Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 23:21:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 440 441 442 443 444 445 446 [447] 448 449 450 451 452 453 454 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 5745167 alkalommal)
0 Felhasználó és 45 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22300 Dátum: 2014.02.19 szerda, 18:45:02 »

Mostanság mennyi egy 98as td kombi reális ára?
én a feketét 100-ért vettem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #22301 Dátum: 2014.02.19 szerda, 18:48:32 »

én a feketét 100-ért vettem
Jó-jó, én meg 125be, de felmerült bennem hogy modellt frissitenék. És ezt meg eladnám. De amennyiben eddig van, annyiér csak árulnám.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22302 Dátum: 2014.02.19 szerda, 19:09:58 »

Jó-jó, én meg 125be, de felmerült bennem hogy modellt frissitenék. És ezt meg eladnám. De amennyiben eddig van, annyiér csak árulnám.
jah, értem. hát nehéz ügy, de árul itt egy csávó 270-ért papír nélküli 94-es mk1 v6-ot  2funny
te is feltehetnéd 800-ért Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #22303 Dátum: 2014.02.19 szerda, 19:36:44 »

jah, értem. hát nehéz ügy, de árul itt egy csávó 270-ért papír nélküli 94-es mk1 v6-ot  2funny
te is feltehetnéd 800-ért Wink
Hehe
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #22304 Dátum: 2014.02.19 szerda, 19:55:39 »

Hahu-n olyan 4-600 körül mennek, ez reális?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22305 Dátum: 2014.02.19 szerda, 19:59:24 »

Hahu-n olyan 4-600 körül mennek, ez reális?
hát nekem 4-be jött ki névre írva, friss műszakival, szerintem ami itthoni drágább, az már drága
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #22306 Dátum: 2014.02.19 szerda, 20:13:05 »

hát nekem 4-be jött ki névre írva, friss műszakival, szerintem ami itthoni drágább, az már drága
felteszem 455re, azt kiderül. Találtam 1000-1400euro között pár tddi kombit, nagyon beindult a fantáziám....
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #22307 Dátum: 2014.02.19 szerda, 21:45:36 »

felteszem 455re, azt kiderül. Találtam 1000-1400euro között pár tddi kombit, nagyon beindult a fantáziám....

Kevesebb mint 1 éve az egész jó állapotban lévő 99-es kombit friss vezérmű- meg ékszíjakkal, pici rozsdával, téligumikkal, egyben lévő futóművel, stb., 430-ért sikerült elsóznom 3 hónap után.. eredetileg kb. 600-at akartam érte kapni. A még megy kategória 100-150-től indul, valóban hibátlan darabért 700-nál valszeg nem adnak többet.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #22308 Dátum: 2014.02.19 szerda, 21:50:33 »

Hello. Találtam egy ilyen csatit a jobb első ajtóban a hangszóró alatt, de egyik másikban sem. Minek a csatija lehet?
Kép
Kábelszínek?
Biztos, hogy a másik oldali első ajtóban nincsen?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22309 Dátum: 2014.02.19 szerda, 22:48:33 »

Kábelszínek?
Biztos, hogy a másik oldali első ajtóban nincsen?
fehér/zöld és sárga/zöld
nincsen a másik ajtóban, de ez lehet annak az oka hogy amikor köteget cseréltem, nem figyeltem és nem egyformát raktam be, vagy eleve már az előző tulaja ajtót cserélt kötegestől, mert a köteg a donorbol van asszem...
Naplózva
Danton
Vendég
« Új hozzászólás #22310 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 15:03:42 »

Sziasztok!

Van egy kis gondom az 1,8-as Ghia-mal.(97-es) 1-2 hete, hideg, nedves időben, indulás után rángat, le-le fullad. Amikor nyomom leesik a fordulat, a gáz visszaengedése után kicsit erőre kap, de bizonytalan. Legjobban akkor járok, ha leállítom, és akkor az újraindítás  segít. Azt észrevettem, hogy ezek az esetek szinte midig nedves, esős időben jönnek elő.
Múlt héten kicserélték az alapjárati motort, a gyertyákat , a gyertyakábel köteget, erre most hétvégén megint előjött a hiba Sad.
Tudna valaki tanácsot adni? Köszi előre is.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #22311 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 16:58:33 »

Sziasztok!

Van egy kis gondom az 1,8-as Ghia-mal.(97-es) 1-2 hete, hideg, nedves időben, indulás után rángat, le-le fullad. Amikor nyomom leesik a fordulat, a gáz visszaengedése után kicsit erőre kap, de bizonytalan. Legjobban akkor járok, ha leállítom, és akkor az újraindítás  segít. Azt észrevettem, hogy ezek az esetek szinte midig nedves, esős időben jönnek elő.
Múlt héten kicserélték az alapjárati motort, a gyertyákat , a gyertyakábel köteget, erre most hétvégén megint előjött a hiba Sad.
Tudna valaki tanácsot adni? Köszi előre is.

