Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 21:34:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2480659 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2007.08.11 szombat, 17:01:41 »

Hát igen a gyár is fel tudná húzni sztem jóval többre és profibb módon mint ahogy a tuningolók csinálják,akkor ugyan miért nem teszik...Akkor inkább lecserélném egy 2,2 TDCi-re.
Naplózva
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2007.08.12 vasárnap, 10:22:52 »

Sziasztok,

aaz erdekelne, hogy a 130 lovas TDCI-bol mit lehet kihozni chiptuninggal? Nyomatek? teljesitmeny? Mennyire valtozik a fogyasztas? Ja es persze, mennyi penzbol kb.
Nem karosodik a motor? Gondolom, hogy a gyarban nem veletlenul ekkora teljesitmenyre allitottak be.

Sved
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2007.08.12 vasárnap, 18:06:19 »

Sziasztok,

aaz erdekelne, hogy a 130 lovas TDCI-bol mit lehet kihozni chiptuninggal? Nyomatek? teljesitmeny? Mennyire valtozik a fogyasztas? Ja es persze, mennyi penzbol kb.
Nem karosodik a motor? Gondolom, hogy a gyarban nem veletlenul ekkora teljesitmenyre allitottak be.

Sved

Amint látom, feltetted az ősi nagy kérdést!
Az a helyzet, hogy ez az egész tuning dolog teljesen szubjektív. Olvastunk már jót is, rosszat is. Kezdhetném ott, hogy minek? A 130 le-s tdci igazán jó menettulajdonságokkal bír! Ugyanakkor, mint minden turbodiesel alacsony fordulaton harmat gyenge. Én azért fogtam bele, mert uncsi mindig 2000-ig pörgetni a motort elinduláskor.
A tények:
Komoly eredményt csak a turbonyomás növelésével lehet elérni, de az meg nem a hosszú motor élettartam titka.
A mostanság divatos box tuningok közül a poti tekergetős az felejtős, a digitálisok közül pedig nem érdemes a legolcsóbb, leggagyibbat megvenni. Nagy meglepetéseket okozhat, mikor előzés közben leáll a motor!
A boxtuningok esetén 20-25 %-os növekedést ígérnek (130 le-ről 150 sőt 170 le-re, 330 Nm-ről 370-400 Nm-re). Na ez tök kamu! Először is ezek a boxtuningok, több fokozatban állíthatók. Amelyik beállítás már érezhető javulást hoz a teljesítményben az füstölteti is motort és ezt megint csak nem nevezném kíméletesnek. Tehát, a boxokkal, jó esetben és aránylag biztonságosan +10% körüli eredményt lehet elérni. Most tesztelek egy Küberl boxot (Zsoel használta eddig), később még írok róla!
A harmadik verzió a motorvezérlő program átírása. Na, ehhez kell, nem kevés szakmai gyakorlat és jókora típusismeret, mert nagyon könnyen el lehet barmolmi mindent.
Összességében elmondható, hogy csak jó állapotban lévő motort érdemes tuningolni. Kopott porlasztócsúcsokkal, haldokló magasnyomású szivattyúval ne nagyon kiséréletezzünk! Kerüljük az olyan cégeket akik még azt sem tudják, hogy kulcsal nyílik a motorháztető! Mindent számlára és garanciával!
Ha bent van a tuning, érdemes egy hosszú emelkedőt választani és 70-80 km/h-ról ötödikben padlógázzal felmenni rajta, ha bevillan az izzításlejző, vagy leáll a motor, akkor vissza kell venni egy fokozatot a tuning dobozon és addig ismételni amíg nem okoz fennakadást a motorvezérlésben. Esetleg más típussal próbálkozni.

Tapasztalatok:
A küberl box 9 fokozatban állítható. Most 6-osban van (5-a gyári beállítás). Alacson fordulaton nem dob rá annyit mint amennyit vártam, de hát turbo nyomás nélkül nincs csoda! Viszont, 1800-2000-től érezhetően jobban húz és az eredetihez képest magasabban, 3000-ig tartja is a tejlesítményt, tehát a nyomatékcsúcs megnő és tartósan fenn is marad. Az emelkedős, tartósan nagy terheléses próbán egyszer már bevillantotta az izzításjelzőt. Ekkor elmegy a teljesítmény is. (Zsoelnél nem volt ilyen gond.) Két dolog lehet. Vagy nekem kevesebb az a túlszabályozható tartomány amit még elbír a gép, vagy halódik valamelyik porlasztócsúcsom. Igazság szerint tavaly ősszel voltam poharaztatni, akkor még nem volt vészes. Azóta kb. 30ezret mentem. Szóval, mielőtt végkövetkeztetnék, méretek mégegyet.

