Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.02 csütörtök, 14:42:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 473 474 475 476 477 478 479 [480] 481 482 483 484 485 486 487 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10148261 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23950 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 06:42:45 »

is-is.de ezzel csak a szabályzás pontossága állítható a megfelelő generátorhoz.több A ettől nem lesz... vigyor3
Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23951 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 06:48:44 »

Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?
szerintem mk3-nál is létezik több lehetőség,bár én még csak gyári 90A-es generátorral találkoztam.
mk4,smax,galaxy,kuga,fókusz,ezekben van vagy 4 lehetőség.nekem pl a smaxiban 150A-es generátor van.és a BCM-ben szépen át is lehet kapcsolni,pont mint a kerékméretet.szinte biztos vagyok benne,hogy ezt mk3 nál is lehet,de ott csak IDS-el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23952 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 06:49:36 »

2 generátornál? a hiba csak 10perc elteltével jön.zárlat nincs.töltőfesz egészen addig rendben.

Érdekes amig a hőmérséklet jeladó 'hideg' addig jó,utána rossz...
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23953 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 06:56:52 »

szerintem mk3-nál is létezik több lehetőség,bár én még csak gyári 90A-es generátorral találkoztam.
mk4,smax,galaxy,kuga,fókusz,ezekben van vagy 4 lehetőség.nekem pl a smaxiban 150A-es generátor van.és a BCM-ben szépen át is lehet kapcsolni,pont mint a kerékméretet.szinte biztos vagyok benne,hogy ezt mk3 nál is lehet,de ott csak IDS-el.

Kösz.Örülnék ha az enyémben is akkora lenne szomoru1.Viszont úgy eldugták hogy ránézni is nehéz.
Majd egyszer összehasonlitom a méreteket,hogy a felfogatási pontok azonosak meg egyéb méretek.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23954 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:07:37 »

Kösz.Örülnék ha az enyémben is akkora lenne szomoru1.Viszont úgy eldugták hogy ránézni is nehéz.
Majd egyszer összehasonlitom a méreteket,hogy a felfogatási pontok azonosak meg egyéb méretek.
nincs az eldugva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23955 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:08:05 »

Érdekes amig a hőmérséklet jeladó 'hideg' addig jó,utána rossz...
ezt hol olvastad?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23956 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:29:23 »

ezt hol olvastad?
Kocsmába hallottam.... vigyor3
A pcm azt is figyeli,régebben utána olvastam,meg sztem benzines koromban is volt téma.
/annó nekem is 13.6-8 on volt szinte mindig a töltésem.hidegen 14-14.4 /.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23957 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:35:05 »

Kocsmába hallottam.... vigyor3
A pcm azt is figyeli,régebben utána olvastam,meg sztem benzines koromban is volt téma.
/annó nekem is 13.6-8 on volt szinte mindig a töltésem.hidegen 14-14.4 /.

Az akkumulátor hőmérsékletét (környezeti hőmérséklet) is figyelembe veszi a töltőfeszültség beállításnál a PCM.
Nagyon durván nem szól ez bele, de valóban figyeli.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23958 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:36:50 »

ezt hol olvastad?
Sztem ez egy másik cikk..de itt is
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23959 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:41:57 »

Az akkumulátor hőmérsékletét (környezeti hőmérséklet) is figyelembe veszi a töltőfeszültség beállításnál a PCM.
Nagyon durván nem szól ez bele, de valóban figyeli.

Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23960 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:54:38 »

Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés

Már, hogy addig?

Még egyszer leírom.   Cool
Külső hőmérséklet! Nem a motor hőmérséklet! Tehát ha melegszik a motor, akkor kint nem lesz melegebb.
Szóval mi az az addig?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23961 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 07:59:13 »

Már, hogy addig?

