Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 00:10:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745455 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6050 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 13:39:49 »

Sziasztok!
Ha kissé benzinszag van beinditás után, az miért lehet? (nem az utastérben..hanem kint kicsit érezni a kipufugónál..) Nekem kissé egészségtelennek tűnik..
Most lesz benne cserélve az olaj áprilisban, de mint megtudtam, nemrég 15W 40eset töltöttek hozzá ahhoz, ami benne volt... szomoru1
Amugy egy merőben más kérdés:
Mennyiért lehet (és milyen) gyári riasztót kapni hozzá?  ;)Mennyire nehéz a beszerelése? Van már valakinek tapasztalata ez ügyben? Smiley
Köszi szépen! üdv

(ja, multkor olvastam egy kérdést a "rejtett kapcsolós" inditásgátlóról... haveromnak valami olyasmi kütyüje van, hogy a kulcstarton van egy mágneses kis cucc... a kocsiban pedig el van helyezve a műanyag borítás alá egy relé.. ha odateszi a mágnest, a relé zár..és csk akkor indul az auto:) Nekem tetszik az ötlet:) Van valakinek itt hasonlo cucca? vigyor3 )


Szia!
Ha nem csak indításkor van hátul benzinszag, akkor tankolócső csatlakozásnál rossz a tömítés. De ha csak indítás után érezni, akkor az tök normális szerintem. (Én gyakran hátramegyek az autó seggéhez beindítás után a garázsban, mert imádom azt az illatot amit olyankor szelel... idiota )

Riasztó: pont ilyen mágneskapcsolós megoldás volt nekem is a Mondiban. Kicsit idegesítő, hogy ha rajtavan a gyújtás akkor állandóan huzgálni kell a mágnest a szenzor előtt, hogy ne riasszon-blokkoljon miután becsukom az ajtót. De kétségtelen, hogy ha elrabolják tőled a gépet, vagy ellopják, és becsukják az ajtót gyújtás alatt, akkor kib@szik velük a kütyü és leáll minden. De egy szakértő autótolvaj biztosan ismeri a szerkezetet és tudja mit kell tennie.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6051 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 16:25:10 »

Há ha beesik, utána mosd ki a tankot, szárítsd ki, oszt kész. hm?

Na igen.
Csak egy pár perces melóból így lesz több óra. A teljes tank levételhez még jobban le kell bontanom a cuccokat. Bár már nem sok hiányzik. Ha meg lehetne oldani szennyeződés nélkül, az lenne az igazi.
Naplózva
Caci
Vendég
« Új hozzászólás #6052 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 16:34:05 »

Sziasztok!Tanácsokat szeretnék kérni!Tervezem egy 2000-es évjáratu Mondeo ST200-as megvételét:)!Milyen tapasztalataitok vannak az autóval kapcsolatban?Mire kell odafigyelni a megnézésekor?Mik a tipushibái?És mik a kifejezetten jó tulajdonságai?Előre is köszönöm a válaszokat worship
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6053 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 17:47:05 »


Riasztó: pont ilyen mágneskapcsolós megoldás volt nekem is a Mondiban. Kicsit idegesítő, hogy ha rajtavan a gyújtás akkor állandóan huzgálni kell a mágnest a szenzor előtt, hogy ne riasszon-blokkoljon miután becsukom az ajtót. De kétségtelen, hogy ha elrabolják tőled a gépet, vagy ellopják, és becsukják az ajtót gyújtás alatt, akkor kib@szik velük a kütyü és leáll minden. De egy szakértő autótolvaj biztosan ismeri a szerkezetet és tudja mit kell tennie.
Én olyanra gondoltam, hogy olyan helyre tenni, ahova le is tudom tenni a kulcstartot... pl van az a kis hülye pénzérme tartó:)
Ha az alá tenném, és benne lenne egy 100as méretű mágnes, akkor nem kéne huzgálni, mivel folyamatosan ott van.. Smiley vagy ez hülyeség? Roll Eyes

