Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 12:42:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2140051 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 20:20:47 »

Rendesen le lett légtelenítve a hidraulikus kinyomód?

Én most estem túl egy teljes kuplung, kinyomó, lendkerék cserén, illetve cseréltem a váltóba olajat is.

A FORD gyár nem ajánl semmilyen olajat a váltóba csak a gyárit!!!


Erre figyelj a cserénél mindenképpen és kb 1,8 liter megy bele.

Egyébként nekem mint a vaj olyan lett a váltóm és a kuplungom pedig mintha nyomnom sem kellene rálépek és nagyon könnyen jár.  LUK szettet kapott.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2010.01.05 kedd, 10:23:42 »

Üdv!

már facliftes (2003 dec.) 115 TDCI kuplungjánál érdekes hangokat hallok, mikor kinyomon, amint felendgedem elhallgat. Amikor indulásnál nem adok elég gázt akkor is hallom ezt morajlást. Leginkább a filmekből ismert helikopter-hanghoz tudnám hasonlítani, csak annál azért halkabb:-) Mitől lehet ez, és hogyan lehetne rajta segíteni?
AMi érdekes, ha behúzott kéziféknél kicsit csúsztatgatom, akkor egy időre elhallgat...

Az autóban valós 120e van, amit nem tudok, hogy kuplungozták-e már, ugyanis eléggé lent fog még, szinte mintha új lenne.

Köszi előre is!

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #352 Dátum: 2010.01.05 kedd, 10:27:24 »

Üdv!

már facliftes (2003 dec.) 115 TDCI kuplungjánál érdekes hangokat hallok, mikor kinyomon, amint felendgedem elhallgat. Amikor indulásnál nem adok elég gázt akkor is hallom ezt morajlást. Leginkább a filmekből ismert helikopter-hanghoz tudnám hasonlítani, csak annál azért halkabb:-) Mitől lehet ez, és hogyan lehetne rajta segíteni?
AMi érdekes, ha behúzott kéziféknél kicsit csúsztatgatom, akkor egy időre elhallgat...

Az autóban valós 120e van, amit nem tudok, hogy kuplungozták-e már, ugyanis eléggé lent fog még, szinte mintha új lenne.

Köszi előre is!



a kinyomó csapágy szól...

Még valószínűleg nem cseréltek benne kuplungot, úgyhogy készülj fel anyagilag.

Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó csapágy, lendkerék csere oldja meg a problémát.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2010.01.05 kedd, 10:50:26 »

a kinyomó csapágy szól...

Még valószínűleg nem cseréltek benne kuplungot, úgyhogy készülj fel anyagilag.

Kuplungtárcsa+szerkezet, kinyomó csapágy, lendkerék csere oldja meg a problémát.

Köszi!
Mielőtt vettem kipróbáltam több mondeot is, azoknál sokkal feljebb fogott már a kuplung, ennek meg szinte teljesen lent fog, mintha új lenne... van valami automatikus állítója? Nem lehet. hogy csak levegős?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #354 Dátum: 2010.01.05 kedd, 10:52:21 »

Köszi!
Mielőtt vettem kipróbáltam több mondeot is, azoknál sokkal feljebb fogott már a kuplung, ennek meg szinte teljesen lent fog, mintha új lenne... van valami automatikus állítója? Nem lehet. hogy csak levegős?

Van atumata állítója.

Lehet, hogy levegős, de attól még biztos, hogy a kinyomód szól.

Nekem mk3-ban 100e környékén adta meg magát...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2010.01.05 kedd, 11:10:45 »

Van atumata állítója.

Lehet, hogy levegős, de attól még biztos, hogy a kinyomód szól.

Nekem mk3-ban 100e környékén adta meg magát...

 Embarrassed Nagy vonalakban mennyit lehet még így elmenni?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #356 Dátum: 2010.01.05 kedd, 12:00:10 »

Embarrassed Nagy vonalakban mennyit lehet még így elmenni?

