Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 01:30:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 406 407 408 409 410 411 412 [413] 414 415 416 417 418 419 420 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745815 alkalommal)
0 Felhasználó és 65 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20600 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:21:31 »

az első ezzel kapcsolatos megnyilvánulásod úgy kezdődött, hogy megerősítést kérek.
erre ki válaszolt? és mit?
józan paraszti ésszel logikusnak tűnt a diag és a következtetés. ennyit tudtam hozzátenni.
de mivel nem az volt a hiba, elvérzett a történet. de beláthatod, hogy erről nem én tehetek...
az hogy nem tudtam a választ a kérdésedre, én kérek elnézést.
most kimegyek az udvarra és megkövezem magam...

Azért ne kövezd magad, inkább azért ahogyan, és amilyen stílusban velem beszéltél. Egyébként általánosságban írtam, egyáltalán miért vetted magadra? Közben azért rá jöttem ha lehúzod a csatit pl, maf, lambda, és megjavul az nem azért van mert megtaláltuk a hiba okát. inkább csak vész üzembe kapcsolt az ecu, és alapéretékekkel számolva szépen, vagy csak szebben jár. De ezt kérdeztem is hogy azért jár szépen, vagy azért?!, senki nem írt. Amit írtam vegyük úgy, senkire nem értettem wave
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20601 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:27:44 »

Bocsánat, de későn érkeztem. Most akkor mi volt a hiba és hogyan lett meg? Mert így a törlések után ez nem derül ki.... Roll Eyes
Viszont engem érdekelne. nyes

Érdekes, hogy ma mindent kimértem (amit lehet) csak egy, vagyis két szenzort nem  hehe cps (impulzus jeladó) mind kettő alig mutat ellenállást, az előírthoz képest. Egyébként logikus is a tünet, mind kettő felel a szikráért, és befecskendezésért. Mikor lehúztam a mafról a csatit ezért lett jó  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20602 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:28:15 »

Azért ne kövezd magad, inkább azért ahogyan, és amilyen stílusban velem beszéltél. Egyébként általánosságban írtam, egyáltalán miért vetted magadra? Közben azért rá jöttem ha lehúzod a csatit pl, maf, lambda, és megjavul az nem azért van mert megtaláltuk a hiba okát. inkább csak vész üzembe kapcsolt az ecu, és alapéretékekkel számolva szépen, vagy csak szebben jár. De ezt kérdeztem is hogy azért jár szépen, vagy azért?!, senki nem írt. Amit írtam vegyük úgy, senkire nem értettem wave
azon gurult el a gyógyszerem, hogy ha nem tudja senki a választ, akkor kapja be mindenki. nem ezt írtad, de a lényege ez volt.
a te hibád is tipikusan olyan, ami egy csomó dologtól lehet. ha végigjátszod a rossz alapjárat kézikönyvét sem biztos, hogy megoldod. nem 2 éve van mondeo a sheggem alatt, de nekem még soha nem volt sem maf, sem lambda problémám. vákuum rendszerrel már volt. kontakt hibákból adódó copás szintén. futómű és kaszni munkákat csináltam. ezekben van saját tapasztalatom. a többi problémával kapcsolatban a logikára és az itt olvasottakra tudok hagyatkozni.
a stílusom valóban nem volt megfelelő, de talán azért vettem magamra, mert más nem szólt hozzá a problémádhoz...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20603 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:35:34 »

Érdekes, hogy ma mindent kimértem (amit lehet) csak egy, vagyis két szenzort nem  hehe cps (impulzus jeladó) mind kettő alig mutat ellenállást, az előírthoz képest. Egyébként logikus is a tünet, mind kettő felel a szikráért, és befecskendezésért. Mikor lehúztam a mafról a csatit ezért lett jó  smile

Értem. Arról tudnék mesélni. Ha felcseréled a csatijukat, akkor nem indul az autó. Már "kipróbáltam". Bár én úgy gondoltam, hogy ha azok nem jók, akkor nem is járhat a motor.

Fiestán (az sor4) jártam már így. CPS behalt, motor nem indult többé. wow1

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20604 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:36:28 »

Közben találtam is egy cikket, igaz nem mondeo, de a tünet ugyan az. Egyébként azért nem mértem rá, mert ha ez a jeladó teljesen rossz akkor melegen már besem indul, de az enyém még mutat némi ellenállást.... ilyen létezik? ezek szerint igen, bár ennél az autónál már nem lepődök meg semmin  Cheesy
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/05/07/harom_kozepkoru_nemet_ur/
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20605 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:37:37 »

Értem. Arról tudnék mesélni. Ha felcseréled a csatijukat, akkor nem indul az autó. Már "kipróbáltam". Bár én úgy gondoltam, hogy ha azok nem jók, akkor nem is járhat a motor.

Fiestán (az sor4) jártam már így. CPS behalt, motor nem indult többé. wow1



Na ezaz, én ezért nem mértem rá! falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20606 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:39:29 »

Na ezaz, én ezért nem mértem rá! falbav

Én meg ezért nem mondtam a megoldást. hehe vigyor3
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20607 Dátum: 2013.03.02 szombat, 00:35:08 »

Én meg ezért nem mondtam a megoldást. hehe vigyor3

 Undecided hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20608 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 14:08:09 »

ha valakinek gondja van a másikkal rendezze le pü-ben, vagy élőben, de inni minden ilyen törölve lesz wave

Há' b@zmeg... Most nem tudok visszaolvasni egy "barátokközt" témát... Gonosz vagy !  nyes eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20609 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:44:18 »

Há' b@zmeg... Most nem tudok visszaolvasni egy "barátokközt" témát... Gonosz vagy !  nyes eplus2
tudtam, hogy te is csak ezért jársz ide hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20610 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:29:52 »

tudtam, hogy te is csak ezért jársz ide hehe
vigyor3 taps
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
banyuska75
Vendég
« Új hozzászólás #20611 Dátum: 2013.03.05 kedd, 17:48:36 »