Ja, egy másik kérdés.. tudom h a gyár 5W 30as olajat ir elő, de én akiröl vettem, az 10W 40essel használta.
Ha most a cserénél 5Wet teszek bele, akkor nem fogja enni az olajat??
Köszi!Üdv worship
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #6054 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 17:56:16 »

Ja, egy másik kérdés.. tudom h a gyár 5W 30as olajat ir elő, de én akiröl vettem, az 10W 40essel használta.
Ha most a cserénél 5Wet teszek bele, akkor nem fogja enni az olajat??
Köszi!Üdv worship
Miért enné? Ha nincs a motor szétkopva biztos nem. Azt kell bele tenni, ami bele való és akkor nem lesz gondja.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6055 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 18:06:44 »

Miért enné? Ha nincs a motor szétkopva biztos nem. Azt kell bele tenni, ami bele való és akkor nem lesz gondja.

Csak egy haverom mondta, hogy neki a finomabb olajat eszi.. a (neki asszem 15ös van benne) másikat pedig nem...
Fogalmam sincs h mennyire kopott a motor.. még nem voltam vele se szervizben, se sehol, csak pár hete van nálam az autó. nyes
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6056 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 18:35:13 »

Én olyanra gondoltam, hogy olyan helyre tenni, ahova le is tudom tenni a kulcstartot... pl van az a kis hülye pénzérme tartó:)
Ha az alá tenném, és benne lenne egy 100as méretű mágnes, akkor nem kéne huzgálni, mivel folyamatosan ott van.. Smiley vagy ez hülyeség? Roll Eyes

Úgy nem jó szerintem, ha kirángatnak az autóból a mágnes ott marad. Ráadásul túl magasan van, kifigyelik ha ott matatsz.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6057 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 18:55:36 »

Úgy nem jó szerintem, ha kirángatnak az autóból a mágnes ott marad. Ráadásul túl magasan van, kifigyelik ha ott matatsz.

Hm.. ez igaz.. akkor még ott van az automoata klima szenzorának helye... Esetleg oda betenni, persze csak olyan huzogatósra.. mint amit mondtál..
Bár Bazsusz módszerével is szimpatizálok:D

Pár éve barkácsoltam hasonlót. Nálam úgy működött a dolog,hogy manapság lehet kapni 1távkütyüt dobozzal. A dobozkára meg azt kötsz amit akarzs és azt a távkütyüvel kapcsolod ki és be. Ha akarod, akkor volt szikra,nincs szikra gyújtáson. De látszólag minden frankó eplus2 Ja, kb 4000péz.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #6058 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 18:59:57 »

Más.
A kocsi alatt nézelődve feltűnt, hogy a hátsó futómű dőlése állítható.  eljen
Ez a 4/5 ajtósoknál is így van?

Mégmásabb:
Az eddigi forrásaim alapján a kétliteres motoroknál két kipufogó dobnak kéne lenni hátul. Na nekem csak egy van. Ez vajon szintén valami technológia váltás következnénye, vagy csak egyszerűen valami hekkelés az autómon? Kicsit gyanús az utolsó könyök a dob előtt. Nem gyári hegesztésnek tűnik. Pedig egyébként a többi része a kipufogónak gyári. Még egy darabból van.

szia,
az enyémen is csak egy dob van hátul, persze csak miután egyszer végigzúztam a Thököly úton, és a baloldali nagy dob lefittyent

úgy akartam átalakíttatni, hogy a nagy dobot és a jobbról balra menő és a visszajövő csövet kihagyják a rendszerből, de helyette úgy sikerült megcsinálni a kipuffos szakinak, hogy a lökhárító előtt balra kanyarodik a cső, és a végdob baloldalon van, és pont ott van a füstölőlyuk, ahol a lökösből kiharapott egy darabot egy padka (gagyi BMW-s megoldás...)
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6059 Dátum: 2008.03.18 kedd, 11:12:31 »

