyen. Egyébként már GX620 és a felett járnak. A 270 igen csak régi eresztés. Nálun a cégnél úgy kb. 2-3000db Dell asztali, és lapkök van. Semmi gond velük. Vagy ha elvétve, akkor a 3 év gari kárpótol mindenért.
Pádár Zoli
Nekem Dell a céges laptököm is, de mondhatom, ha beindul a ventije akkor zajosabb mint az asztali 620-as társa. Sokkal.
De továbbra is igaz,
Kinek a PAP, kinek a papLAN.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4714 Dátum: 2007.05.10 csütörtök, 08:46:00 »

Jah. "mennyi lenne ha fizetni kellene"? Hát ez az ami más géphez nem is így merül fel. Hanem zsebbenyúlok oszt kifizetem. Dell-nél meg kijönnek, oszt 5 perc alatt csere ingyen. Egyébként már GX620 és a felett járnak. A 270 igen csak régi eresztés. Nálun a cégnél úgy kb. 2-3000db Dell asztali, és lapkök van. Semmi gond velük. Vagy ha elvétve, akkor a 3 év gari kárpótol mindenért.
Pádár Zoli
Nekem Dell a céges laptököm is, de mondhatom, ha beindul a ventije akkor zajosabb mint az asztali 620-as társa. Sokkal.
De továbbra is igaz,
Kinek a PAP, kinek a papLAN.
Hány Dell alaplapodon fújódtak fel a kondenzátorok mostanság 2-3 éves gépek? Régi cégnél Dell volt a corp standard, Premier Account minden support, de nem voltam elégedett. Sőt volt, hogy bevittem a gépet szervízbe - sürgősen kellett - és vissza kellett mennem érte, mert kisütötték, hogy helyszíni garanciás és majd kijönnek. Aztán mindíg kevertek, ki is hozta be ezt a gépet az országba és kinek kell kijönnie javítani. Mindent el lehetett intézni, de nagyon széthúzó a társulat akik forgalmazzák meg szervizelik, fújnak egymásra mint két kanmacska. Nálam jelenleg és régen is a HP a befutó. Nincs semmi premier szerződésünk, bárkit felhívhatok segítenek akár interneten is válaszolnak vagy online chat segítenek. Bármelyik szervíz fogad nem hajtanak el, hogy nem hozzájuk tartozik a cucc. Lányomnak is megvettem inkább a HP laptopot. Sokat járok olyan szervízbe ahol mást is javítanak nem csak HP-t, látom mik állnak a javításra váró polcokon!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4715 Dátum: 2007.05.10 csütörtök, 10:02:00 »

Hány Dell alaplapodon fújódtak fel a kondenzátorok mostanság 2-3 éves gépek? Régi cégnél Dell volt a corp standard, Premier Account minden support, de nem voltam elégedett. Sőt volt, hogy bevittem a gépet szervízbe - sürgősen kellett - és vissza kellett mennem érte, mert kisütötték, hogy helyszíni garanciás és majd kijönnek. Aztán mindíg kevertek, ki is hozta be ezt a gépet az országba és kinek kell kijönnie javítani. Mindent el lehetett intézni, de nagyon széthúzó a társulat akik forgalmazzák meg szervizelik, fújnak egymásra mint két kanmacska. Nálam jelenleg és régen is a HP a befutó. Nincs semmi premier szerződésünk, bárkit felhívhatok segítenek akár interneten is válaszolnak vagy online chat segítenek. Bármelyik szervíz fogad nem hajtanak el, hogy nem hozzájuk tartozik a cucc. Lányomnak is megvettem inkább a HP laptopot. Sokat járok olyan szervízbe ahol mást is javítanak nem csak HP-t, látom mik állnak a javításra váró polcokon!
Sztem nálatok eccerűen rossz volt a dealer.
Mi a HP-t cseréltük le, és nem bánjuk.
De semmi közöm a Dell-hez. Eccerűen annyit írtam, ha csöndes gép kell.... No meg azt hogy Kinek a ..
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4716 Dátum: 2007.05.10 csütörtök, 10:50:00 »

