Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 23:13:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 430 431 432 433 434 435 436 [437] 438 439 440 441 442 443 444 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745148 alkalommal)
0 Felhasználó és 44 vendég van a témában
Subotai
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #21800 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 13:47:02 »

Szevasztok!
Nem tudom jó helyre írtam e, de szeretnék kérni valakitől 98-as TD kombi mondeóra való klímakompresszorról valamiféle dokumentációt, vagy esetleg robbantott ábrát. Remélem akad valakinek elfekvőben. Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 1,8 TD 1998.
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21801 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 18:18:39 »

Kárpit le, szivacs le (ragasztója vág v. tép)
itt elakadtam...
Az összes csavart kiszedtem, de valami még fogja... Sad
Nem szeretném elbarmolni, ezért kérnék újabb tanácsot, hogy az ablaktekerőt, hogy lehet leszedni stb.-t, hogy lejöjjön az ajtókárpit?
Sehol nem látok már csavart... az ajtókárpit ragasztva lenne az ajtókeretre??  Embarrassed   Undecided
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21802 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 19:35:20 »

itt elakadtam...
Az összes csavart kiszedtem, de valami még fogja... Sad
Nem szeretném elbarmolni, ezért kérnék újabb tanácsot, hogy az ablaktekerőt, hogy lehet leszedni stb.-t, hogy lejöjjön az ajtókárpit?
Sehol nem látok már csavart... az ajtókárpit ragasztva lenne az ajtókeretre??  Embarrassed   Undecided


a tükör takaróját is le kell szedni, meg a behúzó csavarjait. ha jól emlékszem, van a kárpit oldalán előröl 2 hátulról 2 meg alul 2 csavar. Akkor még 2 a behúzó burkolata alatt, meg egy a kilincs mögött, és még egy a térképzseb elejénél. ha mind kint van, akkor ablak leteker, kicsit meghúzod magad felé az alját és határozott mozdulattal megemeled.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #21803 Dátum: 2013.08.30 péntek, 07:50:03 »


Nem szeretném elbarmolni, ezért kérnék újabb tanácsot, hogy az ablaktekerőt, hogy lehet leszedni stb.-t, hogy lejöjjön az ajtókárpit?


egy omega alakú fémdróttal van rögzítve, vékony csavarhúzóval ki tudod pattintani
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21804 Dátum: 2013.08.30 péntek, 13:13:59 »

a tükör takaróját is le kell szedni, meg a behúzó csavarjait. ha jól emlékszem, van a kárpit oldalán előröl 2 hátulról 2 meg alul 2 csavar. Akkor még 2 a behúzó burkolata alatt, meg egy a kilincs mögött, és még egy a térképzseb elejénél. ha mind kint van, akkor ablak leteker, kicsit meghúzod magad felé az alját és határozott mozdulattal megemeled.

7végén nekiesek.  eljen
Köszönöm a részletes infókat!
 integet2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21805 Dátum: 2013.08.30 péntek, 13:21:19 »

7végén nekiesek.  eljen
Köszönöm a részletes infókat!
 integet2

Arra az omega lakú drótra vigyázz, mert el tud repülni és k.drága. (600 ft/db)
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21806 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 08:25:59 »

Arra az omega lakú drótra vigyázz, mert el tud repülni és k.drága. (600 ft/db)
Sikerült lebontani az ajtókárpitot.
a kilincshez csatlakozó bovden van eltörve:
https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20400000-ajtok-es-alkatreszei/20400258-ajto-zarszerkezet-alkatreszei/4960-ajtonyito-bowden-ford-mondeo-1997-2000-elso-ajtora
Bontóba lehet ilyet kapni, vagy csak komplett ajtót?
Ennek a cseréjéhez ki kell szedni a zárszerkezetet és a kilincset is?

Köszi az infót!
 wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21807 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 08:37:46 »

Sikerült lebontani az ajtókárpitot.
a kilincshez csatlakozó bovden van eltörve:
https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20400000-ajtok-es-alkatreszei/20400258-ajto-zarszerkezet-alkatreszei/4960-ajtonyito-bowden-ford-mondeo-1997-2000-elso-ajtora
Bontóba lehet ilyet kapni, vagy csak komplett ajtót?
Ennek a cseréjéhez ki kell szedni a zárszerkezetet és a kilincset is?

