Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 01:51:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 424 425 426 427 428 429 430 [431] 432 433 434 435 436 437 438 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745874 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21500 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 13:43:37 »

Kerestem képeket az enyémről is de csak ezeket találtam és szerintem nekem is pont a fix csöves klímahűtőm van pedig az enyém 98-as MK2 de ezt majd ti eldöntitek hogy ez is szerelhető-e:

http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos ennél jobb képekkel jelenleg nem tudok szolgálni!  wave

szerintem ez a fix csöves lehet  szomoru1
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21501 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 20:28:45 »

Azért szerintem, mielőtt szétszeded ill.veszel feleslegesen egy másik hűtőt, egy festéses nyomáspróba nem ártana, hogy kiderüljön, hogy hol szivárog a gáz. Lehet, hogy csak egy tömítés száradt ki.


A festés már meg volt, sima autó szerelő találta meg, hogy hol van a szivárgás, de ő tovább nem nézegette mert nem ért rá, és úgy sem tud mit kezdeni vele.
Érdeklőtem már több helyen, de a vélemények szerint kicsi az esélye a tömítés hibának.
Alá fekszem és meg nézem. Előbb utána akartam járni, hogy egyszerű szerszámmal hozzá kezdhetek-e?
Szeretném minél olcsóbban javítani, de mivel nem csináltam még ilyet nem akarom el rontani még jobban. Meg időt is spórolok ha fel hívjátok a figyelmemet a lehetőaégekre. Minden hozzászólásnak örülök.
Ha aláfekszem próbálok képet készíteni. A parkolóban kevés a szerelő akna, bár a szomszéddal már kiszemeltük a helyet neki.
 nyes
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21502 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 20:38:22 »


A festés már meg volt, sima autó szerelő találta meg, hogy hol van a szivárgás, de ő tovább nem nézegette mert nem ért rá, és úgy sem tud mit kezdeni vele.
Érdeklőtem már több helyen, de a vélemények szerint kicsi az esélye a tömítés hibának.
Alá fekszem és meg nézem. Előbb utána akartam járni, hogy egyszerű szerszámmal hozzá kezdhetek-e?
Szeretném minél olcsóbban javítani, de mivel nem csináltam még ilyet nem akarom el rontani még jobban. Meg időt is spórolok ha fel hívjátok a figyelmemet a lehetőaégekre. Minden hozzászólásnak örülök.
Ha aláfekszem próbálok képet készíteni. A parkolóban kevés a szerelő akna, bár a szomszéddal már kiszemeltük a helyet neki.
 nyes

Szia, mikor akarod leszedni? Ha ráér jövő héten valamelyik délután segítek kiszedni neked.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21503 Dátum: 2013.08.02 péntek, 09:32:30 »

Szia, mikor akarod leszedni? Ha ráér jövő héten valamelyik délután segítek kiszedni neked.

Nna ha már így témánál vagyunk, akkor én is beszállok egy (inkább két) hibával, amire csak vakarom a fejem, hogy warum?.. Szóval:

No1:
A klíma, az sokszor úgy dönt, hogy nem hajlandó beindulni. Az eddigi tapasztalatok alapján, ha a kinti hőmérséklet több mint 25 fok, akkor ő már nyaral, és hagyjambékén. Van valami túlmelegedés elleni védelme, ami túl hamar lelövi talán? Valaki ötlet?  nemtudom

No2:
Levegőáramlás terelő biszbasz. Ha nincs bekapcsolva a klíma, akkor akármerre irányítom a levegőt, csak zúg a ventilátor, de alig jön valami a szellőzőkből kifele. (Jó helyre küldi elvileg) Aztán amint rányomom a klímát (függetlenül attól, hogy tényleg nekiáll-e hűteni, vagy csak kijelzi, hogy elvileg bekapcsolva), akkor egyből megindul az orkán, mintha kinyitnák előtte az ajtót.

Kiegészítő infók: 2000 októberi ST200, automata klímával.
Előre is köszi a válaszokat, a helyes megfejtőnek egy fél pohár langyos sört felajánlok jutalomként  vigyor3
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #21504 Dátum: 2013.08.02 péntek, 09:37:37 »

nem, az a motortér bal első sarkában

Üdv!

Kezd megoldódni a klíma sztorim... Pesten a gyömrőin befelé menet minden klímáshoz bementem, hogy ez a helyzet, mondnatok rá valamit.
 A 3. helyen nem hallgattak arra, hogy mondtam, fel lett ez töltve rendesen, rárakták gépre és nyomtak még bele cuccot, és láss csodát, elindult a hűtés.  Grin
Most már "csak" annyi van, hogy szökik a gáz szerintem, mert visszaesett tegnap óta a hatásfok. Tettek bele jelölő festéket valamelyik nap megnézetem, hol ereszt.

