Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 20:25:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2480585 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #5150 Dátum: 2007.08.28 kedd, 12:43:59 »

A nagy chipelésről... azok a chipek, amik itt a klubban beszerelésre kerültek, engem abszolúte nem győzött meg. Egyik sem. Sem a 2.0, sem a 2.2. Valahogy nem megy annyival jobban, hogy érdemes lenne.

De hát - értek én hozzá?
Látod nekem megérte, mert annyival jobban megy.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5151 Dátum: 2007.08.28 kedd, 12:51:30 »

A nagy chipelésről... azok a chipek, amik itt a klubban beszerelésre kerültek, engem abszolúte nem győzött meg. Egyik sem. Sem a 2.0, sem a 2.2. Valahogy nem megy annyival jobban, hogy érdemes lenne.

De hát - értek én hozzá?
Látod nekem megérte, mert annyival jobban megy.

Éppenhogy nem. A 0-100-as sprintet én kb 10,2s (gyári 9,8s) alatt, míg te kb 9,7s (a gyári 8,7s chip nélkül). Ez persze visszaszámolt, azaz nem pontos.
Ezzel a logikával neked kb 8,5s alatt kellene felfutni 100-ra. Ha jól emlékszem, te 106-tal lépted át a célt, én meg 104 körül. Ha sokkal jobban menne, akkor 115 kellene hogy legyen. Szóval 2,2, meg chip, és alig van különbség. A végsebességben sincs túl nagy difi. Az enyémmel eddig 232 volt a max, de téli gumi, és nem volt elég táv. Most a tiéd meg 245? Hát ez sem egy nagy különbség.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tommymondeo
Vendég
« Új hozzászólás #5152 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:02:46 »

Éppenhogy nem. A 0-100-as sprintet én kb 10,2s (gyári 9,8s) alatt, míg te kb 9,7s (a gyári 8,7s chip nélkül). Ez persze visszaszámolt, azaz nem pontos.
Ezzel a logikával neked kb 8,5s alatt kellene felfutni 100-ra. Ha jól emlékszem, te 106-tal lépted át a célt, én meg 104 körül. Ha sokkal jobban menne, akkor 115 kellene hogy legyen. Szóval 2,2, meg chip, és alig van különbség. A végsebességben sincs túl nagy difi. Az enyémmel eddig 232 volt a max, de téli gumi, és nem volt elég táv. Most a tiéd meg 245? Hát ez sem egy nagy különbség.
[/quote]

Angel,

Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5153 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:14:40 »

Angel,

Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?

Olvasd már el a fórum help topicba, hogy kell idézni.

Igen, a 0-100 az valóban nem életszerű, tényleg a rugalmasság számít. De olyan versenyt soha nem csinálunk, csak ilyen 200-400 méterest.

Egyébként kipróbálhatnánk egyszer, mondjuk usgyi 50-ről dolgot (váltás nélkül). Majd az őszi talin. Abban én is benne lennék.
Pl egy 2.0i (de ne a Zacci), 2,5i, esetleg ST, meg 2.0 tdci, 2.2 tdci. Jelre padlógáz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5154 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:20:47 »

Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.

A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.

Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.

Gondolj bele!!!


Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5155 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:21:57 »

Angel,

Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?

Olvasd már el a fórum help topicba, hogy kell idézni.

Igen, a 0-100 az valóban nem életszerű, tényleg a rugalmasság számít. De olyan versenyt soha nem csinálunk, csak ilyen 200-400 méterest.

Egyébként kipróbálhatnánk egyszer, mondjuk usgyi 50-ről dolgot (váltás nélkül). Majd az őszi talin. Abban én is benne lennék.
Pl egy 2.0i (de ne a Zacci), 2,5i, esetleg ST, meg 2.0 tdci, 2.2 tdci. Jelre padlógáz.

Ez Zacci elleni diszkrimináció!  Grin
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5156 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:23:15 »

Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.

A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.

Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.

Gondolj bele!!!


Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!


