Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 00:46:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 [134] 135 136 137 138 139 140 141 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 4719399 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6650 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 23:14:41 »

ott a kulcsszó kolléga...a japán diesel. na öcsém ott -20 ban is csak rágondolsz a kulcsra az első dugattyú holtpontra ér és már ketyeg is, nemhogy az öninditót alig hallod mert éppcsak megmozditja a motort de semmi kerregés meg undurító csattogás meg ilyenek. a mai napig nem birok rájönni hogy mi van azokban a motorokban amitől ilyenek...
izzitás persze számit de csak az inditás pillanatában. nekem azzal a beindulás utáni kb 15 perccel van bajom. és egyébként jobb elölről hallok mocsok hangokat szoval a vezérmű lánc lesz olyan hangos. mondjuk mi az egy mili vastag lemezdeki??? valami vicc??? mondjuk ha lenne ott rendes anyag lehet nem jönnének ilyen *** hangok onnan...amugy a láncot olajnyomás feszíti mint az Opel DTI nél??? mert akkor hidegen pont csandesebb kéne legyen ha a patronok már nem az igaziak...
Haverommal ha egymás mellett járatjuk a kocsikat, én ugye a mondeo-t ő meg a 3.0 V6-os tdi navarát, akkor a navara hangja elveszik a mondeo mellett  wow1 nyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6651 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 23:48:14 »

ott a kulcsszó kolléga...a japán diesel. na öcsém ott -20 ban is csak rágondolsz a kulcsra az első dugattyú holtpontra ér és már ketyeg is, nemhogy az öninditót alig hallod mert éppcsak megmozditja a motort de semmi kerregés meg undurító csattogás meg ilyenek. a mai napig nem birok rájönni hogy mi van azokban a motorokban amitől ilyenek...
izzitás persze számit de csak az inditás pillanatában. nekem azzal a beindulás utáni kb 15 perccel van bajom. és egyébként jobb elölről hallok mocsok hangokat szoval a vezérmű lánc lesz olyan hangos. mondjuk mi az egy mili vastag lemezdeki??? valami vicc??? mondjuk ha lenne ott rendes anyag lehet nem jönnének ilyen *** hangok onnan...amugy a láncot olajnyomás feszíti mint az Opel DTI nél??? mert akkor hidegen pont csandesebb kéne legyen ha a patronok már nem az igaziak...
a generátor oldali szíjrendszert hallod szerintem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6652 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 23:54:11 »

ott a kulcsszó kolléga...a japán diesel. na öcsém ott -20 ban is csak rágondolsz a kulcsra az első dugattyú holtpontra ér és már ketyeg is, nemhogy az öninditót alig hallod mert éppcsak megmozditja a motort de semmi kerregés meg undurító csattogás meg ilyenek. a mai napig nem birok rájönni hogy mi van azokban a motorokban amitől ilyenek...
izzitás persze számit de csak az inditás pillanatában. nekem azzal a beindulás utáni kb 15 perccel van bajom. és egyébként jobb elölről hallok mocsok hangokat szoval a vezérmű lánc lesz olyan hangos. mondjuk mi az egy mili vastag lemezdeki??? valami vicc??? mondjuk ha lenne ott rendes anyag lehet nem jönnének ilyen *** hangok onnan...amugy a láncot olajnyomás feszíti mint az Opel DTI nél??? mert akkor hidegen pont csandesebb kéne legyen ha a patronok már nem az igaziak...

