Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 18:02:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 186 187 188 189 190 191 192 [193] 194 195 196 197 198 199 200 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 4718068 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9600 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:10:52 »

6,8 l/100 km Wink
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9601 Dátum: 2013.02.01 péntek, 12:19:56 »

6,8 l/100 km Wink


Csak óvatosan.... nehogy leessen a bakról.  Grin
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9602 Dátum: 2013.02.01 péntek, 12:55:33 »

Csak óvatosan.... nehogy leessen a bakról.  Grin
Cheesy
Ha bakon lettem volna 220rol csinaltam volna fotot Cheesy
De 200 a vege.... Sok a veszteseg Smiley Wink
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9603 Dátum: 2013.02.01 péntek, 18:40:12 »

Egy pillanatra eltévedtem, azt hittem a TDCi topicot nyitottam meg  Roll Eyes

hehehe...a peugeot egy sz@r!!!   eplus2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9604 Dátum: 2013.02.01 péntek, 18:43:48 »

csak nem rossz alkatrészekből van össze rakva.....

Ezeket ugye viccnek szántad...minden gyári most benne...még!!!!!
Beszéltem adagolósokkal...azt mondták nem gáz...minnél kevesebb a résolaj annál jobb a csúcs....azt mondták tapossam meg és jönni fog...és tényleg van terhelésen, csak alapjáraton nincs semmi....szal tökéletes azt is mondhatnám...nem olyan mint egy TDCI vagy Peugeot ford... eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9605 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:03:27 »

Ezeket ugye viccnek szántad...minden gyári most benne...még!!!!!
Beszéltem adagolósokkal...azt mondták nem gáz...minnél kevesebb a résolaj annál jobb a csúcs....azt mondták tapossam meg és jönni fog...és tényleg van terhelésen, csak alapjáraton nincs semmi....szal tökéletes azt is mondhatnám...nem olyan mint egy TDCI vagy Peugeot ford... eplus2

Ott azért egész más a működési elv.
A CR rendszer és egy DI a gázolajban azonos.  wave
Ott kell, hogy legyen! Meghatározott mennyiség.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9606 Dátum: 2013.02.01 péntek, 20:59:13 »

Ott azért egész más a működési elv.
A CR rendszer és egy DI a gázolajban azonos.  wave
Ott kell, hogy legyen! Meghatározott mennyiség.

Más a CR mint a DI? neeeemis igaz... szomoru1
Naplózva
Jym20
Vendég
« Új hozzászólás #9607 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:17:14 »

Ha alapjáraton néha dadog az autó és akadozik az AC pumpa vagy adagoló vagy  más? Gázolajszűrő most lett cserélve Bosch van benne.
Válaszotokat köszönöm!

Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #9608 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:34:35 »

Ha alapjáraton néha dadog az autó és akadozik az AC pumpa vagy adagoló vagy  más? Gázolajszűrő most lett cserélve Bosch van benne.
Válaszotokat köszönöm!



Ha menet közben is rángat, akkor lehet AC. Ha csak alapjáraton, akkor akár a generátorod is okozhatja integet2
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Jym20
Vendég
« Új hozzászólás #9609 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 22:34:46 »

Én is azt hittem de generátort most cseréltem benne., egyéb még?
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #9610 Dátum: 2013.02.05 kedd, 09:21:09 »

Én is azt hittem de generátort most cseréltem benne., egyéb még?

Akkor látatlanban nincs több tippem....
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
mondi 77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92



E-mail
« Új hozzászólás #9611 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 16:54:26 »

Vége lett a generátor csere a Holland Ford szervizbe 330€ került ,a szállítási költség nem volt ,(amiért levitt a pályáról a szervizbe) így most a töltés 14,7 volt. Most egy darabig nem lesz vele gond .További szép napot   
Naplózva

Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI  440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9612 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 17:10:43 »

Vége lett a generátor csere a Holland Ford szervizbe 330€ került ,a szállítási költség nem volt ,(amiért levitt a pályáról a szervizbe) így most a töltés 14,7 volt. Most egy darabig nem lesz vele gond .További szép napot   

És most már nem ingadozik az alapjáratod ?
Naplózva
dris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9613 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 09:50:18 »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.

Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9614 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 10:42:26 »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.


a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.
Naplózva
dris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #9615 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 11:11:06 »

a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.


köszi a választ, szerintem élni fogok az ajánlatoddal.