Gyújtótekercset nem nézték? lehet bepárásodik valahol és az okoz ilyet.
vagy a maf szenzort huzd le és nézd meg ugy. hátha az kavar be.
Naplózva
Danton
Vendég
« Új hozzászólás #22312 Dátum: 2014.02.25 kedd, 08:34:20 »

Gyújtótekercset nem nézték? lehet bepárásodik valahol és az okoz ilyet.
vagy a maf szenzort huzd le és nézd meg ugy. hátha az kavar be.


Köszi az ötleteket, kipróbálom és majd visszajelzek.javascript:void(0);
Naplózva
krampy
Vendég
« Új hozzászólás #22313 Dátum: 2014.02.25 kedd, 10:22:15 »

Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne, hogy láttam 2013-ban már volt szó a szervóolaj hűtőről, hogy azért az kell és jó dolog stb. Nekem is éppen most adta meg magát elkezdett folyni valahol. Újonnan rettenetesen drága, bontóban alig lehet valamiért kettes mondeóhoz (benzines) kapni, viszont 1-es mondeohoz van egy csomó.
Abban szeretném a szakik segítségét kérni, hogy az 1-es mondeo hűtőjé két cső tulajdonképpen, a kettesé meg egyik részén bordázott (gondolom a nagyobb hűtés miatt). Elégséges, ha az 1-es mondeo hűtőjét teszem bele, vagy 1. nem hűt eléggé, 2. a felfogatások is máshol vannak?

Előre is köszönöm a segítséget
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #22314 Dátum: 2014.02.25 kedd, 17:56:25 »

Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne, hogy láttam 2013-ban már volt szó a szervóolaj hűtőről, hogy azért az kell és jó dolog stb. Nekem is éppen most adta meg magát elkezdett folyni valahol. Újonnan rettenetesen drága, bontóban alig lehet valamiért kettes mondeóhoz (benzines) kapni, viszont 1-es mondeohoz van egy csomó.
Abban szeretném a szakik segítségét kérni, hogy az 1-es mondeo hűtőjé két cső tulajdonképpen, a kettesé meg egyik részén bordázott (gondolom a nagyobb hűtés miatt). Elégséges, ha az 1-es mondeo hűtőjét teszem bele, vagy 1. nem hűt eléggé, 2. a felfogatások is máshol vannak?

Előre is köszönöm a segítséget

Nekem amióta megnyomódott az eleje simán össze van kötve a két csővég és semmi különbséget nem érzek és semmi baj sincsen a szervómmal pedig ennek már lassan két éve hogy így járok vele! Az én véleményem az hogy ez csak egy túlbiztosítás rajta mert a kormány az biztonsági berendezés és ennyi! Nyugodtan dugd össze a gumicsővel a két fémcsövet és majd ha találsz egyszer hozzávalót ami nem ereszt akkor ráérsz kicserélni de ebből nagy ügyet ne csinálj különösebben!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #22315 Dátum: 2014.02.25 kedd, 19:54:10 »

Nekem amióta megnyomódott az eleje simán össze van kötve a két csővég és semmi különbséget nem érzek és semmi baj sincsen a szervómmal pedig ennek már lassan két éve hogy így járok vele! Az én véleményem az hogy ez csak egy túlbiztosítás rajta mert a kormány az biztonsági berendezés és ennyi! Nyugodtan dugd össze a gumicsővel a két fémcsövet és majd ha találsz egyszer hozzávalót ami nem ereszt akkor ráérsz kicserélni de ebből nagy ügyet ne csinálj különösebben!
Érezni nem lehet azt, hogy szarrá ég az olaj a szervóban csak idő előtt fog tönkremenni a szervószivattyú és a kormánymű.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22316 Dátum: 2014.02.25 kedd, 19:55:28 »

Érezni nem lehet azt, hogy szarrá ég az olaj a szervóban csak idő előtt fog tönkremenni a szervószivattyú és a kormánymű.
persze ez még senkinek nem következett be. érdekes, hogy nem is mindegyik autóban van, és mégsincs semmi bajuk
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #22317 Dátum: 2014.02.25 kedd, 20:29:42 »

persze ez még senkinek nem következett be. érdekes, hogy nem is mindegyik autóban van, és mégsincs semmi bajuk
Pedig itt a fórumon is jó pár emberkének az autóján fordult elő, hogy a szivattyú vagy kormánymű elfolyatta a szervóolajat. A megemelkedett hőmérsékletű olaj kicsit jobban igénybe veszi a gumi, műanyag alkatrészeket, tömítéseket, aminek a következménye a tömítetlenség, olajfolyás!!!!!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #22318 Dátum: 2014.02.25 kedd, 20:33:52 »

persze ez még senkinek nem következett be. érdekes, hogy nem is mindegyik autóban van, és mégsincs semmi bajuk
Egyébként, ha veszed a fáradtságot, akkor mérd meg a szervócső fém részén a hőmérsékletet olajhűtővel egy 5 kilóméteres városi út után, majd iktasd ki az olajhűtőt és utána is mérd meg egy újabb 5 km-s városi út után a szervócső hőmérsékletét, meg fogsz lepődni.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22319 Dátum: 2014.02.25 kedd, 21:48:32 »

