Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.10 péntek, 01:16:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 587441 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
BeG 2.5/V6
Vendég
« Új hozzászólás #850 Dátum: 2013.04.28 vasárnap, 09:18:40 »

A kutyaszőr nem sokat ér, mivel elég jó az orra ahhoz, hogy tudja nincs ott a kutya. A spray biztos nem ér sokat, de úgy hallottam, hogy az ultrahangos riasztó sem. Leghatékonyabb és leghumánusabb megoldásnak a ládacsapdát tartom, tojás csalival (a tojásért "rajonganak" a menyétfélék és ebben élenjáró a nyest). Miután megfogtad, kiviszed a határba vagy egy erdőbe és elengeded (vigyázz meg ne harapjon, mert baromi nagyot tud harapni). De elég messze legyen a munkahelyedtől, különben visszamegy.
Sok sikert!  Smiley

Üdv,
Zoli
Ha elkapom nem ússza meg szárazon. Ha humánus ha nem. Sajnos lent van a csapda is mindig a kocsi elött de probáltam hogy tetem belle halat, tojást, hust, gyümölcsöt és zöldséget is. A környék összes macskája fél tölem, szegény sünöket is halálra rémitetem.  eplus2

Pazar. Sad Hát akadnak megoldások az interneten is, de én pl. láttam olyat, hogy a csöveket/kábelkötegeket körül "bandázsolták" vékony fémhálóval. Gondolom, hogy hasonló okok miatt.
Ultrahangos nyestriasztód van az autóban?

Hát ez elméletileg frekvencia váltos valami izé  hehe

Vagy mozgásérzékelőt betenni a motortérbe egy 150 dB-s kürttel. Többet nem menne vissza... idiota
Sőt a szerelőket is távol tartaná a motortól !  eplus2

Látam olyat hogy damil volt kifeszitve a motortérben és egy kürt volt a damil végén.  wow1 eplus2

 
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2013.04.30 kedd, 09:12:35 »

Ha elkapom nem ússza meg szárazon. Ha humánus ha nem. Sajnos lent van a csapda is mindig a kocsi elött de probáltam hogy tetem belle halat, tojást, hust, gyümölcsöt és zöldséget is. A környék összes macskája fél tölem, szegény sünöket is halálra rémitetem.  eplus2

Hát ez elméletileg frekvencia váltos valami izé  hehe

Látam olyat hogy damil volt kifeszitve a motortérben és egy kürt volt a damil végén.  wow1 eplus2

 

Akadnak praktikák. Cheesy Van egyébként sok más villanyos riasztó is, esetleg lehet, hogy a Tied már döglött. Vagy megszokta. Még tehetsz be esetleg a motortérbe egy sast. idiota
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 16:56:11 »

Valahol az idők során elhagytam a jobb első lengőkarról az első szilentet (a helyén csak 1-2 gumifoszlány van, és előre-hátra/jobbra-balra bukik a kerék ha felemelem a kocsit).  falbav
Csak a szilentet lehet cserélni, vagy célszerűbb komplett lengőkart venni, és egyúttal lecserélni ezzel mindkét szilentet és a gömbfejet si a lengőkaron? (Ahogy látom, bárdinál a legolcsóbb szilentből 2db 5000 körül van, a legolcsóbb lengőkar meg szilentekkel és talpas gömbfejjel 8000Ft.) Vannak típusok, ahol úgy be van sajtolva a szilent, hogy ki/be sem nagyon lehet ütni cserekor, max. célszerszámmal/sajtolóval, így érdemes lengőkart cserélni. Itt hogy van? Illetve mit érdemesebb? Mennyire bonyolult egy ilyen műtét?

Valamint: van ugye egy meglévő problémám, hogy fékezéskor ráz a kormán mint az állat. Már kaptam hozzá bontott féknyergeket, de nem lehet, hogy ennek a szilentnek a hiánya miatt ráz a kormány nagy tempónál való fékezéskor (kisebb sebességről lassítva nem ráz, csak nagy tempóról fékezve.) Nem lehet, hogy bukdácsol a hiányzó szilent miatt a kerék menetirány szerinti első fele ki-be, és ezt érzem fékezéskor, a nyeregnek/betétnek/tárcsának pedig alapvetően nincs is nagy baja?