Jajjj... a japppán dízel... na, ott állt egymás mellett a lexus 220d meg a 2 drb 2,2-es tdci... pontosan egyforma hangja volt. De teljesen.
Az egy más tészta, hogy gyorsulásban mindenki lehagyta, még a 2,0-ások is.
A totalcar anno tesztelte a 2.0 tdci-t, meg a világ leghondáb dízele 2,2-es i-Cdti-t, meg asszem alfa 2,4-es, 5 hengerest, és elrettentésként egy merga 4 literes, 8 hengerest.
Az első teszt: vizespalackos. Felrakják a motorra, indítsuk be. Alfa lerúgja, nem is marad meg rajta. Honda lerúgja, nem marad meg rajta. Mondeón, mergán megmarad, nem is esik le.
Aztán jött a gyorsulás. Persze a mondeo lett az utolsó, a legkisebb motorral jött. Asszem a honda verte az alfát. Majd jött a rugalmasság: és jön a meglepetés: mondeo az első.
És ez még csak a 2,0-s volt. Akkortájt jelent meg a 2,2-es, na az végigverte volna a mezőnyt. (a mergát kivéve, persze).
A toyottában is tönkremennek a csúcsok, abban is kéttömegű lendkerék van.
A japánoknak nincs túl nagy tapasztalata a dízelfronton.
Az sem mindegy, mit mivel hasonlítasz. Ha az egyikben 30e km van, a másikban meg 300e... elég régóta járok talikra. Több olyan autó van, ami azóta rengeteget ment le.
Szépen nyomon lehet követni, hogy egyre hangosabb lesz.
És nem célszerű egy 6 hengerest hasonlítani egy 4 hengereshez. Más világ ez, kérem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6653 Dátum: 2012.02.03 péntek, 08:32:34 »

kis félreértés. nem a mai japán dieselekre gondoltam mert azok ugyanugy sz*rt sem érnek. ilyen 1990 es körüli toyotákra értettem. na azt bárhol megismerem hogy egy régi toyota dieselt inditanak. egy fél másodpercnyi kis önindítóhangot hallassz, meg azonnali halk ketyegést.  A TDDI-t isa megismerem csak sajnos a másik utcából szomoru1

nem a szíjfeszítő rendszert hallom szép egyenletesen fut a szíjam nem rászkódik, talán amikor nagyonkis fordulatra leengedem gáz nélkül játszok  kuplungal akkor néha kivülről hallani kicsike nyikkanás szerü hangot...
a vezérműlánc zajos ezekben de nagyon. meghallgatnám azért szivesen valakijét hogy csak az enyém enyire durva e. haverét hallgattam tegnap neki hangyányival csendesebb, de az már be van kerámiázva meg fent van az alsó burkolata is...
azért kérdezem hogy a feszítése milyen ezeknek a láncoknak? cserét már valaki egyáltalán láncot??? nem lett halkabb hidegen???
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #6654 Dátum: 2012.02.03 péntek, 09:20:01 »

kis félreértés. nem a mai japán dieselekre gondoltam mert azok ugyanugy sz*rt sem érnek. ilyen 1990 es körüli toyotákra értettem. na azt bárhol megismerem hogy egy régi toyota dieselt inditanak. egy fél másodpercnyi kis önindítóhangot hallassz, meg azonnali halk ketyegést.  A TDDI-t isa megismerem csak sajnos a másik utcából szomoru1

nem a szíjfeszítő rendszert hallom szép egyenletesen fut a szíjam nem rászkódik, talán amikor nagyonkis fordulatra leengedem gáz nélkül játszok  kuplungal akkor néha kivülről hallani kicsike nyikkanás szerü hangot...
a vezérműlánc zajos ezekben de nagyon. meghallgatnám azért szivesen valakijét hogy csak az enyém enyire durva e. haverét hallgattam tegnap neki hangyányival csendesebb, de az már be van kerámiázva meg fent van az alsó burkolata is...
azért kérdezem hogy a feszítése milyen ezeknek a láncoknak? cserét már valaki egyáltalán láncot??? nem lett halkabb hidegen???

