Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.02 csütörtök, 08:59:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 468 469 470 471 472 473 474 [475] 476 477 478 479 480 481 482 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10147072 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23700 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:18:30 »

Hüü... most picit lemaradtam. Elöször is köszönöm az infót. De a BJB mi is. Ez a kis motortérbeli biztiház elnevezése!? Amugy miért kell a dudákat relén keresztül táplálni fesszel!?

Valamitől működnie kell, azért.

Meg a relék azért vannak, hogy nagy áramú kapcsolásokat végezzenek el a kapcsolók helyett így azok érintkezői nem égnek be, nem melegszenek...stb.
Mellesleg a duda nyomógomb testet kapcsol a duda relének.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.21 kedd, 19:20:37 írta az igazat: GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #23701 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:33:15 »

Valamitől működnie kell, azért.

Meg a relék azért vannak, hogy nagy áramú kapcsolásokat végezzenek el a kapcsolók helyett így azok érintkezői nem égnek be, nem melegszenek...stb.
Mellesleg a duda nyomógomb testet kapcsol a duda relének.

Értem. Akkor ez ugyanaz a módszer, mint a villamosban a kontaktorok. Ott is 24 voltos áramkör jön csak a vezetőfülkébe és a relé kapcsolja a kontartorokat, amik 600V-osak.  eljen
Köszike az infót.  worship
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23702 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:50:42 »

Értem. Akkor ez ugyanaz a módszer, mint a villamosban a kontaktorok. Ott is 24 voltos áramkör jön csak a vezetőfülkébe és a relé kapcsolja a kontartorokat, amik 600V-osak.  eljen
Köszike az infót.  worship
hasonló.erősítőként működik.a relé áramfelvétele néhány tized A.A duda meg ha 40w-akkor több mint 3A az áramfelvétele.ezt az áramot a kapcsolón átvíve,nemsok kapcsolás alatt tönkre tenné azt.így a kapcsoló meghúzza a relét,az meg feszt kapcsol a dudára.és ugyan így műkszik minden más,ami relézve van(pl: klíma,ventillátorok,fényszórók,stb,stb).és így akár 70A is kapcsolható,pl izzítógyertyáknak...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23703 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:53:26 »

hasonló.erősítőként működik.

 wow1
Ezt a hüjeséget az űrlényképzőben hallottad?  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23704 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:55:32 »

wow1
Ezt a hüjeséget az űrlényképzőben hallottad?  eplus2
bizonyítsd be az ellenkezőjét. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23705 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:02:44 »

bizonyítsd be az ellenkezőjét. eplus2

...hogy nem ott hallottad?  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23706 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:03:39 »

bizonyítsd be az ellenkezőjét. eplus2

nem is értem a sok autóhifistát, a marhanagy erősítőikkel. elég lenne egy relé a magnó és a subláda közé  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23707 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:06:06 »

nem is értem a sok autóhifistát, a marhanagy erősítőikkel. elég lenne egy relé a magnó és a subláda közé  eplus2

 taps  taps  taps

 uglystupid2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23708 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:15:47 »

nem is értem a sok autóhifistát, a marhanagy erősítőikkel. elég lenne egy relé a magnó és a subláda közé  eplus2
semmi köze a klasszikus értelemben vett rádió vagy jel erősítőhöz.a nagy teljesítmény átvitelére értendő  az "erősítő" kifejezés.iparban gyakran használják,de tudnom kellett volna,hogy fiatal ficsúrokkal van dolgom,akik az internetről tanulják az életet,és nem tapasztaltak semmit az életből. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23709 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:18:49 »

semmi köze a klasszikus értelemben vett rádió vagy jel erősítőhöz.a nagy teljesítmény átvitelére értendő  az "erősítő" kifejezés.iparban gyakran használják,de tudnom kellett volna,hogy fiatal ficsúrokkal van dolgom,akik az internetről tanulják az életet,és nem tapasztaltak semmit az életből. nyes

Akkor is hülyeség......... egy relé nem erősít semmit.  eplus2
Ne magyarázkodj!  nyes
Az ipar is helytelenül használja, mint ahogy sok mindent más-más területeken is.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23710 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:22:03 »