Pedig itt a fórumon is jó pár emberkének az autóján fordult elő, hogy a szivattyú vagy kormánymű elfolyatta a szervóolajat. A megemelkedett hőmérsékletű olaj kicsit jobban igénybe veszi a gumi, műanyag alkatrészeket, tömítéseket, aminek a következménye a tömítetlenség, olajfolyás!!!!!
és miből tudjuk, hogy ez miatt van? egy csomó mondeoban nincs gyárilag, mégsincs ilyen baja. nekem pl a mostaniban van, mégis kormányművet kellett cserélnem, mert folyt belőle az olaj. na pont ennyit számít.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #22320 Dátum: 2014.02.25 kedd, 21:52:52 »

és miből tudjuk, hogy ez miatt van? egy csomó mondeoban nincs gyárilag, mégsincs ilyen baja. nekem pl a mostaniban van, mégis kormányművet kellett cserélnem, mert folyt belőle az olaj. na pont ennyit számít.
Szerintem te is nagyon jól tudod, hogy nincs előnyére a tömítéseknek szimeringeknek a nagy hő.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22321 Dátum: 2014.02.25 kedd, 21:57:01 »

Szerintem te is nagyon jól tudod, hogy nincs előnyére a tömítéseknek szimeringeknek a nagy hő.
igen. meg azt is, hogy egy 30 centis darab cső nem nagyon változtat rajta. túl sok az olyan autó, akik még csak nem is hallottak szervóolaj hűtőről, mégis sosincs bajuk. lehet, hogy nem véletlen van feltüntetve az sem, hogy cserélendő ez az olaj is néha  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #22322 Dátum: 2014.02.25 kedd, 22:04:11 »

igen. meg azt is, hogy egy 30 centis darab cső nem nagyon változtat rajta. túl sok az olyan autó, akik még csak nem is hallottak szervóolaj hűtőről, mégis sosincs bajuk. lehet, hogy nem véletlen van feltüntetve az sem, hogy cserélendő ez az olaj is néha  Wink
Biztos, hogy nem véletlenül van feltüntetve és eltudom képzelni azt is hogy a szervó olajhűtő nélküli autókban sűrűbben kell szervó olajat cserélni, pont azért mert magasabb hőmérsékleten hamarabb elhasználódik. smile
Naplózva
krampy
Vendég
« Új hozzászólás #22323 Dátum: 2014.02.26 szerda, 08:07:03 »

Sziasztok,
Koszi a valaszokat, regebben is kb ez volt a helyzet h volt aki szerint kell volt aki szerint nem kell. En azt gondolom h ha beletettek biztos volt oka,bar most nekem is ossze van kotve a ket cso. Igazabol nincs vkinek infoja h eleg-e az 1es mondeo bordazatlan hutoje? Sajnos nincsenek mereteim egyikrol sem. Ja es esetleg vkinek elfekvo hutoje?Smiley
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #22324 Dátum: 2014.02.26 szerda, 11:14:04 »

Sziasztok,
Koszi a valaszokat, regebben is kb ez volt a helyzet h volt aki szerint kell volt aki szerint nem kell. En azt gondolom h ha beletettek biztos volt oka,bar most nekem is ossze van kotve a ket cso. Igazabol nincs vkinek infoja h eleg-e az 1es mondeo bordazatlan hutoje? Sajnos nincsenek mereteim egyikrol sem. Ja es esetleg vkinek elfekvo hutoje?Smiley

Szia!
Nekem van 1 eladó szervó olajhűtőm. Ha érdekel, privátban folytassuk.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22325 Dátum: 2014.02.26 szerda, 14:51:11 »

Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy ezelőtt ha járt a motor akkor gombbal nem tudtam kinyitni a csomit, miota kábelz cseréltem, azota meg kinyilik akkor is ha jár a motor. Ez mért lehet?

Mellesleg a kesztyűtartó alatt vannak ugye relék.ülésfütés,riasztó... Volt egy kék és egy fehér foglalat, amiben nem volt relé, na én raktam bele egy kéket a kékbe és egy barnát a fehérbe. Az egyiknek köze van a világításhoz mert amikor rákapcsolom a lámpát akkor ott is kattan az egyik.

Nem tudja valaki hogy pontosan milyen relék vannak ott? A 4 barnát tudom. 2 a ülésfűtés, 2 meg a beltérvédelem job bal oldala.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #22326 Dátum: 2014.02.26 szerda, 15:17:19 »

Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy ezelőtt ha járt a motor akkor gombbal nem tudtam kinyitni a csomit, miota kábelz cseréltem, azota meg kinyilik akkor is ha jár a motor. Ez mért lehet?