Köszi az infót!
 wave

Az az igazság, hogy én a bontóssal nem kínlódnék, mert ki tudja az is meddig bírja. Bár te tudod. Nem hinném, hogy komlett ajtóval adnák, de ezt inkább meg kell kérdezni.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21808 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 08:50:47 »

Az az igazság, hogy én a bontóssal nem kínlódnék, mert ki tudja az is meddig bírja. Bár te tudod. Nem hinném, hogy komlett ajtóval adnák, de ezt inkább meg kell kérdezni.
Én simán vennék egy bontott bovdent max egy ezresért, amúgy az újat..  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21809 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 10:01:15 »

Sikerült lebontani az ajtókárpitot.
a kilincshez csatlakozó bovden van eltörve:
https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20400000-ajtok-es-alkatreszei/20400258-ajto-zarszerkezet-alkatreszei/4960-ajtonyito-bowden-ford-mondeo-1997-2000-elso-ajtora
Bontóba lehet ilyet kapni, vagy csak komplett ajtót?
Ennek a cseréjéhez ki kell szedni a zárszerkezetet és a kilincset is?

Köszi az infót!
 wave
Akkor jól gondoltam, hogy a bodwen volt a ludas Smiley.
Bontóban inkább zárszerkezettel egyetemben szokták adni, mert a bowden kiszedése sok munkával jár. Akkor már inkább az itt hirdető bontogatók körében érdeklődj.

A kilincset nem (de abból kijön a bowden), de a zárszerkezetet ki kell szedni, és a műanyag burkolatot levenni, akkor kiszedhető a bowden.
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21810 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 10:27:20 »

Akkor jól gondoltam, hogy a bodwen volt a ludas Smiley.
Bontóban inkább zárszerkezettel egyetemben szokták adni, mert a bowden kiszedése sok munkával jár. Akkor már inkább az itt hirdető bontogatók körében érdeklődj.

A kilincset nem (de abból kijön a bowden), de a zárszerkezetet ki kell szedni, és a műanyag burkolatot levenni, akkor kiszedhető a bowden.
Valóban bejött a megérzésed a bowdennel... Smiley
A Max Car Kft.-nál (Vidámvásár út 88.) van 1,5e.Ft-ért bontott bowden (MK2-őt hívtam, de neki már nincs).
Inkább spórolásból, bontottat veszek...
A zárat is újra kell lamellázni, mert már egy jó ideje nem tudom kulccsal bezárni ezen az oldalon a verdát.
Tudtok ajánlani valakit, aki jó áron dolgozik?
 integet2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21811 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 10:44:16 »

Valóban bejött a megérzésed a bowdennel... Smiley
A Max Car Kft.-nál (Vidámvásár út 88.) van 1,5e.Ft-ért bontott bowden (MK2-őt hívtam, de neki már nincs).
Inkább spórolásból, bontottat veszek...
A zárat is újra kell lamellázni, mert már egy jó ideje nem tudom kulccsal bezárni ezen az oldalon a verdát.
Tudtok ajánlani valakit, aki jó áron dolgozik?
 integet2

Aranykulcs bt. a VIII Victor Hugo utcában. Azt nem tudom,hogy milyen áron dolgoznak, de eddig sokan őket ajánlották már nekem is. Ha "drágán" csinálják meg, akkor elgondolkodnék ezen.
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21812 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 12:29:34 »

Aranykulcs bt. a VIII Victor Hugo utcában. Azt nem tudom,hogy milyen áron dolgoznak, de eddig sokan őket ajánlották már nekem is. Ha "drágán" csinálják meg, akkor elgondolkodnék ezen.
Ha erre gondolsz:
Aranykulcs Kft., Bp. Victor Hugo u. 19. Tel.: 236-0630
Most hívtam őket és 6e.Ft az újralamellázás kiszerelt záron, ha rájuk bízom a ki-beszerelést + 4e.Ft és kb.4órára ott kell hagyni a verdát.

hívtam ezt a céget is :
http://www.autozarak.hu/arjegyzek.html
ők azt mondják, ha zárni nem tud, de nyitni tud a kulcs, akkor más baja lesz a zárszerkezetnek és azt nem oldja meg az újralamellázás, vigyem karosszériás szakihoz a verdát...
Mindenesetre rendesek voltak, hogy tájékoztattak és feleslegesen nem húztak le rólam 6e.Ft...

