Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 06:12:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13365154 alkalommal)
0 Felhasználó és 45 vendég van a témában
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #5200 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 04:20:14 »

hát majd megkérdem ha nem felejtem el , amugy az enyémen is kiakarjuk iktatni a MAP szenzort szoftveresen vagy ellenálással átverni, kell a nagyobb turbónyomás bakker.... eplus2
De időm nemsok van, nyár eleje óta nem jutok el a coolereshez felrakatni,meg kiput átcsövezni....szal majd,majd,majd.....

Szia Bunyek!

Hogy korlátozza a MAP szenzor a turbó nyomást? Beleszól a geo állítás vezérlésébe (vákuumos vezérlés oldalán), vagy ezeken a turbókon is van lefúvató szelep a kipuff felé?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5201 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 11:56:29 »

De akkor honnan tudod, hogy a fémreszelék a szivattyúból jön és nem abból, hogy szétvágtad a szűrőházat?
Jogos!!.. vigyor3 Peremezd le, vagy lemezvágó olló.. Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5202 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 14:08:33 »

Jogos!!.. vigyor3 Peremezd le, vagy lemezvágó olló.. Roll Eyes

Majd gyengéd leszek és kíméletes...  eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5203 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 14:13:48 »

Szia Bunyek!

Hogy korlátozza a MAP szenzor a turbó nyomást? Beleszól a geo állítás vezérlésébe (vákuumos vezérlés oldalán), vagy ezeken a turbókon is van lefúvató szelep a kipuff felé?
hát úgy, hogy a max 2,5 bar. ha ettől tartósan nagyobb, szól a vezérlésnek. A túlhígítani sem jó a robbanóelegyet. A nagyobb töltőnyomáshoz elvileg kellene több üzemanyag is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #5204 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 17:46:49 »

hát úgy, hogy a max 2,5 bar. ha ettől tartósan nagyobb, szól a vezérlésnek. A túlhígítani sem jó a robbanóelegyet. A nagyobb töltőnyomáshoz elvileg kellene több üzemanyag is.

Szia Relhist!

Tudom, hogy ez itt a TDCI topic és nekem pedig TDDI-m van, de itt merült fel a turbók szabályzása és ez érdekelne. Volna még kérdésem de azt akkor a TDDI-nél tenném fel.  worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.04 hétfő, 18:24:44 írta V.Tamás » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5205 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:33:35 »

Szia Relhist!

Tudom, hogy ez itt a TDCI topic és nekem pedig TDDI-m van, de itt merült fel a turbók szabályzása és ez érdekelne. Volna még kérdésem de azt akkor a TDDI-nél tenném fel.  worship

ott válaszoltam is..
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5206 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:34:23 »

csak korábban írtad, hogy rákérdezel... páran hálásak lennénk!
 persze ha már a kipucső is megvan nyes



beszéltem vele TDDI topicba irtam választ...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5207 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:35:03 »

ha már a chiptuning a téma: tud az embered szoftveresen alapjáratot emelni a chippelés során? Az angol fórumon olvastam róla, hogy elvileg megcsinálható.

majd eztis megkérdezem....ha nem felejtem el...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5208 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 21:26:18 »

ha már a chiptuning a téma: tud az embered szoftveresen alapjáratot emelni a chippelés során? Az angol fórumon olvastam róla, hogy elvileg megcsinálható.
Ez mért lesz jó neked,a gyári nem jó?Huh??
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5209 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 22:15:52 »

Ez mért lesz jó neked,a gyári nem jó?Huh??

Mert a motorvezérlés meleg motornál, álló helyzetben 750 1/min fordulatszámot tart, ami egyrészt az utastérbeli vibrációkat növeli, másrészt 750-es fordulatról a motor elég nyomatékszegény. Ezért sokaknak nehézkes az elindulás.
Ezért jobb, ha az alapjárati fordulatszám 900 1/min (mint pl. a hátramenet kapcsolásakor, vagy menet közben üresben, vagy hideg motornál).
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5210 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 22:30:58 »

Mert a motorvezérlés meleg motornál, álló helyzetben 750 1/min fordulatszámot tart, ami egyrészt az utastérbeli vibrációkat növeli, másrészt 750-es fordulatról a motor elég nyomatékszegény. Ezért sokaknak nehézkes az elindulás.
Ezért jobb, ha az alapjárati fordulatszám 900 1/min (mint pl. a hátramenet kapcsolásakor, vagy menet közben üresben, vagy hideg motornál).