Hát pont az, hogy nem nagyon, hanem alig.
Bár a fene se tudja, a tökölin 200m volt, az rövid.
Zsoel! Téged (még a 2.0-val) mennyivel hagyott el a Gabo 400 m-en? Kb hány autó?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tommymondeo
Vendég
« Új hozzászólás #5157 Dátum: 2007.08.28 kedd, 13:27:06 »

Zaccival Kiskunlacházán csináltunk egy "guruló" rajtott.
2-be egyszerre jelre padlógáz.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5158 Dátum: 2007.08.28 kedd, 14:13:03 »

Pontosan nem tudom, mert nem akarom tudni!-:)

De kb.3-4 autó lehetett!
Talán.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5159 Dátum: 2007.08.28 kedd, 14:14:40 »

TDCI tuningra talatam egy debreceni ceget, a Martin Car Audio-t.
......
Tapasztalat vkinek veluk? A fogyasztas csokkeneserol is beszelt, bar nem jelentos.

ja, ott szereltettem a hangszóróimat
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5160 Dátum: 2007.08.28 kedd, 14:16:12 »

Én még  a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.

Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!  Grin
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5161 Dátum: 2007.08.28 kedd, 14:26:46 »

Én még  a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.

Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!  Grin

Visszaigazolom így volt de az akkor volt amikor még......
A küberles 2,0 hajszálra annyi mint a gyári alap 2,2.
Persze nem tudom lehet azota megtett kilóméterek miatt stb. kuss eljen érzetre olyanmintha erősebb lenne az enyém is. Biztos többet enged a gyári elektronika is bohoc
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5162 Dátum: 2007.08.28 kedd, 20:22:49 »

Én még  a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.

Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!  Grin

Visszaigazolom így volt de az akkor volt amikor még......
A küberles 2,0 hajszálra annyi mint a gyári alap 2,2.
Persze nem tudom lehet azota megtett kilóméterek miatt stb. kuss eljen érzetre olyanmintha erősebb lenne az enyém is. Biztos többet enged a gyári elektronika is bohoc

 ijedt Többet?Huh?  Grin
Naplózva
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #5163 Dátum: 2007.08.28 kedd, 21:09:34 »

Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.

A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.

Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.

Gondolj bele!!!


Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!

Ja,ja pár dB-ért duplázni kell az erősítőteljesítményt+akksi+kábel+hangszóró!Ez az alap sokszorosa.
Más. a tuning pl 6.5 ről levitték 5.6ra /0-100ra/ gyorsulást,ez kb 400ezerbe került,majd ugyanennyiért
kicserélték a fékeket,hogy a nagyobb lendületnek határt szabjanak.Hát igen a tuning az drága!!!
Szvsz,még nálunk ugyérzem nincs igazin hagyomány/gyakorlat tudás,rutin/.Mert ha mindenkinél jó
bevált tuning csak nálunk rossz,ez még kiborítóbb!Marad a gyári kw+le,mint ahogy tegnap olvastam
úton:-a hiányzó lóerőket bátorsággal pótoljuk!
ui.azért a talin most én is gyorsúlnék!Próba cseresznye,hátha egy 1.8-al elbírok,az st.ét udvariasságból
ki sem hívom,mivel túlsúlyos hozzám képest!:)
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5164 Dátum: 2007.08.28 kedd, 22:32:30 »

ijedt Többet?Huh?  Grin

Mérhetően többet  eplus2 hawaii
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5165 Dátum: 2007.08.29 szerda, 08:21:53 »

de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon

a legjobb tuning a karbantartás, sok ló elveszhet a koszos csatlakozókban, miegymásban
Naplózva
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #5166 Dátum: 2007.08.29 szerda, 08:36:56 »

de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
Hogy egy kicsit Ange... szőrözzek: 10 dB jelent 10-szeres növekedést. Wink
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5167 Dátum: 2007.08.29 szerda, 08:40:47 »

de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
Hogy egy kicsit Ange... szőrözzek: 10 dB jelent 10-szeres növekedést. Wink

na jó, de nem vagyok egy kifejezett ornitológus
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #5168 Dátum: 2007.08.29 szerda, 09:09:36 »

Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.

A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.

Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.

Gondolj bele!!!


Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!


