Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 01:54:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 334 335 336 337 338 339 340 [341] 342 343 344 345 346 347 348 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745880 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17000 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:57:31 »

Akkora buli volt, hogy összefhostam magam tőle.

És idén megismételjük. Kicsiben, de level 02-ben. wave
http://www.auto-types.com/photo-gallery-2/ford-fiesta-13i-calypso-3-doors-hatchback-5-speed-manual-17062.html

BTW: Viló, tudsz te róla, hogy te lettél az a szerencsés nyertes, aki elhozhatja majd a tetőmet Tolnáról?
Majd hívlak emiatt március elején és viszek pár Gaymer's Cider-t hálám jeléül. taps


Tudok róla már egy ideje.
Megvetted már?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #17001 Dátum: 2012.02.14 kedd, 11:31:49 »

Telefonon mar elorendeltem, felre van teve nekem. Marciusban, az atvetelkor kell majd fizetni. Lehet, hogy megyek majd pecsre es en hozom el. Megglatjuk majd, szolok idoben.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17002 Dátum: 2012.02.14 kedd, 12:17:14 »

Telefonon mar elorendeltem, felre van teve nekem. Marciusban, az atvetelkor kell majd fizetni. Lehet, hogy megyek majd pecsre es en hozom el. Megglatjuk majd, szolok idoben.

Rendben.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17003 Dátum: 2012.02.14 kedd, 18:47:46 »

rendben wave

Szia !

Ha még érdekel a tükör belső takarójának a cseréje,akkór elcserélhetjük.
Megadom a számom,vagy mail : bartosl@citromail.hu
Tel.: 0630/527-5611
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17004 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:02:30 »

Sziasztok.Olyan problémám lenne hogy inditás után rögtön leáll a motor ,második inditás után megy rendesen de egyenetlen az alapjáratom és menet közben néha a kuplung benyomása után nem müxik a sebesség mérő órám (közben felvillan az üzemanyagszintjelző bármennyi anyag van benne Smiley . Voltam motordiagnosztikán de csak a légtömegmérőt mutatta ki hibának. Nem nagyon értek még ezekhez a dplgokhoz ugyhogy bocsi ha rosszul irtam valamit. Előre is köszönöm a segitségeket
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #17005 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:05:32 »

Sziasztok.Olyan problémám lenne hogy inditás után rögtön leáll a motor ,második inditás után megy rendesen de egyenetlen az alapjáratom és menet közben néha a kuplung benyomása után nem müxik a sebesség mérő órám (közben felvillan az üzemanyagszintjelző bármennyi anyag van benne Smiley . Voltam motordiagnosztikán de csak a légtömegmérőt mutatta ki hibának. Nem nagyon értek még ezekhez a dplgokhoz ugyhogy bocsi ha rosszul irtam valamit. Előre is köszönöm a segitségeket

Szia !

Az aláírásodban tüntesd fel, hogy milyen évjáratú, kivitelű, milyen motorral szerelt az autód, így könnyebben segíthetünk.  welcome
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17006 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:28:54 »

bocsi csak közben elment sielni a netem Smiley  97-es évjárat, 1.6-os benzin, 90 Le lépcsőshátú
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17007 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:56:54 »

bocsi csak közben elment sielni a netem Smiley  97-es évjárat, 1.6-os benzin, 90 Le lépcsőshátú

A főmenüben kattints a Profil menüre, ott bal oldalt a Profil módosításánál lesz egy olyan menüpont, hogy Fórum profil információ.
Itt tudod beállítani az aláírásodat, ami megjelenik minden hozzászólásod alján. Ide írd be az autód adataid, így mindenki látja egyből milyen autód van ha kérdezel  Cool

Célszerű lenne először a légtömegmérőt kitisztítani. Ha kell segítség szólj, van róla egy video jutubon, megkereshetem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 20:02:04 írta Pumukli23 » Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17008 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:59:25 »

Köszi  worship  most csináltam meg
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #17009 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:00:10 »

 eljen
Köszi  worship  most csináltam meg
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17010 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:04:51 »