Én még mentem vele kb. 2-3 hetet, de a hang nagyon idegesített, ezért nem húztam sokáig
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TB
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



« Új hozzászólás #357 Dátum: 2010.01.05 kedd, 12:20:58 »

Embarrassed Nagy vonalakban mennyit lehet még így elmenni?


Ha szerencséd van akkor sokat, bár Én személy szerint nem halogatnám a cserét. (mondom ezt úgy hogy majdnem egy éve járok rossz kuplunggal nyes) Az enyém tavaly márciusban kezdte nyikorgó csapággyal, aztán elkezdett a recsegni a lendkerék és a váltások is egyre "rángatósabbak" lettek. Most cseréltetek ki kompletten mindent.
Naplózva

2004 MKIII TDCi kombi
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2010.01.05 kedd, 13:20:59 »

Tudna valaki adni NitroTom eláérhetőséget?
köszönöm!
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2010.01.05 kedd, 22:51:06 »

Tudna valaki adni NitroTom eláérhetőséget?
köszönöm!
Hali!

http://www.mondeotuning.hu/  --> bal oldalt Menü/Tagjaink ... ott találsz emilcímet

Üdv
Sz
Naplózva
gosanyi
Vendég
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 11:57:29 »

Én nem rég cseréltem olajat a váltóban, 180 000 km és 8 év után. Hát a régi olaj már igencsak sötét színű volt..... wow1

Hasonló a váltó problémám a mostanság leírtakhoz csak nekem mind a hat fokozatom (+rüki) mintha egyre nehezebben lenne kapcsolható (most télen talán ez jobban fenáll, de melegebb időben is észlelhető) és ez már kb. egy éve fennáll. Nyáron komplett kuplungszett és kinyomócsapágy csere történt ami ezen nem változtatott (persze másban éreztem jótékony hatását), kinyomórudazatot egy hónapja nézettem át, az jó. 180ekm van az autóban.
Azt a kérdést nem tenném fel, hogy váltóolajat cseréljek-e mert azt látom, hogy ezen megoszlanak a vélemények, de ezen kívül van még valami tipp, hogy mihez lehetne nyúlni, persze a komplett váltócserét leszámítva? Biztos hülye kérdés, de a fennt leírtak cseréjénél a váltóból kifolyhat olaj, mert olyan a váltáskor az érzésem mint amikor anno a Zsigulimból elfolyt egy része a váltóolajamnak.
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 12:08:18 »

Biztos hülye kérdés, de a fennt leírtak cseréjénél a váltóból kifolyhat olaj, mert olyan a váltáskor az érzésem mint amikor anno a Zsigulimból elfolyt egy része a váltóolajamnak.
Kuplungozásnál pár deci kifolyik, ezt pótolni kell.
Nekem 1 hónapja volt kuplungozás, előtte már cseréltettem váltó olajat. Én nem vettem különösebben észre semmit, mert előtte is könnyen kapcsolható volt.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 15:09:34 »

Most teszünk be egy barátomnak majd fix lendkereket mint az enyém....fékolaj és vátóolaj csere ilyenkor nem tétel szerintem és célszerű is....
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 16:27:26 »

Most teszünk be egy barátomnak majd fix lendkereket mint az enyém....fékolaj és vátóolaj csere ilyenkor nem tétel szerintem és célszerű is....

TDDI lesz mint a Tiéd vagy TDCI az áldozat?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2010.01.09 szombat, 02:01:14 »

Sziasztok!

Átesett a gép a kinyomócsapágy + kuplung + kettőstömegű lendkerék cserén. Kapott friss gyári olajat a váltó és a szervó is + teljes olajcsere a fékrendszerben is  Wink.
Változás? Nem sír a csapágy  nyes, a váltónál még megvárom a hideg reggeli indításokat, de szerintem nincs különbség.
A kuplungom még tök jó állapotban volt a kuplungtárcsán (az újhoz viszonyítva) csak 1 mm-nyi kopás volt, az autómata utánállító még a középállást sem érte el. A lendkerék már lötyögött 2-3 cm mozgása volt a fogaskoszorú vonalában. A kinyomócspágy meg tök rossz volt, kiszerelve is surrogva futottak a golyók.
Egy-két kép:
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4765_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4766_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4775_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4782_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm az itt kapott segítséget, tanácsot!  worship

Üdv: V.Tamás  integet2



« Utoljára szerkesztve: 2010.01.09 szombat, 03:11:43 írta V.Tamás » Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2010.01.09 szombat, 11:39:20 »

Sziasztok!

