Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 01:15:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 4719452 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2250 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:00:05 »

ezt a szöveget ismerem, ha 2"-lal nagyobb felnit raksz fel a gyárinál, elvileg akkor is kéne...
kipufogósok tudnak az ilyenekről műbizonylatot adni??

Szerintem a felniben nincs semmi kikötés...csak szélesiteni nem lehet....
Naplózva
szeddala
Vendég
« Új hozzászólás #2251 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:03:05 »

Sziasztok!
A létező összes hozzászólást elolvastam a termosztátokkal kapcsolatbam mert az én mondin sem akar üzemi hőfokra melegedni. Ma szétszedtem a főköri termosztátot de az olyan volt mint az új (nemrég volt cserélve). Ezután lebontottam a szívósort,hogy megnézzem az olajköri termosztátot is de azt nem tudtam leszedni. Valaki szedett már szét ilyet? Kellene egy kis segítég hozzá! Ami még aggaszt,hogy a szívósor elég rendesen olajos volt ami úgy tünt midtha a motor felöl érkezne. Lehet hogy szelepszár szimeringes,mert nem minden beömlő volt ojan? Selepszár szimeringet lehet úgy cserélni hogy fent marad a hengerfej?
Mindkét problémára ha tudtok megoldást előre is köszönöm én pécsi vagyok ha esetleg valaki a közelben lakik és tud segíteni szívesen felkeresném.
Köszönettel Balázs
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2252 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:13:03 »

Sziasztok!
A létező összes hozzászólást elolvastam a termosztátokkal kapcsolatbam mert az én mondin sem akar üzemi hőfokra melegedni. Ma szétszedtem a főköri termosztátot de az olyan volt mint az új (nemrég volt cserélve). Ezután lebontottam a szívósort,hogy megnézzem az olajköri termosztátot is de azt nem tudtam leszedni. Valaki szedett már szét ilyet? Kellene egy kis segítég hozzá! Ami még aggaszt,hogy a szívósor elég rendesen olajos volt ami úgy tünt midtha a motor felöl érkezne. Lehet hogy szelepszár szimeringes,mert nem minden beömlő volt ojan? Selepszár szimeringet lehet úgy cserélni hogy fent marad a hengerfej?
Mindkét problémára ha tudtok megoldást előre is köszönöm én pécsi vagyok ha esetleg valaki a közelben lakik és tud segíteni szívesen felkeresném.
Köszönettel Balázs


Szia!

Olajköri termosztát cserénél van aki szerint ki lehet ügyeskedni az adagoló csövek bontása nélkül is, de nekem ez eddig nem sikerült. Eddig vagy 3* szor bontottam le az adagoló - porlasztók közötti csövezést. Bontani nem nehéz, visszaszerelésnél a kis távtartó bilincsekkel lehet idegbajt kapni, de idővel ez is megy. Ha megbontod az adagoló csövezését takard a porlasztókat, nehogy bemenjen a kosz. Az összeszerelésnél légteleníteni kell. Az adagolón készre húzod, a porlasztóknál lazán hagyod és ráindítgatsz, amíg nem jelenik meg a gázolaj. Ekkor meghúzhatod.
A szívósorodban nem a szelepszárak olaját látod, az áramlás a szívósortól a motor felé megy. Az olaj forrása a hengerfeji kartergáz bevezetés a turbó szívó oldalán, esetleg kopott turbónál a tengelytömítés melett átjutó olaj. Mindenkinél van ott olaj. Ez szokott segíteni megtalálni a szívósori gumicsövek felnyílását is  nyes.
Teszek fel képeket is.
http://kepfeltoltes.hu/101121/DSCF6719_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt már hozzáférhető a termosztát (a vízpumpa fedelét nem kell bontani, nálam ez más okból lett leszedve.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.21 vasárnap, 20:18:29 írta V.Tamás » Naplózva
szeddala
Vendég
« Új hozzászólás #2253 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:20:10 »

Köszi a választ! Azt mivel magyarázod hogy nem mindegyik beömlő volt olajos? Volt olyan ami por száraz volt. Aképeket előre is köszönöm. A olajköri termosztát miér van a vasban?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2254 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:27:53 »

Köszi a választ! Azt mivel magyarázod hogy nem mindegyik beömlő volt olajos? Volt olyan ami por száraz volt. Aképeket előre is köszönöm. A olajköri termosztát miér van a vasban?