Üdvözletem!
Rátaláltam erre a kis klubra,és szeretnék érdeklődni pár dologgal kapcsolatban.Hátha valaki rutinos Mondeo felhasználó tud segíteni. worship
Átvettük a szomszéd Mondeoját (Turnier 2.0 Ghia kombi),mivel 3 gyerek,gondoltuk jó lesz nekünk  vigyor3
Ámde sorra jönnek elő a dolgok,párom ott tart,hogy kiviszi a határba,és lángra lobbantja.A volt tulaj kint dolgozik a németeknél,nem nagyon tudjuk megkérdezni ezekről a problémákról.Ő nem nagyon szerelgette,csak járt vele.
Problémáink,amikre,ha valaki tudja a segítő válaszokat,megköszönném:2 riasztó van benne.1 sima,és 1 immobiliser.Ha a riasztót rátesszük,egy idő után el kezd veszettül riasztani.(itt gondoltunk kábeltörésre,kontakt hibára)A párom már átnézte a biztosíték táblát,újra rakta,ahova kellett,illetve lehetett kontakt spray.Továbbra is csinálja.Ezek után CSAK bezártuk kulccsal,nem a távirányítóval.Igen ám,de 2 nap nem használat után,úgy lemerült az aksi,hogy semmit nem lehetett vele kezdeni,nuku ajtónyitás,stb......ma már profik vagyunk a kis kocsink feltörésében.(eddig 2x kellett ezt eljátszanunk,nem nehéz 5 perc  nyes )És itt merült fel az a kérdés,hogy ilyenkor miért nem tudjuk a kulccsal az ajtókat nyitni?Ma apósom befizetett egy átvizsgálásra,vagy nem tudom mire,mert úgy felidegelt a párom,nem is értettem...........csak annyit,hogy elvileg az akku visszatölt rendesen.De após azért vett 1 új akkut,mert szerinte az a rossz  Roll Eyes A párom ott vesztette el a türelmét,hogy a szervízből elhozta,és rátette a kormányzárat,majd negyed óra küszködés után sikerült nagy nehezen beindítania.Ezt eddig nem csinálta.És elmondása alapján szórakozni kell az indítókulccsal,nehezen tud gyújtást adni rá.Szóval ezekre,ha valaki valami okosat tudna mondani......esetleg milyen alkatrészt nézzünk meg jobban.Mit kell esetleg cserélni...........vagy valami,mert így sajna meg kell válnunk tőle....pedig én nagyon szeretem  rinya Előre is köszönöm  integet2
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #20612 Dátum: 2013.03.05 kedd, 18:12:32 »

Féltengely törés köszönts be had öltözzek fel ünneplőbe!  hehe

Na megint probléma van.. kigondolta volna. Azt szeretném megkérdezni hogy féltengely és féltengely között van különbség? Gondolok itt olyanra hogy 1.8-as benzinesre rámegy-e a V6-osé vagy a TD-é, MK1- MK2 között van-e különbség.

Szerelőm azt mondta hogy komplett baloldali féltengelyt kell cserélni mert magát a rudat nem adja senki.
Beírom majd a keres-kínál topicba is hogy erre lenne szükségem, de esetleg valakinek nincsen jó állapotú eladó baloldali féltengelye?

Előre is kösz!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20613 Dátum: 2013.03.05 kedd, 18:48:55 »

Féltengely törés köszönts be had öltözzek fel ünneplőbe!  hehe

Na megint probléma van.. kigondolta volna. Azt szeretném megkérdezni hogy féltengely és féltengely között van különbség? Gondolok itt olyanra hogy 1.8-as benzinesre rámegy-e a V6-osé vagy a TD-é, MK1- MK2 között van-e különbség.

Szerelőm azt mondta hogy komplett baloldali féltengelyt kell cserélni mert magát a rudat nem adja senki.
Beírom majd a keres-kínál topicba is hogy erre lenne szükségem, de esetleg valakinek nincsen jó állapotú eladó baloldali féltengelye?

Előre is kösz!

Hali nekem van  Cool , mennyit adsz érte? dobj egy privit. egyébként jó hozzá mind, csak akkor kompletten kell cserélni az egészet. Pl: 1.8 benzines rúdjára nem tudod rátenni a v6 csuklóit...... vagy fordítva.... Vezető oldaliról beszélünk igaz? mert jobb bal attól függ honnan nézed.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #20614 Dátum: 2013.03.05 kedd, 21:43:47 »

Féltengely törés köszönts be had öltözzek fel ünneplőbe!  hehe

Na megint probléma van.. kigondolta volna. Azt szeretném megkérdezni hogy féltengely és féltengely között van különbség? Gondolok itt olyanra hogy 1.8-as benzinesre rámegy-e a V6-osé vagy a TD-é, MK1- MK2 között van-e különbség.

Szerelőm azt mondta hogy komplett baloldali féltengelyt kell cserélni mert magát a rudat nem adja senki.
Beírom majd a keres-kínál topicba is hogy erre lenne szükségem, de esetleg valakinek nincsen jó állapotú eladó baloldali féltengelye?

Előre is kösz!

Végülis, akad.. csak van ráépítve egy egész autó  hehe
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
siky
Vendég
« Új hozzászólás #20615 Dátum: 2013.03.06 szerda, 11:40:29 »