Átesett a gép a kinyomócsapágy + kuplung + kettőstömegű lendkerék cserén. Kapott friss gyári olajat a váltó és a szervó is + teljes olajcsere a fékrendszerben is  Wink.
Változás? Nem sír a csapágy  nyes, a váltónál még megvárom a hideg reggeli indításokat, de szerintem nincs különbség.
A kuplungom még tök jó állapotban volt a kuplungtárcsán (az újhoz viszonyítva) csak 1 mm-nyi kopás volt, az autómata utánállító még a középállást sem érte el. A lendkerék már lötyögött 2-3 cm mozgása volt a fogaskoszorú vonalában. A kinyomócspágy meg tök rossz volt, kiszerelve is surrogva futottak a golyók.
Egy-két kép:
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4765_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4766_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4775_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100109/DSCF4782_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm az itt kapott segítséget, tanácsot!  worship

Üdv: V.Tamás  integet2







Én is most estem át egy ilyen teljes cserén csak én még cseréltem féltengely szimeringet, féltengely csapágyat és főtengely hátsó szimeringet.
Nekem még ezeket javasolták ha már szét van bontva.

Sok sikert az új kuplunghoz.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #366 Dátum: 2010.01.09 szombat, 12:11:32 »

Szia!  integet2

Gratula a fotókhoz!  wave A helybeli szerelővel cseréltetted gondolom. A fotót azért hagytam bent, mert a motortartó bölcsődön szépen kijött a rozsda. Asszem ránézek én is a sajátomra. Amíg lehet le kellene kezelni, ne rügyezzen tovább.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2010.01.09 szombat, 14:27:19 »

TDDI lesz mint a Tiéd vagy TDCI az áldozat?


TDDI mint az enyém.....de lett már téve TDCI-be is.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2010.01.09 szombat, 22:49:02 »

Szia!  integet2

Gratula a fotókhoz!  wave A helybeli szerelővel cseréltetted gondolom. A fotót azért hagytam bent, mert a motortartó bölcsődön szépen kijött a rozsda. Asszem ránézek én is a sajátomra. Amíg lehet le kellene kezelni, ne rügyezzen tovább.

Szia Zsiri!

Igen helyben készült, mert nem mertem vállalkozni egy hosszabb útra, nagyon hangos lett a kinyomócsapágy. A bölcsőt beszéltük mi is menetközben, de most nincs itt az ideje, majd tavasszal. Akkor lejön a burkolat és megcsinálom. Amin meglepődtem 1 hónapja volt olajcsere és akkor kapott új leeresztőcsavart, de már az is tiszta rozsda  wow1

Üdv: V.Tamás  integet2
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.10 vasárnap, 01:51:48 írta V.Tamás » Naplózva
tanos.zsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #369 Dátum: 2010.01.13 szerda, 16:13:05 »

Kedves Klubtársak!
Az én MK III-omban most 105 e km van (TDCi), és újabban azt észlelem, hogy -főleg hideg motornál - nehéz az I.fokozat, illetve a hátramenet kapcsolása.A hátramenetet sokszor csak úgy tudom kapcsolni, hogy előtte 4x-5x megjáratom a váltót V-VI fokozatban, és utána sikerül.
A kuplunggal és lendkerékkel kapcsolatban én nem érzékelek problémát  (n9ncs zaj, zörgés stb), de mégis szerintem ez így nem OK.