Na itt van az igazság. Nekem azért kellett, hogy ha elb...az előzést legyen tartalékom. A subiba nem teszek semmi tuningot, ami erősebbé tenné, mert nekem az a teljesítmény elég.
Naplózva
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #5169 Dátum: 2007.08.29 szerda, 19:04:46 »

de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon

a legjobb tuning a karbantartás, sok ló elveszhet a koszos csatlakozókban, miegymásban
Szerintem Zsoel is arra gondolt azzal amit irt,hogy van aki pár Le,vagy db-ért áldoz sok pénztet ,ami bíztos másnak nem érne annyit-Csak nekünk!
Ui:de fék legfőképpen.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5170 Dátum: 2007.08.29 szerda, 19:59:27 »


Gyanítom hogy aki már hozzá merészel piszkálni a motorhoz is annál nem igen találni alulkarbantartott állapotot.
Naplózva
Atesz333
Vendég
« Új hozzászólás #5171 Dátum: 2007.09.13 csütörtök, 16:29:51 »

Sziasztok!

Van egy kb 600km-ment K&N direkt szűröm 2.5 V6-hoz. (MK1, MK2) Betettem, aztán kivettem, mert nekem nem jött be, most eladó. Megvan a doboza, a beszerelési utasítása, még a matricákat sem raktam fel. Van még hozzá K&N tisztító és olajozó spray is. Irányára 28.000 HUF. http://www.kandn.com/images/l/57-0171.jpg
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0171
Ha estleg valakit érdekel, akkor dobjon egy levelet....
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5172 Dátum: 2007.09.18 kedd, 19:05:36 »

Tisztelt Klubtagok!

Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...

Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!

Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TDCi motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.

"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....

Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.

Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.

És ami biztos!

Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás 4.5 !
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb 2.8 !

Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.

Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.

Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.

Huszár Gábor: 20/9721-277
email: huszarga@externet.hu

Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.

Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:

http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
« Utoljára szerkesztve: 2007.09.18 kedd, 19:14:15 írta zsoel » Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #5173 Dátum: 2007.09.18 kedd, 19:25:07 »

Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:

http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
És az, hogy lehet, hogy pont hideg motornál van a legjobb fogyi??? Shocked Shocked Grin Cheesy zavart1 zavart2 idiota wilting nyes buck nevetes2 taps
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5174 Dátum: 2007.09.18 kedd, 19:48:27 »

Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:

http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
És az, hogy lehet, hogy pont hideg motornál van a legjobb fogyi??? Shocked Shocked Grin Cheesy zavart1 zavart2 idiota wilting nyes buck nevetes2 taps

Csubakka nem ismerte meg az üzemanyagvisszajelző órát!  idiota vomit
Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #5175 Dátum: 2007.09.18 kedd, 19:55:52 »

Tisztelt Klubtagok!

Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...

Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!

Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TDCi motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.

"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....

Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.

Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.

És ami biztos!

Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás 4.5 !
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb 2.8 !

Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.

Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.

Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.

Huszár Gábor: 20/9721-277
email: huszarga@externet.hu

Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.

Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:

http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi

Helló!
Kösz az infót! Írtam a barátodnak, hogy a továbbiakat vele egyeztessem a tuning ügyben ( Rád hivatkoztam)
Tamás
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5176 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:06:24 »

Tisztelt Klubtagok!

Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...

Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!

Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TDCi motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.

"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....

Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.

Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.

És ami biztos!

Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás 4.5 !
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb 2.8 !

Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.

Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.

Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.

Huszár Gábor: 20/9721-277
email: huszarga@externet.hu

Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.

Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:

http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi

Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5177 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:15:11 »

Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta.


Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5178 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:30:42 »


Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.

Akkor neked bevált!  Egy próbát biztos megér. Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
srac
Vendég
« Új hozzászólás #5179 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:31:22 »

Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban (MS Design):





Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5180 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:40:11 »

Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban
A felső két képen gyönyörűek az autók, és az a szín....gyönyörű!!
A harmadik képen látható laguna nem tetszik. zavart1 idiota zavart2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
silver
Vendég
« Új hozzászólás #5181 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:42:48 »

Tisztelt Klubtagok!

Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...


Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta. wave


Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált  a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi.......... Roll Eyes
Naplózva
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #5182 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:44:31 »


Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.

