Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.17 péntek, 03:37:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2479908 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6100 Dátum: 2008.07.02 szerda, 22:13:59 »

Ma siófokon beszélgettem a Volkswagen szervizesekkel (szidták mint a bokrot az összest  vigyor3), és ott mondták hogy ha uj betéteket teszünk a régi tárcsához, akkor megkell vasalni hogy jó legyen. Na most én adtam neki ma 140-ről satu többször, meg ilyenek, és tényleg sokkal jobb lett a fék, már szinte tökéletes...  vigyor3
pedig hátsókat még nemis cseréltem ki..milessz akkor, lefejelem a kormányt tuti, mégis csk jók lesznek ezek a gyári betétek?Huh?? fejvakaras
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6101 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 00:08:40 »

Ma siófokon beszélgettem a Volkswagen szervizesekkel (szidták mint a bokrot az összest  vigyor3), és ott mondták hogy ha uj betéteket teszünk a régi tárcsához, akkor megkell vasalni hogy jó legyen. Na most én adtam neki ma 140-ről satu többször, meg ilyenek, és tényleg sokkal jobb lett a fék, már szinte tökéletes...  vigyor3
pedig hátsókat még nemis cseréltem ki..milessz akkor, lefejelem a kormányt tuti, mégis csk jók lesznek ezek a gyári betétek?Huh?? fejvakaras

Ezt a dobfékesnél szokták, nem?
Az új tárcsákat az első pár km-en kimélni szoktuk, mert megvetemedhet egy-egy hirtelen fékezéstől.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #6102 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 07:37:05 »

Ma siófokon beszélgettem a Volkswagen szervizesekkel (szidták mint a bokrot az összest  vigyor3), és ott mondták hogy ha uj betéteket teszünk a régi tárcsához, akkor megkell vasalni hogy jó legyen. Na most én adtam neki ma 140-ről satu többször, meg ilyenek, és tényleg sokkal jobb lett a fék, már szinte tökéletes...  vigyor3
pedig hátsókat még nemis cseréltem ki..milessz akkor, lefejelem a kormányt tuti, mégis csk jók lesznek ezek a gyári betétek?Huh?? fejvakaras

a vasalás nem egyenlő a satuzással Smiley vasalni olyan helyen kell ahol nincs forgalom egyáltalán. szépen lassan kell menni (max 20km/h) monnyuk 2.-ban, és a folyamatosan nyomni a féket. nem megállóra, csak annyira, h érezd már fog. ezt nem kell túlzásba se vinni mert pillanatok alatt le lehet égetni és akkor több a kár mint a haszon. a dolog akkor jó ha többször ismétled (2X - 3X) de egyhuzamba max 300-500 méter aztán hagyni kell hűlni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #6103 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 07:38:23 »

Ezt a dobfékesnél szokták, nem?
Az új tárcsákat az első pár km-en kimélni szoktuk, mert megvetemedhet egy-egy hirtelen fékezéstől.

itt most kifejezetten új betét/régi tárcsáról van szó. oda is van írva ... tessék csak rendesen elolvasni! eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6104 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 11:08:36 »

itt most kifejezetten új betét/régi tárcsáról van szó. oda is van írva ... tessék csak rendesen elolvasni! eplus2 eplus2 eplus2

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #6105 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 20:23:48 »

Sajnos én kicsit elhanyagoltam a fék kérdést, és szerintem érdemes lenne féklötyit cserélnem. Meg már 50 ezret mentem a kocsival, mióta megvettem, és nem tudom, milyen állapotban vannak a tárcsák meg a betétek.
Ha a betét elkopott, akkor azt jelzi valami, vagy csak a nyikorgás?
Érdemes a gyárinál komolyabb betétet venni? Igazából nekem ezzel sincs bajom, csak VW Paszuly után meg kellett szoknom, hogy trabantosabban kell nyomni. Általában időben szoktam fékezni, motorfékkel együtt, így szerintem a gyári teljesen jó. Ha meg blokkolni kell, akkor azt a pár másodperc fullpóvert szerintem akármilyen fék tudja, vagy nem így van?
A trabantosság ellen lehet olyasmit csinálni, hogy megnöveljük a rásegítést? Nagyobb rásegítő nyomás (vagy vákuum, nemtom) elérhető?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6106 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 21:00:40 »

Sajnos én kicsit elhanyagoltam a fék kérdést, és szerintem érdemes lenne féklötyit cserélnem. Meg már 50 ezret mentem a kocsival, mióta megvettem, és nem tudom, milyen állapotban vannak a tárcsák meg a betétek.
Ha a betét elkopott, akkor azt jelzi valami, vagy csak a nyikorgás?
Érdemes a gyárinál komolyabb betétet venni? Igazából nekem ezzel sincs bajom, csak VW Paszuly után meg kellett szoknom, hogy trabantosabban kell nyomni. Általában időben szoktam fékezni, motorfékkel együtt, így szerintem a gyári teljesen jó. Ha meg blokkolni kell, akkor azt a pár másodperc fullpóvert szerintem akármilyen fék tudja, vagy nem így van?
A trabantosság ellen lehet olyasmit csinálni, hogy megnöveljük a rásegítést? Nagyobb rásegítő nyomás (vagy vákuum, nemtom) elérhető?

