Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 15:54:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2480419 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #4800 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 21:03:00 »

Van értelme egy 2.0 benzinest csippeltetni? Van valakinek konkrét tapasztalata? Esetleg más megoldása egy kis többlet kakaóra...
Először is kipufogótuning (nagyobb átmérővel egy sportrendszer), szívóoldali tuning (sportlégszűrő, esetleg polírozott szívócső). Aztán jöhet a csipp szerintem. A motoron is lehet alakítgatni (vezérműtengelyen, lendkeréken könnyíteni, stb).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4801 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 21:44:00 »

Először is kipufogótuning (nagyobb átmérővel egy sportrendszer), szívóoldali tuning (sportlégszűrő, esetleg polírozott szívócső). Aztán jöhet a csipp szerintem. A motoron is lehet alakítgatni (vezérműtengelyen, lendkeréken könnyíteni, stb).
Nagyon hiányoltalak a taliról, igen kiváncsi lettem volna rád, figyelembe véve az eddíg tuning témában feldobott frázisaid után! Talán legközelebb lesz még rá alaklom bőven-:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4802 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 22:16:00 »

Nagyon hiányoltalak a taliról, igen kiváncsi lettem volna rád, figyelembe véve az eddíg tuning témában feldobott frázisaid után! Talán legközelebb lesz még rá alaklom bőven-:)
Sajnos mostanában igen el vagyok havazva. A nyáron biztosan elfogok már menni Mondeó és ha lesz, Ford találkozóra Smiley Ha jól mennek a dolgok, akkor lehet, hogy már egy V6ossal =P
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4803 Dátum: 2007.06.05 kedd, 20:34:00 »

Ne írd be minden topicba - bőven elég egy helyen!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4804 Dátum: 2007.06.05 kedd, 20:46:00 »

Nagyon hiányoltalak a taliról, igen kiváncsi lettem volna rád, figyelembe véve az eddíg tuning témában feldobott frázisaid után! Talán legközelebb lesz még rá alaklom bőven-:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4805 Dátum: 2007.06.06 szerda, 12:00:00 »

Tudnátok valahova feltenni, vagy mailben küldeni nagy felbontású képet házilag beépített tempomat kormánykapcsolóról?
Ma nézegettem a gyári megoldást és félek, hogy ronda lesz a kivágás.
A Ford szervizben felajánlották, hogy ráfizetéssel kicserélik a légzsákomat tempomatosra (persze bontottra), de sajnos július vége előtt nincs, és addig nem akarok várni, mert két hét múlva megyünk nyaralni és akkor már használnám.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4806 Dátum: 2007.06.06 szerda, 12:03:00 »

Tudnátok valahova feltenni, vagy mailben küldeni nagy felbontású képet házilag beépített tempomat kormánykapcsolóról?
Ma nézegettem a gyári megoldást és félek, hogy ronda lesz a kivágás.
A Ford szervizben felajánlották, hogy ráfizetéssel kicserélik a légzsákomat tempomatosra (persze bontottra), de sajnos július vége előtt nincs, és addig nem akarok várni, mert két hét múlva megyünk nyaralni és akkor már használnám.
Zacci profi a kivágásban!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4807 Dátum: 2007.06.06 szerda, 15:46:00 »


Vazze tudtam, hogy ez bejön....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4808 Dátum: 2007.06.06 szerda, 21:05:00 »

Vazze tudtam, hogy ez bejön....
De mért jött be??
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4809 Dátum: 2007.06.06 szerda, 21:21:00 »

Van értelme egy 2.0 benzinest csippeltetni? Van valakinek konkrét tapasztalata? Esetleg más megoldása egy kis többlet kakaóra...
A 2,0i tuningolás szempontjábol leg költséghatékonyabb megoldása  az ha lecseréled egy 2,5 V6-ra. Szerintem nem érdemes chippeltetni 2,0i-t max 5-6 lóerőt hozhat. Rakj fel inkább sportlégszűrőt meg egy sport kipuffot. A legolcsobb tanyasi tuning az szokott lenni amikor kiszedik a katalizátort, de ilyenér törjön el keze annak aki csinálja
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4810 Dátum: 2007.06.06 szerda, 21:41:00 »

A 2,0i tuningolás szempontjábol leg költséghatékonyabb megoldása  az ha lecseréled egy 2,5 V6-ra. Szerintem nem érdemes chippeltetni 2,0i-t max 5-6 lóerőt hozhat. Rakj fel inkább sportlégszűrőt meg egy sport kipuffot. A legolcsobb tanyasi tuning az szokott lenni amikor kiszedik a katalizátort, de ilyenér törjön el keze annak aki csinálja
 
