Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 07:29:37
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
798
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 10908306 alkalommal)
Soprano
és 15 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13200 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 18:33:27 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.14 hétfő, 18:24:03
na ilyenekre gondoltam.kimegyem tesztelem is mindjárt,csak mondj róla többet.mit találok,mit ne nyomogassak el.....
nem tudod elrontani.
fel-le nyilakkal mész körbe a teszt menün:
http://www.youtube.com/watch?v=dB-2e6aViM8
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13201 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 18:34:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.01.14 hétfő, 18:33:27
nem tudod elrontani.
fel-le nyilakkal mész körbe a teszt menün:
http://www.youtube.com/watch?v=dB-2e6aViM8
ja.szervíz menü.akku,km,műszerteszt,stb.nem rossz....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sved1K
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13202 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 18:56:18 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.14 hétfő, 18:34:58
ja.szervíz menü.akku,km,műszerteszt,stb.nem rossz....
kiprobaltam en is, indulhatna mindig egy olyan teszttel, amikor az orakat teszteli es a mutatok korbefutnak
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.14 hétfő, 19:35:20 írta Sved1K
»
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13203 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 21:21:40 »
Idézetet írta: Sved1K - 2013.01.14 hétfő, 17:25:30
oldaliranyu sodrodasnal fekez 40 km/h alatt, kiporges eseten pedig csokkenti a gazt, de olyan is van, amikor a kettot egyutt.
egyebkent erdekes, mert nem avatkozik be egybol. hagyja egy picit kiporogni a kereket es pici kesessel kapcsol csak be.
én budán aranyhegyen driftelgettem, enged pörögni, csak villog az esp jel, nekem is megvolt a reggeli drift, meg szűk utcában meg akartam fordulni, és jött a kézifék és könyörgött
valamikor lehetne egy közös mondeo csapatás ahol van hely (egy-két helyet tudok pesten ami jó...XX. ker lajtha L utca, keresztúr tesco parkoló)
Naplózva
Sved1K
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13204 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 21:31:59 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.01.14 hétfő, 21:21:40
én budán aranyhegyen driftelgettem, enged pörögni, csak villog az esp jel, nekem is megvolt a reggeli drift, meg szűk utcában meg akartam fordulni, és jött a kézifék és könyörgött
valamikor lehetne egy közös mondeo csapatás ahol van hely (egy-két helyet tudok pesten ami jó...XX. ker lajtha L utca, keresztúr tesco parkoló)
nem art tisztaban lenni az auto korlataival, hogyan viselkedik szelsoseges helyzetekben stb. Lehet, hogy legkozelebb egy eles helyzetet pont emiatt uszunk meg.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13205 Dátum:
2013.01.14 hétfő, 21:45:24 »
Idézetet írta: Sved1K - 2013.01.14 hétfő, 21:31:59
nem art tisztaban lenni az auto korlataival, hogyan viselkedik szelsoseges helyzetekben stb. Lehet, hogy legkozelebb egy eles helyzetet pont emiatt uszunk meg.
még opellel egy ilyen balesetben élte túl a vétkes fél mert berántottam a kormányt és nem az utascellát találtam el a ladán hanem az első futóművét.
én ilyen időben minden nap driftelgetek hogy lássam mennyire csúszik, hogy lehet kihúzni egy csúszósabb kanyart, stb. persze óvatosan megyek, de fő az éberség és a tudat, hogy ilyenkor pillanatok alatt kell jól korrigálni.
Naplózva
gigi21hu
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13206 Dátum:
2013.01.16 szerda, 11:47:38 »
Helo!