Folyt. köv.
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.12 vasárnap, 18:21:29 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2007.08.12 vasárnap, 19:30:43 »

Ez egy szép összefoglaló volt.

Ja, az olyan szerkót, ami jó a tddi/tdci, hdi motorokhoz is jó, na az én nem raknám be. Két teljesen más motor, hogy lenne jó mindkettőhöz...
Ha én chippeltetném, keresnék egy komoly céget, aki mérés átírás mérés alapján dolgozik.
A 130 helyett maximum 150-et, de inkább csak 140-et kérnék. Inkább az 1600 alatti tartományt variálnám meg, ott van nagyobb szükség a kraftra.

Vagy csak simán vennék egy 2.2-est.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2007.08.12 vasárnap, 22:12:49 »

Vagy csak simán vennék egy 2.2-est.

...és utána? várjunk 2009-ig?

apropo: csak érdeklődöm, hogy nem lenne már itt az ideje az őszi tali miatt marnunk egymást a forumon? Lassan szerintem el kellene kezdeni a szervezkedést. Bár ahogy melegszik az idő lehet hogy november végén is lesz még vagy 25 fok Grin
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2007.08.15 szerda, 19:06:43 »

Kalandozások a "csipptuning" körül. Második rész.

Na szóval, mentem pár száz kilométert a Zsoel féle Küberl box-al. Érezhető változás a hatos fokozat után van. (dobozon 6-os fokozat, amúgy 9 van) A rossz hír, hogy nagyobb terhelés esetén, (huzamosabb padlógáz) elveszi az erőt a motorvezérlő és villog az izzításjelző. Ma voltam a pécsi Bosh szervizben, gondoltam kiméretem a porlasztókat, hogy az-e a gond. Beszéltem a szakival aki azt mondta ez azért van mert megnő a turbó nyomás és leszabályoz a rendszer. A csúcsokat valszeg a jövő héten tudom csak megméretni, mert akkorra üzemelik be az új mérőpadot ami a kiszerelt porlasztókat vizsgálja. Tehát viszlát poharazgatós, saccolós módszer!

Folyt. köv.
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.16 csütörtök, 12:23:13 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2007.08.15 szerda, 22:17:53 »

Mit szórakoztok ezzel a csippeléssel? Úgy se lesz annyival jobb tőle a helyzet, hogy megérje a belefektetett pénzt, energiát, aggodalmakat. Turbódízeletek van, ami a lehető legjobb tuningalap. Ha nagyobb erőt szeretnétek, miért nem fordítotok rá egy testesebb összeget, hogy egy profi tuningműhely durvábban és biztonságosan feltornázza a motort? Sokkal könnyebb és olcsóbb egy nagyobb turbóhoz alakítani a  td-s motort mint egy benzines szívót.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2007.08.15 szerda, 23:11:12 »

Mit szórakoztok ezzel a csippeléssel? Úgy se lesz annyival jobb tőle a helyzet, hogy megérje a belefektetett pénzt, energiát, aggodalmakat. Turbódízeletek van, ami a lehető legjobb tuningalap. Ha nagyobb erőt szeretnétek, miért nem fordítotok rá egy testesebb összeget, hogy egy profi tuningműhely durvábban és biztonságosan feltornázza a motort? Sokkal könnyebb és olcsóbb egy nagyobb turbóhoz alakítani a  td-s motort mint egy benzines szívót.
Gondolom azért csinálja a többség mert pont egy eleve turbos motort tök egyszerűen és relatíve olcsón okosítani. Ahhoz képest minimális többlet ráfordítással tudnak emelni kb 10%-ot a teljesítményen úgy, hogy ha jól csinálják közben még a fogyasztásuk  is csökkenhet. Gondolom én. Dehát végül is itt inkább olyannak kéne nyilatkozni helyettünk aki bevallottan csinált is már ilyet....
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 07:17:16 »

Turbódízeletek van, ami a lehető legjobb tuningalap.
Sajnos ez a TDCi-re nem annyira igaz, annyira elektronizált a motor, hogy a legkissebb ellentmondásnál is megvillogtaja az izzításjelzőt.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 10:14:38 »

Üdv,

Látom, jó kis vita volt korábban a riasztó kütyük körül Smiley

Én egy transzponderes immobiliser beépítésén gondolkodom a gyári mellé, fő a meglepetés elv alapján.
(A transzponderes kütyü egy OFF VW Bora-ban ON már egyszer jól vizsgázott nálunk, az autót nyitott központi zárral, szétszedett gyujtáskapcsolóval találtuk meg reggel, a helyén Smiley Smiley taps )

A riasztó bővítés nem érdekel túlzottan, mert
*nem vagyok mindíg az autó közelében,
*éjszaka nem biztos, hogy felébredek rá,
*riasztásnál senki sem fogja hívni a yardot, inkább arra gondol, hogy mikor hagyja már abba a "vinnyogást"

Eddig a Car2 és Kordinis tipusokat nézegettem, de biztos van több is. Fontos szempont, hogy a transzponder hatásköre ne 10-20cm legyen, mert pl szeretném a zsebemben tartani a transzpondert, az meg nem mindíg van 20cm-re a műszerfaltól (tudom, lehet máshová is tenni az antennát).

