Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 23:33:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 409 410 [411] 412 413 414 415 416 417 418 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745199 alkalommal)
0 Felhasználó és 50 vendég van a témában
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20500 Dátum: 2013.02.19 kedd, 20:20:37 »

Így igaz! Az Irmscher cég leggusztustalanabb portékája volt! Smiley
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20501 Dátum: 2013.02.19 kedd, 20:22:37 »

Az acélfelninél tényleg így van, csak kíváncsi vagyok hogy a könnyűfémnél is ez a helyzet.

Nekem is cserélni kellene a csavarokat, hála a légkulcsos barmoknak! Szinte mindről levált a rozsdamentes felület  falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #20502 Dátum: 2013.02.19 kedd, 20:23:44 »

Így igaz! Az Irmscher cég leggusztustalanabb portékája volt! Smiley

Ne mond már, szerintem tök fajin! Cheesy
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20503 Dátum: 2013.02.19 kedd, 22:13:37 »

Így igaz! Az Irmscher cég leggusztustalanabb portékája volt! Smiley

és 93ban hogy vágytam egy ilyenre az első autómra Cheesy
Naplózva
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #20504 Dátum: 2013.02.20 szerda, 14:54:05 »

Sziasztok, van egy fontos kérdésem!

Fel szerelhetem-e a 2es mondeomra egy 16colos 7col széles felnit, aminek az ET száma 42? Persze 4x108 as az osztóköre. Elöl-hátul tárcsa van, és kombi.
Nagyon fontos megtudnom.

Köszi előre is!!
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20505 Dátum: 2013.02.20 szerda, 15:35:09 »

Sziasztok, van egy fontos kérdésem!

Fel szerelhetem-e a 2es mondeomra egy 16colos 7col széles felnit, aminek az ET száma 42? Persze 4x108 as az osztóköre. Elöl-hátul tárcsa van, és kombi.
Nagyon fontos megtudnom.

Köszi előre is!!

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5DK0MEFvW5IJ:www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/etkalkulator+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20506 Dátum: 2013.02.20 szerda, 15:57:10 »

Sziasztok, van egy fontos kérdésem!

Fel szerelhetem-e a 2es mondeomra egy 16colos 7col széles felnit, aminek az ET száma 42? Persze 4x108 as az osztóköre. Elöl-hátul tárcsa van, és kombi.
Nagyon fontos megtudnom.

Köszi előre is!!

Simán! de még ami fontos az az agyméret.......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
mcsaba
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 148



E-mail
« Új hozzászólás #20507 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:48:08 »

Sziasztok! Ma a Totalcaron volt egy jó kis írás a "csalóka" lóerőszámokról (nem is csalóka, inkább nem életszerű: kis autó 110 lóerővel, amit 6800-as fordulaton ad(na) le, ha lenne szívünk addig pörgetni). Régen az újató bemutatóknál mindig közölte az Autó-Motor, ma ilyen táblázatot ritkán látok.

Tudnátok mellékelni, vagy linket adni egy Mondeo II 1.8 benzines fordulatszám-teljesítmény-nyomaték táblázatot?
Igazán kivánci vagyok. Előre is köszönöm!  worship worship integet2
Naplózva

2000-es 5 ajtós gyönyörű 1.8 GLX...imádom...
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20508 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:57:32 »

Sziasztok! Ma a Totalcaron volt egy jó kis írás a "csalóka" lóerőszámokról (nem is csalóka, inkább nem életszerű: kis autó 110 lóerővel, amit 6800-as fordulaton ad(na) le, ha lenne szívünk addig pörgetni). Régen az újató bemutatóknál mindig közölte az Autó-Motor, ma ilyen táblázatot ritkán látok.

Tudnátok mellékelni, vagy linket adni egy Mondeo II 1.8 benzines fordulatszám-teljesítmény-nyomaték táblázatot?
Igazán kivánci vagyok. Előre is köszönöm!  worship worship integet2

etzoldban benne van, 158Nm 3750fordulat/perc,  115Le 5750fordulat/perc
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
mcsaba
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 148



E-mail
« Új hozzászólás #20509 Dátum: 2013.02.20 szerda, 17:12:45 »

etzoldban benne van, 158Nm 3750fordulat/perc,  115Le 5750fordulat/perc

Köszönöm szépen, ezt tudtam; inkább arra lennék kiváncsi, hogy a teljesítmény és nyomaték görbe hogyan változik a fordulatszám változással. Erről tudnál valamit mondani? Köszönöm szépen! worship integet2
Naplózva

2000-es 5 ajtós gyönyörű 1.8 GLX...imádom...
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #20510 Dátum: 2013.02.20 szerda, 18:03:22 »

Sziasztok! Ma a Totalcaron volt egy jó kis írás a "csalóka" lóerőszámokról (nem is csalóka, inkább nem életszerű: kis autó 110 lóerővel, amit 6800-as fordulaton ad(na) le, ha lenne szívünk addig pörgetni). Régen az újató bemutatóknál mindig közölte az Autó-Motor, ma ilyen táblázatot ritkán látok.

