Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 17:45:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2480488 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5950 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 12:32:11 »

A benzines másképp gyorsul szerintem. Sokkal később forog le, jobban kihúzatható, én 4500-ig tudom forgatni, te a benzinest 6500-ig. Itt jön ki a 145 le-őd, a nyomaték semmit nem számít.
Viszont nyomatékból gyorsításnál pl. 60-ról, vagy 80-ról, mint amikor előzöl, a dízel még mindig robbanékonyabb.  wave

A benzinesnek a hasznos fordulatszám-tartománya kb pont annyi, mint a dízelé (a tdci-ről beszélek, de a tddi majdnem ugyanaz). A tdci kb 1800-tól kezd húzni, mondjuk olyan 4200-ig, a legnagyobb és a legkisebb fordulat között 2,33 a szorzó. A benzines (2.0i) durván 2800-6200, a szorzó kb 2,2. Konkrétan a számadatokba ne menjünk bele, mert túl nagy jelentősége nincs, hogy 2800 vagy 4200 helyett 100-200-zal kevesebb-e, de a lényeg, hogy kb egyforma a hasznos fordulatszám mindkettőnél. Azaz, ha 50-ről mész, váltás nélkül kb 110-115-ig bírja mindkettő.
Valóban inkább a lóerő számít, de azért beleszól a nyomaték is, mert a 130-as dizil annyit gyorsul, mint a 145 lovas benzines.
A dizilnél rövidebbre szabják a fokozatokat, azaz pl a 200 méteren a dizillel már 4-be kell váltani (nem muszály), míg a benzinesnél 3. Ennek ellenére nincs különbség, hiába az eggyel több váltás. A Zsoel próbálgatta a 200 métert 3-ban és 4-ben, kb ugyanannyi jött ki. Amit nyersz a jobb tartományban, elbukod a váltáson. Ennek ellenére a jó gyosulós autókban rövidek a fokozatok. Több oka van.
A dízel kirobbanó nyomatéka, és a benzines hosszan pörgethetősége is csak optikai csalódás. Szimplán más a karakterisztika.Egy előzésnél sokat számít, hogy 60-ról mennyi idő alatt megy fel 120-ra. Ebben jobb a dízel, ez jó a hétköznapokra. De viszont 400 méteren kiderül az igazság, ott már alig veri meg a 2.0i-t. Tehát a kirobbanás és a hoszan pörgethetőség kiegyenlíti egymást. Ez inkább olyan kinek mi jön be.

A gyorsulási versenyeken a dizilek azért vannak ott, mert ölég csak feltsavarni a turbónyomást (vagy felcsikizni, hogy hogy utálom ezt a "szót"), nem fontos az arányokat betartani, max kormol kissé, míg a szívóbenzinesnél már érteni is kell hozzá, de akár a turbó-benzinesnél is.

De - a dízelfanok akár meg is sértődhetnek - ha gyprsulás, meg versenyzés, nekem is a benzines jut az eszembe, nem a dizil. Az inkább a hétköznapokra való, nem pedig pörgetésre. Ha egy pályán száguldoznék, én egy v6-os benzinmotorral tenném, amit megtámogatna egy turbó. A lényeg az, hogy a turbó nélkül is jól menjen, ha elveszik a tnyomás, ne kelljen sokat várnom, amíg mejönnek a lovak. Tehát nem egy kisköbcentis. De mostanság nem ilyen világ van, én sokat megyek, és most nem szeretnék ennyit fizetni üzemanyagra. De ez már egy másik történet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5951 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:01:07 »

Jaaa, az komoly! eljen Sorry, nekem eddig a max. az 780 volt egy tankkal, így esélyem se volt látni az átfordulást...
wow1 még én is mentem egyszer 1180km-et egy tankal (58,5l) egyébként eddig a nagy totál átlagom 7,1
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5952 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:36:48 »

wow1 még én is mentem egyszer 1180km-et egy tankal (58,5l) egyébként eddig a nagy totál átlagom 7,1
Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.  Undecided
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #5953 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:41:34 »

Jaaa, az komoly! eljen Sorry, nekem eddig a max. az 780 volt egy tankkal, így esélyem se volt látni az átfordulást...