Az észlelt jelenség, ami miatt kerestem a hibát: egész egyszerűen terhelésváltáskor szabályosan átbukott a kerék függőleges tengelye körül a kocsi, azaz gázadáskor mintha a kasztni beelőzte volna picit a kereket, amikor elvettem a gázt, akkor pedig a kerék löttyent előrébb, mint addig. Felemelve látom, hogy az első kereket megmozgatva a lengőkar hátsó kikötése pontja feszes, akörül az első kikötési pont 3-4 centit tud oldalirányba, illetve menetirányba végállástól-végállásig lötyögni. Mivel az a szilent áll az olajban (dekni tömítést kéne cserélnem végre), gondolom megette az olaj a gumit.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 17:39:20 »

Valahol az idők során elhagytam a jobb első lengőkarról az első szilentet (a helyén csak 1-2 gumifoszlány van, és előre-hátra/jobbra-balra bukik a kerék ha felemelem a kocsit).  falbav
Csak a szilentet lehet cserélni, vagy célszerűbb komplett lengőkart venni, és egyúttal lecserélni ezzel mindkét szilentet és a gömbfejet si a lengőkaron? (Ahogy látom, bárdinál a legolcsóbb szilentből 2db 5000 körül van, a legolcsóbb lengőkar meg szilentekkel és talpas gömbfejjel 8000Ft.) Vannak típusok, ahol úgy be van sajtolva a szilent, hogy ki/be sem nagyon lehet ütni cserekor, max. célszerszámmal/sajtolóval, így érdemes lengőkart cserélni. Itt hogy van? Illetve mit érdemesebb? Mennyire bonyolult egy ilyen műtét?

Valamint: van ugye egy meglévő problémám, hogy fékezéskor ráz a kormán mint az állat. Már kaptam hozzá bontott féknyergeket, de nem lehet, hogy ennek a szilentnek a hiánya miatt ráz a kormány nagy tempónál való fékezéskor (kisebb sebességről lassítva nem ráz, csak nagy tempóról fékezve.) Nem lehet, hogy bukdácsol a hiányzó szilent miatt a kerék menetirány szerinti első fele ki-be, és ezt érzem fékezéskor, a nyeregnek/betétnek/tárcsának pedig alapvetően nincs is nagy baja?

Az észlelt jelenség, ami miatt kerestem a hibát: egész egyszerűen terhelésváltáskor szabályosan átbukott a kerék függőleges tengelye körül a kocsi, azaz gázadáskor mintha a kasztni beelőzte volna picit a kereket, amikor elvettem a gázt, akkor pedig a kerék löttyent előrébb, mint addig. Felemelve látom, hogy az első kereket megmozgatva a lengőkar hátsó kikötése pontja feszes, akörül az első kikötési pont 3-4 centit tud oldalirányba, illetve menetirányba végállástól-végállásig lötyögni. Mivel az a szilent áll az olajban (dekni tömítést kéne cserélnem végre), gondolom megette az olaj a gumit.

még szép hogy okozhatja, vegyél bontott lengőkarokat, szerintem 3ezerből meglehet úszni a kettőt, én legalább is többet biztos nem adnék érte.... De a nyereg is lehet rossz nem? Mivel a tárcsa belsőfele rozsdás....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 17:59:37 »

még szép hogy okozhatja, vegyél bontott lengőkarokat, szerintem 3ezerből meglehet úszni a kettőt, én legalább is többet biztos nem adnék érte.... De a nyereg is lehet rossz nem? Mivel a tárcsa belsőfele rozsdás....

Most épp nem rozsdás a féktárcsa. (Lehet, hogy a féknyereg megmozgatása jót tett neki - de azért fenntartom a nyereg csere lehetőségét.)

Bontott lengőkart érdemes berakni? Ha igen, elfutok és hozok egy szettet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.05 vasárnap, 18:12:52 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 19:08:20 »

még szép hogy okozhatja, vegyél bontott lengőkarokat, szerintem 3ezerből meglehet úszni a kettőt, én legalább is többet biztos nem adnék érte.... De a nyereg is lehet rossz nem? Mivel a tárcsa belsőfele rozsdás....

Lang autonal 30% kedvezmenyt siman radtukmalnak, ugy 14 kornyeken meguszod jo anyagbol a lengokart kompletten.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #856 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 19:17:45 »

Lang autonal 30% kedvezmenyt siman radtukmalnak, ugy 14 kornyeken meguszod jo anyagbol a lengokart kompletten.
Nekem csak szilenteket cseréltek és pár száz km után kifordult a helyéről aztán behegesztették.Otthon inkább kpl. lengőkart cserélnék.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #857 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 19:27:59 »

http://aprod.hu/hirdetes/ford-mondeo-lengokar-IDD8Yz.html#e484944671;r:;s:
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 20:55:43 »


