Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.29 szerda, 13:13:37
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
742
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 10337811 alkalommal)
Alfa
és 21 vendég van a témában
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #350 Dátum:
2009.11.14 szombat, 13:47:53 »
Idézetet írta: Zigee - 2009.11.14 szombat, 13:44:40
Szia!
Oké, azokat a kábeleket hol találom pontosan és mit csináljak vele?
Ajtót kicsitod, látsz rajta a kaszniban 2 bumszlit, azok a csatlakozók.
Kitekered, szétjön, gazdagon befújod wd40-nel és összerakod.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #351 Dátum:
2009.11.14 szombat, 14:30:38 »
Idézetet írta: mike1 - 2009.11.12 csütörtök, 22:48:41
Köszi, de kihagyom a lehetőséget
, csak a többiek tapasztalatára vagyok kíváncsi
Hát én magam épitettem bele a projektort és tettem bele HELLA D2S 4300k égőket és úgy világit mint ISTEN!!!!!!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #352 Dátum:
2009.11.14 szombat, 16:05:58 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.14 szombat, 14:30:38
Hát én magam épitettem bele a projektort és tettem bele HELLA D2S 4300k égőket és úgy világit mint ISTEN!!!!!!
Próbálok én is projektort szerezni, de egyenlőre a lehetetlen kategóriában van
Üdv
Csaba
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #353 Dátum:
2009.11.14 szombat, 20:09:37 »
Idézetet írta: Rob21 - 2009.11.14 szombat, 07:16:32
Sziasztok!
Cserélt már valaki izzót a bal visszapillantóban? Úgy nézki, hogy beadta a kulcsot, és nem akarom szétbarmolni. Ha valahol trükkösen nyílik, azt jobb előbb megtudni, mint utólag. Milyen pilács kell bele?
semmi trükk nincs benne, csak szét kell szedni a tükörtestet. A kilépővilágítás izzója és a lámpatest eléggé össze van gyógyítva.
Ki kell pattintani a tükörlapot, ezután a tükörházból kipattintható a teljes lámpaegység, a vezetékelés csatlakozós, azaz elvileg széthúzható. Ha ez megvan, jöhet az izzó és a lámpatest szétválasztása.
A lámpatestet az ajtóhoz képest külső oldalon egy klipsz rögzíti, azt benyomva a lámpatest lefelé elbillenthető, majd elfordítás után kijön a helyéről.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48458
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #354 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 11:15:11 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.14 szombat, 20:09:37
semmi trükk nincs benne, csak szét kell szedni a tükörtestet. A kilépővilágítás izzója és a lámpatest eléggé össze van gyógyítva.
Ki kell pattintani a tükörlapot, ezután a tükörházból kipattintható a teljes lámpaegység, a vezetékelés csatlakozós, azaz elvileg széthúzható. Ha ez megvan, jöhet az izzó és a lámpatest szétválasztása.
A lámpatestet az ajtóhoz képest külső oldalon egy klipsz rögzíti, azt benyomva a lámpatest lefelé elbillenthető, majd elfordítás után kijön a helyéről.
Neked a balos megvan még?Hátha jó lesz rob21-nek,ha nem sikerül a műtét.........
Egyébként a régi,ami tönkrement a darálóban
,még félre van téve pont ilyenek miatt,hogy fűtött tükörlap,motor,alsó fény,stb.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zigee
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #355 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 13:42:20 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.14 szombat, 13:47:53
Ajtót kicsitod, látsz rajta a kaszniban 2 bumszlit, azok a csatlakozók.
Kitekered, szétjön, gazdagon befújod wd40-nel és összerakod.
Szia!
Köszi szépen a tippet, megtaláltam, befújtam gazdagon, remélem most már nem fog önműködően zárni-nyitni.
De a bal hátsó ajtót csak a saját kallantyújával tudom kinyitni a kpi nem nyitja, nem zárja. Pedig ott is fújtam a csatit, de az ajtót nem mertem szétszedni annyira hogy lássam mi van a szivacsok alatt. Vagy lehet ezt kellene szétszedni teljesen hogy meg lehessen javítani?
Naplózva
Rob21
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #356 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 18:28:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.14 szombat, 20:09:37
semmi trükk nincs benne, csak szét kell szedni a tükörtestet. A kilépővilágítás izzója és a lámpatest eléggé össze van gyógyítva.
Ki kell pattintani a tükörlapot, ezután a tükörházból kipattintható a teljes lámpaegység, a vezetékelés csatlakozós, azaz elvileg széthúzható. Ha ez megvan, jöhet az izzó és a lámpatest szétválasztása.
A lámpatestet az ajtóhoz képest külső oldalon egy klipsz rögzíti, azt benyomva a lámpatest lefelé elbillenthető, majd elfordítás után kijön a helyéről.