Naplózva
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9616 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 17:48:33 »

a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.

Kicsit pontosítanék. A szervó sziv. hajtja a vízpumpát!
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #9617 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 17:53:17 »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.

Akkor sorrendben:
Nincs erő - hengerfej hőfok 120C motorvezérlés korlátozza a teljesítményt, igen erőssen
szervó nem működik - nézd meg a rövidebb ékszíjad, blokk jobb oldalán. Előfordulhat, hogy elszakadt, vagy a feszítő meghallt.
vízhőmérő max-on - a szervód nem kap hajtást és az hajtja a vízpumpát, tehát nincs hűtővíz keringtetés, felforr a vized, hengerfej 120C letilt.
TAPASZTALAT! Sajna
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9618 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 18:06:19 »

Kicsit pontosítanék. A szervó sziv. hajtja a vízpumpát!
igen így van, de a tengely a vízpumpában van, ezért mondtam hirtelen tévesen.  worship
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #9619 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 19:12:00 »

Estét urak!
asszem elért engem is a "gombák" hibája :S ma voltam kicsit hosszabb távon (450km), indulás után 5 perc és beállt középre, de fütést rákapcsolva ingadozott, majdnem kifeküdt teljesen hideg állásba, na akkor fűtés le, 5 perc és ujra középen volt, de aztán megint ment lefele, így ingadozott végig Sad
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #9620 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 19:15:01 »

Estét urak!
asszem elért engem is a "gombák" hibája :S ma voltam kicsit hosszabb távon (450km), indulás után 5 perc és beállt középre, de fütést rákapcsolva ingadozott, majdnem kifeküdt teljesen hideg állásba, na akkor fűtés le, 5 perc és ujra középen volt, de aztán megint ment lefele, így ingadozott végig Sad
Na visszatértél Szhelyröl?
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #9621 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 19:28:48 »

Na visszatértél Szhelyröl?
Háát ott is voltam, de Ősöknél voltam otthon(Szergény-ben, disznóölés volt), azt ma voltam Szfváron onnan vissza Szergény, majd este Győr Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #9622 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 19:30:25 »

Háát ott is voltam, de Ősöknél voltam otthon(Szergény-ben, disznóölés volt), azt ma voltam Szfváron onnan vissza Szergény, majd este Győr Cheesy
Csütörtökön délután indultál?
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #9623 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 19:31:33 »

Csütörtökön délután indultál?
Nem Cheesy szombat du.-ám Smiley péntek-szombat Bécsben voltam céges rendezvényen  hehe
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Szabolcs87
Vendég
« Új hozzászólás #9624 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 21:45:53 »

Helló Urak!

Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.

Előre is köszi!!!!

Üdv
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #9625 Dátum: 2013.02.12 kedd, 08:21:47 »

Helló Urak!

Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.

Előre is köszi!!!!

Üdv

Csak TDDi van, Di nincs!
Van pumpa a tanknál!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #9626 Dátum: 2013.02.12 kedd, 08:49:27 »

Helló Urak!

Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.

Előre is köszi!!!!

Üdv

Ha 90Le, akkor csak TDDI lehet, de akkor nincs benne AC pumpa a tanknál. Alánézel a jobb hátsó kerék előtt, a tank és a hátsó ülés padlólemez alatt megnézed hogy van-e benne AC. Ha van, cseréld ki azonnal és többet ne húzzátok az autót saját érdekedben. Láncos motor, amíg nincs olajnyomás laza a vezérműlánc.....
Viszont ha van benne AC, akkor nem 90Le-s a gép.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9627 Dátum: 2013.02.12 kedd, 10:34:23 »

Sziasztok!

2 dologgal kapcsolatban kérném a segítségeteket, véleményeteket.

1. Az idén tervezek autót venni, egyre inkább a 2001-2003 közötti TDDi Mondeoval szimpatizálok (méret, minőség, ár-érték arány...). Ami számomra fontos, hogy megbízható legyen, mérsékelt szervizköltséggel. Az hogy kerreg, kattog és pár decivel többet fogyaszt százon, mint a TDCi, az nem probléma. Sokat olvastam a fórumot, és többen felhívták a figyelmet arra, hogy ezeknél a típusoknál a porlasztóval lehet gond egy idő után, ami nem kicsi tétel. Ez mennyire jellemző, illetve vásárlás során ezt ki lehet szűrni? Esetleg van más, ami miatt nem kéne 12 éves dízelt néznem? Magára az autóra egy millió forintnál húznám meg a határt, ahogy láttam ennél az összegnél nem is nagyon van drágábban TDDi motorral szerelt változat, és már elég szép példányokat is látni (főként Ghiakat). 7 éve vezetek, de első saját autó lenne.