Sziasztok.Olyan problémám lenne hogy inditás után rögtön leáll a motor ,második inditás után megy rendesen de egyenetlen az alapjáratom és menet közben néha a kuplung benyomása után nem müxik a sebesség mérő órám (közben felvillan az üzemanyagszintjelző bármennyi anyag van benne Smiley . Voltam motordiagnosztikán de csak a légtömegmérőt mutatta ki hibának. Nem nagyon értek még ezekhez a dplgokhoz ugyhogy bocsi ha rosszul irtam valamit. Előre is köszönöm a segitségeket

Ha ráadod a gyújtást hallatszik ahogy feltölt a benzinszivattyú? Halk zümmögés az üzemanyag tank környékéről. Benzinszűrő mikor volt cserélve?
A főoldalon a keresd a rossz alapjárat könyvét le van írva benne a légtömegmérő tisztítása.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17011 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:07:13 »

Köszi  worship  most csináltam meg

Változott valami?
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17012 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:08:56 »

Változott valami?

Csak az aláírásra írta, a tisztítást az után írtam a hozzászólásomba. (Visszagondolva félreérhető lett..)
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17013 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:11:58 »

Csak az aláírásra írta, a tisztítást az után írtam a hozzászólásomba. (Visszagondolva félreérhető lett..)

 vigyor3 falbav falbav
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17014 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:12:30 »

Ha ráadod a gyújtást hallatszik ahogy feltölt a benzinszivattyú? Halk zümmögés az üzemanyag tank környékéről. Benzinszűrő mikor volt cserélve?
A főoldalon a keresd a rossz alapjárat könyvét le van írva benne a légtömegmérő tisztítása.



a tisztitást már a mult héten megcsináltam és sajna nem lett jobb azért mentem el vele szerelőhöz.A benzinszivattyú jó mert halom amikor inditom.Benzinszürő nem tom mikor volt cserélve, csak 3 hónapja vettem az autót
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 20:16:26 írta midas » Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17015 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:18:14 »


a tisztitást már a mult héten megcsináltam és sajna nem lett jobb azért mentem el vele szerelőhöz,és a benzinszivattyú jó mert halom amikor inditom

Csak hidegen kell kétszer indítani, vagy melegen is?
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17016 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:19:23 »

Csak hidegen kell kétszer indítani, vagy melegen is?


melegen is, csak azt nem értem mi köze lenne a légtömegmérőnek az inditashoz?
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 20:22:11 írta midas » Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17017 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:27:33 »

melegen is, csak azt nem értem mi köze lenne a légtömegmérőnek az inditashoz?

Nekem anno elindult, de hamar, szinte egyből lefulladt. Játszani kellett vele, hogy menjen, de bizonyos fordulaton rángatott. Tisztítás után rendbe jött.
Mivel tisztítottad ki?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17018 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:29:45 »

melegen is

Benzinszűrő csere mindenképpen   nyes (a vikin megtalálod hogyan kell).
Légtömegmérőt pár ezerért lehet kapni bontottat, akár itt a fórumon is.
Az injektor sor tetején van egy motorszelep szerűség azon mérhetnél egy  üzemanyag nyomást ha jól emlékszem 2,5-3,5 között kell lenni neki.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17019 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:31:27 »

Mivel tisztítottad ki?

CRC MAF szenzor tisztitó az Unix-tól rendeltem
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17020 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:33:35 »

CRC MAF szenzor tisztitó az Unix-tól rendeltem

 eljen
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17021 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:34:02 »

Légtömegmérőt pár ezerért lehet kapni bontottat, akár itt a fórumon is.

Nekem azt mondták inkább újat vegyek,de azért megnézem hogy most van-e valakinek eladó
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17022 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:40:59 »

melegen is, csak azt nem értem mi köze lenne a légtömegmérőnek az inditashoz?

A légtömegmérőnek az indításba nemigen van beleszólása. (szerintem)
Ha hibás, az a fogyasztáson érezhető leginkább meg talán az alapjáraton.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17023 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:46:18 »

Ha hibás, az a fogyasztáson érezhető leginkább meg talán az alapjáraton.