Na ebben nem voltam biztos, hogy a tükörlap kipattintható-e. Minden, ami mögötte található, eléggé nehezen férhető hozzá, és valóban logikusabb, ha előbb a züveg kijön. De hogyan? Bármilyen helyzetben benyúlok mögé egy fél méteres pájszerral (vagy esetleg egy lapos csavarnyúzóval), oszt erőt fejtek ki? Attól félek, hogy eltörik. Gondolom kicsi erő hatására nem jön ki, mert akkor a munkahelyemig menet vagy 246-szor kiesne magától
Milyen lámpicsek van benne? Petróleumos?
Mindenesetre ez is nagy segítség már
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48458
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #357 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 19:11:30 »
Idézetet írta: Rob21 - 2009.11.15 vasárnap, 18:28:45
Na ebben nem voltam biztos, hogy a tükörlap kipattintható-e. Minden, ami mögötte található, eléggé nehezen férhető hozzá, és valóban logikusabb, ha előbb a züveg kijön. De hogyan? Bármilyen helyzetben benyúlok mögé egy fél méteres pájszerral (vagy esetleg egy lapos csavarnyúzóval), oszt erőt fejtek ki? Attól félek, hogy eltörik. Gondolom kicsi erő hatására nem jön ki, mert akkor a munkahelyemig menet vagy 246-szor kiesne magától
Milyen lámpicsek van benne? Petróleumos?
Mindenesetre ez is nagy segítség már
Pont 1 órája cseréltem ki a hátlapját a tükrömnek,ami nemrég még Relhisté vót.
Szóval kipattintod egy csavihuzival érzéssel a tükröt a koronás körmökből.Simán feszíted elfelé a tükörlapot.Körbe kipattog.
Ott fog lógni a vezetékein a tükörlap.Félreteszed,és ki sem kell szedned a búrát,csak ki kell húzni oldalra belőle az izzót a csatlakozóval együtt.Egy fémrész
nélküli üveg csepp izzó van benne.Bármelyik autósboltban kapsz,vagy átjössz egyszer és adok neked!
De ha a foglalat csatival szembeni részén benyomod a fémlapot,akkor kitudod venni a foglalatot 1ben,és úgy könnyebb cserélni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Rob21
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #358 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 19:21:59 »
Idézetet írta: alf - 2009.11.15 vasárnap, 19:11:30
Pont 1 órája cseréltem ki a hátlapját a tükrömnek,ami nemrég még Relhisté vót.
Szóval kipattintod egy csavihuzival érzéssel a tükröt a koronás körmökből.Simán feszíted elfelé a tükörlapot.Körbe kipattog.
Ott fog lógni a vezetékein a tükörlap.Félreteszed,és ki sem kell szedned a búrát,csak ki kell húzni oldalra belőle az izzót a csatlakozóval együtt.Egy fémrész
nélküli üveg csepp izzó van benne.Bármelyik autósboltban kapsz,vagy átjössz egyszer és adok neked!
De ha a foglalat csatival szembeni részén benyomod a fémlapot,akkor kitudod venni a foglalatot 1ben,és úgy könnyebb cserélni.
Zsír, akkor jövőre kicserélem!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48458
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #359 Dátum:
2009.11.15 vasárnap, 19:27:32 »
Idézetet írta: Rob21 - 2009.11.15 vasárnap, 19:21:59
Zsír, akkor jövőre kicserélem!
jövőre? 10perc alatt kicserélem neked a parkolóban nálunk a cégnél.......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gcs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #360 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 21:42:56 »
Üdv!
Nem biztos, hogy jó helyre írom, de nekem elektromos problémának tűnik.
Ma úgy 4 hét után beültem 5 éves III-as Mondeomba, a héten hazaautózom vele. Próbáltam indítani, mintha forgatott is volna, de a motor nem indult, csak kattogás. Mind a fordulatszámmérő, mint a kilométeróra felment végállásba, a lámpák világítottak, a levegőbefúvás is megindult, csak a motor nem.
Kezdtem pánikba esni, beszéltem ismerőssel, akinél hagytam az autót az elmúlt hetekben, hátha csak az akku fáradt el és van gyújtókábele. Mivel nem volt, mára kezdtem annyiban hagyni a dolgot. Mikor visszamentem az autóhoz, gondoltam teszek még egy kísérletet. Ráadtam a gyújtás, az órák megint felmentek végállásba, de még nem indítottam, csak lekapcsoltam a szellőztetést. 2-3 másodperc után órák vissza alapállásba, indítózok, elindult.
Utána hazagurultam, még járattam a motort, próbáltam újra indítani, most már nem volt gond. Egyetlen egy dolgot figyeltem meg, a komputer nullázott mindent, amit lehet, azaz a fogyasztási adatot és a tankolás óta megtett kilométert.
Találkozott már valaki ilyesmivel? Kellene félnem, hogy előbb-utóbb nem fog elindulni? Többet nem szándékozom ennyi időre állva hagyni az autót, így is lelkiiismeretfurdalásom volt hogy mostohán bántam vele.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #361 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 21:49:36 »
Idézetet írta: gcs - 2009.11.16 hétfő, 21:42:56
Üdv!
Nem biztos, hogy jó helyre írom, de nekem elektromos problémának tűnik.