Tudnátok mellékelni, vagy linket adni egy Mondeo II 1.8 benzines fordulatszám-teljesítmény-nyomaték táblázatot?
Igazán kivánci vagyok. Előre is köszönöm!  worship worship integet2
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=314
Naplózva
mcsaba
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 148



E-mail
« Új hozzászólás #20511 Dátum: 2013.02.20 szerda, 18:38:55 »


Köszönöm szépen!  worship integet2
Naplózva

2000-es 5 ajtós gyönyörű 1.8 GLX...imádom...
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #20512 Dátum: 2013.02.20 szerda, 19:06:03 »

Köszönöm szépen!  worship integet2
nem gyári grafikon, de a semminél több
Naplózva
mcsaba
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 148



E-mail
« Új hozzászólás #20513 Dátum: 2013.02.20 szerda, 19:10:20 »

Ja, ja, legalább van mihez tartanom! wave
Naplózva

2000-es 5 ajtós gyönyörű 1.8 GLX...imádom...
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #20514 Dátum: 2013.02.20 szerda, 22:23:15 »

Sziasztok!

Most egy hülye kérdést fogok feltenni.  vigyor3
Nem szedtem még le légzsákos kormányt, ezért érdekelne, hogy mire kell figyelni, ha meg akarom igazítani. Ugyanis az autó úgy került hozzám, hogy egyenes kerékállásnál a kormány el van tekeredve balra, és már meguntam, hogy a fél műszeregységet nem látom miatta.
Köszi
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20515 Dátum: 2013.02.20 szerda, 22:57:48 »

Sziasztok!

Most egy hülye kérdést fogok feltenni.  vigyor3
Nem szedtem még le légzsákos kormányt, ezért érdekelne, hogy mire kell figyelni, ha meg akarom igazítani. Ugyanis az autó úgy került hozzám, hogy egyenes kerékállásnál a kormány el van tekeredve balra, és már meguntam, hogy a fél műszeregységet nem látom miatta.
Köszi

Ha a légzsákot akarod levenni, akkor akksisaru le, majd asszem 15ös torx.
De, mennyivel áll rossz irányba? a mondeo kormánya nem "ricnin" van, hanem egy 8(?) szögön, szóval kicsit nem tudsz korrigálni ott fent. Figyelned kell még a légzsák/duda átvezetőjére is, mert ha csak a kormányt teszed arrébb, a benne taláható spirál elszakadhat.
korigálni lehet még a kormányoszlop és a kormánymű csatlakozásánál is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20516 Dátum: 2013.02.20 szerda, 23:23:24 »

igazat beszél vzoli!
lehet inkább egy normális futóshoz kellene elvinni a kocsit és a kormány összekötőket a helyére tekerni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #20517 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 05:03:07 »

igazat beszél vzoli!
lehet inkább egy normális futóshoz kellene elvinni a kocsit és a kormány összekötőket a helyére tekerni...
Jaja, ez feltehetően egy kapkodós, nem odafigyelős, nem szakszerű futómű alkatrész csere következménye. cseréltek valami kormány összekötőt, vagy valami gömbcsuklót, és nem lett rendesen a helyére forgatva a kormány, amikor meghúzták a menetes szárakon az anyákat. Nyilván egy rendes futómű beállítás a megoldás, és nem a kormánykerék pakolgatása. Wink
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20518 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 08:39:09 »

Ha a légzsákot akarod levenni, akkor akksisaru le, majd asszem 15ös torx.
De, mennyivel áll rossz irányba? a mondeo kormánya nem "ricnin" van, hanem egy 8(?) szögön, szóval kicsit nem tudsz korrigálni ott fent. Figyelned kell még a légzsák/duda átvezetőjére is, mert ha csak a kormányt teszed arrébb, a benne taláható spirál elszakadhat.
korigálni lehet még a kormányoszlop és a kormánymű csatlakozásánál is.

25-ös torx vagy 4-es inbusz.
A kormány pedig egy hatszögű csonkon van.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20519 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:04:33 »

Jaja, ez feltehetően egy kapkodós, nem odafigyelős, nem szakszerű futómű alkatrész csere következménye. cseréltek valami kormány összekötőt, vagy valami gömbcsuklót, és nem lett rendesen a helyére forgatva a kormány, amikor meghúzták a menetes szárakon az anyákat. Nyilván egy rendes futómű beállítás a megoldás, és nem a kormánykerék pakolgatása. Wink

de esélyes esetleg valami bölcsőleengedős történet is, amiben a kormánymű lecsúszott a kormányoszlopról, és csak úgy vissza lett tolva.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20520 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:05:02 »

25-ös torx vagy 4-es inbusz.
A kormány pedig egy hatszögű csonkon van.   Wink

 eljen
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #20521 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:10:13 »

de esélyes esetleg valami bölcsőleengedős történet is, amiben a kormánymű lecsúszott a kormányoszlopról, és csak úgy vissza lett tolva.
lapolt a csatlakozása, nem lehet csak úgy visszatolni rá ...
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20522 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:28:50 »

lapolt a csatlakozása, nem lehet csak úgy visszatolni rá ...