Egyetértek. És a 2.5ösre váltással még jó esetben gazdagabb leszel a különbözettel (ami lehet 2-300.000 simán). Így nemkell a 2.0ára sokat költened, hanem olcsóbban lesz erősebb autód. Már csak az a kérdés, valójában mennyivel lehet erősebb a V6? Erre nagyon kíváncsi lennék! De ha még nem is túlsokkal, a V6-ot ha jól tudom jobban lehet tuningolni Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4811 Dátum: 2007.06.07 csütörtök, 16:39:00 »

Minden be van programozva, megjöttek a cuccok is. A hétvégén megpróbálom beépíteni a tempomatot.
Zacci! küldtem mailt, légyszi válaszolj!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4812 Dátum: 2007.06.08 péntek, 09:20:00 »

Továbbra is várnék valami segítséget, tippet, tapasztalatot a kivágással kapcsolatban!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4813 Dátum: 2007.06.08 péntek, 09:29:00 »

sakos,
 
valaszoltam....
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #4814 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 12:39:00 »

Egyetértek. És a 2.5ösre váltással még jó esetben gazdagabb leszel a különbözettel (ami lehet 2-300.000 simán). Így nemkell a 2.0ára sokat költened, hanem olcsóbban lesz erősebb autód. Már csak az a kérdés, valójában mennyivel lehet erősebb a V6? Erre nagyon kíváncsi lennék! De ha még nem is túlsokkal, a V6-ot ha jól tudom jobban lehet tuningolni Smiley
Szerintem a V6-ot még drágább tuningolni, de akinek a 170 LE nem elég annak szerintem az átlagos költséggel elérhető 200-220 sem lesz az. Akkor valami nagyobb vas után kell nézni, mert jelenleg a Mondiból a gyáriban is 220 a csúcs, amiből komoly átépítés nélkül már nem is igazán lehet sokkal többet kihozni. Ugye ha turbós lenne vagy kompresszor akkor, de ezt már Laczik is lezongorázta és szerintem arra jutott, hogy nem gazdaságos.
Üdv Shadow
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4815 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 13:37:00 »

Szerintem a V6-ot még drágább tuningolni, de akinek a 170 LE nem elég annak szerintem az átlagos költséggel elérhető 200-220 sem lesz az. Akkor valami nagyobb vas után kell nézni, mert jelenleg a Mondiból a gyáriban is 220 a csúcs, amiből komoly átépítés nélkül már nem is igazán lehet sokkal többet kihozni. Ugye ha turbós lenne vagy kompresszor akkor, de ezt már Laczik is lezongorázta és szerintem arra jutott, hogy nem gazdaságos.
Üdv Shadow
Én azért megkérdeném, mily esetben nem elég a 220 ló.
Elsőkeréken sokkal többet nem is lehet az aszfaltra küldeni. Szerintem efölött már szinte mindent át kellene építeni: kéne a 4x4, más futómű, sokkal erősebb fékek, de lehet, hogy a kasztnit is meg kellene erősíteni, esetleg bukócső.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4816 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 16:06:00 »

Én azért megkérdeném, mily esetben nem elég a 220 ló.
Elsőkeréken sokkal többet nem is lehet az aszfaltra küldeni. Szerintem efölött már szinte mindent át kellene építeni: kéne a 4x4, más futómű, sokkal erősebb fékek, de lehet, hogy a kasztnit is meg kellene erősíteni, esetleg bukócső.
Szerintem annyi mindent nem is kellene átépíteni a "nagyobb" motorhoz. A kasznit biztos, hogy nem kellene semennyire sem bántani. Pont eléggé merev az. Meg egy ST fékkel felszerelt kocsin szerintem a féket sem kell bántani. Attól, hogy "sokkal" jobban gyorsulna az autó, attól még 240 helyett nem fogy menni 300 fölött. Így szerintem azt sem kell bántani. Persze azért hátul ne dobféfes legyen. Ha a féltengely bírja a dolgot, akkor szerintem keményíteni sem kell azt a futóművet.
Bár ez csak az én véleményem.
Az otthoni zsigulátor most 110-120 Le körül van. Az pedig majdnem a duplája az eredetinek. Mégsem kell becsövezni emiatt, sem Porsche fékek nem kellenek rá.
De mégegyszer mondom, ez csak az én meglátásom.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4817 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 20:48:00 »