Mellesleg a kesztyűtartó alatt vannak ugye relék.ülésfütés,riasztó... Volt egy kék és egy fehér foglalat, amiben nem volt relé, na én raktam bele egy kéket a kékbe és egy barnát a fehérbe. Az egyiknek köze van a világításhoz mert amikor rákapcsolom a lámpát akkor ott is kattan az egyik.

Nem tudja valaki hogy pontosan milyen relék vannak ott? A 4 barnát tudom. 2 a ülésfűtés, 2 meg a beltérvédelem job bal oldala.


Van pár fényképem ezekről is hátha ez így jobban segít a többieknek beazonosítani a dolgokat (97-es 1,8-as Ghia):






Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22327 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 07:02:00 »


Van pár fényképem ezekről is hátha ez így jobban segít a többieknek beazonosítani a dolgokat (97-es 1,8-as Ghia):







arra már rájöttem hogy az ülésfűtés reléinél ami van kék meg fehér foglalat, ha nincs nekem benne relé akkor nem.jó a km ora világításom. Ha berakom a kéket akkor van világítás de ha ráadom a gyujtást akkor egyböl elalszik. Ha a fehérbe is rakok akkor műxik rendesen. Másbál is ilyen vagy ez most mi? V6 automata köteg ghia van benne.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #22328 Dátum: 2014.02.28 péntek, 07:39:12 »

arra már rájöttem hogy az ülésfűtés reléinél ami van kék meg fehér foglalat, ha nincs nekem benne relé akkor nem.jó a km ora világításom. Ha berakom a kéket akkor van világítás de ha ráadom a gyujtást akkor egyböl elalszik. Ha a fehérbe is rakok akkor műxik rendesen. Másbál is ilyen vagy ez most mi? V6 automata köteg ghia van benne.


Nálam így néz ki az említett rész.
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0307_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0308_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0309_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Riasztóm nincsen, a jelenleg bent tartózkodó relé az ülésfűtésé. A kék reléfoglalatban lévő átkötés gyári. Távirányítós központizár vezérlésem van, a csomagtér ajtó vezérlése független a gyújtástól, azt a központizár vezérlő működteti. A korábbi GLX MK2-mben a gyújtás ráadását követően nem lehetett nyitni a csomagtér ajtót. A fenntmaradó fehér reléfoglalat funkciója számomra ismeretlen. Igazából a kéké is, de abban okkal van átkötés. :-)
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22329 Dátum: 2014.02.28 péntek, 07:56:36 »



Nálam így néz ki az említett rész.
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0307_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0308_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130319/K_p0309_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Riasztóm nincsen, a jelenleg bent tartózkodó relé az ülésfűtésé. A kék reléfoglalatban lévő átkötés gyári. Távirányítós központizár vezérlésem van, a csomagtér ajtó vezérlése független a gyújtástól, azt a központizár vezérlő működteti. A korábbi GLX MK2-mben a gyújtás ráadását követően nem lehetett nyitni a csomagtér ajtót. A fenntmaradó fehér reléfoglalat funkciója számomra ismeretlen. Igazából a kéké is, de abban okkal van átkötés. :-)
na nekem az az átkötés nincsen, és ha nincs benne egyikben sem a relé akkor nincs belső világításom az oránál. Biztos van vqlami funkcioja más is, meet igy semmi értelme annak hogy plussz egy relé kapcsolgatja a világítást belül, pláne hogy mindkettőne köze van hozzá, meet mint irtam ha az egyik nincs benne akkor gyujtásnál kialszik. Nem értem :-( Ezelőtt nekem sem lehetett nyitni a csomit ha gyujtás rá volt adva, de most ki lehet. Riasztós kp zárvegység van most benne, ezelőtt csak sima távos egység volt. Nekem az jobban tetszett mikor járt a motor akkor nem lehetett nyitni.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #22330 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:16:52 »

na nekem az az átkötés nincsen, és ha nincs benne egyikben sem a relé akkor nincs belső világításom az oránál. Biztos van vqlami funkcioja más is, meet igy semmi értelme annak hogy plussz egy relé kapcsolgatja a világítást belül, pláne hogy mindkettőne köze van hozzá, meet mint irtam ha az egyik nincs benne akkor gyujtásnál kialszik. Nem értem :-( Ezelőtt nekem sem lehetett nyitni a csomit ha gyujtás rá volt adva, de most ki lehet. Riasztós kp zárvegység van most benne, ezelőtt csak sima távos egység volt. Nekem az jobban tetszett mikor járt a motor akkor nem lehetett nyitni.