2.  Főnököm 2 hónapja szerzett be egy 1997-es Ford Transit 2.5 TD-t. A motor (vagy a hajtás) produkál érdekes dolgokat. Előfordul, hogy egyszerűen nem lehet vele finoman elindulni, akármilyen óvatosan kezelem a kuplungot, veszettül rángat. Ilyenkor kuplungot benyomom, majd újra elkezdem felengedni, és többnyire simán indul. Menet közben viszont nem tetszik a hangja: mint ha hullámzana a fordulatszám - nem vészes, a menetteljesítményén sem érzem, de nekem gyanús. Van tippetek, hogy ez mi lehet, illetve Budapesten kihez kéne fordulni, aki alaposan átnézné a motort?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv:
Balázs
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #9628 Dátum: 2013.02.12 kedd, 13:39:09 »

Sziasztok!

2 dologgal kapcsolatban kérném a segítségeteket, véleményeteket.

1. Az idén tervezek autót venni, egyre inkább a 2001-2003 közötti TDDi Mondeoval szimpatizálok (méret, minőség, ár-érték arány...). Ami számomra fontos, hogy megbízható legyen, mérsékelt szervizköltséggel. Az hogy kerreg, kattog és pár decivel többet fogyaszt százon, mint a TDCi, az nem probléma. Sokat olvastam a fórumot, és többen felhívták a figyelmet arra, hogy ezeknél a típusoknál a porlasztóval lehet gond egy idő után, ami nem kicsi tétel. Ez mennyire jellemző, illetve vásárlás során ezt ki lehet szűrni? Esetleg van más, ami miatt nem kéne 12 éves dízelt néznem? Magára az autóra egy millió forintnál húznám meg a határt, ahogy láttam ennél az összegnél nem is nagyon van drágábban TDDi motorral szerelt változat, és már elég szép példányokat is látni (főként Ghiakat). 7 éve vezetek, de első saját autó lenne.

2.  Főnököm 2 hónapja szerzett be egy 1997-es Ford Transit 2.5 TD-t. A motor (vagy a hajtás) produkál érdekes dolgokat. Előfordul, hogy egyszerűen nem lehet vele finoman elindulni, akármilyen óvatosan kezelem a kuplungot, veszettül rángat. Ilyenkor kuplungot benyomom, majd újra elkezdem felengedni, és többnyire simán indul. Menet közben viszont nem tetszik a hangja: mint ha hullámzana a fordulatszám - nem vészes, a menetteljesítményén sem érzem, de nekem gyanús. Van tippetek, hogy ez mi lehet, illetve Budapesten kihez kéne fordulni, aki alaposan átnézné a motort?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv:
Balázs
A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel. A porlasztók is mechanikusak igazából 3-4e Km nem nagyon kell bántani őket. Tehát nem a porlasztóra érzékeny típus az a TDCi de ott is vannak amik rengeteget elmennek csere nélkül. Vásárlásnál amire figyelhetsz ha hideg a moci rövid izzítás és indit motor egyenletesen jár nem járkál az alapjárat fel le. Járó motornál jobb hátsó keréknél zümmögő surrogó hang AC pumpa működik. Ha lehet menni vele kb 10km a vízhőfoknak közel vagy be kell állnia középre. Kuplung működik ez kiderül ha megy vele az ember kis padlógáz is belefér akkor gyorsulnia kell mint a rakéta nagy füstöt nem szabad hagynia. Indítás leállításkor nem illik nyekkenni nyikkanni a szíjrendszernek. Futómű kopog vagy nem kormány egyenletesen forog. És van-e benne annyi go., hogy eljuss a kútig.