én másképp tapasztaltam Wink
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20523 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:38:47 »

én másképp tapasztaltam Wink
akkor lehet, neked trabant kormányműved van eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20524 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:40:17 »

de esélyes esetleg valami bölcsőleengedős történet is, amiben a kormánymű lecsúszott a kormányoszlopról, és csak úgy vissza lett tolva.
attól a kormánykerék nem fordul el. a bölcsőnek is van pozicionáló tüskéje. annyira ferdén művészet visszarakni, hogy a kormánykerék rosszul álljon.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #20525 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:02:58 »

Sziasztok!

Most egy hülye kérdést fogok feltenni.  vigyor3
Nem szedtem még le légzsákos kormányt, ezért érdekelne, hogy mire kell figyelni, ha meg akarom igazítani. Ugyanis az autó úgy került hozzám, hogy egyenes kerékállásnál a kormány el van tekeredve balra, és már meguntam, hogy a fél műszeregységet nem látom miatta.
Köszi
FUTÓMŰBEÁLLÍTÁS :wave:A kormányt megigazíthatod aztán hátradőlsz nagy nyugalomban, fél év múlva meg észreveszed hogy félre koptak az első gumijaid.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20526 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:04:38 »

attól a kormánykerék nem fordul el. a bölcsőnek is van pozicionáló tüskéje. annyira ferdén művészet visszarakni, hogy a kormánykerék rosszul álljon.

Nem a bölcső hibás visszarakásárol beszélek. És igen, ahol a kormányoszlop ahol rá van csavarozva, az tényleg lapolt, de van hogy nem ott csúszik szét, hanem a "csukló" felett. az a rész hivatott ütközéskor összecsúszni, és ez korigálja ki a csukló forgásakor jelentkező hosszeltéréseket is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20527 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:51:38 »

Nem a bölcső hibás visszarakásárol beszélek. És igen, ahol a kormányoszlop ahol rá van csavarozva, az tényleg lapolt, de van hogy nem ott csúszik szét, hanem a "csukló" felett. az a rész hivatott ütközéskor összecsúszni, és ez korigálja ki a csukló forgásakor jelentkező hosszeltéréseket is.

emlékeim szerint, az nem olyan egyszerűen csúszik szét. ha az ott bontva volt, annyira nem jó hír...
persze lehet, hogy rosszul emlékszem...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20528 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 11:40:06 »

emlékeim szerint, az nem olyan egyszerűen csúszik szét. ha az ott bontva volt, annyira nem jó hír...
persze lehet, hogy rosszul emlékszem...

Váltócserekor nekem most pár hete szétcsúszott Smiley
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #20529 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 15:45:15 »

FUTÓMŰBEÁLLÍTÁS :wave:A kormányt megigazíthatod aztán hátradőlsz nagy nyugalomban, fél év múlva meg észreveszed hogy félre koptak az első gumijaid.
Mondjuk az összetartást tényleg illik rendesen kimérni, de ha az rendben van (nem kopnak félre a gumik pl.), és csak a kormány nem áll középen, akkor csináld azt amit én:
egyik oldalon x menetet be kell tekerni a kormányösszekötőből, másikon ugyanannyit be, és voilá Smiley Máris középen áll a kormány.
Picit bővebben: nekem kb. 5-7 fokot állt balra a kormánykerék középállásban, picit húzott is balra az autó. Megoldás: baloldali kormányösszekötő csavarját hőpisztollyal megmelengetni (úgy már le lehetett lazítani a kontraanyát), kormánykerékelfordulás*30 foknyit (azaz egy fél fordulatot) betekerni a keréknél lévő gömbfejes cuccba, kontraanya ráhúz, jobb oldalt hasonlóan, csak ugyanennyit kitekerni belőle; ezáltal beállt középre a kormány, és most nem is húz oldalra. (Lehet hogy a kis elfordulás miatt a szervó érzékelte úgy, hogy rá kéne segítenie?)
Nem olyan vészes művelet, csak a kereket kell leszedni hozzá. Ügyes megoldás, hogy a kormányösszekötő belső fele gömbcsuklóval kapcsolódik a kormányszerkezethez Smiley Viszont némi erőre szükség van a csavar meglazításához (csavarlazítóval semmire nem mész), ill. vagy fel kell emelned az egész autót magasra (vagy aknából nekiállni), vagy két ember kell.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20530 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 15:51:57 »