Akkor ezek szerint ebből csere lesz :szomoru1:de hátha talalok egy jót használtam is Smiley.és esetleg a másik problémával talalkoztatok már valahol? A sebesség mérő kiakadása( 0-át mutat)
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #17024 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:47:38 »

Akkor ezek szerint ebből csere lesz :szomoru1:de hátha talalok egy jót használtam is Smiley.és esetleg a másik problémával talalkoztatok már valahol? A sebesség mérő kiakadása( 0-át mutat)
Ha nullát mutat ás más gondod is van,akkor megnézném a jeladót...
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17025 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:52:09 »

olyan kédeznék még hogy nekem jó az 1.8 vagy 2.0 benzinesből is a légtömegmérő?
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17026 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:54:26 »

Ha nullát mutat ás más gondod is van,akkor megnézném a jeladót...

sajna nem tudom  hol találom a jeladót vigyor3 annyit tudok hogy a váltó környékén,te be tudnád egy kicsit jobban határolni nekem?
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17027 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:56:30 »

Akkor ezek szerint ebből csere lesz :szomoru1:de hátha talalok egy jót használtam is Smiley.és esetleg a másik problémával talalkoztatok már valahol? A sebesség mérő kiakadása( 0-át mutat)

Jönnek már a tapasztal "öregek" ők vágják a témát nagyon. eplus2
Nekem is ők segítettek az elmúlt négy hónapban, nyes mióta én is nagyon boldog  falbav mondeó tulajdonos lettem.  Cry
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #17028 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:57:35 »

olyan kédeznék még hogy nekem jó az 1.8 vagy 2.0 benzinesből is a légtömegmérő?

Húzd le a csatlakozóját a MAF-nak, és ha úgy jól megy, akkor ez volt a hibás.

A MAF tetején van egy hosszú számsor. Ez alapján keress egyezőt. 93-al vagy 97-el kezdődő számsor lesz rajta. Vaterán van pár bontott szenzor, általában mindnél ott van ez a számsor a leírásban. Ez egyezzen, és akkor ugyanolyan a szenzor, függetlenül attól, hogy melyik motorral szerelték. (De persze itt fórumon is van sok bontogató ember, vagy vannak rendes bontók is, ezt a számsort megadva tudnak másikat adni - bontottban 3-5000 Ft körül van, nekem most volt ilyen problémám, de a végén vettem egy Torx csavarhúzót, kiszedtem, megtisztítottam a szálakat, és azzal elmúlt minden bajom.)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17029 Dátum: 2012.02.14 kedd, 20:59:54 »

Húzd le a csatlakozóját a MAF-nak, és ha úgy jól megy, akkor ez volt a hibás.

A MAF tetején van egy hosszú számsor. Ez alapján keress egyezőt. 93-al vagy 97-el kezdődő számsor lesz rajta. Vaterán van pár bontott szenzor, általában mindnél ott van ez a számsor a leírásban. Ez egyezzen, és akkor ugyanolyan a szenzor, függetlenül attól, hogy melyik motorral szerelték. (De persze itt fórumon is van sok bontogató ember, vagy vannak rendes bontók is, ezt a számsort megadva tudnak másikat adni - bontottban 3-5000 Ft körül van, nekem most volt ilyen problémám, de a végén vettem egy Torx csavarhúzót, kiszedtem, megtisztítottam a szálakat, és azzal elmúlt minden bajom.)

Már tisztította.
A többi úgy van ahogy írtad.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17030 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:05:54 »

Köszönöm a segitséget mindenkinek , akkor utána nézek egy bontottnak és meglátjuk mit találok.Esetleg a sebesség jeladó helyét meg tudnátok nekem mondani?Huh?? vigyor3
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #17031 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:07:18 »

sajna nem tudom  hol találom a jeladót vigyor3 annyit tudok hogy a váltó környékén,te be tudnád egy kicsit jobban határolni nekem?