Kérlek Benneteket, adjatok ötleteket vagy akinek már volt ilyen gondja, mondjátok el, mitől lehet.
Előre is köszönettel
Zsolt
Naplózva
csari
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


WWW E-mail
« Új hozzászólás #370 Dátum: 2010.01.13 szerda, 19:24:41 »

Kedves Klubtársak!
Az én MK III-omban most 105 e km van (TDCi), és újabban azt észlelem, hogy -főleg hideg motornál - nehéz az I.fokozat, illetve a hátramenet kapcsolása.A hátramenetet sokszor csak úgy tudom kapcsolni, hogy előtte 4x-5x megjáratom a váltót V-VI fokozatban, és utána sikerül.
A kuplunggal és lendkerékkel kapcsolatban én nem érzékelek problémát  (n9ncs zaj, zörgés stb), de mégis szerintem ez így nem OK.

Kérlek Benneteket, adjatok ötleteket vagy akinek már volt ilyen gondja, mondjátok el, mitől lehet.
Előre is köszönettel
Zsolt
Szia! Hasonló problémával küzdök én is. Olajcsere nem oldotta meg. A sebességbe rakáshoz azt ajánlom (pld hátramenet) hogy egyesbe, vagy kettesbe mozdíts meg a kocsit, és akkor lazán be tudod tolni hátramenetbe is. Rá kell érezni, nekem már lazán megy, és így nem erőltetem a váltót!
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI 2005 Ha utazni szeretnél, klikk ide: www.jolly-joker.hu
habu
Vendég
« Új hozzászólás #371 Dátum: 2010.01.16 szombat, 10:13:39 »

Sziasztok.Az enyém is nehezen veszi az 1-est és a lükit.Ahogy én néztem az aksi mögött van kettő bovden.Na ebből az egyiken van egy fekete müanyag piros betéttel.Ez felemel egy vas sonkát és akkor lehet rakni a sebeségeket.Itt mm is számit szerintem és ezen kellene tekerni jobbra max kettőt.Én felemeltem az auto egyik oldalát és járó motornál sebességbe raktam és a kerék nem forgott.Ezek szerint a kuplung jó mert kiemel.Hétfőn jobban megnézem,most nem szorakozom vele mert ku..a hideg van.JAJ azért tekerjük jobbra mert igy jobban megemeli a sonkát és talán könnyebben veszi asebeséget.Ez itt saját véleményem de majd meglátjuk mi lessz belőle.
Naplózva
csari
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


WWW E-mail
« Új hozzászólás #372 Dátum: 2010.01.16 szombat, 20:50:53 »

Sziasztok.Az enyém is nehezen veszi az 1-est és a lükit.Ahogy én néztem az aksi mögött van kettő bovden.Na ebből az egyiken van egy fekete müanyag piros betéttel.Ez felemel egy vas sonkát és akkor lehet rakni a sebeségeket.Itt mm is számit szerintem és ezen kellene tekerni jobbra max kettőt.Én felemeltem az auto egyik oldalát és járó motornál sebességbe raktam és a kerék nem forgott.Ezek szerint a kuplung jó mert kiemel.Hétfőn jobban megnézem,most nem szorakozom vele mert ku..a hideg van.JAJ azért tekerjük jobbra mert igy jobban megemeli a sonkát és talán könnyebben veszi asebeséget.Ez itt saját véleményem de majd meglátjuk mi lessz belőle.

Ha megtalálod a megoldást, légyszives oszd meg velünk!
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI 2005 Ha utazni szeretnél, klikk ide: www.jolly-joker.hu
habu
Vendég
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2010.01.19 kedd, 12:55:39 »

Nem igazán jött őssze a dolog,de az egyest jobban veszi .Én lámpánál is 3-as és ugy az 1-est szoktam kapcsolni.Na ez most nincs ,mert jól veszi az 1-est csak az R- veszi egy kicst nehézen.Viszont melegen meg jó.Három rovátkával tettem elöbre a lökő-sújt mozgató bovdent. 
Naplózva
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #374 Dátum: 2010.01.19 kedd, 13:13:43 »

Sziasztok!


MKIII -as benzines 1.8 (CHBA) 125LE -s Mondeom van. Az lenne a kérdésem, hogy milyen lendkerék van benne?
Szimpla vagy kettőstömegű, mint a dízelekben?