2.0 TDCI gépembe légszűrőt kell cserélnem, gondoltam veszek bele direkt vagy gyárihelyre berakható sport légszűrőt. Ha valakinek van tapasztala ebben, pls ossza meg velem. Érdemes?, milyet?, hol?? köszi
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4818 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 21:09:00 »

2.0 TDCI gépembe légszűrőt kell cserélnem, gondoltam veszek bele direkt vagy gyárihelyre berakható sport légszűrőt. Ha valakinek van tapasztala ebben, pls ossza meg velem. Érdemes?, milyet?, hol?? köszi
Szerintem turbós autóba nem való a direktszűrő. Több levegőt enged át, de több koszt is, a turbinalapátokat megeheti teljesen...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4819 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 21:31:00 »

2.0 TDCI gépembe légszűrőt kell cserélnem, gondoltam veszek bele direkt vagy gyárihelyre berakható sport légszűrőt. Ha valakinek van tapasztala ebben, pls ossza meg velem. Érdemes?, milyet?, hol?? köszi
Traktorba direkt szűrőt A szivó benyákba még megértem, de azért van turbód, hogy az tüdözzön. Növelni akarod egy traktor tüdejét? Rakj be mondjuk a G17-es vagy G20 helyett egy G22-est. Na attol kapna is majd több luftot.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4820 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 23:25:00 »

Tényleg ezek a TDDi-k meg TDCi-k elbírják, ha a gyári turbót nagyobbra cserélik ki? Mennyivel nagyobb turbó az, ami már sok lenne a motornak átépítés nélkül?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4821 Dátum: 2007.06.11 hétfő, 23:52:00 »

Tényleg ezek a TDDi-k meg TDCi-k elbírják, ha a gyári turbót nagyobbra cserélik ki? Mennyivel nagyobb turbó az, ami már sok lenne a motornak átépítés nélkül?
Turbót lehetne eszetleül nagyot rakni rá. Mire kinyirja a blokkot adigra már szétcseszte a kuplungot pl. Csak egy dologra gondolj, miért nincs pl. Automata változata a 2,2TDCi-nek? Nyomaték miatt.
Az hogy milyet érdemes rárakni azt érdemes  megnézni    INNEN konkrétan kiválasztani.
Én magam részéről jónak tartom a G22-esem semmi képpen sem nyulnék a turbóhoz. Mert drága mulatság. Ha a turbó cserélve lene akkor mást is meg kellene erősíteni. A traktoroknál sokkal közvetlenebb eredményt lehet lényegesen olcsobban elérni mint a benyásoknál. Egy szoftver átírás vagy egy box (ebből esetleg egy szigoruan digitális) Olyan kb 10-15% lóerő és nyomaték növekedést hozhat. Egy két kolléga azt mondja hogy akik csináltak egy finomhangolást akkor SW akár HW akkor a fogyasztásuk állítólag 0,5-1 literrel kevesebb
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4822 Dátum: 2007.06.15 péntek, 17:58:00 »

Sziasztok.
Valaki tudna abban segíteni, hogy hol érdemes tuningoltatni a Mondeomat? (2.0 TDDi) Egy szoftveres motortuningra gondoltam.
Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4823 Dátum: 2007.06.16 szombat, 00:12:00 »

Turbót lehetne eszetleül nagyot rakni rá. Mire kinyirja a blokkot adigra már szétcseszte a kuplungot pl. Csak egy dologra gondolj, miért nincs pl. Automata változata a 2,2TDCi-nek? Nyomaték miatt.
Az hogy milyet érdemes rárakni azt érdemes  megnézni    INNEN konkrétan kiválasztani.
Én magam részéről jónak tartom a G22-esem semmi képpen sem nyulnék a turbóhoz. Mert drága mulatság. Ha a turbó cserélve lene akkor mást is meg kellene erősíteni. A traktoroknál sokkal közvetlenebb eredményt lehet lényegesen olcsobban elérni mint a benyásoknál. Egy szoftver átírás vagy egy box (ebből esetleg egy szigoruan digitális) Olyan kb 10-15% lóerő és nyomaték növekedést hozhat. Egy két kolléga azt mondja hogy akik csináltak egy finomhangolást akkor SW akár HW akkor a fogyasztásuk állítólag 0,5-1 literrel kevesebb
Nem csak ez a baj. A nagyobb turbónak nagyobb a tehetetlensége, kisebb fordulaton sokkal gfyengébben fog muzsikálni, nagyobb lesz a turbólyuk is.
A gyári turbóban van még egy jó nagy tartalék.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4824 Dátum: 2007.06.16 szombat, 08:12:00 »

Sziasztok.
Valaki tudna abban segíteni, hogy hol érdemes tuningoltatni a Mondeomat? (2.0 TDDi) Egy szoftveres motortuningra gondoltam.
Előre is köszönöm a segítséget.
Szia!
 