Köszi a segítségeteket!!!  integet2
Üdv
Cselló
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21505 Dátum: 2013.08.02 péntek, 09:52:14 »

Kerestem képeket az enyémről is de csak ezeket találtam és szerintem nekem is pont a fix csöves klímahűtőm van pedig az enyém 98-as MK2 de ezt majd ti eldöntitek hogy ez is szerelhető-e:
http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Pedig ez a képek és a szemem alapján a csavarokkal rögzített cső.
Azaz ez:

Ez van általában - tudtommal - az Mk2-ekben.

Mk1 esetén a csöveket kell szétnyitni a "speciális célszerszámmal":


(A képek Ebay-ról származnak, úgyhogy idővel eltűnhetnek.)
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21506 Dátum: 2013.08.02 péntek, 10:16:46 »

Pedig ez a képek és a szemem alapján a csavarokkal rögzített cső.
Azaz ez:
http://i.ebayimg.com/t/Ford-Mondeo-MK2-Klimakuehler-Kondensator-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/M2QAAOxyrldR5-BG/$(KGrHqN,!lEFHWCwKr6PBR5-BGEy0g~~60_12.JPG
Ez van általában - tudtommal - az Mk2-ekben.

Mk1 esetén a csöveket kell szétnyitni a "speciális célszerszámmal":
http://www.auto-lich.de/bilder/autos/2011/Mondeo_BNP_silber/Klima_Kondensatoren1.JPG

(A képek Ebay-ról származnak, úgyhogy idővel eltűnhetnek.)

Biztos hogy szerelhető mert különben nem vágták volna el a gumicsöveket ha nem lehetne leszedni őket a hűtőről! Én amikor cseréltem akkor csövekkel együtt raktam be és (ha szemből nézzük) bal oldalt a tűzfalnál jobb oldalt meg a tartálynál kellett csak összedugni oszt jónapot! Mondjuk a balos hosszú csövet helyrerakni elég cumi mert mindent ki kell hozzá kapni de azért megoldható! Én klímahűtőről nem kötöttem még le sosem csövet ezért ott nem is tudom milyen tömítés lehet!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #21507 Dátum: 2013.08.02 péntek, 19:21:26 »

Üdv!

Kezd megoldódni a klíma sztorim... Pesten a gyömrőin befelé menet minden klímáshoz bementem, hogy ez a helyzet, mondnatok rá valamit.
 A 3. helyen nem hallgattak arra, hogy mondtam, fel lett ez töltve rendesen, rárakták gépre és nyomtak még bele cuccot, és láss csodát, elindult a hűtés.  Grin
Most már "csak" annyi van, hogy szökik a gáz szerintem, mert visszaesett tegnap óta a hatásfok. Tettek bele jelölő festéket valamelyik nap megnézetem, hol ereszt.

Köszi a segítségeteket!!!  integet2
Üdv
Cselló

Még újabb dolgokra jövök rá. Az bajom, hogy a klíma kompresszor bekapcsol, 2 mp-ig megy, aztán kikapcs. Ezt játssza percenként, Nem csodálom, hogy nem hűt rendesen, ideje nincs hűteni. Mi  okozhatja ezt?  Van valami termosztát amin állíthatok illetve szelep? Elnézést a sok kérdésért, de a klímához sem értek. Smiley
?
 
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #21508 Dátum: 2013.08.03 szombat, 07:02:16 »

Még újabb dolgokra jövök rá. Az bajom, hogy a klíma kompresszor bekapcsol, 2 mp-ig megy, aztán kikapcs. Ezt játssza percenként, Nem csodálom, hogy nem hűt rendesen, ideje nincs hűteni. Mi  okozhatja ezt?  Van valami termosztát amin állíthatok illetve szelep? Elnézést a sok kérdésért, de a klímához sem értek. Smiley
?
 
Szia! Menyibe került a feltöltés? Ha digitklimás a vas, akkor ki lehet olvasni a klíma kompjutert. A Wikin fenn van, a hiba listával együtt. Ha sok a hiba akkor is kapcsolgat. A patront is át nézetted, mert az is belezavarhat a működésbe.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #21509 Dátum: 2013.08.03 szombat, 09:57:57 »

Szia! Menyibe került a feltöltés? Ha digitklimás a vas, akkor ki lehet olvasni a klíma kompjutert. A Wikin fenn van, a hiba listával együtt. Ha sok a hiba akkor is kapcsolgat. A patront is át nézetted, mert az is belezavarhat a működésbe.

Szia!

8 ezerből töltötték fel.
Digitklímás, de hiába futtatom a tesztet, "88" a vége, azaz szerinte semmi baja... Amikor nem ment a kompresszor, mert nem volt rajta a szíj, akkor is ezt írta ki..Szóval nem tudom mennyire megbízható.

Üdv
Cselló
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21510 Dátum: 2013.08.03 szombat, 11:00:53 »

Szia!

8 ezerből töltötték fel.
Digitklímás, de hiába futtatom a tesztet, "88" a vége, azaz szerinte semmi baja... Amikor nem ment a kompresszor, mert nem volt rajta a szíj, akkor is ezt írta ki..Szóval nem tudom mennyire megbízható.

Teljesen. A dolog természetéből adódik, hogy elektronikai teszter csak elektronikai hibát tud kijelezni.