Ez most mondeo vagy számítástechnikai tuning?
Ne offoljuk szét a topicot.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4717 Dátum: 2007.05.15 kedd, 23:01:00 »

Már csak kiváncsiságképpen valaki megnézné, hogy a 130 lovas 2,0TDCi-nek Garett hányas a turbója
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4718 Dátum: 2007.05.16 szerda, 08:52:00 »

Már csak kiváncsiságképpen valaki megnézné, hogy a 130 lovas 2,0TDCi-nek Garett hányas a turbója
Garrett GT17 van rajta.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4719 Dátum: 2007.05.16 szerda, 10:50:00 »

Már csak kiváncsiságképpen valaki megnézné, hogy a 130 lovas 2,0TDCi-nek Garett hányas a turbója
Én azt olvastam, hogy a 130 Le-s Euro4-es Garrett GT20/17V turbót kapott. A 115 Le-s pedig Euro3 és Gt17.
 
Korábban a carfolio-n is fent volt, de most az Mk4 miatt elég nagy lett a zavar a Mondeo lapján, ott is Gt20-at írtak.
 
www.media.ford.com
és
www.carfolio.com (itt most az Mk4 miatt képzavar van)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4720 Dátum: 2007.05.18 péntek, 11:01:00 »

Van a klubban olyan tag, vagy ismer valaki olyan emberkét akinek egy kívül-belül-motorikusan extrémen tuningolt MK2-ese van???
Én hallottam valami fekete sedan nitrós ST Mondeóról Cheesy
Na holnap a Ford majálison remélem látok jópár ügyesen épített Mondikát Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4721 Dátum: 2007.05.18 péntek, 11:09:00 »

Van a klubban olyan tag, vagy ismer valaki olyan emberkét akinek egy kívül-belül-motorikusan extrémen tuningolt MK2-ese van???
Én hallottam valami fekete sedan nitrós ST Mondeóról Cheesy
Na holnap a Ford majálison remélem látok jópár ügyesen épített Mondikát Smiley
A fekete, nitrós ST kinn volt a ford nyitóbulin.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4722 Dátum: 2007.05.19 szombat, 16:31:00 »

Szemezgettem egy pár évvel korábbi oldalon ebben a topikban (a nitrós ST-re dobta ki 1. találatnak a google)
 
"bandiv6 2003. ápr. 27. 19:07 | Válasz | #104  
 
Sziasztok!  
turbót szeretnék 2.5v6-hoz  
hova kihez fordulhatok? meg kell erősíteni a motort ha min 300 lóerőst szeretnék!  
nem tom olyat lehet hogy a turbót ki-be kapcsolom mint a nitrót??"
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4723 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 08:05:00 »

Szemezgettem egy pár évvel korábbi oldalon ebben a topikban (a nitrós ST-re dobta ki 1. találatnak a google)
 
"bandiv6 2003. ápr. 27. 19:07 | Válasz | #104  
 
Sziasztok!  
turbót szeretnék 2.5v6-hoz  
hova kihez fordulhatok? meg kell erősíteni a motort ha min 300 lóerőst szeretnék!  
nem tom olyat lehet hogy a turbót ki-be kapcsolom mint a nitrót??"
Miért állna meg pont 300-nál? Legyen szerintem inkább 1000 lóerős. Ahhoz biztos nem kell semmit átalakítani. Motort megerősíteni? Minek az???
Ez egy komoly bejegyzés volt? Szegény autó...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4724 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 08:55:00 »

Miért állna meg pont 300-nál? Legyen szerintem inkább 1000 lóerős. Ahhoz biztos nem kell semmit átalakítani. Motort megerősíteni? Minek az???
Ez egy komoly bejegyzés volt? Szegény autó...
Biztos ki lehet hozni 300 lóerőt, csak kérdés, hogy a 2. futamhoz még oda tudna-e gurulni...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4725 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 09:37:00 »

Sziasztok! Egy bő éves szünet után ismét benéztem ide. A cég alám tol egy 2003-as kb. 220 ezret futott 130 lovas TDCI-t. Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalata Valamelyikőtöknek olyan tuning doboz beszerelésével kapcsolatban, ami a motorvezérlést nem módosítja, csak az üzemanyag ellátást optimalizálja. A neten 40 ezerért láttam ilyen kütyüt, de az ára valahogy nem bizalom gerjesztő így első hallásra.
Előre is köszönöm a válaszokat.
 
