Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 22:25:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 4718947 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13300 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:25:30 »

nem cserélek semmit.
eddig csak rossz alkatrészek lettek cserélve Smiley
ids-el volt csekkolva, igaz nem menet közben, ugye ott 3000 rpm-nél "megszakad" a map jel, van egy tippem mitől, szerintem ott már értéken kívül van a nyomás, túl alacsony. csak azért gondolok erre, mert fordtc-vel folyamatos a map jel, csak ugye kevés a nyomás.

Mintha mondtam volna, hogy turbó nyomás ellenőrzés CSAK menet közben!
Inkább ne gondolkodj!  eplus2  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13301 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:25:59 »

nem cserélek semmit.
eddig csak rossz alkatrészek lettek cserélve Smiley
ids-el volt csekkolva, igaz nem menet közben, ugye ott 3000 rpm-nél "megszakad" a map jel, van egy tippem mitől, szerintem ott már értéken kívül van a nyomás, túl alacsony. csak azért gondolok erre, mert fordtc-vel folyamatos a map jel, csak ugye kevés a nyomás.
jó.de netcore cucca sem 100as.szóval csinálj egy felvételt a forscannel,mentsd el file-ba,és akkor meglehet nézni azt a fránya MAF jelet a feszültségével együtt.Továbbá ha megszakadna a MAF jel 3000nél,a motor azonnal vészüzembe állna.szóval eddig CSAK a diaggal volt gond...... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13302 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:27:13 »

Mintha mondtam volna, hogy turbó nyomás ellenőrzés CSAK menet közben!
Inkább ne gondolkodj!  eplus2  wave
így van.csak menet közben lehet turbó nyomást mérni.álló helyben NEM.
én azt hittem,hogy te javítod ezt az autót..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13303 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:28:38 »

nem cserélek semmit.
eddig csak rossz alkatrészek lettek cserélve Smiley
ids-el volt csekkolva, igaz nem menet közben, ugye ott 3000 rpm-nél "megszakad" a map jel, van egy tippem mitől, szerintem ott már értéken kívül van a nyomás, túl alacsony. csak azért gondolok erre, mert fordtc-vel folyamatos a map jel, csak ugye kevés a nyomás.
na akkor CSAK MENET KÖZBEN mérj turbónyomást!
Ezért is jó a forscan,mert elindítod a logot,és nem kell vele foglalkozni.Miután megállt az autó,visszatudod nézni az értékeket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13304 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:32:02 »

na akkor CSAK MENET KÖZBEN mérj turbónyomást!
Ezért is jó a forscan,mert elindítod a logot,és nem kell vele foglalkozni.Miután megállt az autó,visszatudod nézni az értékeket.

ISD-el nem néztük menet közben, csak állva. se idő, se hely nem volt rá.
fordtc-vel folyamatosan nézem menet közben.
szerzek egy BT adaptert a laptophoz, és lecsekkolom forscan-el is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13305 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:33:08 »

ISD-el nem néztük menet közben, csak állva. se idő, se hely nem volt rá.
fordtc-vel folyamatosan nézem menet közben.
szerzek egy BT adaptert a laptophoz, és lecsekkolom forscan-el is.
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #13306 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:41:05 »

Sziasztok.

Klíma kuplungban lehet csapágyat cserélni?
Bárdi autónál láttam, 4000 körüli áron (ha jól néztem...), viszont Cromaxban nem, és máshol sem...
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13307 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:53:14 »

Sziasztok.

Klíma kuplungban lehet csapágyat cserélni?
Bárdi autónál láttam, 4000 körüli áron (ha jól néztem...), viszont Cromaxban nem, és máshol sem...


Lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #13308 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:58:06 »

Lehet.

Köszi  worship
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13309 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:19:39 »

Jó estét márkatársak  eplus2
Csak hogy ezen az este se maradjunk téma nélkül, megosztom, hogy ma mire jutottam.
Gyújtáson a MAP szenzor értéke kereken 1 bar, tehát a MAP szenzor hibát valószínűleg kizárnám.