A gáz hiánya/alacsony nyomása nem elektronikai hanem fizikai hiba, azt a SATC diag nem tudja jelezni.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #21511 Dátum: 2013.08.03 szombat, 13:49:44 »

Teljesen. A dolog természetéből adódik, hogy elektronikai teszter csak elektronikai hibát tud kijelezni.

A gáz hiánya/alacsony nyomása nem elektronikai hanem fizikai hiba, azt a SATC diag nem tudja jelezni.
Akkor még a klíma patront nézesd meg, az ott van a hűtők mellet a lökhárítónál.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21512 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 00:02:53 »

Szia, mikor akarod leszedni? Ha ráér jövő héten valamelyik délután segítek kiszedni neked.
Köszi, Köszi, Köszi Hát persze hogy segíthetsz Kedden 10 óra után szabad vagyok.
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21513 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 00:15:35 »

Nna ha már így témánál vagyunk, akkor én is beszállok egy (inkább két) hibával, amire csak vakarom a fejem, hogy warum?.. Szóval:

No1:
A klíma, az sokszor úgy dönt, hogy nem hajlandó beindulni. Az eddigi tapasztalatok alapján, ha a kinti hőmérséklet több mint 25 fok, akkor ő már nyaral, és hagyjambékén. Van valami túlmelegedés elleni védelme, ami túl hamar lelövi talán? Valaki ötlet?  nemtudom

No2:
Levegőáramlás terelő biszbasz. Ha nincs bekapcsolva a klíma, akkor akármerre irányítom a levegőt, csak zúg a ventilátor, de alig jön valami a szellőzőkből kifele. (Jó helyre küldi elvileg) Aztán amint rányomom a klímát (függetlenül attól, hogy tényleg nekiáll-e hűteni, vagy csak kijelzi, hogy elvileg bekapcsolva), akkor egyből megindul az orkán, mintha kinyitnák előtte az ajtót.

Kiegészítő infók: 2000 októberi ST200, automata klímával.
Előre is köszi a válaszokat, a helyes megfejtőnek egy fél pohár langyos sört felajánlok jutalomként  vigyor3

Szia!
1.
van benne túl melegedés védelem ha jól tudom kettő is, a kompresszorban és ha jól tudom gázt is figyeli valami. Pontosan nem tudom hogyan működik, mert a klímás ismerősöm elmondta, de nálam kizárta et a hibát. ( Lyukas a rendszer.) Valószínűleg házilag nem javítható. Talán gáz hiány. Ha 2 mp.-et dolgozik akkor biztos, nálam is ez van.
A klíma helyes működésére  utal:az utastérbe beáramló levegő hőmérséklete 2oC.
 Ha egy ideig hűt és aztán csak meleg levegőt fúj akkor eljegesedett az utastérben lévő levegő hűtő.
A vissza térő cső is hideg a motor térben.
Egyenlőre ennyi jutott eszembe a beszélgetésből.


2.
 Én a pollenszűrő vizsgálatát javasolnám. Először is állítsd át belső levegő keringetésre, ha meg van a levegő mennyiség szerintem ott lesz a hiba, és akkor ki lehet venni kb. fél óra oda vissza.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.05 hétfő, 00:32:20 írta T77 » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21514 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 07:42:07 »

Köszi, Köszi, Köszi Hát persze hogy segíthetsz Kedden 10 óra után szabad vagyok.

5 ig dolgozom
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21515 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 16:22:14 »

5 ig dolgozom
Akkor elkezdem. mert szerdán 3-kor kezdek és nem kellene sokáig bütykölni.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21516 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 19:01:11 »

Akkor elkezdem. mert szerdán 3-kor kezdek és nem kellene sokáig bütykölni.

ha fix csöves, szerszám nélkül nem fog menni. Ha nem, akkor fog.  sajna én 8 től 5 ig dolgozom, napközben nem megy . Amúgy 1 óra alatt siman kinnvan.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21517 Dátum: 2013.08.06 kedd, 14:18:48 »

Szia!
1.
van benne túl melegedés védelem ha jól tudom kettő is, a kompresszorban és ha jól tudom gázt is figyeli valami. Pontosan nem tudom hogyan működik, mert a klímás ismerősöm elmondta, de nálam kizárta et a hibát. ( Lyukas a rendszer.) Valószínűleg házilag nem javítható. Talán gáz hiány. Ha 2 mp.-et dolgozik akkor biztos, nálam is ez van.
A klíma helyes működésére  utal:az utastérbe beáramló levegő hőmérséklete 2oC.
 Ha egy ideig hűt és aztán csak meleg levegőt fúj akkor eljegesedett az utastérben lévő levegő hűtő.
A vissza térő cső is hideg a motor térben.
Egyenlőre ennyi jutott eszembe a beszélgetésből.

2.
 Én a pollenszűrő vizsgálatát javasolnám. Először is állítsd át belső levegő keringetésre, ha meg van a levegő mennyiség szerintem ott lesz a hiba, és akkor ki lehet venni kb. fél óra oda vissza.