Még egyszer leírom.   Cool
Külső hőmérséklet! Nem a motor hőmérséklet! Tehát ha melegszik a motor, akkor kint nem lesz melegebb.
Szóval mi az az addig?  vigyor3
Most mit nem lehet érteni?Én mint laikus is megértem...hogy ha csak a beszivott levegőt figyelné xart se érne mert télen "mindig minusz50fok" lesz,vagyis mindig tultöltés lenne.
Vagyis biztos a hidegviz kört/hütőviz/ a figyelt kör..oda van kötve a hömérséklet jeladó amit figyel a pcm vagy akárki....
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23962 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 08:04:14 »

Mert a kérdés még mindig az miért esik 10perc után a töltés fesz ekkorát.

Mondjuk az akku állapotát annyiban kéne figyelembe venni,ha nagyon alultöltött. /bemerült,eleinte nagyobb áramot vesz fel kisebb fesz mellett/Én ezt látom is egy komolyabb áramkivét után,de valószinű hogy az emlitett autót ez nem érinti/.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #23963 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 08:05:51 »

Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés..  Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető.  A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 08:21:16 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #23964 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 09:23:57 »

nem jól tudod.utána ahogy kigyullad a töltés lámpa,vészüzemre vált a pcm és beáll az alap 13,6V-ra.ez vészüzemi töltés.lásd smart charge töltőrendszer.Talán ha a fesszab lenne rossz,azonnal hibára állna,és nem 10perc múlva.

szerintem nem jelentheti a hibakód a fesszab egyértelmű hibáját.
Ok. Nem egyértelmű, de lehet!?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23965 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 09:27:02 »

Most mit nem lehet érteni?Én mint laikus is megértem...hogy ha csak a beszivott levegőt figyelné xart se érne mert télen "mindig minusz50fok" lesz,vagyis mindig tultöltés lenne.
Vagyis biztos a hidegviz kört/hütőviz/ a figyelt kör..oda van kötve a hömérséklet jeladó amit figyel a pcm vagy akárki....

Mit nem lehet érteni? Azt, hogy miért rágod ezt a csontot.....  eplus2
Miért figyelné a motor hőmérsékletet a töltéssel kapcsolatban?  nemtudom
Az akkumulátor nem a motorban van.  wilting
Tehát a környezeti hőmérsékletet veszi figyelembe, de nem lesz túltöltés soha! (-50 -ben sem) Néhány tizedről van szó, ami ilyenkor változik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23966 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 09:31:33 »

Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés..  Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető.  A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik. wave
Tisztelettel László! worship


Tisztelt László Fórumtárs!

Még mindig nem olvasom, hogy a generátor csatlakozóra érkező 3 vezeték biztosan ellenőrizve lett/van. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23967 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 09:44:14 »

Mit nem lehet érteni? Azt, hogy miért rágod ezt a csontot.....  eplus2
Miért figyelné a motor hőmérsékletet a töltéssel kapcsolatban?  nemtudom
Az akkumulátor nem a motorban van.  wilting
Tehát a környezeti hőmérsékletet veszi figyelembe, de nem lesz túltöltés soha! (-50 -ben sem) Néhány tizedről van szó, ami ilyenkor változik.
A hülyeséged az....ez a téma  duhos2
14.4 vs 13.6 ...tényleg néhány tized.....
Akkumulátor témában majdnem otthon vagyok,mint autohifi fan..ezt ne firtassuk.
Le van irva ezen vagy egy mäsik linken hogy azért is kell calcium akku mivel,jobban birják a magasabb kapocsfeszt is.Ennek ellenére nem is sokkal hosszabb az élettartamuk.
Amiért irtam 'túltöltést'  /jelképesen/...benzinesre gondoltam,hiszen vele ellentétben a dieselnél nem esik 14volt alá a töltőfesz.
Meg ugye a benzinesbe 45-55ah-s akku van a dieselben élből 72es.(most nem aktuális,mert diesel a paciens)

Olvasd el még egyszer amit irtam meg a linket.....mindenki tanulhat ...
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23968 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:01:19 »

Sztem ez egy másik cikk..de itt is
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=

az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23969 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:03:35 »

Ok. Nem egyértelmű, de lehet!?
nem.hiszem. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23970 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:04:44 »

Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés..  Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető.  A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik. wave
Tisztelettel László! worship
a klima ventije képes 60 is felvenni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23971 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:05:37 »

Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés..  Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető.  A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László !