Mondjuk az összetartást tényleg illik rendesen kimérni, de ha az rendben van (nem kopnak félre a gumik pl.), és csak a kormány nem áll középen, akkor csináld azt amit én:
egyik oldalon x menetet be kell tekerni a kormányösszekötőből, másikon ugyanannyit be, és voilá Smiley Máris középen áll a kormány.
Picit bővebben: nekem kb. 5-7 fokot állt balra a kormánykerék középállásban, picit húzott is balra az autó. Megoldás: baloldali kormányösszekötő csavarját hőpisztollyal megmelengetni (úgy már le lehetett lazítani a kontraanyát), kormánykerékelfordulás*30 foknyit (azaz egy fél fordulatot) betekerni a keréknél lévő gömbfejes cuccba, kontraanya ráhúz, jobb oldalt hasonlóan, csak ugyanennyit kitekerni belőle; ezáltal beállt középre a kormány, és most nem is húz oldalra. (Lehet hogy a kis elfordulás miatt a szervó érzékelte úgy, hogy rá kéne segítenie?)
Nem olyan vészes művelet, csak a kereket kell leszedni hozzá. Ügyes megoldás, hogy a kormányösszekötő belső fele gömbcsuklóval kapcsolódik a kormányszerkezethez Smiley Viszont némi erőre szükség van a csavar meglazításához (csavarlazítóval semmire nem mész), ill. vagy fel kell emelned az egész autót magasra (vagy aknából nekiállni), vagy két ember kell.
A módszer működik.

Pár észrevétel:

A kereket nem kell leszedni hozzá, szépen hozzá lehet férni.
Kilazítani akkor nehéz, ha a baromállat futóművesek izomból ráhúzzák az ellenanyát, "nehogy lelazuljon és baleset legyen belőle, na meg nehogymá' otthon állítgassa a kuncsaft a kerékösszetartást mert akkor én miből élek" alapon. Gyakorlatilag az összes ilyen.

A megoldás erre az, hogy egyszer lelazítod magadnak csavarlazítóval/gázlámpával, utána bezsírozod és érzéssel húzod meg újra. Onnantól emelés és aláfekvés nélkül, fél kézzel is le lehet lazítani a kontraanyát.

Ha futóművesnél állítják be, akkor ne engedd, hogy ő húzza rá a méteres kulcsával, hanem vedd ki a kezéből, tegyél alá zsírt és húzd meg magadnak. Megéri. nyes
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #20531 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 22:10:57 »

Köszi a hozzászólásokat. Szerintem  inkább viszem futóműveshez. De azért ha tudok, teszek fel róla képet, hogy mennyire áll balra. Egyébként nem lepődnék meg, ha hamar-gyorsan összedobták volna, mert találkoztam ezen az autón már pár érdekes dologgal.
Köszi mégeccer!
Naplózva
CircusofPower86
Vendég
« Új hozzászólás #20532 Dátum: 2013.02.22 péntek, 00:06:07 »

Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon, üdvözlök mindenkit!  wave
Egy kis segítségre volna szükségem! Nemrég vásároltam egy Mk2 Mondeo kombit, és a csomagtérajtó zárbetétje megadta magát. Univerzális központi zár lett bele téve, a 4 ajtó működik távirányítóval (amivel vettem, a "gyári" elég kusza volt, nem is működött rendesen), és az volna nekem a lényeg, hogy kulccsal, manuálisan tudjam zárni a csomagtérajtómat. Tehát keresnék zárbetétet  kulccsal, ami bele való. Minden megoldás érdekel, Borsod megyén belül el is utazom érte, vagy postán is megoldhatjuk. Utoljára még egy kérdés: A Sedan csomagtérajtó zárbetétje is jó bele, ugyanaz?
Köszönöm szépen előre a segítséget! worship
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20533 Dátum: 2013.02.22 péntek, 10:01:58 »

Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon, üdvözlök mindenkit!  wave
Egy kis segítségre volna szükségem! Nemrég vásároltam egy Mk2 Mondeo kombit, és a csomagtérajtó zárbetétje megadta magát. Univerzális központi zár lett bele téve, a 4 ajtó működik távirányítóval (amivel vettem, a "gyári" elég kusza volt, nem is működött rendesen), és az volna nekem a lényeg, hogy kulccsal, manuálisan tudjam zárni a csomagtérajtómat. Tehát keresnék zárbetétet  kulccsal, ami bele való. Minden megoldás érdekel, Borsod megyén belül el is utazom érte, vagy postán is megoldhatjuk. Utoljára még egy kérdés: A Sedan csomagtérajtó zárbetétje is jó bele, ugyanaz?
Köszönöm szépen előre a segítséget! worship