A fékolaj csere segít. De a betét/tárcsa állapotától is függ a fékerő nagysága...
Amúgy nem a fékerővel van baj, hanem a fékszervó rásegítése kevesebb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6107 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 21:57:55 »

a vasalás nem egyenlő a satuzással Smiley vasalni olyan helyen kell ahol nincs forgalom egyáltalán. szépen lassan kell menni (max 20km/h) monnyuk 2.-ban, és a folyamatosan nyomni a féket. nem megállóra, csak annyira, h érezd már fog. ezt nem kell túlzásba se vinni mert pillanatok alatt le lehet égetni és akkor több a kár mint a haszon. a dolog akkor jó ha többször ismétled (2X - 3X) de egyhuzamba max 300-500 méter aztán hagyni kell hűlni.

Valóban ők is ugy szokták megvasalni hogy beállnak fékpadba, elinditják és fékeznek, de nekem sajna még nincs fékpadom  vigyor3
Arra amit te mondtál úton ,meg nemis gondoltam, szal én igy csináltam és most fasza lett  nyes nyes
Naplózva
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #6108 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 16:27:33 »

Hétvégén bekerült a tolató-parkolás segítő radar a MONDI-ba.
http://kepfeltoltes.hu/view/080707/Photo_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080707/Photo_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080707/Photo_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080707/Photo_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080707/Photo_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
deis
Vendég
« Új hozzászólás #6109 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 18:54:24 »

 Most vasárnap cseréltem hátsó féket, tárcsa+betét. Egy kicsit megvasalgattam én is, majd a használat közben bekopik. Kipróbáltam azt is mekkorát fog a fék, hatalmas. 130-ról nem vészfékezéssel, hanem rövid idő alatt folyamatosan növelt fékerővel lassultam 30-40-re. Ezt se árt kripóbálni, csak hogy, tudja az ember. Persze csak erre alkalmas helyen. Nem irigylem az F-1 pilótákat, ők gondolom 200 km/h-t vesztenek ennyi idő alatt.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6110 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 19:10:00 »

Most vasárnap cseréltem hátsó féket, tárcsa+betét. Egy kicsit megvasalgattam én is, majd a használat közben bekopik. Kipróbáltam azt is mekkorát fog a fék, hatalmas. 130-ról nem vészfékezéssel, hanem rövid idő alatt folyamatosan növelt fékerővel lassultam 30-40-re. Ezt se árt kripóbálni, csak hogy, tudja az ember. Persze csak erre alkalmas helyen. Nem irigylem az F-1 pilótákat, ők gondolom 200 km/h-t vesztenek ennyi idő alatt.
Száraz pályán 320-ról 80-ra 2,9-3 sec beállítástól függően......... wow1  Felfoghatatlan fejvakaras
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6111 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 22:18:38 »

Most vasárnap cseréltem hátsó féket, tárcsa+betét. Egy kicsit megvasalgattam én is, majd a használat közben bekopik. Kipróbáltam azt is mekkorát fog a fék, hatalmas. 130-ról nem vészfékezéssel, hanem rövid idő alatt folyamatosan növelt fékerővel lassultam 30-40-re. Ezt se árt kripóbálni, csak hogy, tudja az ember. Persze csak erre alkalmas helyen. Nem irigylem az F-1 pilótákat, ők gondolom 200 km/h-t vesztenek ennyi idő alatt.

Állítólag ezt nem szabad új tárcsáknál, és betéteknél, elösször finoman össze kell "koptatni" őket, mert egy nagy fékezés hatására deformálódhat.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6112 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 22:27:58 »


Frankó!  eljen
Csak nem dugtátok nagyon el azt a kijlezőt? Tolatásnál a kulcsot nézi a legkevésbé az ember.  vigyor3
Én még a kijelzővilágítást műteném át zöldre, hogy illeszkedjen az autó belteréhez.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6113 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 23:16:44 »

Frankó!  eljen
Csak nem dugtátok nagyon el azt a kijlezőt? Tolatásnál a kulcsot nézi a legkevésbé az ember.  vigyor3
Én még a kijelzővilágítást műteném át zöldre, hogy illeszkedjen az autó belteréhez.

Hát igen a kijelzőt a jobb "C" oszlop környékére szerelném. A tolatásnál célszrű hátrafordulni.?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6114 Dátum: 2008.07.07 hétfő, 23:20:16 »

Hát igen a kijelzőt a jobb "C" oszlop környékére szerelném. A tolatásnál célszrű hátrafordulni.?

Én szeretek a kombival hátrafordulva tolatni, ahol az üveg ott a vége. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #6115 Dátum: 2008.07.08 kedd, 04:47:57 »

Én szeretek a kombival hátrafordulva tolatni, ahol az üveg ott a vége. Smiley
Én sose fordulok hátra tolatás kozben, mindig tükörből tolatok.Meg változó hangjelzést ad,ahogy közeledik valamilyen tárgy felé egyre ütemesebben szól.
Naplózva
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #6116 Dátum: 2008.07.08 kedd, 04:58:05 »

Frankó!  eljen
Csak nem dugtátok nagyon el azt a kijlezőt? Tolatásnál a kulcsot nézi a legkevésbé az ember.  vigyor3
Én még a kijelzővilágítást műteném át zöldre, hogy illeszkedjen az autó belteréhez.
Ha az első érzékelők vannak bekapcsolva akkor az autó elelyéhez közeledő tárgyat jelzi,fura lenne akkor a C oszlopot nézni.Tolatásnál a tukröt nézem,legalábbis én meg gondolom aki járt nagy autóval az megszokta.A zöld kijelzőn én is gondolkodtam már,esetleg tudja valaki hol lehet hozzá ledeket venni?
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6117 Dátum: 2008.07.08 kedd, 09:53:39 »

Ha az első érzékelők vannak bekapcsolva akkor az autó elelyéhez közeledő tárgyat jelzi,fura lenne akkor a C oszlopot nézni.Tolatásnál a tukröt nézem,legalábbis én meg gondolom aki járt nagy autóval az megszokta.A zöld kijelzőn én is gondolkodtam már,esetleg tudja valaki hol lehet hozzá ledeket venni?