Javaslom,ha még nem történt meg /akár segitséget igénybe véve is leolvasásra/ meg kéne mérni lakatfogóval a fűtő bekapcsolása előtt és után a generátor töltőáramát.Anno azt tapasztaltuk,jelentős terhelésnél lemerült akku, és több akku megléte esetén/hátsó pótakku/
a feszültségszint soha nem emelkedett 13.8volt fölé (csak hideginditáskor,rövid időre).
Elképzelhető hogy a generátor a a maximum közelében teljesit....és ezért is lesz vészüzem,illetve csak 13.5ha jól emlékszem a számra.Itt jegyezném meg az akkutöltők is igy müxenek...a legnagyobb töltőáramhoz kis kinduló fesz tartozik,majd ahogy emelkedik,ugy csökken a töltőáram.De most hogy 115a - lett a generátor igy ez szinte kizárható,már ha annyival is tölt!??
Mivel már a vezetékek át lettek vizsgálva,ez kizáró oknak tűnik,pedig a többnapi hibátlan működés után elsődleges hibaforrásként jönne számitásba.

A diesel gyári testelése /bal első lámpa alatt,egy nagy rakás turó,hiszen a saru alatt a festékre van téve a saru,csak annyit ad át amennyit a csavar átvisz/.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #23972 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:12:17 »

Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?


Nem....gyárilag csak 90A generátor van.  Ezt a 90A generátort fel tudják "tuningolni" (állórész cserével) a kertész utcában 115A-re. http://mondeo.hu/index.php?page=177
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23973 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:13:47 »

az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.


Igen.Inkább hengerfejből vagy akárhonnan,de nem az akkuból...semmiesetre sem.Mivel téli üzemben sosem emelkedne még pár fokot sem,igy orákon át 14.4lenne  pl egy benzines autónál..de nincs annyi.

Csak érdekesség miatt: volt egy Ctek mxs10 akkutöltőm,gyári hömérséklet mérő jeladó kihúzására 15volt fölé elkezdte tolni a feszt.
Itt külső höm,jeladóra müködött a töltés,feszültségszint.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #23974 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 10:20:29 »



Nem....gyárilag csak 90A generátor van.  Ezt a 90A generátort fel tudják "tuningolni" (állórész cserével) a kertész utcában 115A-re. http://mondeo.hu/index.php?page=177
Értem.Amúgy nem lepődtem volna meg,mert vannak tipusok amelyek felszereltségi szinthez képest kisebb vagy nagyobb generátorral kerülnek ki.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23975 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 11:34:30 »

A hülyeséged az....ez a téma  duhos2
14.4 vs 13.6 ...tényleg néhány tized.....
Akkumulátor témában majdnem otthon vagyok,mint autohifi fan..ezt ne firtassuk.
Le van irva ezen vagy egy mäsik linken hogy azért is kell calcium akku mivel,jobban birják a magasabb kapocsfeszt is.Ennek ellenére nem is sokkal hosszabb az élettartamuk.
Amiért irtam 'túltöltést'  /jelképesen/...benzinesre gondoltam,hiszen vele ellentétben a dieselnél nem esik 14volt alá a töltőfesz.
Meg ugye a benzinesbe 45-55ah-s akku van a dieselben élből 72es.(most nem aktuális,mert diesel a paciens)

Olvasd el még egyszer amit irtam meg a linket.....mindenki tanulhat ...


Bazz, nem igaz nem érted....... falbav   hehe
3 nappal ezelőtt leírtam, hogy a 13.5-13.6 az vészüzem!  nezze
Nem szabályzott töltőfeszültség! Nem vesz figyelembe semmit, csak beáll oda mivel hibát észlel. Még jó, hogy be tud állni különben ennyi sem lenne.