én biztos nem költenék már rá ennyit eladás előtt. lehet bontottat is jót venni 1500ft/db... nekem is lett szilent cserélve, és nekem is kifordult az egyik oldalt  hehe de egy kicsit megápoltam körbe kalapáccsal a szélét a szilentnek, azóta nem jött ki. Még a gyári volt benne, és azon túl hogy egy picit megvolt öregedve kutya baja, csak kicseréltem, hogy az is új legyen  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #859 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 21:08:39 »

én biztos nem költenék már rá ennyit eladás előtt. lehet bontottat is jót venni 1500ft/db... nekem is lett szilent cserélve, és nekem is kifordult az egyik oldalt  hehe de egy kicsit megápoltam körbe kalapáccsal a szélét a szilentnek, azóta nem jött ki. Még a gyári volt benne, és azon túl hogy egy picit megvolt öregedve kutya baja, csak kicseréltem, hogy az is új legyen  eplus2
A - 30%-os 14000,-re reagáltam, mert nem kell hasra esni a kedvezménytől ha máshol fele annyi kedvezmény nélkül is.Amúgy rengeteget elmennek ezek.97-es az autóm és eredeti izzók vannak benne,az elődje 380 ezernél (Óra szerint)dobta el az egyik hátsó lengéscsillapítót.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 21:58:38 »

A - 30%-os 14000,-re reagáltam, mert nem kell hasra esni a kedvezménytől ha máshol fele annyi kedvezmény nélkül is.Amúgy rengeteget elmennek ezek.97-es az autóm és eredeti izzók vannak benne,az elődje 380 ezernél (Óra szerint)dobta el az egyik hátsó lengéscsillapítót.

Azert arra erdemes ranezni, hogy milyen gyartmany. Egy olcso kinai akar el is gorbulhet mar a normal hasznalattol is Cheesy Baromi gyenge anyagokat hasznalnak neha.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2013.05.07 kedd, 11:19:19 »

Tegnap előtt felkerült az mk3 nyereg & focus tárcsa.


Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #862 Dátum: 2013.05.07 kedd, 11:24:41 »

Tegnap előtt felkerült az mk3 nyereg & focus tárcsa.
eljen tapasztalat??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2013.05.07 kedd, 12:48:35 »

eljen tapasztalat??

még bejáratós, de már sokkal jobb mint a gyári  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #864 Dátum: 2013.05.07 kedd, 21:18:22 »

még bejáratós, de már sokkal jobb mint a gyári  smile
Kit érdekel a tapasztalat, nekem ilyen lenne erre verném nyes nyes nyes
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #865 Dátum: 2013.05.07 kedd, 21:30:26 »

Azert arra erdemes ranezni, hogy milyen gyartmany. Egy olcso kinai akar el is gorbulhet mar a normal hasznalattol is Cheesy Baromi gyenge anyagokat hasznalnak neha.
Szerinted melyik kínai fektet pénzt abba, hogy egy kilencvenes évekbeli autóhoz alkatrészeket gyártson? És hány darabot kell ahhoz legyártani , hogy a pénze vissza jöjjön? Hány évig fogja valahol raktározni míg el nem fogy? Ez nem így működik!Egyfajta alkatrészre specializálódott kis cégek szállítják az alkatrészeket az autógyártónak aki azokat összeszereli, ebből lesz az autó. Merci, BMW, Ford, Kia, Suzuki azonos funkciójú alkatrészek ugyanabban a gyárban ugyanazok az emberek szerelik össze. Akkor melyiknek jobb a minősége???
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2013.05.08 szerda, 09:13:50 »

Szerinted melyik kínai fektet pénzt abba, hogy egy kilencvenes évekbeli autóhoz alkatrészeket gyártson? És hány darabot kell ahhoz legyártani , hogy a pénze vissza jöjjön? Hány évig fogja valahol raktározni míg el nem fogy? Ez nem így működik!Egyfajta alkatrészre specializálódott kis cégek szállítják az alkatrészeket az autógyártónak aki azokat összeszereli, ebből lesz az autó. Merci, BMW, Ford, Kia, Suzuki azonos funkciójú alkatrészek ugyanabban a gyárban ugyanazok az emberek szerelik össze. Akkor melyiknek jobb a minősége???