Hát az elég halovány, én rendszeresen 1000-1100 környékén tankolok. Szerintem nálad valami gond lehet, mert azonos verdánk van. Mondjuk én túl vagyok 4 csúcs cserén és bent figyel egy Küberl digis boxtuning is (ez is fél liter minusz százon).
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5954 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:46:39 »

Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.  Undecided
Ez olyan 5-5,2 körüli lenne normálisan. Valami nem stimmel nálad.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5955 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:48:03 »

Hát az elég halovány, én rendszeresen 1000-1100 környékén tankolok. Szerintem nálad valami gond lehet, mert azonos verdánk van. Mondjuk én túl vagyok 4 csúcs cserén és bent figyel egy Küberl digis boxtuning is (ez is fél liter minusz százon).
A küberl a jobbak közúl való de letilt egy nagyobb folyamatos terhelésnél (mint minden box) Undecided
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5956 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 13:59:16 »

Ez olyan 5-5,2 körüli lenne normálisan. Valami nem stimmel nálad.
Igen, ezt sejtem én is. Most arra lenne jó rájönni, hogy mi nem jó.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5957 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:36:56 »

Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.  Undecided

Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan. wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5958 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:45:50 »

Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan. wow1
Énse megyek gyorsan. Bár mondjuk 90% város. Városban viszont 7,9 szokott lenne, kímélve. Most mértem először tisztán autópályát, de azért nem 7,01-et vártam. Pályán meg GPS szerint 135-el megyek. Erre se lehet mondani, hogy sietős tempó.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5959 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:47:04 »

Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan. wow1

ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5960 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:51:01 »

ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?
Gondolom (illetve tudom) hogy ez nem ennek a topiknak a témája, de most már egyre jobban érdekel, hogy hogy tudnám majd' 2 literrel lejjebb nyomni a fogyasztást. Azért 330-as áraknál nem mindegy, hogy épphogy talán 700, vagy simán 950 km-t megyek-e egy tankkal...
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5961 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:52:12 »

ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?

Hát igen... én 2 sávos úton nem sokat megyek. Ott nagyon jó fogyik jönnének ki. Autópálya: javarészt 150 tempomat, óra szerint (ami kb 140). A másik része város, de nem 3 kilométeres szakaszok, hanem én akár 100 kilométert is lemegyek a városban. Ez nem a hideg motorral való közlekedés. Ott biztosan más fogyi jön ki.
Nekem volt olyan, hogy full város, és 5.5-ös fogyi (a műszer szerin, a valóságban kb 6). De ezek sem rövid távokból jöttek össze, hanem egyszerre legalább 50 km (25 kilométerre lakom a központtól), és a dugó kizárva, csak akkor közlekedem, amikor nincs nagy forgalom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5962 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 14:53:01 »

Gondolom (illetve tudom) hogy ez nem ennek a topiknak a témája, de most már egyre jobban érdekel, hogy hogy tudnám majd' 2 literrel lejjebb nyomni a fogyasztást. Azért 330-as áraknál nem mindegy, hogy épphogy talán 700, vagy simán 950 km-t megyek-e egy tankkal...

Átviszem a tdci topicba. Ott folytassuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5963 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 16:56:41 »

Megjött!!! Accelerometer!!!  Grin
http://gyorsulasmero.atw.hu/
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5964 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:22:58 »

Pedig van  pl 1200rpm-nél a 2,2TDCi gyári érték 210Nm 38hp  chippel 150Nm 26hp (1600rpm-től már más a felállás)  Egyébként azon múlik az egész hogy ki milyen tartományra piszkálja a motort. Én semmilyenre mert még garanciális, elég ami van benne.  Wink
Ez valami negatív tuning? Annak aki nem bír a lovakkal? hehe
Ez komoly lefulladási problémákat okozna.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5965 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:26:07 »