Én itt csináltattam: www.diesel-chiptuning.hu Budapesten is dolgoznak, nem csak Gödöllőn
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4825 Dátum: 2007.06.16 szombat, 10:03:00 »

Ebből most lehet, hogy nagy vita fog kirobbanni, de  kiváncsi vagyok a ti véleményetekre is.
Én eddig ezt szedtem össze, ha valaki, ki tudja egészíteni akkor tegye.
Hangsúlyozni szeretném, hogy alapvetően a dizelekre igaz, mivel a benyásokhoz nagy kalap pénz nélkül nem érdemes hozzákezdeni.
Tuning szoftver kontra box.
1.)Szoftver: Ugye mostmár sokan foglalkoznak ezzel a hatása bizonyított egy-két kollégát ismerünk a klubban is akik megcsináltatták.
Előny: állítólag jobb mint a box. Kissebb fogyasztás kb.-0,5l/100. Ha olyan csinálja aki ért hozzá akkor alig füstől (de azért látni mindig kinek kicsit kinek koromgyár
Hátrány: Amíg gari van addig minden szervíz előtt ajánlott vissztöltetni az alapot vagy lebukás a szervízben és gari elugrása. Ha történik egy esetleges szoftver upg. akkor a kb75-90eFt-ért beíratott szoftver eltünik.  
2.)Box
2.1)Analóg. Erről amit hallottam, hogy igen gagyi és jó eséllyek kinyír valamit mert elég egyszerűen csak becsapja a motor vezérlését a gázolajhőmérsékletével kapcsolatban, vagy simán csak több anyagot borit be. Ára ahogy hallom kb 40eFt.
Előnye: 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet.
Hátránya: tudni kell, hogy honnan lehet olcson alkatrészt beszerezni mert nyírja a motort. Füstöl mint egy keményen felhuzott szoftveres, mert dönti be a gázolajat az autoba.
2.2) Box. Digitális. Ennek az ára már huzósabb. Gyakorlatilag egy plussz mikrogép ami nagyon pontosan után számolgat a fedcomp befecskendezési idejének stb.  
Előnye:Kisebb fogyasztás kb.-0,5l/100. 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet. Nem füstöl.
Hátránya: minimum2 3 szorosa egy analóg boxnak.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4826 Dátum: 2007.06.16 szombat, 11:08:00 »

Ebből most lehet, hogy nagy vita fog kirobbanni, de  kiváncsi vagyok a ti véleményetekre is.
Én eddig ezt szedtem össze, ha valaki, ki tudja egészíteni akkor tegye.
Hangsúlyozni szeretném, hogy alapvetően a dizelekre igaz, mivel a benyásokhoz nagy kalap pénz nélkül nem érdemes hozzákezdeni.
Tuning szoftver kontra box.
1.)Szoftver: Ugye mostmár sokan foglalkoznak ezzel a hatása bizonyított egy-két kollégát ismerünk a klubban is akik megcsináltatták.
Előny: állítólag jobb mint a box. Kissebb fogyasztás kb.-0,5l/100. Ha olyan csinálja aki ért hozzá akkor alig füstől (de azért látni mindig kinek kicsit kinek koromgyár
Hátrány: Amíg gari van addig minden szervíz előtt ajánlott vissztöltetni az alapot vagy lebukás a szervízben és gari elugrása. Ha történik egy esetleges szoftver upg. akkor a kb75-90eFt-ért beíratott szoftver eltünik.  
2.)Box
2.1)Analóg. Erről amit hallottam, hogy igen gagyi és jó eséllyek kinyír valamit mert elég egyszerűen csak becsapja a motor vezérlését a gázolajhőmérsékletével kapcsolatban, vagy simán csak több anyagot borit be. Ára ahogy hallom kb 40eFt.
Előnye: 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet.
Hátránya: tudni kell, hogy honnan lehet olcson alkatrészt beszerezni mert nyírja a motort. Füstöl mint egy keményen felhuzott szoftveres, mert dönti be a gázolajat az autoba.
2.2) Box. Digitális. Ennek az ára már huzósabb. Gyakorlatilag egy plussz mikrogép ami nagyon pontosan után számolgat a fedcomp befecskendezési idejének stb.  
Előnye:Kisebb fogyasztás kb.-0,5l/100. 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet. Nem füstöl.
Hátránya: minimum2 3 szorosa egy analóg boxnak.
Ha én chippelésre adnám a fejem, mindenképpen a progit íratnám át.
Gari: szerinted érdekli a szervízt, milyen chip van benne? Tojnak rá nagy ívben. Csak akkor dugják rá a szgépre, ha gond van. Meg ha jóban vagy a szervízzel, akkor úgysem nyomnak fel.
Mellesleg már egy sima kihangosító beszerelése, az utólagos xenontól is ugrik a gari. Egyáltalán nem avatkozhatsz az autó elektronikájába. Saját riasztót sem tehetsz bele. Hogy ezt mennyire ellenőrzik, veszik komolyan? Semennyire.
 