Köszi a tippeket, lecsekkolom amint lesz egy nyugis szabadnapom végre Smiley
Nagy melegben egyébként a hideg el se indul, azonnal forró levegő (V6 motorteréből mi más jönne..), és egy cseppet se hűl. Töltve pont most volt a rendszer, utána próbálkoztam vele random időpontokban. Viszonylag hűvös és árnyékos helyről indulva (pl. mélygarázs) simán megy. Napon parkolva meg.. asszem le kéne árnyékolnom a napfényszenzort, hátha okosabbak leszünk tőle Cheesy
Egyébként ha már egyszer beindult, akkor nem is áll le a hűtéssel. De akkor egy kikapcs, és utána megint be, na akkor már megint nem hűt.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21518 Dátum: 2013.08.06 kedd, 14:30:26 »

Miért van az, hogy bárhogyan olajzom a vezetőoldali ajtó zsanérjait+miegymást még is nyikorog mint a kerti pottyantós ajtaja falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21519 Dátum: 2013.08.06 kedd, 14:45:23 »

Miért van az, hogy bárhogyan olajzom a vezetőoldali ajtó zsanérjait+miegymást még is nyikorog mint a kerti pottyantós ajtaja falbav
Mert az ajtóba elég hosszan benyúlik a határoló és az hiányolja a kenést, oda egy 10 cm hosszú csővel, amit szoktak adni a sprayokhoz azzal kellene fehér zsír sprayyal beveretned, nálam már több autónál eredményes volt az ilyen kenés.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21520 Dátum: 2013.08.06 kedd, 16:33:58 »

Mert az ajtóba elég hosszan benyúlik a határoló és az hiányolja a kenést, oda egy 10 cm hosszú csővel, amit szoktak adni a sprayokhoz azzal kellene fehér zsír sprayyal beveretned, nálam már több autónál eredményes volt az ilyen kenés.


Köszi! van is ilyenem  Wink az az érdekes hogy télen nem csinálja.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21521 Dátum: 2013.08.06 kedd, 18:02:06 »



Köszi! van is ilyenem  Wink az az érdekes hogy télen nem csinálja.
Talán télen a párás levegő meg víz kerül rá és nem tud kiszáradni azért nem csinálja, egyébként tegnapelőtt hajtottam végre én is ezt a kenési műveletet. Wink
Féktárcsáid, hogy bírják a redstuffot?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 18:03:43 írta Truthful » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21522 Dátum: 2013.08.07 szerda, 00:39:15 »

Talán télen a párás levegő meg víz kerül rá és nem tud kiszáradni azért nem csinálja, egyébként tegnapelőtt hajtottam végre én is ezt a kenési műveletet. Wink
Féktárcsáid, hogy bírják a redstuffot?

Mondhatni hogy még a körmöm sem akad meg benne smile 15k van benne, ha nem több wow1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21523 Dátum: 2013.08.07 szerda, 08:09:16 »

Mondhatni hogy még a körmöm sem akad meg benne smile 15k van benne, ha nem több wow1
Ennek örülök, akkor talán elmondhatjuk, hogy jó választás a HPD tárcsa, akár a redstuffhoz is. Az enyémekben is e körül van, igaz Jurid J betétekkel, de nem észlelhető még kopás a tárcsákon.
Az ajtód jó lett a határoló kenése után?  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.07 szerda, 08:10:52 írta Truthful » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21524 Dátum: 2013.08.07 szerda, 17:56:30 »

Ennek örülök, akkor talán elmondhatjuk, hogy jó választás a HPD tárcsa, akár a redstuffhoz is. Az enyémekben is e körül van, igaz Jurid J betétekkel, de nem észlelhető még kopás a tárcsákon.
Az ajtód jó lett a határoló kenése után?  wave

Nem tudtam benyomni oda semmit, nem fér be még egy tű sem  Undecided de majd leszedem az ajtó kárpitot smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21525 Dátum: 2013.08.07 szerda, 19:42:23 »

Nem tudtam benyomni oda semmit, nem fér be még egy tű sem  Undecided de majd leszedem az ajtó kárpitot smile
Ha a csövet ráfekteted a határolóra nem tudod benyomni?
Naplózva
Gravity
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21526 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 18:24:07 »

Sziasztok!
8 éve van meg a Mondi és még sosem volt töltve a légkondija .... most eljött az ideje. Minden hűtési szezonban megszoktam mérni a levegő hőmérsékletét, ami eddig 4-6 fok volt most pedig 9-10. Levegő középre, venti max,Lo. Igazából még így is letudja hűteni a kocsit csak jóval több idő kell neki, ebből is vettem észre hogy valami nem stim!
Gondom az hogy holnap tudnám elvinni haza felé félúton - 50km - egy klímás ismerőshöz, ö viszont pénteken már nem nagyon dolgozik - elutazik - és azt mondta hogy lefejtésre és töltésre nem nagyon lesz ideje, ha viszont csak rákel tölteni azt meg csinálja! Van ilyen is? Tudni fogja miből mennyit?
Az is lehet hogy ö sem árrá, tud valaki hétvégén Szfehérváron klímást aki meg csinálja anélkül hogy ott hagynám az autót?
Naplózva

Mk4 benzin 2.0 titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21527 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 21:13:43 »

Ha a csövet ráfekteted a határolóra nem tudod benyomni?