Üdv a fórumon.
Manuálisan nem fogod tudni zárni a csomiajtót. Maximum csak kinyitni lehet vele.
Viszont úgy is kell működnie, hogy a betétet benyomod és egy kis motor elhúzza a zárnyelvet.
Ez szokott még probléma lenni a kombiknál, hogy a zárbetét mellett bemegy a kosz és nem lehet benyomni.
Viszont ezt egy kis WD40-el lehet orvosolni.
A sedan és a kombi zárbetétje nem egyforma. Tehát mindenképp kombiét kell beleraknod.
Ha szükséged van rá tudok adni kulccsal együtt.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
speedygonzi
Vendég
« Új hozzászólás #20534 Dátum: 2013.02.22 péntek, 10:03:48 »

Sziasztok,

új vagyok itt, még csak most tervezek mondeo-t venni. sajnos még nem tudtam átrágni magam mindenen, ami infó itt már összegyűlt.

Igazából MK2 mondeoban gondolkozok, mk3-ból csak a legolcsóbbak férnének bele és nem maradna tartalék esetleges javitásokra, meghibásodásokara. ugy meg nem szeretek venni semmit...
A mondeora azért gondoltam mert kellene egy nagy családi autó amibe hátra befér a két gyerekülés mellé még egy ember is.
És ez olcsó legyen, és az alkatrészek se legyenek horror áron. Lehetőleg kombit.
Gondolom ezt csak megerősiteni tudjátok - hogy a mondeo erre a lehető legjobb autó  Wink

Mk1 és Mk2 mondeo között vannak lényeges különbségek? érdemes ragaszkodni az mk2-höz, vagy ha van jó áron egy jó mk1 akkor inkább azt. Évjáratban itt már nem sokat oszt vagy szoroz az néhány év különbség.

Első körben most az 1.8 TD motoron gondolkozom, még nem végleges. Jó választás? vagy inkább benzines?

Mik azok a gyengeségek, tipushibák amikre tipusspecifikusan oda kell figyelni?

Köszi,
Speedy
Naplózva
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #20535 Dátum: 2013.02.22 péntek, 10:22:09 »

Sziasztok,

új vagyok itt, még csak most tervezek mondeo-t venni. sajnos még nem tudtam átrágni magam mindenen, ami infó itt már összegyűlt.

Igazából MK2 mondeoban gondolkozok, mk3-ból csak a legolcsóbbak férnének bele és nem maradna tartalék esetleges javitásokra, meghibásodásokara. ugy meg nem szeretek venni semmit...
A mondeora azért gondoltam mert kellene egy nagy családi autó amibe hátra befér a két gyerekülés mellé még egy ember is.
És ez olcsó legyen, és az alkatrészek se legyenek horror áron. Lehetőleg kombit.
Gondolom ezt csak megerősiteni tudjátok - hogy a mondeo erre a lehető legjobb autó  Wink

Mk1 és Mk2 mondeo között vannak lényeges különbségek? érdemes ragaszkodni az mk2-höz, vagy ha van jó áron egy jó mk1 akkor inkább azt. Évjáratban itt már nem sokat oszt vagy szoroz az néhány év különbség.

Első körben most az 1.8 TD motoron gondolkozom, még nem végleges. Jó választás? vagy inkább benzines?

Mik azok a gyengeségek, tipushibák amikre tipusspecifikusan oda kell figyelni?

Köszi,
Speedy

Szia!
Ha az a terved,hogy hátra 2gyerekülés közé még egy ember beférjen akkor szerintem felejtsd el az MKII mondit.
Elől nagy,kényelmes viszont hátul nem sok helyet hagytak a tervezők ellentétben a csomagtérrel,ami óriási.
Bár hozzáteszem,hogy nekem 5ajtós van és nem kombi.
A többi dologról annyit,hogy rothadásra hajlamos a küszöb és a sárvédőívek.
Az 1.8Td betegsége a levegősödés az ü.a.szűrőnél (gyári hiba),de ki lehet cserélni sokkal praktikusabb és olcsóbb megoldásra.
A másik az adagolója,ami gyárilag van benne és üzemel addig jó utána Bosch adagolóra érdemes cserélni,mert a Lucast javíttatni elég drága.
Dióhéjban ennyi.
De a pénztárcád szabja meg milyet veszel.
Sok sikert.
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
speedygonzi
Vendég
« Új hozzászólás #20536 Dátum: 2013.02.22 péntek, 10:41:21 »

Érdekes, nekem igy elsőre elég szélesnek tünt belül , de még jobban meg fogom nézni amikor legközelebb nézek mondeot.
Kicsit elgondolkoztam most, mert ha ez nem elég nagy, akkor nem tudom mi. (ami magyarorszagon elterjedt is)
Kisbuszt, vagy kisbusszeru MPV-t nem nagyon akarnék, de szükség lenne arra hogy 3 felnött és két (kis)gyerek tudjon benne utazni legalább rövidtávon, de akár néhány órát is.