2. Valószínű a kuplung kezd tönkremenni ezért változhat a fordulat mert meg meg csúszik.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9629 Dátum: 2013.02.12 kedd, 17:03:53 »

A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel. A porlasztók is mechanikusak igazából 3-4e Km nem nagyon kell bántani őket. Tehát nem a porlasztóra érzékeny típus az a TDCi de ott is vannak amik rengeteget elmennek csere nélkül. Vásárlásnál amire figyelhetsz ha hideg a moci rövid izzítás és indit motor egyenletesen jár nem járkál az alapjárat fel le. Járó motornál jobb hátsó keréknél zümmögő surrogó hang AC pumpa működik. Ha lehet menni vele kb 10km a vízhőfoknak közel vagy be kell állnia középre. Kuplung működik ez kiderül ha megy vele az ember kis padlógáz is belefér akkor gyorsulnia kell mint a rakéta nagy füstöt nem szabad hagynia. Indítás leállításkor nem illik nyekkenni nyikkanni a szíjrendszernek. Futómű kopog vagy nem kormány egyenletesen forog. És van-e benne annyi go., hogy eljuss a kútig.

2. Valószínű a kuplung kezd tönkremenni ezért változhat a fordulat mert meg meg csúszik.

Köszönöm a választ! Gondolom érdemes lesz majd autószerelővel menni, valamint nem hátrány, ha tél elejére időzítek, amikor már fagy van. Esetleg tudsz ajánlani olyan személyt, aki vállal ilyet?
Naplózva
mondi 77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92



E-mail
« Új hozzászólás #9630 Dátum: 2013.02.12 kedd, 20:26:13 »

És most már nem ingadozik az alapjáratod ?

most már nem ingadozik rendesem muzsikál  taps
Naplózva

Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI  440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9631 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:18:04 »

A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel.

Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9632 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:29:20 »

És most már nem ingadozik az alapjáratod ?

most már nem ingadozik rendesem muzsikál  taps

Köszönöm kielégitő válaszodat!    eljen
Naplózva
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9633 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:34:17 »

Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.

És megbízható is? Cseréje komoly tétel?

Előre is köszönöm válaszod:
Balázs
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9634 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:35:31 »

És megbízható is? Cseréje komoly tétel?

Előre is köszönöm válaszod:
Balázs

Hát... itt a klubban kb 50-100 tddi van. Hányon cseréltek adagolót? Mondjuk 5?
Szerintem ez bőven megbízható... a cseréje nem olcsó, nem tudom most mennyi a bontott, de a javítás bazisok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9635 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:40:23 »

Hát én vettem kétszer 30-35-ért de eladtam mindekettőt(nyilván nem ennyiért) meg egy sz@rt aminek az árát visszakaptam és az adagoló is megmaradt fullba.
Lassan enyém is eladó lessz, váltani kellene.....Lehet velem tárgyalni... eplus2
Naplózva
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9636 Dátum: 2013.02.12 kedd, 22:01:46 »

Hát én vettem kétszer 30-35-ért de eladtam mindekettőt(nyilván nem ennyiért) meg egy sz@rt aminek az árát visszakaptam és az adagoló is megmaradt fullba.
Lassan enyém is eladó lessz, váltani kellene.....Lehet velem tárgyalni... eplus2

Köszönöm a válaszokat! Cél kitűzve.  worship
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9637 Dátum: 2013.02.12 kedd, 22:04:21 »

Köszönöm a válaszokat! Cél kitűzve.  worship

Na most ezek azért elég nyomott árak amiket irtam és elég nagy kapcsolataim vannak...átlagban 50-100.000 között lehet venni inkább 100 felé kell számolni....de kb 150-180-ért felujitják garival...nyilván hibafüggő a dolog.
Naplózva
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9638 Dátum: 2013.02.12 kedd, 22:07:15 »

Na most ezek azért elég nyomott árak amiket irtam és elég nagy kapcsolataim vannak...átlagban 50-100.000 között lehet venni inkább 100 felé kell számolni....de kb 150-180-ért felujitják garival...nyilván hibafüggő a dolog.

Kb. ilyesmire számítottam. Odafigyelek majd vásárlásnál, és bízok az erőben. smile
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #9639 Dátum: 2013.02.12 kedd, 22:19:37 »

Kb. ilyesmire számítottam. Odafigyelek majd vásárlásnál, és bízok az erőben. smile

milyen erőben bizol?
Inkább egy rétegvastagságmérőben és egy normális szerelőben bizzál...a többi lutri ugyis... eplus2
Naplózva
BBalazs
Vendég
« Új hozzászólás #9640 Dátum: 2013.02.12 kedd, 22:24:48 »

milyen erőben bizol?
Inkább egy rétegvastagságmérőben és egy normális szerelőben bizzál...a többi lutri ugyis... eplus2

Nem mondtam, hogy a véletlenre fogom bízni.  smile Mindenképpen hozzáértővel indulok majd autót nézni, elméletben felkészülni kevés lenne, ennyi pénzt meg elbukni...
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #9641 Dátum: 2013.02.13 szerda, 09:17:01 »

Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.
Bocsi akkor csak annyit, hogy adagolós és nem cr rendszerű! Így jó? wave
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Szati69
Vendég
« Új hozzászólás #9642 Dátum: 2013.02.15 péntek, 07:00:58 »

Sziasztok!