Eéőre is köszi! worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #375 Dátum: 2010.01.19 kedd, 14:07:05 »

Sziasztok!


MKIII -as benzines 1.8 (CHBA) 125LE -s Mondeom van. Az lenne a kérdésem, hogy milyen lendkerék van benne?
Szimpla vagy kettőstömegű, mint a dízelekben?

Eéőre is köszi! worship
Asszem Zacci már cserélt,kéttömegű.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #376 Dátum: 2010.01.19 kedd, 17:18:27 »

Sziasztok!


MKIII -as benzines 1.8 (CHBA) 125LE -s Mondeom van. Az lenne a kérdésem, hogy milyen lendkerék van benne?
Szimpla vagy kettőstömegű, mint a dízelekben?

Eéőre is köszi! worship


Szintén ilyen motorom van és most cseréltettem mindent - kéttömegű - van benne!

Ha teljes kuplungozásnál jársz és több mint 100E van benne nekem javasolták a főtengely hátsó szimering és a féltengely csapágy cseréjét, ja és a váltóolaj.

Jó munkát  wave
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2010.01.19 kedd, 17:41:20 »

Sziasztok. Mennyi olaj megy a valtoba, hogyan érzem azt meg hogy kopott az olaj. es hol kell cserelni.
Nekem 2001 es a Mondi nehezen megy az 1es de csak akkor miutan benyomtam a kuplungot, es azonnal kell induljak. miert lehet ez.Lehet az olaj?
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2010.01.19 kedd, 17:52:04 »

Sziasztok. Mennyi olaj megy a valtoba, hogyan érzem azt meg hogy kopott az olaj. es hol kell cserelni.
Nekem 2001 es a Mondi nehezen megy az 1es de csak akkor miutan benyomtam a kuplungot, es azonnal kell induljak. miert lehet ez.Lehet az olaj?


Ez itt nagy probléma a forumon, nem tudom mi az oka, van akinek segít az olajcsere van akinek nem.
60.E km után javasolják a cserét egyes szrvízek, de vannak akik nem is javasolják azt mondják nem kell benne olajat cserélni.
Én cserélem és cserélni is fogom!
1,8 liter olaj kell a váltóba és nem javasolják csak a ford váltóolajat.

hali
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2010.01.19 kedd, 20:37:23 »


Ez itt nagy probléma a forumon, nem tudom mi az oka, van akinek segít az olajcsere van akinek nem.
60.E km után javasolják a cserét egyes szrvízek, de vannak akik nem is javasolják azt mondják nem kell benne olajat cserélni.
Én cserélem és cserélni is fogom!
1,8 liter olaj kell a váltóba és nem javasolják csak a ford váltóolajat.

Koszi szepen.
Meglatom meg kerdezoskodok. nekem 287.000 km van benne es nem tudom mikor lett cserelve. mert en meg nem csereltem miota van.3 olajcser ota.
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #380 Dátum: 2010.01.20 szerda, 16:48:16 »

hello bello nekem 2001 diesel manuális váltós mondeóm van. hidegen kicsit nehézkesen veszi az 1-2-t arra gondoltam a váltó olaj szűrőt kimosom egy kis gázolajjal (mert az új az 27250ft lenne) és akkor van itthon nekem Carrier hykomol-k sae 80w-90 azt meg öntök bele, na most vajon jó ez a megoldás vagy inkább ártalmas? ez itt a kérdés... köszi sanyi  pias
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #381 Dátum: 2010.01.20 szerda, 19:59:55 »

hello bello nekem 2001 diesel manuális váltós mondeóm van. hidegen kicsit nehézkesen veszi az 1-2-t arra gondoltam a váltó olaj szűrőt kimosom egy kis gázolajjal (mert az új az 27250ft lenne) és akkor van itthon nekem Carrier hykomol-k sae 80w-90 azt meg öntök bele, na most vajon jó ez a megoldás vagy inkább ártalmas? ez itt a kérdés... köszi sanyi  pias
A manuális váltón olajszűrő? wow1 ijedt biztos vagy benne? angel1
Azt a hykomol 80w-90-et felejtsd el...ford 75W-90-es szintetikus kell bele. smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2010.01.20 szerda, 20:07:41 »