Üdvözletem!
Rátaláltam erre a kis klubra,és szeretnék érdeklődni pár dologgal kapcsolatban.Hátha valaki rutinos Mondeo felhasználó tud segíteni. worship
Átvettük a szomszéd Mondeoját (Turnier 2.0 Ghia kombi),mivel 3 gyerek,gondoltuk jó lesz nekünk  vigyor3
Ámde sorra jönnek elő a dolgok,párom ott tart,hogy kiviszi a határba,és lángra lobbantja.A volt tulaj kint dolgozik a németeknél,nem nagyon tudjuk megkérdezni ezekről a problémákról.Ő nem nagyon szerelgette,csak járt vele.
Problémáink,amikre,ha valaki tudja a segítő válaszokat,megköszönném:2 riasztó van benne.1 sima,és 1 immobiliser.Ha a riasztót rátesszük,egy idő után el kezd veszettül riasztani.(itt gondoltunk kábeltörésre,kontakt hibára)A párom már átnézte a biztosíték táblát,újra rakta,ahova kellett,illetve lehetett kontakt spray.Továbbra is csinálja.Ezek után CSAK bezártuk kulccsal,nem a távirányítóval.Igen ám,de 2 nap nem használat után,úgy lemerült az aksi,hogy semmit nem lehetett vele kezdeni,nuku ajtónyitás,stb......ma már profik vagyunk a kis kocsink feltörésében.(eddig 2x kellett ezt eljátszanunk,nem nehéz 5 perc  nyes )És itt merült fel az a kérdés,hogy ilyenkor miért nem tudjuk a kulccsal az ajtókat nyitni?Ma apósom befizetett egy átvizsgálásra,vagy nem tudom mire,mert úgy felidegelt a párom,nem is értettem...........csak annyit,hogy elvileg az akku visszatölt rendesen.De após azért vett 1 új akkut,mert szerinte az a rossz  Roll Eyes A párom ott vesztette el a türelmét,hogy a szervízből elhozta,és rátette a kormányzárat,majd negyed óra küszködés után sikerült nagy nehezen beindítania.Ezt eddig nem csinálta.És elmondása alapján szórakozni kell az indítókulccsal,nehezen tud gyújtást adni rá.Szóval ezekre,ha valaki valami okosat tudna mondani......esetleg milyen alkatrészt nézzünk meg jobban.Mit kell esetleg cserélni...........vagy valami,mert így sajna meg kell válnunk tőle....pedig én nagyon szeretem  rinya Előre is köszönöm  integet2
Először is üdvözlet a Klubban!  integet2

Az immobiliser nem riasztó, annak csak annyi a dolga, hogy figyelje, hogy a gyári kulccsal indítod e be a kocsit és letiltsa az indítást, ha nem.
A gyári riasztónak olyan hangja van, mintha szakaszosan nyomnád a dudát, az utángyártottnak bármilyen lehet.
A slusszkulcs hajlamos elkopni, és akkor nehezebben lehet elforgatni a gyújtáskapcsolóban.
Azt, hogy lemerült akksinál miért nem tudod kulccsal nyitni az ajtót nem tudom, de majd biztos jönnek nálam okosabbak akik megmondják  Wink
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20616 Dátum: 2013.03.07 csütörtök, 22:18:01 »

Valaki használt már Hellás alapjárati motort? Vagy ebből is csak gyárit érdemes venni? Nem mindegy hogy 30 vagy 17ezret kell kiadni érte..
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20617 Dátum: 2013.03.07 csütörtök, 22:21:47 »

Valaki használt már Hellás alapjárati motort? Vagy ebből is csak gyárit érdemes venni? Nem mindegy hogy 30 vagy 17ezret kell kiadni érte..
A Hella nem egy rossz márka, én azt venném 17-ért.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20618 Dátum: 2013.03.08 péntek, 00:04:27 »

A Hella nem egy rossz márka, én azt venném 17-ért.  wave

Szerintem sem lehet rossz. Egyébként a múltkori gondom megoldódott a jeladók cseréje után, szépen jár, nem dadog, nem hagy ki stb.... Viszont van egy új gond, csak hogy ne unatkozzak  hehe Alapjárat 1500, nagy nehezen lemegy 1100-ra, majd ha megpöccintem a gázt ismét 1500 levele elindulok kinyomom a kuplungot az alapjárat felmegy 3000-re néha tiltásig kúszik fel  taps (kínomba)
megállok *** lassan lemegy 1500-ra, a hűtővíz persze közben szépen melegszik.... országúton ötödikben simán tartja a 100-at (nincs tempomatom) másodikban pedig simán padlóig kihúzatja magát hehe +  egyáltalán nem ciki mikor megállok a pirosnál, az autó meg pörög 5000-en. fingom sincs mit basszak vele Cheesy elviszem hiba olvasásra, de az még kérdés mikor kerülök sorra. Elvileg ezzel kellene dolgozni járnom. eplus2

Amiket ma cseréltem vss, bontott alapjárati motor, szerintem ez pocsékabb mint amit kiszedtem, legalábbis ránézésre, bár rosszabb nem lett tőle....
Ezeket pár napja, légtömegmérő, lambda, Potenciométer...
Köbö 2 hónapja az összes vákum cső, karter vissza vezető cső..... 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #20619 Dátum: 2013.03.08 péntek, 01:01:19 »

A párom ott vesztette el a türelmét,hogy a szervízből elhozta,és rátette a kormányzárat,majd negyed óra küszködés után sikerült nagy nehezen beindítania.Ezt eddig nem csinálta.És elmondása alapján szórakozni kell az indítókulccsal,nehezen tud gyújtást adni rá.Szóval ezekre,ha valaki valami okosat tudna mondani......esetleg milyen alkatrészt nézzünk meg jobban.Mit kell esetleg cserélni...........vagy valami,mert így sajna meg kell válnunk tőle....pedig én nagyon szeretem  rinya Előre is köszönöm  integet2

keresnetek kell egy rendes szerelot aki ert a mondikhoz.
riasztost, vagy normal villamossagit.
az inditokulcs valoszinuleg kopott, es valoszinuleg mar cserelve volt azert nem nyitja az ajtot, lehet ki kell cserelni a zarbeteteket.
es ne adjatok el az autot bagatell hibak miatt!
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20620 Dátum: 2013.03.08 péntek, 08:15:11 »

Szerintem sem lehet rossz. Egyébként a múltkori gondom megoldódott a jeladók cseréje után, szépen jár, nem dadog, nem hagy ki stb.... Viszont van egy új gond, csak hogy ne unatkozzak  hehe Alapjárat 1500, nagy nehezen lemegy 1100-ra, majd ha megpöccintem a gázt ismét 1500 levele elindulok kinyomom a kuplungot az alapjárat felmegy 3000-re néha tiltásig kúszik fel  taps (kínomba)
megállok *** lassan lemegy 1500-ra, a hűtővíz persze közben szépen melegszik.... országúton ötödikben simán tartja a 100-at (nincs tempomatom) másodikban pedig simán padlóig kihúzatja magát hehe +  egyáltalán nem ciki mikor megállok a pirosnál, az autó meg pörög 5000-en. fingom sincs mit basszak vele Cheesy elviszem hiba olvasásra, de az még kérdés mikor kerülök sorra. Elvileg ezzel kellene dolgozni járnom. eplus2

Amiket ma cseréltem vss, bontott alapjárati motor, szerintem ez pocsékabb mint amit kiszedtem, legalábbis ránézésre, bár rosszabb nem lett tőle....
Ezeket pár napja, légtömegmérő, lambda, Potenciométer...
Köbö 2 hónapja az összes vákum cső, karter vissza vezető cső..... 