Mongyő
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4726 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 09:52:00 »

Upsz, beleolvastam az utóbbi 30 hozzászólásba. Úgy érzem, darázsfészekbe nyúltam
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4727 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 10:29:00 »

Sziasztok! Egy bő éves szünet után ismét benéztem ide. A cég alám tol egy 2003-as kb. 220 ezret futott 130 lovas TDCI-t. Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalata Valamelyikőtöknek olyan tuning doboz beszerelésével kapcsolatban, ami a motorvezérlést nem módosítja, csak az üzemanyag ellátást optimalizálja. A neten 40 ezerért láttam ilyen kütyüt, de az ára valahogy nem bizalom gerjesztő így első hallásra.
Előre is köszönöm a válaszokat.
 
Mongyő
Bár a tuning szó finomhangolást, úgymond optimalizálást jelent, szó nincs erről.
Az ilyen dobozok becsapják a szgépet. Vagy -40 fokot mondanak neki, vagy/és kevesebbnek mondják a turbónyomást. Valamint emelik az üzemanyagnyomást.
Ha az autóban 220 van, mindenképpen a szgép módosítást javasolnám, ahol először kimérik a motort, majd annak függvényében módosítják a motor paramétereit, majd újra mérés. Persze ez a drágább, de talán a jobb.
 
De biztos, hogy 220e-et futottat chippelni kell?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4728 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 11:33:00 »

Bár a tuning szó finomhangolást, úgymond optimalizálást jelent, szó nincs erről.
Az ilyen dobozok becsapják a szgépet. Vagy -40 fokot mondanak neki, vagy/és kevesebbnek mondják a turbónyomást. Valamint emelik az üzemanyagnyomást.
Ha az autóban 220 van, mindenképpen a szgép módosítást javasolnám, ahol először kimérik a motort, majd annak függvényében módosítják a motor paramétereit, majd újra mérés. Persze ez a drágább, de talán a jobb.
 
De biztos, hogy 220e-et futottat chippelni kell?
Abszolút nem biztos, hogy jó 5let egy ekkora futásteljesítményű vasat még a teljesítménynöveléssel is csesztetni. Csak felmerült bennem a lehetősége.
Köszönöm a gyors választ!
Ez a szgép módosítás cakkumpakk' mennyiből van meg?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4729 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 11:54:00 »

Sziasztok! Egy bő éves szünet után ismét benéztem ide. A cég alám tol egy 2003-as kb. 220 ezret futott 130 lovas TDCI-t. Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalata Valamelyikőtöknek olyan tuning doboz beszerelésével kapcsolatban, ami a motorvezérlést nem módosítja, csak az üzemanyag ellátást optimalizálja. A neten 40 ezerért láttam ilyen kütyüt, de az ára valahogy nem bizalom gerjesztő így első hallásra.
Előre is köszönöm a válaszokat.
 
Mongyő
Ahogy most olvasom az új F1 motor követelményt: 2,2 turbos 770lóvas bioüzemanyagos motorok lesznek, azzal  a követelménnyel, hogy legalább 5 futamot ki kell bírniuk. Na ez megadja  a választ minden extrém tuningra. Valamit valamiért hozzápiszkálás mértékében csökkenő életartam. A mi dizeleink nagyobb gond nélkül elmennek kb 750ekm-et 2x porlasztócsúcs cserével és 1x lendkerék cserével (ezek mint tudjuk a kopo fogyo kategóriába tartoznak). Hogy lehet-e egy 220ekm-et futott TDCi-t chippelni? Miért ne lehetne? Hisz ez egy kereskedőnél a 68ekm-et futott hirdetések között szerepelne. Az már más kérdés hogy lassan porlasztócsúcs csere esedékes vagy már meg is volt? Mindenképpen új már beállt csúcsok után kellene mert mert az ésszerű tuning az úgy működik hogy kimérés-szoftverirás-ujramérés max 10-15% hozzápiszkálással. (Tudom ez drága mert 10eFt egy kimérés és 80-100eFt körül van egy szoftver) A powerboxot meg felejtsd el mert azzal csak jobb esetben megrepeszted a közösnyomocsövet vagy lenullázod a csúcsokat de legalább kinyírod a turbód. Én addig jutottam hogy kimérettem a teljesítményt. De azt hiszem egyelőre itt megállok. Miért? Már így is erősebb mint egy chippelt 2,0. És azért az átlag max 2,0 TDI,CDTi,TDCi. Egy 3,0 V6 TDI Audival vagy Bimmerrel chippelve sem bírnék. (Kivétel a 3,0CDT Vectra de azzal chippelés nélkül is ugyan annyi) Akkor meg minek? Én ezzel a gépel még menni akarok 200ekm-et
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4730 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 12:51:00 »