Nem  Undecided szét kell szedni sajnos.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #21528 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 23:10:24 »

Sziasztok!
8 éve van meg a Mondi és még sosem volt töltve a légkondija .... most eljött az ideje. Minden hűtési szezonban megszoktam mérni a levegő hőmérsékletét, ami eddig 4-6 fok volt most pedig 9-10. Levegő középre, venti max,Lo. Igazából még így is letudja hűteni a kocsit csak jóval több idő kell neki, ebből is vettem észre hogy valami nem stim!
Gondom az hogy holnap tudnám elvinni haza felé félúton - 50km - egy klímás ismerőshöz, ö viszont pénteken már nem nagyon dolgozik - elutazik - és azt mondta hogy lefejtésre és töltésre nem nagyon lesz ideje, ha viszont csak rákel tölteni azt meg csinálja! Van ilyen is? Tudni fogja miből mennyit?
Az is lehet hogy ö sem árrá, tud valaki hétvégén Szfehérváron klímást aki meg csinálja anélkül hogy ott hagynám az autót?
kilóra mérik.ráteszi mérlegre a tartályt és méri,hogy mennyit tölt át majd arányosan mond egy árat.viszont ha szökik az autóban valahol a gáz akkor gond van.ezért szokták először nyomáspróbázni.
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21529 Dátum: 2013.08.09 péntek, 01:16:11 »

Sziasztok!
8 éve van meg a Mondi és még sosem volt töltve a légkondija .... most eljött az ideje. Minden hűtési szezonban megszoktam mérni a levegő hőmérsékletét, ami eddig 4-6 fok volt most pedig 9-10. Levegő középre, venti max,Lo. Igazából még így is letudja hűteni a kocsit csak jóval több idő kell neki, ebből is vettem észre hogy valami nem stim!
Gondom az hogy holnap tudnám elvinni haza felé félúton - 50km - egy klímás ismerőshöz, ö viszont pénteken már nem nagyon dolgozik - elutazik - és azt mondta hogy lefejtésre és töltésre nem nagyon lesz ideje, ha viszont csak rákel tölteni azt meg csinálja! Van ilyen is? Tudni fogja miből mennyit?
Az is lehet hogy ö sem árrá, tud valaki hétvégén Szfehérváron klímást aki meg csinálja anélkül hogy ott hagynám az autót?
A teljesítmény függ a külső hőmérséklettől is. Nekem most lett feltöltve 10-11 fokos levegőt fúj be, 26-27 báros nyomása volt a rendszernek.
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21530 Dátum: 2013.08.09 péntek, 01:21:06 »


ha fix csöves, szerszám nélkül nem fog menni. Ha nem, akkor fog.  sajna én 8 től 5 ig dolgozom, napközben nem megy . Amúgy 1 óra alatt siman kinnvan.

Sikerült a hűtőt kivenni, (bontható a hütő- cső kapcsolat) egy ügyes hűtő javító meg foltozta, a tömítést cseréltem feltöltettem, most próba üzem!
Az összeg: 5+3+1,5=9,5 e Ft
Mennyi lett volna a szerviz?
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21531 Dátum: 2013.08.09 péntek, 01:23:41 »

Üzemanyag szintjelző problémám Jöhet?
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #21532 Dátum: 2013.08.09 péntek, 12:08:54 »

Üzemanyag szintjelző problémám Jöhet?
persze.de minek?jobb nem lesz...de ne tartsd vissza...
Naplózva
Gravity
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21533 Dátum: 2013.08.10 szombat, 08:04:07 »

A teljesítmény függ a külső hőmérséklettől is. Nekem most lett feltöltve 10-11 fokos levegőt fúj be, 26-27 báros nyomása volt a rendszernek.

Meg volt a töltés, 400g volt benne és még működött! Viszont a szerelő gépe - az ö elmondása alapján - nem a leggrófibb és a meleg miatt - kint is meleg volt és én is mentem előtte 50km - csak 600g tudót vissza tölteni, a nyomásokra azt mondta minden rendben, dugulás nincs! Műszerrel még nem mértem a fokokat de érzésre is biztosan jobb! Már csak azt a 150g kell megoldani valahogy! Smiley
Naplózva

Mk4 benzin 2.0 titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21534 Dátum: 2013.08.10 szombat, 12:06:58 »

Meg volt a töltés, 400g volt benne és még működött! Viszont a szerelő gépe - az ö elmondása alapján - nem a leggrófibb és a meleg miatt - kint is meleg volt és én is mentem előtte 50km - csak 600g tudót vissza tölteni, a nyomásokra azt mondta minden rendben, dugulás nincs! Műszerrel még nem mértem a fokokat de érzésre is biztosan jobb! Már csak azt a 150g kell megoldani valahogy! Smiley

nekem is idén lett töltve. 120g elég tűrhetően hűtött. 710-720g megy bele..... brutálisan jól hűt  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21535 Dátum: 2013.08.10 szombat, 16:34:20 »

Ha a csövet ráfekteted a határolóra nem tudod benyomni?