Elkövettem azt a hibát, hogy újra megnézetem egy fórumot, ahol benzines vs. dizel Mondeo volt a téma. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy veszek használtan 3 milláért egy 4 éves dizel autót és egy-két éven belül az autó árát megint rákölthetem? Ahogy elnézek egy-egy nagyobb parkolót, fiatalok, idősek, egyszerű emberek járnak modernebb dizel autókkal, 10 autónak a fele kb ilyen és ők mind egyfolytában szervizbe járnak? Hagynak ott évente százezreket? Ezt egyszerűen nem hiszem el. Ezen a fórumon ezért lebeszélnek a dizelről a meghibásodások miatt. Ugyanakkor ha 2.0 benzinest veszek, akkor ( mivel szinte csak városban használom ) számíthatok egy bő 10 literes fogyasztásra. Ez kb 2-3 literrel több a olajosétól. Ami árban legyen csak 1000 ft különbség 100 km-en. Ez 10.000 kmnél 100 ezer forint. Pluszban ugye azért a benzinesnek is lehetnek hibái. Szóval amíg a benzinesnél tuti lesz pluszban a nagyobb fogyasztás miatt 100 ezrem évente, addig van esélyem, hogy egy dizelnél nem kell ráköltenem feltétlenül százezreket.
Naplózva
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13207 Dátum:
2013.01.16 szerda, 12:40:40 »
Én 3.2-ért vettem az enyémet 3 és fél évesen, 2.0 TDCI, 2010 januárjában.
Azóta a kötelező dolgokon kívül most költök rá egy termosztátot és egy külső hőmérséklet jeladót.
200 ezer km van az autóban.
Naplózva
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13208 Dátum:
2013.01.16 szerda, 12:45:32 »
Sziasztok!
Tegnap sikerült lezúzni a balos tükrömet, nincs valakinek egy eladó elfekvőben? Sima, nem kilépőfényes, nem indexes, nem önbehajós.
A fényezett burkolat és a mechanika megúszta, a ház és a tükör tört szét.
Viszont az üveglapom az fűthető, be is van kötve, de akkor azt hogy kell működésre bírni, mert én nem vettem volna észre, hogy valaha is működött volna?!
Lehet, hogy a hátsó ablak fűtésre van kötve, mert én azt nem szoktam használni, ha be is kapcsol magától, én rögtön kinyomom!
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4941
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13209 Dátum:
2013.01.16 szerda, 12:49:00 »
Idézetet írta: semseyp - 2013.01.16 szerda, 12:45:32
Sziasztok!
Tegnap sikerült lezúzni a balos tükrömet, nincs valakinek egy eladó elfekvőben? Sima, nem kilépőfényes, nem indexes, nem önbehajós.
A fényezett burkolat és a mechanika megúszta, a ház és a tükör tört szét.
Viszont az üveglapom az fűthető, be is van kötve, de akkor azt hogy kell működésre bírni, mert én nem vettem volna észre, hogy valaha is működött volna?!
Lehet, hogy a hátsó ablak fűtésre van kötve, mert én azt nem szoktam használni, ha be is kapcsol magától, én rögtön kinyomom!
Arra van kötve.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13210 Dátum:
2013.01.16 szerda, 13:06:23 »
Idézetet írta: tomeed - 2013.01.16 szerda, 12:40:40
Én 3.2-ért vettem az enyémet 3 és fél évesen, 2.0 TDCI, 2010 januárjában.
Azóta a kötelező dolgokon kívül most költök rá egy termosztátot és egy külső hőmérséklet jeladót.
200 ezer km van az autóban.
Kicserélték már a termosztátot?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13211 Dátum:
2013.01.16 szerda, 13:09:00 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.16 szerda, 13:06:23
Kicserélték már a termosztátot?
Jövőhét hétfő!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13212 Dátum:
2013.01.16 szerda, 13:41:18 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.16 szerda, 11:47:38
Helo!
Elkövettem azt a hibát, hogy újra megnézetem egy fórumot, ahol benzines vs. dizel Mondeo volt a téma. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy veszek használtan 3 milláért egy 4 éves dizel autót és egy-két éven belül az autó árát megint rákölthetem? Ahogy elnézek egy-egy nagyobb parkolót, fiatalok, idősek, egyszerű emberek járnak modernebb dizel autókkal, 10 autónak a fele kb ilyen és ők mind egyfolytában szervizbe járnak? Hagynak ott évente százezreket? Ezt egyszerűen nem hiszem el. Ezen a fórumon ezért lebeszélnek a dizelről a meghibásodások miatt. Ugyanakkor ha 2.0 benzinest veszek, akkor ( mivel szinte csak városban használom ) számíthatok egy bő 10 literes fogyasztásra. Ez kb 2-3 literrel több a olajosétól. Ami árban legyen csak 1000 ft különbség 100 km-en. Ez 10.000 kmnél 100 ezer forint. Pluszban ugye azért a benzinesnek is lehetnek hibái. Szóval amíg a benzinesnél tuti lesz pluszban a nagyobb fogyasztás miatt 100 ezrem évente, addig van esélyem, hogy egy dizelnél nem kell ráköltenem feltétlenül százezreket.