Kell hozzá egy zöld diffuzor fólia is az LCD alá LOmex.hu nál kapsz ledeket mindenfélét. Elöbb szedd szét hogy beazonosítsd mi van benne valószínű SMD felület szerelt lesz.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6118 Dátum: 2008.07.08 kedd, 10:17:31 »

Kell hozzá egy zöld diffuzor fólia is az LCD alá LOmex.hu nál kapsz ledeket mindenfélét. Elöbb szedd szét hogy beazonosítsd mi van benne valószínű SMD felület szerelt lesz.

Ha ledek világítják meg, azzal nem sok mindent tudsz csinálni a led cseréjén kívül. Azért, mert a zöld led csak zöld fényt bocsát ki, ha azt kiszűröd, semmi sem fog maradni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6119 Dátum: 2008.07.08 kedd, 10:31:30 »

Ha ledek világítják meg, azzal nem sok mindent tudsz csinálni a led cseréjén kívül. Azért, mert a zöld led csak zöld fényt bocsát ki, ha azt kiszűröd, semmi sem fog maradni.

Nézd meg a FordFocus.hu barkács rovatban az LCD színváltoztatás témát. A diffuzor fólia is közreműködik a szinesítésben ott polir papírral lecsiszolták a zöldítést a fóliáról.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6120 Dátum: 2008.07.08 kedd, 11:29:38 »

Nézd meg a FordFocus.hu barkács rovatban az LCD színváltoztatás témát. A diffuzor fólia is közreműködik a szinesítésben ott polir papírral lecsiszolták a zöldítést a fóliáról.

Bocsi, most nincs időm ezt végignézni, de ott mondjuk zöld ledből csináltak kék színt?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #6121 Dátum: 2008.07.08 kedd, 14:46:41 »

Kell hozzá egy zöld diffuzor fólia is az LCD alá LOmex.hu nál kapsz ledeket mindenfélét. Elöbb szedd szét hogy beazonosítsd mi van benne valószínű SMD felület szerelt lesz.
Ha pénteken tudnál jönni a Lurdy-hoz megbeszélhetnénk. worship
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6122 Dátum: 2008.07.08 kedd, 15:09:02 »

Ha pénteken tudnál jönni a Lurdy-hoz megbeszélhetnénk. worship

Sajna nem fogok menni - indulunk nyaralni, de ott a cikk a fordfocus.hu-n azt megnézed és látni fogod
Naplózva
deis
Vendég
« Új hozzászólás #6123 Dátum: 2008.07.09 szerda, 19:21:52 »

Az 1.8-as motort csiptuningal menyire lehet húzni? fejvakaras érdemes egyáltalán? fejvakaras csinált már valaki ilyet? fejvakaras Most ajánlották ingyen grátiszba, hogy megcsinálják, ha nem tetszik, akkor visszairják a régi programot. Grin
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6124 Dátum: 2008.07.09 szerda, 19:29:48 »

Az 1.8-as motort csiptuningal menyire lehet húzni? fejvakaras érdemes egyáltalán? fejvakaras csinált már valaki ilyet? fejvakaras Most ajánlották ingyen grátiszba, hogy megcsinálják, ha nem tetszik, akkor visszairják a régi programot. Grin

kb +5 ló programból, szóval felesleges, érezni nem is fogod
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6125 Dátum: 2008.07.09 szerda, 21:21:44 »

Tüske!

Voltam bennt a Robinál és megnéztem a te chiptuning paramétereidet amit állitott, az eredetihez képest, nem rossz.... nyes nyes
Majd ha megyek énis, azt beszéltük hogy indulásnak lehet rárakjuk a tiedét (persze lementjük a sajátomat biztos ami biztos), és azt finomitjuk tovább.. vigyor3
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #6126 Dátum: 2008.07.23 szerda, 11:25:54 »

Tüske!

Voltam bennt a Robinál és megnéztem a te chiptuning paramétereidet amit állitott, az eredetihez képest, nem rossz.... nyes nyes
Majd ha megyek énis, azt beszéltük hogy indulásnak lehet rárakjuk a tiedét (persze lementjük a sajátomat biztos ami biztos), és azt finomitjuk tovább.. vigyor3

Hi!Jól látom hogy itt valami tddi chip tuningról van szó!Milyen,mennyi?Milyen elven müxik?Hol tudok róla olvasni?Van hosszu távú tapasztalat?Tulkép nem tuningolni hanem fogyasztást szeretnék csökenteni,és szeretném ha még vagy 300000 elmenne a verda.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6127 Dátum: 2008.07.23 szerda, 12:14:51 »

szeretném ha még vagy 300000 elmenne a verda.