Ma úgy 4 hét után beültem 5 éves III-as Mondeomba, a héten hazaautózom vele. Próbáltam indítani, mintha forgatott is volna, de a motor nem indult, csak kattogás. Mind a fordulatszámmérő, mint a kilométeróra felment végállásba, a lámpák világítottak, a levegőbefúvás is megindult, csak a motor nem.
Kezdtem pánikba esni, beszéltem ismerőssel, akinél hagytam az autót az elmúlt hetekben, hátha csak az akku fáradt el és van gyújtókábele. Mivel nem volt, mára kezdtem annyiban hagyni a dolgot. Mikor visszamentem az autóhoz, gondoltam teszek még egy kísérletet. Ráadtam a gyújtás, az órák megint felmentek végállásba, de még nem indítottam, csak lekapcsoltam a szellőztetést. 2-3 másodperc után órák vissza alapállásba, indítózok, elindult.
Utána hazagurultam, még járattam a motort, próbáltam újra indítani, most már nem volt gond. Egyetlen egy dolgot figyeltem meg, a komputer nullázott mindent, amit lehet, azaz a fogyasztási adatot és a tankolás óta megtett kilométert.
Találkozott már valaki ilyesmivel? Kellene félnem, hogy előbb-utóbb nem fog elindulni? Többet nem szándékozom ennyi időre állva hagyni az autót, így is lelkiiismeretfurdalásom volt hogy mostohán bántam vele.
Simán lemerült az aksid. Vagy sokáig állt az autó, vagy kezd tönkremenni az akumlátor.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #362 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 22:29:51 »
Keszthely oda no problémó, vissza töltés vissszajelző kigyullad...mondom fain.
Szentlőrincen Román kamionosokkal bikázás,méregetés....kb 10km és kocsi off....vontatás....hát ez van.
Ma 3 autót nyirtunk ki 2 combót és a mondit....én combóm világitás elszállt jobb oldalt, a maradék mint a stroboszkóp villogott,kollégám combójával elmentünk megnézni mivan a kocsimmal, erre leszakadt vagy elmozdult a generátor,durva hangja volt...mondom menjünk Keszthelyre a mondival azt jóvan,erre visszautón elkezdett lehalni töltés és Pécs előtt megdöglött....vontatás.
annyira röhögtünk kollégámmal kinunkban hogy majd behugyoztunk...
Naplózva
gcs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #363 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 23:42:02 »
Idézetet írta: Angel - 2009.11.16 hétfő, 21:49:36
Simán lemerült az aksid. Vagy sokáig állt az autó, vagy kezd tönkremenni az akumlátor.
Köszi! Nem csodálkoznék, ha tényleg az akku lenne, sosem néztem, de gondolom még mindig a gyári van benne. Ez még talán hazavisz, ha nem, az sem lenne tragédia, ezt még megoldom
, csak nagyobb baj ne legyen.
Naplózva
BTomi
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #364 Dátum:
2009.11.17 kedd, 07:30:16 »
Idézetet írta: gcs - 2009.11.16 hétfő, 21:42:56
Üdv!
Nem biztos, hogy jó helyre írom, de nekem elektromos problémának tűnik.
Ma úgy 4 hét után beültem 5 éves III-as Mondeomba, a héten hazaautózom vele. Próbáltam indítani, mintha forgatott is volna, de a motor nem indult, csak kattogás. Mind a fordulatszámmérő, mint a kilométeróra felment végállásba, a lámpák világítottak, a levegőbefúvás is megindult, csak a motor nem.
Kezdtem pánikba esni, beszéltem ismerőssel, akinél hagytam az autót az elmúlt hetekben, hátha csak az akku fáradt el és van gyújtókábele. Mivel nem volt, mára kezdtem annyiban hagyni a dolgot. Mikor visszamentem az autóhoz, gondoltam teszek még egy kísérletet. Ráadtam a gyújtás, az órák megint felmentek végállásba, de még nem indítottam, csak lekapcsoltam a szellőztetést. 2-3 másodperc után órák vissza alapállásba, indítózok, elindult.
Utána hazagurultam, még járattam a motort, próbáltam újra indítani, most már nem volt gond. Egyetlen egy dolgot figyeltem meg, a komputer nullázott mindent, amit lehet, azaz a fogyasztási adatot és a tankolás óta megtett kilométert.
Találkozott már valaki ilyesmivel? Kellene félnem, hogy előbb-utóbb nem fog elindulni? Többet nem szándékozom ennyi időre állva hagyni az autót, így is lelkiiismeretfurdalásom volt hogy mostohán bántam vele.
Szia!
Nekem már többször volt ilyen (legutoljára pl 5 napja), igaz nem a mondi, hanem más OFF autókon, de a lényeg ugyanaz.