Előbb lehúztam a WG szelep szabályzását (ezt mi szabályozza pontosan, ha nem vákuum? csak azért, mert kicsit olajos volt belülről a kis cső, nem nagyon, de azért látszott)

Mellékelten a screen shot:

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwWDNBa2RCQ2doREk/view?usp=sharing

Szóval leforgattam 3000 rpm körülig 2-ben, és 1,5 bar volt a max. nyomás, tehát a turbo ezek szerint dolgozna.
Pár dolgot kizárnék, szerintem a MAP jól mér, a turbo is jónak tűnik, kérdés, hogy a WG szelep jól szabályoz-e, vagy direkt úgy állították be, hogy kevesebbet töltsön, hogy tovább bírja...  wow1

Amit muszáj lesz ellenőrizni, az a leömlőnél a tömítettség, elvileg ha ott egy kis rés is van, akkor eshet annyit a nyomás, ha jól gondolom. Ebben az erősít még meg, hogy padlónál, amikor kormol rendesen, akkor tuti koromszag (kipufogószag) jön be az utastérbe, de ezt csak ilyenkor lehet előidézni terhelésen, üresbe vagy részterhelésen nem.

Tegnap kialakult egy kisebb vita egy másik fórumon, miszerint kiszedett katalizátorral növekszik a fogyasztás, erre ki mit mond? Szerintem EURO3-nál semmi köze hozzá közvetlenül, mert ugye nem szabályzott a katalizátor, nincs 2. lambda, viszont EURO4-nél beleszólhat, ahol van 2. lambda szonda. Javítsatok ki ha tévedek, azért fontos, mert most afelé hajlok, hogy egy iktatóval helyettesítem a katalizátort, ha már úgyis hozzá kell nyúlni.

Üdv  worship
 eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13310 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:28:27 »

Jó estét márkatársak  eplus2
Csak hogy ezen az este se maradjunk téma nélkül, megosztom, hogy ma mire jutottam.
Gyújtáson a MAP szenzor értéke kereken 1 bar, tehát a MAP szenzor hibát valószínűleg kizárnám.

Előbb lehúztam a WG szelep szabályzását (ezt mi szabályozza pontosan, ha nem vákuum? csak azért, mert kicsit olajos volt belülről a kis cső, nem nagyon, de azért látszott)

Mellékelten a screen shot:

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwWDNBa2RCQ2doREk/view?usp=sharing

Szóval leforgattam 3000 rpm körülig 2-ben, és 1,5 bar volt a max. nyomás, tehát a turbo ezek szerint dolgozna.
Pár dolgot kizárnék, szerintem a MAP jól mér, a turbo is jónak tűnik, kérdés, hogy a WG szelep jól szabályoz-e, vagy direkt úgy állították be, hogy kevesebbet töltsön, hogy tovább bírja...  wow1

Amit muszáj lesz ellenőrizni, az a leömlőnél a tömítettség, elvileg ha ott egy kis rés is van, akkor eshet annyit a nyomás, ha jól gondolom. Ebben az erősít még meg, hogy padlónál, amikor kormol rendesen, akkor tuti koromszag (kipufogószag) jön be az utastérbe, de ezt csak ilyenkor lehet előidézni terhelésen, üresbe vagy részterhelésen nem.

Tegnap kialakult egy kisebb vita egy másik fórumon, miszerint kiszedett katalizátorral növekszik a fogyasztás, erre ki mit mond? Szerintem EURO3-nál semmi köze hozzá közvetlenül, mert ugye nem szabályzott a katalizátor, nincs 2. lambda, viszont EURO4-nél beleszólhat, ahol van 2. lambda szonda. Javítsatok ki ha tévedek, azért fontos, mert most afelé hajlok, hogy egy iktatóval helyettesítem a katalizátort, ha már úgyis hozzá kell nyúlni.

Üdv  worship
 eplus2

Lyally......