cseréltem láncot, semmivel nem lett halkabb. majd meghallgatod, bár akkor már elég meleg lesz a motor mire odaérek integet2
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6655 Dátum: 2012.02.03 péntek, 09:39:37 »

na akkor erről majd elbeszélgetünk:)
az a bajom h egyszerüen nem birom megemészteni magamban h ez ilyen. mocskosul zavar. amikor elinditom itt az udvaron hidegen inkább gyorsan befutok a lakásba csak h ne halljam. aztán 10 perc mulva kimegyek és még akkoris elcsodálkozom h de mocsok hangja van szomoru1

a focusom is félig láncos meg elég hasonló a 2 motor de ég és föld. az majdnem olyan mint egy japán. nemmondom otis hallom kicsit jobb előlről a lánc suhogását, de mégis semmi mellékzörej, csak nagyonhalk diesel ketyetelés. hidegen persze hangosabb azis mint megelen de szinte suttogni lehet melette mindig. valóban öröm hallgatni kivülről. és ezt már többen is mondták. pedig abban is van 260ezer. igaz ott is van motorburkolat meg kapott kerámiát azis de akkoris. de továbbmegyek tavaly novemberben hoztam németből egy Vectra DTI-t 230ezer volt benne. egyszerüen a mai napig nem birom elhinni h annak mitől volt olyan finom hangja, nem igazán tudom mihet hasonlitani mert olyat még a mai napig nem hallottam mégegyet. annak konkrétan nyitott motorháztetővel sem volt semmi hangja. pedig original bontatlan volt mindene. más kérdés persze h mint autó nem lehet egy lapon emliteni a kettőt szinte semmilyen szempontból, de akkoris ugyanugy VP 44 es adagoló, ugyanugy full láncos motor csak egy vezérműtengellyel de ugyanugy 16 szeleppel. ott olajnyomás feszítette a láncot. lehet kicsit idiótának néztek h mit foglalkozom én ezzel ennyit de mindenképp tudni akarom mitől van ilyen hangja ezeknek a motoroknak...szakmai ártalom, gépészmérnök vagyok Huh?   
de azis lehet h csak az enyémben nem oké valami, mondjuk hidegen laza a láncom valamiért
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6656 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:27:10 »

himbák csattognak hidegen, ahogy melegszik úgy halkul el....feel the difference
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6657 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:35:33 »

himbák csattognak hidegen, ahogy melegszik úgy halkul el....feel the difference
mi van már a kocsiddal?? össze lett már rakva??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6658 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:36:44 »

na még ez lett volna következő tippem/kérdésem. érdemes azokat újakra cserélni? mármint látszólag szokott rajtuk valami kopás lenni? mibe kerülnek?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6659 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:37:40 »

na még ez lett volna következő tippem/kérdésem. érdemes azokat újakra cserélni? mármint látszólag szokott rajtuk valami kopás lenni? mibe kerülnek?
én nem bántanám, szeirntme simán együtt lehet vele élni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6660 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:41:53 »

na az árakat közben látom. swag kb 10e/db. szoval huzós a 16 szelep miatt gun
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6661 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:45:06 »

na az árakat közben látom. swag kb 10e/db. szoval huzós a 16 szelep miatt gun
bontott himbasor ára annyira nem vészes, de ott kétséges, hogy valamelyik előző birka tulaj nem öntötte bele 10w40-es olajat Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6662 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:55:27 »

na az árakat közben látom. swag kb 10e/db. szoval huzós a 16 szelep miatt gun
Esetleg nem a hidrotőkékről beszéltek (írtok) mert a himbák az egy másik történet... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6663 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:56:05 »

Esetleg nem a hidrotőkékről beszéltek (írtok) mert a himbák az egy másik történet... vigyor3
alesza nyes falbav

de bontva asszem egyben adják...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6664 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:57:43 »

jó ebbe a 10W-s olaj is ne aggódj. én csakazért favorizálom az 5W-t mert sok a hideginditásom. jah és csakis EDGE TD 5W40 et rakok bele. A focus is azzal ment. és csendesebb lett vele a motor. A mondeon is kezdem észrevenni, ugyanugy ahogy haveroméban ebben is benne volt egy belülről hallható finom kerregés ami már eltünt mindkettőnknek. Azt a gyári 30 as híg olajat nem öntöm bele. havernak focusba van bent olajnyomásmérő a 30 as pillanatok alatt képes ugy elmelegedni tartósan magasabb fodulaton hogy az olajnyomás leesik a túróba. Ő 10W40 es Mobil Delvac(munkagépolaj) lehet fikázni de mégis CI-4 es szabványú)egyéb komoly szabványok mellett, meg nincs több nagyon 500e km né nél a kocsiban...  
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6665 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:59:12 »

alesza nyes falbav

de bontva asszem egyben adják...
Ja, egyben a hengerfejjel.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6666 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:02:25 »

bunyek a himbákat emlitette...a hidrotőkehangot sztem nem hallani meg a TDDI ben Grin
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6667 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:04:57 »