Van tapasztalat ilyennel? Esetleg Jánosmester tud nekem segíteni?

Kösz,
Relhist
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 14:00:19 »

Turbódízeletek van, ami a lehető legjobb tuningalap.
Sajnos ez a TDCi-re nem annyira igaz, annyira elektronizált a motor, hogy a legkissebb ellentmondásnál is megvillogtaja az izzításjelzőt.


Az eletronikát szerintem át lehet, sőt át kell babrálni. Egy nagyszabású motortuning esetén újraprogramozzák a motorvezérlő elektrinkát teljesen.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 14:04:30 »

Nekem megfordult a fejemben egy ilyen megoldás, hogy kapcsolót iktatni az indítómotor áramellátókábelébe, és az utastérben egy jó kis rejtett helyről lehetne indulás előtt áram alá helyezni az indítómotort. Ez akár házilag is megoldható. Szerintetek?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Bazsusz
Vendég
« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 14:17:35 »

Nekem megfordult a fejemben egy ilyen megoldás, hogy kapcsolót iktatni az indítómotor áramellátókábelébe, és az utastérben egy jó kis rejtett helyről lehetne indulás előtt áram alá helyezni az indítómotort. Ez akár házilag is megoldható. Szerintetek?
Simán gond nélkül!! Kell hozzá egy relé és a neten árulnak központizárhoz távirányítót és modult is hozzá.Aztán már csak rá kell kötni amit csak szeretnél papakacsint Nekem egy erősítőnek volt a tápja rákötve.Egy gombnyomás és nincs víjjany
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 15:03:18 »

Nekem megfordult a fejemben egy ilyen megoldás, hogy kapcsolót iktatni az indítómotor áramellátókábelébe, és az utastérben egy jó kis rejtett helyről lehetne indulás előtt áram alá helyezni az indítómotort. Ez akár házilag is megoldható. Szerintetek?

ha a benzinszivattyúval teszed ugyanezt, sokkal rejtélyesebb lesz az el nem indulás, kis köhécselés, az indítómotor forgat, a motor esetleg beröffen, de kb. 4-5 mp. után leáll
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 22:10:02 »

ha a benzinszivattyúval teszed ugyanezt, sokkal rejtélyesebb lesz az el nem indulás, kis köhécselés, az indítómotor forgat, a motor esetleg beröffen, de kb. 4-5 mp. után leáll
Nekem megfordult a fejemben egy ilyen megoldás, hogy kapcsolót iktatni az indítómotor áramellátókábelébe, és az utastérben egy jó kis rejtett helyről lehetne indulás előtt áram alá helyezni az indítómotort. Ez akár házilag is megoldható. Szerintetek?

ha a benzinszivattyúval teszed ugyanezt, sokkal rejtélyesebb lesz az el nem indulás, kis köhécselés, az indítómotor forgat, a motor esetleg beröffen, de kb. 4-5 mp. után leáll

Nekem is így volt megoldva, az mkI-nél, néha még magamat is megszivattam... Roll Eyes
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 22:23:43 »

Mit szórakoztok ezzel a csippeléssel? Úgy se lesz annyival jobb tőle a helyzet, hogy megérje a belefektetett pénzt, energiát, aggodalmakat. Turbódízeletek van, ami a lehető legjobb tuningalap. Ha nagyobb erőt szeretnétek, miért nem fordítotok rá egy testesebb összeget, hogy egy profi tuningműhely durvábban és biztonságosan feltornázza a motort? Sokkal könnyebb és olcsóbb egy nagyobb turbóhoz alakítani a  td-s motort mint egy benzines szívót.

Két dolog miatt kezdtem bele, egyrészt mert éppen valaki itt kérdezte milyen lehetőségek vannak. Másrészt pedig szeretnék ílymódon eloszlatni, vagy éppen megerősíteni bizonyos nézeteket, állításokat. Szeretnék mérési eredményekkel alátámasztott következtetésekre jutni. Pl.: mennyit is emel egy chiptuning, emeli-e a turbonyomást (azt állítják nem, de én ezt nem hiszem Smiley ), stb. És mindez, hogy jelenik meg a gyakorlatban, jobban gyorsul-e a verda, vagy jobb lesz-e a rugalmasság. Van obd interfészem, laptopom, és szoftverem is hozzá. Szóval ki fog derülni a szenzor értékekből, mi az igazság csipptuning ügyben. Remélem, mindez másokat is érdekel rajtam kívül.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2007.08.16 csütörtök, 23:12:44 »

Vagy csak simán vennék egy 2.2-est.