Biztos igaz de nekem hidegen is 750 a fordulatszám és áll mint a cövek a mutató..Még nem volt gond a hideg indulással.Nekem jó így.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5211 Dátum: 2010.10.05 kedd, 00:09:50 »

Ez mért lesz jó neked,a gyári nem jó?Huh??
a 750 alapjárat hozzájárul a kéttömegű rezgéscsillapító alkatrészek pusztulásához.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5212 Dátum: 2010.10.05 kedd, 07:28:01 »

Biztos igaz de nekem hidegen is 750 a fordulatszám és áll mint a cövek a mutató..Még nem volt gond a hideg indulással.Nekem jó így.

Én nem a hideg indulásra gondoltam. Hidegen a vezérlés 900-as fordulatot igyekszik tartani. Ha bemelegedett a motor akkor yomja lejjebb, 750 ford./percre.
Ez jóval kevésbé komfortosabb mint a 900...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #5213 Dátum: 2010.10.05 kedd, 08:33:14 »

vagy amig ki nem lyukad a dugo.

Azért remélhetőleg ez nem így működik. Általában úgy cserélnek porlasztót, hogy az autó jelez és nem úgy, hogy hm, fura hangja van, nehogy kilyukadjon a dugattyú, inkább tolok bele 300k-t...

Persze tudom, hogy te a pesszimisták emlőin nevelkedtél...  smile
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5214 Dátum: 2010.10.05 kedd, 11:59:58 »

Azért remélhetőleg ez nem így működik. Általában úgy cserélnek porlasztót, hogy az autó jelez és nem úgy, hogy hm, fura hangja van, nehogy kilyukadjon a dugattyú, inkább tolok bele 300k-t...
Persze tudom, hogy te a pesszimisták emlőin nevelkedtél...  smile
remélhetőleg. Ez akkor jó, ha futásban nincs nagy különbség a bentmaradók és az új között (azaz ha "rendkívüli" hiba lép fel).
a "cseréljünk egyet" műfajnak a magyar verziója az, hogy csak a legrosszabbat cserélik, miközben mind rossz már valamennyire. Na ekkor lesz nagy különbség a porlasztásban, lesz egyenetlen járás, izzító....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #5215 Dátum: 2010.10.05 kedd, 16:00:34 »

remélhetőleg. Ez akkor jó, ha futásban nincs nagy különbség a bentmaradók és az új között (azaz ha "rendkívüli" hiba lép fel).
a "cseréljünk egyet" műfajnak a magyar verziója az, hogy csak a legrosszabbat cserélik, miközben mind rossz már valamennyire. Na ekkor lesz nagy különbség a porlasztásban, lesz egyenetlen járás, izzító....

Persze, ha mind rossz, akkor nyilván igazad van, de ha a többit még kompenzálja a vezérlés, akkor azokat miért kellene kicserélni? Mindennek van tűrése, ha kiesik belőle, kuka, ha nem, akkor menjen tovább (ha egzaktul ki tudják mérni). De én nem értek hozzá, lehet hogy itt más a helyzet...
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5216 Dátum: 2010.10.05 kedd, 19:12:01 »

Nem tudja valaki, mekkora az akksi mérete? most nincs módomban méricskélni kint, szakad az eső..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5217 Dátum: 2010.10.05 kedd, 19:12:45 »

Azért remélhetőleg ez nem így működik. Általában úgy cserélnek porlasztót, hogy az autó jelez és nem úgy, hogy hm, fura hangja van, nehogy kilyukadjon a dugattyú, inkább tolok bele 300k-t...

Persze tudom, hogy te a pesszimisták emlőin nevelkedtél...  smile

Az hogy eppen hogy mukodik azt majd az alkatreszek dontik el  vigyor3
De En nem igen biznek abban, hogy majd az ECU szol, mivel nem csak ez a fontos, hanem a porlasztasi kep. Volt mar itt 1-2 dugolyukadas, mikozben az ECU azt mondta, hogy a porlasztok jok. Nyilvan lehet meg jo, csak a porlasztas kepe xarodik el, a nyomas miatt atmegy a cucc lang vagoba, es mar lyukad is a dugo. Ez ilyen ecceru. Szal amit irsz az a leheto leg gagyibb diagnosztikai mod. pcsucsokat ki kell poharazni majd megviszgalni a porlasztasi kepet es akkor lehet a legmegbizhatobban megmondani, hogy a pcsucsok jok vagy sem. Vicces, hogy egy benyasnak kell ezt itt elmagyarazni  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 kedd, 19:14:51 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5218 Dátum: 2010.10.05 kedd, 19:14:04 »