Ja, egyben a hengerfejjel.. vigyor3
lehet, annyira nem vágom, ilyet még nem akartam venni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6668 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:05:27 »

jó ebbe a 10W-s olaj is ne aggódj. én csakazért favorizálom az 5W-t mert sok a hideginditásom. jah és csakis EDGE TD 5W40 et rakok bele. A focus is azzal ment. és csendesebb lett vele a motor. A mondeon is kezdem észrevenni, ugyanugy ahogy haveroméban ebben is benne volt egy belülről hallható finom kerregés ami már eltünt mindkettőnknek. Azt a gyári 30 as híg olajat nem öntöm bele. havernak focusba van bent olajnyomásmérő a 30 as pillanatok alatt képes ugy elmelegedni tartósan magasabb fodulaton hogy az olajnyomás leesik a túróba. Ő 10W40 es Mobil Delvac(munkagépolaj) lehet fikázni de mégis CI-4 es szabványú)egyéb komoly szabványok mellett, meg nincs több nagyon 500e km né nél a kocsiban...  
Akinek átugrott már a vezérlése láncos motoron is 10 ből 10-nek vastagabb (10W-15W) olaj volt benne, és ugyanezzel jött....aztán meg az autót fikázta, hogy milyen sz@r (pedig nema zt kellett volna.. vigyor3), az olajos feszítő nagyon érzéleny erre... ezt sem eszi, nem is drága, ez is van előírva, akkor miért is nem jó ez bele?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6669 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:06:48 »

Akinek átugrott már a vezérlése láncos motoron is 10 ből 10-nek vastagabb (10W-15W) olaj volt benne, és ugyanezzel jött....aztán meg az autót fikázta, hogy milyen sz@r (pedig nema zt kellett volna.. vigyor3), az olajos feszítő nagyon érzéleny erre... ezt sem eszi, nem is drága, ez is van előírva, akkor miért is nem jó ez bele?
nekem is volt már benne egy olajcsereperiódust liqui moly 10w40 bmw-hez ajánlott szupervékony versenyolaj  vigyor3

csak titokban tartottam  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6670 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:11:17 »

nem mondtam egy szóval sem hogy nem jó bele, csak a tapasztalatokat irtam le. DE az 5W40 nek meg a 10W40 nek a 100 fokon mért viszkozitása elméletbe tökugyanaz a gyakorlatban tipusa vélogatja de elenyészőek a különbségek...tudom h érzékeny az olajos feszítő csak az a helyzet h nem 30 ezreket(vagy éppen többet) kellene menni egy olajjal arró nem is beszélve h néha nem értana olajszűrőt is cserélni, mondjuk minden olajcserekor ugye...
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6671 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:13:45 »

nekem is volt már benne egy olajcsereperiódust liqui moly 10w40 bmw-hez ajánlott szupervékony versenyolaj  vigyor3

csak titokban tartottam  eplus2
versenygépbe versenyolaj... eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6672 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:14:22 »

versenygépbe versenyolaj... eplus2
majdösszetöri eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6673 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:14:59 »

versenygépbe versenyolaj... eplus2
MOndjuk azóta se és sose többet! Fater akarta mert milyen jójez...de nem volt jó szerintem  Roll Eyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6674 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:15:27 »

majdösszetöri eplus2
ugyan-ugyan! Ne fessük az ördögöt a falra  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6675 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:17:09 »

ugyan-ugyan! Ne fessük az ördögöt a falra  eplus2
mindig van 1-2 hülye falbav ma csak 10km-t mentem, de majdnem sikerült 3-nak is összetörnie falbav falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6676 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:18:10 »