Nagyon nem merek becsülgetni, de láttam már cifra dolgokat. Azóta nincs bizodalmam olyan alkatrészben, amit nem lehet pontosan tudni, hogy honnan származik, meg kit lehet megb*szni ha összefossa magát menet közben Cheesy Csak azt mondom, hogy be careful! Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2013.05.08 szerda, 21:57:31 »

Kit érdekel a tapasztalat, nekem ilyen lenne erre verném nyes nyes nyes

Annyira nem nagy szám ez. Majd ha +megjon a redstuff betet hozza, az mar.... eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 17:20:40 »

hello. Milyen évjárattól vagy motonál lehet találkozni hátsó tárcsafékkel? mert az 1.8-as 97 és -98.12.havin sincs nekem. Mivel abs-es mennyire lenne bonyolult a felrakása?
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #869 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 17:38:35 »

hello. Milyen évjárattól vagy motonál lehet találkozni hátsó tárcsafékkel? mert az 1.8-as 97 és -98.12.havin sincs nekem. Mivel abs-es mennyire lenne bonyolult a felrakása?


Ami biztos, az én autóm 98.02 havi, és hátul tárcsafékes. Én azt gondolom hogy felszereltségfüggő volt a hátsó tárcsafék nem évjárat. Az előző autóm 97-es volt hátul dobfékkel. Egyéb kérdésekben majd a nálam jártasabbak. :-)
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #870 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 18:02:52 »

hello. Milyen évjárattól vagy motonál lehet találkozni hátsó tárcsafékkel? mert az 1.8-as 97 és -98.12.havin sincs nekem. Mivel abs-es mennyire lenne bonyolult a felrakása?
sok dologtól függ, ne nagyon kiszámítható
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2013.05.15 szerda, 15:19:47 »



Ami biztos, az én autóm 98.02 havi, és hátul tárcsafékes. Én azt gondolom hogy felszereltségfüggő volt a hátsó tárcsafék nem évjárat. Az előző autóm 97-es volt hátul dobfékkel. Egyéb kérdésekben majd a nálam jártasabbak. :-)
Értem. elég szomorú hogy ebből a ghia- felszereltségűből azt lespórolták...el ablakok, el. tükrök, el. ülés, aws, ghia feliratok....stb... kár azért a tárcsafékért szerintem.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2013.05.15 szerda, 15:48:54 »

Értem. elég szomorú hogy ebből a ghia- felszereltségűből azt lespórolták...el ablakok, el. tükrök, el. ülés, aws, ghia feliratok....stb... kár azért a tárcsafékért szerintem.

Motortol inkabb fugg, hogy szukseg van-e ra Smiley 99-es TD-n (osztrak, vagy nemet eredetu) tarcsa volt (van). Pedig abban csak az elso ablakok motorosak, motoros ulesmagassag, futes nincs, viszont gyarilag futott szelvedo volt, ... Szoval tenyleg nagyon esetleges. Az is lehet, hogy extrakent megrendeltek bele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2013.05.15 szerda, 16:32:59 »

Motortol inkabb fugg, hogy szukseg van-e ra Smiley 99-es TD-n (osztrak, vagy nemet eredetu) tarcsa volt (van). Pedig abban csak az elso ablakok motorosak, motoros ulesmagassag, futes nincs, viszont gyarilag futott szelvedo volt, ... Szoval tenyleg nagyon esetleges. Az is lehet, hogy extrakent megrendeltek bele.
igen ez lehetséges. ez 1.8 benzin zetech... ha benzinesben van tárcsafékes már pedig tuti van , akkor csak találok alkatrésznek egy tárcsás agyat majd hátra...
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #874 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 07:09:11 »

igen ez lehetséges. ez 1.8 benzin zetech... ha benzinesben van tárcsafékes már pedig tuti van , akkor csak találok alkatrésznek egy tárcsás agyat majd hátra...


Az aláírásomban láthatod hogy nekem is benzines az autóm. Az enyém is egy érdekes felszereltségű Ghia. Van hátul tárcsám, viszont csak az első ablakok motorosak, nem volt tempomatom > már van, AWS és fedcomp van, fényszóró mosó sem volt, van szélvédőfűtésem, részben volt fabetétes a műszerfalam > most már teljes, TCS nincsen -nem is lesz-, ülésfűtésem csak előkészített, a motoros ülésmagasság állításom megvan -jelenleg törött fogaskerékkel-, manuális a klímám...Még van néhány apró dolog, de így is elég sok különbséget tapasztalok a Ghia-k között. Én azt gondolom hogy attól is függ hová gyártották, illetve a vevőnek milyen igénye volt.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 15:01:04 »