A váltó tetején van,egy háromszögletű csatlakozó megy rá.Előfordul,hogy ha sokat volt mozgatva,elszakad a vezeték.Nekem az előző autómban azt csinálták a jó magyar szerelők,hogy a 3 vezetéket egybe sodorták...illetve nem nálam,hanem az előző tulajnál.Csak nálam derült ki...
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17032 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:08:09 »

A váltó tetején van,egy háromszögletű csatlakozó megy rá.Előfordul,hogy a három vezetékből,főleg ha sokat volt mozgatva,elszakad a vezeték.Nekem az előző autómban azt csinálták,jó magyar szerelők,hogy a 3 vezetéket egybe sodorták...

Gondolták majd 3x annyit mutat az óra  vigyor3
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #17033 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:13:26 »

Gondolták majd 3x annyit mutat az óra  vigyor3
hát ja...de nekik elég volt az is,hogy két szál szakadt volt,gondolom,minden mindegy alapon összesodorták.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17034 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:13:56 »

Gondolták majd 3x annyit mutat az óra  vigyor3
 smile azért érdekes dolgokat csinálnak a szerelők is néha.Akkor az lesz holnap az első amit megnézek miután hazajöttem a melóból
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17035 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:16:11 »

Köszönöm a segitséget mindenkinek , akkor utána nézek egy bontottnak és meglátjuk mit találok.Esetleg a sebesség jeladó helyét meg tudnátok nekem mondani?Huh?? vigyor3

Nekem is 97-es évjáratú 1,6-os van. A légtömegmérő száma: 93BB-12B579-BA szerintem a tied is ilyen.
A sebesség jeladó vezetékén ha megvan sérülve a szigetelés, ami a mondeómál elő szokott fordulni akkor csinálhat gabajt az is.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #17036 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:19:31 »

Köszönöm a segitséget mindenkinek , akkor utána nézek egy bontottnak és meglátjuk mit találok

Szerintem nézz egy üzemanyagnyomást kezdésnek. Beállsz benzinkúthoz kerékfújóhoz, motorháztető felnyit, és az üzemanyaghídon (injektorok feletti cső) van egy kis szelep, mint a keréken. A szelepsapka leteker, keréktöltő felrak rá, és megnézed az üzemanyagnyomást. (Rám is furán néztek az emberek amikor megtettem, de nem érdekelt.Smiley
Alapjáraton 2,5 bar-t kell mutatnia, padlógázon 3 bar-t. Ha leállítod a motort, akkor is tartania kell a 2,5 bart, vagy legalábbis keveset eshet vissza leállítás után. (Én csak alapjáraton néztem meg álló motorral, nem akartam bőgetni ott, felesleges a felső adat, mert magas gázon azt mondod megy a gép.)
HA nincs meg a 2,5 bar alapjáraton, akkor az AC nem tölt eleget - tehát vagy az AC haldoklik, vagy dugul valami. Ha leállítás után hamar leesik a nyomás, akkor nem tartja valamiért a nyomást, és azért nem tudsz elsőre indítani, mert nem tud időben felépülni a szükséges nyomás.

Javítsatok ki ha tévedek, nekem is ezeket mondták, én csak utánuk beszélek, mindenesetre ingyen van a megnézése, és 5 perc, szóval 1 tényező kizárására pont jó.

Aztán utána megnézném a légtömegmérő kábelét lehúzva hogy mit produkál, majd a beszívott levegő hömérsékletjeladóját (MAF után a műanyag csőből lefelé áll ki, pont nem látod ha felülről nézed).

A sebesség jeladó (VSS) a váltón van jól eldugva (még nekem sem sikerült megtalálni pedig sokat kerestem:), az adja a vezérlésnek is a jelet, meg a műszeregységnek is. Szóval vagy ez haldoklik (bár ezt elvileg a hibakódolvasó egyből kiköpné), vagy simán kontaktos/korrodált a csatlakozó a műszeregységben -> műszeregység körüli kis műanyag kicsavaroz, aztán műszeregység is kicsavaroz, óvatosan a kormányig előrébb húz, csatlakozók műszerről lehúz, majd visszadug.
(Az óra rosszalkodása rokonom Focusában is megvan. Ott egyszer belehajtott egy nagy kátyúba, és a felcsapódó víz megrendezte a VSS-t. Csak annyi a baja, hogy egy kátyúnál, vagy bármilyen rázkódásnál a mutatók leesnek 0-ra rövidebb-hosszabb időre, aztán helyreáll a rend. Fura dolog az elektronika, sok mindent tud produkálni na.)