...és utána? várjunk 2009-ig?

apropo: csak érdeklődöm, hogy nem lenne már itt az ideje az őszi tali miatt marnunk egymást a forumon? Lassan szerintem el kellene kezdeni a szervezkedést. Bár ahogy melegszik az idő lehet hogy november végén is lesz még vagy 25 fok Grin

Nem kell várni, jön jövőre a 2.2 biturbó, ami most 170 lovas, jövőre lehet, hogy több lesz. De ez a 170 már most is lelépi a chippelt 2.2-t.
Szóval csak jövőig kell várni.

Addig meg menj lassabban... vagy vegyél ST-t. Esetleg tanulj meg vezetni :-))
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2007.08.17 péntek, 10:38:48 »

TZS: "Nekem is így volt megoldva, az mkI-nél, néha még magamat is megszivattam..." Roll Eyes


bizony velem is megtörtént néhányszor, ez is azt bizonyítja, hogy jó az ötlet
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2007.08.17 péntek, 21:47:14 »

Nem kell várni, jön jövőre a 2.2 biturbó, ami most 170 lovas, jövőre lehet, hogy több lesz. De ez a 170 már most is lelépi a chippelt 2.2-t.
Szóval csak jövőig kell várni.
Addig meg menj lassabban... vagy vegyél ST-t. Esetleg tanulj meg vezetni :-))
Ez nekem valami alternatív fizika. Miért is lépne le tegyük fel egy chippelt mostani 2,2-t Ahogy hallom azok átlagban 170 vagy felette vannak. Lóerő ugyanannyi, tömegben kevesebb akkor nálam ebből az jön ki hogy hátrány a MKIV-nél. De ha ugyan annyira is jönne ki, ha a garancia lejárta után megchippeltetem az enyémet is akkor miért kellene pl örülnöm ha lecserélném a mostanit az ujra amiben ugyanannyi lóerő van? Az új szaga miatt vagy hogy éppen friss rendszámom legyen ne 1-2 éves? Nem tudom ki hogy van vele de én szeretem ha folyamatosan fejlődő tendenciát látok magam körül. Tartok tőle hogy ha kijön a 170 lóvas 2,2-es az még csalódás lenne. Meg Angel ahogy látom te inkább a biturbóba vagy beszerelmesedve  Grin (csak ki ne jöjjön a BMW addig egy triturbóval Grin)
Ahogy hallom a Mondeo ST 300ló körül lesz. Az új MKIV kaszni nem titkoltan az A6 kategóriára hajaz. hát akkor olyan motorok is kellenének bele dizelben is. Egy dolog lehet ami megnehezítheti a helyzetet az új unios előírás a 165 mg/km CO2 emisszióra, de ezt már simán tudja a mostani 2,2 is. nyilván ha nagyobb teljesítményt akarnak nem növekvő CO2 mellett akkor javítani kell nekik a hatásfokon. Hát drukkolok nekik hogy sikerüljön és megse álljanak min 190-200 lóig. Mert valahol ez lenne dizelben a belépő az A6 kategóriába. Van rá még 2 évük.

Illetve nem tudom, hogy tényleg mennyire fognak bevállni az új turbos benzines motorok, ezeknek tényleg már van némi nyomaték is de szerintem még fogyiban van fejlődni való.
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2007.08.17 péntek, 22:54:27 »

Az eletronikát szerintem át lehet, sőt át kell babrálni. Egy nagyszabású motortuning esetén újraprogramozzák a motorvezérlő elektrinkát teljesen.
Lelkes vagyok naon motortuning ügyben, de ha most kellene elkezdeni a sok szívást, ami egy nagyszabású motortuning esetén könnyen előfordulhat, lehet hogy megmaradnék a gyári megoldásoknál...
Naplózva
clint
Vendég
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2007.08.23 csütörtök, 21:32:12 »

Ha jól értesültem SILVER kiszedette a Katalizátort a TDCI 130 ból.
Esetleg valaki más már próbálta? Vannak esetleg tapaszalatok pozitív/negatív hatásokról?