Elég ami benne van? Ez érdekes, ott vagy a tűz közelében, méritek a 2.2-es chippeléseket és nem csábulsz el? Legutóbb 210le-őt mértetek az egyiken amikor letiltott, 185-190le közötti teljesítménnyel biztos te is elégedettebb lennél. eplus2 2.2-es motornak ezt bírni kell hosszú távon is. Renyó, paszuly 2.0-ás motorok már most 170 lovasak, 1,9-es fiat biturbóval 180le.
Amúgy én mindenből igyekszem a maxot kicsikarni, pl. cerka proci 300a-m 450-el, majd 514-el ment, utána  a 600-ast 900-on használtam. Most a gyerek C2D 6500-át 2400-helyett 3000-en hajtjuk, a videó kariknál ua. Ha van benne még tartalék, miért ne használjuk ki?  Wink
Az 120d BMW meg már egy jó ideje szériában 204 le-s.  2.0-ás motor wow1
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5966 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:31:16 »

Ez valami negatív tuning? Annak aki nem bír a lovakkal? hehe
Ez komoly lefulladási problémákat okozna.
Pedig a tények számok nem tévednek. vigyor3 Más a meredeksége a lóerő nyomaték görbének mint a gyári beállításnél. Azt azért elfelejtettem írni hogy 2000rpm-nél ott már 435Nm volt ugyanaz a görbe eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5967 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:50:02 »

Az 120d BMW meg már egy jó ideje szériában 204 le-s.  2.0-ás motor wow1

A 120d 177 ló 350 Nm. Ugyanennyi a 320d is. Igen, van egy biturbós 204 lovas.
Maga a lóerőmaximum-adat nem sokat jelent. Mert ez csak a maximumot mondja.
Egy csomó példát tudok. A 130-as mondi is, és a 150 lovas vectra is 9,8 s alatt van 100-on, a 400 méterben jobb a mondeo, rugalmasságban sokkal jobb a mondeo, végsebességben a vectra. Tömegben kb egyformák, méretben a mondi nagyobb. Na, akkor...
Vagy a toyota 177 lovasa. A mondeo nehezebb, nagyobb, és mégis, a 155 lovas 2.2-es jól elveri a 177 lovast.
Valahogy nem olyan élénk, nem úgy reagál, vagy szimplán rossz a váltó-áttétel.
Amúgy a bömös produkálja a legjobb gyorsulási adatokat. A 2.0-ás 7,9 alatt van 100-on, rugalmasságban kb mint a mondeo (de jobb), végsebességben (is) végigveri a mezőnyt... gyakorlatilag a paraméterek alapján messze a legjobb motor. co2: a mondeo 3 valami 153, ez meg 128... jó, persze azért jóval kisebb a kasztni, meg pár 10 kilóval könnyebb, jobb a légellenállása (0,29 vs 0,31), a fogyiban majd egy literrel jobb... viszont érdekes, 1000 méteren kb 1 másodperccel jobb csak, mint a 2.0-ás mondi. Azaz, a 2,2-es valószínűleg jobb (a 320d 29,3, míg a 2,0-ás mondi 30,5, ha jól emlékszem).
De az 520d az már pont akkora mint a 4-es mondi, de szinte minden adata jobb. Hát ez van. Mondjuk az 520d fapadline 9,999 millió... hát igen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5968 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 18:56:08 »

Vagy a toyota 177 lovasa. A mondeo nehezebb, nagyobb, és mégis, a 155 lovas 2.2-es jól elveri a 177 lovast.
Valahogy nem olyan élénk, nem úgy reagál, vagy szimplán rossz a váltó-áttétel.
Nem élvezet totoját verni, nincs benne kihívás, túl alacsonyan van az a gyümölcs szomoru1
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5969 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 19:32:18 »

A 120d 177 ló 350 Nm. Ugyanennyi a 320d is. Igen, van egy biturbós 204 lovas.
Aha, valóban 123d fedőnév alatt fut a 204 le-s, de 1995ccm-es. eplus2 Valamit nagyon tudnak Bajorországban.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5970 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 19:40:10 »

Nem élvezet totoját verni, nincs benne kihívás, túl alacsonyan van az a gyümölcs szomoru1
Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van. fejvakaras
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5971 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 19:54:14 »

Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van. fejvakaras
Ebben sajna nincs elfogultság. Hihetetlenül mellényúltak a totoja hajtásláncának és ezt nem csak én állítom. A +22 így csak csak marketing lóerő (hasonlóan mint a Lexus 220d 170 pónilova  eplus2 , egyszerűen nem ellenfelek. Egy erős motort is agyon lehet csapni egy borzasztó hajtáslánccal.
Naplózva
silver
Vendég
« Új hozzászólás #5972 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 21:12:44 »

Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van. fejvakaras
Ha ügyes vagy és gyorsan tudsz váltani még egy sima 130ló-val is megfogod
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5973 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 21:40:09 »

Ha ügyes vagy és gyorsan tudsz váltani még egy sima 130ló-val is megfogod
Ezt már nem hinném.
Akármennyire is pónik azok a lovak. hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5974 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 22:05:22 »

Ezt már nem hinném.
Akármennyire is pónik azok a lovak. hehe

Ez nem hit kérdése. A Milos kinn volt a 220d-vel. Az autóban 5000 km körül volt. Hogy szolgálatban volt-e a ménes, vagy nem, azt nem tudom, de azt igen, hogy mindenki legyorsulta. Én is.
Most persze lehet, hogy nem nyomta neki, vagy még a szgép nem adta oda az összes telejesítményt, de nagyon lemaradt.

De ugyanaz a helyzet az avensissel is. Egyszerűen nem megy. Vagy nagyon vissza van fogva a motor, vagy rossz a hajtáslánc, de a 2,2-es tdci-vel szimlán le lehet söpörni. Pedig a mondeo jóval nagyobb.
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.29 csütörtök, 22:09:10 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5975 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 22:11:50 »

Ez nem hit kérdése. A Milos kinn volt a 220d-vel. Az autóban 5000 km körül volt. Hogy szolgálatban volt-e a ménes, vagy nem, azt nem tudom, de azt igen, hogy mindenki legyorsulta. Én is.
Most persze lehet, hogy nem nyomta neki, vagy még a szgép nem adta oda az összes telejesítményt, de nagyon lemaradt.
Te ügyesebb voltál, vagy Ő jobban féltette.
Te lehagytad volna magadat vele... nyes ezt szerintem biztosra veszed.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5976 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 22:13:37 »

Aha, valóban 123d fedőnév alatt fut a 204 le-s, de 1995ccm-es. eplus2 Valamit nagyon tudnak Bajorországban.

Az biztos. Szerintem a bmw csinálja a legjobb dízeleket. Annakidején az Ansits Ferenc volt a dízel részleg vezetője, ő futtatta fel a bmw diziljeit. Meg kell emelni előtte a kalapunkat.

Viszont - a technika ördöge - bömöst tartani és fenntartani nem olcsó mulatság. Eléggé szervízigényes, és drága is a javítása. Konkrétan az M5-ös motorjára azt mondják, annyira ki van hegyezve, hogy csak 50-100e kilométert bír.
Természetesen ezt ne vegyük tényként, csak annyira kerültemközel az M5-höz, hogy párszor elment mellettem, egyszer le is hagytam: ő ment 120-szal, én meg 130-cal... ja, meg láttunk egy harmann vagy milyen tuningos M bmw-t (az lehet, hogy 3-as volt).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5977 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 22:21:28 »

Te ügyesebb voltál, vagy Ő jobban féltette.
Te lehagytad volna magadat vele... nyes ezt szerintem biztosra veszed.

Jaj, 3x olvastam el, mire megértettem... nem, nem hinném. Ha más autóját vezetem, sokkal jobban kímélem, mint a sajátom. Persze, a gyárija 8,9s, az enyém meg fordítva, 9,8s. Nyilván, hogy jobban megy, mint az enyém, ez nem is volt kérdés. Írtam is, hogy vszeg nem nyomta neki. Vagy bejáratós volt. De mindenesetre a 177 ló azért többre hivatott, mint egy 8,9-es százas sprint. Ha pl a v6-ot veszed, az valami 8,3-at tud.... a 2.2 tdci 8,7-et.
Nyilván a tömeg... is220d saját tömege a katalógus szerint 1585-1655. A mondeo kb 100-zal könnyebb. Ez azért már okot adhat egy pici lustaságra. De csak egy picire, mert mégiscsak több ló lenne... én azt hiszem, a Sealt-tel értek egyet, és optikai lóerőnek, van póniló-lóerőnek nevezném az IS motorháza alatt rejlő ménest.
És ezt egy mondeo-fan oldalon meg is tehetem. De nyilván nem az a lényeg annak, aki lexust vesz, mert gondolom, az nem erről szól.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5978 Dátum: 2008.05.29 csütörtök, 23:15:06 »

De mindenesetre a 177 ló azért többre hivatott, mint egy 8,9-es százas sprint. Ha pl a v6-ot veszed, az valami 8,3-at tud....