Nekem jó így a zárás, úgyis mindig magamra zárom az autót ha megyek. Mert ugye rend van Magyarországon. Ez kicsit off, de nem tudtam kihagyni. Az jutott eszembe, hogy a reléfoglalat nem véletlen kék. Az IIM modulnál lévő reléfoglalat is kék ami reteszeli a tempomatot ha a TCS 'dolgozik'. Az a relé un. NC-s relé, tehát alap esetben zárt az érintkezője, ha meghúz akkor nyit. Nem lehet valami gyári menetfényes relézés?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #22331 Dátum: 2014.02.28 péntek, 14:58:41 »

...
Mellesleg a kesztyűtartó alatt vannak ugye relék.ülésfütés,riasztó... Volt egy kék és egy fehér foglalat, amiben nem volt relé, na én raktam bele egy kéket a kékbe és egy barnát a fehérbe. Az egyiknek köze van a világításhoz mert amikor rákapcsolom a lámpát akkor ott is kattan az egyik.

Nem tudja valaki hogy pontosan milyen relék vannak ott? A 4 barnát tudom. 2 a ülésfűtés, 2 meg a beltérvédelem job bal oldala.
Először is had mondjam el, nagy merészségnek tartom, hogy ekkora átalakításba fogtál segédanyagok nélkül. Cheesy

Aztán. Volt egy kis időm, gondoltam nézegetek neked egy picit.
Mivel nem tudom, hogy melyik köteget milyen évjáratú, és nincs is kedvem annyit visszaolvasni, az aláírásodban levő '97-et vettem alapul.
Viszont itt már el is érkeztünk egy gondhoz. Te azt írod, hogy van 4 barna reléd, +1 fehér és +1 kék. Ilyen leosztást nem találtam a K(T)ISokosban, ott a legtöbb a 4 relé+2 csatlakozó. Olyan elrendezést, mint amit szabi_zoli82 illetve Spanner linkelt, pláne nem láttam a rajzokon. Amit én láttam:
- felül: kék csatlakozó / üres / Illumination cutoff relay I. / Heated seats
- alul: valamicsati / üres / Illumination cutoff relay II. / klíma

Mindenesetre ha jól okumláltam ki a dolgokat, akkor a te általad említett reléfoglalatokba ezek a kábelek mennek bele:
Kék foglalat: BK, OG/GN, OG/BU, VT/WH
Fehér foglalat: BK, OG/GN, OG/BU, VT (vagy VT/BK)
E fenti két foglalat az "Illumination cutoff relay" I. és II. Mindkettő a nappali menetfényhez való.
Valószínűleg úgy van, hogy gyújtás ráadáskor ugye bekapcsol a nappali fény (ilyenkor nem kell a műszercsoport világítás), ami a lámpák felkapcsolásakor kikapcsol, és ilyenkor kéne a műszercsoport világítás, csak megeshet, hogy nem megfelelő működésű relé van neked berakva. Az I.-es relé alapesetben nyitott az OG/GN és OG/BU között, míg a II.-es relé pont hogy zárt alapesetben a két színű kábel között.

Na, írtam egy keveset, aztán kiderül, hogy nem is jókat Grin.

Üdv!
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22332 Dátum: 2014.02.28 péntek, 16:52:34 »

Először is had mondjam el, nagy merészségnek tartom, hogy ekkora átalakításba fogtál segédanyagok nélkül. Cheesy

Aztán. Volt egy kis időm, gondoltam nézegetek neked egy picit.
Mivel nem tudom, hogy melyik köteget milyen évjáratú, és nincs is kedvem annyit visszaolvasni, az aláírásodban levő '97-et vettem alapul.
Viszont itt már el is érkeztünk egy gondhoz. Te azt írod, hogy van 4 barna reléd, +1 fehér és +1 kék. Ilyen leosztást nem találtam a K(T)ISokosban, ott a legtöbb a 4 relé+2 csatlakozó. Olyan elrendezést, mint amit szabi_zoli82 illetve Spanner linkelt, pláne nem láttam a rajzokon. Amit én láttam:
- felül: kék csatlakozó / üres / Illumination cutoff relay I. / Heated seats
- alul: valamicsati / üres / Illumination cutoff relay II. / klíma

Mindenesetre ha jól okumláltam ki a dolgokat, akkor a te általad említett reléfoglalatokba ezek a kábelek mennek bele:
Kék foglalat: BK, OG/GN, OG/BU, VT/WH
Fehér foglalat: BK, OG/GN, OG/BU, VT (vagy VT/BK)
E fenti két foglalat az "Illumination cutoff relay" I. és II. Mindkettő a nappali menetfényhez való.
Valószínűleg úgy van, hogy gyújtás ráadáskor ugye bekapcsol a nappali fény (ilyenkor nem kell a műszercsoport világítás), ami a lámpák felkapcsolásakor kikapcsol, és ilyenkor kéne a műszercsoport világítás, csak megeshet, hogy nem megfelelő működésű relé van neked berakva. Az I.-es relé alapesetben nyitott az OG/GN és OG/BU között, míg a II.-es relé pont hogy zárt alapesetben a két színű kábel között.

Na, írtam egy keveset, aztán kiderül, hogy nem is jókat Grin.