Szerintem sw módosítás.
Ja, füstölni mindenképpen jobban fog. A fogyicsökkenésre meg ne nagyon alapozz, az inkább csak elméleti.
 
Minden tuning emeli a turbónyomást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4827 Dátum: 2007.06.16 szombat, 15:55:00 »

Ha én chippelésre adnám a fejem, mindenképpen a progit íratnám át.
Gari: szerinted érdekli a szervízt, milyen chip van benne? Tojnak rá nagy ívben. Csak akkor dugják rá a szgépre, ha gond van. Meg ha jóban vagy a szervízzel, akkor úgysem nyomnak fel.
Mellesleg már egy sima kihangosító beszerelése, az utólagos xenontól is ugrik a gari. Egyáltalán nem avatkozhatsz az autó elektronikájába. Saját riasztót sem tehetsz bele. Hogy ezt mennyire ellenőrzik, veszik komolyan? Semennyire.
 
Szerintem sw módosítás.
Ja, füstölni mindenképpen jobban fog. A fogyicsökkenésre meg ne nagyon alapozz, az inkább csak elméleti.
 
Minden tuning emeli a turbónyomást.
Hát nem tudom, lehet hogy nem volt reprezentatív a mintám. Én eddig összesen négy TDCit láttam megpiszkálva közelebről. 2db SW 2db HW volt. Én előszőr meg mertem volna esküdni a SW egyértelmű fölényére. A 2db SW-ből egyik 2,2 a másik 2,0 volt. Neveket nem mondok tudja aki tudja. Ahogy néztem a gyorsulásokat bizony szerintem füstölnek a szoftveresek is, nyilván a 2,2 lényegesen kevésbé mert nem kell úgy meghúzni. De: Láttam közelrőlegy 2,0 digit boxost is az csak nagyon terhelt váltásnál engedett meg egy enyhe pamacsot. De egyáltalán nem volt folyamatos füstölés mint a szoftvereseknél. És láttam egy 2,2-est is digitális powerboxal, az se füstölt. Csak egész egyszerűen 6.ban 60-al tökéletesen lehetett vele haladni. (Meglepő, hogy hány klubbon kívüli 2,2-es futkározik kint)  
Ez így borítja az elméletemet mert én is egyértelműen SW párti lennék de úgy látszik a tények ellentétben állnak az elmélettel. Na most így legyen valaki okos.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4828 Dátum: 2007.06.16 szombat, 17:06:00 »

Ma Zacci volt olyan szíves és beműtötte a kapcsolókat a kormányba, amit ezúton is újra köszönök. Ha az ember nem vizslatja, nem is látszik, hogy utólagos beszerelés.
Mindjárt tettünk is egy próbakört, csak sajnos a tempomat nem működött. Gyors fejrecsapás: biztosíték! De hiába, mert az is benne volt.
Otthon nekiálltam ellenőrizni, és mivel lusta voltam a PCM-et kiszerelni, méréssel állapítottam meg, hogy a kábelezés rendben van.
 
Ekkor jöttem rá, hogy a fékpedál kapcsoló szívat. A kapcsoló pöcke eredetileg nagyon hosszú és be sem lehet annyira nyomni, hogy be lehessen pattintani a helyére. De ez egy trükkös kapcsoló, nagyobb erő hatására a pöcök beljebb ugrik. Ekkor már simán bement a helyére. Viszont kiderült, hogy annyira beugrott ez a pöcök, hogy szinte el sem éri a fékpedált, így állandóan blokkolta a tempomatot.
A helyes beszerelés úgy történik, hogy az ember teljesen lenyomott fékpedálnál teszi be a teljesen kihúzott pöckű kapcsolót (+1 ember), majd a fékpedál finom felengedésével a pöcök a megfelelő mértékben fog visszaugrani. (A felengedéskor egy racsni hangja hallható)
Gyakorlatilag önbeálló a kapcsoló, és ezután a legkisebb fékpedál lenyomást is érzékeli, és azonnal oldja a tempomatot.
(Ezt érdemes lenne a tempomat beszerelésről szóló cikkbe beilleszteni!)
A pöcök teljes benyomásával a tempomat fixen tiltva van, amit a TIS is említ.
 