Abszolút nem biztos, hogy jó 5let egy ekkora futásteljesítményű vasat még a teljesítménynöveléssel is csesztetni. Csak felmerült bennem a lehetősége.
Köszönöm a gyors választ!
Ez a szgép módosítás cakkumpakk' mennyiből van meg?
A Gabo csináltatott ilyen szoftverátírásos dolgot. Azt nem tudom, hogy mennyi volt. Az övénél elég meggyőző lett a teljesítménynövekedés.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4731 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 21:58:00 »

Ahogy most olvasom az új F1 motor követelményt: 2,2 turbos 770lóvas bioüzemanyagos motorok lesznek, azzal  a követelménnyel, hogy legalább 5 futamot ki kell bírniuk. Na ez megadja  a választ minden extrém tuningra. Valamit valamiért hozzápiszkálás mértékében csökkenő életartam. A mi dizeleink nagyobb gond nélkül elmennek kb 750ekm-et 2x porlasztócsúcs cserével és 1x lendkerék cserével (ezek mint tudjuk a kopo fogyo kategóriába tartoznak). Hogy lehet-e egy 220ekm-et futott TDCi-t chippelni? Miért ne lehetne? Hisz ez egy kereskedőnél a 68ekm-et futott hirdetések között szerepelne. Az már más kérdés hogy lassan porlasztócsúcs csere esedékes vagy már meg is volt? Mindenképpen új már beállt csúcsok után kellene mert mert az ésszerű tuning az úgy működik hogy kimérés-szoftverirás-ujramérés max 10-15% hozzápiszkálással. (Tudom ez drága mert 10eFt egy kimérés és 80-100eFt körül van egy szoftver) A powerboxot meg felejtsd el mert azzal csak jobb esetben megrepeszted a közösnyomocsövet vagy lenullázod a csúcsokat de legalább kinyírod a turbód. Én addig jutottam hogy kimérettem a teljesítményt. De azt hiszem egyelőre itt megállok. Miért? Már így is erősebb mint egy chippelt 2,0. És azért az átlag max 2,0 TDI,CDTi,TDCi. Egy 3,0 V6 TDI Audival vagy Bimmerrel chippelve sem bírnék. (Kivétel a 3,0CDT Vectra de azzal chippelés nélkül is ugyan annyi) Akkor meg minek? Én ezzel a gépel még menni akarok 200ekm-et
Stealt!
Köszi a témakifejtést. Valójában most azon vagyok, hogy egy 94-es 1,4-es, 82 lovas OFF Astra után érezzem azt a fene nagy 330NM-t
Csakhát semmi sem elég alapon felmerült a tuning. Pbox elfelejve!!
Köszi még egyszer!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4732 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 21:59:00 »

A Gabo csináltatott ilyen szoftverátírásos dolgot. Azt nem tudom, hogy mennyi volt. Az övénél elég meggyőző lett a teljesítménynövekedés.
Angel!
Elérhetők valahol Gabo gépének a paraméterei?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4733 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 22:10:00 »