Tádáámm.

http://www.contour.org/ceg-vb/showthread.php?47435-Beginners-How-To-Throttle-Hang-Fix

Sor4-nél is működik, csak a lik méretét kell variálni. wave
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #20621 Dátum: 2013.03.08 péntek, 10:49:43 »

Szerintem sem lehet rossz. Egyébként a múltkori gondom megoldódott a jeladók cseréje után, szépen jár, nem dadog, nem hagy ki stb.... Viszont van egy új gond, csak hogy ne unatkozzak  hehe Alapjárat 1500, n 
Szia!
Nekem hasonló gondom volt nemrég, kiszőrösödött a gázbovdenem, és nem engedte vissza a pedált. Vettem utángyártottat, iszonyat xopás berakni, mert a rajta lévő gumik sokkal keményebbek, mint a gyári, így a karosszériába és a gázpedálba úgy kellett belepajszerolni, ütni, fogóval bepréselni, anyázni.
Azóta "vaj" a pedál
Egy próbát megér.
Ez egyébként akkor jött elő, amikor a 2-3ezer f/p közötti rángatás is bejött. Na arra végül meglepő megoldás született. Nagynehezen kidobott egy lambda hibakódot a gép. Vettem másikat, aláfeküdtem,hogy kivegyem és kiderült, hogy csak az egyik kábel szakadt el. Nade ettől még nem kellett volna rángatnia. Csakhogy a leszakadt kábel hozzáért a kipufugóhoz és generált egy 1,2 Voltos lambda jelet, amit az ecu gazdagnak értelmezett, így szegényített jócskán, az autó meg nem győzőtt rángatni.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20622 Dátum: 2013.03.08 péntek, 11:35:07 »

Tádáámm.

http://www.contour.org/ceg-vb/showthread.php?47435-Beginners-How-To-Throttle-Hang-Fix

Sor4-nél is működik, csak a lik méretét kell variálni. wave

Angolból nem vagyok nyerő Undecided de jól látom hogy karter szívócsövét szabályozza le? próbáltam hogy befogom a végét de nem változott semmi Undecided

Szia!
Nekem hasonló gondom volt nemrég, kiszőrösödött a gázbovdenem, és nem engedte vissza a pedált. Vettem utángyártottat, iszonyat xopás berakni, mert a rajta lévő gumik sokkal keményebbek, mint a gyári, így a karosszériába és a gázpedálba úgy kellett belepajszerolni, ütni, fogóval bepréselni, anyázni.
Azóta "vaj" a pedál
Egy próbát megér.
Ez egyébként akkor jött elő, amikor a 2-3ezer f/p közötti rángatás is bejött. Na arra végül meglepő megoldás született. Nagynehezen kidobott egy lambda hibakódot a gép. Vettem másikat, aláfeküdtem,hogy kivegyem és kiderült, hogy csak az egyik kábel szakadt el. Nade ettől még nem kellett volna rángatnia. Csakhogy a leszakadt kábel hozzáért a kipufugóhoz és generált egy 1,2 Voltos lambda jelet, amit az ecu gazdagnak értelmezett, így szegényített jócskán, az autó meg nem győzőtt rángatni.
Üdv


Nem tudom hallod, nézegettem  a pillangót húzgáltam neki a gázt, de azonnal vissza ugrik a helyére  Undecided
Köszönöm mind két hozzászólást  integet2 megnézem azért smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20623 Dátum: 2013.03.08 péntek, 11:40:41 »

Angolból nem vagyok nyerő Undecided de jól látom hogy karter szívócsövét szabályozza le? próbáltam hogy befogom a végét de nem változott semmi Undecided

Nem, az alapjárati motorra menő csövet szűkíti le. A hiba okozója ugyanis az, hogy túl sok levegőt adtak neki gyárilag, amit csak ideig-óráig bír kordában tartani az IACV, aztán megbolondul tőle. A szűkítő behelyezése után az alapjárati is magára talált azonnal, azóta semmi felpörgés nincs nálam egyik alapjárati motorral sem. Pedig van 3 is. taps
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20624 Dátum: 2013.03.08 péntek, 11:53:09 »

Nem, az alapjárati motorra menő csövet szűkíti le. A hiba okozója ugyanis az, hogy túl sok levegőt adtak neki gyárilag, amit csak ideig-óráig bír kordában tartani az IACV, aztán megbolondul tőle. A szűkítő behelyezése után az alapjárati is magára talált azonnal, azóta semmi felpörgés nincs nálam egyik alapjárati motorral sem. Pedig van 3 is. taps

 IACV az mi?  de nem tudom ennél hogyan megoldható ez, az alapjárti motorra nem csatlakozik cső Undecided
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20625 Dátum: 2013.03.08 péntek, 11:56:54 »

IACV az mi?  de nem tudom ennél hogyan megoldható ez, az alapjárti motorra nem csatlakozik cső Undecided

Az maga az alapjárati motor.  wave

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20626 Dátum: 2013.03.08 péntek, 12:02:49 »