Köszi!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2007.08.23 csütörtök, 22:26:28 »

Biturbó: rosszul írtam, 175 lovas lesz a 2.2. És meglátod, nemhogy egy kicsit, nagyon megveri a chipelt mostani 2,2-est.
Két oka van. A biturbós karakterisztikája annyival jobb, a másik, hogy a chipelésnél, mivel a turbó maradt kisebb, rosszabbak a gázreakciók, nagyobb a turbólyuk, és így tovább, mint a chipes réginek. Mivel a turbót jobban hajszoljuk.
A BMW-nek van már biturbósa, a 2.0-ás 204 lovas, de a merga már csinált triturbót.
Az MKIII is az A6 kategóriája felé kacsingatott, nagyobb tengelytáv volt, meg szélesebb, és kb egyforma hosszú. Persze az akkori A6.
Az alfánál, asszem a 159 az méreteiben kb akkora mint egy fóka, és mégsem egy kategória.
A kategóriákat nem csak a mérettel határozzák meg, hanem ár, motorválaszték, felszereltség.
Aztán az audi, merci, saab, volvo, szóval a prémium kategória tartogat nagy motorokat, (3-4 liter), míg a fócvágen, ford, opel egy kicsit gyengébben van eleresztve. Meg ugyi a 4 kerék. Pl a skoda oktáviában van 4x4, oszt mégsem audi.
Valószínűleg az ár az, ami leginkább besorolja.

Ha egyszer kipóbálod a biturbót, meg fogod érteni, miről beszélek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
silver
Vendég
« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2007.08.23 csütörtök, 23:47:59 »

Milyen gyorsan terjed a hír...... :laugh:Én minden dizel autómból kiszedettem, kb 20 perc és vissza van rakva ha szükség van rá. Soha nem volt semmi  problémám!
A katalizátor arra jó hogy elduguljon és problémát okozzon, persze igazán koromfogó hatása van. Gyorsabban távozik a füst és kevesebbet tól vissza az EGR felé. Nekem nincs ledugózva az EGR, az euro IV-es motornál már hibakódot ír ki. Erre is már megvan a megoldás, a dolog folyamatba.
Naplózva
clint
Vendég
« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2007.08.24 péntek, 11:47:23 »

Milyen gyorsan terjed a hír...... :laugh:Én minden dizel autómból kiszedettem, kb 20 perc és vissza van rakva ha szükség van rá. Soha nem volt semmi  problémám!
A katalizátor arra jó hogy elduguljon és problémát okozzon, persze igazán koromfogó hatása van. Gyorsabban távozik a füst és kevesebbet tól vissza az EGR felé. Nekem nincs ledugózva az EGR, az euro IV-es motornál már hibakódot ír ki. Erre is már megvan a megoldás, a dolog folyamatba.

RICK mesélte Smiley Gyakran járok hozzá Tongue

Már csak egy két dolog nem világos  Grin Grin
EGR? = Kartergáz visszavetetés?
EURO3 is dob hibakódót? (nekem az van 2003.07)
Ha arra is dob hibát mi a megoldás? Mi a jelentősége az EGR-nek?  Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.24 péntek, 13:18:52 írta clint » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:15:55 »

Clint,

az EGR=Exhaust Gas Re...valami, a kipuffgáz egy részét bekeverik  a levegőbe, hogy csökkentsék a nitrogénoxidok kibocsátását

a valóságban csak a szívósort kormozza el, amúgy nem oszt és nem szoroz, mert nagyon kismennyiségű füst visszavezetéséről van szó (talán 1 ezrelék alatt...), és az is csak meleg motornál
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:17:00 »

Clint,

az EGR=Exhaust Gas Re...valami, a kipuffgáz egy részét bekeverik  a levegőbe, hogy csökkentsék a nitrogénoxidok kibocsátását

a valóságban csak a szívósort kormozza el, amúgy nem oszt és nem szoroz, mert nagyon kismennyiségű füst visszavezetéséről van szó (talán 1 ezrelék alatt...), és az is csak meleg motornál

És a dugózott EGR nem tűnik ki a zöldkártyán.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:19:08 »

Pl a skoda oktáviában van 4x4, oszt mégsem audi.
Valószínűleg az ár az, ami leginkább besorolja.


aztán, ha választhatsz, hogy egy Audit veszel, vagy ugyanolyan kategóriájú(=tudású) Skodát feleannyiért, akkor mit választanál?
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:32:07 »

Milyen gyorsan terjed a hír...... :laugh:Én minden dizel autómból kiszedettem, kb 20 perc és vissza van rakva ha szükség van rá. Soha nem volt semmi  problémám!
A katalizátor arra jó hogy elduguljon és problémát okozzon, persze igazán koromfogó hatása van. Gyorsabban távozik a füst és kevesebbet tól vissza az EGR felé. Nekem nincs ledugózva az EGR, az euro IV-es motornál már hibakódot ír ki. Erre is már megvan a megoldás, a dolog folyamatba.