Elfelejtetted, hogy a MAP értéknél gyújtáson a feszültség értékét írtam, hogy nézd meg. Mindegy.
Végre sikerült -veled- eljutni oda, hogy leakadj a "rossz a turbo" dologról.  vigyor3
Ahogy mondtam, ha ez ellenőrizve van, akkor lehet a szabályzás körül keresgélni ha muszáj.
A katalizátoros dolgon szerintem ne rugózz, nagyon kevered a benzin motorokkal.
A tddi soha nem lesz E4. A dízelnél qrvára semmit nem zavar, számít, szabályoz a katalizátor. A tiednél még lambda sincs. (az újabb autókban van...de minek)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #13311 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:32:56 »

Jó estét márkatársak  eplus2
Csak hogy ezen az este se maradjunk téma nélkül, megosztom, hogy ma mire jutottam.
Gyújtáson a MAP szenzor értéke kereken 1 bar, tehát a MAP szenzor hibát valószínűleg kizárnám.

Előbb lehúztam a WG szelep szabályzását (ezt mi szabályozza pontosan, ha nem vákuum? csak azért, mert kicsit olajos volt belülről a kis cső, nem nagyon, de azért látszott)

Mellékelten a screen shot:

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwWDNBa2RCQ2doREk/view?usp=sharing

Szóval leforgattam 3000 rpm körülig 2-ben, és 1,5 bar volt a max. nyomás, tehát a turbo ezek szerint dolgozna.
Pár dolgot kizárnék, szerintem a MAP jól mér, a turbo is jónak tűnik, kérdés, hogy a WG szelep jól szabályoz-e, vagy direkt úgy állították be, hogy kevesebbet töltsön, hogy tovább bírja...  wow1

Amit muszáj lesz ellenőrizni, az a leömlőnél a tömítettség, elvileg ha ott egy kis rés is van, akkor eshet annyit a nyomás, ha jól gondolom. Ebben az erősít még meg, hogy padlónál, amikor kormol rendesen, akkor tuti koromszag (kipufogószag) jön be az utastérbe, de ezt csak ilyenkor lehet előidézni terhelésen, üresbe vagy részterhelésen nem.

Tegnap kialakult egy kisebb vita egy másik fórumon, miszerint kiszedett katalizátorral növekszik a fogyasztás, erre ki mit mond? Szerintem EURO3-nál semmi köze hozzá közvetlenül, mert ugye nem szabályzott a katalizátor, nincs 2. lambda, viszont EURO4-nél beleszólhat, ahol van 2. lambda szonda. Javítsatok ki ha tévedek, azért fontos, mert most afelé hajlok, hogy egy iktatóval helyettesítem a katalizátort, ha már úgyis hozzá kell nyúlni.

Üdv  worship
 eplus2


Nincs semmilyen lambda a kocsidban.  vigyor3  Nem lesz fogyinövekedés, inkább minimális csökkenés.  Viszont katalizátor nélkül kicsit jobban hallani fogod a turbót.....ez nem biztos, hogy jó lesz neked.  hehe
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13312 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:33:34 »

Jó estét márkatársak  eplus2
Csak hogy ezen az este se maradjunk téma nélkül, megosztom, hogy ma mire jutottam.
Gyújtáson a MAP szenzor értéke kereken 1 bar, tehát a MAP szenzor hibát valószínűleg kizárnám.

Előbb lehúztam a WG szelep szabályzását (ezt mi szabályozza pontosan, ha nem vákuum? csak azért, mert kicsit olajos volt belülről a kis cső, nem nagyon, de azért látszott)

Mellékelten a screen shot:

https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwWDNBa2RCQ2doREk/view?usp=sharing

Szóval leforgattam 3000 rpm körülig 2-ben, és 1,5 bar volt a max. nyomás, tehát a turbo ezek szerint dolgozna.
Pár dolgot kizárnék, szerintem a MAP jól mér, a turbo is jónak tűnik, kérdés, hogy a WG szelep jól szabályoz-e, vagy direkt úgy állították be, hogy kevesebbet töltsön, hogy tovább bírja...  wow1

Amit muszáj lesz ellenőrizni, az a leömlőnél a tömítettség, elvileg ha ott egy kis rés is van, akkor eshet annyit a nyomás, ha jól gondolom. Ebben az erősít még meg, hogy padlónál, amikor kormol rendesen, akkor tuti koromszag (kipufogószag) jön be az utastérbe, de ezt csak ilyenkor lehet előidézni terhelésen, üresbe vagy részterhelésen nem.