Ezek után még mindig nem működött a tempomat, valószínűleg a tárolt hibakód miatt. Már az akku levételén gondolkodtam a hibakód törlése érdekében, de a következő indítás után már beindult, és szépen működik a tempomat, visszajelzéssel együtt.
Mondjuk egy beállított sebesség visszajelzés jól mutatna.
 
Bocs, ha hosszú, de hátha valakinek még a hasznára válik.
 
Zacci! A pill. fogyimérőt elfelejtetted megnézni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4829 Dátum: 2007.06.16 szombat, 22:38:00 »

Ha én chippelésre adnám a fejem, mindenképpen a progit íratnám át.
Gari: szerinted érdekli a szervízt, milyen chip van benne? Tojnak rá nagy ívben. Csak akkor dugják rá a szgépre, ha gond van. Meg ha jóban vagy a szervízzel, akkor úgysem nyomnak fel.
Mellesleg már egy sima kihangosító beszerelése, az utólagos xenontól is ugrik a gari. Egyáltalán nem avatkozhatsz az autó elektronikájába. Saját riasztót sem tehetsz bele. Hogy ezt mennyire ellenőrzik, veszik komolyan? Semennyire.
 
Szerintem sw módosítás.
Ja, füstölni mindenképpen jobban fog. A fogyicsökkenésre meg ne nagyon alapozz, az inkább csak elméleti.
 
Minden tuning emeli a turbónyomást.
Ha nincs chipped (amit kétlek) honnan a tapasztalat?
A gari ugrásban is tévedsz, mert szakműhelyben számlára, garanciával beszerelt "kütyük"-nél nem lehet kifogás.
A Box csak a gázolaj hőmérséklet jeladó adatait módosítja, akkor mitől emelkedne a turbónyomás?
A szoftveresnél emelhető,de ott sem viszik túlzásba.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4830 Dátum: 2007.06.16 szombat, 22:54:00 »

Ebből most lehet, hogy nagy vita fog kirobbanni, de  kiváncsi vagyok a ti véleményetekre is.
Én eddig ezt szedtem össze, ha valaki, ki tudja egészíteni akkor tegye.
Hangsúlyozni szeretném, hogy alapvetően a dizelekre igaz, mivel a benyásokhoz nagy kalap pénz nélkül nem érdemes hozzákezdeni.
Tuning szoftver kontra box.
1.)Szoftver: Ugye mostmár sokan foglalkoznak ezzel a hatása bizonyított egy-két kollégát ismerünk a klubban is akik megcsináltatták.
Előny: állítólag jobb mint a box. Kissebb fogyasztás kb.-0,5l/100. Ha olyan csinálja aki ért hozzá akkor alig füstől (de azért látni mindig kinek kicsit kinek koromgyár
Hátrány: Amíg gari van addig minden szervíz előtt ajánlott vissztöltetni az alapot vagy lebukás a szervízben és gari elugrása. Ha történik egy esetleges szoftver upg. akkor a kb75-90eFt-ért beíratott szoftver eltünik.  
2.)Box
2.1)Analóg. Erről amit hallottam, hogy igen gagyi és jó eséllyek kinyír valamit mert elég egyszerűen csak becsapja a motor vezérlését a gázolajhőmérsékletével kapcsolatban, vagy simán csak több anyagot borit be. Ára ahogy hallom kb 40eFt.
Előnye: 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet.
Hátránya: tudni kell, hogy honnan lehet olcson alkatrészt beszerezni mert nyírja a motort. Füstöl mint egy keményen felhuzott szoftveres, mert dönti be a gázolajat az autoba.
2.2) Box. Digitális. Ennek az ára már huzósabb. Gyakorlatilag egy plussz mikrogép ami nagyon pontosan után számolgat a fedcomp befecskendezési idejének stb.  
Előnye:Kisebb fogyasztás kb.-0,5l/100. 1 perc alatt fel 1 perc alatt leszerelhető. Tehát szervizben gond nem lehet. Nem füstöl.
Hátránya: minimum2 3 szorosa egy analóg boxnak.
Hali.Nekem egy off puntóm van a mondi mellett ami diesel.75le.Kicsit gyengének tünt és egy novitec tuning box ment bele.Én inkább box párti vagyok.Számítógép és a motor közé kell belerakni.Ha gubanc van az autóval akkor kábel le róla és vissza a helyére.Megsem látszik hogy rajta volt,így még mindig garis,amit sajna ki is használok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4831 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:30:00 »