Az MKII V6-ok (171Le) is 8,9esek gyárilag. Jó lenne tényleg, ha elvárhatnánk ettől a nem sportkocsi kategóriától mondjuk egy 8as sprintet, de sajnos ezeknek a váltóáttételezése, stb sem állóhelyzetből rajtolásra van tervezve.
Azthittem otthagyom majd a 170lovas (220Nm-es) mondival a 150 lovas (170Nmes) sportkocsikat amik elhúztak a 136 lovas mondim mellett, de nemnagyon sikerül tartani előnyt velük szemben. Persze autopályán már más a helyzet.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5979 Dátum: 2008.05.30 péntek, 00:58:02 »

Az MKII V6-ok (171Le) is 8,9esek gyárilag. Jó lenne tényleg, ha elvárhatnánk ettől a nem sportkocsi kategóriától mondjuk egy 8as sprintet, de sajnos ezeknek a váltóáttételezése, stb sem állóhelyzetből rajtolásra van tervezve.
Azthittem otthagyom majd a 170lovas (220Nm-es) mondival a 150 lovas (170Nmes) sportkocsikat amik elhúztak a 136 lovas mondim mellett, de nemnagyon sikerül tartani előnyt velük szemben. Persze autopályán már más a helyzet.

170 ló, és szerintem 8,6, valahol ezt olvastam, de amúgy mind1. Mit nem tudtál lehagyni? A 150 lovas calibrát?
Akkor vagy veled, vagy a verdáddal van baj, annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5980 Dátum: 2008.05.30 péntek, 07:28:09 »

170 ló, és szerintem 8,6, valahol ezt olvastam, de amúgy mind1. Mit nem tudtál lehagyni? A 150 lovas calibrát?
Akkor vagy veled, vagy a verdáddal van baj, annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.
Hát ez a gyorsulósdi érdekes dolog. A Vectrás barátom 150 lovas 1.9 cdti brigája dobozos tuning utána (sufni verzió) állítólag 180 lóernős lett, 350 Nm nyomatékkal. Most alacsonyról húz az autó, de soxor letilt a moci  eplus2
Még a vectra 150 lóerős korában az én mondim jobban gyorsult, ami "csak" 130 lovas. Persze nem volt nagy a különbség.
Meg a mondi most tudja elvileg a 350 Nm-t a pillanatnyi túltöltés miatt (ez nemtom hány mp-ig tart), mindenféle csiptuning nélkül.
Ez akkor hogy jön össze? 180 LE <> 130 LE, de 350 Nm = 350 Nm. Elvben ehhez 1,5-ször nagyobb fordulatszám vagy jobb hatásfok tartozna, mert csak úgy jön ki a teljesítménykülönbség.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5981 Dátum: 2008.05.30 péntek, 07:36:30 »

Hát ez a gyorsulósdi érdekes dolog. A Vectrás barátom 150 lovas 1.9 cdti brigája dobozos tuning utána (sufni verzió) állítólag 180 lóernős lett, 350 Nm nyomatékkal. Most alacsonyról húz az autó, de soxor letilt a moci  eplus2
Még a vectra 150 lóerős korában az én mondim jobban gyorsult, ami "csak" 130 lovas. Persze nem volt nagy a különbség.
Meg a mondi most tudja elvileg a 350 Nm-t a pillanatnyi túltöltés miatt (ez nemtom hány mp-ig tart), mindenféle csiptuning nélkül.
Ez akkor hogy jön össze? 180 LE <> 130 LE, de 350 Nm = 350 Nm. Elvben ehhez 1,5-ször nagyobb fordulatszám vagy jobb hatásfok tartozna, mert csak úgy jön ki a teljesítménykülönbség.