Van ötlete valakinek, hogy mitől van az a gond, hogy a kulcs ellenállás nélkül elfordul a zárban és nem zárja be a kocsit, de nyitni viszont nyitja a kulcs...
 Huh?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21813 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 13:01:31 »

Ha erre gondolsz:
Aranykulcs Kft., Bp. Victor Hugo u. 19. Tel.: 236-0630
Most hívtam őket és 6e.Ft az újralamellázás kiszerelt záron, ha rájuk bízom a ki-beszerelést + 4e.Ft és kb.4órára ott kell hagyni a verdát.

hívtam ezt a céget is :
http://www.autozarak.hu/arjegyzek.html
ők azt mondják, ha zárni nem tud, de nyitni tud a kulcs, akkor más baja lesz a zárszerkezetnek és azt nem oldja meg az újralamellázás, vigyem karosszériás szakihoz a verdát...
Mindenesetre rendesek voltak, hogy tájékoztattak és feleslegesen nem húztak le rólam 6e.Ft...

Van ötlete valakinek, hogy mitől van az a gond, hogy a kulcs ellenállás nélkül elfordul a zárban és nem zárja be a kocsit, de nyitni viszont nyitja a kulcs...
 Huh?


Kérdezd meg az Üllői út végén (18.ker / 06-30-954-5707) lévő bontót, van-e bovdenjük zárral, és belamellázza-e a zárat amit ad?
Nekem Fiesta tanksapkába adott zárat, és be is lamellázta.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21814 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 13:50:09 »

Kérdezd meg az Üllői út végén (18.ker / 06-30-954-5707) lévő bontót, van-e bovdenjük zárral, és belamellázza-e a zárat amit ad?
Nekem Fiesta tanksapkába adott zárat, és be is lamellázta.
Azt mondja, hogy szerinte a zárbetét rohadt össze, azért nem tudom bezárni az ajtót. Kérdés, hogy tényleg zárbetét baja van-e, vagy valami más is...
Ad zárbetétet, ami belamellázva 5e.Ft-ba kerül, +2e.Ft a kilincshez a bowden.

Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21815 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:08:45 »

Azt mondja, hogy szerinte a zárbetét rohadt össze, azért nem tudom bezárni az ajtót. Kérdés, hogy tényleg zárbetét baja van-e, vagy valami más is...
Ad zárbetétet, ami belamellázva 5e.Ft-ba kerül, +2e.Ft a kilincshez a bowden.
A döntés a te kezedben van!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #21816 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:29:20 »

A döntés a te kezedben van!  wave
integet2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21817 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 14:34:34 »

Azt mondja, hogy szerinte a zárbetét rohadt össze, azért nem tudom bezárni az ajtót. Kérdés, hogy tényleg zárbetét baja van-e, vagy valami más is...
Ad zárbetétet, ami belamellázva 5e.Ft-ba kerül, +2e.Ft a kilincshez a bowden.