Szia!

Hogy nem minden beömlőd olajos? pasz - nálam minden olajos volt, sőt, amíg az EGR nem volt dugózva mindenhol vastagon állt az olaj+korom keverékéből összeállt olajsár.
Az olajkör hőelvonását (kezdetben a fűtését) az olajhőmérséklet állandóságát tudja szerintem biztosítani. Alap helyzetben zárt a termosztát, és a vízkör melegedését követően nyit. Ha ilyenkor még hideg az olajod akkor segíthet felfűteni, ha már tartós pl nyári üzem mellett forró lebnne az olaj, akkor hőt von el abból és kiviszi a vízhűtőbe.
Az előző autómban (Fiat Tipó 1,9 TDI) külön léghűtéses olajhűtőm volt olajköri termosztáttal. Ott csak a plusz hőt tudta kivenni, ráfűteni nem tudott.
Naplózva
szeddala
Vendég
« Új hozzászólás #2255 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 21:13:17 »

Szia!

Hogy nem minden beömlőd olajos? pasz - nálam minden olajos volt, sőt, amíg az EGR nem volt dugózva mindenhol vastagon állt az olaj+korom keverékéből összeállt olajsár.
Az olajkör hőelvonását (kezdetben a fűtését) az olajhőmérséklet állandóságát tudja szerintem biztosítani. Alap helyzetben zárt a termosztát, és a vízkör melegedését követően nyit. Ha ilyenkor még hideg az olajod akkor segíthet felfűteni, ha már tartós pl nyári üzem mellett forró lebnne az olaj, akkor hőt von el abból és kiviszi a vízhűtőbe.
Az előző autómban (Fiat Tipó 1,9 TDI) külön léghűtéses olajhűtőm volt olajköri termosztáttal. Ott csak a plusz hőt tudta kivenni, ráfűteni nem tudott.

KÖSZÖNÖM SZÉPEN AZ INFÓT!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2256 Dátum: 2010.11.22 hétfő, 18:10:02 »

Köszi a választ! Azt mivel magyarázod hogy nem mindegyik beömlő volt olajos? Volt olyan ami por száraz volt. Aképeket előre is köszönöm. A olajköri termosztát miér van a vasban?

Azzal,hogy 8db tömítés van a szívósorban.Ha csak némelyik fújt ki,akkor csak azok környéke olajos! Wink
2.Hogy az olaj hamarabb melegedjen fel.Viszont üzem közben is értéken tartsa az olaj hőmérsékletét.Ezért van az olajnak külön hűtője is a szűrő mellett!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #2257 Dátum: 2010.11.22 hétfő, 20:43:51 »

Sziasztok!

TDDI 2001: nyáron cseréltem vízköri termosztátot, mert klímával melegedett. Az rendbe jött. Most, hogy hűvösebb az idő, nehezen megy fel a vízhőfok. de legalább fűtés volt. Kb egy hete fűtés sincs, csak langy, még akkor sem, ha nagy nehezen felkúszik függőlegesre a mutató. Most cseréltettem olajkörit is, de az eredmény nem meggyőző, azaz fűtés továbbra sincs és lassan melegszik.
Szerintetek? 1. megadta magát a nyáron cserélt termosztát? 2. Lehet összefüggés a lassan melegedő motor és a fűtés hiánya közt? (mindenképp, csak az zavar, hogy a két jelenség nem egyszerre jelent meg, és ha nagy nehezen felmelegszik a motor, akkor sincs fűtés) 3. Van valahol hőfok jeladó, ami vezérel? 4. mi romolhat el a fűtés rendszeren, ha a víz bemegy a fűtőradiátorba??

kösz a választ

Szia!

Nekem is volt hasonló gondom. Egyszerre kicseréltem mind a két termosztátot+az enyém digit klímás és lehúztam egy napra a klíma vezérlőről a csatit. Ekkor szerintem szerviz módba teszi magát, kellemes langyos levegőt fúj és így közlekedek vele. Nekem ennyitől megjavult a rendszerem. Azóta télen is pólóban lehet autózni, dől belőle a meleg. Meg szoktam ismételni a csatlakozó lehúzását félévente egyszer. Egyszerűen a rádiót kiemelem és onnan könnyedén elérhető a két csatlakozó.
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
mferkó
Vendég
« Új hozzászólás #2258 Dátum: 2010.11.22 hétfő, 21:29:01 »

Szia!