Akkor is hülyeség......... egy relé nem erősít semmit.  eplus2
Ne magyarázkodj!  nyes
Az ipar is helytelenül használja, mint ahogy sok mindent más-más területeken is.  vigyor3
nem helytelenül.
mint egy klasszikus erősítő,ami az alapjelet felerősíti,egy nagyobb teljesítményű jelre,hasonló értelemben véve erősíti a relé azt a kapcsolójelet,ami alapvetően gyenge, egy nagyobb teljesítmény kapcsolásásra.nem olyan bonyolult ez,csak azt kell elfogadnod,hogy sötét vagy mint a negró. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23711 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:26:38 »

nem helytelenül.
mint egy klasszikus erősítő,ami az alapjelet felerősíti,egy nagyobb teljesítményű jelre,hasonló értelemben véve erősíti a relé azt a kapcsolójelet,ami alapvetően gyenge, egy nagyobb teljesítmény kapcsolásásra.nem olyan bonyolult ez,csak azt kell elfogadnod,hogy sötét vagy mint a negró. eplus2

Ne magyarázkodj már!  laugh    Ebből már nem tudsz kijönni.....  taps
Ja, nem helytelenül. Hanem rosszul.
 nyes
A relé nem erősít semmit! Nincs jel, amit felerősít.....  uglystupid2
A relé kap egy jelet (nem erősíti fel), amire zár vagy nyit egy vagy több áramkört. Ennyi. hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23712 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:27:24 »

semmi köze a klasszikus értelemben vett rádió vagy jel erősítőhöz.a nagy teljesítmény átvitelére értendő  az "erősítő" kifejezés.iparban gyakran használják,de tudnom kellett volna,hogy fiatal ficsúrokkal van dolgom,akik az internetről tanulják az életet,és nem tapasztaltak semmit az életből. nyes

Ha ezt egy klasszikus 4 pólusnak vesszük (vehetjük 2 pólus párnak is), a bemeneten 10-100mA, a kimeneten mondjuk 10A.
Hát, ez biz erősító... egyszerre lehet feszültség-, és áramerősítő is (esetenként alacsonyabb feszültségről vezéreljük).
Az erősítő kifejezést nem csak az iparban használják, hanem ennek ez a neve. A=Iki/Ibe
És, ez a klasszikus értelemben vett jelerősítés, annak egy legszebb példája.
Erősítő ez, akárki meglássa.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23713 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:29:15 »

nem helytelenül.
mint egy klasszikus erősítő,ami az alapjelet felerősíti,egy nagyobb teljesítményű jelre,hasonló értelemben véve erősíti a relé azt a kapcsolójelet,ami alapvetően gyenge, egy nagyobb teljesítmény kapcsolásásra.nem olyan bonyolult ez,csak azt kell elfogadnod,hogy sötét vagy mint a negró. eplus2

persze, az ablakkilincs meg légáramlás növelő?  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23714 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:29:18 »

Ha ezt egy klasszikus 4 pólusnak vesszük (vehetjük 2 pólus párnak is), a bemeneten 10-100mA, a kimeneten mondjuk 10A.
Hát, ez biz erősító... egyszerre lehet feszültség-, és áramerősítő is (esetenként alacsonyabb feszültségről vezéreljük).
Az erősítő kifejezést nem csak az iparban használják, hanem ennek ez a neve. A=Iki/Ibe
És, ez a klasszikus értelemben vett jelerősítés, annak egy legszebb példája.
Erősítő ez, akárki meglássa.

Szerintem meg nem.
Ugyanis a kiemelt rész is hibás.
Hiszen nem a bemeneti jel erősödik fel! Ergo a relé nem erősít semmit.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23715 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:30:13 »


Erősítő ez, akárki meglássa.


eszed tokja, marslakócskám. A relé egy távkapcsoló.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23716 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:30:43 »

Ne magyarázkodj már!  laugh    Ebből már nem tudsz kijönni.....  taps
Ja, nem helytelenül. Hanem rosszul.
 nyes
A relé nem erősít semmit! Nincs jel, amit felerősít.....  uglystupid2
A relé kap egy jelet (nem erősíti fel), amire zár vagy nyit egy vagy több áramkört. Ennyi. hehe