Ugyanaz lehet a gondja, mint az MKIII erőmű zárjának szokott lenni. Egyik irányba működik, a másikba nem. Ha igen, akkor szerintem ki lehet cserélni a belét vagy át lehet lamellázni. Az erőmű zárbetét javító készlet is a zár beléből és a házból áll csak darabokban kapod meg és neked kell összerakni. Ha nem kapnád a házat, akkor is tudnád a zárat javítani, csak előtte azt a rugós rögzítő lemezt kell kifeszegetni belőle. Az meg úgy van megoldva, hogy befelé könnyen megy, de ki nem jön. Legalábbis roncsolás nélkül.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.02 hétfő, 14:41:13 írta Lacika71 » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21818 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 17:31:39 »

Ugyanaz lehet a gondja, mint az MKIII erőmű zárjának szokott lenni. Egyik irányba működik, a másikba nem. Ha igen, akkor szerintem ki lehet cserélni a belét vagy át lehet lamellázni. Az erőmű zárbetét javító készlet is a zár beléből és a házból áll csak darabokban kapod meg és neked kell összerakni. Ha nem kapnád a házat, akkor is tudnád a zárat javítani, csak előtte azt a rugós rögzítő lemezt kell kifeszegetni belőle. Az meg úgy van megoldva, hogy befelé könnyen megy, de ki nem jön. Legalábbis roncsolás nélkül.

Mondjuk az, hogy tudod zárni, még semmit nem jelent. Ezt a fajta Ford zárat (6-szög keresztmetszet) bármelyik ugyanilyen fajta kulccsal be tudod zárni Cheesy Ergo ha a kopott lamellák miatt már nem "sajátnak" számít a kulcs, zárásra még mindig ugyanúgy alkalmas, mint bármely másik.
Másik megoldás a problémára, hogy teljes bontott zárszettet veszel kulccsal együtt; bár akkor többet kell szerelni, és még be is tanítani az immo-t ha úgy alakul, meg ilyenek.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21819 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 18:53:09 »

Mondjuk az, hogy tudod zárni, még semmit nem jelent. Ezt a fajta Ford zárat (6-szög keresztmetszet) bármelyik ugyanilyen fajta kulccsal be tudod zárni Cheesy Ergo ha a kopott lamellák miatt már nem "sajátnak" számít a kulcs, zárásra még mindig ugyanúgy alkalmas, mint bármely másik.
Másik megoldás a problémára, hogy teljes bontott zárszettet veszel kulccsal együtt; bár akkor többet kell szerelni, és még be is tanítani az immo-t ha úgy alakul, meg ilyenek.

Az meg a másik fele, hogy az összes autó, ami ilyen kulccsal rendelkezik, zárható ugyanolyan formájú "idegen" kulccsal.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #21820 Dátum: 2013.09.03 kedd, 07:55:21 »

Mondjuk az, hogy tudod zárni, még semmit nem jelent. Ezt a fajta Ford zárat (6-szög keresztmetszet) bármelyik ugyanilyen fajta kulccsal be tudod zárni Cheesy Ergo ha a kopott lamellák miatt már nem "sajátnak" számít a kulcs, zárásra még mindig ugyanúgy alkalmas, mint bármely másik.
Másik megoldás a problémára, hogy teljes bontott zárszettet veszel kulccsal együtt; bár akkor többet kell szerelni, és még be is tanítani az immo-t ha úgy alakul, meg ilyenek.
csak ha elolvastad rendesen, akkor a kollégánál pont a fordítottja működik, nyitni lehet, zárni nem  hehe
Naplózva
BZoli
Vendég
« Új hozzászólás #21821 Dátum: 2013.09.03 kedd, 13:25:19 »

Sziasztok! Kb 1 hónapja vásároltam egy 99-es évjáratú kétezres benzines Mondeo-t. Két dolog szúrt szemet, és mivel nem volt még Ford a családban gondoltam megkérdezem a hozzáértőket is. Az egyik dolog ami egyben nagyon zavaró is hogy akad a gázbowden. Ha benyomom az első pár centin nem történik semmi, viszont ha kicsit tovább nyomom akkor rögtön 2000 körül forog. Az alkatrészboltban kérdezték hogy a bowden első vagy hátsó részét kérem mert nem egy árban van és nem mindegy melyiket cserélem ki. Ötlete lenne valakinek?
A másik hogy a vízhőfok mutató a normál skála alsó vonaláig megy el és ott szépen meg is áll. Tovább csak akkor megy ha dugóban állok. Ez normális jelenség? A termosztát 88 fokos, leteszteltük semmi baja, a fűtés jó, fogyasztás normális.