üdv. fecskendő+tű+műszerolaj jó lett smile az még éppen befért. győzött a lustaság  taps
más:ntk univ lambda bírt 20ezret....... gyári= megy mint az állat+ kevesebbet fogyaszt smile én meg már azt hittem kiütöttem a motort  idiota
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21536 Dátum: 2013.08.10 szombat, 18:26:10 »

üdv. fecskendő+tű+műszerolaj jó lett smile az még éppen befért. győzött a lustaság  taps
más:ntk univ lambda bírt 20ezret....... gyári= megy mint az állat+ kevesebbet fogyaszt smile én meg már azt hittem kiütöttem a motort  idiota
Örülök, hogy jó lett a határoló a zsír annyiból lett volna jobb, hogy tartósabb, hosszabb ideig megmarad rajt, de most már megvan a cuccosod hozzá betudod kenni bármikor.
Hát nem sokat bírt az ntk lambda, én anno a Bosch univerzálist vettem az bírta, szerintem még most is az van az RS-ben.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #21537 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 14:21:28 »

Üdv! Ma estem át a klíma töltésen én is! Kapott egy teljes töltést és olajat is. (0,740 kg). 23 bar nyomás nagyon magas, azt mondta a klímás. Át kell mosni slaggal a hűtőt, különben tönkre megy.
Meg szűnt a ki-be kapcsolgatás, szépen dolgozik a kompresszor, csak akkor áll meg ha a termosztát vezérli.
Öreg autó lévén nem tud 4 fokos levegőt, csak 10 fok körülit.
Még azt is mondta, hogy az új Mondeók némeikébe 20E kilométerenként kell gázt tölteni. nyes
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21538 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 17:02:55 »

Üdv! Ma estem át a klíma töltésen én is! Kapott egy teljes töltést és olajat is. (0,740 kg). 23 bar nyomás nagyon magas, azt mondta a klímás. Át kell mosni slaggal a hűtőt, különben tönkre megy.
Meg szűnt a ki-be kapcsolgatás, szépen dolgozik a kompresszor, csak akkor áll meg ha a termosztát vezérli.
Öreg autó lévén nem tud 4 fokos levegőt, csak 10 fok körülit.
Még azt is mondta, hogy az új Mondeók némeikébe 20E kilométerenként kell gázt tölteni. nyes

Az enyém 4fokosat fúj, pedig idősebb a tiédnél  beka3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Gravity
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21539 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 17:34:08 »

Most már nekem is 4-6 között ingadozik, pedig csak 650g van benne taps , vagy 600? már megint nem emlékszem Sad szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 hétfő, 19:00:20 írta Gravity » Naplózva

Mk4 benzin 2.0 titanium
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #21540 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 21:20:54 »

Az enyém 4fokosat fúj, pedig idősebb a tiédnél  beka3

Több a gáz, vagy tisztább a klímahűtőd. Smiley Vagy sok-sok egyéb... Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21541 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 21:48:02 »

Több a gáz, vagy tisztább a klímahűtőd. Smiley Vagy sok-sok egyéb... Cheesy

A lényeg, hogy az öreg autó is tudja a 4fokot  Smiley
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #21542 Dátum: 2013.08.14 szerda, 07:48:25 »

A lényeg, hogy az öreg autó is tudja a 4fokot  Smiley

 nyes Akkor az enyém?  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21543 Dátum: 2013.08.14 szerda, 10:10:03 »

Sziasztok!

Újonc vagyok, és autóvásárlás előtt állok, ehhez kérnék tanácsokat.A kiszemelt példány paraméterei:

- Mk2, lehetőleg utolsó évjáratokból
- 1.8, vagy inkább 2.0 benzines
- Elsősorban kombi, de ha nem találok jó állapotút, akkor legfeljebb 5 ajtós ferdehátú

Segítsetek legyetek kedves, mire érdemes figyelni, jellemző típushibák (ha vannak  laugh ) stb. Természetesen át fogom nézetni a szerelőmmel vásárlás előtt. Most az "általános" autóvásárlási tippeken felüli, spéci dolgokra lennék kíváncsi, ha tudtok ebben segíteni.

Bármilyen formában várom a segítséget, "privát" üziben, vagy emailben is jöhet a pusattila@gmail.com-ra.

Előre is nagyon köszönöm!
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21544 Dátum: 2013.08.14 szerda, 10:17:42 »

Sziasztok!

Újonc vagyok, és autóvásárlás előtt állok, ehhez kérnék tanácsokat.A kiszemelt példány paraméterei:

- Mk2, lehetőleg utolsó évjáratokból
- 1.8, vagy inkább 2.0 benzines
- Elsősorban kombi, de ha nem találok jó állapotút, akkor legfeljebb 5 ajtós ferdehátú

Segítsetek legyetek kedves, mire érdemes figyelni, jellemző típushibák (ha vannak  laugh ) stb. Természetesen át fogom nézetni a szerelőmmel vásárlás előtt. Most az "általános" autóvásárlási tippeken felüli, spéci dolgokra lennék kíváncsi, ha tudtok ebben segíteni.