Én olyanra gondoltam, hogy olyan helyre tenni, ahova le is tudom tenni a kulcstartot... pl van az a kis hülye pénzérme tartó:)
Ha az alá tenném, és benne lenne egy 100as méretű mágnes, akkor nem kéne huzgálni, mivel folyamatosan ott van.. Smiley vagy ez hülyeség? Roll Eyes

Meglehet, hogy nemis hülyeség, csak kikell iktatni a sípolást, ami akkor szól, amikor a mágnest a szenzor elé tartod.
Egy másik hátrány, ami elég parás, hogy, ha véletlenül nincs nálad a mágnes, vagy elkeveredik, akkor kaphatod le gyorsan az akkusarut ha működésbe lép, mert nincs mivel hatástalanítani.
Én a következő gépbe inkább valami rejtett kézikapcsolóval fogom megoldani ezt. Minél egyedibb, annál biztosabb a védelem. De egy profi autótolvajbrigád ellen nincs ellenszer sajnos... Ezért nem is nagyon éri meg ilyen védelemre sokat költeni.
Talán a műholdas nyomkövető lehet nagyon hasznos. Ez mondjuk igen drága és fizetni is kell utána valami díjakat ha jól tudom. Valaki meg tudja mondani, hogy ez milyen költségeket takar pontosan? És, hogy el lehet-e titkolni a profik elől, hogy van ilyen a kocsiban?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6060 Dátum: 2008.03.18 kedd, 12:18:27 »

Meglehet, hogy nemis hülyeség, csak kikell iktatni a sípolást, ami akkor szól, amikor a mágnest a szenzor elé tartod.
Egy másik hátrány, ami elég parás, hogy, ha véletlenül nincs nálad a mágnes, vagy elkeveredik, akkor kaphatod le gyorsan az akkusarut ha működésbe lép, mert nincs mivel hatástalanítani.
Én a következő gépbe inkább valami rejtett kézikapcsolóval fogom megoldani ezt. Minél egyedibb, annál biztosabb a védelem. De egy profi autótolvajbrigád ellen nincs ellenszer sajnos... Ezért nem is nagyon éri meg ilyen védelemre sokat költeni.
Talán a műholdas nyomkövető lehet nagyon hasznos. Ez mondjuk igen drága és fizetni is kell utána valami díjakat ha jól tudom. Valaki meg tudja mondani, hogy ez milyen költségeket takar pontosan? És, hogy el lehet-e titkolni a profik elől, hogy van ilyen a kocsiban?

A profik úgyis jammer-el mennek, az autó közelébe se GPS, se GSM jel.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6061 Dátum: 2008.03.19 szerda, 19:53:16 »

Sziasztok!

A fogyasztást hogyan tudnám lejjebb szorítani? Főleg városban használom, és kicsit 10 felett eszik...
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6062 Dátum: 2008.03.19 szerda, 19:56:49 »

Sziasztok!

A fogyasztást hogyan tudnám lejjebb szorítani? Főleg városban használom, és kicsit 10 felett eszik...

Milyen a gép?
Egyébként szerintem úgy nagyjából sehogy.....Én sokat megyek viszonylag, most épp 8,7 a fogyim.
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6063 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:01:52 »

Ja..hát igen.. a motortól is függ nyes Roll Eyes
Szoval 1.6-os a picike, ebböl következik h benzines Wink üdv
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6064 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:04:52 »

Ja..hát igen.. a motortól is függ nyes Roll Eyes
Szoval 1.6-os a picike, ebböl következik h benzines Wink üdv
Nekem a kombim evett ennyit, nagyon lejebb ez már nem megy... Nehéz az autó, kicsi a motor...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6065 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:06:11 »

Ja..hát igen.. a motortól is függ nyes Roll Eyes
Szoval 1.6-os a picike, ebböl következik h benzines Wink üdv

Akkor szerintem ez reális, mert viszonylag kicsi a motor és nagy a súly. Nekem 2 lieters van, azt könnyedén viszi......bár a 2,5-ös hangjáért odavagyok....
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6066 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:34:11 »

Köszi szépen:)