Persze, ha mind rossz, akkor nyilván igazad van, de ha a többit még kompenzálja a vezérlés, akkor azokat miért kellene kicserélni? Mindennek van tűrése, ha kiesik belőle, kuka, ha nem, akkor menjen tovább (ha egzaktul ki tudják mérni). De én nem értek hozzá, lehet hogy itt más a helyzet...

nem csak egy fele "tures" van es az ECU nem minden "turest" tud figyelni.
Naplózva

blah blah blah
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5219 Dátum: 2010.10.05 kedd, 21:21:36 »

Azért remélhetőleg ez nem így működik. Általában úgy cserélnek porlasztót, hogy az autó jelez és nem úgy, hogy hm, fura hangja van, nehogy kilyukadjon a dugattyú, inkább tolok bele 300k-t...

Persze tudom, hogy te a pesszimisták emlőin nevelkedtél...  smile

Nagyon nagy tévedés...melós kocsimban komplett üzemanyagrendszer csere van éppen....és hibakódot,tiltást,vészüzemet soha nem produkált...de már elég elég csúnyán járt alapjáraton és reggelente lefulladt első inditásnál...ennyi...se füst,se fogyi változás,se teljesitmény csökkenés,se hibakód...
4 porlasztó(kivéve ugy nézett ki mintha vadi uj lennének) + nagynyomású gyatya....televágta fémreszelékkel az egészet....tank levéve és televolt fémreszelékekkel ..Mondjuk ez DENSO rendszer de kajak mindegy....220.000-at birt...az adagolós amit leadtam 230.000-el most is pöccre indul és jár mint a svájci óra....300.000 körül van most.... erről ennyit. eljen
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5220 Dátum: 2010.10.05 kedd, 21:22:53 »

Nem tudja valaki, mekkora az akksi mérete? most nincs módomban méricskélni kint, szakad az eső..
Ami nekem van:Hossz31.5cm,szélesség 17.5cm,magasság17.5cm és a burkolat szépen rámegy,a helyét pontosan kitölti.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5221 Dátum: 2010.10.05 kedd, 21:31:32 »

Én nem a hideg indulásra gondoltam. Hidegen a vezérlés 900-as fordulatot igyekszik tartani. Ha bemelegedett a motor akkor yomja lejjebb, 750 ford./percre.
Ez jóval kevésbé komfortosabb mint a 900...
Ahogy beindítom rögtön 750 a fordulat hidegen-melegen is.Nincs változás ha bemelegedett a motor akkor sem.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5222 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:20:09 »

Ami nekem van:Hossz31.5cm,szélesség 17.5cm,magasság17.5cm és a burkolat szépen rámegy,a helyét pontosan kitölti.
Köszi!
Akkor bosch s4-et ne vegyek?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5223 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:27:46 »

Köszi!
Akkor bosch s4-et ne vegyek?
én besétáltam bárdiba, és alvázszám alapján adtak egyet, amire ráment a fedő is.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5224 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:30:19 »

én besétáltam bárdiba, és alvázszám alapján adtak egyet, amire ráment a fedő is.
márka? 70Ah? 680A ?
Ára?  integet2
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5225 Dátum: 2010.10.05 kedd, 22:35:14 »

márka? 70Ah? 680A ?
Ára?  integet2
bosch silver s4 72ah 680a, asszem 29e volt ráírva, de ez nem biztos
itt most csak 25e:
http://www.budapestakku.hu/Bosch-auto-akku/Bosch-auto-akku-12V-72Ah-jobbplusz-Bosch-Silver-S4.html
http://www.budapestakku.hu/Bosch-auto-akku/Bosch-auto-akku-12V-74Ah-balplusz-Bosch-Silver-S4.html?pop=0
(nem emlékszem, hogy bal vagy jobb plusszos kell-e, ezt már te is meg tudod nézni)
írnak méretet is, hozzá tudod mérni a mostanidhoz
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 kedd, 22:37:01 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5226 Dátum: 2010.10.06 szerda, 00:17:00 »

Köszi!
Akkor bosch s4-et ne vegyek?
Én direkt nagyobb teljesítményüt vettem.Ez is jó.EZ Pécsen 25000ft volt.ADATOK:85AH,800a VARTA SILVER.EZ alacsonyabb mint a te kiválasztott akksid.A 74AH-ra is rámegy a tető.Te döntesz úgy is!!!! eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #5227 Dátum: 2010.10.06 szerda, 02:26:53 »

nem csak egy fele "tures" van es az ECU nem minden "turest" tud figyelni.