Előmelegítőt keresnék 2001-es TDDi-hez.
Valaki esetleg?
Megköszönném! worship
Naplózva
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #9643 Dátum: 2013.02.15 péntek, 09:14:06 »

Sziasztok!

Előmelegítőt keresnék 2001-es TDDi-hez.
Valaki esetleg?
Megköszönném! worship

lali87 nel van azthiszem 4e ert
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #9644 Dátum: 2013.02.16 szombat, 13:15:43 »

Ha 90Le, akkor csak TDDI lehet, de akkor nincs benne AC pumpa a tanknál. Alánézel a jobb hátsó kerék előtt, a tank és a hátsó ülés padlólemez alatt megnézed hogy van-e benne AC. Ha van, cseréld ki azonnal és többet ne húzzátok az autót saját érdekedben. Láncos motor, amíg nincs olajnyomás laza a vezérműlánc.....
Viszont ha van benne AC, akkor nem 90Le-s a gép.

Létezik 90 lovas TDCi is!  wave
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9645 Dátum: 2013.02.16 szombat, 15:12:40 »

Létezik 90 lovas TDCi is!  wave
de annak sincs AC-ja.
Csak 115 Le TDDI-nek van. VP44 adagoló miatt. A 90 LE TDDI-n VP30 van.
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #9646 Dátum: 2013.02.16 szombat, 15:49:48 »

Nem mondtam, hogy a véletlenre fogom bízni.  smile Mindenképpen hozzáértővel indulok majd autót nézni, elméletben felkészülni kevés lenne, ennyi pénzt meg elbukni...
mire figyelj:
- mérd körbe rétegvastagság mérővel, ha valahol feltűnően eltér, de szépen javított, jó alku alap.
- futómű (főleg a hátsó) ne kopogjon. irdatlan drága az alkatrész hozzá.
- kézifék fogjon erősen, kiengedés után meg hintáztasd meg az autót, hogy kiengedett-e rendesen, mert széria hiba, hogy szorul
- ajtók alja belül rendszerint rozsdás, ha a rozsda csak felületi, nem ette át magát, könnyen javítható, így ez is jó alku alap.
- mindenképpen szükséges a hidegindítás. izzítasz, indítasz, majd a fordulatnak be kell állnia azonnal alapjáratra. ha indítás után 1-2 pillanatra felugrik a fordulat 1000 fölé, akkor 1 vagy több izzítógyertya rossz
- indításkor a másik emberke nézze hogy jön-e fekete füst a kipufogóból (csak indítás után egy kisebb fekete pamacs a jellemző, ez is izzítógyertya gondra utalhat)
- indításkor nem nyikkanhat a hosszbordás szíj
- járó motornál ha súrlódó hangot hallasz a vezérlés felől, ne ijedj meg, ez "normális", de ettől függetlenül szíjtárcsa, szíj, szíjfeszítő és görgők cseréjére fel kell készülni.
- a kuplung "hirtelen" fog- ez normális, csak arra figyelj, hogy ne fent fogjon- ez kopott tárcsára utal
- ha a kuplung pedálon lüktetést érzel mikor enyhén benyomod, az lendkerék haldoklásra utal
- menet közben 10-12 kilométer alatt városban be kell melegednie az autónak
- meleg motornál 2-esben tartsd 2000-es fordulaton a motort (~30km/h) majd padlógáz. kicsit gondolkodik (normális) majd nagyot kell húznia. forgasd ki 3500-ig minimum. ha itt füstöt nyom, az rossz jel.
- gyorsíts kb 100-110 km/h-ra, jellemzően ott ráz a kerék, ha szálszakadt a gumi, vagy sérült a felni.
- 100-ról nyomj egy nagyobb féket- a kormány nem rázhat.
- leállítás előtt nyisd ki az ajtót, félig hajolj ki a kocsiból és úgy állítsd le-- ha leállítás után csattanóm koppanó vagy valamilyen utólagos hangot hallasz, akkor nincs sok hátra a lendkeréknek.
- leállításkor szintén nem nyikkanhat meg a hosszbordásszíj
- a kormány, belső, váltógomb, kezelő gombok, indexkar, pedálok kopása, a bal első ajtó lógása sok kilométerre utal.
- kormányt tekerd el kopptól-koppig, ropogó hangot nem hallhatsz, ropogást nem érezhetsz.

kb. ennyi a fontos.