Ellenőrizd a sarukat az aksin, illetve a test kábelt, ami megy a kasznira és ami megy a blokkra. Nem tudom, hogy a mondiban van-e ilyen külön test kábel a blokkra, de nekem a Ducaton pl most pont az a kábel adta be a kulcsot és csinálta ugyanezt. Előtte korábban másik autó is ugyanezt produkálta, akkor a test saru volt a ludas.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #365 Dátum:
2009.11.20 péntek, 11:00:31 »
Idézetet írta: Rob21 - 2009.11.14 szombat, 07:16:32
Sziasztok!
Cserélt már valaki izzót a bal visszapillantóban? Úgy nézki, hogy beadta a kulcsot, és nem akarom szétbarmolni. Ha valahol trükkösen nyílik, azt jobb előbb megtudni, mint utólag. Milyen pilács kell bele?
Aktuális még? Mert a hétvégén, ha időm engedi, nekem is meg kell néznem a jobb oldali kilépővilágítást, mert kontaktos...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26667
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #366 Dátum:
2009.11.20 péntek, 11:04:02 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.20 péntek, 11:00:31
Aktuális még? Mert a hétvégén, ha időm engedi, nekem is meg kell néznem a jobb oldali kilépővilágítást, mert kontaktos...
Én mk4-brn cseréltem, szerintem ugyanaz.
tükörlapot koppra kiforgatni, és a kis résen óvatosan egy csavarhúzóval benyúlni, akkor kijön az egész lámpaegység
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoldas
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #367 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 11:46:01 »
Sziasztok!
Van egy 2001-es TDDI Mondeom, és már igen gyenge a lámpák fénye. Eredetileg halogén izzók vannak benne, de ki szeretném őket cserélni. Milyen foglalata van, és ti mit ajánlanátok bele? Xenont rakhatok bele? Mert valahol azt olvastam, hogy a gyári halogénes foglalata nem nagyon szereti a xenont
Köszi a segítségeteket előre is!
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #368 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 11:53:03 »
Idézetet írta: Zoldas - 2009.11.22 vasárnap, 11:46:01
Sziasztok!
Van egy 2001-es TDDI Mondeom, és már igen gyenge a lámpák fénye. Eredetileg halogén izzók vannak benne, de ki szeretném őket cserélni. Milyen foglalata van, és ti mit ajánlanátok bele? Xenont rakhatok bele? Mert valahol azt olvastam, hogy a gyári halogénes foglalata nem nagyon szereti a xenont
Köszi a segítségeteket előre is!
Szia,
Előszöris neked H7-es izzó kell.
A xenonnal műszaki gondod nem lesz, csak a rendőrök mellett kell majd sunnyogni, mert nem szabályos. Meg szemben sok lesz az ismerős, ha nincs jól beállítva (sok a szórt fény, vakíthat könnyen)
Naplózva
Zoldas
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #369 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:00:33 »
Szia!
Köszi a gyors választ!
Tehát akkor sima halogént érdemes venni bele?Annak nem lesz nagyon gyenge a fénye?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #370 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:17:08 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.22 vasárnap, 11:53:03
Szia,
Előszöris neked H7-es izzó kell.
A xenonnal műszaki gondod nem lesz, csak a rendőrök mellett kell majd sunnyogni, mert nem szabályos. Meg szemben sok lesz az ismerős, ha nincs jól beállítva (sok a szórt fény, vakíthat könnyen)
Hali
Bocsánat, de mindig vitatkozok xenon ügyben. Abban igazad van, hogy ha nincs jól beállítva, de a többi sajna nem igaz.
1. ha megnézed az utakat minden 5. szembejövő autó xenon és ezeknek legalább a fele utólagos. Ergo van valami abban, hogy ezek közlekednek vele, különben a rendőrség már lexus-okkal járna az utakon a büntetésiu pénzből.
2. A lámpákra vonatkozó rendelkezést a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza. A rendelet nem ismer Xenon vagy egyéb technológiákat azt az ENSZ EGB rendeletei tartalmazzák (és ez a lényeg, majd meglátjátok, hogy miért). A lényeg az E betű, a fehér vagy kadmiumsárga szín és még néhány paraméter amire kitérek.
A fehérséget ugyábar a K számmal egy darabig (max 6000K) lehet magyarázni, hiszen a napfény által kibocsátott fény K számához képest a 6000K nincs nagyon távol. Szóval 6000K-ig nem kell aggódni e miatt.
Innentől kicsit idézgetek a netről, de így egyszerűbb:
Csakhogy a rendeletben a paragrafusok után következnek a kiegészítések. Mindjárt az 1. számú melléklet, amely előírja, hogy minden tekintetben meg kell felelni a Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB (az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága) előírásainak, a 2. számú melléklet pedig felsorolja azokat a bizonyos elfogadott előírásokat. Ezek közül a xenon esetében figyelembe kell venni a 48-as (Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése), a 45-ös (Fényszórótisztító) és a 98-as (Gázkisülésű izzólámpás fényszórók) számú előírásokat, ráadásként át lehet bogarászni a 99-est (Gázkisülésű izzólámpa) is.