Kérlek javítsatok ki ha rosszul írtam valamit!
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17037 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:24:05 »

Nekem is 97-es évjáratú 1,6-os van. A légtömegmérő száma: 93BB-12B579-BA szerintem a tied is ilyen.
A sebesség jeladó vezetékén ha megvan sérülve a szigetelés, ami a mondeómál elő szokott fordulni akkor csinálhat gabajt az is.

 igen,ez a számsor van nekem is
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17038 Dátum: 2012.02.14 kedd, 21:25:56 »

Szerintem nézz egy üzemanyagnyomást kezdésnek. Beállsz benzinkúthoz kerékfújóhoz, motorháztető felnyit, és az üzemanyaghídon (injektorok feletti cső) van egy kis szelep, mint a keréken. A szelepsapka leteker, keréktöltő felrak rá, és megnézed az üzemanyagnyomást. (Rám is furán néztek az emberek amikor megtettem, de nem érdekelt.Smiley
Alapjáraton 2,5 bar-t kell mutatnia, padlógázon 3 bar-t. Ha leállítod a motort, akkor is tartania kell a 2,5 bart, vagy legalábbis keveset eshet vissza leállítás után. (Én csak alapjáraton néztem meg álló motorral, nem akartam bőgetni ott, felesleges a felső adat, mert magas gázon azt mondod megy a gép.)
HA nincs meg a 2,5 bar alapjáraton, akkor az AC nem tölt eleget - tehát vagy az AC haldoklik, vagy dugul valami. Ha leállítás után hamar leesik a nyomás, akkor nem tartja valamiért a nyomást, és azért nem tudsz elsőre indítani, mert nem tud időben felépülni a szükséges nyomás.

Javítsatok ki ha tévedek, nekem is ezeket mondták, én csak utánuk beszélek, mindenesetre ingyen van a megnézése, és 5 perc, szóval 1 tényező kizárására pont jó.

Aztán utána megnézném a légtömegmérő kábelét lehúzva hogy mit produkál, majd a beszívott levegő hömérsékletjeladóját (MAF után a műanyag csőből lefelé áll ki, pont nem látod ha felülről nézed).

A sebesség jeladó (VSS) a váltón van jól eldugva (még nekem sem sikerült megtalálni pedig sokat kerestem:), az adja a vezérlésnek is a jelet, meg a műszeregységnek is. Szóval vagy ez haldoklik (bár ezt elvileg a hibakódolvasó egyből kiköpné), vagy simán kontaktos/korrodált a csatlakozó a műszeregységben -> műszeregység körüli kis műanyag kicsavaroz, aztán műszeregység is kicsavaroz, óvatosan a kormányig előrébb húz, csatlakozók műszerről lehúz, majd visszadug.
(Az óra rosszalkodása rokonom Focusában is megvan. Ott egyszer belehajtott egy nagy kátyúba, és a felcsapódó víz megrendezte a VSS-t. Csak annyi a baja, hogy egy kátyúnál, vagy bármilyen rázkódásnál a mutatók leesnek 0-ra rövidebb-hosszabb időre, aztán helyreáll a rend. Fura dolog az elektronika, sok mindent tud produkálni na.)


Kérlek javítsatok ki ha rosszul írtam valamit!