A manuális váltón olajszűrő? wow1 ijedt biztos vagy benne? angel1
Azt a hykomol 80w-90-et felejtsd el...ford 75W-90-es szintetikus kell bele. smile
hát annyira nem vágom mi a sztájsz a cromax-on nem feltétel, hogy manuális legyen. akkor nem jó az az olaj? kár mert van belőle néhány, ne mind1 vagy a differenciál műbe nem köll néha olajat cserélni?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #383 Dátum: 2010.01.20 szerda, 20:31:01 »

hát annyira nem vágom mi a sztájsz a cromax-on nem feltétel, hogy manuális legyen. akkor nem jó az az olaj? kár mert van belőle néhány, ne mind1 vagy a differenciál műbe nem köll néha olajat cserélni?
Ha olajat cserélsz, akkor csak olyat önts bele, amit az előbb írtam, és 1,9 liter kell bele.(én már cseréltem, valaki azt mondja nem kell...de én a friss olaj jobban ken verziót választottam)
Olajszűrőt ne keress a váltódon, mert a manuálison nincs!!! Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #384 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 15:08:54 »

jajj olyan hóka-bóka vagyok, a zsigulin meg a bmw-n volt diffi, de a fordról már le spórólták, vagy lehet azért nincs mert ez első kerekes...
Naplózva
tanos.zsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #385 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 15:43:13 »

jajj olyan hóka-bóka vagyok, a zsigulin meg a bmw-n volt diffi, de a fordról már le spórólták, vagy lehet azért nincs mert ez első kerekes...
vigyor3

Hát.... szóval az a helyzet, hogy nem spórolták le.... a Fordról sem ,és más autóról sem.....merthegy nem lehet (kanyarodás miatt-fizika!) Csak a fronthajtású autóknál rendszerint egybeépítik a sebességváltóval és közös az olajterük. Ennyi.
Szia
 Zsolt
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #386 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 16:20:47 »

vigyor3

Hát.... szóval az a helyzet, hogy nem spórolták le.... a Fordról sem ,és más autóról sem.....merthegy nem lehet (kanyarodás miatt-fizika!) Csak a fronthajtású autóknál rendszerint egybeépítik a sebességváltóval és közös az olajterük. Ennyi.
Szia
 Zsolt
nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 16:24:26 »

vigyor3

Hát.... szóval az a helyzet, hogy nem spórolták le.... a Fordról sem ,és más autóról sem.....merthegy nem lehet (kanyarodás miatt-fizika!) Csak a fronthajtású autóknál rendszerint egybeépítik a sebességváltóval és közös az olajterük. Ennyi.
Szia
 Zsolt
igen, köszi, de mondom nekem is leesett, hogy első kerekes kocsi az nem olyan mist a hátsós
Naplózva
Magico1
Vendég
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2010.01.27 szerda, 19:39:26 »

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit friss klubtagként.

A probléma, ami egyben generálta a klubtagságomat, sajnos vagy szerencsére mások által már felvázolt (1-es és a hátramenet nehezen vagy csak másik fokozat után kapcsolható, hidegen a legrosszabb, ezt kb. 1 éves probléma, 100e km körül kezdődött).

Találtatok-e megoldást? Kuplungcsere még nem volt de itt azt is olvastam, hogy az sem oldotta meg a problémát.
Ez a második mondeo ami nálam kötött ki és még 3 különböző típushoz (Ford) volt szerencsém de még csak hasonló jellegű problémával sem találkoztam. (szerelő szerint csak a kuplungcsere a megoldás)
Naplózva
Fefe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2010.01.27 szerda, 23:02:14 »

Sziasztok !
2003.09 tdci-m van, kéttömegű és kuplungcsere előtt állok.
Tudna valaki ajánlani alkatrészlelő helyet, elsősorban gyári érdekelne.
quest-el már leveleztem, ő most nem tud rajtam segíteni.
Autó-Nexusnál 250e az anyag.
Bármilyen használható címnek örülnék.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 01:20:47 »

csak hogy nem a levegőbe beszélek gyári FORD fix lendkerékszett TDDI/TDCI-hez:






Naplózva
drfarkas
Vendég
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 12:47:14 »

És ez milyen árban van?



szerk: képidézés yooccoo
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.29 péntek, 11:42:07 írta yooccoo » Naplózva
tanos.zsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 14:29:33 »

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit friss klubtagként.