Mióta motorozok a városba, azóta én szidok minden egyes dízelest!!! Teljesen mindegy milyen a kocsci, mindegyik füstöl a képembe belefele! Passat, Mondeo, Merci, BMW, mind-mind füstöl! Hülyeség, hogy van olyan, ami nem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4832 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:31:00 »

Mióta motorozok a városba, azóta én szidok minden egyes dízelest!!! Teljesen mindegy milyen a kocsci, mindegyik füstöl a képembe belefele! Passat, Mondeo, Merci, BMW, mind-mind füstöl! Hülyeség, hogy van olyan, ami nem.
Na és a buszok, kamionok?Smiley)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4833 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:34:00 »

Na és a buszok, kamionok?Smiley)
Hát, ha azokon fogna az átok, akkor már kevesebben lennénk az utakon!
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4834 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:53:00 »

Na és a buszok, kamionok?Smiley)
Mióta kocsikázok városba, azóta szidok a motorosokat. Nem tom miért kell Hungária körúton úgy közlkekedni, hogy még a legnagyobb jóindulatom mellett (lehúzódok, lassítok) is kisshíján alámesik a motoros, vagy leviszi a tükröt. Sok öngyilkosjelölt... (tisztelet a kivételnek)
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Vendég
« Új hozzászólás #4835 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:56:00 »

Ez nálam pont fordítva van: mióta motorozom a városba, azóta szidom az autósokat. Hihetetlen, mennyire nem figyelünk rájuk.
Most már teljesen másképp vezetek, ha kocsiba ülök.  
De ez off ebben a topicban:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4836 Dátum: 2007.06.19 kedd, 10:59:00 »

Ez nálam pont fordítva van: mióta motorozom a városba, azóta szidom az autósokat. Hihetetlen, mennyire nem figyelünk rájuk.
Most már teljesen másképp vezetek, ha kocsiba ülök.  
De ez off ebben a topicban:)
Kellene egy új topic a motoros vs. autós címmel?!
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4837 Dátum: 2007.06.19 kedd, 11:06:00 »

Ez nálam pont fordítva van: mióta motorozom a városba, azóta szidom az autósokat. Hihetetlen, mennyire nem figyelünk rájuk.
Most már teljesen másképp vezetek, ha kocsiba ülök.  
De ez off ebben a topicban:)
(ucsó OFF)
Nyilván vannak sokan akik nem figyelnek, mindkét oldal részéről, én nem érzem, hogy közéjük tartozom, de azt azért zokon vettem, mikor autóúton ugy előzött, hogy nem fért be, és 100 km/h körül csak az autómba "támaszkodva" tudott elférni mig elment a szembejövő kamionos.  
A gond csak ott van ebbe, hogy engem hurcolnak meg, ha megdöglik az ilyen, pedig nem kár érte.  
(ON)
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #4838 Dátum: 2007.06.19 kedd, 15:08:00 »

Kellene egy új topic a motoros vs. autós címmel?!
Ez nem ér! Én akkor most már hozzá se szólhatok?
 
Pedig lenne mondanivalóm!
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Vendég
« Új hozzászólás #4839 Dátum: 2007.06.20 szerda, 08:33:00 »

Ez nem ér! Én akkor most már hozzá se szólhatok?
 
Pedig lenne mondanivalóm!
Az OFF topicba ment a folytatás
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4840 Dátum: 2007.06.20 szerda, 08:51:00 »

Ez nálam pont fordítva van: mióta motorozom a városba, azóta szidom az autósokat. Hihetetlen, mennyire nem figyelünk rájuk.
Most már teljesen másképp vezetek, ha kocsiba ülök.  
De ez off ebben a topicban:)
Off-ba van erre válasz. Offoltam innen!
Üdv:)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4841 Dátum: 2007.06.20 szerda, 09:17:00 »