Nekem is volt hasonló gondom. Egyszerre kicseréltem mind a két termosztátot+az enyém digit klímás és lehúztam egy napra a klíma vezérlőről a csatit. Ekkor szerintem szerviz módba teszi magát, kellemes langyos levegőt fúj és így közlekedek vele. Nekem ennyitől megjavult a rendszerem. Azóta télen is pólóban lehet autózni, dől belőle a meleg. Meg szoktam ismételni a csatlakozó lehúzását félévente egyszer. Egyszerűen a rádiót kiemelem és onnan könnyedén elérhető a két csatlakozó.

KÖSZI MINDENKINEK! Kicseréltem mindkét termosztátot, egy éjszakára levettem az akksisarut. Egyelőre jónak tűnik...majd a -10 0C megmutatja...
Naplózva
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2259 Dátum: 2010.11.26 péntek, 16:34:58 »

Szevasztok,
 a segítségeteket kérném. 2001.01. tddi trend mondeom van. Eltörött (-repedt) a függőleges turbocsö, A gáz az, hogy az alváz szerint a Ford más méretű csővet ajánl az autóhoz. Kiderült, hogy az enyémben lévö gumicsővet 2001 végére már új típusúval cserélték ki, a közbelső fémcsö már acélből van aluminium helyett. Így vagy szerzek valahonnan az elsö típusból, melynek mindkét vége egyforma vastag, vagy a késöbbi csö felső cstlakozásához csinálok valami tágító cuccot. Ha nem sikerül megoldanom, szívás esete forog fenn, mert fém részt és az azt követő gumicsövet is kikell cserélni. Mit javasoltok?
Elöre is köszönöm.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2260 Dátum: 2010.11.26 péntek, 16:36:51 »

Szevasztok,
 a segítségeteket kérném. 2001.01. tddi trend mondeom van. Eltörött (-repedt) a függőleges turbocsö, A gáz az, hogy az alváz szerint a Ford más méretű csővet ajánl az autóhoz. Kiderült, hogy az enyémben lévö gumicsővet 2001 végére már új típusúval cserélték ki, a közbelső fémcsö már acélből van aluminium helyett. Így vagy szerzek valahonnan az elsö típusból, melynek mindkét vége egyforma vastag, vagy a késöbbi csö felső cstlakozásához csinálok valami tágító cuccot. Ha nem sikerül megoldanom, szívás esete forog fenn, mert fém részt és az azt követő gumicsövet is kikell cserélni. Mit javasoltok?
Elöre is köszönöm.
csinálj egy képet, hogy milyen a tied
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2261 Dátum: 2010.11.26 péntek, 16:48:43 »

Nem könnyü, mert formára egyformák csak a régebbinek azonos méretü a csatlakozási átméröje, az újábbnál a felső csatlakozó vég átméróje kisebb úgy 8 mm-rel. De ha ennyi nem elég küldők egy képet, amin ez a dolog sajnos nem látszik.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2262 Dátum: 2010.11.26 péntek, 16:56:44 »

Nem könnyü, mert formára egyformák csak a régebbinek azonos méretü a csatlakozási átméröje, az újábbnál a felső csatlakozó vég átméróje kisebb úgy 8 mm-rel. De ha ennyi nem elég küldők egy képet, amin ez a dolog sajnos nem látszik.
hanyas az ábrán??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2263 Dátum: 2010.11.26 péntek, 17:05:46 »

 A sárgával kiemelt, tehát 3. Az újabb fajta 1128760 kóddal fut.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.26 péntek, 17:09:48 írta gábor59 » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2264 Dátum: 2010.11.26 péntek, 17:11:56 »

A sárgával kiemelt, tehát 3. Az újabb fajta 1128760 kóddal fut.
akkor jól gondoltam, bárnekem már más a szívósorom/turbócsövezésem
Nagyauto-t kérdezted már??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2265 Dátum: 2010.11.26 péntek, 17:40:37 »

akkor jól gondoltam, bárnekem már más a szívósorom/turbócsövezésem
Nagyauto-t kérdezted már??
Megkérdeztem most. De azt tudom, hogy rég nem gyártanak ilyent. Csak elfekvőben vagy használtan lehet kapni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2266 Dátum: 2010.11.26 péntek, 17:42:22 »