Az adagolókról ránézésre el lehet dönteni melyik van benne? netán rá van irva Smiley ?

MK1-MK2 között van olyan dolog ami miatt érdemes "erőltetni" az mk2-t?
tehát mondjuk egy 1995 ös mk1 szép állapotban mivel rosszabb egy hasonló 1996-os mk2-nél? mert árban jobb.



Szia!
Ha az a terved,hogy hátra 2gyerekülés közé még egy ember beférjen akkor szerintem felejtsd el az MKII mondit.
Elől nagy,kényelmes viszont hátul nem sok helyet hagytak a tervezők ellentétben a csomagtérrel,ami óriási.
Bár hozzáteszem,hogy nekem 5ajtós van és nem kombi.
A többi dologról annyit,hogy rothadásra hajlamos a küszöb és a sárvédőívek.
Az 1.8Td betegsége a levegősödés az ü.a.szűrőnél (gyári hiba),de ki lehet cserélni sokkal praktikusabb és olcsóbb megoldásra.
A másik az adagolója,ami gyárilag van benne és üzemel addig jó utána Bosch adagolóra érdemes cserélni,mert a Lucast javíttatni elég drága.
Dióhéjban ennyi.
De a pénztárcád szabja meg milyet veszel.
Sok sikert.

Naplózva
CircusofPower86
Vendég
« Új hozzászólás #20537 Dátum: 2013.02.22 péntek, 10:46:49 »

Üdv a fórumon.
Manuálisan nem fogod tudni zárni a csomiajtót. Maximum csak kinyitni lehet vele.
Viszont úgy is kell működnie, hogy a betétet benyomod és egy kis motor elhúzza a zárnyelvet.
Ez szokott még probléma lenni a kombiknál, hogy a zárbetét mellett bemegy a kosz és nem lehet benyomni.
Viszont ezt egy kis WD40-el lehet orvosolni.
A sedan és a kombi zárbetétje nem egyforma. Tehát mindenképp kombiét kell beleraknod.
Ha szükséged van rá tudok adni kulccsal együtt.

Értem, hát ez nem jó hír. Az a gond, hogy úgy vettem, hogy a kp zár működött benne, de elég érdekesen. A szerelőim, akikhez hordom, mutatták is, hogy bele volt már nyúlva, össze-vissza szigetelőszalagozott kábelek lógtak benne, így kicserélték nekem univerzálisra, ami működik is tökéletesen....csak a csomagteret nem tudom zárni.  Sad Akkor úgy kérdezem: mi lenne a megoldás, ami kivitelezhető?
A kulcsot akármerre fordítom, nem csinál semmit, lehet, akkor ezek szerint az a baja, hogy le lett választva a központiról?
Bocsi a sok kérdésért (főleg a láma kérdésekért).
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #20538 Dátum: 2013.02.22 péntek, 11:35:29 »

Érdekes, nekem igy elsőre elég szélesnek tünt belül , de még jobban meg fogom nézni amikor legközelebb nézek mondeot.
Kicsit elgondolkoztam most, mert ha ez nem elég nagy, akkor nem tudom mi. (ami magyarorszagon elterjedt is)
Kisbuszt, vagy kisbusszeru MPV-t nem nagyon akarnék, de szükség lenne arra hogy 3 felnött és két (kis)gyerek tudjon benne utazni legalább rövidtávon, de akár néhány órát is.

Az adagolókról ránézésre el lehet dönteni melyik van benne? netán rá van irva Smiley ?

MK1-MK2 között van olyan dolog ami miatt érdemes "erőltetni" az mk2-t?
tehát mondjuk egy 1995 ös mk1 szép állapotban mivel rosszabb egy hasonló 1996-os mk2-nél? mert árban jobb.




nyugodj meg, be fog ferni a ket ules koze meg egy ember. taps
inkabb mk2 es mondeot vegyel, az mk1 bol ne vegyel 96 osnal oregebbet.
a 95 ig gondok szoktak lenni a motorter kabelezessel.
jo keresgelest!
ha talalsz valamit ami tetszik azt linkeld be, tobb szem tobbet lat alapon.
 wave
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20539 Dátum: 2013.02.22 péntek, 13:10:59 »

Értem, hát ez nem jó hír. Az a gond, hogy úgy vettem, hogy a kp zár működött benne, de elég érdekesen. A szerelőim, akikhez hordom, mutatták is, hogy bele volt már nyúlva, össze-vissza szigetelőszalagozott kábelek lógtak benne, így kicserélték nekem univerzálisra, ami működik is tökéletesen....csak a csomagteret nem tudom zárni.  Sad Akkor úgy kérdezem: mi lenne a megoldás, ami kivitelezhető?
A kulcsot akármerre fordítom, nem csinál semmit, lehet, akkor ezek szerint az a baja, hogy le lett választva a központiról?
Bocsi a sok kérdésért (főleg a láma kérdésekért).