Tegnap kialakult egy kisebb vita egy másik fórumon, miszerint kiszedett katalizátorral növekszik a fogyasztás, erre ki mit mond? Szerintem EURO3-nál semmi köze hozzá közvetlenül, mert ugye nem szabályzott a katalizátor, nincs 2. lambda, viszont EURO4-nél beleszólhat, ahol van 2. lambda szonda. Javítsatok ki ha tévedek, azért fontos, mert most afelé hajlok, hogy egy iktatóval helyettesítem a katalizátort, ha már úgyis hozzá kell nyúlni.

Üdv  worship
 eplus2
a turbó nyomásod 1,5 bar a törvény szerint.ennyi.tsókolom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13313 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:48:22 »

a turbó nyomásod 1,5 bar a törvény szerint.ennyi.tsókolom.
b+, ne fárassz már, lehúzott labdával... volt az több is, csak a map nem lát tovább 1,5barnál...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13314 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:51:09 »

Lyally......

Elfelejtetted, hogy a MAP értéknél gyújtáson a feszültség értékét írtam, hogy nézd meg. Mindegy.
Végre sikerült -veled- eljutni oda, hogy leakadj a "rossz a turbo" dologról.  vigyor3
Ahogy mondtam, ha ez ellenőrizve van, akkor lehet a szabályzás körül keresgélni ha muszáj.
A katalizátoros dolgon szerintem ne rugózz, nagyon kevered a benzin motorokkal.
A tddi soha nem lesz E4. A dízelnél qrvára semmit nem zavar, számít, szabályoz a katalizátor. A tiednél még lambda sincs. (az újabb autókban van...de minek)

meg ott is inkább a dpf miatt szokták tenni

nem hogy felajánlanád, hogy óránként 1eft-ért addig szereled még meg nem lesz a 1,5bar (ameddig a szenzor lát, aki valamennyire jártas ezekben, az tudja, hogy sosem úgy választanak szenzort, hogy az az értéke 100%-nál legyen az üzemi állapot falbav falbav) de ha te nem vállalod, én tudok olyat aki igen. szerintem decemberig elfér nála a kocsi eplus2 eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13315 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:52:17 »

b+, ne fárassz már, lehúzott labdával... volt az több is, csak a map nem lát tovább 1,5barnál...

Így van.
Különben nem kellene szabályzás.....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13316 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:54:00 »

Így van.
Különben nem kellene szabályzás.....  vigyor3
szerencsétlen meg lassan teljesen szétszedi a kocsiját, mert valaki azt írta, hogy 1,5bar nyomás kell. csak érdekességként, áruld már el, mennyi nyomás kell egy 1.9pd-nek 130 és 150le-hoz. nekem 1,1bar rémlik. itt meg 115-höz 1,5 kéne hasonló méretű turbóból. úgy hogy az ccm-ben és szelepszámban is kevesebb falbav falbav falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13317 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:00:09 »

Lyally......

Elfelejtetted, hogy a MAP értéknél gyújtáson a feszültség értékét írtam, hogy nézd meg. Mindegy.
Végre sikerült -veled- eljutni oda, hogy leakadj a "rossz a turbo" dologról.  vigyor3
Ahogy mondtam, ha ez ellenőrizve van, akkor lehet a szabályzás körül keresgélni ha muszáj.
A katalizátoros dolgon szerintem ne rugózz, nagyon kevered a benzin motorokkal.
A tddi soha nem lesz E4. A dízelnél qrvára semmit nem zavar, számít, szabályoz a katalizátor. A tiednél még lambda sincs. (az újabb autókban van...de minek)


Szia!

Holnap megnézem a feszültséget is gyújtáson...
Illetve sort kerítek majd a forscan-es logolásra is.
Tudom, hogy a TDDI sose lesz E4, TDCI-s gyerek mondta, hogy nőtt a fogyasztása, E4-esnél ott már van lambda, gondolom, és ezért zavarhat be.

Zoleex: az egyáltalán nem fog zavarni, ha rendesen működik, akkor pont nem fog érdekelni, hogy jobban hallani  nyes


HZsolt92 és alf : szóval akkor labda nélkül megvan az elvárt maximális turbo nyomás, és ezek szerint a MAP is jó, mert gyújtáson 1 bart mutat, és a maximuma 2,5 bar, tehát gondolom ennek így kell működnie.