 Azt hiszem lesz mivel eltöltsem az időt holnap délután SmileySmiley köszi
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
svega
Vendég
« Új hozzászólás #17039 Dátum: 2012.02.14 kedd, 23:59:59 »

A nem azonnal induló kocsi ötletelésénél szerintem elsiklottatok egy tünet mellett: a km óra nem mutatásával egyidejűleg bevillan az üzemanyag jelző is. Ez egyértelműen elektromos hibára utal. Ha a km vezetéken nincs jel, akkor csak nem mutat semmit, de nem villan be vele semmi. Más lesz ott a gond, ne cseréltessetek vele jeladót, légtömegmérőt, stb. Valamilyen elektronikus kontakthiba lesz azon a csatin, amelyik a vss jelet hozza. Lehet, hogy ugyanabban a csatiban van vezérlőjel, vagy annyit esik a feszültség a kontakthiba miatt, hogy kimarad a gyújtás, és bevillan egy-két lámpa. Szerintem akksi ellenőrzés, és csatik megrángatása, kontaktsprét neki. Nem lesz egyszerű kinyomozni.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #17040 Dátum: 2012.02.15 szerda, 00:43:39 »

Olyan lehetséges hogy alacsony akku feszültségnél automatikusan le kapcsolja a fölösleges fogyasztót az autó? Ugyan is ma reggel azt vettem észre hogy pöcre indult a kocsi és ugye automatikusan bekapcsolt a rádió. Mikor ráadtam a fűtést/első-hátsó ablak fűtést a rádió elhalhatott, próbáltam bekapcsolni semmi. Majd miután lesöpörtem a havat Maciról és bepattantam a járgányba újra szólt a rádió.
Elinduláskor ráadtam a világítást és megint elhalhatott a rádió majd menet közben visszakapcsolt, és a célállomásig ki sem kapcsolt. Most ahogy jöttem haza semmi probléma nem volt.

Közben 3 tűzoltó jött a szomszédházhoz úgyhogy megyek kíváncsiskodni xD

Szerintem a rádiónak lehet kontakt hibája és kész.
Azt gondolom, hogy MKII-nél még nem volt ilyen fogyasztó lekapcsolás.  fejvakaras
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #17041 Dátum: 2012.02.15 szerda, 09:25:48 »

A nem azonnal induló kocsi ötletelésénél szerintem elsiklottatok egy tünet mellett: a km óra nem mutatásával egyidejűleg bevillan az üzemanyag jelző is. Ez egyértelműen elektromos hibára utal. Ha a km vezetéken nincs jel, akkor csak nem mutat semmit, de nem villan be vele semmi. Más lesz ott a gond, ne cseréltessetek vele jeladót, légtömegmérőt, stb. Valamilyen elektronikus kontakthiba lesz azon a csatin, amelyik a vss jelet hozza. Lehet, hogy ugyanabban a csatiban van vezérlőjel, vagy annyit esik a feszültség a kontakthiba miatt, hogy kimarad a gyújtás, és bevillan egy-két lámpa. Szerintem akksi ellenőrzés, és csatik megrángatása, kontaktsprét neki. Nem lesz egyszerű kinyomozni.

Szép lassan nekem is meghalt a km órám és amikor néha néha feléledt, akkor mindig kigyulladt a "kevés üzemanyag" ikon, aztán kialudt. Ugyanúgy (és kb ugyanannyi időre) mint amikor indítod az autót. (Most már indításnál se villan fel mindig, néha pislákol.. nálam az órában lehet kontakt hiba, de még nem jutottam el a cseréig..).
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Gab013
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #17042 Dátum: 2012.02.15 szerda, 09:46:01 »

Szerintem a rádiónak lehet kontakt hibája és kész.
Azt gondolom, hogy MKII-nél még nem volt ilyen fogyasztó lekapcsolás.  fejvakaras
Hasonló hibám van nekem is. Csak nekem van még egy plusz tünet is, ki van véve a légkondi biztije, mégis be tud kapcsolni ablakfűtés esetén. Smiley Nekem csak a nagy hidegek kezdete óta csinálja.
Ja és hogy kerek legyen a dolog, néha a sebességmérőm is 0-t mutat. Abszolút esetlegesen, aztán mér rendesen. Szerintem valami komoly testzárlatom lesz valahol, de fogalmam sincs, hogy kezdjek hozzá a kereséshez.  rinya
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.15 szerda, 09:49:38 írta Gab013 » Naplózva