Ebben az esetben én semmilyen tuningot nem tennék bele. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6128 Dátum: 2008.07.23 szerda, 12:49:44 »

Ebben az esetben én semmilyen tuningot nem tennék bele. Smiley
Egyet értek
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #6129 Dátum: 2008.07.23 szerda, 13:14:20 »

Ebben az esetben én semmilyen tuningot nem tennék bele. Smiley
Hát igen.Én is ugy gondolom,hogy a gyári értékek a legjobbak.Föleg ebben a kiélezett eladási versenyben,egy literel kevesebb fogyasztásra képes autó,nagy kihivás lenne a konkurenseknek,és még se igy lövik be gyárilag a gépeket.Ezen kivül a ford tervezö mérnökei biztos komolyabb aparátusal üzemelnek mint ezek a mindenféle tuningbox fejlesztők.
Ezek a hömérséklet,és egyébb jeladó becsapós megoldások,hosszú távon szerintem se tesznek jót egy autónak.
Bio üzemannyagon gondolkodtam,de kb 1000eu az átépités,és a te példádból okulva nagyon féltem az adagolóm minden átalakitástól.
Egyik tdci-s ismerösöm esküszik valami dream power üzemannyag adalékra.1liter/10000km-re elég.10pénz az ára,és 20pénzt sporol vele.140nél megpakolva 5.8 eszik a mondija,és 400000km alatt még nem kellet csak lendkereket cserélnie.Persze ö nagyon ki van élezve a sporolásra.Én már arra gyanakszom,hogy anno nekem a tdci-ben a tempomat és a nehéz lábbam tette tönkre állandoan a porlasztókat az osztrák hegyekben.
Egy galaxis kolega már 800000km tart,még soha nem cserélt porlasztót,ö a dyno tab-ra esküszik,de szerinte nem csöken a fogyasztás a cemikáliáktól,esetleg a cetánt emeli és tisztán tartja az üzemanyag rendszert.Viszont neki van chip is a kocsiba és 1.2lityivel kevesebbet eszik.Na ezek után igazodjon el az ember!Miért kell mindent a saját börömön megtapasztalnom?
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6130 Dátum: 2008.07.23 szerda, 15:09:58 »

a ford tervezö mérnökei biztos komolyabb aparátusal üzemelnek mint ezek a mindenféle tuningbox fejlesztők.

Hát ez az! Smiley Szerintem innentől kezdve el van döntve a dolog. Ha a motort optimáisabban lehetne még üzemeltetni a Ford úgy programozta volna, nekik is nagy reklám az alacsony fogyi!
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.23 szerda, 15:11:36 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6131 Dátum: 2008.07.23 szerda, 15:16:55 »

Hát igen.Én is ugy gondolom,hogy a gyári értékek a legjobbak.

Nem feltétlenül a legjobbak, mert az egy általános beállítás, és van ugyi szórás. Ezt lehet finomhangolni, az adott motorra, de akkor a lóerő marad ugyanannyi. Hogy a tuning csökkenti-e a fogyit? Azt úgy lehetne megállapítani, hogy pad, és mérés.
Azok a tuningok, amik csak CR nyomást emelnek, és több üzemanyagot tolnak be, azok nyilván nem csökkentik, de a szgépet becsapják, az kevesebbet fog kiírni.
Ha emeled a turbónyomást, elvileg nő a hatásfok, úgy csökkenhet a fogyi.
Én nem fűznék vérmes reményeket a fogyicsökkentéshez. Inkább tanulj meg keveset fékezni, csak a gázzal változtasd a sebességed (kivéve, amikor muszály fékezni). A múltkor megszámoltam, az előttem lévő kb 20-at fékezett, mire én 1-et. Ezzel tudsz igazán spórolni. És hogy csökkented a sebességed, és mondjuk ritkábban állsz meg (így a menetidő ugyanaz marad).
A külföld is csökkenti a fogyit, ott azért óvatosabb az ember.
Biztosan mondták már olyanok, akiknek van, hogy mennyit csökkent a fogyija. Ez egyrészt szgép csalás, másrészt szubjektív. Csak úgy lehetne eldönteni, ha padon lemérnénk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6132 Dátum: 2008.07.23 szerda, 17:32:22 »

Hát igen.Én is ugy gondolom,hogy a gyári értékek a legjobbak.
Ez nem biztos hogy mindig így van

Föleg ebben a kiélezett eladási versenyben,egy literel kevesebb fogyasztásra képes autó,nagy kihivás lenne a konkurenseknek,és még se igy lövik be gyárilag a gépeket.Ezen kivül a ford tervezö mérnökei biztos komolyabb aparátusal üzemelnek mint ezek a mindenféle tuningbox fejlesztők.
Na ez viszont igaz

Ezek a hömérséklet,és egyébb jeladó becsapós megoldások,hosszú távon szerintem se tesznek jót egy autónak.
Ebben teljesen egyet értek

Bio üzemannyagon gondolkodtam,de kb 1000eu az átépités,és a te példádból okulva nagyon féltem az adagolóm minden átalakitástól.
Nagyon gyorsan verd ki még a gondolatát is fejedből a biodizelnek. A biodizel egy TDCi-nek nagyon nem lenne jó.


Egyik tdci-s ismerösöm esküszik valami dream power üzemannyag adalékra.1liter/10000km-re elég.10pénz az ára,és 20pénzt sporol vele.140nél megpakolva 5.8 eszik a mondija,és 400000km alatt még nem kellet csak lendkereket cserélnie.Persze ö nagyon ki van élezve a sporolásra.
Na ez a placebo hatás. Simán azért kevesebb mert nem nyomja neki. Szomorú tény de tartós 140-el nekem megpakova kevesebb mint 5,8 és semilyen plusz cefrét nem rakok bele.