Bármilyen formában várom a segítséget, "privát" üziben, vagy emailben is jöhet a pusattila@gmail.com-ra.

Előre is nagyon köszönöm!


Üdv a klubban!  worship

Szerintem akkor jársz a legjobban ha megírod merrefelé lax és akkor összefuthatnál a környékbeli Mondisokkal egy kis eszmecserére sőt akkor talán még az autóválasztásban is segíteni fognak!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21545 Dátum: 2013.08.14 szerda, 10:34:20 »


Üdv a klubban!  worship

Szerintem akkor jársz a legjobban ha megírod merrefelé lax és akkor összefuthatnál a környékbeli Mondisokkal egy kis eszmecserére sőt akkor talán még az autóválasztásban is segíteni fognak!  wave

Szia!
Abszolút jó ötlet, és köszönöm a megelőlegezett bizalmat! :-)
A XIX kerületben lakom, de előre egyeztetett időpontban Pesten belül máshol is jó nekem. (Ha nem gond, hogy egyelőre egy *** Totoyával érkezem :-)))) Majd megállok vele egy utcával arrébb, hogy ne rontsam a látképet :-))
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21546 Dátum: 2013.08.14 szerda, 10:36:02 »


Üdv a klubban!  worship

Szerintem akkor jársz a legjobban ha megírod merrefelé lax és akkor összefuthatnál a környékbeli Mondisokkal egy kis eszmecserére sőt akkor talán még az autóválasztásban is segíteni fognak!  wave

Gratula a döntéshez! Smiley
Én azt mondanám, hogy inkább a 2.0-s motorral vedd, nem igazán eszik többet mint az 1.8, ereje viszont érezhetően több, és nem is drágább megvenni. De akár egy V6-on is gondolkozhatsz, fogyasztása normál használatban annak se több 9 liternél, viszont gyönyörű a hangja, bárhova van elég ereje, stb stb - ellenben picit jobban oda kell rá figyelni mint a 4-hengeresekre, és drágább az átírás.
Ami tipikus hiba, az a rozsdásodás, leginkább a hátsó kerékíveknél. Nagyon ritkán találni épségben lévő példányt, van sok, amelyiknél már megcsinálták (hegesztéseket, dukkózást nézd meg rajta, hogy milyen minőségű munkát végeztek), a többség meg rohad szépen, és majd javítani kell.
A lökhárítók anyaga gyárilag egy vékony rideg törékeny ***, szinte képtelenség épségben lévő példányt találni; ha nem csak átlagos állapotú járgányt szeretnél, akkor azt valszeg javítani kell, vagy venni újat és fényeztetni (esetleg bontott épséges példányt, de az meg mint a fehér holló..).
Az oldalablakok alján a külső vízlehúzókban lévő fém merevítést mostanra mindegyik példányon megkapta az ónpestis, szépen kikristályosodik és elporlad, de ettől ki is tágul, aztán össze-vissza karcolja az ablakokat. Ezeket érdemes cserélni, vagy legalább a merevítést valami más anyagra cserélni.
Kisebb elektronikai szarságok előfordulhatnak (fényszórómagasság állító modul halott, nem drága, könnyű cserélni), zárhelyzet jeladók kopnak meg és nem pont jó infót küldenek (kell hozzá szerelni egy keveset, de szinte házilag javítható), ...
Én nem mondanám hogy nagyon lenne ezeken kívül más típushiba; végig kell próbálni mindent, hogy mi működik, mi nem; valamint az autó általános elhasználtságát kell megnézni. Ha nincs totál elkoszolódva, nem lóg a bele, nem szakad/repedt/durván kopott/karcos a belseje, akkor rendben lehet.
Motorikusan meg a többiek majd mondanak valamit, de a benzinmotorokkal nem igazán szokott baj lenni. Idejében cserélni kell minden kopó/fogyó alkatrészt, aztán ha nem volt eredetileg valami baja, akkor így fogja is bírni elég sokáig Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21547 Dátum: 2013.08.14 szerda, 10:59:02 »

