Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 07:59:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Denso navigációs rendszer DVD meghajtó csere  (Megtekintve 28586 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2015.10.17 szombat, 22:15:37 »

Szerző: tpmportal

Az Mk3 Mondeókba szerelt, Denso alapú navigációs rendszer a térképeket DVD-ről olvassa. Az optikai meghajtó élettartama azonban véges, köszönhetően annak, hogy a lézer dióda ereje az idő előrehaladtával csökken, és ezzel fennakadásokat okoz a lemez olvasásában, vagy egyáltalán nem ismeri fel a betett DVD-t.
Első esetben a térképet megjeleníti, de az útvonal tervezés "Unable to calculate route" hibával tér vissza, utóbbi esetben "The inserted disc is not a map DVD" üzenettel köszönt bekapcsolás után azonnal.
Ahogy elkezd gyengülni a lézer, először a DL lemezekkel gyűlik meg a baja, aztán már a SL DVD-ket sem ismeri fel.
A csomagtartóban lévő egység nem csak egy DVD meghajtó, hanem a komplett navigációt ő végzi, és nélküle az egész rendszer halott. Ennek (is) köszönhetően a gyári, új egység igen borsos áron érhető el, és márkaszerviz (vagy IDS) szükséges a rendszer egyes elemeinek összekonfigurálásához.
Szerencsére a DVD-meghajtó szerkezet külön cserélhető a navigációs egységben, így nem kell súlyos pénzeket otthagyni a márkaszervizben, ha az ember javítani akarja ezt a hibát.
A meghajtó az alábbi kódnévre hallgat: DVS-100V, ára 150-200 USD körül alakul. Érdemes megpróbálni európai eladót keresni, mert ez már vastagon benne van a vámkezelés alá kerülő árkategóriában.

Megjegyzés:

Ezt mindenki saját felelősségére csinálja. Nem vagyok felelős azért, ha valaki véletlenül letöri a nyákról a csatalakozót, vagy ha a vajas zsömle belepotyog az olvasóba, és rövidrezár benne valamit. Ezenkívül meg kell említenem, hogy ilyesmit elvileg antisztatikus csuklópánt viselése mellett illik csinálni, mert a sztatikus elektromosság könnyen kinyírja az ilyen érzékeny eszközöket.

A cseréhez szükséges szerszámok:

PH1, PH2 csavarhúzók, kis racsins kulcs Torx25 bitfejjel, egy kis lapos csavarhúzó, és opcionálisan PZ2 csavarhúzó.

A csere menete:

A csomagtartóban az elsősegély dobozt és a háromszöget tartó fekete doboz mögött lakik a navigációs egység. Az elsősegély doboz mögötti négy csavar tartja a dobozt. Ezek PZ2 csavarok, de ha nincsenek nagyon meghúzva, vagy nincs PZ2-es csavarhúzónk, akkor a PH2-vel is kivehetők.



A navigációs egységet a két oldalán 2-2db TX25-ös kis csavar tartja.



A hátuljába egy szép nagy csatlakozó, valamint a GPS antenna kábele megy. Ezek lehúzása után kivehető az autóból, hogy egy kényelmesebb helyen szerelgessük.



Az egység előlapjával kell kezdeni, ez az alul lévő két műanyag pöcök benyomása után, felülről kiakasztva lehet kiszedni Ezután a három bekarikázott csavar eltávolítása után (PH2 fejű csavarok) a felső fedél felfelé eltávolítható.





A DVD-meghajtó szerkezetet négy csavar tartja (PH2 fejű csavarok):







Ezek után a meghajtón a csatlakozó a sötétebb barna részét óvatosan, a szalagkábel felől, lehetőleg nagy felületen felfeszítve kinyitható, és a kábel eltávolítható.



Az új és a régi meghajtót egymás mellé téve látszik, hogy elöl és hátul is van egy-egy konzol, amit át kell az újra tenni. Mindkettőt két kis csavar tartja (PH1 fejű csavarok):





Ha ezzel megvagyunk, akkor fordított sorrendben mehet az összeszerelés. Az előlap visszapattintásakor ügyeljünk arra, hogy az árnyékolásért felelős kis fülek mind a helyükre menjenek vissza.
Ha minden kész, rakjunk be egy térkép DVD-t, és örüljünk, hogy megint működőképes a navigációs rendszer  eljen

Végül egy-két szó arról, hogy hogy is lehet megbizonyosodni, hogy tényleg ez a problémája a navigációnak:
A lézer dióda erősségét még a gyárban kalibrálják, egy kis trimmer potméterrel. Ha a rendszer elkezdi nem olvasni a DVD-ket, amikkel eddig nem volt probléma, akkor meg lehet próbálni ezzel a potméterrel egy kis plusz erőt adni a lézernek. Ha ettől megjavul, akkor tudjuk, hogy ez a hia. Ez a javítás ideiglenes, és ha el is kezd megint működni, rövid úton végleg működésképtelenné válhat az olvasófej. Mielőtt ezt megpróbálja az ember, a lencse tisztításával, másik DVD írásával is érdemes megpróbálkozni.

Ha a kezünkben van a meghajtó, akkor fejjel lefelé fordítva távolítsuk el az első képen látható szalagkábelt, és a második képen látható kis potméteren az óramutató járásával ellenkező irányba fordítsunk egy negyed fordulatot, majd teszteljük. Ha még mindig nem, akkor még egy negyed fordulat. Ha már régóta nem működik, lehet, hogy ezzel sem fog életre kelni, mert annyira halott a dióda. Ebben az esetben vagy megkockáztatjuk, hogy vakon berendeljük az olvasót, vagy lencsét, tisztítgatunk, más DVD-ket írogatunk, hátha az a probléma. Vagy harmadik opcióként belenyugodunk, hogy nem fog működni a rendszer. Negyedik opcióként küldjetek nekem (tpmportal) egy Pü-t, és kölcsönadom a régi saját, még működő olvasómat tesztelésre.



« Utoljára szerkesztve: 2015.10.17 szombat, 22:28:38 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.