Aminek viszont szerintem nem így kell működni, az az, hogy ha nincs lehúzva a labda, akkor nincs meg az előírt nyomás.

Amit észrevettem, hogy kicsit mintha fütyülne a turbo, vagy sípol, nem tudom minek mondjam, lehet ez a normális, fogalmam sincs. Nem veszélyes, csak hallani.

A lényeg, hogy a végére fogok ennek járni mindenképpen  nyes
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13318 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:01:37 »

szerencsétlen meg lassan teljesen szétszedi a kocsiját, mert valaki azt írta, hogy 1,5bar nyomás kell. csak érdekességként, áruld már el, mennyi nyomás kell egy 1.9pd-nek 130 és 150le-hoz. nekem 1,1bar rémlik. itt meg 115-höz 1,5 kéne hasonló méretű turbóból. úgy hogy az ccm-ben és szelepszámban is kevesebb falbav falbav falbav

miért, szerinted mennyinek kellene lennie?
boostal?
csak kíváncsi vagyok.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13319 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:08:42 »

Szia!

Holnap megnézem a feszültséget is gyújtáson...
Illetve sort kerítek majd a forscan-es logolásra is.
Tudom, hogy a TDDI sose lesz E4, TDCI-s gyerek mondta, hogy nőtt a fogyasztása, E4-esnél ott már van lambda, gondolom, és ezért zavarhat be.

Zoleex: az egyáltalán nem fog zavarni, ha rendesen működik, akkor pont nem fog érdekelni, hogy jobban hallani  nyes


HZsolt92 és alf : szóval akkor labda nélkül megvan az elvárt maximális turbo nyomás, és ezek szerint a MAP is jó, mert gyújtáson 1 bart mutat, és a maximuma 2,5 bar, tehát gondolom ennek így kell működnie.

Aminek viszont szerintem nem így kell működni, az az, hogy ha nincs lehúzva a labda, akkor nincs meg az előírt nyomás.

Amit észrevettem, hogy kicsit mintha fütyülne a turbo, vagy sípol, nem tudom minek mondjam, lehet ez a normális, fogalmam sincs. Nem veszélyes, csak hallani.

A lényeg, hogy a végére fogok ennek járni mindenképpen  nyes

Elefejtetted elolvasni azt a rész, hogy semmibe nem szól bele a lambda a dízelnél. Nem is kellene bele, mert nincs olyan szerepe -meg gyakorlatilag semmi- mint a benzineseknél. Azért mert dízel!
A korszerű dízeleknél van, de akkor sem azért, mint a benzineseknél.
Szóval nem zavar be sehova, semmikor.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.03 kedd, 19:10:44 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13320 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:08:50 »

miért, szerinted mennyinek kellene lennie?
boostal?
csak kíváncsi vagyok.

8,65742 barnak. leírtam már vagy 10x
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #13321 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:12:00 »

miért, szerinted mennyinek kellene lennie?
boostal?
csak kíváncsi vagyok.


Megint itt tatunk nyes
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13322 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:12:50 »

Megint itt tatunk nyes
nekem mind3 dízelben van itthon mechanikus nyomásmérő óra, de szerintem tavaly összesen nem figyeltem annyit mint itt a kolléga az 1 hét alatt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13323 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:14:55 »

Rendben, nem hozom fel többet a témát, köszönöm az eddigi segítséget is.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13324 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:44:17 »

Rendben, nem hozom fel többet a témát, köszönöm az eddigi segítséget is.

most nem bántásból, de ha jól rémlik te akartad az adagolót is levetetni átnézetni. valószínűleg nem poénból koptatjuk a billentyűzetet, hogy semmi baja a kocsidnak. csak használni kéne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13325 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:54:28 »

most nem bántásból, de ha jól rémlik te akartad az adagolót is levetetni átnézetni. valószínűleg nem poénból koptatjuk a billentyűzetet, hogy semmi baja a kocsidnak. csak használni kéne

azt már nagyjából lecsekkoltam, hogy az adagolónak, illetve a csúcsoknak nincs nagyobb baja, persze biztos nem a gyári már, de használt kocsi, ki tudja mennyi km-el.
köszönöm is a segítséget, hogy segítettetek eldönteni, hogy mi a normális, és mi nem az.