Amugy mennyiért lehet bele gyári riasztót kapni?
Csak hogy villogjon és visítson ha valaki meghuzza a kilincset nyes
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6067 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:39:06 »

Ja..hát igen.. a motortól is függ nyes Roll Eyes
Szoval 1.6-os a picike, ebböl következik h benzines Wink üdv

Szívóoldalt kipucolod, MAF ot is, Gyertyákat kábeleket "T" elemet trafó alatt célszerű ellenörizni. Lehet picit csökken a fogyi vagy jobban megy  hehe van róla cikk a www.mondeo.hu oldalon
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6068 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:40:17 »

Köszi szépen:)

Amugy mennyiért lehet bele gyári riasztót kapni?
Csak hogy villogjon és visítson ha valaki meghuzza a kilincset nyes

Bontott gyári riasztót tudsz venni, de beszerelni elég körülményes. Inkább egy jó ugrókodost rakass bele.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6069 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:04:17 »

Sziasztok!

A fogyasztást hogyan tudnám lejjebb szorítani? Főleg városban használom, és kicsit 10 felett eszik...

Hogy bírsz idegileg ilyen nagy autót 1,6os motorral hajtani? Gondolom próbálsz vele erőszakoskodni, hogy lendítse megfelelően a kasztnit, máskülönben nagyon soknak tűnik a 10fölötti fogyi. A 2.0 se megy nagyon 10 fölé padlógázas hajtásnál se, és az megyis rendesen, ráadásul 10alá is le lehet vinni a fogyit. Cseréld ki a motorját egy 2literesre  Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6070 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:09:31 »


Jut eszembe, már meg akartam kérdezni, hogy a Zetec motorok hengerűrtartalma a dugattyúk méretétől ill hajtókarok hosszától függ alapesetben ugye? Vagy ennél sokkal több? Injektorok, elektronika, kipufogóátmérő, stb?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6071 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:12:29 »

Jut eszembe, már meg akartam kérdezni, hogy a Zetec motorok hengerűrtartalma a dugattyúk méretétől ill hajtókarok hosszától függ alapesetben ugye? Vagy ennél sokkal több? Injektorok, elektronika, kipufogóátmérő, stb?

Dugattyúk, szivó oldal, pillangó átmérője és a kipuff leömlő is más, a löket ugyanaz
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6072 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:32:39 »

Bedobtam a trip-comptuert.
Az oké, hogy a "még megtehető km" nem látszik, ahhoz kell az AC. De azt sem látom, hogy mennyi a megtett. Ez baj, vagy normális dolog?  help
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6073 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:39:46 »

Ja..hát igen.. a motortól is függ nyes Roll Eyes
Szoval 1.6-os a picike, ebböl következik h benzines Wink üdv

Ne pörgesd 2500 fölé, de inkább 2000 RPM-en járj vele. Ahol tudsz gurulj, motorféket használj. Pakold ki a csomagtartóból a felesleges cuccokat, fújd fel az abroncsokat.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #6074 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:41:18 »

Köszi szépen:)

Amugy mennyiért lehet bele gyári riasztót kapni?
Csak hogy villogjon és visítson ha valaki meghuzza a kilincset nyes

Gemini(?) riasztóm van, ajándékba a Tied, de Neked kell kiszerelni(tetni).
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6075 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:42:28 »

Bedobtam a trip-comptuert.
...De azt sem látom, hogy mennyi a megtett. Ez baj, vagy normális dolog?  help

Mentél vele mióta bent van? Hány kábel megy a csatiba?
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6076 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:55:30 »

A fogyasztást hogyan tudnám lejjebb szorítani? Főleg városban használom, és kicsit 10 felett eszik...

Az tényleg soknak tűnik. Nekem a 2.0 kizárólagos városi használat mellett is 9.5 volt most a télen.
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6077 Dátum: 2008.03.19 szerda, 22:04:10 »

Mentél vele mióta bent van? Hány kábel megy a csatiba?