 Nyilván nem olvastad elég figyelmesen az "egzaktul ki tudják mérni" részt. Nem írtam, hogy az ECU jelezne...
Itt az 1vs4db cseréjéről volt szó.
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #5228 Dátum: 2010.10.06 szerda, 02:29:07 »

Nagyon nagy tévedés...melós kocsimban komplett üzemanyagrendszer csere van éppen....és hibakódot,tiltást,vészüzemet soha nem produkált...de már elég elég csúnyán járt alapjáraton és reggelente lefulladt első inditásnál...ennyi...se füst,se fogyi változás,se teljesitmény csökkenés,se hibakód...
4 porlasztó(kivéve ugy nézett ki mintha vadi uj lennének) + nagynyomású gyatya....televágta fémreszelékkel az egészet....tank levéve és televolt fémreszelékekkel ..Mondjuk ez DENSO rendszer de kajak mindegy....220.000-at birt...az adagolós amit leadtam 230.000-el most is pöccre indul és jár mint a svájci óra....300.000 körül van most.... erről ennyit. eljen

Valszeg félreértettél: az autó jelez nem feltétlenül hibakódot jelent. Amit Te írtál, ott is jelzett az autó: "elég csúnyán járt alapjáraton és reggelente lefulladt első inditásnál"
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5229 Dátum: 2010.10.06 szerda, 07:37:39 »

Valszeg félreértettél: az autó jelez nem feltétlenül hibakódot jelent. Amit Te írtál, ott is jelzett az autó: "elég csúnyán járt alapjáraton és reggelente lefulladt első inditásnál"

hát ha az jelzésnek számit akkor igen szokott lenni előjele mindenképpen...valamilyen szubjektiv mindenképpen....
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #5230 Dátum: 2010.10.06 szerda, 10:33:24 »

Olvasom több helyen, hogy akiknél váratlan füstölés jelentkezik, azoknál mindig alacsony szokott lenni a fogyasztás.
Ez nem azt jelentené, hogy mivel üzemszerűen kis fordulaton üzemeltetik a gépet, az égéstermék nyomása is kisebb? Akkor meg le is rakódik, mert nem távozhat olyan energiával.
Amikor meg előzni kell, hirtelen megjelenik a füst, mert a nagyobb nyomás kitolja a felgyűlt szennyet.
Szerintem előzni kell többet, vagy gyakrabban odalépni neki, mert a sok spórolás miatt be van gyógyulva a "lyuk" hehe
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #5231 Dátum: 2010.10.06 szerda, 12:17:06 »

Olyan lenne, mint a nők? Ha sokat spórolsz rajta, akkor begyógyul Grin a lyuk?


Szerintem előzni kell többet, vagy gyakrabban odalépni neki, mert a sok spórolás miatt be van gyógyulva a "lyuk" hehe
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
bendatibi
Vendég
« Új hozzászólás #5232 Dátum: 2010.10.06 szerda, 17:59:27 »

Üdv.

Van-e valami szabályzó hideg indításkor? / dúsító/ 20fok fölött és 10 fok alatt tökéletesen indúl. A kettő között viszont füstől és egyenetlen. 10 fok alatti idításkor érzem fölemeli az alapjáratot és egyenletesen engedi vissza füst nélkül.
Mi az ami szabályozza vagy lehet-e állítani hogy mindig ráhúzza a szabályzót!

Köszi!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5233 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 10:35:37 »

Üdv.

Van-e valami szabályzó hideg indításkor? / dúsító/ 20fok fölött és 10 fok alatt tökéletesen indúl. A kettő között viszont füstől és egyenetlen. 10 fok alatti idításkor érzem fölemeli az alapjáratot és egyenletesen engedi vissza füst nélkül.
Mi az ami szabályozza vagy lehet-e állítani hogy mindig ráhúzza a szabályzót!

Köszi!
külső hőfok, motorhőfok, üa rendszer hőfoknak megfelelően állítja a motor fordulatot az ECU.
A füstölés nem ettől van.
BTW, milyen motorról is beszélünk?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bendatibi
Vendég
« Új hozzászólás #5234 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 11:08:08 »

külső hőfok, motorhőfok, üa rendszer hőfoknak megfelelően állítja a motor fordulatot az ECU.
A füstölés nem ettől van.
BTW, milyen motorról is beszélünk?