E


Az aláírásomban láthatod hogy nekem is benzines az autóm. Az enyém is egy érdekes felszereltségű Ghia. Van hátul tárcsám, viszont csak az első ablakok motorosak, nem volt tempomatom > már van, AWS és fedcomp van, fényszóró mosó sem volt, van szélvédőfűtésem, részben volt fabetétes a műszerfalam > most már teljes, TCS nincsen -nem is lesz-, ülésfűtésem csak előkészített, a
motoros ülésmagasság állításom megvan -jelenleg törött fogaskerékkel-, manuális a klímám...Még van néhány apró dolog, de így is elég sok különbséget tapasztalok a Ghia-k között. Én azt gondolom hogy attól is függ hová gyártották, illetve a vevőnek milyen igénye volt.
ezek szerint igen, nagy a külömbség....azt nézt meg nekem hogy a fedcompra hány kábel megy rá, mert nekem mindkettőben óra van, de az egyikben több a kábel, de lehet még az is kevés....
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 16:08:51 »

Értem. elég szomorú hogy ebből a ghia- felszereltségűből azt lespórolták...el ablakok, el. tükrök, el. ülés, aws, ghia feliratok....stb... kár azért a tárcsafékért szerintem.

Bocs, hogy belevau, de nekem az jött le a ford oldaláról az autó konfigurátor használata közben, hogy náluk csomagok vannak. Van az alap, ami az adott felszereltséget jellemzi (króm, fabetét stb) és vannak a pluszban rendelhető extrák. Ha az egyik csomagot rendeled, akkor nem tudod a másikat stb. Nem tudom, hogy ez a korábbi verzióknál így működött-e (ezek szerint igen és az MKIII-nál is). Nekem alapból TREND az autóm (nem fabetétes a váltó körüli keret, hanem ezüst, sőt egyáltalán nincs benne fabetét, míg a GHIA-ban alap), de 6-os váltó van benne, meg gyári riasztó meg még ki tudja, hogy milyen +, ami egyébként nem tartozéka alapból a TREND-nek.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 17:21:13 »

Bocs, hogy belevau, de nekem az jött le a ford oldaláról az autó konfigurátor használata közben, hogy náluk csomagok vannak. Van az alap, ami az adott felszereltséget jellemzi (króm, fabetét stb) és vannak a pluszban rendelhető extrák. Ha az egyik csomagot rendeled, akkor nem tudod a másikat stb. Nem tudom, hogy ez a korábbi verzióknál így működött-e (ezek szerint igen és az MKIII-nál is). Nekem alapból TREND az autóm (nem fabetétes a váltó körüli keret, hanem ezüst, sőt egyáltalán nincs benne fabetét, míg a GHIA-ban alap), de 6-os váltó van benne, meg gyári riasztó meg még ki tudja, hogy milyen +, ami egyébként nem tartozéka alapból a TREND-nek.
ééértem. valószínűleg így lehetett akkoriban is. hát mk2-nél sem alap a fabetét GHIA változatnál, vagy csak az óra körüli keret, mert nekem is csak az fabetétes, a többi, és a kormány nem. viszont láttam olyat amiben minden olyan. Nem olyan nagy tragédia egyébként, főleg ha az ember egyedit akar...spec nekem annyira nem tetszik az a faberakás. viszont sok minden hiányolok. most találtam egy kábelcsatit, ami nekem úgy tűnik a kipörgésgátlóé, mert a pakolós hátulján van és annak a helyére van bedugva LINK. Viszont az ülés alatt is találtam valamit amit nem tudok hogy micsoda(piros valami) LINK.Meg egy pár relét meg csatit ami másikban nics az anyósülés felöl a műszerfal alatt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 csütörtök, 17:26:08 írta layzi » Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 18:06:16 »

ééértem. valószínűleg így lehetett akkoriban is. hát mk2-nél sem alap a fabetét GHIA változatnál, vagy csak az óra körüli keret, mert nekem is csak az fabetétes, a többi, és a kormány nem. viszont láttam olyat amiben minden olyan. Nem olyan nagy tragédia egyébként, főleg ha az ember egyedit akar...spec nekem annyira nem tetszik az a faberakás. viszont sok minden hiányolok. most találtam egy kábelcsatit, ami nekem úgy tűnik a kipörgésgátlóé, mert a pakolós hátulján van és annak a helyére van bedugva LINK. Viszont az ülés alatt is találtam valamit amit nem tudok hogy micsoda(piros valami) LINK.Meg egy pár relét meg csatit ami másikban nics az anyósülés felöl a műszerfal alatt.