Az utólagos xenonkészletek gyártható és beépíthető eszközök, a kérdés a kötelező kiegészítő berendezések körül forog. Alapként a 98-as előírja: "a fényszórókat úgy gyártsák, hogy alkalmas gázkisülő fényforrással, kápráztatás nélkül, megfelelő megvilágítást adjanak tompított fénnyel és jó megvilágítást távolsági fénnyel" (6.1.1.), és "a fényszóró tompított fénye által okozott zavarást (vakítás, káprázás) ellenőrizni kell" (7. pont). Lábjegyzetbe odabiggyesztették: "ez a követelmény ajánlás tárgya lesz a hatóságok felé". Ki ellenőrizzen, mit, hogyan?
És a mosóberendezés?
48-as előírás, 6.2.9. pont: "Olyan objektív fényárammal rendelkező fényforrással ellátott tompított fényű fényszórót,
amely
nem
haladja meg a 2000 lument
, csak a 45. számú Előírás szerinti fényszórótisztító készülékkel együtt szerelhetnek fel." Logikusan a nagy fényerejű lámpához kellene tisztító, nem? Itt mégis a 2000 lumen alatti fényforrásra írják elő. A megoldást a szöveg angol nyelvű változata adja, amely a 2000 lument meghaladó
("which exceeds 2000 lumen")
eszközre írja elő ugyanazt. Ki fordította ezt? Valószínűleg az illetékesek is értetlenkedtek, mert valaki belecsempészett egy mondatot, ami sem az angol, sem a francia szövegváltozatban nincs benne: "Gáztöltésű fényforrással rendelkező tompított fényszórót csak fényszórótisztító készülékkel párosítva használhatnak a 45. számú Előírás szerint." Mintha csak nekünk tették volna oda, ügybuzgóságból. Hiszen ezt kerestük!
Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #371 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:20:31 »
Idézetet írta: Zoldas - 2009.11.22 vasárnap, 12:00:33
Szia!
Köszi a gyors választ!
Tehát akkor sima halogént érdemes venni bele?Annak nem lesz nagyon gyenge a fénye?
De gyenge lesz. Vagy veszel a drágább izzókat, pl Osram nightbraker, vagy a HIR izzót, ami viszont még nem E betűs, vagy veszel E betűs 4300K-s xenont a 35W-os kategóriából és azzal nem lesz gond az utakon. Lényeges, hogy a sima (vagyis nem vetítőlencsés) autóban ne használj 55W-osat, mert vakítja a szembejövőt. Ma már inkább ezeknek villognak.
Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #372 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:38:02 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2009.11.22 vasárnap, 12:17:08
Hali
Bocsánat, de mindig vitatkozok xenon ügyben. Abban igazad van, hogy ha nincs jól beállítva, de a többi sajna nem igaz...
Minden tiszteletem azé, aki ismeri és ki bírja gubancolni a jogszabályokat, de lenne még1 dolog...
Mi mindenkinek lelkesen ajánljuk az utólagos keszont, utána meg egy kellemes 3-4 órás esti vezetés után anyázunk, hogy kifolyik a szemünk a sok marha miatt.
Azért mert mindenki marha, legyünk mi is azok...
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #373 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:39:20 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2009.11.22 vasárnap, 12:20:31
De gyenge lesz. Vagy veszel a drágább izzókat, pl Osram nightbraker, vagy a HIR izzót, ami viszont még nem E betűs, vagy veszel E betűs 4300K-s xenont a 35W-os kategóriából és azzal nem lesz gond az utakon. Lényeges, hogy a sima (vagyis nem vetítőlencsés) autóban ne használj 55W-osat, mert vakítja a szembejövőt. Ma már inkább ezeknek villognak.
Üdv
Csaba
Nekem noname emelt fényerejű van, nem keszon, de lehet látni vele...
Naplózva
interakcio
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #374 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:44:53 »
Idézetet írta: gcs - 2009.11.16 hétfő, 21:42:56
Üdv!
Nem biztos, hogy jó helyre írom, de nekem elektromos problémának tűnik.
Ma úgy 4 hét után beültem 5 éves III-as Mondeomba, a héten hazaautózom vele. Próbáltam indítani, mintha forgatott is volna, de a motor nem indult, csak kattogás. Mind a fordulatszámmérő, mint a kilométeróra felment végállásba, a lámpák világítottak, a levegőbefúvás is megindult, csak a motor nem.
Kezdtem pánikba esni, beszéltem ismerőssel, akinél hagytam az autót az elmúlt hetekben, hátha csak az akku fáradt el és van gyújtókábele. Mivel nem volt, mára kezdtem annyiban hagyni a dolgot. Mikor visszamentem az autóhoz, gondoltam teszek még egy kísérletet. Ráadtam a gyújtás, az órák megint felmentek végállásba, de még nem indítottam, csak lekapcsoltam a szellőztetést. 2-3 másodperc után órák vissza alapállásba, indítózok, elindult.
Utána hazagurultam, még járattam a motort, próbáltam újra indítani, most már nem volt gond. Egyetlen egy dolgot figyeltem meg, a komputer nullázott mindent, amit lehet, azaz a fogyasztási adatot és a tankolás óta megtett kilométert.