Én már arra gyanakszom,hogy anno nekem a tdci-ben a tempomat és a nehéz lábbam tette tönkre állandoan a porlasztókat az osztrák hegyekben.
Ez egy helyes meglátás

Egy galaxis kolega már 800000km tart,még soha nem cserélt porlasztót,ö a dyno tab-ra esküszik,de szerinte nem csöken a fogyasztás a cemikáliáktól,esetleg a cetánt emeli és tisztán tartja az üzemanyag rendszert.Viszont neki van chip is a kocsiba és 1.2lityivel kevesebbet eszik.Na ezek után igazodjon el az ember!Miért kell mindent a saját börömön megtapasztalnom?
Nem igaz hogy a chiptől kevesebbet eszik. Amennyivel átveri a számítógépet fogyasztás terén csak ennyival tól be több üzemanyagot, így ennyivel fog jobban menni (meg füstölni)
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #6133 Dátum: 2008.07.23 szerda, 17:52:33 »

Kösszönöm a megerösitéseket a témában!Akkor marad továbbra is a finom láb munka,és a rutinos vezetés.Chip-et legfeljebb a Pc-ben cserélek,vagy a sós chips-et veszek az árán.A lötyöket meg továbbra is megiszom,persze csak ha nem vezetek.
Még egy kérdésem lenne!Csak a green peace ne olvassa el!Katalizátor csere sima vas csőre esetleg,nem csökenti a fogyit???
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6134 Dátum: 2008.07.23 szerda, 18:15:47 »

Kösszönöm a megerösitéseket a témában!Akkor marad továbbra is a finom láb munka,és a rutinos vezetés.Chip-et legfeljebb a Pc-ben cserélek,vagy a sós chips-et veszek az árán.A lötyöket meg továbbra is megiszom,persze csak ha nem vezetek.
Még egy kérdésem lenne!Csak a green peace ne olvassa el!Katalizátor csere sima vas csőre esetleg,nem csökenti a fogyit???
Szia!
Nekem nem a szomszéd mesélte, hogy ő attól hallotta hogy.... meg nem is az interneten olvastam, hanem több mint két éve chippes az autóm és én használom, és nem is a fedélzeti számolja a fogyit,mert az úgysem pontos, hanem egyszerűen megtett km-hez hány litert tankolok elvet használom.
Kb 4-5 decivel eszik kevesebbet, jobban megy és nem is füstöl jobban.
Eddigi legkomolyabb meghibásodása az autónak a termosztát volt (de ez is még chippelés előtt) pedig nem 3-4 éves az autó.
Vannak jó programok meg vannak rosszak, boxot meg még a legdrágábbak közül se választanék mert abból nincs jó! wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6135 Dátum: 2008.07.23 szerda, 18:18:10 »

Még egy kérdésem lenne!Csak a green peace ne olvassa el!Katalizátor csere sima vas csőre esetleg,nem csökenti a fogyit???
Nem csökkenti, és még jobban sem megy.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6136 Dátum: 2008.07.23 szerda, 18:27:01 »

Szia!
Nekem nem a szomszéd mesélte, hogy ő attól hallotta hogy.... meg nem is az interneten olvastam, hanem több mint két éve chippes az autóm és én használom, és nem is a fedélzeti számolja a fogyit,mert az úgysem pontos, hanem egyszerűen megtett km-hez hány litert tankolok elvet használom.
Kb 4-5 decivel eszik kevesebbet, jobban megy és nem is füstöl jobban.
Eddigi legkomolyabb meghibásodása az autónak a termosztát volt (de ez is még chippelés előtt) pedig nem 3-4 éves az autó.
Vannak jó programok meg vannak rosszak, boxot meg még a legdrágábbak közül se választanék mert abból nincs jó! wave
Nekem se a szomszéd mondta. Kidobtam a francba nem akarom magam áltatni, hogy kevés a fogyasztás. Számolj egy picit utána nézd meg mennyit tankolsz a kútnál és nézd mennyit mentél. Ja meg még annyit a szubjektív érzésen túl én a mért értékekből is megmondom hogy mennyire van chippelve egy motor. Kérdezd meg Gabót vagy Zsoelt miket mértünk. Másrészt azért legyen cippelve hogy 210-nél lekorlátozzon? Má bocs de akor járhatnék paszulyal is. Undecided
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6137 Dátum: 2008.07.23 szerda, 19:01:29 »

Nekem se a szomszéd mondta. Kidobtam a francba nem akarom magam áltatni, hogy kevés a fogyasztás. Számolj egy picit utána nézd meg mennyit tankolsz a kútnál és nézd mennyit mentél. Ja meg még annyit a szubjektív érzésen túl én a mért értékekből is megmondom hogy mennyire van chippelve egy motor. Kérdezd meg Gabót vagy Zsoelt miket mértünk. Másrészt azért legyen cippelve hogy 210-nél lekorlátozzon? Má bocs de akor járhatnék paszulyal is. Undecided
Nem is rád meg a szomszédodra gondoltam  Wink
De nagyon nagy b@romságokat lehet hallani,meg olvasni a témával kapcsolatban,mind pozitív mind negatív oldalról, pl a 1,5l-es fogyi esés az eléggé hihetetlen, meg hogy pár ezer alatt kidől a motor...stb...stb.
Én mindig úgy számolom a fogyit ahogy írtam.
Az enyém még soha nem korlátozott le!!!  Viszont előző TDI-mben bróbáltam boxot, az igen....kukáig meg sem állt.
Az írottal az is vadálat lett...sőt az sokkal vadálatabb mint ez, igaz ezt direkt ilyenre kértem.
Bakker..Te nagyon utálod a paszulyokat  hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6138 Dátum: 2008.07.23 szerda, 19:10:35 »