Előre is köszönöm a válaszokat. Smiley
Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21822 Dátum: 2013.09.03 kedd, 20:23:16 »

Sziasztok!

Ahogy nézegetem az eladó mondeókat, egy valami feltűnt. Létezik az, hogy a kombi csomagtartó ajtót csak kulccsal lehet nyitni? kulcs nélkül nem?  wow1

(Annak idején még a legelső Opel Corsánk ilyen volt, csak kulccsal nyílt... de hát azt még 85-ben gyártották a General Motors-ék  vigyor3 )
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21823 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:05:02 »

Sziasztok!

Ahogy nézegetem az eladó mondeókat, egy valami feltűnt. Létezik az, hogy a kombi csomagtartó ajtót csak kulccsal lehet nyitni? kulcs nélkül nem?  wow1

(Annak idején még a legelső Opel Corsánk ilyen volt, csak kulccsal nyílt... de hát azt még 85-ben gyártották a General Motors-ék  vigyor3 )

igen, létezik
a zár szépen berohad, és utána nem lehet benyomni. wikiben van cikk a javításról. Nem bonyolult.
Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21824 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:07:43 »

igen, létezik
a zár szépen berohad, és utána nem lehet benyomni. wikiben van cikk a javításról. Nem bonyolult.

Szia!

Tehát elvileg, "üzemszerűen" nyitott állapotban kulcs nélkül, benyomással is lehet nyitni? Mint a legtöbb autónál?
Jól értettem ?

 worship

Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21825 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:14:32 »

Szia!

Tehát elvileg, "üzemszerűen" nyitott állapotban kulcs nélkül, benyomással is lehet nyitni? Mint a legtöbb autónál?
Jól értettem ?

 worship



igen
Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21826 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:16:06 »

igen

Köszi!!!

 worship

Bár ott tartanék már, hogy nyitogatnom kellene... Még mindig semmi, siralmas a kínálat. Automatából és 2.5 V6-ból persze dögivel...

 gun

 rinya
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21827 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:18:57 »

Szia!

Tehát elvileg, "üzemszerűen" nyitott állapotban kulcs nélkül, benyomással is lehet nyitni? Mint a legtöbb autónál?
Jól értettem ?

 worship



A kulcsos nyitást (igaz nem gombbal, hanem a kulccsal) az MKIII-nál is megtartották a fl-es vagy fl2-es modellekig. Akkor nem csak a kulcsos nyitást, hanem a belülről gombnyomásra való nyitást is elhagyták. Ez mekkora ötlet, ha pl elromlik a mikrokapcsoló vagy valamilyen okból nem kap áramot.  falbav falbav
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21828 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:20:19 »

A kulcsos nyitást (igaz nem gombbal, hanem a kulccsal) az MKIII-nál is megtartották a fl-es vagy fl2-es modellekig. Akkor nem csak a kulcsos nyitást, hanem a belülről gombnyomásra való nyitást is elhagyták. Ez mekkora ötlet, ha pl elromlik a mikrokapcsoló vagy valamilyen okból nem kap áramot.  falbav falbav

márpedig az elromlik, ha nem az, akkor az átvezető kábel törik el....
Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21829 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:21:55 »

A kulcsos nyitást (igaz nem gombbal, hanem a kulccsal) az MKIII-nál is megtartották a fl-es vagy fl2-es modellekig. Akkor nem csak a kulcsos nyitást, hanem a belülről gombnyomásra való nyitást is elhagyták. Ez mekkora ötlet, ha pl elromlik a mikrokapcsoló vagy valamilyen okból nem kap áramot.  falbav falbav

Na várjunk akkor lehet, hogy mégsem értem.

Szitu:
Ismerősöd hazaviszed. félreállsz, de nem állítod le (ergo a kulcs a gyújtáskapcsolóban). A kiszálló ismerősöd ki tudja-e nyitni a csomagtartót, hogy kivegye a csomagját, vagy le kell állítani a kocsit, kiszállni, és kulccsal kinyitni?