Stealt!
Köszi a témakifejtést. Valójában most azon vagyok, hogy egy 94-es 1,4-es, 82 lovas OFF Astra után érezzem azt a fene nagy 330NM-t
Csakhát semmi sem elég alapon felmerült a tuning. Pbox elfelejve!!
Köszi még egyszer!
Ha adhatok egy jó tanácsot akkor előszőr szokd meg a TDCi-t vezetni teljesen más mint egy 1,4-es benyás gépet. Nyugi érezni fogod így is a nyomatékot.  :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4734 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 22:14:00 »

Angel!
Elérhetők valahol Gabo gépének a paraméterei?
Figyu, Gabonak 2,2TDCi-van átprogramozva. Azért legyünk annyira realisták hogy belássuk hogy egy 2,0TDCi-t nem fogsz felhúzni egy felhúzott 2,2 szintjére (az igazság az hogy még a felhúzatlant 2,2 teljesítményét sem tudod elérni)  
Amugy azt hiszem hogy ő lightosan 170+ körülire programoztatta.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4735 Dátum: 2007.05.22 kedd, 11:05:00 »

FONTOS:
 
Alkatrész kérdésben; az ékszíjtárcsa egyforma az összes Mondeonak (Mk3)? Lehet hozzá kissebb ékszíjat szerezni esetleg?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4736 Dátum: 2007.05.22 kedd, 11:12:00 »

FONTOS:
 
Alkatrész kérdésben; az ékszíjtárcsa egyforma az összes Mondeonak (Mk3)? Lehet hozzá kissebb ékszíjat szerezni esetleg?
Pontosítok: Egyforma méretű e az Mk2 ben használt DOHC ékszíjtárcsa méretével mondjuk az én Mk3 Tdci tárcsám
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4737 Dátum: 2007.05.22 kedd, 11:21:00 »

Figyu, Gabonak 2,2TDCi-van átprogramozva. Azért legyünk annyira realisták hogy belássuk hogy egy 2,0TDCi-t nem fogsz felhúzni egy felhúzott 2,2 szintjére (az igazság az hogy még a felhúzatlant 2,2 teljesítményét sem tudod elérni)  
Amugy azt hiszem hogy ő lightosan 170+ körülire programoztatta.
A 2.0-át simán fel lehet húzni a 2.2 szintjére. Kb 160 lóra. És 380Nm-re (a 2.2 360-ával szmeben). De ha az ember nagyon nekirugaszkodik, akár 200 lóig meg sem kell állni (az más tészta, meddig fogja bírni).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4738 Dátum: 2007.05.22 kedd, 16:15:00 »

És egy MK2 2lityós benzines szívéből szerintetek mennyit lehet kihozni, ami még nem túl veszélyes a motorra nézve és nem csökkenti le vészesen az élettartamát? Úgy hallottam, a Zetec mocikat VISZONYLAG könnyebben lehet tuningolni. Szívóoladli és kipufogóoldali tuning, csippelés, és még miket érdemes csinálni?
Az a helyzet, hogy dilemmázok nagyon, mert ha kitűzöm tervbe az ST200at, akkor legalább 1 évig felkell kötnöm a gatyám és egyetem mellett dolgozni minden hónapban leglább 60ezerért. Ezenekívül nem költenék már erre az autóra, ami nekem kellemetlen (mert szeretem alakítgatni kívül-belül), dehát akármennyi pénzt beleölnék, mostse tudnám szerintem 1,2 milliónál többért eladni... Egy ST-t fenntartani is nehézkes lenne. De szükségem van egy minél erősebb motorral rendelkező autóra! És csak Mondi jöhet szóba, mert idősebb autót nem szeretnék, kategóriájában meg nincs ennél jobb Smiley
Esetleg talán egy sima V6os példány reálisabb lehetne. De akkor mindneképpen szükségem lenne valakire aki megmutatja mennyivel erősebb a sima 2.0ánál és persze mennyivel drágább fenntartani!
Na, ha minderre tudtok írni valami segítséget (a döntésben/tervezésben), akkor nagyon köszönöm! Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4739 Dátum: 2007.05.22 kedd, 16:36:00 »