Megkérdeztem most. De azt tudom, hogy rég nem gyártanak ilyent. Csak elfekvőben vagy használtan lehet kapni.
és ha legyártatnád savállócsőből??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2267 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 10:35:45 »

és ha legyártatnád savállócsőből??
Hol?Rugalmas kell legyen, nemde?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2268 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 10:38:11 »

Hol?Rugalmas kell legyen, nemde?
pl pifugossal saválló csőből. megcsinálja 2 darabból, azt összekötitek egy szilkoncsővel és rugalmas is marad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #2269 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 13:12:29 »

   Sziasztok.
 Lenne 1 kedesem. Igy szol hogy A TDDi 2.0 as 90 LE s motornal mikor kell vezermulancot es spanolokat cserelni? Mennyi km utan. Mert nekem most van 300.000. Ugy tudom hogy a motor teljes elettartamaig nem kell hozza nyulni. Bizti ez az allitas?
Naplózva
mferkó
Vendég
« Új hozzászólás #2270 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 21:41:45 »

Sziasztok! Nincs fűtésem, pedig a hűtővíz mutatója a középső állásban van ( a termosztátok cserélve). Illetve itt a fórumon javasoltátok, hogy vegyem le az akksisarut egy éjszakára és vissza. Ez megoldás is néhány napig, fűt ahogy kell. Aztán egyszerre csak (természetesen mindig, amikor hosszabb útra megyek) eltűnik a fűtés...

Mi a teendő ilyenkor, mi adta meg magát?? Mindig nem vehetem le- meg fel az akksisarut...

Kösz
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #2271 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 21:44:41 »

bár én nem értek semmihez sem, csak most hirtelen az jutott eszembe mikor én is kitaláltam, hogy a 23 éves Renault5- ösömön cseréléjük láncot akkor az mondta a szerelő mija probléma? mondom semmi, erre: na hát akkor meg minek... de persze hallgassunk meg másokat is nehogy az legyen, hogy miattam ment tönkre a kocsid.. üdv a sanyi  email





   Sziasztok.
 Lenne 1 kedesem. Igy szol hogy A TDDi 2.0 as 90 LE s motornal mikor kell vezermulancot es spanolokat cserelni? Mennyi km utan. Mert nekem most van 300.000. Ugy tudom hogy a motor teljes elettartamaig nem kell hozza nyulni. Bizti ez az allitas?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2272 Dátum: 2010.11.28 vasárnap, 22:05:09 »

bár én nem értek semmihez sem, csak most hirtelen az jutott eszembe mikor én is kitaláltam, hogy a 23 éves Renault5- ösömön cseréléjük láncot akkor az mondta a szerelő mija probléma? mondom semmi, erre: na hát akkor meg minek... de persze hallgassunk meg másokat is nehogy az legyen, hogy miattam ment tönkre a kocsid.. üdv a sanyi  email

jol mondta jaz öreg rája, nem kell ahhoz nyúlni





Naplózva
gábor59
Vendég
« Új hozzászólás #2273 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 08:28:35 »

pl pifugossal saválló csőből. megcsinálja 2 darabból, azt összekötitek egy szilkoncsővel és rugalmas is marad
Milyen cső? Pifugossal saválló? Ez mit jelent és hol találok ilyent?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2274 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 10:06:38 »

Milyen cső? Pifugossal saválló? Ez mit jelent és hol találok ilyent?

ezen annyit röhögtem bakker..... eplus2
Naplózva
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #2275 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 11:35:35 »


Ezt mar nekem is mondtak hogy ameddig nem hallok semmi szokatlant a motor felol addig ne nyuljak hozza. a szerelom is mondta. csak gondoltam meghalgatlak benneteket is hogy ti mit mondtok. na meg egy ien csere nem keves penz. koszi a valaszotokat.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #2276 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 14:42:00 »

Ezt mar nekem is mondtak hogy ameddig nem hallok semmi szokatlant a motor felol addig ne nyuljak hozza. a szerelom is mondta. csak gondoltam meghalgatlak benneteket is hogy ti mit mondtok. na meg egy ien csere nem keves penz. koszi a valaszotokat.