A kérdésem erre vonatkozott, bocsi ha értetlen vagyok  worship
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21830 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:31:58 »

Na várjunk akkor lehet, hogy mégsem értem.

Szitu:
Ismerősöd hazaviszed. félreállsz, de nem állítod le (ergo a kulcs a gyújtáskapcsolóban). A kiszálló ismerősöd ki tudja-e nyitni a csomagtartót, hogy kivegye a csomagját, vagy le kell állítani a kocsit, kiszállni, és kulccsal kinyitni?

A kérdésem erre vonatkozott, bocsi ha értetlen vagyok  worship

ki tudja nyitni. De ha gurul a kocsi, akkor nem, még a gombbal és távirányítóval sem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21831 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:33:11 »

Na várjunk akkor lehet, hogy mégsem értem.

Szitu:
Ismerősöd hazaviszed. félreállsz, de nem állítod le (ergo a kulcs a gyújtáskapcsolóban). A kiszálló ismerősöd ki tudja-e nyitni a csomagtartót, hogy kivegye a csomagját, vagy le kell állítani a kocsit, kiszállni, és kulccsal kinyitni?

A kérdésem erre vonatkozott, bocsi ha értetlen vagyok  worship

Alap esetben egy mikrokapcsolóval tudod nyitni. Ha a mikrokapcsoló elromlik vagy egy vezetékhiba miatt nem kap áramot, akkor kulccsal ki tudod nyitni. Ez a fl2 esnél biztos, de lehet, hogy már az fl1-esnél is megszűnt. Sőt még a belső nyitás is, ami ugyanúgy elektromosan történt, csak belülről egy gomb megnyomásával.
Naplózva
Mr. Rusty
Vendég
« Új hozzászólás #21832 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:33:27 »

ki tudja nyitni. De ha gurul a kocsi, akkor nem, még a gombbal és távirányítóval sem.

 worship  worship
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21833 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:33:50 »

ki tudja nyitni. De ha gurul a kocsi, akkor nem, még a gombbal és távirányítóval sem.

Egy bizonyos sebesség felett. Kb 5 km/ó.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21834 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:34:40 »

Alap esetben egy mikrokapcsolóval tudod nyitni. Ha a mikrokapcsoló elromlik vagy egy vezetékhiba miatt nem kap áramot, akkor kulccsal ki tudod nyitni. Ez a fl2 esnél biztos, de lehet, hogy már az fl1-esnél is megszűnt. Sőt még a belső nyitás is, ami ugyanúgy elektromosan történt, csak belülről egy gomb megnyomásával.

mk3 F1 4 ajtósomon van gomb is, meg kulcslyuk is Smiley
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21835 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:42:28 »

mk3 F1 4 ajtósomon van gomb is, meg kulcslyuk is Smiley

Akkor az fl2-esből spórolták ki.  falbav falbav
Naplózva
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #21836 Dátum: 2013.09.04 szerda, 09:21:57 »

...akad a gázbowden....
Szia!

Első körben érdemes lenne megolajoznod a gázbowdent, csodákat tud művelni (én múlt héten csináltam). A pillangószelep feletti műanyag bendő levétele után le tudod kötni a gázbowdent a pillangószelep tengelyéről. Ha függőlegesen tartod, fecskendős tűvel itt bele tudsz nyomni egy kis olajat, de ha kipörgésgátlós akkor ne sokat, mert ez a bowdenszakasz meglehetősen rövid. A jobb első torony mellett van egy toldás/állítási lehetőség a gázbowden köpenyén, ha ezt széthúzod, az utastér felé vezető ágba ugyanígy tudsz olajat injektálni. Kell egy segítő társ aki nyomkodja a gázpedált, hogy szépen behorja az olajat, elég sokat be tud nyelni. Utána állítsd be a bowdent úgy, hogy alapállásban ne feszüljön, padlógázra viszont felüljön a pedál és telesen nyissa a pillangószelepet. Ha viszont már kiszőrösödött a gázbowdened akkor mindez semmit nem ér Sad

Vízhőfok jeladó: két jeladó van a termosztátházon, a felső a motorvezérlőnek jelent, ezt egy OBD-s olvasóval tudod ellenőrizni vagy akár ellenállásméréssel is, hidegen-melegen! Az alsó jeladó a műszerfal jeladója, más szerepe tudtommal nincs. Ha a ventillátor kapcsolásakor közel jár a piroshoz, akkor szerintem rendben van, de egy multiméterrel meg tudod mérni hogy viselkedik a névleges értékekhez képest.
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #21837 Dátum: 2013.09.04 szerda, 09:51:20 »

Sziasztok!