Szerintem neked kéne párszor elolvasni azokat a hsz-eket, amiket az elmúlt napok alatt írtam.
Te végig másról beszélsz vagy jelentősen másképp gondolod. vigyor3

Azért nagyobb a töltőfeszültség, mert nagyobb kapacitású akkumulátor van a dízelben?  taps
Mi köze hozzá? Semmi......
Lehet jártas vagy az akku témában, csak nem jó irányba lépegetsz. eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 11:38:24 írta a benzines » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23976 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 11:37:59 »

az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.


Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #23977 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 11:40:42 »

Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....

Mivel nincs hőmérő az akksinál, ezt használja a saccoláshoz, hogy mennyi is lehet az akksi hőmérséklete.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23978 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 11:58:46 »

Mivel nincs hőmérő az akksinál, ezt használja a saccoláshoz, hogy mennyi is lehet az akksi hőmérséklete.

AndyA

Te is kevered a külső hőmérséklet érzékelővel.  wave

Érdekes lenne a 90°C-ot figyelembe venni ahhoz, hogy a külső levegő hány fokos.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #23979 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:07:15 »

Te is kevered a külső hőmérséklet érzékelővel.  wave

Érdekes lenne a 90°C-ot figyelembe venni ahhoz, hogy a külső levegő hány fokos.

Viszont attól a 90 (vagy nem annyi) foktól eléggé erősen függ, hogy a motortérben éppen mennyi az annyi. Attól meg az akksié... wave

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #23980 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:23:51 »


Tisztelt László Fórumtárs!

Még mindig nem olvasom, hogy a generátor csatlakozóra érkező 3 vezeték biztosan ellenőrizve lett/van. Cool
KedvesTibor!
Hogy minden világos legyen. A rendszerbe tartozó összes kábel ellenőrizve.  Ebben benne van a három generátor vezérlő vezeték, és a hozzá tartozó csatlakozók is, mivel több is van, had ne részletezzem... Ezek mind ellenőrizve no problem. wave
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23981 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:29:43 »

Viszont attól a 90 (vagy nem annyi) foktól eléggé erősen függ, hogy a motortérben éppen mennyi az annyi. Attól meg az akksié... wave

AndyA

Na persze..... az akku doboz is szigetel. De akkor nézhetné a napfényérzékelőt is....stb.
De nem.

A külső hőmérséklet érzékelőt veszi figyelembe az akku hőmérsékletének számolásához.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23982 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:40:50 »

KedvesTibor!
Hogy minden világos legyen. A rendszerbe tartozó összes kábel ellenőrizve.  Ebben benne van a három generátor vezérlő vezeték, és a hozzá tartozó csatlakozók is, mivel több is van, had ne részletezzem... Ezek mind ellenőrizve no problem. wave
Tisztelettel László!

Van egy mérési procedúra, talán benne is van a TIS-ben.
A generátor 2 érintkezős csatlakozójában lévő érintkezőkön, érintkezők között. Csatlakozó rádugva, lehúzva .... gyújtáson, anélkül ... alapjáraton.
Ha nincs szkópod, ez akkor is mérhető egy multiméterrel. Meg kell szúrni hátulról a csatlakozóban az érintkezőket.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #23983 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:47:09 »

Tiszelt Fórumtársak!
Most, hogy szinte térdig járok az alomban, elhihetitek nekem, hogy alaposan átrágtam a témát. Az akkumulátor elektrolit hőmérsékletét a PCM modul kalkulálja az IAT beszívott levegő, és a HCT hengerfej hőmérséklet jeladók alapján küldött jelekből. Amiket irtatok javaslatokat köszönöm de mindenen túl vagyok. Még egy dolog amit megosztanék veletek. Az gépem 115 Le 2005 kiadású 2.0 TDCI gépsárkány. Ma megmértem hideg indítás utáni állapotban az összes fogyasztó + a kiegfűtés bekapcsolása után a generátor töltő vezetékében folyó áramot, DC lakatfogóval. 108.5 A mértem, Kb 8 percig, majd lecsökkent szép folyamatosan 82 A-re és minden működött probléma mentesen. Ne kérdezzétek hány "A" a generátorom. A papírforma szerint 90 amperes kell legyen. Ha a PCM modul nem nézné jó szemmel a nagy töltő áramot miért engedte a 108.5 A-t. Sajnos egy helyben topogok, és tényleg kezdek rinyálni, hogy a vége mégis csak PCM modul probléma lesz. Nem vagyok az elektromosság tekintetében teljesen hal mivel ezen a szakon végeztem 40 éve. Jó hogy más volt az elektronika mint most de akkor se tanítottak hülyeségeket. Egyenlőre kifogytam az ötletekből. wave
Tisztelettel László! worship   
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23984 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:48:49 »

Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....
az elektrolit hőmérséklet meghatározására használja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23985 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:51:34 »

az elektrolit hőmérséklet meghatározására használja.

Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.


Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó.... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23986 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:52:29 »

Tiszelt Fórumtársak!
Most, hogy szinte térdig járok az alomban, elhihetitek nekem, hogy alaposan átrágtam a témát. Az akkumulátor elektrolit hőmérsékletét a PCM modul kalkulálja az IAT beszívott levegő, és a HCT hengerfej hőmérséklet jeladók alapján küldött jelekből. Amiket irtatok javaslatokat köszönöm de mindenen túl vagyok. Még egy dolog amit megosztanék veletek. Az gépem 115 Le 2005 kiadású 2.0 TDCI gépsárkány. Ma megmértem hideg indítás utáni állapotban az összes fogyasztó + a kiegfűtés bekapcsolása után a generátor töltő vezetékében folyó áramot, DC lakatfogóval. 108.5 A mértem, Kb 8 percig, majd lecsökkent szép folyamatosan 82 A-re és minden működött probléma mentesen. Ne kérdezzétek hány "A" a generátorom. A papírforma szerint 90 amperes kell legyen. Ha a PCM modul nem nézné jó szemmel a nagy töltő áramot miért engedte a 108.5 A-t. Sajnos egy helyben topogok, és tényleg kezdek rinyálni, hogy a vége mégis csak PCM modul probléma lesz. Nem vagyok az elektromosság tekintetében teljesen hal mivel ezen a szakon végeztem 40 éve. Jó hogy más volt az elektronika mint most de akkor se tanítottak hülyeségeket. Egyenlőre kifogytam az ötletekből. wave
Tisztelettel László! worship  
ez már a 115 ös generator?
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 12:54:23 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #23987 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:53:21 »

Van egy mérési procedúra, talán benne is van a TIS-ben.
A generátor 2 érintkezős csatlakozójában lévő érintkezőkön, érintkezők között. Csatlakozó rádugva, lehúzva .... gyújtáson, anélkül ... alapjáraton.
Ha nincs szkópod, ez akkor is mérhető egy multiméterrel. Meg kell szúrni hátulról a csatlakozóban az érintkezőket.
Kedves Tibor!
Köszönöm a segítséget, tovább csigázva az érdeklődésed elárulom, hogy van egy kétsugaras digitális oszcilloszkópom. Na innen hogyan tovább? Nekem is van TIS és ETIS.  Áruld már el hogy hol olvasod ezeket az infókat. wave
Tisztelettel László! worship

Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23988 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:55:30 »

Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.


Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó.... eplus2
hiába erolkodsz,ez így van es kész.olvasd el a leírását.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23989 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:55:59 »

Kedves Tibor!
Köszönöm a segítséget, tovább csigázva az érdeklődésed elárulom, hogy van egy kétsugaras digitális oszcilloszkópom. Na innen hogyan tovább? Nekem is van TIS és ETIS.  Áruld már el hogy hol olvasod ezeket az infókat. wave
Tisztelettel László! worship



Otthon kikeresem és átküldöm.
Meg a szkóp mérés, beállítás és waveform alakot is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23990 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:57:58 »

Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.


Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó.... eplus2
attól még tudnia kell,hogy a motor üzemmeleg vagy nem.értetlen gyogyo.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23991 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 12:59:03 »

hiába erolkodsz,ez így van es kész.olvasd el a leírását.


Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!   laugh  taps


Tudod, mit, akkor úgy van!  bohoc
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki.... uglystupid2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #23992 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:00:44 »


Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!   laugh  taps
Nem ott olvasták! Nem olvastad?  Tongue
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23993 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:00:47 »

attól még tudnia kell,hogy a motor üzemmeleg vagy nem.értetlen gyogyo.

Nem mondtam, hogy nem tudja a PCM. Persze, hogy tudja, mert megkapja a jelet.
De a töltés szabályzáshoz nem használja fel, mert minek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23994 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:04:01 »


Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!   laugh  taps


Tudod, mit, akkor úgy van!  bohoc
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki.... uglystupid2
picibogar te állat.
Azért érdekes a motorhofok,mert 75 fokos hf hőmérsékletnél lekapcsolja az összes szelvedofutest amit automatikusan bekapcsolt,es addig az terhelés volt.de akkor már az izzitas sem kapcsolgat,így tudja, hogy csökkenthető a toltofesz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23995 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:04:54 »

Nem mondtam, hogy nem tudja a PCM. Persze, hogy tudja, mert megkapja a jelet.
De a töltés szabályzáshoz nem használja fel, mert minek.
de.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #23996 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:08:39 »


Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!   laugh  taps


Tudod, mit, akkor úgy van!  bohoc
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki.... uglystupid2

Nem, annak csak a fa..., ööö, lábméretét.  hehe

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23997 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:09:47 »

picibogar te állat.
Azért érdekes a motorhofok,mert 75 fokos hf hőmérsékletnél lekapcsolja az összes szelvedofutest amit automatikusan bekapcsolt,es addig az terhelés volt.de akkor már az izzitas sem kapcsolgat,így tudja, hogy csökkenthető a toltofesz.

A szélvédőfűtéseket előbb lekapcsolja, mint ahogy a hf eléri a 75 fokot. (kivéve ha valaki leszabályzáson forgatja álló helyzetben indítás után, akkor talán előbb felmelegszik 75-ig, mint 14 perc.)

Az izzítás sokkal hamarabb nem kapcsolgat már. Milyen 75 fok.....  Cheesy


Elsőt 4 perc után és a hátsót 14 perc után.


Dízelél amúgy sem oszt-szoroz az a pár tized, mert szinte mindig 14.4-en járatja a töltést a pcm.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23998 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:16:00 »

A szélvédőfűtéseket előbb lekapcsolja, mint ahogy a hf eléri a 75 fokot. (kivéve ha valaki leszabályzáson forgatja álló helyzetben indítás után, akkor talán előbb felmelegszik 75-ig, mint 14 perc.)

Az izzítás sokkal hamarabb nem kapcsolgat már. Milyen 75 fok.....  Cheesy


Elsőt 4 perc után és a hátsót 14 perc után.


Dízelél amúgy sem oszt-szoroz az a pár tized, mert szinte mindig 14.4-en járatja a töltést a pcm.
.
az izzitas mehet addig többször is es annyiszor kibe kapcsolgathat amíg a hf nem éri el a 75 fokot.utána már nem kapcsolja be a pcm.a külső hőmérséklet függvényében.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23999 Dátum: 2014.11.03 hétfő, 13:19:07 »

az izzitas mehet addig többször is es annyiszor kibe kapcsolgathat amíg a hf nem éri el a 75 fokot.utána már nem kapcsolja be a pcm.a külső hőmérséklet függvényében.

A járásegyenetlenség esetén korrigál vele is...... ha nem szükséges, nem izzít már rá még 75 fok előtt sem.

Jól szórakozol, hogy szinte az én írásaimba kötsz bele?  Nem éred fel az asztalt, hogy mással játszhass?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 473 474 475 476 477 478 479 [480] 481 482 483 484 485 486 487 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.