2001-es 2.0 TDCI 115 LE a motor.
amikor kevésbé kb 10fok van, induláskor 1000 fordulat és tökéletes majd kb. 30 mp leesik a fordulat és füst.
Újra indítok vagy gázt adok és megszűnik a füst egyenletes alapjárat. Ha elég hideg van, PL.: 4fok semmi gond. Ezért gondoltam, nem mindig működik benne valami szabályzó.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5235 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 15:02:51 »

2001-es 2.0 TDCI 115 LE a motor.
amikor kevésbé kb 10fok van, induláskor 1000 fordulat és tökéletes majd kb. 30 mp leesik a fordulat és füst.
Újra indítok vagy gázt adok és megszűnik a füst egyenletes alapjárat. Ha elég hideg van, PL.: 4fok semmi gond. Ezért gondoltam, nem mindig működik benne valami szabályzó.
Mennyi az alapjárat, amikor leesik a fordulat? Eddig ez porlasztógyanús.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bendatibi
Vendég
« Új hozzászólás #5236 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 15:12:41 »

Mennyi az alapjárat, amikor leesik a fordulat? Eddig ez porlasztógyanús.

800-1000 között ingadozik.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5237 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 16:55:55 »

800-1000 között ingadozik.
pisilő porlasztó, azaz zárási hiba lehet. hosszabb állás utáni indításnál nem füstöl veszettül?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bendatibi
Vendég
« Új hozzászólás #5238 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 17:16:32 »

pisilő porlasztó, azaz zárási hiba lehet. hosszabb állás utáni indításnál nem füstöl veszettül?

ha hideg van akkor nem füstől. indítottam 3 nap állás után kb. 6fok lehetett a hőmérséklet és tökéletes volt.
de másnap volt 15fok akkor meg füstölt. itt a hőmérséklettel lehet valami összefüggésbe. Gondolom a porlasztó hidegben és melegben is hibás. és hidegben mindig jó az indítás, melegebb időben mindig rossz.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5239 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 17:42:19 »

ha hideg van akkor nem füstől. indítottam 3 nap állás után kb. 6fok lehetett a hőmérséklet és tökéletes volt.
de másnap volt 15fok akkor meg füstölt. itt a hőmérséklettel lehet valami összefüggésbe. Gondolom a porlasztó hidegben és melegben is hibás. és hidegben mindig jó az indítás, melegebb időben mindig rossz.
bezony hömérséklet függő. Méghozzá úgy, hogy hidegben nagyobb az indítási és alapjárati üzemanyagnyomás, ami még zárja rendesen a porlasztót. Alacsonyabb nyomáson meg már nem zár, és ezért átereszt, ami miatt egyenetlenül jár és füstöl. szerintem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Horesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #5240 Dátum: 2010.10.08 péntek, 05:10:25 »

Üdv mindenkinek!
Valaki már tapasztalt olyat, hogy az autó gyorsítás és lassítás közben simán megy nem rángat, de viszont egyenletes haladásnál már szinte elviselhetetlen amit művel. Az autó 2002-es TDCi 130 lovas és automata váltós, az órában 116 ekm van.
A jelenséget tempómat használata esetén nem produkálja.
Segítségeteket és javaslataitokat előre is köszönöm.
Naplózva

MK III 2002 Ghia TDCi 2.0  130 LE automata
bendatibi
Vendég
« Új hozzászólás #5241 Dátum: 2010.10.08 péntek, 10:10:01 »

bezony hömérséklet függő. Méghozzá úgy, hogy hidegben nagyobb az indítási és alapjárati üzemanyagnyomás, ami még zárja rendesen a porlasztót. Alacsonyabb nyomáson meg már nem zár, és ezért átereszt, ami miatt egyenetlenül jár és füstöl. szerintem.