Akkor neked bevált!  Egy próbát biztos megér. Roll Eyes
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata Grin
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #5183 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:47:16 »

Tisztelt Klubtagok!

Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...

van egy ismerősöm aki újra írja a programot a motor vezérlést állítólag kb 30 lovat tesz a géptető alá jjobban megy kevesebbet fogyaszt és a motort kiméli!

Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta. wave


Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált  a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi.......... Roll Eyes
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
Japán
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 566


:D


E-mail
« Új hozzászólás #5184 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:47:52 »

van egy ismerősöm aki újra írja a programot a motor vezérlést állítólag kb 30 lovat tesz a géptető alá jjobban megy kevesebbet fogyaszt és a motort kiméli!

 Grin
Naplózva

FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem Smiley
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #5185 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:51:43 »


Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.

Akkor neked bevált!  Egy próbát biztos megér. Roll Eyes
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata Grin

A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.
Naplózva
Milos
Vendég
« Új hozzászólás #5186 Dátum: 2007.09.18 kedd, 20:58:27 »

Én lemérettem GPS-sel, aminek pontosnak kéne lennie és azt mondják az is.
http://www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0380
Ezen a mérésen box volt benne és a teljesítmény a csonkában lett mérve egymás után kétszer és az eredmény 182,2le és 459,6nm.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5187 Dátum: 2007.09.18 kedd, 21:24:01 »


Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált  a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi.......... Roll Eyes
Nekem is írott van, lassan két éve,ez teljesen OK.  Minden ami a gyengéje volt a motornak megszűnt. laugh
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5188 Dátum: 2007.09.18 kedd, 21:43:25 »

Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban (MS Design):

Olyan kár, hogy ilyen lett a 4/5 ajtós hátulja, nagyon nem tetszik nekem. Sad
De a kombi jóóó! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5189 Dátum: 2007.09.18 kedd, 21:56:54 »

A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.

Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.

Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.

Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!

Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5190 Dátum: 2007.09.18 kedd, 22:20:46 »

A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.

Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.

Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.

Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!

Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)

Zsoel! A 136 lovas S40-esnek a 100-as sprintje 9,5s. A tiéd 8,7s. Remélem nem azt akarod mondani, hogy fej fej mellett... vagy ez még a 2.0-ával volt?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5191 Dátum: 2007.09.18 kedd, 22:25:02 »

A turbónyomást mindegyik szerkezet felemeli. Box-chip. Ha nem emelné a nyomást, borzasztóan kormolna.
Ha én rakatnék bele, én tutira egy írott chipet választanék.
Bár a boxnak megvan az előnye, hogy nem tudja kijátszani a motor védelmet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5192 Dátum: 2007.09.19 szerda, 08:42:25 »

A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.

Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.

Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.

Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!

Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)

Zsoel! A 136 lovas S40-esnek a 100-as sprintje 9,5s. A tiéd 8,7s. Remélem nem azt akarod mondani, hogy fej fej mellett... vagy ez még a 2.0-ával volt?

Sejtettem, hogy nem hagyod szó nélkül!-:)

A gyári adatokon túlmenően olyanról még nem hallottál, hogy valakinek esetleg chip-es a gépe, csak nem mondja el?
Vagy olyan jó szériát fogott ki, hogy az ő autója mindig jobb a többinél?-:)
Vagy csak egyszerűen jól gyorsul?-:)

Én nem adatokhoz hasonlítok, hanem az adott szituhoz.
Volt ugye 2 autó.
Box nélkül egymás mellett mentünk végig, box-al gyorsabb voltam!
Ennyi.
Naplózva
clint
Vendég
« Új hozzászólás #5193 Dátum: 2007.09.19 szerda, 12:09:56 »

Zsoel,

Nekem ugyanilyen BACAR BOX-om volt kb. két hétig bírta a motor hibakód nélkül, de bízzunk benne, hogy a tied elviseli.