Az maga az alapjárati motor.  wave



köszi, na ezt is meg tudtuk nyes egyébként valószínű ez a megoldás segíteni, de nálam ezt nem lehet megoldani  falbav azt nem tudod véletlen hogy zárt állapotban ha belefújok az egyik lyukba akkor a másik lyukon szabad át engedni-e levegőt? vagy a szelepnek kopra záródnia kellene? mert az enyém ereszt, de még új nem volt a kezemben sosem, így nem tudom.....
Az alapjáratira gondolok ha a kezemben van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.08 péntek, 12:09:50 írta Kalap ur » Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #20627 Dátum: 2013.03.08 péntek, 21:49:29 »

Angolból nem vagyok nyerő Undecided de jól látom hogy karter szívócsövét szabályozza le? próbáltam hogy befogom a végét de nem változott semmi Undecided

Nem tudom hallod, nézegettem  a pillangót húzgáltam neki a gázt, de azonnal vissza ugrik a helyére  Undecided
Köszönöm mind két hozzászólást  integet2 megnézem azért smile
ASR hiba? amennyiben van a gépedben, és persze ha a korábbi fajta, ahol külön motor csinálja a műsort.
Bár lehet, hogy az pluszban húzni nem tud, max megereszteni.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20628 Dátum: 2013.03.08 péntek, 21:58:40 »

Nem tudom hallod, nézegettem  a pillangót húzgáltam neki a gázt, de azonnal vissza ugrik a helyére  Undecided
Köszönöm mind két hozzászólást  integet2 megnézem azért smile
ha a bowden szorul, attól a pillangó még tökéletesen működik...
úgy kellene megnézned(pedállal gázadásnál) mikor fennakad, hogy a feszes bowden miatt nem megy le az alapjáratod, vagy más miatt.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20629 Dátum: 2013.03.08 péntek, 23:37:35 »

ASR hiba? amennyiben van a gépedben, és persze ha a korábbi fajta, ahol külön motor csinálja a műsort.
Bár lehet, hogy az pluszban húzni nem tud, max megereszteni.

Van benne, de teljesen halott az egész, világít is a műszerfalon a lámpa hogy nem müxik,  a nepper ügyesen kivette belőle az izzót, aztán mikor ledesítettem még a nyáron észre vettem hiányzik. Na gyorsan pótoltam,  azóta világit szépen hehe mert lusta voltam szétszedni  eplus2

ha a bowden szorul, attól a pillangó még tökéletesen működik...
úgy kellene megnézned(pedállal gázadásnál) mikor fennakad, hogy a feszes bowden miatt nem megy le az alapjáratod, vagy más miatt.
Ez igaz,de pörgő motornál is alaphelyzetben áll a pillangó  Undecided Viszont ma délutánra megjavult az autó  falbav  teljesen  Undecided kiérti. Tegnap kétszer vettem le, meg tettem fel az alapjárati motort, mindkétszer kipucoltam megolajoztam de nem lett jó. Lehet ma délutánra hatott az olajzás? Közben olvasgattam a ford fórumot +a fókát, jó dolog ez a tisztítósdi de csak átmeneti megoldás..... végleges eredményt az új hoz. A hellátol búcsúzhatok nincs raktáron, "ha van a beszállítónál 3-4hét" ha nincs még több... 

Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20630 Dátum: 2013.03.09 szombat, 01:10:24 »

Viszont van egy új gond, csak hogy ne unatkozzak  hehe Alapjárat 1500, nagy nehezen lemegy 1100-ra, majd ha megpöccintem a gázt ismét 1500 levele elindulok kinyomom a kuplungot az alapjárat felmegy 3000-re néha tiltásig kúszik fel  taps (kínomba)
megállok *** lassan lemegy 1500-ra, a hűtővíz persze közben szépen melegszik.... országúton ötödikben simán tartja a 100-at (nincs tempomatom) másodikban pedig simán padlóig kihúzatja magát hehe +  egyáltalán nem ciki mikor megállok a pirosnál, az autó meg pörög 5000-en.

Amikor ezt a hibát produkálta, nem volt eső, csapadék, pocsolya, motormosás, ilyesmi?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20631 Dátum: 2013.03.09 szombat, 10:28:22 »

Amikor ezt a hibát produkálta, nem volt eső, csapadék, pocsolya, motormosás, ilyesmi?

Nem, sőt a nagy melegbe kezdődött  Undecided mire gondolsz egyébként?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #20632 Dátum: 2013.03.09 szombat, 16:09:58 »

Helo.

Érdeklődnék hogy, a mondeora milyen alufelnik mennek fel. Kinéztem egy 15"-os 5 küllőset, ET száma 35, 5x108, de a furatot nem tudja megmondani a gyerek, azt mondta egy escorton voltak fennt. 15e Ft-ot kér értük egyben gumikkal. Vagy ha van valakinek eladó 15-16" alufelni garnitúrája olyan 20e ft-ig akár gumi nélkül, akkor érdekel....
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20633 Dátum: 2013.03.09 szombat, 16:20:33 »

Nem, sőt a nagy melegbe kezdődött  Undecided mire gondolsz egyébként?

Nekem egyszer volt olyan, az MKII-nél, hogy Olaszországban hatalmas esőben (állt az úton a víz), felverte a blokkhoz a vizet és ott csinált valami kontakt hibát, ami miatt fenn akadt a gáz.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20634 Dátum: 2013.03.09 szombat, 22:14:54 »

Helo.