Nekem az alap ghia az a műszercsoport körüli fabetét, és a fabetétes kormány, plusz az első ajtóbehúzók borítása fabetétes. Most már a teljes műszerfal borítás fabetétes, egészen a hamutartóig. Nekem bejön. Teljes szettet kellett vennem, de megérte, mert szerintem nagyon jól néz ki. Az első képen, az a TCS csatlakozója. Viszont a második képen mint ha az ülésfűtés csatija lenne, de abban az esetben lennie kellene a TCS csatlakozó mellett bedugva a kettő szélsőbe csatlakozóknak -vagy esetleg beesve a rádió alá- . Ha az nem az ülésfűtésé, akkor lehet a motoros ülés villany csatija. A sárga csati az a pirotechnikai övfeszítő csatija. A fedcomp csatiját most nem tudom megnézni, de úgy emlékszem sok esetben volt róla szó a fórumon, ha jól emlékszem ha 5 vezetéknél több van akkor szerencséd van. Lényeges még az IIM modul megléte a világításkapcsoló mögött.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 csütörtök, 18:08:14 írta szabi_zoli82 » Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 19:35:54 »



Nekem az alap ghia az a műszercsoport körüli fabetét, és a fabetétes kormány, plusz az első ajtóbehúzók borítása fabetétes. Most már a teljes műszerfal borítás fabetétes, egészen a hamutartóig. Nekem bejön. Teljes szettet kellett vennem, de megérte, mert szerintem nagyon jól néz ki. Az első képen, az a TCS csatlakozója. Viszont a második képen mint ha az ülésfűtés csatija lenne, de abban az esetben lennie kellene a TCS csatlakozó mellett bedugva a kettő szélsőbe csatlakozóknak -vagy esetleg beesve a rádió alá- . Ha az nem az ülésfűtésé, akkor lehet a motoros ülés villany csatija. A sárga csati az a pirotechnikai övfeszítő csatija. A fedcomp csatiját most nem tudom megnézni, de úgy emlékszem sok esetben volt róla szó a fórumon, ha jól emlékszem ha 5 vezetéknél több van akkor szerencséd van. Lényeges még az IIM modul megléte a világításkapcsoló mögött.
az az iim az hogy néz ki? majd ha lessz időd megnézed azért a edcomp kábelszámot, mert az egyikben 5, másikban nekem 8 kábel megy az órához. A TCS az mi? Smiley megnézem majd a másik oldalt az ülés alatti csatit mert a balos nekem el. állítású...
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #880 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 21:26:08 »

az az iim az hogy néz ki? majd ha lessz időd megnézed azért a edcomp kábelszámot, mert az egyikben 5, másikban nekem 8 kábel megy az órához. A TCS az mi? Smiley megnézem majd a másik oldalt az ülés alatti csatit mert a balos nekem el. állítású...


A TCS az a kipörgésgátló a Fordnál (Traction Control System). Az IIM modul nagyjából így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0274_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez az IIM modul csatlakozója, ha csak ez lenne: http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ha holnap nem felejtem el megnézem nálam hány vezeték bújik meg a fedcomp csatiban. :-)
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #881 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 23:17:22 »



A TCS az a kipörgésgátló a Fordnál (Traction Control System). Az IIM modul nagyjából így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0274_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez az IIM modul csatlakozója, ha csak ez lenne: http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ha holnap nem felejtem el megnézem nálam hány vezeték bújik meg a fedcomp csatiban. :-)
Köszönöm Smiley Ez az iim modul akkor kell a fedélzetihez igaz....megnézem holnap az meg van-e. A TCS csatija meg van akkor, de gondolom ahhoz is kell valami más is.... googlizok egyett hátha találok valamit róla Smiley
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2013.05.17 péntek, 06:11:52 »

Köszönöm Smiley Ez az iim modul akkor kell a fedélzetihez igaz....megnézem holnap az meg van-e. A TCS csatija meg van akkor, de gondolom ahhoz is kell valami más is.... googlizok egyett hátha találok valamit róla Smiley


A TCS-ben én is futottam már néhány kört, nem érdemes vele foglalkozni. A beépítés eléggé komplikált, cserélne kell -vagy kiegészíteni- az ABS egységet a motortérben, kell TCS modul a motortérbe stb... Nekem írták többen akiknek van hogy ha nincsen benne gyárilag akkor nem érdemes vele vesződni, mert annyira nem ér sokat. Többek azzal kezdik indulás után hogy kikapcsolják. Az IIM modul a fedcomphoz is kell, úgy tudom az AWS-hez is, és a tempomathoz is.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #883 Dátum: 2013.05.17 péntek, 10:14:16 »



A TCS-ben én is futottam már néhány kört, nem érdemes vele foglalkozni. A beépítés eléggé komplikált, cserélne kell -vagy kiegészíteni- az ABS egységet a motortérben, kell TCS modul a motortérbe stb... Nekem írták többen akiknek van hogy ha nincsen benne gyárilag akkor nem érdemes vele vesződni, mert annyira nem ér sokat. Többek azzal kezdik indulás után hogy kikapcsolják. Az IIM modul a fedcomphoz is kell, úgy tudom az AWS-hez is, és a tempomathoz is.
aws gyárilag van akkor kell lennie de azért meglesem.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2013.05.17 péntek, 19:58:05 »

aws gyárilag van akkor kell lennie de azért meglesem.