És egy MK2 2lityós benzines szívéből szerintetek mennyit lehet kihozni, ami még nem túl veszélyes a motorra nézve és nem csökkenti le vészesen az élettartamát? Úgy hallottam, a Zetec mocikat VISZONYLAG könnyebben lehet tuningolni. Szívóoladli és kipufogóoldali tuning, csippelés, és még miket érdemes csinálni?
Az a helyzet, hogy dilemmázok nagyon, mert ha kitűzöm tervbe az ST200at, akkor legalább 1 évig felkell kötnöm a gatyám és egyetem mellett dolgozni minden hónapban leglább 60ezerért. Ezenekívül nem költenék már erre az autóra, ami nekem kellemetlen (mert szeretem alakítgatni kívül-belül), dehát akármennyi pénzt beleölnék, mostse tudnám szerintem 1,2 milliónál többért eladni... Egy ST-t fenntartani is nehézkes lenne. De szükségem van egy minél erősebb motorral rendelkező autóra! És csak Mondi jöhet szóba, mert idősebb autót nem szeretnék, kategóriájában meg nincs ennél jobb Smiley
Esetleg talán egy sima V6os példány reálisabb lehetne. De akkor mindneképpen szükségem lenne valakire aki megmutatja mennyivel erősebb a sima 2.0ánál és persze mennyivel drágább fenntartani!
Na, ha minderre tudtok írni valami segítséget (a döntésben/tervezésben), akkor nagyon köszönöm! Smiley
Szerintem egy v6 lenne a megoldás. Ha ezt eladnád, és vennél v6-ot, szerintem nem kellene sokat ráfizetned (2-300e), és hát kapnál is jópár extrát.
A v6-osnak jó sima a nyomatékgörbéje - ezt egy 4 hengeres benzinesből turbó nélkül soha nem fogod kiszedni.
A mostani 130-hoz képest a 170 elég meggyőző difi - tuninggal ezt nehezen tudod elérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4740 Dátum: 2007.05.22 kedd, 16:54:00 »

A 2.0-át simán fel lehet húzni a 2.2 szintjére. Kb 160 lóra. És 380Nm-re (a 2.2 360-ával szmeben). De ha az ember nagyon nekirugaszkodik, akár 200 lóig meg sem kell állni (az más tészta, meddig fogja bírni).
Persze, ez szép elmélet. ÉS te felhuznád ennyivel a sajátodat? Valami azt súgja hogy nem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4741 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 10:15:00 »

Sziasztok!
 
Végigolvastam a tempomat utólagos beszereléséről szóló leírást. Szeretném megcsinálni én is (2.0 TDCi Ghia 2004)
Két dolog nem tiszta:
1. A szerző azt írja, hogy dízel Mondeoban szüksége lehet egyéb kábelezésre is. Ez pontosan mit takar?
2. A boltban vásárolt kormánykapcsoló tartalmazza a kábeleket is?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4742 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 10:21:00 »

sakos,
 
Igen, szukseg lehet nemi kabelezesre, de ez erosen felszereltseg/evjarat fuggo. Pontosabbat nem tudok. A kormanykapcsolon rajta van a kabel, ami ahhoz kell, hogy mukodjon a kapcsolo. Mas kabel nincs rajta
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4743 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 10:22:00 »

sakos,
 
pl. neha hianyzik a pedalkapcsolokhoz futo kabel. Ezt utolag szoktak behuzni az ECU-ig.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #4744 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:07:00 »

sakos,
 
pl. neha hianyzik a pedalkapcsolokhoz futo kabel. Ezt utolag szoktak behuzni az ECU-ig.
Köszi a választ!
Megnézem ma a pedálok környékét. Sajnos nem olyan egyszerű, mert le van az is burkolva.
A Nagyautónál most 12,5e Ft a kormánykapcsoló. Szerinted érdemes bontóban is körülnézni?
Adott esetben tudnál segíteni a beszerelésben?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4745 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 19:39:00 »