Találkozott már valaki ilyesmivel? Kellene félnem, hogy előbb-utóbb nem fog elindulni? Többet nem szándékozom ennyi időre állva hagyni az autót, így is lelkiiismeretfurdalásom volt hogy mostohán bántam vele.
Nálam ugyanezeket a tüneteket produkálja az autó. A gyári Motorcraft akksi 5 és fél évt bírt ki, most újat kell vennem. Szerintem hasonló cipőben jársz te is! Az elmúlt 2 hónapban 3-szor kellett segítséget hívnom, mert ottmaradtam az úton egy bekapcsolt helyzetjelző, vagy vészvillogó miatt. Nem volt kellemes, ezért új akksi után nézek, csak még nem tudom milyet vegyek.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.22 vasárnap, 12:52:03 írta interakcio
»
Naplózva
interakcio
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #375 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 12:57:28 »
Sziasztok. Tudnátok tanácsot adni nekem akkumulátor vásárláshoz TDCI-be? Nem akarok nagyon drágát vagy bizonytalan no name cuccot venni. 12V 70Ah -ás kell 680A indítóáramal, és fontos h 17,5 cm-nél nem lehet magasabb, mert nem fér el.
Ezidáig a következőket néztem: Cromax gyári Ford 33e (lejön -10%), Varta 31e körül, Bosch 25e Unixnál, és van no name gondozásmentes 20e körül. Mindegyikre 2 év gari van. Nagyauto.hu-n nem találtam.
Ti mit vennétek, mit ajánlanátok? Köszi
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #376 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 13:03:13 »
Idézetet írta: interakcio - 2009.11.22 vasárnap, 12:57:28
Sziasztok. Tudnátok tanácsot adni nekem akkumulátor vásárláshoz TDCI-be? Nem akarok nagyon drágát vagy bizonytalan no name cuccot venni. 12V 70Ah -ás kell 680A indítóáramal, és fontos h 17,5 cm-nél nem lehet magasabb, mert nem fér el.
Ezidáig a következőket néztem: Cromax gyári Ford 33e (lejön -10%), Varta 31e körül, Bosch 25e Unixnál, és van no name gondozásmentes 20e körül. Mindegyikre 2 év gari van. Nagyauto.hu-n nem találtam.
Ti mit vennétek, mit ajánlanátok? Köszi
Én Bosch-t vennék S3-ast vagy S4-est( ez a legjobb)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #377 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 13:19:24 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.22 vasárnap, 12:38:02
Minden tiszteletem azé, aki ismeri és ki bírja gubancolni a jogszabályokat, de lenne még1 dolog...
Mi mindenkinek lelkesen ajánljuk az utólagos keszont, utána meg egy kellemes 3-4 órás esti vezetés után anyázunk, hogy kifolyik a szemünk a sok marha miatt.
Azért mert mindenki marha, legyünk mi is azok...
Teljesen igazad van. Én ezért mondom, hogy ha nem vetítő lencsés, akkor csak 35W és nem valami noname fejjel, hanem Philips vagy valami márkással, hogy a fényforrás a megfelelő gyújtópontban legyen. Ezek után nincs szembe villogás. Ha valaki 55W-ott rak be vagy szart akkor persze van villogás.
Amúgy ha már a sok szembejövő miatt folyik az ember szeme kifele, azért nem baj, ha látok én is. Valami hasonló volt annó, amikor a Halogén izzók bejöttek. (én még emlékszem rá, bár gyerek koromban volt
). Apám sokat vacakolt mire a skodában a halogén bekerült, de nem gyújtó pontban volt és *** is volt. Akkor a legtöbb halogénesnek azért villogtak, mert azt hitték refin jön. Érdekes, hogy ma már senkit nem zavar a halogén.
Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #378 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 13:26:51 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2009.11.22 vasárnap, 13:19:24
Teljesen igazad van. Én ezért mondom, hogy ha nem vetítő lencsés, akkor csak 35W és nem valami noname fejjel, hanem Philips vagy valami márkással, hogy a fényforrás a megfelelő gyújtópontban legyen. Ezek után nincs szembe villogás. Ha valaki 55W-ott rak be vagy szfht akkor persze van villogás.
Amúgy ha már a sok szembejövő miatt folyik az ember szeme kifele, azért nem baj, ha látok én is. Valami hasonló volt annó, amikor a Halogén izzók bejöttek. (én még emlékszem rá, bár gyerek koromban volt
). Apám sokat vacakolt mire a skodában a halogén bekerült, de nem gyújtó pontban volt és szfh is volt. Akkor a legtöbb halogénesnek azért villogtak, mert azt hitték refin jön. Érdekes, hogy ma már senkit nem zavar a halogén.
Üdv
Csaba
Mostmár azért legalább 3 éve tart az utólagos xenon őrület (én tavaly előtt karácsonykor még 28k-ért vettem) és az emberek megszokták már.