Ha AWS van, akkor elég jó eséllyel tudsz pályázni a fedcompra is. Nagy eséllyel van IIM modulod is. Ha akarsz tempomatot az is könnyen kivitelezhető.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2013.05.17 péntek, 20:44:13 »



Ha AWS van, akkor elég jó eséllyel tudsz pályázni a fedcompra is. Nagy eséllyel van IIM modulod is. Ha akarsz tempomatot az is könnyen kivitelezhető.
értem. ezzel most egy nagy mosolyt raktál az arcomra Cheesy Kis idővel akkor megpályázom azt is...
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2013.05.18 szombat, 10:01:54 »

értem. ezzel most egy nagy mosolyt raktál az arcomra Cheesy Kis idővel akkor megpályázom azt is...



:-) Ha van megfelelő előszerelés, elég sok extrával bővíthető a járgány. Legalábbis a műszerfal környékén. De már kicsit off, mert elszakadtunk a témától. Az elektronyos topikban tudunk minden ilyen dologról társalogni. Sokan tudnak segíteni.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2013.05.18 szombat, 11:05:07 »



:-) Ha van megfelelő előszerelés, elég sok extrával bővíthető a járgány. Legalábbis a műszerfal környékén. De már kicsit off, mert elszakadtunk a témától. Az elektronyos topikban tudunk minden ilyen dologról társalogni. Sokan tudnak segíteni.
igen igazad van Smiley rákérdezek ott hogy pontosan hogy is működik ez a klíma vezérlő csere Smiley
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2013.05.18 szombat, 11:29:51 »

igen igazad van Smiley rákérdezek ott hogy pontosan hogy is működik ez a klíma vezérlő csere Smiley
Rendben, a klíma csere kellemes kis program lesz ahogy olvastam. Én nem vágok bele. Majd megírják a fórumtársak a módját. De gyűrd fel a gatyaszárat. :-)
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #889 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 09:46:17 »

Sziasztok!

Először is köszöntök mindenkit mert még új tag vagyok.

Másodszor máris a segítségeteket kérném egy dologban,nemrég vettem egy 97-es ghia kombi mondit elég jó áron jutottam hozzá és ezért persze vannak hibái is.Például nem tudom mitől de egyszerre világít az abs és a fék visszajelzőm.A fékjeimmel viszont semmi gond,mi lehet a baj?Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Mégegyszer üdv mindenkinek.
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 10:22:01 »

Sziasztok!

Először is köszöntök mindenkit mert még új tag vagyok.

Másodszor máris a segítségeteket kérném egy dologban,nemrég vettem egy 97-es ghia kombi mondit elég jó áron jutottam hozzá és ezért persze vannak hibái is.Például nem tudom mitől de egyszerre világít az abs és a fék visszajelzőm.A fékjeimmel viszont semmi gond,mi lehet a baj?Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Mégegyszer üdv mindenkinek.


Amit lehet hogy nem vettél észre, hogy az ABS-ed nem működik. Lehet fékfolyadék hiányod is, de az is könnyen lehet hogy valamelyik ABS jeladód megunta a munkát, vagy a csatlakozója kh-s, vagy a vezeték szakadt el, azért van hibajelzés. Nálam az utóbbi volt az autó megvásárlása után. A jobb hátsó kerékjeladó vezeték ki volt szakadva a csatlakozóból. Ezeket a köröket fusd végig első körben. A csatlakozókra féktisztító vagy WD40 jó vastagon, és mehet össze kis megjáratás után. A fékfolyadékot tudod ellenőrizni, ill ha már a tartálynál vagy nézd meg a jeladóját is hogy működik-e, ill ott is lehet kh-s a csatlakozó. Hirtelen ennyit tudok.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #891 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 10:48:22 »



Amit lehet hogy nem vettél észre, hogy az ABS-ed nem működik. Lehet fékfolyadék hiányod is, de az is könnyen lehet hogy valamelyik ABS jeladód megunta a munkát, vagy a csatlakozója kh-s, vagy a vezeték szakadt el, azért van hibajelzés. Nálam az utóbbi volt az autó megvásárlása után. A jobb hátsó kerékjeladó vezeték ki volt szakadva a csatlakozóból. Ezeket a köröket fusd végig első körben. A csatlakozókra féktisztító vagy WD40 jó vastagon, és mehet össze kis megjáratás után. A fékfolyadékot tudod ellenőrizni, ill ha már a tartálynál vagy nézd meg a jeladóját is hogy működik-e, ill ott is lehet kh-s a csatlakozó. Hirtelen ennyit tudok.