az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért nyes nyes nyes
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5982 Dátum: 2008.05.30 péntek, 09:28:43 »

az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért nyes nyes nyes

A majálison gyorsultam az egyik ismerősömmel. Nagyon erőltette... mondom én, kár, mert úgyis lehagyom... erre ő, hogy nékije csipptuningja van, asszem 170 lóval... mondom, azt azért megnézném... de nem hiszm. Szimpla doboz.
Addig erősködött, amíg kimentem gyorsulni vele. Először egy kicsit hagytam le, kb 1 autó. Aszongya, nem sikerült jól a rajt. OK. Gurultunk még egyet. Akkor már közel 2 autóval hagytam le. Harmadszor nem akart menni... valahogy nem sikerült rávenni a 170 lovat, hogy egy irányba fussanak... eplus2
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5983 Dátum: 2008.05.30 péntek, 11:30:30 »

annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.

Hát kár, hogy az én 170 lovammal ugyanannyi, mint neki kevesebbel, dehát valamit valamiért.
Amugy Mitsu Eclipse-szel gyorsulgattunk. Jo még nem 100as a mocim, de ha 100as is lesz, nagyon lehagyni kizárt hogy menni fog.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5984 Dátum: 2008.05.30 péntek, 11:36:27 »

A majálison gyorsultam az egyik ismerősömmel. Nagyon erőltette... mondom én, kár, mert úgyis lehagyom... erre ő, hogy nékije csipptuningja van, asszem 170 lóval... mondom, azt azért megnézném... de nem hiszm. Szimpla doboz.
Addig erősködött, amíg kimentem gyorsulni vele. Először egy kicsit hagytam le, kb 1 autó. Aszongya, nem sikerült jól a rajt. OK. Gurultunk még egyet. Akkor már közel 2 autóval hagytam le. Harmadszor nem akart menni... valahogy nem sikerült rávenni a 170 lovat, hogy egy irányba fussanak... eplus2
Az ilyen csipptuningokkal az a gond, hogy némi kivételől eltekintve a nagy részük tényleg csak egy műa. doboz pár ellenállással benne, semmit sem érnek.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5985 Dátum: 2008.05.30 péntek, 21:56:32 »

az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért nyes nyes nyes
Van itthon gyufásdoboz, asszem holnap kipróbálom a móccert, rögtön turbócső csere után... falbav
Egyébként a lóerő szájhagyomány útján nőtt. Azt mondta neki a tuningmester: "Bizony mondom néked, hogy gépkocsidat mostantól 30 lóval több húzza!"
Egyébként az ellenállásos doboz is valamit biztos ér, mert előtte és utána között lehet érezni különbséget. Csak hogy ez mennyire jó a mocinak, az ?
Asszem az ATC-hez megyek ősszel, mert igaz drágák, de valszeg tudnak is valamit. Kivéve ha tönkremegy a porlasztócsúcs is. Mert úgy látszik, hogy amilyen hibákról mostanában szó volt, az megtörténik...  Cry
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5986 Dátum: 2008.05.30 péntek, 22:02:44 »

Van itthon gyufásdoboz, asszem holnap kipróbálom a móccert, rögtön turbócső csere után... falbav
Egyébként a lóerő szájhagyomány útján nőtt. Azt mondta neki a tuningmester: "Bizony mondom néked, hogy gépkocsidat mostantól 30 lóval több húzza!"
Egyébként az ellenállásos doboz is valamit biztos ér, mert előtte és utána között lehet érezni különbséget. Csak hogy ez mennyire jó a mocinak, az ?
Asszem az ATC-hez megyek ősszel, mert igaz drágák, de valszeg tudnak is valamit. Kivéve ha tönkremegy a porlasztócsúcs is. Mert úgy látszik, hogy amilyen hibákról mostanában szó volt, az megtörténik...  Cry

moat akkor tuti a turbocső ment el ? nem vmi más ? mert annak hangja van ha elszáll ! és ha nyomod neki akkor meg nem megy .