MOndjuk azóta se és sose többet! Fater akarta mert milyen jójez...de nem volt jó szerintem  Roll Eyes
nekem lassan(<1000km) olajcsere, de szerintem megint a fordokba való liqui moly lesz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6677 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:19:11 »

mindig van 1-2 hülye falbav ma csak 10km-t mentem, de majdnem sikerült 3-nak is összetörnie falbav falbav
sajnos... falbav

Te vigyázol a kocsidra, a sok barom meg vagy balfasz vagy leszarja gun

Nekem ebből adódóan karcos a jobb oldala és repedt a hátsó lökhárítóm  Embarrassed
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6678 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:21:06 »

nekem lassan(<1000km) olajcsere, de szerintem megint a fordokba való liqui moly lesz
Az egy nagyon jó olaj!! Amikor megvettük a kocsit akkor az került bele először  eljen Végig halk volt ahogy emlékszem!!

A méregdrága Castrol(ami egyébként ugyanaz mint a ford...de MÉGSEM) attól meg hangos volt! A ford olaj tetszik  Roll Eyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6679 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:21:23 »

nem mondtam egy szóval sem hogy nem jó bele, csak a tapasztalatokat irtam le. DE az 5W40 nek meg a 10W40 nek a 100 fokon mért viszkozitása elméletbe tökugyanaz a gyakorlatban tipusa vélogatja de elenyészőek a különbségek...tudom h érzékeny az olajos feszítő csak az a helyzet h nem 30 ezreket(vagy éppen többet) kellene menni egy olajjal arró nem is beszélve h néha nem értana olajszűrőt is cserélni, mondjuk minden olajcserekor ugye...
13 nál többet én sem megyek egy olajcsere periódust, a szűrőcsere alap, aki már azon spórol...hát  Roll Eyes
Csak nem értem miért ragaszkodsz a sűrűbbhöz.., szinte senkinek nincs baja a gyárilag előírt 5W-30 al. Több százer van az autómban mindig ez volt benn, de olyan a motor mint a doxa.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6680 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:29:41 »

MOndjuk azóta se és sose többet! Fater akarta mert milyen jójez...de nem volt jó szerintem  Roll Eyes
Persze hogy nem, az egész belső mechanizmust egy sűrűbb közegben mozgatod, jóval nagyobb ellenállásban...eredmény kisebb teljesítmény, nagyobb fogyi...ennyi és már tudod is miért nem volt jó.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6681 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:32:49 »

sajnos... falbav

Te vigyázol a kocsidra, a sok barom meg vagy balfasz vagy leszarja gun

Nekem ebből adódóan karcos a jobb oldala és repedt a hátsó lökhárítóm  Embarrassed
A KGFB is hasonlóan működik...nem az számít neked milyen a biztosítód, hanem az ÖVÉ milyen (aki neked jön) Undecided
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6682 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:36:53 »

Persze hogy nem, az egész belső mechanizmust egy sűrűbb közegben mozgatod, jóval nagyobb ellenállásban...eredmény kisebb teljesítmény, nagyobb fogyi...ennyi és már tudod is miért nem volt jó.
Nyáron volt benne, annyit vettem észre hogy jobban kopogott a motor! Meg amikor fékeztem és megálltam a pirosnál, olyan kopogós lett a motor addig amíg nem nyomtam egy gázfröccsöt, hogy olyat még hidegen se produkál  wow1

Talán az olaj miatt...talán valami más! Azóta nem csinálja  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6683 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:37:07 »

Jól emlékszem, hogy 6,5l olaj megy bele a 2.0 TDDI-be? Vagy kevesebb 1 l-rel? (Doktor úr! Olyan bizonytalan vagyok! ...vagy mégsem?  Undecided Undecided)
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6684 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:38:05 »

Jól emlékszem, hogy 6,5l olaj megy bele a 2.0 TDDI-be? Vagy kevesebb 1 l-rel? (Doktor úr! Olyan bizonytalan vagyok! ...vagy mégsem?  Undecided Undecided)
6l maxig
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6685 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:38:11 »