Szia!
Nekem nem a szomszéd mesélte, hogy ő attól hallotta hogy.... meg nem is az interneten olvastam, hanem több mint két éve chippes az autóm és én használom, és nem is a fedélzeti számolja a fogyit,mert az úgysem pontos, hanem egyszerűen megtett km-hez hány litert tankolok elvet használom.
Kb 4-5 decivel eszik kevesebbet, jobban megy és nem is füstöl jobban.
Eddigi legkomolyabb meghibásodása az autónak a termosztát volt (de ez is még chippelés előtt) pedig nem 3-4 éves az autó.
Vannak jó programok meg vannak rosszak, boxot meg még a legdrágábbak közül se választanék mert abból nincs jó! wave

Ezt úgy hívják, hogy szubjektív megítélés. Ahogy egy szembeszél, hőfok, gumi, eső miegymás módosíthatja, akár a hangulatod is befolyásolhatja, de a gumi is beleszólhat a fogyiba. Az, amit a chipes csávók mondanak, hogy most erősebb, ezért fog kevesebbet fogyasztani, na ez marhaság. Ha úgy lenne, hogy mondjuk 80-nál nem bírja az 5-öt, a chippel meg igen, ebben az esetben OK. De a 4-5 decit nem tartom valószínűnek, mert ahogy emlékszem, te 5-6 körüli fogyival jársz, és ez annak kb a 10%-a. Ennyit nem hoz.
Én max 1-2 decit valószínűsítenék, vagy kevesebbet. Engem igazából az győzne meg, ha kimérnénk labor körülmények között a fogyit chippel, majd nélküle, és összevetnénk. Szerintem kb ugyanannyi lenne, hibahatáron belül.
Én is mentem már "ugyanolyan körülmények között", és a fogyimérő szerinti fogyi pár decivel is eltérhet.
Szerintem ebben inkább a placebo hatás van.

De, maradjunk abban, hogy én nem hiszek benne, te meg igen.

A box - lehet jót is, meg rosszat is mondani róla. Előnye, hogy a motorvédelmet nem tudja megkerülni, nem tudod a motort széthajtani.
Az írott programnál a védelmet is megkerülik.
Chip. Ha a 115, 130 vagy a 155 ló nem elég, a chippel sem lesz az.

Párezer alatt kidőlt motorról lehet hallani, konkrétan az a srác, aki az 1,8 td-t felhúzta asszem 150 lóra.
Az egyik ismerősöm a bmw 320d-t húzta fel a 150 lóról kb 170-re. Addig jó is volt, míg szét nem ment a turbója, valami 400k volt a javítás.
Az extrém tuning igenis hogy rettentő gyorsan hazavágja a motort. A gyengébb tuning kevésbé. Most ugye ha a motor élettartama 500e, és lecsökkenti 400-ra, hát ez így nem egy lényeges dolog, ez bele is férne.
Több ilyen tunert ismerek. Audi A3 1,9 tdi valami 200 lóra felhúzva, meg egy másik is hasonló felálással, az kb 3 havonta cserélgeti a turbókat.
De kilyukad a dugattyú, csapágyas lesz, elreped a fej, elgörbül a hajtókar, vagy ilyesmi, és a motor nem ismer a 400e-es szabályról... akkor mégsem jött be az elmélet.
Az M5 motorja sem arról híres, hogy több százezer kilométert menne le.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6139 Dátum: 2008.07.23 szerda, 19:33:48 »

Hát ez az! Smiley Szerintem innentől kezdve el van döntve a dolog. Ha a motort optimáisabban lehetne még üzemeltetni a Ford úgy programozta volna, nekik is nagy reklám az alacsony fogyi!

Hát ha a legoptimálisabbra és dinamikusabbra lenne beállitva az autó akkor kb olyan lenne mint amit egy normális chiptuninggal beállitanak( nem tuningbox-al,azt inkább hadjuk most), de a gyártóknak nem ez a legfőbb és elsődleges céljuk, hanem hogy megfeleljen az autó az emissziós és környezeti határértékeknek.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6140 Dátum: 2008.07.23 szerda, 19:39:02 »

Hát ha a legoptimálisabbra és dinamikusabbra lenne beállitva az autó akkor kb olyan lenne mint amit egy normális chiptuninggal beállitanak( nem tuningbox-al,azt inkább hadjuk most), de a gyártóknak nem ez a legfőbb és elsődleges céljuk, hanem hogy megfeleljen az autó az emissziós és környezeti határértékeknek.

Ha a dolog úgy történne, hogy lemérik az autót fékpadon, ez alapján készül a s/w, hogy kielemezi a összes mért adatot, azokat korrigálja, fel az új sw, újra mérés... na nem ez a jellemző.
Letölti a netről, rányomja, jobban megy? Igen? Akkor ennyiannyi lesz.
Amúgy a jól beállított autó optimuma a kis fogyi és jó emissziónál van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6141 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:08:16 »