Kulcs nélkül ki tudod nyitni a csomit úgy, hogy benyomod a zárbetétet (miközben elvileg be van zárva az autó)?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20540 Dátum: 2013.02.22 péntek, 13:17:37 »

Érdekes, nekem igy elsőre elég szélesnek tünt belül , de még jobban meg fogom nézni amikor legközelebb nézek mondeot.
Kicsit elgondolkoztam most, mert ha ez nem elég nagy, akkor nem tudom mi. (ami magyarorszagon elterjedt is)
Kisbuszt, vagy kisbusszeru MPV-t nem nagyon akarnék, de szükség lenne arra hogy 3 felnött és két (kis)gyerek tudjon benne utazni legalább rövidtávon, de akár néhány órát is.

Az adagolókról ránézésre el lehet dönteni melyik van benne? netán rá van irva Smiley ?

MK1-MK2 között van olyan dolog ami miatt érdemes "erőltetni" az mk2-t?
tehát mondjuk egy 1995 ös mk1 szép állapotban mivel rosszabb egy hasonló 1996-os mk2-nél? mert árban jobb.


Az, hogy hátul milyen kényelmesen ül egy felnőtt a két gyerekülés között függ a gyerekülések méreteitől is.
Szerintem el lehet férni. Középen ülni amúgy sem egy leányálom mert a könyöklő az ülés háttámlájába van visszahajtva és az elég kemény.
Ha nem akarsz egyterűt venni, akkor nem nagyon fogsz találni nagyobb belterű kombit.
Az, hogy benzineset veszel vagy dieselt az a te döntésed.
Itt a dieselesek azt ajánlják a benzinesek értelemszerűen a benzineset.
Mindegyiknek megvannak a maga hibái.
Az adagolót ránézésre is meg tudod ismerni, de az eladó gépek 99%-a Lucassal szerelt.
Gyárilag nem jött ki Bosch-al csak annak van az aki csináltatott bele.
Az MKI és MKII között viszonylag sok apró különbség van (Kaszni, utastér, futómű, motor stb...), amiket most nem kezdenék el felsorolni.
Anno én is vaciláltam a kettő között,de végül az MKII mellett döntöttem. Nekem speciel jobban is tetszett, de fiatalabb is és a későbbiekben jobban eladható lesz. Egy két dolog mint pl. adagoló, turbó olcsóbb az MKI-hez, de a többi alkatrésze nagyjából egy áron van.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
speedygonzi
Vendég
« Új hozzászólás #20541 Dátum: 2013.02.22 péntek, 14:09:17 »

Linket ide tegyek, vagy adokveszek környékén inkább?

elsore ezeket nézném meg. Olcsóbbak nem igazán tünnek jó vételnek. Igy maradna az átirás után tartalék.
Van most eladó fórumos dizel? nem láttam.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_clx-6552600
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx-6491237
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #20542 Dátum: 2013.02.22 péntek, 14:18:11 »

Linket ide tegyek, vagy adokveszek környékén inkább?

elsore ezeket nézném meg. Olcsóbbak nem igazán tünnek jó vételnek. Igy maradna az átirás után tartalék.
Van most eladó fórumos dizel? nem láttam.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_clx-6552600
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx-6491237

Mekkora keret van rá összesen? Én most az enyémet árulom, konkrétan:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_clx-6595479
A többihez képest annyi előnye mindenképp van, hogy teljesen pontos információkkal tudok szolgálni az állapotáról. Amit kell majd rajta idén cserélni, azok a porlasztócsúcsok, ill. a szokásos hátsó kerékív történet..
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20543 Dátum: 2013.02.22 péntek, 14:58:21 »

Linket ide tegyek, vagy adokveszek környékén inkább?

elsore ezeket nézném meg. Olcsóbbak nem igazán tünnek jó vételnek. Igy maradna az átirás után tartalék.
Van most eladó fórumos dizel? nem láttam.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_clx-6552600
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx-6491237

A 450-set én helyből meg se nézném.
A sötétkék nem tűnik rossznak, de ezeket személyesen kell megnézni és kipróbálni.
Próbálj keresni valakit aki ért hozzájuk és azzal elmenni megnézni.