A FET tranzisztorok is erősítők, pedig elvileg nem is folyik ott áram, azaz néha az Ibe nem is értelmezhető.
És, a hangfrekvenciás erősítőknél fetes kapcsolást szokás alkalmazni. Pl a 072-es műveleti erősítő is ilyen.
Tehát nem pont az a jel erősítődik fel, mint a bipoláris tranzisztornál, hanem úgymond teljesen független tőle.
Ha az erősítő optikai bemenetű, ott is értelmezhető a jelerősítés, némi fejvakarás után.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23717 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:32:14 »

Szerintem meg nem.
Ugyanis a kiemelt rész is hibás.
Hiszen nem a bemeneti jel erősödik fel! Ergo a relé nem erősít semmit.  Cool

Olvasd el a fetes részt: ott sem maga a jel kerül erősítésre.
Teljesen jól írtam, azaz írta Alf. Felfogható jelerősítőnek.

És a távvezeték is csak ennyi:                                                                                          
Azaz, egy (vagy több) drót. Ugyan ehhez semmi köze, de mind1.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23718 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:32:29 »

A FET tranzisztorok is erősítők, pedig elvileg nem is folyik ott áram, azaz néha az Ibe nem is értelmezhető.
És, a hangfrekvenciás erősítőknél fetes kapcsolást szokás alkalmazni. Pl a 072-es műveleti erősítő is ilyen.
Tehát nem pont az a jel erősítődik fel, mint a bipoláris tranzisztornál, hanem úgymond teljesen független tőle.
Ha az erősítő optikai bemenetű, ott is értelmezhető a jelerősítés, némi fejvakarás után.

A FET azért másképp működik ám, mint egy elektromágnesből és egy érintkező párból álló relé. Tisztelt  angel úr!   Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23719 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:33:23 »

Olvasd el a fetes részt: ott sem maga a jel kerül erősítésre.
Teljesen jól írtam, azaz írta Alf. Felfogható jelerősítőnek.

wow, szóval a távirányítós villanykapcsolóm is egy erősítő  wow1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23720 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:35:18 »

Olvasd el a fetes részt: ott sem maga a jel kerül erősítésre.
Teljesen jól írtam, azaz írta Alf. Felfogható jelerősítőnek.

És a távvezeték is csak ennyi:                                                                                          
Azaz, egy (vagy több) drót. Ugyan ehhez semmi köze, de mind1.

Jah...felfogható...  nyes
Egy rakás dolog felfogható éppen annak, aminek csak akarod..... szabadfelfogás van. Csak egy szint felett már muszájkabát jár jutalomként!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23721 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:35:25 »

A FET azért másképp működik ám, mint egy elektromágnesből és egy érintkező párból álló relé. Tisztelt  angel úr!   Wink

Nem működik másként. Mindkét esetben, a bemeneti jel teljesen független a kimenetitől.
Tudom én, milyen a fet tranzisztor... láttam már olyat, nekem elhiheted. Sőt. Még használtam is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23722 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:36:45 »

wow, szóval a távirányítós villanykapcsolóm is egy erősítő  wow1

Naná!
Azt a nem is látható icipici fényt felerősíti és világos lesz a szobában....ha működteted!   taps  laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23723 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:37:23 »

Jah...felfogható...  nyes
Egy rakás dolog felfogható éppen annak, aminek csak akarod..... szabadfelfogás van. Csak egy szint felett már muszájkabát jár jutalomként!  eplus2

Írtam: négypólus. Bemenet és kimenet. Lehet rá számolni áram-, feszültségerősítést, átviteli görbét, és így tovább.
Ha nem bírsz magaddal, én biz felrajzolok egy Bode-görbét.... frekivel meg fázissal.
Szóval: jelerősítő.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23724 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:37:47 »

akkor se magyarázzátok meg, hogy a relé egy erősítő...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23725 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:42:23 »

akkor se magyarázzátok meg, hogy a relé egy erősítő...