Érdeklődnék hogy, a mondeora milyen alufelnik mennek fel. Kinéztem egy 15"-os 5 küllőset, ET száma 35, 5x108, de a furatot nem tudja megmondani a gyerek, azt mondta egy escorton voltak fennt. 15e Ft-ot kér értük egyben gumikkal. Vagy ha van valakinek eladó 15-16" alufelni garnitúrája olyan 20e ft-ig akár gumi nélkül, akkor érdekel....
4x108 kell. vagy félreírta, vagy kamuzik, hogy escorton volt. a középfurat 63,3. ha nagyobb az nem túl nagy gáz, lehet kapni hozzá gyűrűt, de kisebb ne legyen. nekem is van egy garnitúra, de az gumi nélkül lenne 20 rugó. szerkezetileg nagyon jó állapotú, de festeni kellene. 4x108 7*15col ET35 fehér sok küllős
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #20635 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 06:18:23 »

4x108 kell. vagy félreírta, vagy kamuzik, hogy escorton volt. a középfurat 63,3. ha nagyobb az nem túl nagy gáz, lehet kapni hozzá gyűrűt, de kisebb ne legyen. nekem is van egy garnitúra, de az gumi nélkül lenne 20 rugó. szerkezetileg nagyon jó állapotú, de festeni kellene. 4x108 7*15col ET35 fehér sok küllős
sry elírtam. igen 4x108-asok, és escorton voltak, akkor felmegy rá? A felnik érdekelnének, ha nem sok küllős lenne. nekem jobban tetszik a ritkább.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.10 vasárnap, 06:22:19 írta layzi » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20636 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 07:31:37 »

sry elírtam. igen 4x108-asok, és escorton voltak, akkor felmegy rá? A felnik érdekelnének, ha nem sok küllős lenne. nekem jobban tetszik a ritkább.
7 col szélességig elfér
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20637 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 08:14:46 »

Sziasztok! MK2 Ghia kombi-val kapcsolatban érdeklődnék, többnyire elektromos dolgokra. Ahogy néztem a kábelkorbácsot, úgy tűnik minden be van kábelezve. A terveim között szerepel a kettő hátsó ablak elektromossá tétele, ott elvben nincsen nagy baj, bal első ajtó kábelkorbács, bal hátsó és jobb hátsó kábelkorbács, mechanikák és kapcsolók és stb... A többi tervem a tempomat és esetleg a TCS. A leírásokat böngészve a tempomat megoldható, csak nem tudom egyértelműen hogy ha be van kábelezve mi kell a tempomat kiépítéséhez. A TCS nekem még érdekesebb, nem egészen értem azt hogy mit is csinál tulajdonképpen. Hogy a kipörgő kereket lassítja-e vagy kompletten a kihajtást, tehát mindkettő hajtott kereket. A váltóm manuális. A TCS-nél a kapcsolót már beleraktam, a visszajelzőt is a ledesítés kapcsán. Kérdés hogy mit hogyan és hová kellene beépíteni. Nem néztem még, hogy a lámpamosó kábele ott lóg-e a tartály mellett, mert ha igen, akkor azt is megcsinálnám. Ahhoz valami pluszt kell-e beépíteni, relét vagy bármit, vagy az megoldott másfelől, mert ugye elvileg akkor mos lámpát ha be van kapcsolva a világítás. A rádiós távirányítós kulcs kapcsán lett még egy ötletem, hogy tudja-e a kp-i vezérlője a 3 gombos kulcsot kezelni? Mert a jelenlegi két gombos kulcsal a kettős zárás működik, nyitásnál a vezető oldali ajtó nyílik és a csomagtér, tehát a gyári leírásnak megfelelően. Kérdés hogy a csomagtérnyitós kulcs használható-e? Feleslegesen nem áldozok rá pénzt. Tudtok nekem ezekben a kérdésekben segíteni? Köszi! Üdv: Zoli
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #20638 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 08:43:04 »

Sziasztok! MK2 Ghia kombi-val kapcsolatban érdeklődnék, többnyire elektromos dolgokra. Ahogy néztem a kábelkorbácsot, úgy tűnik minden be van kábelezve. A terveim között szerepel a kettő hátsó ablak elektromossá tétele, ott elvben nincsen nagy baj, bal első ajtó kábelkorbács, bal hátsó és jobb hátsó kábelkorbács, mechanikák és kapcsolók és stb... A többi tervem a tempomat és esetleg a TCS. A leírásokat böngészve a tempomat megoldható, csak nem tudom egyértelműen hogy ha be van kábelezve mi kell a tempomat kiépítéséhez. A TCS nekem még érdekesebb, nem egészen értem azt hogy mit is csinál tulajdonképpen. Hogy a kipörgő kereket lassítja-e vagy kompletten a kihajtást, tehát mindkettő hajtott kereket. A váltóm manuális. A TCS-nél a kapcsolót már beleraktam, a visszajelzőt is a ledesítés kapcsán. Kérdés hogy mit hogyan és hová kellene beépíteni. Nem néztem még, hogy a lámpamosó kábele ott lóg-e a tartály mellett, mert ha igen, akkor azt is megcsinálnám. Ahhoz valami pluszt kell-e beépíteni, relét vagy bármit, vagy az megoldott másfelől, mert ugye elvileg akkor mos lámpát ha be van kapcsolva a világítás. A rádiós távirányítós kulcs kapcsán lett még egy ötletem, hogy tudja-e a kp-i vezérlője a 3 gombos kulcsot kezelni? Mert a jelenlegi két gombos kulcsal a kettős zárás működik, nyitásnál a vezető oldali ajtó nyílik és a csomagtér, tehát a gyári leírásnak megfelelően. Kérdés hogy a csomagtérnyitós kulcs használható-e? Feleslegesen nem áldozok rá pénzt. Tudtok nekem ezekben a kérdésekben segíteni? Köszi! Üdv: Zoli

TCS: ha érzi, hogy kipörög a kerék, akkor elveszi a gázt. a régiek (mint pl. az enyém is) mechanikusan, a gázbovdenen ránt egyet, és picit visszalöki a gázpedált, mint ahogy za ABS tesz a fékkel. Az újabbak tudtommal elektromosak, és a befecskendezést veszi el.

Többit nem tudom.  wave

Még annyi, hogy írd be az aláírásodba a kocsid paramétereit. Évjárat  (látod itt a TCS-nél is volt az évjárat miatt kavarás), motorja milyen, stb. (Ez is érdekes, hisz benzineshez volt tempomat, dízelhez nincs gyári tempomat.)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.10 vasárnap, 08:45:39 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20639 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 08:46:26 »

TCS: ha érzi, hogy kipörög a kerék, akkor elveszi a gázt. a régiek (mint pl. az enyém is) mechanikusan, a gázbovdenen ránt egyet, és picit visszalöki a gázpedált, mint ahogy za ABS tesz a fékkel. Az újabbak tudtommal elektromosak, és a befecskendezést veszi el.