Üdv!
ez az elmélet valószínűleg valós. a köteg egy 2.5 v6 98-as kocsiból van ha minden igaz, gyári riasztós beltérvédelmes cucc. digit klímával... az biztos a 4 barna reléből 2 az ülésfűtés, 2 pedig a riasztó beltérvédelmének a jobb és bal oldala. a másik kettő pedig 100 hogy a világításhoz van köze. az amit mondtál elmélet valósnak tűnik. azért tettem a kék foglalatba kék relét mert nekem az tűnik ésszerűnek, és ha ráadom a gyújtást, akkor kapcsol ki a műszerfal világításom. csak az a bibi hogy a nappali menetfényhez nem kell villanyt kapcsoljak,és így nem is kell a belső villany. és ha pl helyzetjelzőre rakom akkor is elveszi az egyik relé a műszerfal villanyt, ha nincs benne a másik relé. tehát ha berakom a kék foglalatba a relét, és felkapcsolom a villanyt helyzetjelzőre és ugy adom a gyujtást akkor kapcsolja ki a kék, de ha berakok a fehérbe egy barna relét, akkor a kék ha ki is kapcsolja, akkor még onnan kapja az áramot. ezért nem értem annyira hogy a menetfényhez mi köze is lenne... remélem értelmezhetően irtam Cheesy

na nekem igy néz ki:
ez a motortérben van, itt csak a menetfény reléje hiányzik


Itt van a kesztyűtartóm mögötti cuccos:


és itt az a két relé amiről szó van, a felső a kék, az alsó a fehér foglalat és látszanak a színek is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.28 péntek, 17:11:21 írta layzi » Naplózva
Rewolt
Vendég
« Új hozzászólás #22333 Dátum: 2014.03.01 szombat, 10:10:41 »

Üdv!

Nem tudom hova írjam, itt talán jó leszen.
Ha itt vásárolok (vagy máshol  eplus2) magánszemélytől bontott vonóhorgot, azt mennyire fogja díjazni a szervíz és a műszaki vizsgabiztos? Mert gondolom papír és egyéb műbizonylatnak látszó tárgy az nemigazán jár hozzá.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #22334 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:16:40 »

Üdv!

Nem tudom hova írjam, itt talán jó leszen.
Ha itt vásárolok (vagy máshol  eplus2) magánszemélytől bontott vonóhorgot, azt mennyire fogja díjazni a szervíz és a műszaki vizsgabiztos? Mert gondolom papír és egyéb műbizonylatnak látszó tárgy az nemigazán jár hozzá.
Most jártam végig és itt kötöttem ki:Carmax.Kell a műbizonylat + egy hivatalos számla a felszerelő szakműhelytől, ráadásul a vizsgán lefényképezik.Szerintem a legrövidebb út az egyenes. Vonóhorog 23000,- felszerelés 5000,- Ocsmányiroda új forgalmi 6000,-
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #22335 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:30:29 »

Most jártam végig és itt kötöttem ki:Carmax.Kell a műbizonylat + egy hivatalos számla a felszerelő szakműhelytől, ráadásul a vizsgán lefényképezik.Szerintem a legrövidebb út az egyenes. Vonóhorog 23000,- felszerelés 5000,- Ocsmányiroda új forgalmi 6000,-

ehhez még hozzá jön az új műszaki is mert azt is kell...
vonóhorog papírozásban tudok segíteni egyébként ha valakinek kell ...


Más!
Vízlehúzót kombihoz hol tudok beszerezni és mennyiért   persze értelmes áron ...
 
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.01 szombat, 17:32:13 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #22336 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:36:59 »

ehhez még hozzá jön az új műszaki is mert azt is kell...
vonóhorog papírozásban tudok segíteni egyébként ha valakinek kell ...


Más!
Vízlehúzót kombihoz hol tudok beszerezni és mennyiért   persze értelmes áron ...
 


Vízlehúzó tekintetben szerintem csak az új. Tudom hogy kib...ott drága, de a bontott barkácsolása nem hiszem hogy hosszútávú eredményre vezet. Nem gondolom hogy hiányozna ha a befolyó víz miatt szétrohadna az ajtó. Én nyeltem egyet és megvettem előre a kettő újat a Cromax-ban.
Naplózva
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #22337 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:39:45 »



Vízlehúzó tekintetben szerintem csak az új. Tudom hogy kib...ott drága, de a bontott barkácsolása nem hiszem hogy hosszútávú eredményre vezet. Nem gondolom hogy hiányozna ha a befolyó víz miatt szétrohadna az ajtó. Én nyeltem egyet és megvettem előre a kettő újat a Cromax-ban.


Csak a Cromaxban létezik sehol máshol nincs??? Méreg drága a 10+ ezer FT 1 darab *** gumiért ... nagyon nem korrekt ...
Kellene valami beszerzési forrást találni ..
Senkinek nincs?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #22338 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 15:07:32 »


Csak a Cromaxban létezik sehol máshol nincs??? Méreg drága a 10+ ezer FT 1 darab *** gumiért ... nagyon nem korrekt ...
Kellene valami beszerzési forrást találni ..
Senkinek nincs?