Az EGR szelep tisztítása után az azt vezérlő vákuumszelepről lehúztam a csöveket, rádugtam egy benzincsövet a szívótorok felől érkező cső helyére és megszívtam, úgy tűnt, hogy nyitva van az EGR szelep felé, de ha befogtam az EGR ágát akkor is tudtam levegőt szívni egy hülye rezonáló hang kíséretében. Számomra úgy lenne logikus, hogy alapban zárva van a szívótorok felől jövő ág és leszellőzteti az EGR szelep ágát, míg fesz hatására  összeköti a két ágat, de a környezet és a szívótorok közt soha nem nyithatna utat. A leírtak fényében csereérett a vákuumszelepem, ugye? Szerintetek szabad ebből bontottat venni?   



Naplózva

MK II 2.0 Zetec
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21838 Dátum: 2013.09.04 szerda, 09:59:02 »

Sziasztok!

Az EGR szelep tisztítása után az azt vezérlő vákuumszelepről lehúztam a csöveket, rádugtam egy benzincsövet a szívótorok felől érkező cső helyére és megszívtam, úgy tűnt, hogy nyitva van az EGR szelep felé, de ha befogtam az EGR ágát akkor is tudtam levegőt szívni egy hülye rezonáló hang kíséretében. Számomra úgy lenne logikus, hogy alapban zárva van a szívótorok felől jövő ág és leszellőzteti az EGR szelep ágát, míg fesz hatására  összeköti a két ágat, de a környezet és a szívótorok közt soha nem nyithatna utat. A leírtak fényében csereérett a vákuumszelepem, ugye? Szerintetek szabad ebből bontottat venni?   





Kösd ki a fenébe. Teljesen felesleges.
Naplózva
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #21839 Dátum: 2013.09.04 szerda, 11:05:18 »

Kösd ki a fenébe. Teljesen felesleges.

és elvi szinten maradva?
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21840 Dátum: 2013.09.04 szerda, 11:35:55 »

és elvi szinten maradva?

Veszel egy bontottat, ami tesztelt és jó. Lehet, hogy jó lesz 5 évig, de lehet, hogy másnap bekakál az is. Lutri.

Emellett teljesen felesleges alkatrész.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21841 Dátum: 2013.09.04 szerda, 12:59:53 »

csak ha elolvastad rendesen, akkor a kollégánál pont a fordítottja működik, nyitni lehet, zárni nem  hehe

Hupsz..  idiota
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21842 Dátum: 2013.09.04 szerda, 21:40:14 »

Kösd ki a fenébe. Teljesen felesleges.

Hogy kell kikötni a fenébe? nem dob hibát?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21843 Dátum: 2013.09.04 szerda, 22:17:02 »

Hogy kell kikötni a fenébe? nem dob hibát?

Oszt mennyire zavar téged az "elégtelen EGR áramlás" hibakód, ha nincs check engine lámpa a műszerfalon?

Nem kell naponta kiolvasni az Androidos Torque-kal és akkor nem fog zavarni.

Az üzemszerű működést nem befolyásolja, ha erre irányul a kérdésed. 3 éve EGR nélkül járok és még a gyári Co-t is tudja nélküle a motor.  wave

Csati lehúz + EGR szelep ledugóz és készen is vagy.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21844 Dátum: 2013.09.04 szerda, 23:47:36 »

Oszt mennyire zavar téged az "elégtelen EGR áramlás" hibakód, ha nincs check engine lámpa a műszerfalon?

Nem kell naponta kiolvasni az Androidos Torque-kal és akkor nem fog zavarni.