Mióta kiszedtem eltelt 40e km és nem volt hibajelzés a porlasztókra.
Én még mindíg azt mondom, ha csip akkor csak vezérlés módosítás.
Ezek a boxok leggyakrabban az üzemanyagnyomást emelik azért kell a CommomRail csatira dugni, azt pedig mint tudjuk nem jó.
Önmagában nem jó, mert nincs melette levegő többlet és a turbó se tölt többet, és a kipufogó sem levegőzik jobban.

Mindenesetre kívánom, hogy te probléma mentesen tudd használni a dobozt sokáig.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5194 Dátum: 2007.09.19 szerda, 13:30:07 »

...hogy valakinek esetleg chip-es a gépe, csak nem mondja el?

De! Ilyenről már hallottam!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5195 Dátum: 2007.09.19 szerda, 16:32:19 »

Zsoel,

Nekem ugyanilyen BACAR BOX-om volt kb. két hétig bírta a motor hibakód nélkül, de bízzunk benne, hogy a tied elviseli.

Mióta kiszedtem eltelt 40e km és nem volt hibajelzés a porlasztókra.
Én még mindíg azt mondom, ha csip akkor csak vezérlés módosítás.
Ezek a boxok leggyakrabban az üzemanyagnyomást emelik azért kell a CommomRail csatira dugni, azt pedig mint tudjuk nem jó.
Önmagában nem jó, mert nincs melette levegő többlet és a turbó se tölt többet, és a kipufogó sem levegőzik jobban.

Mindenesetre kívánom, hogy te probléma mentesen tudd használni a dobozt sokáig.

Azt kell elfogadni, hogy mindennek van egy bizonyos határa.
Nálad feltételezem, hogy a box túl volt vezérelve, ezért villogott be az izzításjelződ.
Első alkalommal én is igy jártam, de egy kicsit visszább vettem és azóta minden oké, izzítószál nem villog.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5196 Dátum: 2007.09.19 szerda, 19:13:24 »


Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.

Akkor neked bevált!  Egy próbát biztos megér. Roll Eyes
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata Grin

A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.

Szendre!

Jó ez a téma, mindenki mondd mindent.  Grin

Barátom szó szerint ezt üzeni felvetésedre:


Tulajdon képpen a MAF a Mass Air Flow szó rövidítéséből származik,és levegtömegáram mérő-t jelent magyarul.
Egyes szenzorok mérik a beszívott levegő hőmérsékletét is.
 
A számított befecskendezett üzemanyag mennyiségénél az egyik legfontosabb adat a vezérlő számára a légtömeg,a hőmérséklete csak korrekciós számként szerepel az "agy" számára!
 
A common rail tuning boxok kizárólag a rail nyomás jeladó jelalakját módosítja, hiszen nem is tud mást, mert csak oda van csak bekötve.. De a MAF szenzorhoz nem, a hőfokhoz meg pláne nem..
 
A benzines boxok egy része valóban a MAP szenzorhoz van bekötve, de véletlenül sem a hőfok vezetékére, hanem a légtömeg szálára. 
 
Egy dolgot tudni kell: a TDI-PDTDI motoroknál van egy üzemanyag hőfok jeladó, sajnos gyártanak olyan tuningboxnak nem nevezhető elektronikát, ami ennek a jelalakját alakítja át, és a vezérlőnek igen hideg üzemanyag hőfokot mutat!
Ezek a "kütyük" 15e ft-ba kerülnek, és valóban KÁROS a motorüzemre, de véletlenül sem szabad összekeverni a tuningboxal!!

Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5197 Dátum: 2007.09.19 szerda, 20:24:24 »

A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.

Ez így túl egyszerű lenne! Főleg fuldokolna a motor...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5198 Dátum: 2007.09.23 vasárnap, 15:38:58 »

Na tegnap végre láttam testközelből a nitrós Mondeót a pólusi találkozón! De a tulajdonosa nem volt az autónál, pedig szívesen váltottam volna vele pár szót. Így nem láthatam a motorterét és hallani sem hallhattam Embarrassed Hol szokott még felbukkanni nemtudjátok?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Bodicsek
Vendég
« Új hozzászólás #5199 Dátum: 2007.09.23 vasárnap, 18:07:49 »

fennt van a srác a totalcaron leirt mindent a népitéletben
Naplózva
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.