A probléma, ami egyben generálta a klubtagságomat, sajnos vagy szerencsére mások által már felvázolt (1-es és a hátramenet nehezen vagy csak másik fokozat után kapcsolható, hidegen a legrosszabb, ezt kb. 1 éves probléma, 100e km körül kezdődött).

Találtatok-e megoldást? Kuplungcsere még nem volt de itt azt is olvastam, hogy az sem oldotta meg a problémát.
Ez a második mondeo ami nálam kötött ki és még 3 különböző típushoz (Ford) volt szerencsém de még csak hasonló jellegű problémával sem találkoztam. (szerelő szerint csak a kuplungcsere a megoldás)

Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 14:31:46 »

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit friss klubtagként.

A probléma, ami egyben generálta a klubtagságomat, sajnos vagy szerencsére mások által már felvázolt (1-es és a hátramenet nehezen vagy csak másik fokozat után kapcsolható, hidegen a legrosszabb, ezt kb. 1 éves probléma, 100e km körül kezdődött).

Találtatok-e megoldást? Kuplungcsere még nem volt de itt azt is olvastam, hogy az sem oldotta meg a problémát.
Ez a második mondeo ami nálam kötött ki és még 3 különböző típushoz (Ford) volt szerencsém de még csak hasonló jellegű problémával sem találkoztam. (szerelő szerint csak a kuplungcsere a megoldás)

A megoldás a váltó szétszedése, és a szinkronok ellenőrzése lesz. Az enyémnél már volt kuplug/kinyomó/lendkerék csere, váltóolaj csere, "váltókötelek" ellenőrzése. A jelenség maradt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #394 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 14:33:47 »

csak hogy nem a levegőbe beszélek gyári FORD fix lendkerékszett TDDI/TDCI-hez:

Ez jó hír. Finis kódokat írd meg kérlek.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #395 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 15:12:54 »

csak hogy nem a levegőbe beszélek gyári FORD fix lendkerékszett TDDI/TDCI-hez:



Ilyen fix lendkerék létezik Benzineshez is?  Tárcsa, szerkezet, kinyomó másfajta kell hozzá?

Hali
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 17:55:43 »

hát sajna rossz hireim vannak, mert se cikkszámot,se finiskódot nem tudok,áratse....nálunk nemis lehet kapni... szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.28 csütörtök, 17:58:05 írta Bunyek » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #397 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 20:50:38 »

milyen kicsi a világ....
Beszélgetek egy Belga sráccal erre kiderült hogy ő vag ő is forgalamazza azt a chipes cuccot amivel csinálták a kocsimat...
elküldtem neki a módositott fájlokat átnézi azt ha kell módosit rajta....
és a lényeg hogy adott kontaktot a fix gyári lendkerékre....irtam már annak is...meglátjuk mi lessz.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #398 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 21:13:27 »

csak hogy nem a levegőbe beszélek gyári FORD fix lendkerékszett TDDI/TDCI-hez:


Ez nem valami tranzit-é, vagy ilyesmi?
Kicsit a nagy hidegben már hallottam nyüsszögni a kinyomóm....csak ezért kérdezem.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Magico1
Vendég
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:23:11 »

A megoldás a váltó szétszedése, és a szinkronok ellenőrzése lesz. Az enyémnél már volt kuplug/kinyomó/lendkerék csere, váltóolaj csere, "váltókötelek" ellenőrzése. A jelenség maradt.


Köszi!!!
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.