Mentem persze. Sok megy bele, talán 12.
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #6078 Dátum: 2008.03.19 szerda, 22:35:08 »

Hmm... Hát gondolkoztam már, hogy a csomagtartóba beszerelek egy 500Le messerschmidt motort.. csakhát a fogyasztás..
Majd nemsoká viszem szerelőhöz átnézetni. akkor lehet h kicsit állitgatunk rajta:)

Ha a riaszto ennyire körülményes..akkor lehet h halasaztom:)üdv
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #6079 Dátum: 2008.03.19 szerda, 23:07:38 »

Ment pü. wave
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #6080 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 08:01:21 »

Bedobtam a trip-comptuert.
Az oké, hogy a "még megtehető km" nem látszik, ahhoz kell az AC. De azt sem látom, hogy mennyi a megtett. Ez baj, vagy normális dolog?  help

Nekem mutatta a megtett km-t, még az "AC" csere előtt is. Szakértők: Fusim, Vik.  Smiley
Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #6081 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 09:18:11 »

Ne pörgesd 2500 fölé, de inkább 2000 RPM-en járj vele. Ahol tudsz gurulj, motorféket használj. Pakold ki a csomagtartóból a felesleges cuccokat, fújd fel az abroncsokat.

Nekem ezeket betartva, pont ahogy Scratch írta, sikerült kb egy literrel lejjebb vinni. 9-9,5, 1,8 benzines Mondi, full város,kis távok, hideg motor. Bejött a gyakori váltogatás, motorfék, ennek azért az az ára,hogy kicsi az erőtartalék a motorban, hirtelen nem tudsz kiugrani, vagy sávot váltani,mert előtte vissza kell venned. Egyébként sztem a benzin is számít! Nekem a III. ker. Auchan melletti ESSO benyával többet evett,mint a mellette lévő OMV cuccal.
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #6082 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 11:19:54 »


sziasztok,

új tulajdonosként és fórum tagként sajnos rögtön pár kérdéssel kell kezdenem.
az autó kuplungja nagyon magasan fog, de egyelőre még nem csúszik. a mondeonál lehet-e állítani ezen (bowden, csavar stb) vagy csak a csere segíthet. ez utóbbi esetben elég a tárcsát cserélni vagy komplett szettet (kinyomócsapágyat is?) cseréltessek? anyagilag az akció alkatrészköltsége mennyibe jön ki? gyári alkatrészt ajánlotok ide vagy más is szóba jöhet?
a válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6083 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 11:26:00 »

sziasztok,

új tulajdonosként és fórum tagként sajnos rögtön pár kérdéssel kell kezdenem.
az autó kuplungja nagyon magasan fog, de egyelőre még nem csúszik. a mondeonál lehet-e állítani ezen (bowden, csavar stb) vagy csak a csere segíthet. ez utóbbi esetben elég a tárcsát cserélni vagy komplett szettet (kinyomócsapágyat is?) cseréltessek? anyagilag az akció alkatrészköltsége mennyibe jön ki? gyári alkatrészt ajánlotok ide vagy más is szóba jöhet?
a válaszokat előre is köszönöm.

Neked már valoszínű hidraulikus a kinyomo rendszered - légteleníteni lehet meg munkahengert cserélni - állítási lehetőség a padálsoron - ha bowdenes lenne az állítható a váltónál. Állj a fékre, kuplung benyom, rakd be a gépet 4. sebességbe engedd fel a kuplungot, ha lefullad a kuplung jó, probáld meg sarokkal nyomott gázpedűál mellett is kb 2000es fordulaton. Ha nem fullad le vagy érzel szagokat cserés a cucc.
Komplett gyári szett kb 44eFt szerelés 25eFt a jó még a gyári beszállító  LUK gyártmány kb annyi mint a gyári.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.20 csütörtök, 12:41:01 írta fusim » Naplózva
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #6084 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 11:42:55 »

Neked már valoszínű hidraulikus a kinyomo rendszered - légteleníteni lehet meg munkahengert cserélni - állítási lehetőség nincs - ha bowdenes lenne az állítható. Állj a fékre, kuplung benyom, rakd be a gépet 4. sebességbe engedd fel a kuplungot, ha lefullad a kuplung jó, probáld meg sarokkal nyomott gázpedűál mellett is kb 2000es fordulaton. Ha nem fullad le vagy érzel szagokat cserés a cucc.
Komplett gyári szett kb 44eFt szerelés 25eFt a jó még a gyári beszállító  LUK gyártmány kb annyi mint a gyári.