Anno Skoda Favoriton kellett meg ilyesmit is rendszeresen cserelni, mivel a vezerlest kozvetlenul, mechanikusan ez adta, es ha a lanc elnyult, elveszett a motor ereje az elcsuszott vezerles miatt. De itt alig hiszem, hogy ez lenne a helyzet... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2277 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 16:45:00 »

ezen annyit röhögtem bakker..... eplus2
bazd, ezt jól el írtam lol002
kipufogóssal
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2278 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 16:49:03 »

Milyen cső? Pifugossal saválló? Ez mit jelent és hol találok ilyent?
szilikon csövek: http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?id_category=59
de ha gondolod, akkor megrajzolom, hogy mire gondoltam
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2279 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 16:49:57 »

Anno Skoda Favoriton kellett meg ilyesmit is rendszeresen cserelni, mivel a vezerlest kozvetlenul, mechanikusan ez adta, es ha a lanc elnyult, elveszett a motor ereje az elcsuszott vezerles miatt. De itt alig hiszem, hogy ez lenne a helyzet... :-)

AndyA
azokban viszont nem volt lánc spanoló/feszítő, ezért kellett bennük cserélni asszem 90ekm-nél
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #2280 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 18:25:34 »

azokban viszont nem volt lánc spanoló/feszítő, ezért kellett bennük cserélni asszem 90ekm-nél

Elvileg igen. A gyakorlatban jobb volt mar 50 korul ranezni, es 60-70 korul siman megerett a tobbsege cserere.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bancsomate
Vendég
« Új hozzászólás #2281 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 22:39:40 »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem/kérésem TDDi-s kollégák.
Főköri termosztát csere óta megint sokat indulgat a hűtőventilátorom (fűtés, klíma nélkül). Kitéve a hengerfej hőfokot a km számláló helyére azt látom, hogy 88 C-on áll be a hőfok, de ha innét gyorsítok mondjuk 60 km/óráról egy izmosat 140-150-ig, vagy egy hosszabb kapaszkodósávon folyamatosan tolom neki, akkor motorhőfok  először felmegy 94-95 C-ig is, majd innét visszatér, de a gyors terhelésnövekedést nem követi jól le ez az új termosztát. A régebbim, ami tönkrement, az 86 C-on tartotta a hőfokot és ott is megfigyelhető volt a terhelésnövekedésre bekövetkező hőfok emelkedés, de csak 90-91 C-ig. Én úgy tudom, hogy a hengerfej főfokra kapcsolnak a ventilátorok 91 C a kisebbik, 93 C a nagyobbik fokozat.
Megnéznétek nálatok milyen hőfokok vannak a stabil üzem mellett, illetve terhelésre mennyit változik. Mit lehetne kezdeni ezzel a termosztáttal, hogy korábban nyisson? Kaptam már tippet, hogy fúrjak rá egy kis lyukat (~4 mm), de ezt nem érzem jó ötletnek.
Ötletek jöhetnek  worship

Hali!

Én is kűzdök a ventillátorral! Nálam is kb. 91-92 fok a hengerfejhőmérséklet. Az vigasztal hogy jobb a hatásfok. :-)
Ha kifúrod a termosztátot ingadozni fog a hőfokod folyamatosan.
Amúgy mi történt a kocsival, hogy ez a helyzet állt elő?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2282 Dátum: 2010.11.30 kedd, 08:24:08 »

Hali!

Én is kűzdök a ventillátorral! Nálam is kb. 91-92 fok a hengerfejhőmérséklet. Az vigasztal hogy jobb a hatásfok. :-)
Ha kifúrod a termosztátot ingadozni fog a hőfokod folyamatosan.
Amúgy mi történt a kocsival, hogy ez a helyzet állt elő?

Szia!

Megállt a vízpumpám menet közben, mert elnyíródott a szervó-vízpumpa bordás tengely kapcsolatom. Kicsit hőre is futott a motor és ez kinyírta a termosztátot is amit cserélnem kellett. Az újonnan beépített Ford termosztáttal jöttek elő ismét ezek a gondjaim - (sokat megy a ventilátor)
Itt írtam róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1455.msg517826#msg517826

Üdv  integet2
Naplózva
bancsomate
Vendég
« Új hozzászólás #2283 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:58:53 »

Szia!