Lehet hogy máshol is van, de a Cromax-ban is csak gyári van. Néztem pár helyen, de a vízlehúzót nem találtam sehol. Lehet hogy mások nem tartanak, mert nem viszik, lévén nem egy sűrűn kopó alkatrész. Ha fele időt visz ki mint a gyári-gyári, akkor már jó. Én sem ujjongva adtam ki rá a pénzt, de inkább mint hogy szétrohadjon az ajtó és a belűl lévő cuccok.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #22339 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 15:15:15 »



Lehet hogy máshol is van, de a Cromax-ban is csak gyári van. Néztem pár helyen, de a vízlehúzót nem találtam sehol. Lehet hogy mások nem tartanak, mert nem viszik, lévén nem egy sűrűn kopó alkatrész. Ha fele időt visz ki mint a gyári-gyári, akkor már jó. Én sem ujjongva adtam ki rá a pénzt, de inkább mint hogy szétrohadjon az ajtó és a belűl lévő cuccok.
20-22e egy garnitúra (legalább is annyi volt 2-3 éve)
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #22340 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 15:16:29 »

20-22e egy garnitúra (legalább is annyi volt 2-3 éve)
valóban, de most meg 10/db
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #22341 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 15:17:57 »

valóban, de most meg 10/db
Neba, az kúva sok!  Undecided
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #22342 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 16:01:37 »

Neba, az kúva sok!  Undecided


Szerinted? https://cromax.hu/ford/mondeo-1996-2000-/250000000-szelvedooldaluveg/250590000-oldaluvegek-es-alkatreszei/250590331-oldaluveg-alkatreszei/?limitstart=0 Nagyon durva... Neked eddig csak az elsőket volt 'kedvem' kicserélni, a hátsók még éppen jók, és a hátsó ablakokat egyébként sem nagyon használom.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #22343 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 16:49:01 »

ehhez még hozzá jön az új műszaki is mert azt is kell...
vonóhorog papírozásban tudok segíteni egyébként ha valakinek kell ...


Más!
Vízlehúzót kombihoz hol tudok beszerezni és mennyiért   persze értelmes áron ...
 
Jogos, de amúgy is ment volna vizsgára.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #22344 Dátum: 2014.03.03 hétfő, 12:54:21 »

ez az elmélet valószínűleg valós. a köteg egy 2.5 v6 98-as kocsiból van ha minden igaz, gyári riasztós beltérvédelmes cucc. digit klímával... az biztos a 4 barna reléből 2 az ülésfűtés, 2 pedig a riasztó beltérvédelmének a jobb és bal oldala. a másik kettő pedig 100 hogy a világításhoz van köze. az amit mondtál elmélet valósnak tűnik. azért tettem a kék foglalatba kék relét mert nekem az tűnik ésszerűnek, és ha ráadom a gyújtást, akkor kapcsol ki a műszerfal világításom. csak az a bibi hogy a nappali menetfényhez nem kell villanyt kapcsoljak,és így nem is kell a belső villany. és ha pl helyzetjelzőre rakom akkor is elveszi az egyik relé a műszerfal villanyt, ha nincs benne a másik relé. tehát ha berakom a kék foglalatba a relét, és felkapcsolom a villanyt helyzetjelzőre és ugy adom a gyujtást akkor kapcsolja ki a kék, de ha berakok a fehérbe egy barna relét, akkor a kék ha ki is kapcsolja, akkor még onnan kapja az áramot. ezért nem értem annyira hogy a menetfényhez mi köze is lenne... remélem értelmezhetően irtam Cheesy
...
és itt az a két relé amiről szó van, a felső a kék, az alsó a fehér foglalat és látszanak a színek is.

Tehát, ahogy olvasom, a következő a helyzet:
- fényszóró világítás bekapcsol, műszercsoport megvilágítás működik
- gyújtás ráad, relé kattan, műszerfal világítás nem megy
- fényszóró világítás levesz, relé kattan, műszercsoport világítás nem megy
Ha jól gondolom, ez az írásod összegzése, ugye?
Ez valószínűleg azért van, mert nem jó reléket raktál bele a kék és a fehér aljzatba.
Itt egy kép. A jobb oldali (Relay I.) a fehér foglalat. A bal oldali (Relay II.) a kék foglalat. A reléken általában van ábra, hogy milyen belülről. Olyan reléket keress, amin a olyan ábrák vannak, mint a képen levőkön.
Ha minden igaz, ez kell a fehér foglalatba: 96fg 14n089 aa, ez pedig a kék foglalatba: 96fg 19w572 aa.
Ez meg a motortéri biztitáblába: 93bg 13a025 a1b.
De ha jól néztem ki a szemem, akkor mindez még nem elég, hogy jól és helyesen működjön a nappali fény.