Elismerem, csökkenti a balesetveszélyt, ha látsz, de növeli, ha te vakulsz meg tőle.
Sajnos én ilyen lettem, inkább jobban figyelek, hogy a másik ne vakuljon meg...
Naplózva
interakcio
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #379 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 13:29:22 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.22 vasárnap, 13:03:13
Én Bosch-t vennék S3-ast vagy S4-est( ez a legjobb)
Köszi! Megnéztem a neten, S3-at lehet kapni 22 ezerért már, csak az a baj, hogy ennek az indítóáram feszültsége nem 680A mint a gyári fordnak, hanem csak 640 A. Okozhat ez nekem gondot dízelnél, mondjuk hidegindításkor?
Naplózva
Zoldas
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #380 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 13:45:42 »
Köszi mindenkinek a válaszokat, azt hiszem mindent tudok már
Két kérdésem azért még volna, mégpedig, hogy szettet vegyek, vagy elég izzókat venni, illetve, hogy ti melyik helyet ajánlanátok?
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #381 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 14:13:15 »
Idézetet írta: Zoldas - 2009.11.22 vasárnap, 13:45:42
Köszi mindenkinek a válaszokat, azt hiszem mindent tudok már
Két kérdésem azért még volna, mégpedig, hogy szettet vegyek, vagy elég izzókat venni, illetve, hogy ti melyik helyet ajánlanátok?
Ha halogént akarsz, Az Osram Nightbreakert ajánjlák a legtöbben, célszerű szettet venni. Cromaxban Tungsram Megalightot vettem 4000Ft/2db ot, de az egy fél évig tartott...
Google a barátod.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #382 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 16:06:04 »
Idézetet írta: interakcio - 2009.11.22 vasárnap, 12:57:28
Sziasztok. Tudnátok tanácsot adni nekem akkumulátor vásárláshoz TDCI-be? Nem akarok nagyon drágát vagy bizonytalan no name cuccot venni. 12V 70Ah -ás kell 680A indítóáramal, és fontos h 17,5 cm-nél nem lehet magasabb, mert nem fér el.
Ezidáig a következőket néztem: Cromax gyári Ford 33e (lejön -10%), Varta 31e körül, Bosch 25e Unixnál, és van no name gondozásmentes 20e körül. Mindegyikre 2 év gari van. Nagyauto.hu-n nem találtam.
Ti mit vennétek, mit ajánlanátok? Köszi
Szia!
http://www.autosszaki.hu/alkatresz/59906/gigawatt-74-ah-akkumulator-akkumulatorok
Nekem ilyen van a kocsiban és le a kalppal előtte....
Múlthéten generátorom meghalt és Keszthelyről Pécsre lejöttem világitással+ magnóval....Az azért nem olyan rossz
tegnap feltöltöttem és pöcre indult a verda és simán elmentem akksival megint a generátoroshoz...
elég olcsó és megfelel az előirásoknak,szal én maximálisan ajánlom....
Varta egy ilyen műsor után kukába ment...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #383 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 16:33:10 »
Idézetet írta: interakcio - 2009.11.22 vasárnap, 13:29:22
Köszi! Megnéztem a neten, S3-at lehet kapni 22 ezerért már, csak az a baj, hogy ennek az indítóáram feszültsége nem 680A mint a gyári fordnak, hanem csak 640 A. Okozhat ez nekem gondot dízelnél, mondjuk hidegindításkor?
Semmi gondot nem okoz, de az S4-es az 680-at tud, pontosan ez a neve: Bosch S4 007 72Ah 680A (278x175x175) ettől jobb nem igen van a piacon.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #384 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 16:34:58 »
Itt volt egy link a rádiófrekis távirányító karbantartásáról, de megszóltak, hogy dupláztam vele, uh levettem.
Ebben a hozzászólásban megtaláljátok a linket.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #385 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 16:48:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.22 vasárnap, 16:06:04
Szia!
http://www.autosszaki.hu/alkatresz/59906/gigawatt-74-ah-akkumulator-akkumulatorok
Nekem ilyen van a kocsiban és le a kalppal előtte....
Múlthéten generátorom meghalt és Keszthelyről Pécsre lejöttem világitással+ magnóval....Az azért nem olyan rossz
tegnap feltöltöttem és pöcre indult a verda és simán elmentem akksival megint a generátoroshoz...
elég olcsó és megfelel az előirásoknak,szal én maximálisan ajánlom....
Varta egy ilyen műsor után kukába ment...
Ez 190mm magas, ez nem fér a dobozunkba...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
G.Tamas
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #386 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 17:43:03 »
Helló!
Lenne egy problémám a rendszámtábla világítással , felgyullad a világításom ha felnyitom a csomagtartót , ha lezárom akkor elalszik
nem tudok rájönni hogy mi a gond
Előre is köszönöm a segítséget .
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #387 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 18:43:49 »
Idézetet írta: G.Tamas - 2009.11.22 vasárnap, 17:43:03
Helló!