Egy két dologgal nem igazán értek egyet...
Pont ma voltam telepiteni egy emelőt a Mohácsi FORD-nál, amikor is betoltak egy TDCI-t amiben TUNINGBOX volt és megdöglött rendesen (4 porlasztó, szivattyú,stb) és jött az igazságügyi szakértő ,mert a manusz nem akarta kifizetni a potom 700.000ft-os javitást. Beszéltem a szakértővel és egyértelműen kijelentette hogy a box volt a ludas és az miatt ment szét....
A Tuningboxok valós értékeket hamisitanak meg nem valós értékekre és ez nem jó dolog az autó számára ezért megy szét idővel, mivel az autó védelmi rendszere( érzékelők,ECU,stb) nem érzik a rossz értékeket mert akkor letiltana vagy szabályozna...szerintem ezen nincs nagyon még mit beszélni, és még ott az a lehetőség hogy meghibásodik a box is és az + egy hibalehetőség, és az ember még csak észre sem veszi nagyon.
A chiptuning (ECU átirás) semmiféle meghibásodási lehetőséget nemigazán tud csinálni a boxhoz képest, mivel nem hamisit meg értékeket és az autó védelmi rendszere érzékeli a túlzott eltéréseket és közbelép.EZT nem tudják kiiktatni az ECU-ból chiptuningnál sem. Tehát ha ugymond elbasznak egy chiptuningot és érezhető lessz a dolog, akkor az autón észre fogod venni, ledadog, füstöl,nem megy,stb.......és belehet állitani ujra.
Az autóban lévő mechanikai alkatrészek többszörösen túlvannak méretezve az autóhoz elvárt paramétereknek, ha valami eltörik,vagy elromlik az chip nélkül is megtörtént volna.
És bizony egy normálisan optimalizált chiptuningnál ha minden érték megfelelően tűrésen belül van felvéve (gázpedáljeladó,befecskendezett mennyiség,stb) az autó kevesebbet fogyaszt....
De csak olyan helyen csinálják akiknél már van mit a tejbe apritani.... vigyor3 vigyor3
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6142 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:38:43 »

Ezt úgy hívják, hogy szubjektív megítélés. Ahogy egy szembeszél, hőfok, gumi, eső miegymás módosíthatja, akár a hangulatod is befolyásolhatja, de a gumi is beleszólhat a fogyiba. Az, amit a chipes csávók mondanak, hogy most erősebb, ezért fog kevesebbet fogyasztani, na ez marhaság. Ha úgy lenne, hogy mondjuk 80-nál nem bírja az 5-öt, a chippel meg igen, ebben az esetben OK. De a 4-5 decit nem tartom valószínűnek, mert ahogy emlékszem, te 5-6 körüli fogyival jársz, és ez annak kb a 10%-a. Ennyit nem hoz.
Én max 1-2 decit valószínűsítenék, vagy kevesebbet. Engem igazából az győzne meg, ha kimérnénk labor körülmények között a fogyit chippel, majd nélküle, és összevetnénk. Szerintem kb ugyanannyi lenne, hibahatáron belül.
Én is mentem már "ugyanolyan körülmények között", és a fogyimérő szerinti fogyi pár decivel is eltérhet.
Szerintem ebben inkább a placebo hatás van.

De, maradjunk abban, hogy én nem hiszek benne, te meg igen.

A box - lehet jót is, meg rosszat is mondani róla. Előnye, hogy a motorvédelmet nem tudja megkerülni, nem tudod a motort széthajtani.
Az írott programnál a védelmet is megkerülik.
Chip. Ha a 115, 130 vagy a 155 ló nem elég, a chippel sem lesz az.

Párezer alatt kidőlt motorról lehet hallani, konkrétan az a srác, aki az 1,8 td-t felhúzta asszem 150 lóra.
Az egyik ismerősöm a bmw 320d-t húzta fel a 150 lóról kb 170-re. Addig jó is volt, míg szét nem ment a turbója, valami 400k volt a javítás.
Az extrém tuning igenis hogy rettentő gyorsan hazavágja a motort. A gyengébb tuning kevésbé. Most ugye ha a motor élettartama 500e, és lecsökkenti 400-ra, hát ez így nem egy lényeges dolog, ez bele is férne.
Több ilyen tunert ismerek. Audi A3 1,9 tdi valami 200 lóra felhúzva, meg egy másik is hasonló felálással, az kb 3 havonta cserélgeti a turbókat.
De kilyukad a dugattyú, csapágyas lesz, elreped a fej, elgörbül a hajtókar, vagy ilyesmi, és a motor nem ismer a 400e-es szabályról... akkor mégsem jött be az elmélet.
Az M5 motorja sem arról híres, hogy több százezer kilométert menne le.
A gyári program tényleg talán a legjobb...mindenkinek vagy inkább bárkinek.... Ha egy vadbarom is veszi meg az autót, az akkor is bírja ki legalább a garanciaidő lejártáig. Elég elöl elhelyezkedő szempont...stb
és ebből a nagyon jó programból egy olyasvalaki aki ért is hozzá (ez egy lényeges szempont) egy mégjobbat is kihoz.
Az is lehet, hogy ezzel már előbb tönkre tudja tenni a motort az előbb említett réteg, de azoknak meg szerintem oly mindegy hogy mi van alattuk, chippes vagy nem chippes, úgyis kitapossák a belét.......

Ja emlékszem 1,8td 150le meg valami 300Nm....az nem chippes volt hanem mechanikus adagolós, és szerintem nem fér akkora kuplung az 1,8td váltóharangjába, hogy ezeket az értékeket átvigye....messze sem.