Jól emlékszem, hogy 6,5l olaj megy bele a 2.0 TDDI-be? Vagy kevesebb 1 l-rel? (Doktor úr! Olyan bizonytalan vagyok! ...vagy mégsem?  Undecided Undecided)
6  vigyor3

Nekem talán bizonytalannak tűnsz  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #6686 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:41:43 »

hidd el vannak emberek. a légszűrőm a kocsiban konkrétan be volt horpadva mert anyira tele volt mocsokkal h a szerencsétlen nem tudott szívni...pedig van vagy 3 ezer ft. de vagy 150ezret elment vele a barom. nálam az olajcsere szigorú 10ezer km. knecht vagy mannfilter olajszűrővel+légszűrővel(ez általában sofima)
éa azért szeretem ezt a Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 et mert akár hiszitek akár nem lágyabban megy vele a motor. előtte a focus Q8 Tehno 5W30 al ment(az a fordos szabványú) aztán átvitattuk a fórumon ezt az olajtémát amikor jöttek a mért adatok aztán emellett döntöttem hasonlitgatva a teszteket meg figyelve a viszkozitásokat 40 és 100 fokon. és ahogy beleöntöttem a motorba szinte azonnal sokkal halkabb lett. nemtudom megmagyarázni a mai napig hogy mitől de így van. aztán jött haverom mondeoja. mikor vettük volt benne egy belülről hallható érces kerregés olyan majdnem szelephang nemtudommi. bele lett töltve ment vele pár széz km-t és azóta egyáltalán nem hallani. enyém is pont igy viselkedett és ahogy használom ugy hallom egyre halkul. nemtudom mitől de nekem is benne volt az a kerregés bár nem olyan mértékben de már alig hallom. mondom megmagyarázni nem tudom mitől lehet ez de mégis igy van. egy dolog lehet még hogy mióta ki lett ütve az EGR folyamatosan tisztul ugye a motor. ez tény. amuyg anno az escortomban meg a focusomban is ugy vettem észre a 3. olajcsere után tisztult ki teljesen a motor. most olyan 8 e lehet a focusban de még nem fekete az olaj. látni ahogy folyamatosan későbbre tolódik az olaj sötétedése
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.03 péntek, 22:46:04 írta henki » Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6687 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:43:46 »

mi van már a kocsiddal?? össze lett már rakva??

itt van egy szatyorba a szobában a turbó labda meg szelep...esik a hó bazze..inkább iszok itthon, meg pusztulok.... eplus2
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6688 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:45:45 »

itt van egy szatyorba a szobában a turbó labda meg szelep...esik a hó bazze..inkább iszok itthon, meg pusztulok.... eplus2
igazad van  nyes taps eljen

Az ivásból még senkinek baja nem lett, és legalább meglátszik  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6689 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:46:39 »

itt van egy szatyorba a szobában a turbó labda meg szelep...esik a hó bazze..inkább iszok itthon, meg pusztulok.... eplus2
ezzel én is így vagyok vigyor3 kábelezés volt betervezve hétvégére, de ilyen időben ki sem mozdulok vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6690 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:49:51 »

igazad van  nyes taps eljen

Az ivásból még senkinek baja nem lett, és legalább meglátszik  eplus2
azt a vigyorgót tessék visszatenni profilképnek, mert a fiam attól legalább nyugton van, mindig emlegeti, hogy Elmó és konstatálja, hogy szép!
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6691 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:50:14 »

6  vigyor3

Nekem talán bizonytalannak tűnsz  Grin
A két állításom számtani átlaga jó Wink
Az előző kocsimba elég volt 3,5-4l vazze!!  falbav
Naplózva
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6692 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:51:21 »

azt a vigyorgót tessék visszatenni profilképnek, mert a fiam attól legalább nyugton van, mindig emlegeti, hogy Elmó és konstatálja, hogy szép!
Én a homályos kormányra szavazok  worship
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6693 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:51:44 »