Többit nem tudom.  wave


Én azt gondolom, hogy az ABS-sel van összefüggésben, hiszen az "látja" a kerekeket. Persze ez összefüggésben lehet a többi tengely jeladóval, hogy tudjon különbséget nézni, de ezt a nálamnál jóval okosabban hátha meg tudják mondani. Z.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #20640 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 08:54:52 »



Én azt gondolom, hogy az ABS-sel van összefüggésben, hiszen az "látja" a kerekeket. Persze ez összefüggésben lehet a többi tengely jeladóval, hogy tudjon különbséget nézni, de ezt a nálamnál jóval okosabban hátha meg tudják mondani. Z.

No, úgy általában, ABS, TCS (ASR), ESP, ésatöbbi a következőképp működik: mind a 4 keréknél van egy gerjesztőgyűrű (fogazott tárcsa), és egy kis szenzor (induktív szenzort vagy magneto-rezisztív szenzort használnak általában). Ez látja a "fogat" és a "lyukat" a tárcsán, és szinusz hullám jelet ad. Alapesetben kellene egy 5. kerék, ami a jármű középpontjában fut, nincs sem hajtva, sem fékezve, és csak a sebesség jelet szolgáltatja, hogy legyen mihez hasonlítani. Mivel ilyen nincs, így az ABS computerben összegyűjti a 4 kerék jelet, és fékezésnél a leggyorsabb kerék fordulatszámát tekinti alapjelnek, gyorsításkor pedig a leglassabbét. Ehhez van egy megadott százalék, hogy mennyit enged meg a gyártó sebességkülönbségnek (ez ered pl. a köríven futáskor keletkező differenciából, a gumi kúszásából, stb). Ha ettől az értéktől eltér valamelyik kerék jele, akkor be kell avatkozni.

Natehát. Innen láthatod, hogy az ABS computerig ugyanaz a jel. Sőt, feltételem még az comp.-ot sem kell lecserélned. Onnan viszont be kell kábelezni a mozgató mechanikát, a jelet elvinni a kapcsolóhoz, a műszerfalhoz, ill. a kapcsolótól a vezérlést visszavinni az ABS comp.-ig. Pontos részleteket majd kapsz attól, aki csinált már ilyet  vigyor3
Én csak elméletben tanultam ezeket a kerékszenzorra ráépülő elektronikákat.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20641 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 09:06:35 »

No, úgy általában, ABS, TCS (ASR), ESP, ésatöbbi a következőképp működik: mind a 4 keréknél van egy gerjesztőgyűrű (fogazott tárcsa), és egy kis szenzor (induktív szenzort vagy magneto-rezisztív szenzort használnak általában). Ez látja a "fogat" és a "lyukat" a tárcsán, és szinusz hullám jelet ad. Alapesetben kellene egy 5. kerék, ami a jármű középpontjában fut, nincs sem hajtva, sem fékezve, és csak a sebesség jelet szolgáltatja, hogy legyen mihez hasonlítani. Mivel ilyen nincs, így az ABS computerben összegyűjti a 4 kerék jelet, és fékezésnél a leggyorsabb kerék fordulatszámát tekinti alapjelnek, gyorsításkor pedig a leglassabbét. Ehhez van egy megadott százalék, hogy mennyit enged meg a gyártó sebességkülönbségnek (ez ered pl. a köríven futáskor keletkező differenciából, a gumi kúszásából, stb). Ha ettől az értéktől eltér valamelyik kerék jele, akkor be kell avatkozni.

Natehát. Innen láthatod, hogy az ABS computerig ugyanaz a jel. Sőt, feltételem még az comp.-ot sem kell lecserélned. Onnan viszont be kell kábelezni a mozgató mechanikát, a jelet elvinni a kapcsolóhoz, a műszerfalhoz, ill. a kapcsolótól a vezérlést visszavinni az ABS comp.-ig. Pontos részleteket majd kapsz attól, aki csinált már ilyet  vigyor3
Én csak elméletben tanultam ezeket a kerékszenzorra ráépülő elektronikákat.


Köszi, kicsit kisebb lett a homály. :-) A lényegi részét értem, elektronikában nem vagyok annyira elveszett ember. Ha esetemben a kábelezés készen van -elvileg teljesen-, akkor mit kell még tennem. :-) Mert ugye ha mechanikus a TCS, akkor akár a tempomat motor is vissza tudja venni a gázt. Ha elektronikus, akkor lehet hogy ECU beállítás csak, és az veszi vissza a benyát az injectornál? Vagy olyan ABS kell amiben a TCS benne van? Ilyet eddig nem találtam, mert mindenhol csak ABS tömbként árulják, az hogy az adott gépben volt-e TCS nem derül ki. Talán azzal szerencsém van hogy kábeleznem nem kell. Azért is gondolom mindezt, mert a váltóboxban ott tartózkodik az automata váltó kezelőjének kettő csatija is. Meg elvileg a széles csati is a tempomat motornak a bal torony mellett.
Naplózva
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20642 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 09:34:12 »

sry elírtam. igen 4x108-asok, és escorton voltak, akkor felmegy rá? A felnik érdekelnének, ha nem sok küllős lenne. nekem jobban tetszik a ritkább.

Szia !

Nekem van 3küllős 15"-os felnim eladó,ha érdekel szólj.