Megállt a vízpumpám menet közben, mert elnyíródott a szervó-vízpumpa bordás tengely kapcsolatom. Kicsit hőre is futott a motor és ez kinyírta a termosztátot is amit cserélnem kellett. Az újonnan beépített Ford termosztáttal jöttek elő ismét ezek a gondjaim - (sokat megy a ventilátor)
Itt írtam róla:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1455.msg517826#msg517826

Üdv  integet2
Szia!

Én ezt mondjuk megelőztem. Mikor vettem az autót kicseréltettem, mert azt hittem, hogy ez okozza azt, hogy nincs fűtés, de aztán dugulás volt csak a rendszerben. Ha esetleg sikerülne megoldani a problémát, majd oszd meg az oldalon! :-) Hátha nekem is ott lesz a kutya elásva ahol neked!
Én már megszoktam egyébként. Amúgy ha nagy gáz lenne akkor a mutató kifeküdne!
Naplózva
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #2284 Dátum: 2010.12.06 hétfő, 18:05:23 »

Sziasztok. A termosztattal kapcsolatban szolnek egy par szot. En is kicsereltem az olajkori termosztattot. Most jobb mint volt. Most hamar adja a meleget. Es nem kellett lebontanunk a nyomo csoveket eggyet sem. Hozzafertunk a nelkul is. Keves volt a hely de osszejott. Egy autoszerelovel csinaltam nala a garazsban. Visszaterve a futesre, meg mindeg nem tul jo. Minusz 2 fok volt. Motor meleg volt ez tuti. Faluba erve 50 el mentem es a tu szep lassan visszament a vekony vonalra visszafele Ott motortesztnel kb 68-73C fok. ahogy gyorsitottam beallt fuggolegesen. Meg nem tudom mit tegyek. Meg jarok igy vele.
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #2285 Dátum: 2010.12.06 hétfő, 18:51:12 »

   Sziasztok.
 Lenne 1 kedesem. Igy szol hogy A TDDi 2.0 as 90 LE s motornal mikor kell vezermulancot es spanolokat cserelni? Mennyi km utan. Mert nekem most van 300.000. Ugy tudom hogy a motor teljes elettartamaig nem kell hozza nyulni. Bizti ez az allitas?
Igen mert ha be sz@rik a vezérlésed ott van vége a motornak!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
mondeotomi
Vendég
« Új hozzászólás #2286 Dátum: 2010.12.07 kedd, 14:15:49 »

Sziasztok!

Sajnos nincs túl sok időm keresgélni, így ha elhangzott már ilyen kérdés, elnézést. A problémám az lenne, hogy nagyon nagy étvágyú a  2001-es TDDI, 2000m3, 116 LE kocsink. Bekapja a 9 l-t, városban. Teljesen normál használat, nincs megpakolva semmi. Rengetegnek tartom. Van valami ötletetek mi okozhatja? Már az eladáson gondolkozom, pedig nem rég vettük.  falbav

Köszi a segítséget!

Ibolya
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2287 Dátum: 2010.12.07 kedd, 14:28:01 »

Sziasztok!

Sajnos nincs túl sok időm keresgélni, így ha elhangzott már ilyen kérdés, elnézést. A problémám az lenne, hogy nagyon nagy étvágyú a  2001-es TDDI, 2000m3, 116 LE kocsink. Bekapja a 9 l-t, városban. Teljesen normál használat, nincs megpakolva semmi. Rengetegnek tartom. Van valami ötletetek mi okozhatja? Már az eladáson gondolkozom, pedig nem rég vettük.  falbav

Köszi a segítséget!

Ibolya

Szia!

Valószínű azt a javaslatot fogjátok kapni, hogy át kell nézni a turbótól kiindulva egészen a szivókamráig az összes turbócsövet és a bilincseket, mer szökik a levegő és ez szokott a többletfogyasztás oka lenni. Felnyílt gumicsövet sok olajfoltot kell keresni.
Ezen felűl ajánlott az EGR szelep visszavezetésének dugózása, szívósor tisztítás is.
Keressetek rá a keresővel, mert nagyon sokszor volt téma és rengedeg képanyag is létezik. A főoldalon is találtok hasznosítható anyagokat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2288 Dátum: 2010.12.07 kedd, 15:04:17 »

Sziasztok!