Ezzel kapcsolatban nekem is van egy kérdésem,ami lehet,hogy nagyon hülyén hangzik:ha alapjáraton felengedem a kuplungot szép lassan,és gázt nem nyomok, akkor ideális esetben le kell fulladnia? mert nekem lefullad, és nem tudom,hogy az alapjáratom alacsony-e,vagy más a gond. Nemrég volt szett csere. (Mentségemre szolgáljon, hogy a régi OFF Jettámnak marha magasan volt az alapjárat,és símán elindult gáz nélkül,mint egy dízel. )
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #6085 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 12:24:52 »

állítási lehetőség nincs - ha bowdenes lenne az állítható.
Biza lehet állítani, kuplungpedál alatt van ütközőcsavarja, ezt lehet méretre állítani. TIS tudja.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6086 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 12:40:33 »

Az én kérdésem is pedállal kapcsolatos  nyes Csak engem a gázpedálra vonatkozik vigyor3 Valamiért elég kemény volt a gázpedál exmondeómban. Eddig még minden kocsiban olyan puha volt mint a *** amit eddig vezettem (kivéve mondjuk barátom '94es Eclipse). Utálom is ha olyan lágy, és imádtam hogy van tartása, ami a vezetés szempontjából nagyon jó. Például azért is, mert bármilyen állásban megtudtam tartani (hosszútávon főleg kényelmes), elég volt pihentetni a lábam rajta, nem esett le (magától) és nemis nyomta azért fel a lábam. Lehet ezt állítani?? Mert a következő gépben egyből szeretném feszesebbre állítani.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

fusim
Vendég
« Új hozzászólás #6087 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 12:41:15 »

Biza lehet állítani, kuplungpedál alatt van ütközőcsavarja, ezt lehet méretre állítani. TIS tudja.

Javítottam thx
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6088 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 14:09:09 »

Az én kérdésem is pedállal kapcsolatos  nyes Csak engem a gázpedálra vonatkozik vigyor3 Valamiért elég kemény volt a gázpedál exmondeómban. Eddig még minden kocsiban olyan puha volt mint a *** amit eddig vezettem (kivéve mondjuk barátom '94es Eclipse).

Fogadjunk, hogy TCS-es autód volt.
Szerintem annak a szabályozó egysége miatt van ez az érzés. Nekem is ilyen, viszont próbáltam olyan Mondeo-t, miben vaj puha volt a gázpedál. Abban nem is volt TCS.
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6089 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 14:14:08 »

Fogadjunk, hogy TCS-es autód volt.
Szerintem annak a szabályozó egysége miatt van ez az érzés. Nekem is ilyen, viszont próbáltam olyan Mondeo-t, miben vaj puha volt a gázpedál. Abban nem is volt TCS.

Bowden elöregedése, és az ASR mechanika koszolódása okozza. Csere, illetve tisztítás megoldja Wink
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6090 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 15:02:12 »

Fogadjunk, hogy TCS-es autód volt.
Szerintem annak a szabályozó egysége miatt van ez az érzés. Nekem is ilyen, viszont próbáltam olyan Mondeo-t, miben vaj puha volt a gázpedál. Abban nem is volt TCS.

Én eddig az enyémen kívül két V6 Mondit vezettem. Mindkettőben vaj puha volt. Mi az a TCS?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6091 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 15:12:29 »

Én eddig az enyémen kívül két V6 Mondit vezettem. Mindkettőben vaj puha volt. Mi az a TCS?