Az üzemszerű működést nem befolyásolja, ha erre irányul a kérdésed. 3 éve EGR nélkül járok és még a gyári Co-t is tudja nélküle a motor.  wave

Csati lehúz + EGR szelep ledugóz és készen is vagy.

nincs hiba olvasóm  hehe  Tongue az egr már rég kivan bhaszva a picsába  eplus2 de a mágnes szelephez nem mertem nyúlni...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21845 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 10:37:11 »

nincs hiba olvasóm  hehe  Tongue az egr már rég kivan bhaszva a picsába  eplus2 de a mágnes szelephez nem mertem nyúlni...

Hát pedig a mágnes szelep csak akkor csinál bármit is, ha van EGR szelep, amit vezérelhet.

Nekem semmi sincs az EGR rendszerből a kocsiban. Se EGR szelep, se mágnesszelep, se kipuffgáz visszavezető cső a leömlőből, se vákuumvezérlő doboz.  eplus2
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21846 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 11:15:48 »

Hát pedig a mágnes szelep csak akkor csinál bármit is, ha van EGR szelep, amit vezérelhet.

Nekem semmi sincs az EGR rendszerből a kocsiban. Se EGR szelep, se mágnesszelep, se kipuffgáz visszavezető cső a leömlőből, se vákuumvezérlő doboz.  eplus2
eljen Nekem is EGR rendszer mentes az autóm.
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #21847 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 11:44:31 »

A másik hogy a vízhőfok mutató a normál skála alsó vonaláig megy el és ott szépen meg is áll. Tovább csak akkor megy ha dugóban állok. Ez normális jelenség? A termosztát 88 fokos, leteszteltük semmi baja, a fűtés jó, fogyasztás normális.

Előre is köszönöm a válaszokat. Smiley

Nekem högomba csere után állt be "délre" a vizhöfök mutatoja, és nekem is minden müködik normálisan.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
BZoli
Vendég
« Új hozzászólás #21848 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 13:18:08 »

Szia!

Első körben érdemes lenne megolajoznod a gázbowdent, csodákat tud művelni (én múlt héten csináltam). A pillangószelep feletti műanyag bendő levétele után le tudod kötni a gázbowdent a pillangószelep tengelyéről. Ha függőlegesen tartod, fecskendős tűvel itt bele tudsz nyomni egy kis olajat, de ha kipörgésgátlós akkor ne sokat, mert ez a bowdenszakasz meglehetősen rövid. A jobb első torony mellett van egy toldás/állítási lehetőség a gázbowden köpenyén, ha ezt széthúzod, az utastér felé vezető ágba ugyanígy tudsz olajat injektálni. Kell egy segítő társ aki nyomkodja a gázpedált, hogy szépen behorja az olajat, elég sokat be tud nyelni. Utána állítsd be a bowdent úgy, hogy alapállásban ne feszüljön, padlógázra viszont felüljön a pedál és telesen nyissa a pillangószelepet. Ha viszont már kiszőrösödött a gázbowdened akkor mindez semmit nem ér Sad

Vízhőfok jeladó: két jeladó van a termosztátházon, a felső a motorvezérlőnek jelent, ezt egy OBD-s olvasóval tudod ellenőrizni vagy akár ellenállásméréssel is, hidegen-melegen! Az alsó jeladó a műszerfal jeladója, más szerepe tudtommal nincs. Ha a ventillátor kapcsolásakor közel jár a piroshoz, akkor szerintem rendben van, de egy multiméterrel meg tudod mérni hogy viselkedik a névleges értékekhez képest.

Köszönöm a tájékoztatást, meglátjuk mit szól egy kis olajzáshoz. Cheesy
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #21849 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 14:49:18 »

és elvi szinten maradva?
Elvi szinten maradva ez így működik nálam is. Gyakorlatilag lelevegőzteti a vezérelt ágat a külvilág felé, csakúgy mint a pneumatikában, egyfajta kipufogó szelep.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Oldalak: 1 ... 430 431 432 433 434 435 436 [437] 438 439 440 441 442 443 444 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.