Lenne egy problémám a rendszámtábla világítással , felgyullad a világításom ha felnyitom a csomagtartót , ha lezárom akkor elalszik
nem tudok rájönni hogy mi a gond
Előre is köszönöm a segítséget .
Lehet el van törve a vezeték a csukló ponton, és mikor felnyitod, akkor összeér...nagy rá az esély!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
interakcio
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #388 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 19:09:45 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.22 vasárnap, 16:33:10
Semmi gondot nem okoz, de az S4-es az 680-at tud, pontosan ez a neve: Bosch S4 007 72Ah 680A (278x175x175) ettől jobb nem igen van a piacon.
Nagyon köszönöm! Én szombathelyi vagyok, holnap bemegyek pár boltba és konkrétan rá fogok keresni erre a típusra. Mindenképpen 17.5 cm magasat akarok, ez pont olyan, mert bele akarom rakni a dobozba, rendesen a helyére.
Naplózva
G.Tamas
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #389 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 19:45:39 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.22 vasárnap, 18:43:49
Lehet el van törve a vezeték a csukló ponton, és mikor felnyitod, akkor összeér...nagy rá az esély!
Ezer köszönet a segítségért.
Naplózva
poliver
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #390 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 19:50:30 »
a nagy ijedtségre kiszereltem a xenont, visszakötöttem a halgént, de nem jó a jobboldali lámpám (nem izzó baj) Mi lehet a baja?
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #391 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 19:54:53 »
Idézetet írta: poliver - 2009.11.22 vasárnap, 19:50:30
a nagy ijedtségre kiszereltem a xenont, visszakötöttem a halgént, de nem jó a jobboldali lámpám (nem izzó baj) Mi lehet a baja?
Gondolom, a csatlakozón túlvagy...
Naplózva
fusim
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #392 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 20:00:46 »
Idézetet írta: poliver - 2009.11.22 vasárnap, 19:50:30
a nagy ijedtségre kiszereltem a xenont, visszakötöttem a halgént, de nem jó a jobboldali lámpám (nem izzó baj) Mi lehet a baja?
Biztosíték, esetleg relé. Lehet a lámpán belül összeégett kábel is, ha vékony volt.
Naplózva
poliver
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #393 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 20:13:46 »
csatlakozó kapott wd40et, kábeleken nem láttam elváltozást, külön-külön van a lámpáknak biztosíték, mert a bal az jó?
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #394 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 20:14:53 »
Idézetet írta: poliver - 2009.11.22 vasárnap, 20:13:46
csatlakozó kapott wd40et, kábeleken nem láttam elváltozást, külön-külön van a lámpáknak biztosíték, mert a bal az jó?
Igen, külön. (mk2n legalábbis, ez nem változik szvsz...)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #395 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 06:15:39 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.22 vasárnap, 16:48:20
Ez 190mm magas, ez nem fér a dobozunkba...
Az érdekes mert nekem ilyen van benne, és még a gyári műanyag doboz is rajta van.....
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #396 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 20:08:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.23 hétfő, 06:15:39
Az érdekes mert nekem ilyen van benne, és még a gyári műanyag doboz is rajta van.....
Nekem nem fért bele, véletlenül elsőre nekem is 190 magas 74Ah-ás Bosch Silvert hoztak, de nem tudtam a fedelet rá tenni...kicserélték a bele valóra(175mm magas) ezzel patent!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Fari
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #397 Dátum:
2009.11.24 kedd, 13:45:14 »
Sziasztok!
Olyan gondom van ha halgatom a radiot bejapcsolom a hatso ablak futest bezavarja mitol lehet ez? Ha megy az auto akkor is ha allok parkoloban vagy barhol akkor is nagyon erdekes idaig nem csinalt ilyet.
Naplózva
MKIII 2001 TDDI
interakcio
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #398 Dátum:
2009.11.24 kedd, 14:11:11 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.23 hétfő, 20:08:43
Nekem nem fért bele, véletlenül elsőre nekem is 190 magas 74Ah-ás Bosch Silvert hoztak, de nem tudtam a fedelet rá tenni...kicserélték a bele valóra(175mm magas) ezzel patent!
Megvettem az S4-es Bosch-t, 175 mm magas, naggyon pöpecen indul az autó. 29 ezer pénz volt, de kész kabaré, h milyen eltérő árfekvésekkel dolgoznak a kereskedők. Volt, h 39 ezret kértek ugyanezért a cuccért 3 utcával odébb.
Köszönöm a tanácsokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48458
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #399 Dátum:
2009.11.24 kedd, 14:18:47 »
Idézetet írta: interakcio - 2009.11.24 kedd, 14:11:11
Megvettem az S4-es Bosch-t, 175 mm magas, naggyon pöpecen indul az autó. 29 ezer pénz volt, de kész kabaré, h milyen eltérő árfekvésekkel dolgoznak a kereskedők. Volt, h 39 ezret kértek ugyanezért a cuccért 3 utcával odébb.
Köszönöm a tanácsokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
19 ért hajigálják az exid akkukat mostanság........
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
742
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