Az M5-öt használók meg nem arról híresek, hogy több százezret használják az autójukat. Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6143 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:46:55 »

Egy két dologgal nem igazán értek egyet...
Pont ma voltam telepiteni egy emelőt a Mohácsi FORD-nál, amikor is betoltak egy TDCI-t amiben TUNINGBOX volt és megdöglött rendesen (4 porlasztó, szivattyú,stb) és jött az igazságügyi szakértő ,mert a manusz nem akarta kifizetni a potom 700.000ft-os javitást. Beszéltem a szakértővel és egyértelműen kijelentette hogy a box volt a ludas és az miatt ment szét....
Na, ezt meg honnan a fenéből tudja... átnézte a log fájlokat, meg minden, mi? Szerintem rávágta.
Esetleg megvizsgálta, hogy a szerkó megváltoztatja az értékeket, ami tilos, és ezért van baj...
A gari akármelyik chip beépítésekor ugrik. Egy utólag beszerelt telefonos kihangosító (nem szakszervíz) is elég arra, hogy megvonják a garit.
Aszongya, a pcsúcs elektromos, a kihangosító vágta tönkre.

Nyilván, ezt a választ várták tőle, ezért hívták ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6144 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:51:44 »

A gyári program tényleg talán a legjobb...mindenkinek vagy inkább bárkinek.... Ha egy vadbarom is veszi meg az autót, az akkor is bírja ki legalább a garanciaidő lejártáig. Elég elöl elhelyezkedő szempont...stb
és ebből a nagyon jó programból egy olyasvalaki aki ért is hozzá (ez egy lényeges szempont) egy mégjobbat is kihoz.
Az is lehet, hogy ezzel már előbb tönkre tudja tenni a motort az előbb említett réteg, de azoknak meg szerintem oly mindegy hogy mi van alattuk, chippes vagy nem chippes, úgyis kitapossák a belét.......

Igen, csak te honnan tudod, hogy ért hozzá... fejtettem én már vissza dolgokat, pl a HP nyomtatófájlját. Megvolt a doksi is hozzá, de mindeg volt egy nem dokumentált dolog. Végül megcsináltam, hogy működött, amit szerettem volna, és 100%-os lett, de pár feltételnek teljesülnie kellett, pl nem minden programból nyomtatott anyaggal bánt el. Szóval csak ezzel azt akarom mondani, mindig lehet egy rejtett dolog, amire nem figyel oda, nem is ő, hanem aki a programot készítette, amivel módosítja a beállításokat.
Szóval, akkor mi alapján döntjük el, melyik ért hozzá jól? Akit dícsérnek? Vissza tudod egzakt módon ellenőrizni? NEM.
Persze én is egy kicsit túlmisztifikálom, mert az a 100e km, amennyit tipikusan egy tulajnál van, az nem biztos, hogy kihozza a hibát.
Igen, a kitaposós fajta a gyárit is tönkre tudja vágni, de a chipest csak könnyebben...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6145 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:59:38 »

Na, ezt meg honnan a fenéből tudja... átnézte a log fájlokat, meg minden, mi? Szerintem rávágta.
Esetleg megvizsgálta, hogy a szerkó megváltoztatja az értékeket, ami tilos, és ezért van baj...
A gari akármelyik chip beépítésekor ugrik. Egy utólag beszerelt telefonos kihangosító (nem szakszervíz) is elég arra, hogy megvonják a garit.
Aszongya, a pcsúcs elektromos, a kihangosító vágta tönkre.

Nyilván, ezt a választ várták tőle, ezért hívták ki.

Az ügyfél hivta ki és nem a FORD szakszerviz, de hát beégett emberünk, és nem volt semmi bunda.....

Majdnem egész nap vizsgálta a kocsit.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.23 szerda, 21:02:22 írta bunyek » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6146 Dátum: 2008.07.23 szerda, 20:59:54 »

Igen, csak te honnan tudod, hogy ért hozzá... fejtettem én már vissza dolgokat, pl a HP nyomtatófájlját. Megvolt a doksi is hozzá, de mindeg volt egy nem dokumentált dolog. Végül megcsináltam, hogy működött, amit szerettem volna, és 100%-os lett, de pár feltételnek teljesülnie kellett, pl nem minden programból nyomtatott anyaggal bánt el. Szóval csak ezzel azt akarom mondani, mindig lehet egy rejtett dolog, amire nem figyel oda, nem is ő, hanem aki a programot készítette, amivel módosítja a beállításokat.
Szóval, akkor mi alapján döntjük el, melyik ért hozzá jól? Akit dícsérnek? Vissza tudod egzakt módon ellenőrizni? NEM.
Persze én is egy kicsit túlmisztifikálom, mert az a 100e km, amennyit tipikusan egy tulajnál van, az nem biztos, hogy kihozza a hibát.
Igen, a kitaposós fajta a gyárit is tönkre tudja vágni, de a chipest csak könnyebben...
Hát ez az, ez a lényeg, hogy tudd, hogy olyan helyre viszed ahol értenek is hozzá.

Könnyebben....megérdemli....
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #6147 Dátum: 2008.07.23 szerda, 21:10:28 »

Bakker..Te nagyon utálod a paszulyokat  hehe
Azok miatt akik vezetik Angry
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6148 Dátum: 2008.07.23 szerda, 21:12:48 »

Hát ez az, ez a lényeg, hogy tudd, hogy olyan helyre viszed ahol értenek is hozzá.

Könnyebben....megérdemli....

De pl te miből gondolod, hogy jó helyre vitted? Mérték előtte-utána?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6149 Dátum: 2008.07.23 szerda, 21:26:30 »

Azok miatt akik vezetik Angry
Különben tényleg,  nagy átlagot is nézve mintha agresszívebbek lennének, és a BMW-sek is. duhos2
Lehet ezekhez a szimbólumokhoz ez a fajta mentalitás áll közel. fejvakaras
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 [123] 124 125 126 127 128 129 130 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.