RICK mesélte Smiley Gyakran járok hozzá Tongue

Már csak egy két dolog nem világos  Grin Grin
EGR? = Kartelgáz visszavetetés?
EURO3 is dob hibakódót? (nekem az van 2003.07)
Ha arra is dob hibát mi a megoldás? Mi a jelentősége az EGR-nek?  Roll Eyes

Idézet a Totalcar-ról:
A kartelgáz igazából inkább az, amikor Big Daddy Laci, O.J. Sámson, Steve és persze Döglégy Zolee telefingják a turnébuszt.
A kartergáz a forgattyúházban keletkező, elsősorban olajpárát tartalmazó anyag, és maga a szó J. H. Carter angol feltaláló nevéből ered, de nem az angol nyelvterületen. Ott ugyanis a forgattyúházat crankcase-nek hívják.
(Bár ezeket igazából Angel szokta "javítani  nyes)
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.24 péntek, 12:34:33 írta Maffy » Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:56:48 »

Milyen gyorsan terjed a hír...... laughÉn minden dizel autómból kiszedettem, kb 20 perc és vissza van rakva ha szükség van rá. Soha nem volt semmi  problémám!
A katalizátor arra jó hogy elduguljon és problémát okozzon, persze igazán koromfogó hatása van. Gyorsabban távozik a füst és kevesebbet tól vissza az EGR felé. Nekem nincs ledugózva az EGR, az euro IV-es motornál már hibakódot ír ki. Erre is már megvan a megoldás, a dolog folyamatba.

RICK mesélte Smiley Gyakran járok hozzá Tongue

Már csak egy két dolog nem világos  Grin Grin
EGR? = Kartelgáz visszavetetés?
EURO3 is dob hibakódót? (nekem az van 2003.07)
Ha arra is dob hibát mi a megoldás? Mi a jelentősége az EGR-nek?  Roll Eyes

Kartel vs karter (a gengszter zoli óta sokan keverik).

Kartel:

Vállalatok összehangolt magatartása, amely a gazdasági verseny akadályozását, korlátozását vagy torzítását célozza, vagy szándéktól függetlenül ilyen hatást fejt ki.

Karter (ez van motornak):
Gyakorlatilag a motor alsó része. A forgyattyúsház illetve az olajteknő, mivel van olyan motor is aminek nincs olajteknője.

Na tessék megelőztek...
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2007.08.24 péntek, 12:57:04 »

aztán, ha választhatsz, hogy egy Audit veszel, vagy ugyanolyan kategóriájú(=tudású) Skodát feleannyiért, akkor mit választanál?
Mondeot! mert:
1.) nem fogják trombitának nézni
2.) a maradék pízt jól befektetem és, vagy a családra költeném

(Azért kodát már csak ne Grin, bár szerintem lehet azzal is közlekedni. Én tavaly pl. vagy 10ekm-et nyomtam le TDI octáviákkal)

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2007.08.24 péntek, 15:00:52 »

Idézet a Totalcar-ról:
A kartelgáz igazából inkább az, amikor Big Daddy Laci, O.J. Sámson, Steve és persze Döglégy Zolee telefingják a turnébuszt.
A kartergáz a forgattyúházban keletkező, elsősorban olajpárát tartalmazó anyag, és maga a szó J. H. Carter angol feltaláló nevéből ered, de nem az angol nyelvterületen. Ott ugyanis a forgattyúházat crankcase-nek hívják.
(Bár ezeket igazából Angel szokta "javítani  nyes)

Maffy, ez szép volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2007.08.24 péntek, 15:54:25 »

Milyen gyorsan terjed a hír...... :laugh:Én minden dizel autómból kiszedettem, kb 20 perc és vissza van rakva ha szükség van rá. Soha nem volt semmi  problémám!
A katalizátor arra jó hogy elduguljon és problémát okozzon, persze igazán koromfogó hatása van. Gyorsabban távozik a füst és kevesebbet tól vissza az EGR felé. Nekem nincs ledugózva az EGR, az euro IV-es motornál már hibakódot ír ki. Erre is már megvan a megoldás, a dolog folyamatba.

Elárulom, hogy MKI-nél is dob hibakódot...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2007.08.24 péntek, 16:35:28 »

aztán, ha választhatsz, hogy egy Audit veszel, vagy ugyanolyan kategóriájú(=tudású) Skodát feleannyiért, akkor mit választanál?