Gondolom, nem ez az első, amit nem értesz meg  vigyor3
Csak az Uki=A*Ube
Két ellenállás is lehet négypólus (vgy egy R és egy drót). Erősíteni nem fog, mert az erősítése<1.
Jó, ezt erősítőnek én sem mondanám, akkor legyen a neve gyengítő?  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23726 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:43:08 »

Nem működik másként. Mindkét esetben, a bemeneti jel teljesen független a kimenetitől.
Tudom én, milyen a fet tranzisztor... láttam már olyat, nekem elhiheted. Sőt. Még használtam is.

Teljesen másképp működik a FET.
Tudom, hogy tudod és mégis mást mondasz. A relénél semmi köze az áramköröknek egymáshoz, míg a FET-nél van. Tehát nem független.....
Attól függetlenül, hogy a FET is egy távvezérelt tranzisztor.

Ja és én már ettem is FET-et....ja az FAT volt..... meg relét is ettem, szóval nem ugyanaz mert az ízük is más volt!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #23727 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:44:39 »

Jah...felfogható...  nyes
Egy rakás dolog felfogható éppen annak, aminek csak akarod.....
Jah... Ezt tőled már megszoktuk.  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23728 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:45:49 »

Gondolom, nem ez az első, amit nem értesz meg  vigyor3
Csak az Uki=A*Ube
Két ellenállás is lehet négypólus (vgy egy R és egy drót). Erősíteni nem fog, mert az erősítése<1.
Jó, ezt erősítőnek én sem mondanám, akkor legyen a neve gyengítő?  wow1

Bármit meg lehet magyarázni, ha elvesztjük a józan eszünket. de a kapcsoló akkor is kapcsoló marad, ha azt történetesen villannyal működtetjük.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23729 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:46:34 »

Írtam: négypólus. Bemenet és kimenet. Lehet rá számolni áram-, feszültségerősítést, átviteli görbét, és így tovább.
Ha nem bírsz magaddal, én biz felrajzolok egy Bode-görbét.... frekivel meg fázissal.
Szóval: jelerősítő.

Nem.
A bemeneti jellel nem csinál semmit, nemhogy erősíti.
Felesleges rajzolgatni.... az már egészen más lesz, mint amiről szó van.
A relé egy távvezérelhető kapcsoló.
A villanykapcsoló sem kapcsoló, mert összezár egy érintkező párt?  fejvakaras   
Csak ott kézzel vezéreljük.... vagy esetleg az ujjam jelét felerősíti úgy, hogy a villany felkapcsolódik a szobában?   laugh  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23730 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:49:28 »

Teljesen másképp működik a FET.
Tudom, hogy tudod és mégis mást mondasz. A relénél semmi köze az áramköröknek egymáshoz, míg a FET-nél van. Tehát nem független.....
Attól függetlenül, hogy a FET is egy távvezérelt tranzisztor.

A relénél, és a fetnél is bazi nagy ellenállás van a két áramkör között. A fetnél mondjuk 10-10A folyik a gate-en keresztül.
Ennyi folyik a relénél is.
Btw: Fiel Effect Transistor, azaz térvezérelt tranzisztor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23731 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:51:45 »

Nem.
A bemeneti jellel nem csinál semmit, nemhogy erősíti.
Felesleges rajzolgatni.... az már egészen más lesz, mint amiről szó van.
A relé egy távvezérelhető kapcsoló.
A villanykapcsoló sem kapcsoló, mert összezár egy érintkező párt?  fejvakaras   
Csak ott kézzel vezéreljük.... vagy esetleg az ujjam jelét felerősíti úgy, hogy a villany felkapcsolódik a szobában?   laugh  taps

Az erősítés kifejezést használják Uki/Ube arányra. Igen, egy ellenállásosztónál ez kisebb mint 1, így nem erősít.
De nem azt mondják, hogy gyengít, hanem az erősítése kisebb mint 1.

A relé továbbra is felfogható erősítőnek - mert az. Vagy akár impedanciatranszformátornak  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23732 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:52:04 »

A relénél, és a fetnél is bazi nagy ellenállás van a két áramkör között. A fetnél mondjuk 10-10A folyik a gate-en keresztül.
Ennyi folyik a relénél is.
Btw: Fiel Effect Transistor, azaz térvezérelt tranzisztor.