Jól teszed nagy valószínüséggel én is majd az Atc-t fogom választani de csakis miután befejzetem a féktuningot és ha megvan az ültetés is . Első a futómű ! aztán jöhetnek a lóerők  hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe nyes
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5987 Dátum: 2008.05.30 péntek, 22:06:29 »

moat akkor tuti a turbocső ment el ? nem vmi más ? mert annak hangja van ha elszáll ! és ha nyomod neki akkor meg nem megy .

Jól teszed nagy valószínüséggel én is majd az Atc-t fogom választani de csakis miután befejzetem a féktuningot és ha megvan az ültetés is . Első a futómű ! aztán jöhetnek a lóerők  hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe nyes
Igen, már megtaláltam a repedést is. Bővebben a Facelift topicban.
Féktuning vs. csiptuning: ellentmondás! Lassan akarsz menni vagy gyorsan?  nyes
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5988 Dátum: 2008.05.30 péntek, 22:12:15 »

Igen, már megtaláltam a repedést is. Bővebben a Facelift topicban.
Féktuning vs. csiptuning: ellentmondás! Lassan akarsz menni vagy gyorsan?  nyes

akkor jó ! egy probláma kilőve neked reméljük örökre !

de ha gyorsan megyek meg is akarok majd állni ! nem elég ha az asszony állít(ja )  fel !  eplus2 eplus2

muszáj a féktuning mert nem voltam elégedett a gyárival ! "  kell muszáj szükséges ! "  a mottóm !  Wink
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5989 Dátum: 2008.06.04 szerda, 21:03:06 »

Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...  nyes
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5990 Dátum: 2008.06.04 szerda, 22:09:26 »

Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...  nyes
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?

Én nem chip-eltetnék, ha erő kell, vegyél V6-ot! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5991 Dátum: 2008.06.04 szerda, 22:22:15 »

Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...  nyes
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?

és milyen eredményeket igért?
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5992 Dátum: 2008.06.04 szerda, 22:38:34 »

és milyen eredményeket igért?
Nem ígért semmit. A honlapján az van, hogy 20-30% közötti telj. növekedést lehet elérni. Van egy táblázat, ami szerint a 130 lovas TDCi-ből 160 lesz, és a 330 Nm-ből 390 lesz.
Ha jól rémlik, az ATC is közel +30 LE-t és +60 Nm-t ír.
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5993 Dátum: 2008.06.05 csütörtök, 08:53:21 »

Nem ígért semmit. A honlapján az van, hogy 20-30% közötti telj. növekedést lehet elérni. Van egy táblázat, ami szerint a 130 lovas TDCi-ből 160 lesz, és a 330 Nm-ből 390 lesz.
Ha jól rémlik, az ATC is közel +30 LE-t és +60 Nm-t ír.

Na akkor ezt csemegézzétek ! Ez már döfi , de kétséges meddig bírja gyári állapotában a kuplung, azt nyomban vinném kevlároztatni.  hehe hehe

ÉS EZ IS ATC !
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5994 Dátum: 2008.06.05 csütörtök, 09:22:24 »

Na akkor ezt csemegézzétek ! Ez már döfi , de kétséges meddig bírja gyári állapotában a kuplung, azt nyomban vinném kevlároztatni.  hehe hehe

ÉS EZ IS ATC !


Erre csak annyit mondok, hogy NEKEM IS ATC!  eplus2
http://kepfeltoltes.hu/view/080511/teljes_tm_ny_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A mérés óta, szívósor, intercooler pucolás+ a szívósor a tömítéseknél kifújt (ronda olajos lerakódás volt az adagolón, hengerfejen) tömítés csere.
Ezeket már tuning előtt is meg akartam csináltatni, előtte is kifújt, mert szutykos volt az adagolóm, nem a tuning nyomta ki a tömítést.
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.05 csütörtök, 09:28:46 írta Zsiri » Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5995 Dátum: 2008.06.05 csütörtök, 09:42:09 »

Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...  nyes
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Teljesítménymérés nélkül nem tudod, hogy mit változtatott a tuning.   Huh? Lehet, hogy alacsony fordulaton nem tudsz majd vele rendesen autózni, 1800-tól indul be az autód, alatta meg nem tudod terhelni. Nekem minden fordulatszámon növekedett a teljesítmény és a nyomaték! Eddig 1500-tól tudtam vele szépen gyorsítani, most kb. 1400-tól.  Wink
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5996 Dátum: 2008.06.06 péntek, 23:19:25 »

Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?