Gratula a döntéshez! Smiley
Én azt mondanám, hogy inkább a 2.0-s motorral vedd, nem igazán eszik többet mint az 1.8, ereje viszont érezhetően több, és nem is drágább megvenni. De akár egy V6-on is gondolkozhatsz, fogyasztása normál használatban annak se több 9 liternél, viszont gyönyörű a hangja, bárhova van elég ereje, stb stb - ellenben picit jobban oda kell rá figyelni mint a 4-hengeresekre, és drágább az átírás.
Ami tipikus hiba, az a rozsdásodás, leginkább a hátsó kerékíveknél. Nagyon ritkán találni épségben lévő példányt, van sok, amelyiknél már megcsinálták (hegesztéseket, dukkózást nézd meg rajta, hogy milyen minőségű munkát végeztek), a többség meg rohad szépen, és majd javítani kell.
A lökhárítók anyaga gyárilag egy vékony rideg törékeny ***, szinte képtelenség épségben lévő példányt találni; ha nem csak átlagos állapotú járgányt szeretnél, akkor azt valszeg javítani kell, vagy venni újat és fényeztetni (esetleg bontott épséges példányt, de az meg mint a fehér holló..).
Az oldalablakok alján a külső vízlehúzókban lévő fém merevítést mostanra mindegyik példányon megkapta az ónpestis, szépen kikristályosodik és elporlad, de ettől ki is tágul, aztán össze-vissza karcolja az ablakokat. Ezeket érdemes cserélni, vagy legalább a merevítést valami más anyagra cserélni.
Kisebb elektronikai szarságok előfordulhatnak (fényszórómagasság állító modul halott, nem drága, könnyű cserélni), zárhelyzet jeladók kopnak meg és nem pont jó infót küldenek (kell hozzá szerelni egy keveset, de szinte házilag javítható), ...
Én nem mondanám hogy nagyon lenne ezeken kívül más típushiba; végig kell próbálni mindent, hogy mi működik, mi nem; valamint az autó általános elhasználtságát kell megnézni. Ha nincs totál elkoszolódva, nem lóg a bele, nem szakad/repedt/durván kopott/karcos a belseje, akkor rendben lehet.
Motorikusan meg a többiek majd mondanak valamit, de a benzinmotorokkal nem igazán szokott baj lenni. Idejében cserélni kell minden kopó/fogyó alkatrészt, aztán ha nem volt eredetileg valami baja, akkor így fogja is bírni elég sokáig Smiley

Szia!
Köszi a választ! A 2.5 V6-tól mondeo szerelő (XIX kisfaludy utca) óva intett, szerinte problémás, főleg használtan és drága ha hozzá kell nyúlni. Biztos van igazság alapja, van ilyen is, olyan is. Ő javasolta a 1.8, vagy 2.0est. Nekem is a nagyobb felé húz a szívem .Zenekari cuccolás, klíma, 5 ember, emelkedő, stb. szóval kell a kakaó :-)

Ha esetleg itt a fórumon van eladó példány, érdekelne. A keret kb. 450-550 ezer HUF (+átírás + ráköltés)
(Bocsi, nem tudtam még körülnézni, van esetlek apróhirdetés itt a fórumon?)

Köszi!

Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21548 Dátum: 2013.08.14 szerda, 11:58:42 »

Ha megengedtek egy kis bemutatkozást, még annyit érdemes tudni rólam, hogy bár nem vagyok autószerelő, de sokmindent magam is megcsinálgatok. Pl.: olajcsere, egyszerűbb alkatrészek javítása, cseréje. Vannak ökölszabályok, melyeket betartok, pl: fékhez, futóműhöz, kormányműhöz nem nyúlunk, azt csinálja meg a szerelő. Csak olyanhoz nyúlok, ami nem életveszélyes :-)

Amúgy pedig egy átlagos állapotú autóra vágyom. Nincsenek illúzióim, nyilván ennyi pénzért, 13+ éves autóból nem lehet szalon-példányt kapni. Szeretnék egy kategóriájában jó állapotút, amivel nagy gondok ne legyenek, az apróságokat meg majd szépen sorban rendbe rakosgatom. Aztán menjen a végtelenségig :-)
Sajnos sok a lelakott "melós" kocsi (főleg a kombiból), vagy pedig a kereskedésekben kiglancolt "nemdohányzó garázsban tartott svájci orvos házaspártól" c. kategória, 87.000 km-errel".... ismeritek :-))))
Emiatt sajnos nehéz a választás, bár még csak a keresgélés/nézelődés elején vagyok.

Jelenleg egy Totoyám van, amit kétszer vettem (először és utoljára :-)) és hamarosan túlteszek rajta, amint megvan a Mondeo. Előtte német(amerikai) autóim voltak, Opelek, maximális elégedettséggel, ezért gondoltam, hogy visszatérek a német(amerikai) autókhoz, csak most nem General Motors, hanem Henry :-))

Juteszembe:
Automata váltótól mennyire kell "félni" ? A kényelemmel nincs bajom :-))) csak az általános rémhírek vannak a fejemben, miszerint ha gond van vele, sokkal drágább a javítás, illetve, hogy literekkel többet fogyaszt, mint a kézi.
Erről esetleg tapasztalat/vélemény?

Nagyon köszi!!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21549 Dátum: 2013.08.14 szerda, 12:02:40 »



Teljesen igaza van a szerelődnek. 2.0 vegyél, minél felszereltebbet. Nekem harmadik éve van meg, de tipikus hibáját nem igazán tudok a rozsdán kívül. Amik voltak azok teljesen átlagos dolgok. Talán a vákum problémák amik okozhatnak fejtörést, és felesleges alkatrész cserélgetést  hehe pár100ft-os téma. dízelt teljesen kizártad?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Oldalak: 1 ... 424 425 426 427 428 429 430 [431] 432 433 434 435 436 437 438 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.