Ha nincs chipped (amit kétlek) honnan a tapasztalat?
A gari ugrásban is tévedsz, mert szakműhelyben számlára, garanciával beszerelt "kütyük"-nél nem lehet kifogás.
A Box csak a gázolaj hőmérséklet jeladó adatait módosítja, akkor mitől emelkedne a turbónyomás?
A szoftveresnél emelhető,de ott sem viszik túlzásba.
Az enyémben tényleg nincs chip, már többször felajánlottam, hogy nézd át tüzetesen (szgépre is rádughatjuk). A turbónyomás meg emelni kell, mindenképpen, mert a több üzemanyag csak a több levegőben tud elégni.
A gari: bocsi, de a riasztó okán ezt végigjátszottuk. Csak olyan riasztót lehet utólag beleszerelni, amit a gyár engedélyezett. Az autó elektronikájához meg nem nyúlhatsz, ha egy ledet építesz be, mondjuk a féklámpára, már az is gariszegésnek minősül. A chip meg aztán végképp. Az egy más tészta, hogy ezt nem veszik ennyire komolyan, de ha valami vitás dolog lenne, mondjuk garanciában tönkremegy a pcsúcs, és kekeckedni akarnak, akkor a chip az mindenképpen válóok, de akár az utólagosan, nem szakszervíz által beszerelt kihangosítóra is foghatják.
A szeleckys chip se hivatalos, ha azzal elmész monjuk a vagéphoz, azok felnyomhatnak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4842 Dátum: 2007.06.20 szerda, 09:22:00 »

És a Tököli pályán mentem párat. Ott nincs beugrás, nincs vita. Egész jó reakcióidőim voltak, esetenként akár 0,3s-al jobb, mint a többieké (általában 0,6-0,7s a tipikus, én meg mentem 0,3-at). Na ez a 3 tized 104-nél 8 méter. De kb 1 tized is majd 3 méter. Kb ennyi a titok. Meg gyorsak a váltásaim. És valszeg jól indulok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4843 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:08:00 »

Hamar tönkre lehet vágni a kuplungot, ha valaki sokszor gyorsul ezekkel a széria Mondikkal? Gondolom ez a dirr be a kuplung, piff váltókar, nyélgáz Smiley megviseli a szériakuplungot meg a váltót rendesen mi? Meg ez az igénybevétel milyen jellegzetes meghibásodás(ok)hoz vezethet? (Csak tájékozódásból kérdezem.)
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4844 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:18:00 »

Hamar tönkre lehet vágni a kuplungot, ha valaki sokszor gyorsul ezekkel a széria Mondikkal? Gondolom ez a dirr be a kuplung, piff váltókar, nyélgáz Smiley megviseli a szériakuplungot meg a váltót rendesen mi? Meg ez az igénybevétel milyen jellegzetes meghibásodás(ok)hoz vezethet? (Csak tájékozódásból kérdezem.)
sztem nem gond, ha tudsz váltani nem lehet nagyobb baj. Nálam csak annyi, ha sokat csinálom az 5-6000-ig pörgetést, akkor olajat szereti enni.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Vendég
« Új hozzászólás #4845 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:22:00 »

sztem nem gond, ha tudsz váltani nem lehet nagyobb baj. Nálam csak annyi, ha sokat csinálom az 5-6000-ig pörgetést, akkor olajat szereti enni.
Az évi talis gyorsulgatás nem hiszem, hogy nagyon káros, de a rendszeres már árthat neki
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4846 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:41:00 »

Rendesen úgy szoktak elindulni, hogy kézifék behúz, kicsit ráenged a kuplung, hogy a váltóba a fogak összezárjanak, és onnan rajt. Úgy nem vágódnak hirtelen össze a fogaskerekek.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4847 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:45:00 »

Rendesen úgy szoktak elindulni, hogy kézifék behúz, kicsit ráenged a kuplung, hogy a váltóba a fogak összezárjanak, és onnan rajt. Úgy nem vágódnak hirtelen össze a fogaskerekek.
Kuplungtárcsa? Ilyen ócsó? Tongue
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Vendég
« Új hozzászólás #4848 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:49:00 »

Rendesen úgy szoktak elindulni, hogy kézifék behúz, kicsit ráenged a kuplung, hogy a váltóba a fogak összezárjanak, és onnan rajt. Úgy nem vágódnak hirtelen össze a fogaskerekek.
Meg így szebben is lehet rajtolni nem? Most hogy igy megpróbálok ebbe belegondolni, az az érzésem, mintha kevésbé is pörögnének el a kerekek nem?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4849 Dátum: 2007.06.20 szerda, 13:59:00 »

Kuplungtárcsa? Ilyen ócsó? Tongue
Hát, ha gyorsulgat az ember, akkor ez nem számít kopásnak, használásnak. Még mindig jobb, mintha ráb.sza az ember a kuplungot. Egyik haveronak repedt így 3ba a szerkezete.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.