Köszi szépen a gyors választ,a fékfolyadék szint rendben van az tuti akkor sajna marad a kutatás... falbav
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:07:33 »


Köszi szépen a gyors választ,a fékfolyadék szint rendben van az tuti akkor sajna marad a kutatás... falbav


Na akkor az bonyolultabb lesz. Akkor kéziműszer a fékfolyadék visszajelzőhöz, és aláfekvés a jeladókhoz. Vagy akna ha van lehetőséged.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #893 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:19:44 »



Na akkor az bonyolultabb lesz. Akkor kéziműszer a fékfolyadék visszajelzőhöz, és aláfekvés a jeladókhoz. Vagy akna ha van lehetőséged.

igen úgy látom nem lesz egyszerű dolgom,de legalább motorikusan hibátlan az öreglány!!
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:25:53 »

igen úgy látom nem lesz egyszerű dolgom,de legalább motorikusan hibátlan az öreglány!!


Az is fontos, de én úgy gondolom, hogy egy autónál a motor és a fék és a gumi legyen kifogástalan. A többi csak extra. Nyilván ez kicsit elnagyolt kijelentés, de az életed nem az ülésfűtésen fog múlni, hogy egy kicsit hülye példával érveljek. :-)
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #895 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:35:29 »



Az is fontos, de én úgy gondolom, hogy egy autónál a motor és a fék és a gumi legyen kifogástalan. A többi csak extra. Nyilván ez kicsit elnagyolt kijelentés, de az életed nem az ülésfűtésen fog múlni, hogy egy kicsit hülye példával érveljek. :-)


Ebben egyetértek,nincs is ülésfűtésem Cheesy
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #896 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 20:48:09 »

Érdekes kérdésem lenne,de más nem jut eszembe magyarázatként:
A kopott hátsó fék okozhatja az első fék rázkódását?
Elöl teljesen új Ferodo szett van (tárcsák+betétek)
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 22:30:30 »

Érdekes kérdésem lenne,de más nem jut eszembe magyarázatként:
A kopott hátsó fék okozhatja az első fék rázkódását?
Elöl teljesen új Ferodo szett van (tárcsák+betétek)

Biztos, hogy a fék ráz? Ha a kormányon érzed akkor az első kerék ráz, ha a kasztnin, akkor a hátsó.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #898 Dátum: 2013.06.11 kedd, 09:02:23 »

Biztos, hogy a fék ráz? Ha a kormányon érzed akkor az első kerék ráz, ha a kasztnin, akkor a hátsó.
Fékezésnél rázkódik,a gumik biztosan jók,centírozottak a kerekek,lengőkarok újak (szilentestől,talpas gömbfejjel együtt),stabilizátor pálcák újak,stabilizátor szilentek újak.A kormánygömbfejek nyúzópadon lettek megnézve,nem kotyognak.Futóműgeometria beállítva.
A hátsó fékek kopottak,tárcsák,betétek egyaránt,ha lesz rá időm,akkor ma kicserélem.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2013.06.11 kedd, 10:27:58 »

Fékezésnél rázkódik,a gumik biztosan jók,centírozottak a kerekek,lengőkarok újak (szilentestől,talpas gömbfejjel együtt),stabilizátor pálcák újak,stabilizátor szilentek újak.A kormánygömbfejek nyúzópadon lettek megnézve,nem kotyognak.Futóműgeometria beállítva.
A hátsó fékek kopottak,tárcsák,betétek egyaránt,ha lesz rá időm,akkor ma kicserélem.
Hali! A legtöbb ilyen esetben, amikor mindent jónak találnak és fékezéskor mégis rázza a kormányt csak a kerékcsapágy cseréje szokott segítení,  annak ellenére, hogy jónak tűnik, mert normál futásnál, haladáskor jól működik, de fékezésnél sokkal nagyobb erők hatnak rá és a kopott csapágy ilyenkor már tud lógni és kitér a körkörös forgásból, és ez nem csak a Mondeoknál van így, hanem más márkák autóinál is.
Sajnos, nagyon kényesek a ma gyártott szarrá könnyített, elspórolt csapágyak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.