Mondeót! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2007.08.24 péntek, 16:36:34 »

Idézet a Totalcar-ról:
A kartelgáz igazából inkább az, amikor Big Daddy Laci, O.J. Sámson, Steve és persze Döglégy Zolee telefingják a turnébuszt.
A kartergáz a forgattyúházban keletkező, elsősorban olajpárát tartalmazó anyag, és maga a szó J. H. Carter angol feltaláló nevéből ered, de nem az angol nyelvterületen. Ott ugyanis a forgattyúházat crankcase-nek hívják.
(Bár ezeket igazából Angel szokta "javítani  nyes)

 nyes
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2007.08.25 szombat, 13:49:11 »

TDCI tuningra talatam egy debreceni ceget, a Martin Car Audio-t. 58 e Ft a nemet tuningbox, ami digitalis..?? beszereles utan probalgatjak az autot es valamit allitgatnk rajta, allitolag ez egy kicsit hosszadalmasabb. Beszeltem a krepekkal es szerinte nem nyulnak a turbonyomashoz es a gyaribeallitashoz, azt hiszem, hogy a common rail-nel allitanak vamit. Telefonon profinak tuntek. A srac azt mondta, hogy Bp-n is betudnak szerelni, de nem lesz annyira pontos,mivel nem annyira felszerelt muhelyben tortenne e munka. Ok viszont (debrecen) beruhaztak egy kolsteges szerkezetbe, amivel sokkal jobban lehet allitgatni/hangolni/merni a gepet (3-4 millios eszkozrol beszelt a srac)
Tapasztalat vkinek veluk? A fogyasztas csokkeneserol is beszelt, bar nem jelentos.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2007.08.25 szombat, 14:39:26 »

TDCI tuningra talatam egy debreceni ceget, a Martin Car Audio-t. 58 e Ft a nemet tuningbox, ami digitalis..?? beszereles utan probalgatjak az autot es valamit allitgatnk rajta, allitolag ez egy kicsit hosszadalmasabb. Beszeltem a krepekkal es szerinte nem nyulnak a turbonyomashoz es a gyaribeallitashoz, azt hiszem, hogy a common rail-nel allitanak vamit. Telefonon profinak tuntek. A srac azt mondta, hogy Bp-n is betudnak szerelni, de nem lesz annyira pontos,mivel nem annyira felszerelt muhelyben tortenne e munka. Ok viszont (debrecen) beruhaztak egy kolsteges szerkezetbe, amivel sokkal jobban lehet allitgatni/hangolni/merni a gepet (3-4 millios eszkozrol beszelt a srac)
Tapasztalat vkinek veluk? A fogyasztas csokkeneserol is beszelt, bar nem jelentos.

Lentebb olvashatod olvashatod a tuningboxos tapasztalataimat! Pont neked írtam!
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.25 szombat, 14:41:56 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2007.08.25 szombat, 16:36:03 »

Érdekes hogy milyen tartósan megmaradt az a városi legenda, hogy a tuning akár chip akár box csökkenti a fogyasztást....... Pedig csak annyi történik hogy szerencsétlen fed.comp jól át van verve. Azt hiszi, hogy kevesebb üzemenyagot spriccent be az égéstérbe. Grin Ha valaki jól megnézi mondjuk mért értékeket akkor lás csodát pont az fog kijönni, hogy amennyivel látszólag a fed comp szerint kevesebbet eszik annyival nött a teljesítménye. Ez van. nezze
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2007.08.25 szombat, 17:19:45 »

Tévedés. Azért csökken a fogyi, mert megnő a turbónyomás, tökéletesebb az égés, azaz nőtt a hatásfok.
Valamint egy kicsit eltolódik a lóerőgörbe, ugyanakkor teljesítmény kisebb fordulaton van.
Tehát valóban csökken a fogyi, ugyanolyan körülmények között.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2007.08.25 szombat, 17:40:05 »

lattam koszi, igazabol az erdekelt, hogy a cegrol vagy az altala nyujtott szolgaltatsrol tudok-e vamit.

Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2007.08.25 szombat, 19:06:16 »

Biztos, hogy van fogyasztáscsökkenés.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2007.08.25 szombat, 19:26:02 »

Ezt a tuningdolgot nem kell ennyire ragozni.

Arról van szó, hogy a box-ok adnak max.8-10 %-os teljesitménynövekedést, amitől az autó jobban megy, gördülékenyebb lesz, jobban reagál a gázpedálra, stb...

Ez egyfajta kímélő tuning, nagy előnye, hogy ha eladod a kocsidat, akkor kivehető, továbbviheted, eladhatod, stb...
Ha garis szervizbe kell menni, 2 perc alatt visszaállíthatod az eredeti állapotot.

Mivel a teljesítményed megnő, és továbbra is ugyanakkora súlyt mozgatsz, igy kevesebb energia is elég, kvázi kissebb lesz a fogyi.
Ez mindaddig igaz, míg a többletet nem arra használod fel, hogy te legyél az utca bajnoka.

Ha valami komolyabb tuningot akarsz, akkor jönnek a programozó fiúk, akik ilyen-olyan hozzáértéssel megirnak neked egy új programot. Itt már nagyobb többletet is kaphatsz, a határ nagyon fennt van, de az üzembiztosság ebben az esetben fordítottan arányos. Minnél erősebb a chipped, annál hamarabb mehet tönkre az autód.
És akkor a füstölésről még nem is beszéltünk.