sakos,
 
pl. neha hianyzik a pedalkapcsolokhoz futo kabel. Ezt utolag szoktak behuzni az ECU-ig.
Megnéztem a pedálrészt.
A kapcsolók ugyanúgy vannak, mint a Te leírásodban: kuplungnál piros/barna, féknél egy db fekete.
A kábelezés viszont más. Nincs csatlakozó a többeres kábel betoldásához. Minden vezeték egy kábelkorbácsból jön ki, viszont úgy néz ki, megvan minden.
A kuplungkapcsolón egy 4 pólusú csatlakozó van, 4 vezetékkel, de magában a kapcsolóban csak két kontaktus van, tehát itt kapcsolócsere kell.
A hiányzó fékpedál kapcsoló helyén ott lóg egy kétpólusú csatlakozó. Valószínűleg csak rá kell majd dugni a kiegészítő fékpedál kapcsolóra.
Vajon a kormánynál megvannak a "clockspringben" a szükséges vezetékek, vagy elképzelhető, hogy kihagyták/nem tempomatos clockspring van benne?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4746 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 19:53:00 »

Más téma. Van (még) egy Focusom.  
Mivel foglalkozom mindenféle elektronika fejlesztésekkel, és a focusos társaságban erre nagy igény volt, csináltam egy szakaszos ablaktörlő okosítást. Azokban az autókban használható, ahol gyárilag a szakaszos törlés intervalluma nem állítható. Mivel a Mondeo III-ban ugyanolyan kapcsoló van, mint a Focus I-ben, ebben is működnie kell.
Maga az elektronika a kapcsolóba kerül be, kívülről észrevehetetlenül.
Nem akarok itt újoncként önreklámot folytatni, de ha valakit érdekel, leírom a részleteket, illetve a fordfocus.hu-n lehet olvasni a véleményeket.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4747 Dátum: 2007.05.25 péntek, 11:14:00 »

Más téma. Van (még) egy Focusom.  
Mivel foglalkozom mindenféle elektronika fejlesztésekkel, és a focusos társaságban erre nagy igény volt, csináltam egy szakaszos ablaktörlő okosítást. Azokban az autókban használható, ahol gyárilag a szakaszos törlés intervalluma nem állítható. Mivel a Mondeo III-ban ugyanolyan kapcsoló van, mint a Focus I-ben, ebben is működnie kell.
Maga az elektronika a kapcsolóba kerül be, kívülről észrevehetetlenül.
Nem akarok itt újoncként önreklámot folytatni, de ha valakit érdekel, leírom a részleteket, illetve a fordfocus.hu-n lehet olvasni a véleményeket.
Ha elküldöd nekem egy PDF-be, ide is fel tudom tenni az oldalra.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4748 Dátum: 2007.05.25 péntek, 11:19:00 »

Megnéztem a pedálrészt.
A kapcsolók ugyanúgy vannak, mint a Te leírásodban: kuplungnál piros/barna, féknél egy db fekete.
A kábelezés viszont más. Nincs csatlakozó a többeres kábel betoldásához. Minden vezeték egy kábelkorbácsból jön ki, viszont úgy néz ki, megvan minden.
A kuplungkapcsolón egy 4 pólusú csatlakozó van, 4 vezetékkel, de magában a kapcsolóban csak két kontaktus van, tehát itt kapcsolócsere kell.
A hiányzó fékpedál kapcsoló helyén ott lóg egy kétpólusú csatlakozó. Valószínűleg csak rá kell majd dugni a kiegészítő fékpedál kapcsolóra.
Vajon a kormánynál megvannak a "clockspringben" a szükséges vezetékek, vagy elképzelhető, hogy kihagyták/nem tempomatos clockspring van benne?
A spring biztos hogy megvan. Aszem 5, és 7 vezetékes (facelift). A 7 is csak azé, mert a fészlift ótómatásoknak már van kormányváltó gombja is.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4749 Dátum: 2007.05.25 péntek, 11:27:00 »

Ha elküldöd nekem egy PDF-be, ide is fel tudom tenni az oldalra.
OK. A PDF-et meg tudom csinálni, csak azt nem tudom, hogy a itt a mondeosoknak ez mennyire lehet érdekes.
Az állítható szakaszos intervallum kapcsoló (gyűrűs) extra vagy alapfelszereltség?
 
Itt amúgy ki lehet bogozni, hogy miről van szó.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.