Hú, de sok időm van! Kéne dógozni is egy picit! :-)
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22345 Dátum: 2014.03.03 hétfő, 15:58:27 »

Tehát, ahogy olvasom, a következő a helyzet:
- fényszóró világítás bekapcsol, műszercsoport megvilágítás működik
- gyújtás ráad, relé kattan, műszerfal világítás nem megy
- fényszóró világítás levesz, relé kattan, műszercsoport világítás nem megy
Ha jól gondolom, ez az írásod összegzése, ugye?
Ez valószínűleg azért van, mert nem jó reléket raktál bele a kék és a fehér aljzatba.
Itt egy kép. A jobb oldali (Relay I.) a fehér foglalat. A bal oldali (Relay II.) a kék foglalat. A reléken általában van ábra, hogy milyen belülről. Olyan reléket keress, amin a olyan ábrák vannak, mint a képen levőkön.
Ha minden igaz, ez kell a fehér foglalatba: 96fg 14n089 aa, ez pedig a kék foglalatba: 96fg 19w572 aa.
Ez meg a motortéri biztitáblába: 93bg 13a025 a1b.
De ha jól néztem ki a szemem, akkor mindez még nem elég, hogy jól és helyesen működjön a nappali fény.

Hú, de sok időm van! Kéne dógozni is egy picit! :-)
értem. az benne a pláne hogy azok a relék vannak benne amit irtál. az amit mondtam csak akkor csinálja ha a fehér foglalatban nincsen benne a relé. ha mind a kettő relé benne van, akkor úgy működik hogy akkor is van ha van gyújtás ha nincs, mert az egyik relé mindig ad áramot. a nappali fény rendesen megy úgy ahogy kell, de szerintem ezek a relék akkor lennének hasznosak, ha gyújtáson világítás kapcsolása nélkül, csak nappali menetfénnyel a belső világítás kikapcsolva, világitás kapcsolásakor menetfény ki pilácsok be. de ennek szerintem semmi értelme nincsen, mert a menetfény igyis-ugyis megy gyújtáson, a belső világitás meg csak akkor ha kapcsolsz világítást, de akkor a menetfény ugysem világít. ezért nem értem hogy minek a fenének oda az a relé. mindegy ha ott van akkor használjuk akármi célt szolgál Cheesy
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #22346 Dátum: 2014.03.03 hétfő, 18:59:53 »

értem. az benne a pláne hogy azok a relék vannak benne amit irtál. az amit mondtam csak akkor csinálja ha a fehér foglalatban nincsen benne a relé. ha mind a kettő relé benne van, akkor úgy működik hogy akkor is van ha van gyújtás ha nincs, mert az egyik relé mindig ad áramot. a nappali fény rendesen megy úgy ahogy kell, de szerintem ezek a relék akkor lennének hasznosak, ha gyújtáson világítás kapcsolása nélkül, csak nappali menetfénnyel a belső világítás kikapcsolva, világitás kapcsolásakor menetfény ki pilácsok be. de ennek szerintem semmi értelme nincsen, mert a menetfény igyis-ugyis megy gyújtáson, a belső világitás meg csak akkor ha kapcsolsz világítást, de akkor a menetfény ugysem világít. ezért nem értem hogy minek a fenének oda az a relé. mindegy ha ott van akkor használjuk akármi célt szolgál Cheesy
Lehet, hogy késő van, vagy fáradt vagyok, de komolyan nem fogom fel, hogy mi hogyan működik és is a lényege az írásodnak.
Bocsi. Majd holnap megint elolvasom.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #22347 Dátum: 2014.03.03 hétfő, 20:24:42 »

Lehet, hogy késő van, vagy fáradt vagyok, de komolyan nem fogom fel, hogy mi hogyan működik és is a lényege az írásodnak.
Bocsi. Majd holnap megint elolvasom.
jolvan Cheesy
a lényeg hogy bennt van mind a kettő relé és rendesen van villanyom mindenhol, csak nem értem minek oda két relé. alap esetben a kék csatiba át van hidalva a két láb, ennél két relé működteti a belső villanyt. az egyik kikapcsolja gyujtáskor de a másik vissza kapcsolja egyböl. szerintem a menetfényhez semmi köze sincs.
Naplózva
Rewolt
Vendég
« Új hozzászólás #22348 Dátum: 2014.03.07 péntek, 10:13:58 »

ehhez még hozzá jön az új műszaki is mert azt is kell...
vonóhorog papírozásban tudok segíteni egyébként ha valakinek kell ...

 

A papírozásban valósi segítségen mi értesz, mert az itteni szervíz nagyon forszírozza az igazolást a bontott horgonyról Tongue
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #22349 Dátum: 2014.03.07 péntek, 13:38:27 »

Sziasztok!
Úgy rémlik, itt az oldalon van egy cikk, hogy mikor, hány kilométerenként, mit kell ellenőrizni az autón.
Nem vagyok egy technikai zseni, de szeretném időben észrevenni az induló hibákat.
Tudtok segíteni, hol találom a leírást?
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 440 441 442 443 444 445 446 [447] 448 449 450 451 452 453 454 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.