Logikusan hangzik. Gondolom ezt a nyomást nem igazán lehet állítani, hogy egy kicsit melegebb időjárásnál is növellje a nyomást. Vagy ez van ezt kell elfogadni.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5242 Dátum: 2010.10.08 péntek, 10:17:55 »

Üdv mindenkinek!
Valaki már tapasztalt olyat, hogy az autó gyorsítás és lassítás közben simán megy nem rángat, de viszont egyenletes haladásnál már szinte elviselhetetlen amit művel. Az autó 2002-es TDCi 130 lovas és automata váltós, az órában 116 ekm van.
A jelenséget tempómat használata esetén nem produkálja.
Segítségeteket és javaslataitokat előre is köszönöm.
EGR és szívósor tisztítás megoldhatja a rángatást. Oka az, hogy egyenletes haladáskor, közepes tartományban nyitja a vezérlés az EGR szelepet, ami miatt csökken a töltőlevegő oxigén tartalma. Ha elkoszolódott az egr szelep, ami az áramlási keresztmetszet jelentős csökkenésével jár, elképzelhető, hogy már nem elegendő a levegőfelesleg a normál járáshoz.
További lehetőség, hogy az elkoszolódott egr nem zár rendesen és olyankor is nyitva van, amikor nem kellene.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5243 Dátum: 2010.10.08 péntek, 10:19:40 »

Logikusan hangzik. Gondolom ezt a nyomást nem igazán lehet állítani, hogy egy kicsit melegebb időjárásnál is növellje a nyomást. Vagy ez van ezt kell elfogadni.
chippeléssel lehet állítani. De nem érdemes, mert ha ilyen jelenség van az autón, akkor az 90%-ban porlasztó hiba, amit érdemes kivizsgáltatni a későbbi, drágább meglepetések megelőzése érdekében. Az áteresztő porlasztó komoly mechanikai károsodást képes okozni a motorban (dugattyúlyukadás, hajtókar sérülése, stb)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #5244 Dátum: 2010.10.08 péntek, 11:05:22 »

Jelenleg mik/kik az ismert viszonylagos jóáras (és nem átb@szós!) porlasztócsúcs beszerzési források?

Bár még nem volt letiltásom ,de reggelente nagyon füstöl a gép, úgyhogy lassan illene cserélnem a csúcsokat,ahogy azt az instrukciókból kiolvasom.

Vagy esetleg egy EGR szelep, MAF stb tisztítás megoldhatja a füstölést, ha izzító villogás+letiltás nem jelentkezik?

köszönöm!
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #5245 Dátum: 2010.10.08 péntek, 11:11:03 »

Jelenleg mik/kik az ismert viszonylagos jóáras (és nem átb@szós!) porlasztócsúcs beszerzési források?

Bár még nem volt letiltásom ,de reggelente nagyon füstöl a gép, úgyhogy lassan illene cserélnem a csúcsokat,ahogy azt az instrukciókból kiolvasom.

Vagy esetleg egy EGR szelep, MAF stb tisztítás megoldhatja a füstölést, ha izzító villogás+letiltás nem jelentkezik?

köszönöm!


Hát,talán kérdezd meg Bunyek kollégát,neki néha szokott lenni Smiley
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5246 Dátum: 2010.10.08 péntek, 11:53:25 »

Jelenleg mik/kik az ismert viszonylagos jóáras (és nem átb@szós!) porlasztócsúcs beszerzési források?

Bár még nem volt letiltásom ,de reggelente nagyon füstöl a gép, úgyhogy lassan illene cserélnem a csúcsokat,ahogy azt az instrukciókból kiolvasom.

Vagy esetleg egy EGR szelep, MAF stb tisztítás megoldhatja a füstölést, ha izzító villogás+letiltás nem jelentkezik?

köszönöm!

hosszabb állás utáni indításkor jelentkező szürke-fehér füst általában áteresztő porlasztóra utal. Ilyenkor van egyenetlen járás is alapjáraton.
Az EGR szelep és MAF tisztítás segít, ha feketén, kormozóan füstölve jár a gép és rángat.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5247 Dátum: 2010.10.08 péntek, 11:53:45 »

Már kérdezte, de beállt minden pályám sajna egyenlőre...lessz valami jelzem ugyis...
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5248 Dátum: 2010.10.08 péntek, 11:57:19 »

Jelenleg mik/kik az ismert viszonylagos jóáras (és nem átb@szós!) porlasztócsúcs beszerzési források?

Bár még nem volt letiltásom ,de reggelente nagyon füstöl a gép, úgyhogy lassan illene cserélnem a csúcsokat,ahogy azt az instrukciókból kiolvasom.

Vagy esetleg egy EGR szelep, MAF stb tisztítás megoldhatja a füstölést, ha izzító villogás+letiltás nem jelentkezik?

köszönöm!
Én nyáron vettem tmiki3-tól. Nemt'om tud-e még intézni.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #5249 Dátum: 2010.10.08 péntek, 13:39:21 »

Bunyek, GiN köszi!
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.