Na látod.... pontosan tudod te, hogy a gate-en is folyik áram.
De egy relének a vezérelt részének qrvára semmi köze a kapcsolt áramkörhöz.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23733 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:54:52 »

Az erősítés kifejezést használják Uki/Ube arányra. Igen, egy ellenállásosztónál ez kisebb mint 1, így nem erősít.
De nem azt mondják, hogy gyengít, hanem az erősítése kisebb mint 1.

A relé továbbra is felfogható erősítőnek - mert az. Vagy akár impedanciatranszformátornak  wow1

 laugh

Még jobb.....szóval már  nem is erősítő csak!   nyes
Még mi lehet egy egyszerű relé? A végére kijön az, hogy valami földönkívüli csodaberendezés  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23734 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:57:44 »


Na látod.... pontosan tudod te, hogy a gate-en is folyik áram.
De egy relének a vezérelt részének qrvára semmi köze a kapcsolt áramkörhöz.  Cool

A relénél, és a fetnél is bazi nagy ellenállás van a két áramkör között. A fetnél mondjuk 10-10A folyik a gate-en keresztül.
Ennyi folyik a relénél is.


Na még egyszer... tehát a fetnél folyik bazi kis áram a G és a D között.
Viszont, ennyi folyik a relé tekercse és a kapcsolópár között is.
Tökéletes szigetelő nincs... talán bizonyos szupravezetők, ahol belül megszűnik az elektromos tér, de gondolom, most nem erről beszélünk.
Tehát, mind a fetnél, mind a relénél, folyik áram a be és a ki áramkör között.
Ezért írtam példaként.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23735 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:06:01 »

Én adtam egy meghatározást, én mit sorolok erősítők közé. Megcáfolni nem tudtátok.
Akkor nézzük a másik oldalról... halljuk az erősítő definícióját!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23736 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:12:07 »

A relénél, és a fetnél is bazi nagy ellenállás van a két áramkör között. A fetnél mondjuk 10-10A folyik a gate-en keresztül.
Ennyi folyik a relénél is.


Na még egyszer... tehát a fetnél folyik bazi kis áram a G és a D között.
Viszont, ennyi folyik a relé tekercse és a kapcsolópár között is.
Tökéletes szigetelő nincs... talán bizonyos szupravezetők, ahol belül megszűnik az elektromos tér, de gondolom, most nem erről beszélünk.
Tehát, mind a fetnél, mind a relénél, folyik áram a be és a ki áramkör között.
Ezért írtam példaként.

Aztán hogyan folyna már áram a relé tekercs kivezetései (amik eleve a relén kívül vannak) és a kapcsolandó érintkezők között (relén belül)?
Átugrálnak az elektronok a szigetelt rézdrótról a nem szigetelt érintkező párra?  zavart1


Na jó, én itt kiszálltam.......   wave
Megyek felerősítem az ujjam végének a feszültségét a villanykapcsoló segítségével és világos lesz a fürdőszobában. Szerintem ki is kötöm a villanyórát!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23737 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:12:46 »

Én adtam egy meghatározást, én mit sorolok erősítők közé. Megcáfolni nem tudtátok.
Akkor nézzük a másik oldalról... halljuk az erősítő definícióját!

Mondtam, hogy már rég másról van szó....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #23738 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:14:03 »

Sziasztok! Bocs, ha mar kerdeztek tobbszor, keresoben nem talaltam ra valaszt.
Szoval mostansag olyat csinal az autom, h mikor nyitom a kozponti zarat, mintha sorozatot lone, egymas utan nyitja az ajtokat...
Kell elore aggodjak? Mi lehet a gond? Koszi szepen!

Esetleg erre van otletetek? Koszi!
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #23739 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:17:23 »

Esetleg erre van otletetek? Koszi!


Bal első ajtózár szokott rendetlenkedni, de facelift után ez már nem annyira jellemző... 
Nézd meg az átvezetőt, fújd be wd40-el a zárat.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23740 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:17:51 »

Esetleg erre van otletetek? Koszi!

Milyen sorrendben nyitja őket?  vigyor3
Na jó, nem lényeg. Egyértelműen a 4 ajtót szépen egyesével sorban nyitja?
Záráskor is ilyen vagy akkor egyszerre zárnak?