'97 MK II 2,5 V6 Automata Tournier Ghia
svega
Vendég
« Új hozzászólás #17043 Dátum: 2012.02.15 szerda, 10:13:41 »

Hasonló hibám van nekem is. Csak nekem van még egy plusz tünet is, ki van véve a légkondi biztije, mégis be tud kapcsolni ablakfűtés esetén. Smiley Nekem csak a nagy hidegek kezdete óta csinálja.
Ja és hogy kerek legyen a dolog, néha a sebességmérőm is 0-t mutat. Abszolút esetlegesen, aztán mér rendesen. Szerintem valami komoly testzárlatom lesz valahol, de fogalmam sincs, hogy kezdjek hozzá a kereséshez.  rinya
Gyerekek, a testzárlat nem létező dolog. A testvezetéknek pont az a feladata, hogy a kocsiszekrényre "zárja" a testet. A testnek egy hibája lehet, ha nincs, vagyis szakadt vagy bizonytalan a testkapcsolat egy egység és a test között. Kiszűrni  pedig könnyű, mert egyszerűen csinálni kell egy olyan testvezetéket, amelyik biztosan le van testelve, pl. rákötni az aksi negatív lábára, aztán rákötni arra a dologra, amelyiknél testhibára gyanakszunk. Ha megjavul, az volt a baj, ha nem, akkor más. Én ezt a gyakorlatban úgy szoktam megcsinálni, hogy egy drótot megkopasztok kb. 2 cm hosszan, kihúzom a szivargyújtót, majd a drótot beszorítva vissza dugom. Ott biztosan van test, a szivargyújtó fémkarikáján. Aztán a drót másik végét kapcsolgatom a dologra, pl. a műszercsoport negatív lábára kötöm ideiglenesen, sőt a teszt idejére nem baj, ha egy madzag van a kocsi belsejében, legfeljebb az asszony morog egy kicsit. Aki profibb, az egy ampermérőt köthet az ideiglenes testvezeték és az egység testje közé. Ha áramot mutat, akkor nem tökéletes a test, ha 0-át, akkor jó az egység testje. Gyakori hiba az összevillogó hátsó lámpa-féklámpa-index. Ilyenkor is egy új testvezeték kiszűri a hibát.
Naplózva
Gab013
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #17044 Dátum: 2012.02.15 szerda, 11:02:02 »

Gyerekek, a testzárlat nem létező dolog. A testvezetéknek pont az a feladata, hogy a kocsiszekrényre "zárja" a testet. A testnek egy hibája lehet, ha nincs, vagyis szakadt vagy bizonytalan a testkapcsolat egy egység és a test között. Kiszűrni  pedig könnyű, mert egyszerűen csinálni kell egy olyan testvezetéket, amelyik biztosan le van testelve, pl. rákötni az aksi negatív lábára, aztán rákötni arra a dologra, amelyiknél testhibára gyanakszunk. Ha megjavul, az volt a baj, ha nem, akkor más. Én ezt a gyakorlatban úgy szoktam megcsinálni, hogy egy drótot megkopasztok kb. 2 cm hosszan, kihúzom a szivargyújtót, majd a drótot beszorítva vissza dugom. Ott biztosan van test, a szivargyújtó fémkarikáján. Aztán a drót másik végét kapcsolgatom a dologra, pl. a műszercsoport negatív lábára kötöm ideiglenesen, sőt a teszt idejére nem baj, ha egy madzag van a kocsi belsejében, legfeljebb az asszony morog egy kicsit. Aki profibb, az egy ampermérőt köthet az ideiglenes testvezeték és az egység testje közé. Ha áramot mutat, akkor nem tökéletes a test, ha 0-át, akkor jó az egység testje. Gyakori hiba az összevillogó hátsó lámpa-féklámpa-index. Ilyenkor is egy új testvezeték kiszűri a hibát.
Jó. Akkor nevezzük egy egyszerű zárlatnak. Lényeg, hogy a légkondi nem igazán működhetne, ha nincs bent a biztije.  worship
Naplózva