Kép a felnikről :

Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20643 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 14:18:45 »

Köszi, kicsit kisebb lett a homály. :-) A lényegi részét értem, elektronikában nem vagyok annyira elveszett ember. Ha esetemben a kábelezés készen van -elvileg teljesen-, akkor mit kell még tennem. :-) Mert ugye ha mechanikus a TCS, akkor akár a tempomat motor is vissza tudja venni a gázt. Ha elektronikus, akkor lehet hogy ECU beállítás csak, és az veszi vissza a benyát az injectornál? Vagy olyan ABS kell amiben a TCS benne van? Ilyet eddig nem találtam, mert mindenhol csak ABS tömbként árulják, az hogy az adott gépben volt-e TCS nem derül ki. Talán azzal szerencsém van hogy kábeleznem nem kell. Azért is gondolom mindezt, mert a váltóboxban ott tartózkodik az automata váltó kezelőjének kettő csatija is. Meg elvileg a széles csati is a tempomat motornak a bal torony mellett.
Hali!
Ismereteim olvasás és hallomás alapúak, mivel nekem Mk1 van, amiben nem minden ugyanaz, mint Mk2-ben. És ha itt kérdezel, akkor neked Mk2 van Smiley.
Szóval. Ahogy írtad, Tempomat motor az a bal torony mellett van, ennek nem kell ABS jel, más dolgok alapján működik.
A TCS motor az a jobb fényszóró mögött van, a hűtőfolyadék tartály előtt. Ez, ahogy Janny is írja, ABS jel alapján dolgozik, és a gázpedál bowdenje rajta keresztül halad, ezáltal tudja rángatni a gázpedált és a pillangószelepet is.
A Tempomat külön bowdennel csatlakozik a pillangószelephez.
Azt viszont nem tudom, hogy az ABS fejegység ugyanaz-e a TCS-es és nem TCS-es kocsi esetén, és csak be kell kábelezni a csatlakozókat, vagy a komplett ABS egységet cserélni kellene.
Tehát a Tempomatnak és a TCS-nek nincs köze egymáshoz, nem szólnak bele egymás működésébe.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20644 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 15:28:16 »

Hali!
Ismereteim olvasás és hallomás alapúak, mivel nekem Mk1 van, amiben nem minden ugyanaz, mint Mk2-ben. És ha itt kérdezel, akkor neked Mk2 van Smiley.
Szóval. Ahogy írtad, Tempomat motor az a bal torony mellett van, ennek nem kell ABS jel, más dolgok alapján működik.
A TCS motor az a jobb fényszóró mögött van, a hűtőfolyadék tartály előtt. Ez, ahogy Janny is írja, ABS jel alapján dolgozik, és a gázpedál bowdenje rajta keresztül halad, ezáltal tudja rángatni a gázpedált és a pillangószelepet is.
A Tempomat külön bowdennel csatlakozik a pillangószelephez.
Azt viszont nem tudom, hogy az ABS fejegység ugyanaz-e a TCS-es és nem TCS-es kocsi esetén, és csak be kell kábelezni a csatlakozókat, vagy a komplett ABS egységet cserélni kellene.
Tehát a Tempomatnak és a TCS-nek nincs köze egymáshoz, nem szólnak bele egymás működésébe.


Szia!

Igen, nekem MK2-m van. Azt tudom hogy a tempomatnak nem kell ABS jel. Tudom hogy külön bowdenje van, annak a helyét láttam a pillangószelepnél a gázbowden mellett. Hát hogy nálam a TCS motornak a helye ott van-e nem néztem még, de igen hosszú gázbowden kellene hozzá, hogy a bal oldalról átmenjen a jobb oldal elejéhez utána vissza a pillandószelephez. Elvileg beleavatkozhat elektronikusan is a gázpotinál az üzemanyagellátásba, de erről a tapasztaltabbak többet tudnak. Szeretném az autót a lehetőségekhez mértem teljesen felszerelni extrákkal, lévén az alkatrészek nem túl drágák, és Ghia lévén -elvileg- nem kell kábeleznem.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20645 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 15:35:47 »



Szia!

Igen, nekem MK2-m van. Azt tudom hogy a tempomatnak nem kell ABS jel. Tudom hogy külön bowdenje van, annak a helyét láttam a pillangószelepnél a gázbowden mellett. Hát hogy nálam a TCS motornak a helye ott van-e nem néztem még, de igen hosszú gázbowden kellene hozzá, hogy a bal oldalról átmenjen a jobb oldal elejéhez utána vissza a pillandószelephez. Elvileg beleavatkozhat elektronikusan is a gázpotinál az üzemanyagellátásba, de erről a tapasztaltabbak többet tudnak. Szeretném az autót a lehetőségekhez mértem teljesen felszerelni extrákkal, lévén az alkatrészek nem túl drágák, és Ghia lévén -elvileg- nem kell kábeleznem.
előbb azért végezz közvélemény kutatást a tcs hasznosságát/használhatóságát illetően. azért mondom, mert vannak páran, akik kiiktatták, mert nem sokat ér...
lehet, neked sem ér meg annyi munkát és pénzt...
télen nálam is az az első, hogy kikapcsolom...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
siky
Vendég
« Új hozzászólás #20646 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 15:40:12 »

előbb azért végezz közvélemény kutatást a tcs hasznosságát/használhatóságát illetően. azért mondom, mert vannak páran, akik kiiktatták, mert nem sokat ér...
lehet, neked sem ér meg annyi munkát és pénzt...
télen nálam is az az első, hogy kikapcsolom...
Ez igaz, elég lomha a TCS, nem biztos, hogy megéri a melót  wave
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #20647 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 16:01:04 »

előbb azért végezz közvélemény kutatást a tcs hasznosságát/használhatóságát illetően. azért mondom, mert vannak páran, akik kiiktatták, mert nem sokat ér...
lehet, neked sem ér meg annyi munkát és pénzt...
télen nálam is az az első, hogy kikapcsolom...
én ki is hajítottam belőle kompletten
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #20648 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 18:52:11 »

előbb azért végezz közvélemény kutatást a tcs hasznosságát/használhatóságát illetően. azért mondom, mert vannak páran, akik kiiktatták, mert nem sokat ér...
lehet, neked sem ér meg annyi munkát és pénzt...
télen nálam is az az első, hogy kikapcsolom...
én is mindig kikapcsolom ha csúszósabb az út és elkezdene belebeszélni a dolgokba. gun
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #20649 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 19:10:14 »

Mk2 ben ennyire rossz a tcs?
Nekem az mk3 ban esp-nek nevezik, de nem lassú, és amikor megindul a kocsi, szépen kihoz a kaxiból.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 406 407 408 409 410 411 412 [413] 414 415 416 417 418 419 420 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.