Sajnos nincs túl sok időm keresgélni, így ha elhangzott már ilyen kérdés, elnézést. A problémám az lenne, hogy nagyon nagy étvágyú a  2001-es TDDI, 2000m3, 116 LE kocsink. Bekapja a 9 l-t, városban. Teljesen normál használat, nincs megpakolva semmi. Rengetegnek tartom. Van valami ötletetek mi okozhatja? Már az eladáson gondolkozom, pedig nem rég vettük.  falbav

Köszi a segítséget!

Ibolya
nekem 7-8 litert eszik kisvárosban
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #2289 Dátum: 2010.12.08 szerda, 14:51:18 »

Sziasztok!

Gondoltam ide is írok valamit. Kérdésem a következő lenne: Jártatok-e már úgy, hogy hideg reggeleken amiből volt a múlt héten elég úgy indult el az autótok, hogy fehéres büdös füst jött belőle és így is alig indult be, mintha 3 henger ment volna és ha azonnal indulni akartál vele gyenge erőtlen volt. Ha egy percig ketyeregni hagytam alapjáraton már jó volt és erős. A nap további hidegindításai könnyeden mentek. Izzító gyertyáim zsír újak mind a négy. Panaszoltam egy előző szériás Passatos ismerősnek a jelenséget és Ő is ugyan ezt tapasztalja.
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2290 Dátum: 2010.12.08 szerda, 15:39:31 »

Sziasztok!

Gondoltam ide is írok valamit. Kérdésem a következő lenne: Jártatok-e már úgy, hogy hideg reggeleken amiből volt a múlt héten elég úgy indult el az autótok, hogy fehéres büdös füst jött belőle és így is alig indult be, mintha 3 henger ment volna és ha azonnal indulni akartál vele gyenge erőtlen volt. Ha egy percig ketyeregni hagytam alapjáraton már jó volt és erős. A nap további hidegindításai könnyeden mentek. Izzító gyertyáim zsír újak mind a négy. Panaszoltam egy előző szériás Passatos ismerősnek a jelenséget és Ő is ugyan ezt tapasztalja.
véletlenül nem TDCI a tied?? mert azoknál szokott inkább ilyen lenni, de asszem rossz porlasztótol van ilyen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2291 Dátum: 2010.12.08 szerda, 23:36:20 »

Sziasztok!

Gondoltam ide is írok valamit. Kérdésem a következő lenne: Jártatok-e már úgy, hogy hideg reggeleken amiből volt a múlt héten elég úgy indult el az autótok, hogy fehéres büdös füst jött belőle és így is alig indult be, mintha 3 henger ment volna és ha azonnal indulni akartál vele gyenge erőtlen volt. Ha egy percig ketyeregni hagytam alapjáraton már jó volt és erős. A nap további hidegindításai könnyeden mentek. Izzító gyertyáim zsír újak mind a négy. Panaszoltam egy előző szériás Passatos ismerősnek a jelenséget és Ő is ugyan ezt tapasztalja.

detto gyanez a bajom, de meg nem csereltem izzitokat
Naplózva
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #2292 Dátum: 2010.12.09 csütörtök, 00:07:51 »

véletlenül nem TDCI a tied?? mert azoknál szokott inkább ilyen lenni, de asszem rossz porlasztótol van ilyen

Nem, az enyém TDDi. A cimborám Passatja viszont PDTDI.
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
mondeotomi
Vendég
« Új hozzászólás #2293 Dátum: 2010.12.09 csütörtök, 14:42:47 »

Sziasztok!

Köszi a válaszokat! Még egy kérdésem lenne. Menetközben egyszer csak kattanás, és lezár az autó. Nem tudni mikor következik be, miért. Senki nem tudta megmondani eddig.  Múltkor bent maradt a kulcs, jó kis kalamajkát okozott. Lenne valami ötletetek mitől lehet? Valakinek volt hasonló? TDDI, 2001-es 2000m3...

Köszi: Ibolya
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2294 Dátum: 2010.12.09 csütörtök, 14:52:58 »

Sziasztok!

Köszi a válaszokat! Még egy kérdésem lenne. Menetközben egyszer csak kattanás, és lezár az autó. Nem tudni mikor következik be, miért. Senki nem tudta megmondani eddig.  Múltkor bent maradt a kulcs, jó kis kalamajkát okozott. Lenne valami ötletetek mitől lehet? Valakinek volt hasonló? TDDI, 2001-es 2000m3...

Köszi: Ibolya

Szia!