Szóval mindenki belátása szerint döntsön!-:)


Sved1K küldtem neked mailt.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2007.08.25 szombat, 21:52:05 »

Mivel a teljesítményed megnő, és továbbra is ugyanakkora súlyt mozgatsz, igy kevesebb energia is elég, kvázi kissebb lesz a fogyi.
Ez mindaddig igaz, míg a többletet nem arra használod fel, hogy te legyél az utca bajnoka.
....Aha! Akkor már értem hogy az ismerősomnek miért nem csökkent a fogyasztása Grin
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2007.08.25 szombat, 22:30:26 »

Mivel a teljesítményed megnő, és továbbra is ugyanakkora súlyt mozgatsz, igy kevesebb energia is elég, kvázi kissebb lesz a fogyi.
Ez mindaddig igaz, míg a többletet nem arra használod fel, hogy te legyél az utca bajnoka.
....Aha! Akkor már értem hogy az ismerősomnek miért nem csökkent a fogyasztása Grin

 angel
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2007.08.26 vasárnap, 13:03:27 »

Mivel a teljesítményed megnő, és továbbra is ugyanakkora súlyt mozgatsz, igy kevesebb energia is elég, kvázi kissebb lesz a fogyi.

Ez az okfejtés sajna nem jó. Einstennek még mindig igaza van: E=mc2 itt is igaz. Szerintem más miatt tűnik ha tűnik kevesebbnek.
Naplózva
silver
Vendég
« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2007.08.26 vasárnap, 13:22:23 »

Ki kell próbálni, csak akkor mondhatunk igazi véleményt, ha már használtuk az autónkba. A fogyasztás mindenkinek egyedileg fog változni! Nagyon nagy csökkenést ne várjatok, a chippelés nem fogyasztás csökkentésre szolgál........ Roll Eyes
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2007.08.26 vasárnap, 14:05:10 »

Jó jó hogy kipróbálni, de ha még garancia van az autón akkor azt még nem lehet Roll Eyes
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2007.08.26 vasárnap, 17:14:20 »

Jó jó hogy kipróbálni, de ha még garancia van az autón akkor azt még nem lehet Roll Eyes

 angel
Naplózva
clint
Vendég
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2007.08.28 kedd, 11:30:00 »

Korábbi hozzászólásokhoz:

Az ATC nevű tuningcég 3-szori pados mérés után állítja be a motorvezérlést. Minden állítás után rátolják a padra és újramérnek.

A DCS Tuning Group, minden autóra testre szabott programot készít méréssel, nem sablont használ.

A BKSportline (turbomotor.hu) Sablon szoftwereket tölt föl, viszont profi módon dolgoznak és 1 hét próbaidőt kapunk.
Seatos-Audis-VW es ismerőseim csak őt ajánlják chip tuningra.

Hardveres átépítés: (Cooler bővítés, kipufugó rendszer, Turbo csere)

DCS és Turbomotor, talán a DCS-t komlyabb. Turbomotornál szerelték be a nyomásmérőmet, olcsó, gyors de lent kicsit gagyi Smiley

A Kipufogó rendszer megépítése egy dízel autónál legalább annyit számít mint maga a chippelés.
Egy barátom "OFF" Alfa 156 JTD 140Le vette kezelésbe a DCS. Chip + 60 as kipuff rendszer és padon mérve 210 Le.
Elég meggyőző.

Silvertől azért is kérdeztem a katalizátor dolgot, mert én is bele akarok vágni a kocsim erősítésébe oktober, november magasságában.
Az EGR dugózásről még ugyan nem kaptam választ de várom továbra is  angel  Roll Eyes


Tuning Boxról azért nem is írok, mert semmi értelmét nem látom. Ami "jobbnak" számít az ugyanannyi mint egy írt program.
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.28 kedd, 11:38:20 írta clint » Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2007.08.28 kedd, 11:33:16 »

Korábbi hozzászólásokhoz:

A Kipufogó rendszer megépítése egy dízel autónál legalább annyit számít mint maga a chippelés.
Egy barátom "OFF" Alfa 156 JTD 140Le vette kezelésbe a DCS. Chip + 60 as kipuff rendszer és padon mérve 210 Le.
Elég meggyőző.



Remélem a fék, futómű és váltócsere után történ ez a felhúzás, mert egy ilyen ne jöjjön mögöttem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2007.08.28 kedd, 12:41:23 »

A nagy chipelésről... azok a chipek, amik itt a klubban beszerelésre kerültek, engem abszolúte nem győzött meg. Egyik sem. Sem a 2.0, sem a 2.2. Valahogy nem megy annyival jobban, hogy érdemes lenne.

De hát - értek én hozzá?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.