Pedig padon lehet reálisat mérni terheléssel, sőt nem is sok helyen van igazán profi berendezés. Naná, hogy ő is azt tukmálja, hogy majd ő méri; bár padja nincs, csak valami kis kütyü, de ha ő méri, akkor kitud hozni kamuértéket..
Nemértem továbbá, hogy miért kaphatna padon nagyobb terhelést a hajtásrendszer, mint azelőtt vagy azután aszfalton??  szomoru1
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #5997 Dátum: 2008.06.06 péntek, 23:21:43 »

Válasz
Nemértem továbbá, hogy miért kaphatna padon nagyobb terhelést a hajtásrendszer, mint azelőtt vagy azután aszfalton??  szomoru1
   

Ez nekem sem tetszik, szerintem a kerekek alatti görgőket sokkal könnyebben megpörgeti, mint ha aszfalton indulna meg.... szomoru1
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5998 Dátum: 2008.06.06 péntek, 23:51:14 »

Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...  nyes
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.

Esetleg vélemény - ellenvélemény?

Hát én nem így látom... a mondeóhoz hivatalosan nincs tuning, sőt, garanciavesztéssel jár. Tehát a gyár nem hagy jóvá semmit.
A fékpadi mérést nem javasolja... wazz... amikor a pénztárnál visszaadnak, akkor azt mondja a nő, hogy ne számold meg, biztos jó? Hát neki biztos. Nagy terhelést kap méréskor? Igen, a maximális terhelést. 1-2percig. Ez pont annyi, mint egy előzés. Vagy egy gyorsulás.
A cr motorok nem húznak 2000 alatt? Ezzel a többi dízel is így van. Az ok, hogy a turbó inkább a nagyobb fordulatszámra van optimalizálva. A változó geometria ugyan segít ezen, de nem mindenható. És igenis hogy lehet az alsó tartományt is piszkálni, természetesen külön, a magasabbat nem kell vele együtt állítani, és ettől még nem fog kormolni. De nyilván csodák nincsenek. Gondolom, ez közvetlenül összefügg azzal, hogy ő nem tud belenyúlni a programba, hanem a netről letöltött egyet, és azt árulgatja.
A gyorsulásmérővel az a gond, hogy ott PONTOSAN kell tudni az autó tömegét, nem elég az, ami a forgalmiban van.
F=m*a. Ha a gyorsulást tudjuk, de a tömeget csak megsaccoljuk, az erő is hibás.
Ha jól látom, 133 ló, 315 Nm volt a kiindulási pont. Nem tudom, hanyadikban mértétek a gyorsulást.
Azért nem mind1, mert az 1-2 kiesik, az elpörgő kerekek miatt. A 3 talán jó, de a 4 lenne az igazi, azzal meg az a baj, hogy már gyorsan mész, és a szél, légellenállás is beleszól. Persze nyilván a 130 az nem 70 vagy 200. De a hibaszázalék akár annyi is lehet, mint amennyi a plusz. Persze nyilván az első és másodiknál szinte ugyanakkorát téved, azaz a változás szépen látható.
De hát ez is egy vélemény. Én ugye chip-ellenes vagyok...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5999 Dátum: 2008.06.07 szombat, 00:54:53 »

Én ugye chip-ellenes vagyok...
Ki kellene próbálnod jól megírt, chipes autót, hátha változik a véleményed.  integet2
Én csak ritkán, előzésnél veszem nagy hasznát a plussz Nm-nek és lóerőnek, amúgy normál használom a gépet, nem fitotgatom az erejét.
Kiváncsiságból egy-két rugalmassági mérést csinálok az autómmal, 60-ról 80-ról, 4., 5., sebességben. Tipikus előzési szitu! Remélem írtok ti is egy két mérési eredményt.  nezze
Naplózva
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.101 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.