a gyár által meghatározott turbo nyomásra meg van aki ezt mond, van aki azt, tudom, hogy a VAG-nál nem tölt ennyit ugyanez a turbo egyik variánsa, de akkor miért írnak szerinted 1,5 bart? pl. itt egy link, nem én találtam ki, 22 psi az 1,5 bar...

http://www.talkford.com/community/topic/200846-tddi-wastgate-not-working/

Illetve ha elég az 1,2 bar, amit az enyém tud maximum, akkor miért füstöl, mint egy 40 éves ikarus? A csúcsok teljesen jónak tűnnek, ergo ha nem túl sok az üzemanyag, akkor a levegő kevés, ha sok a füst.

De tényleg nem értek hozzá, ezért próbálom körbejárni a témát, mielőtt lehúznak, ezért kérdezek sokat.

Viszont tényleg nem akarok fárasztani senkit, olvasgatok magamba, és majd kitalálom, hogy mit kezdjek vele.

Naplózva
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13326 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:08:47 »

azt már nagyjából lecsekkoltam, hogy az adagolónak, illetve a csúcsoknak nincs nagyobb baja, persze biztos nem a gyári már, de használt kocsi, ki tudja mennyi km-el.
köszönöm is a segítséget, hogy segítettetek eldönteni, hogy mi a normális, és mi nem az.

a gyár által meghatározott turbo nyomásra meg van aki ezt mond, van aki azt, tudom, hogy a VAG-nál nem tölt ennyit ugyanez a turbo egyik variánsa, de akkor miért írnak szerinted 1,5 bart? pl. itt egy link, nem én találtam ki, 22 psi az 1,5 bar...

http://www.talkford.com/community/topic/200846-tddi-wastgate-not-working/

Illetve ha elég az 1,2 bar, amit az enyém tud maximum, akkor miért füstöl, mint egy 40 éves ikarus? A csúcsok teljesen jónak tűnnek, ergo ha nem túl sok az üzemanyag, akkor a levegő kevés, ha sok a füst.

De tényleg nem értek hozzá, ezért próbálom körbejárni a témát, mielőtt lehúznak, ezért kérdezek sokat.

Viszont tényleg nem akarok fárasztani senkit, olvasgatok magamba, és majd kitalálom, hogy mit kezdjek vele.



közben ezt találtam, fix turbo mod.
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/fixed-vane-turbo-mod-tddi-tdci-r90
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13327 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:26:22 »

b+, ne fárassz már, lehúzott labdával... volt az több is, csak a map nem lát tovább 1,5barnál...
neB+!kit érdekel,hogy volt e több?Ha lukas a rendszer akkor ennyi sincs.Ha meg nem,ennek megkell lennie.ennyi.ezt mondom kezdetek óta,te meg jöttél az 1,2-1,3al..... uglystupid2 nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13328 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:28:52 »

Most akkó elég a 1,5 bár, vagy nem?  wow1 vigyor3 Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13329 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:31:40 »

Most akkó elég a 1,5 bár, vagy nem?  wow1 vigyor3 Wink
több mint elég.... Cry
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13330 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:32:48 »

neB+!kit érdekel,hogy volt e több?Ha lukas a rendszer akkor ennyi sincs.Ha meg nem,ennek megkell lennie.ennyi.ezt mondom kezdetek óta,te meg jöttél az 1,2-1,3al..... uglystupid2 nevetes1

ezt mondom, hogy ez kevés akkor is.
szóval 90%, hogy el van állítva úgy, hogy véletlenül se menjen tönkre...
de pont le....m, visszaviszem, állítsák be úgy, hogy tudja a gyári értéket.

egyénként meg a másik kérdésre igen a válasz, elég az 1,5 bar, azaz elég lenne, ha nem lehúzott labdával kaptam volna ezt az értéket.