'97 MK II 2,5 V6 Automata Tournier Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #17045 Dátum: 2012.02.15 szerda, 11:59:31 »

Sziasztok.Olyan problémám lenne hogy inditás után rögtön leáll a motor ,második inditás után megy rendesen de egyenetlen az alapjáratom és menet közben néha a kuplung benyomása után nem müxik a sebesség mérő órám (közben felvillan az üzemanyagszintjelző bármennyi anyag van benne Smiley . Voltam motordiagnosztikán de csak a légtömegmérőt mutatta ki hibának. Nem nagyon értek még ezekhez a dplgokhoz ugyhogy bocsi ha rosszul irtam valamit. Előre is köszönöm a segitségeket
Nem akarok nagyon okoskodni, mert aztán megjárom, de az olvasott hsz-ok alapján én is előbb kontakt hibát keresnék a váltótól a műszercsoportig a csatlakozók és madzagjaik környékén.
De a "MAF-ról csatilehúzós módszer"-t csináld meg először. Ha javul, MAF csere, ha nem javul, mehetsz tovább.
Szerintem.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17046 Dátum: 2012.02.15 szerda, 17:23:03 »

Nem akarok nagyon okoskodni, mert aztán megjárom, de az olvasott hsz-ok alapján én is előbb kontakt hibát keresnék a váltótól a műszercsoportig a csatlakozók és madzagjaik környékén.
De a "MAF-ról csatilehúzós módszer"-t csináld meg először. Ha javul, MAF csere, ha nem javul, mehetsz tovább.
Szerintem.

 Lehúztam az MAF-ről a csatit és nem változott semmi Sad.Akkor úgy néz ki hogy meg kell keressem a Vss szenzort és végigjárjam hogy van e valami hibája a vezetéknek vagy a csatinak.Csak sajna most nagyon esik a hó igy ma nem lesz belőle semmi SadSad
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #17047 Dátum: 2012.02.15 szerda, 18:48:10 »

Lehúztam az MAF-ről a csatit és nem változott semmi Sad.Akkor úgy néz ki hogy meg kell keressem a Vss szenzort és végigjárjam hogy van e valami hibája a vezetéknek vagy a csatinak.Csak sajna most nagyon esik a hó igy ma nem lesz belőle semmi SadSad

Nem próbáltál úgy indítani hogy egymás után többször rá a gyújtás és utána indítás?
Ha így egyből indul akkor az üzemanyag ellátással lesz gond.
Naplózva
midas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


norbert2074
E-mail
« Új hozzászólás #17048 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:00:35 »

Nem próbáltál úgy indítani hogy egymás után többször rá a gyújtás és utána indítás?
Ha így egyből indul akkor az üzemanyag ellátással lesz gond.

 Úgy még nem próbáltam de ki fogom próbálni.Mindent megpróbálok csak menjen a kis "dög" vigyor3.De először úgyis MAF szenzort cserélek.Jah és még valami,ha kiveszem az aksit akkor törlődik minden hibakód?Huh?(sajna lemerült az aksi a nagy hidegben és utána vittem motordiagnosztikára)Mert akkor jo lenne elvigyem mégegyszer motordiagnosztikára me csak egy pár napja jöttek elő ezek a problémák
Naplózva

Mk2 97-es, 1.6-os 90Le lépcsőshátú
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #17049 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:22:16 »

Úgy még nem próbáltam de ki fogom próbálni.Mindent megpróbálok csak menjen a kis "dög" vigyor3.De először úgyis MAF szenzort cserélek.Jah és még valami,ha kiveszem az aksit akkor törlődik minden hibakód?Huh?(sajna lemerült az aksi a nagy hidegben és utána vittem motordiagnosztikára)Mert akkor jo lenne elvigyem mégegyszer motordiagnosztikára me csak egy pár napja jöttek elő ezek a problémák
Nemcsak a hibakód,de az összes motorparaméter törlődik.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 334 335 336 337 338 339 340 [341] 342 343 344 345 346 347 348 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.101 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.