Ez is egy mondeó jellegzetesség. Az öregedő autók vezető oldali ajtózárai a hidegebb évszakokban nem működnek megfelelően. Mindenféle működést képesek produkálni. Nyitnak-zárnak, vagy épp belülről működtetve nem reteszelik be a többi ajtó, vagy nem oldják ki a reteszelést.
A biztos megoldás a zárcsere, ami kb 30 ezres tétel. A másik lehetőség, hogy sosem hagyod bent a kulcsot, vagy legyen nálad a tartalék kulcs.
Naplózva
Tomy21
Vendég
« Új hozzászólás #2295 Dátum: 2010.12.09 csütörtök, 22:12:08 »

A töltés, ill. az kku miatt, lehet, hogy nem tudok gázt adni? Lehet, hogy ezért áll le a motor? Akkor bemelegítem az autót, és elindítom újra 1 hideg akkuval... hátha.
köszi
Naplózva
skorpio79
Vendég
« Új hozzászólás #2296 Dátum: 2010.12.10 péntek, 05:18:24 »

sziasztok!

Tanácsot szeretnél tőletek kérni 2001 es tddi mondeom van.
Vidéken dolgozom reggel nagyon szépen elindult mentem vele 20 km kivillantak a lámpák és megállt az autó.
Ha valaki tudna segíteni megköszönném
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2297 Dátum: 2010.12.10 péntek, 06:46:54 »

sziasztok!

Tanácsot szeretnél tőletek kérni 2001 es tddi mondeom van.
Vidéken dolgozom reggel nagyon szépen elindult mentem vele 20 km kivillantak a lámpák és megállt az autó.
Ha valaki tudna segíteni megköszönném

Szia!

Nekem is 2001es TDDi-m van nálam pár éve így halt meg az akkumulátorom. Minden felvillant, majd mikor kinyomtam a kuplungot leállt a motor. Nem tudtam újraindítani, a bledixet is épp csak behúzta, de már nem forgatta meg az önindítót. Sajnos nekem vele halt a generátor is. Bebikázva még tudtam vele közlekedni, úgy mentem akksit venni.

Nézd meg az akkut! Ha meghalt és cserélsz arra figyelj, hogy 175 mm magasságút keress, mert csak az fér be a műanyag fedél alá! 72Ah-s és minél nagyobb indítóáramú ~650-700A körülit keress.
Töltést ellenőriztess utána!
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2298 Dátum: 2010.12.10 péntek, 07:06:34 »

A töltés, ill. az kku miatt, lehet, hogy nem tudok gázt adni? Lehet, hogy ezért áll le a motor? Akkor bemelegítem az autót, és elindítom újra 1 hideg akkuval... hátha.
köszi

Szia!

Úgy látom elég régóta szenvedsz ezzel a problémával. Szerintem keresd meg Vik-et egy privát üzenetben. Ő talán tudna ötletet adni, vagy vidd fel hozzá Bp-re.
Naplózva
cslaci81
Vendég
« Új hozzászólás #2299 Dátum: 2010.12.10 péntek, 13:56:52 »

Sziasztok.

2001-es TDDI mondi 5 ajtós. 260.000 km. A következőben kérnék tanácsot. Egyik nagyon hideg reggelen nagyon nehezen, csak negyedszerre indult a motor. Finoman közlekedve 3km után nekiállt egy kicsit rángatni mint ha ki akarna fogyni a gázolaj.(negyedig volt a tank). Majd csinálta még ezt egy kb 1 km ig és utánna leállt és el sem tudtam indítani. Hazahúztak majd 6 órával később pöccre indult. Mentem vele egy keveset és minden rendben volt és még utánna is három napig. Majd megint jelentkezett a hiba szinte ugyan az a forgatókönyv. Gondoltam elkoszolódott az özemanyag szűrőm vagy valahogy víz kerűlt bele. Kicseréltem a szűrőt. Pöccre indúlt majd 5 mp után leállt. Azóta nem indúl.  Levettem az üzemanyag szivattyút mert nem hallottam hogy búg. Aksiról direktben is kipróbáltam úgy sem reagált semmit. Ennek így mennie kellene? Melyiket vegyem meg ha tényleg ez a rossz? www.cromax.hu gyári 170.000HUF utángyártott 50.000HUF? Vagy van valakinek valami egyéb megoldási ötlete?
Köszönettel
Naplózva
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.