Költségek, hibalehetőségek:
- kuplungcsere lendkerékkel: ~ 200 ezer Ft munkadíjjal, bontottan ~80 ezer Ft munkadíjjal
- porlasztó: csúcs külön cserélhető ~20 ezer Ft, és egyszerre általában csak 1 megy tönkre. bontottan 7-8 ezer Ft egy komplett porlasztó.
- adagoló: nem jellemző a hibája, de ha mégis beütne: felújított: ~ 350 ezer Ft, felújítás: ~180 ezer Ft, bontott: ~70 ezer Ft
- hosszbordás szíj, szíjfeszítő, görgők, főszíjtárcsa jellemzően cserére szoruló alkatrészek. ~ 80-90 ezer Ft, újat vegyél.
- ami még drága lehet, ha nem jó: lengőkarok cseréje, főleg hátul.
- hátsó féknyergek. felújított 19 ezer Ft/pár, új: ~70 ezer Ft /pár
- főköri termosztát: ~ 5 ezer Ft, olajköri termosztát: ~6500 Ft (gyári) ----- ezek akkor kellenek, ha nem melegszik be az autó, vagy visszahül menet közben

Megvétel után:
- motorolaj csere: 5W-30 Ford gyári (6litert kell venni, kb. 5,2-5,4 megy bele, ~ 9 ezer Ft)
- olajszűrő: gyári ~ 1300 Ft
- légszűrő: gyári ~ 1000 Ft
- gázolajszűrő: gyári ~ 10000 Ft (nagyon fontos!!)
- szervo- szíj: gyári ~1000 Ft, gyorsan kopik!
- váltóolaj, 75W-90 normál hajtóműolaj, kb 2-3 liter kell, nem tudom pontosan, be kell szintezni.
- szervoolaj: ATF piros, pontosan nem tudom mennyi kell, kb 1liter


használd egészséggel!  wave  Wink  eplus2
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #9647 Dátum: 2013.02.16 szombat, 17:00:07 »

de annak sincs AC-ja.
Csak 115 Le TDDI-nek van. VP44 adagoló miatt. A 90 LE TDDI-n VP30 van.

tudjuk, csak úgy infóként mondtam. Smiley

Tddi: 90/115/+ wolf tuningos 155 le
Tdci: 90/115/130 le ( 2.0-nál maradva)
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #9648 Dátum: 2013.02.16 szombat, 19:32:45 »

tudjuk, csak úgy infóként mondtam. Smiley

Tddi: 90/115/+ wolf tuningos 155 le
Tdci: 90/115/130 le ( 2.0-nál maradva)

Ma is tanultam valamit  eljen
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Peter tddi
Vendég
« Új hozzászólás #9649 Dátum: 2013.02.17 vasárnap, 10:06:00 »


 Hali mindenkinek !!
Érdekes hiba jelenséget vettem észre. Mégpedig menet közben lassaú vagy gyors haladásnál, állandó sebességnél akár egyszer csak előjön egy jobb első keréktől rázás rángatás a kormányt is rázza eléggé, és húz jobbra menet közben. Úgy ráz mintha elment volna a kerék-összetartás, és nem mindig jön elő ez a hiba. Mi lehet ez?? Voltam 2 helyen is FORD szakszervízben nem találtak semmi hibát a fékek nem akadnak. Tud olyat a tddi-ben a váltó, hogy valamelyik féltengelyt valamiért lassabban hajtja meg ?? Mert az a kerék biztos, hogy kevesebbet forog mint a másik, ez a kerék nem éri utól a másikat úgy csinál. Alapfelszereltségű a mondi csak ABS van benne semmi más.
VALAKI MÁR TALÁLKOZOTT ILYEN HIBÁVAL ??
Köszi előre is mindenkinek
Naplózva
Oldalak: 1 ... 186 187 188 189 190 191 192 [193] 194 195 196 197 198 199 200 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.