Esetleg tudok egyet ajánlani.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx_surgosen_elado-6566797

Unokaöcsémé az autó. Sajnos rájött az ötperc és akar venni egy pözsó 607 3.0 V6 benzinest. Majd megbánja, de az az ő dolga.
Tavaly nyáron vette és azóta sok mindent beleraktunk.
Ilyen autókat bontok, így volt "alapanyag" amiből extrázhattuk.
Januárba cseréltük a vezérlést, vízpumpát, a főtengely szimeringet, olajat és az összes szűrőt.
Az első futómű a megvételkor lett felújítva: féltengelycsuklók, féktárcsák és betétek, lengéscsillapítók.
A hátsó féktárcsák és betétek is akkor lettek újra cserélve. Valamint rögtön kapott egy műszakit is.
Augusztusban a két küszöb és a két hátsó sárvédőív is ki lett cserélve és újra lett fényezve.
Szóval elég jó állapotban van. Gumikat kell majd venni rá mert azok kopottak.
Ha érdekel akkor hívd fel és beszélj vele.
Amennyire be van gajdulva még fog is engedni belőle "bőven".
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 péntek, 15:05:37 írta Viló » Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
speedygonzi
Vendég
« Új hozzászólás #20544 Dátum: 2013.02.22 péntek, 15:37:49 »

Igazából az az árkategória amiben gondolkozok az a 350-450 közötti vételár ezért nézegetek ilyen 4-500 között.

Én is egy először egy V6 mondeóba szerettem bele, de én nyúl vagyok bevállalni. Inkább egy lomhább TD, de talán biztosabb.


Mekkora keret van rá összesen? Én most az enyémet árulom, konkrétan:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_clx-6595479
A többihez képest annyi előnye mindenképp van, hogy teljesen pontos információkkal tudok szolgálni az állapotáról. Amit kell majd rajta idén cserélni, azok a porlasztócsúcsok, ill. a szokásos hátsó kerékív történet..
Naplózva
speedygonzi
Vendég
« Új hozzászólás #20545 Dátum: 2013.02.22 péntek, 15:42:10 »

A 450-set én helyből meg se nézném.
A sötétkék nem tűnik rossznak, de ezeket személyesen kell megnézni és kipróbálni.
Próbálj keresni valakit aki ért hozzájuk és azzal elmenni megnézni.

Esetleg tudok egyet ajánlani.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx_surgosen_elado-6566797

Unokaöcsémé az autó. Sajnos rájött az ötperc és akar venni egy pözsó 607 3.0 V6 benzinest. Majd megbánja, de az az ő dolga.
Tavaly nyáron vette és azóta sok mindent beleraktunk.
Ilyen autókat bontok, így volt "alapanyag" amiből extrázhattuk.
Januárba cseréltük a vezérlést, vízpumpát, a főtengely szimeringet, olajat és az összes szűrőt.
Az első futómű a megvételkor lett felújítva: féltengelycsuklók, féktárcsák és betétek, lengéscsillapítók.
A hátsó féktárcsák és betétek is akkor lettek újra cserélve. Valamint rögtön kapott egy műszakit is.
Augusztusban a két küszöb és a két hátsó sárvédőív is ki lett cserélve és újra lett fényezve.
Szóval elég jó állapotban van. Gumikat kell majd venni rá mert azok kopottak.
Ha érdekel akkor hívd fel és beszélj vele.
Amennyire be van gajdulva még fog is engedni belőle "bőven".

köszi a tippet.
megmondom őszintén én skippeltem ezt a hirdetést. Nincs is a szomszédban, de a hatalmas alufelni és a hűtőmaszk miatt azt mondtam hogy ez nem az én autóm Smiley én szeretem a ballonos gumikat, azok olyan kényelmesek Smiley

egy barátom megigérte hogy eljön velem megnézni néhány autót, csak nehéz kirángatni a műhelyből. ezért kérek segitséget azért hogy feleslegesen ne rángassam el -pláne messzire - egy tapasztaltattabak számára már hirdetés alapján kiszürt autóhoz.

köszi,
speedy
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20546 Dátum: 2013.02.22 péntek, 18:08:23 »

Üdv Makker! eplus2



Szerencsémre van itthon egy pár bontott rugó tartaléknak. Cheesy


megint egy jó konstrukciót csesztek szét, és ilyen baromságok történnek miatta
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #20547 Dátum: 2013.02.22 péntek, 18:09:33 »

Ha cserélem az injektoron a tömítőgyűrűket, elég a 200fokig hőálló?
Van rajta egy műanyag gyűrű is amivel felfekszik, ilyet hol lehet kapni hozzá?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20548 Dátum: 2013.02.22 péntek, 18:16:27 »

Én is egy először egy V6 mondeóba szerettem bele, de én nyúl vagyok bevállalni. Inkább egy lomhább TD, de talán biztosabb.

Nah majd mindjárt jönnek a V6-ososok és kapsz, hogy miért nem azt veszel...  eplus2 vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20549 Dátum: 2013.02.22 péntek, 18:18:06 »

megint egy jó konstrukciót csesztek szét, és ilyen baromságok történnek miatta
jaja... szomoru1
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 409 410 [411] 412 413 414 415 416 417 418 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.