lehet túlaggódom a dolgokat, de azért felújítás után tudja már a gyári értéket, vagy akkor ne vállalja el, mondja azt, hogy vegyek rá újat, vagy bontottat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13331 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:34:20 »

szerencsétlen meg lassan teljesen szétszedi a kocsiját, mert valaki azt írta, hogy 1,5bar nyomás kell. csak érdekességként, áruld már el, mennyi nyomás kell egy 1.9pd-nek 130 és 150le-hoz. nekem 1,1bar rémlik. itt meg 115-höz 1,5 kéne hasonló méretű turbóból. úgy hogy az ccm-ben és szelepszámban is kevesebb falbav falbav falbav
Zsolt.Nyisd meg a TIS és másold ide nekünk be,hogy mennyit ír a ford.én tudom,ezért kérlek téged.és mert csak xp alatt fut a TIS.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13332 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:45:01 »

ezt mondom, hogy ez kevés akkor is.
szóval 90%, hogy el van állítva úgy, hogy véletlenül se menjen tönkre...
de pont le....m, visszaviszem, állítsák be úgy, hogy tudja a gyári értéket.

egyénként meg a másik kérdésre igen a válasz, elég az 1,5 bar, azaz elég lenne, ha nem lehúzott labdával kaptam volna ezt az értéket.

lehet túlaggódom a dolgokat, de azért felújítás után tudja már a gyári értéket, vagy akkor ne vállalja el, mondja azt, hogy vegyek rá újat, vagy bontottat.

Még mindig mondom, hogy lehet szabályozási "probléma" is.

Te is láttad, hogy a turbó jó. Nem a felújító állítja be, szabályozza be a nyomást. Azt a motorvezérlő által működtetett szolenoid szelep által szabályzott vákuum végzi a végnyomás szabályozását. Lehet a szolenoid szeleped nem zár tökéletesen.
Az pedig független a turbótól és egy turbó felújítástól is. Ahhoz semmi ráhatása nincs egy turbó fejújítónak/kicserélőnek.
Lehet előtte sem volt másmilyen csak akkor a turbód biztosan rossz volt. Mechanikailag.
Most megint azt mondod, hogy nem jó a turbó és visszaviszed. (szerintem eredménytelenül)

« Utoljára szerkesztve: 2015.02.03 kedd, 20:48:40 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #13333 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:49:13 »

Még mindig mondom, hogy lehet szabályozási "probléma" is.

Te is láttad, hogy a turbó jó. Nem a felújító állítja be, szabályozza be a nyomást. Azt a motorvezérlő által működtetett szolenoid szelep által szabályzott vákuum végzi a végnyomás szabályozását. Az pedig független a turbótól és egy turbó felújítástól is. Ahhoz semmi ráhatása nincs egy turbó fejújítónak/kicserélőnek.
Most megint azt mondod, hogy nem jó a turbó és visszaviszed. (szerintem eredménytelenül)




Nem VGT.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13334 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:51:03 »



Nem VGT.

Tudom, de ki mondta, hogy az?
A WGT-t (nem nyomásos) szabályzást szerinted mi vezérli?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13335 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:51:49 »



Nem VGT.

Ezt akartam én is írni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13336 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:53:42 »

Ezt akartam én is írni.

Lassan feladom, tényleg.....
Tudom milyen turbó van rajta!  Nem rég írtuk le, hogy milyenek vannak és melyik hogyan működik.
2 naponta vegyük át újra?  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13337 Dátum: 2015.02.03 kedd, 20:59:17 »

Lassan feladom, tényleg.....
Tudom milyen turbó van rajta!  Nem rég írtuk le, hogy milyenek vannak és melyik hogyan működik.
2 naponta vegyük át újra?  wilting

Bunyek írta tegnap:

"VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)"
Naplózva
K.Imi
Vendég
« Új hozzászólás #13338 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:11:31 »

Hali!

Olyan volt már valakinek hogy a légszűrőről menő levegőcső közvetlen a turbó előtt ahol már bilincs van full olajos-olajsáros?
Származhat ez valamelyik turbótengely szimmering hibájából?

Köszi,
Üdv
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13339 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:13:56 »

Hali!

Olyan volt már valakinek hogy a légszűrőről menő levegőcső közvetlen a turbó előtt ahol már bilincs van full olajos-olajsáros?
Származhat ez valamelyik turbótengely szimmering hibájából?