A GEM nyitja és zárja a zárakat. Elvileg egyszerre adja ki a jelet.
Talán szorulhat valamelyik zár(ak) és ezért a nagy áram miatt inkább nem egyszerre működtetné.... Mondjuk ilyenről nem tudok, ennyire nem okos a GEM.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23741 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:18:12 »



Bal első ajtózár szokott rendetlenkedni, de facelift után ez már nem annyira jellemző...  
Nézd meg az átvezetőt, fújd be wd40-el a zárat.

2004  Cool
Akkor sem nyithat sorban, mivel a bal első egy jel a GEM-nek és az nyitja/zárja a zárakat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23742 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:18:58 »

Aztán hogyan folyna már áram a relé tekercs kivezetései (amik eleve a relén kívül vannak) és a kapcsolandó érintkezők között (relén belül)?
Átugrálnak az elektronok a szigetelt rézdrótról a nem szigetelt érintkező párra?  zavart1

Igen... ha fogsz két drótot, odaraksz közéjük egy bakelit lapot, és sincs tökéletesen leszigetelve.
Mint írtam, tökéletes szigetelő nincs... kivéve a szupravezetős példát.
A bakelitnak, a levegőnek, a rézdróton található lakknak van ellenállása. Vagyis vezeti az áramot, csak gyengén.
Mint a fet... ott is egy szigetelőréteg van a gate és a félvezető réteg között.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #23743 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:20:31 »

2004  Cool


És mit írtam?    "de facelift után ez már nem annyira jellemző
 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #23744 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:20:37 »

Én adtam egy meghatározást, én mit sorolok erősítők közé. Megcáfolni nem tudtátok.
Akkor nézzük a másik oldalról... halljuk az erősítő definícióját!

"Általánosan erősítőnek nevezünk egy olyan áramkört, amely a bemeneti jelet változatlan alakkal, de magasabb energiával (nagyobb amplitúdóval) adja ki."

relé: "A jelfogó vagy relé elektromos áram mágneses hatására elektromos érintkezőket működtető kapcsolóelem. A vezérlő feszültség jellemzően kisebb, mint a kapcsolt oldali feszültség. (például 12 volttal működtetett relé 240 voltot is kapcsolhat)."


Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23745 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:25:46 »



És mit írtam?    "de facelift után ez már nem annyira jellemző
 

Szerintem egyáltalán nem jellemző. Én eddig csak pre FL előtti zárról tudok, ami bexart.
Mondjuk ettől még lehet, de annak a hibája sem okoz olyan "sorozat nyitást" amit olvashattunk.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #23746 Dátum: 2014.10.21 kedd, 22:13:16 »

Szerintem egyáltalán nem jellemző. Én eddig csak pre FL előtti zárról tudok, ami bexart.
Mondjuk ettől még lehet, de annak a hibája sem okoz olyan "sorozat nyitást" amit olvashattunk.  Cool
előfordul faceliftesnél is, de az már legalább szétszedhető normálisan
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23747 Dátum: 2014.10.21 kedd, 22:14:35 »

előfordul faceliftesnél is, de az már legalább szétszedhető normálisan

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23748 Dátum: 2014.10.22 szerda, 07:04:20 »

"Általánosan erősítőnek nevezünk egy olyan áramkört, amely a bemeneti jelet változatlan alakkal, de magasabb energiával (nagyobb amplitúdóval) adja ki."

relé: "A jelfogó vagy relé elektromos áram mágneses hatására elektromos érintkezőket működtető kapcsolóelem. A vezérlő feszültség jellemzően kisebb, mint a kapcsolt oldali feszültség. (például 12 volttal működtetett relé 240 voltot is kapcsolhat)."



erősíttő-erősíttő-erősíttő! eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23749 Dátum: 2014.10.22 szerda, 07:57:21 »

erősíttő-erősíttő-erősíttő! eplus2 eplus2 eplus2 eplus2

 wilting zavart2 idiota uglystupid2 idiot2 banplz
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 468 469 470 471 472 473 474 [475] 476 477 478 479 480 481 482 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.