hidd el vannak emberek. a légszűrőm a kocsiban konkrétan be volt horpadva mert anyira tele volt mocsokkal h a szerencsétlen nem tudott szívni...pedig van vagy 3 ezer ft. de vagy 150ezret elment vele a barom. nálam az olajcsere szigorú 10ezer km. knecht vagy mannfilter olajszűrővel+légszűrővel(ez általában sofima)
éa azért szeretem ezt a Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 et mert akár hiszitek akár nem lágyabban megy vele a motor. előtte a focus Q8 Tehno 5W30 al ment(az a fordos szabványú) aztán átvitattuk a fórumon ezt az olajtémát amikor jöttek a mért adatok aztán emellett döntöttem hasonlitgatva a teszteket meg figyelve a viszkozitásokat 40 és 100 fokon. és ahogy beleöntöttem a motorba szinte azonnal sokkal halkabb lett. nemtudom megmagyarázni a mai napig hogy mitől de így van. aztán jött haverom mondeoja. mikor vettük volt benne egy belülről hallható érces kerregés olyan majdnem szelephang nemtudommi. bele lett töltve ment vele pár széz km-t és azóta egyáltalán nem hallani. enyém is pont igy viselkedett és ahogy használom ugy hallom egyre halkul. nemtudom mitől de nekem is benne volt az a kerregés bár nem olyan mértékben de már alig hallom. mondom megmagyarázni nem tudom mitől lehet ez de mégis igy van. egy dolog lehet még hogy mióta ki lett ütve az EGR folyamatosan tisztul ugye a motor. ez tény. amuyg anno az escortomban meg a focusomban is ugy vettem észre a 3. olajcsere után tisztult ki teljesen a motor. most olyan 8 e lehet a focusban de még nem fekete az olaj. látni ahogy folyamatosan későbbre tolódik az olaj sötétedése
A vastagabb olajtól kisebbek a hézagok ezért kevésbé hangos, ez tény, de nehezebben fut benne, nagyobb ellenállással, tehát fékezi a motoron belüli mozgásokat(persze a hígabbhoz képest) így kisebb a teljesítmény, nagyobb a fogyi, ahogy előbb is írtam.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6694 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:52:31 »

Idézetet írta: GiN - Ma - 22:49:51
azt a vigyorgót tessék visszatenni profilképnek, mert a fiam attól legalább nyugton van, mindig emlegeti, hogy Elmó és konstatálja, hogy szép!

Én a homályos kormányra szavazok 
[/quote]
Épp megvilágosodtál a kormánynál? nyes
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6695 Dátum: 2012.02.03 péntek, 22:53:58 »

Én a homályos kormányra szavazok  worship
elvennéd egy kétévesnek a játékszerét. mekkora dög vagy te!  vigyor3
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6696 Dátum: 2012.02.03 péntek, 23:13:33 »

elvennéd egy kétévesnek a játékszerét. mekkora dög vagy te!  vigyor3
lö szmájli  nyes

esti mesének:  vigyor3

http://www.youtube.com/watch?v=8N_tupPBtWQ

http://www.youtube.com/watch?v=Ye8mB6VsUHw


bocs az offért  worship
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #6697 Dátum: 2012.02.03 péntek, 23:27:59 »

Idézetet írta: GiN - Ma - 22:49:51
Épp megvilágosodtál a kormánynál? nyes
Ez egyébként egy jól elkapott pillanat, és feketefehéresítettem  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


csehors
Vendég
« Új hozzászólás #6698 Dátum: 2012.02.04 szombat, 03:56:10 »

elvennéd egy kétévesnek a játékszerét. mekkora dög vagy te!  vigyor3
Na jó bevallom, hogy az én fiam is kedveli a Francosmiley-t...meg azt is, hogy 4 éve ő is volt 2 éves Wink (én is Off-olom az off topic témát ) worship
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #6699 Dátum: 2012.02.04 szombat, 09:25:10 »

lö szmájli  nyes

 worship

Na jó bevallom, hogy az én fiam is kedveli a Francosmiley-t...meg azt is, hogy 4 éve ő is volt 2 éves Wink (én is Off-olom az off topic témát ) worship
eljen
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 [134] 135 136 137 138 139 140 141 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.