Köszi,
Üdv

Nekem lyukas volt az a cső. (ugyanilyen olajos volt, amit most leírsz)
Újan 20k felett volt.
Bontottat vettem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13340 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:14:06 »

Bunyek írta tegnap:

"VGT az vákumos és kitöltési tényezővel vezérli a szolenoid szelepet ami a vákumot kezeli.
FGT(WG-es) az meg nyomásos, amin egy nyomásásos labda van amit IMAP-al vezérel a turbó kompresszor házáról..környéken sincs vákum.
Az Overboostot meg a szoftver csinálja és nem a turbó...több kaját ad adott nyomaték határnál.
VGT 1.3-at tölt FGT meg 1,2-1,3-at...1,5-ig boostolnak MAX , mint irtam bizonyos menetciklusokban.(elég ritkán,elég durva parkettán.)"

Ez csak kétféle.
Van az a WGT, ami nem nyomásos. Olyan van az mk3-as tddi-ken. A nyomásos szerintem fusi  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13341 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:17:37 »

Ez csak kétféle.
Van az a WGT, ami nem nyomásos. Olyan van az mk3-as tddi-ken. A nyomásos szerintem fusi  vigyor3

Szerintem nyomásos...
Csak a VGT vákuumos.
Bunyek is ezt írta, illetve angol fórumokon is ezt olvastam.
alf mit szólsz?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #13342 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:18:17 »

Ez csak kétféle.
Van az a WGT, ami nem nyomásos. Olyan van az mk3-as tddi-ken. A nyomásos szerintem fusi  vigyor3


Igen van még az elegtromos VGT, da az nincs Di-be.
Nem fusi az.
 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13343 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:19:33 »

Szerintem nyomásos...
Csak a VGT vákuumos.
Bunyek is ezt írta, illetve angol fórumokon is ezt olvastam.
alf mit szólsz?

Ha nyomásos, akkor valóban beállítás kell neki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13344 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:22:51 »



Igen van még az elegtromos VGT, da az nincs Di-be.
Nem fusi az.
 

Ki beszél elektromos VGT-ről tddi-vel kapcsolatban?  vigyor3
Simán lehet vákuummal is szabályozni a WGT-t.
Az összes mk3 di WGT nyomásos, ne már?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13345 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:25:54 »

Ki beszél elektromos VGT-ről tddi-vel kapcsolatban?  vigyor3
Simán lehet vákuummal is szabályozni a WGT-t.
Az összes mk3 di WGT nyomásos, ne már?

szerintem ez simán nyomásos.
akkor két hibalehetőség marad, vagy egy picit kifúj valahol, vagy tényleg úgy állították be, hogy sokáig menjen.
ennek a végére fogok járni záros határidőn belül  nyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #13346 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:30:42 »

Szerintem nyomásos...
Csak a VGT vákuumos.
Bunyek is ezt írta, illetve angol fórumokon is ezt olvastam.
alf mit szólsz?
szerinted ez milyen? http://www.talkford.com/community/topic/200846-tddi-wastgate-not-working/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #13347 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:31:11 »


Az összes mk3 di WGT nyomásos, ne már?
De, az összes fix turbós nyomásos.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13348 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:32:57 »

szerintem ez simán nyomásos.
akkor két hibalehetőség marad, vagy egy picit kifúj valahol, vagy tényleg úgy állították be, hogy sokáig menjen.
ennek a végére fogok járni záros határidőn belül  nyes

Ha kifújna, akkor szabályzás nélkül sem lett volna meg a nyomás. Ugyanis addig nem nyitja a szelepet, amíg el nem éri a nyomást.
Tehát hamarabb nyit, azaz pár tizeddel lejjebb van véve....elméletileg.
De jól megy a kocsid....netcore is mondta.

Nem lenne egyszerűbb csak használni?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kornelkiss4
Vendég
« Új hozzászólás #13349 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:33:35 »


na ezt mondom.
akkor nincs itt vákuum.
egyébként meg: 22psi actuator, szóval már bukott az 1,1-1,2 baros elmélet.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.