Utánananéztem, és azt találtam, hogy egyfajta ASR (bár ez sehol nem volt világosan leírva). A motor teljesítményét fogja vissza a kerekek elpörgésének megakadályozása érdekében. Ennek miköze lenne ahhoz, hogy mindig kemény a gázpedál? Nekem mindig egyformán kemény volt, az ASRt pedig száraz úton alapból kikapcsoltam mindig.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6092 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 15:21:01 »

Utánananéztem, és azt találtam, hogy egyfajta ASR (bár ez sehol nem volt világosan leírva). A motor teljesítményét fogja vissza a kerekek elpörgésének megakadályozása érdekében. Ennek miköze lenne ahhoz, hogy mindig kemény a gázpedál? Nekem mindig egyformán kemény volt, az ASRt pedig száraz úton alapból kikapcsoltam mindig.

Az ASR-esen más a bowden, és ha ha jól emlékszem, akkor a pillangószelep is, ott van az ASR-nek a mechanikus része.
Ha az elkoszolódik, onnantól szorul, nehezebb a pedál.
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6093 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 15:54:40 »

Utánananéztem, és azt találtam, hogy egyfajta ASR (bár ez sehol nem volt világosan leírva). A motor teljesítményét fogja vissza a kerekek elpörgésének megakadályozása érdekében. Ennek miköze lenne ahhoz, hogy mindig kemény a gázpedál? Nekem mindig egyformán kemény volt, az ASRt pedig száraz úton alapból kikapcsoltam mindig.

A TCS gondolom a Traction Control System rövidítése. Nevezhetjük akár ASR-nek is.
Annyi az összefüggés, hogy a TCS(ASR) esetén a gázbovden nem közvetlenül a pillangó szelepet mozgatja, hanem egy szabályozó egységbe van bekötve és onnan megy egy másik bovden a pillangószelepig.
TCS nélkül csak egy közvetlen drót van, ergo könnyebb mozgatni.
Szerintem.
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6094 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:11:43 »

TCS nélkül csak egy közvetlen drót van, ergo könnyebb mozgatni.

Igen, más a bowden.
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6095 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:13:10 »

Annyi az összefüggés, hogy a TCS(ASR) esetén a gázbovden nem közvetlenül a pillangó szelepet mozgatja, hanem egy szabályozó egységbe van bekötve és onnan megy egy másik bovden a pillangószelepig.

Az alamónium kinézetű szerkenty az ablakmosó tartály és a klíma töltő csatlakozó között. Balról jön a gázpedáltól a bovden, jobbra pedig megy a pillangószelephez.
Mindez értelemszerűen a motortér jobb elejében.
Így néz ki:

Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6096 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:14:33 »

Igen, más a bowden.

Gondolom Neked is van ilyen cuccod. V6-ot nehéz elképzelni enélkül.
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6097 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:19:52 »

Gondolom Neked is van ilyen cuccod. V6-ot nehéz elképzelni enélkül.

Van, de nekem eddig nem volt vele gondom (mechanikus). Az ABS elektornikám kompletten nem működik.
Viszont kaRdoSmukinak és takee-nak is volt ilyen gondja, a mechanika tisztítása megoldotta, azóta könnyen jár a pedál.
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #6098 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:27:36 »

Van, de nekem eddig nem volt vele gondom (mechanikus). Az ABS elektornikám kompletten nem működik.
Viszont kaRdoSmukinak és takee-nak is volt ilyen gondja, a mechanika tisztítása megoldotta, azóta könnyen jár a pedál.

Én is beterveztem már a szétszedését, de van még pár apróság előtte. Meg lehetne jobb idő is.  vigyor3
Az mit jelent, hogy "kompletten" nem működik az ABS elektronikád? Tud részben is nem működni?
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6099 Dátum: 2008.03.20 csütörtök, 16:33:37 »

Az mit jelent, hogy "kompletten" nem működik az ABS elektronikád? Tud részben is nem működni?

Nem az ABS lámpa villog, hogy valami bibi van, hanem a piros fékhiba jelző.
Gyújtás ráadásakor sem az ABS, sem az ASR lámpa nem villan fel, ASR kapcsoló süketnéma, sem az ABS sem az ASR nem működik.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.