nem kezdenék benzin-dízel vitát de alapból szerintem téves az a számítás, h 2-3 literrel eszik(iszik) többet a benyás egyező körülmények között. Szerintem inkább 1.5-2 liter lenne.
a spritmonitor.de -n lehet szépen szürni és átlagokat nézni. az ott felvitt adatok alapján az átlag külömbség nem lesz több mint 2L/100km.
ezzel számolva már nem lesz 10000km-nél 100eft külömbség.
én amondó vagyok, h a dízel annak fizetődik ki aki évente legalább 40ekm tol bele az autóba. más tészta az, h nyomaték függő e az illető...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13213 Dátum:
2013.01.16 szerda, 14:01:44 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.16 szerda, 13:41:18
nem kezdenék benzin-dízel vitát de alapból szerintem téves az a számítás, h 2-3 literrel eszik(iszik) többet a benyás egyező körülmények között. Szerintem inkább 1.5-2 liter lenne.
a spritmonitor.de -n lehet szépen szürni és átlagokat nézni. az ott felvitt adatok alapján az átlag külömbség nem lesz több mint 2L/100km.
ezzel számolva már nem lesz 10000km-nél 100eft külömbség.
én amondó vagyok, h a dízel annak fizetődik ki aki évente legalább 40ekm tol bele az autóba. más tészta az, h nyomaték függő e az illető...
A 2-3-ban benne van a 2 is... Most akkor hogy is van?
Sajnos simán m3glenne nálam a 3 liter különbség...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gigi21hu
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13214 Dátum:
2013.01.16 szerda, 14:08:56 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.16 szerda, 13:41:18
nem kezdenék benzin-dízel vitát de alapból szerintem téves az a számítás, h 2-3 literrel eszik(iszik) többet a benyás egyező körülmények között. Szerintem inkább 1.5-2 liter lenne.
a spritmonitor.de -n lehet szépen szürni és átlagokat nézni. az ott felvitt adatok alapján az átlag külömbség nem lesz több mint 2L/100km.
ezzel számolva már nem lesz 10000km-nél 100eft külömbség.
én amondó vagyok, h a dízel annak fizetődik ki aki évente legalább 40ekm tol bele az autóba. más tészta az, h nyomaték függő e az illető...
Persze tudom, de én így számolok: Család miatt csak nagy autó jöhet számításba. Nagyjából a Mondeonál kötöttünk ki. Viszont benzinest alig találni. Talán ha van 1-2 választási lehetőség a legnagyobb oldalon. Én persze keveset autózom és azt is városban, tehát elvileg benzines lenne jobb, de az előbb említett miatt marad a dízel. Ha belefutok egy 3-400 ezres javításba, akkor ez van, de én 5-6 évig akarom használni az autót, ez alatt nálam kb 50 ezer megy bele, tehát valószínű, hogy nem lesz újra gondom. Ha úgy veszem, hogy kevesebbet tankolok és 5-6 év alatt rámegy 3-400 ezrem, azt kibírom. Szerintem a folyamatos nagy költségű javítások annál jelentkeznek folytonosan, aki 5 év alatt belehajt 300 ezret. Véleményem szerint egy km óra garantált, 120 ezret futott autó még jó eséllyel elmegy 150-170 ezerig, addig amíg én akarom használni.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4941
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13215 Dátum:
2013.01.16 szerda, 15:37:24 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.16 szerda, 14:08:56
Persze tudom, de én így számolok: Család miatt csak nagy autó jöhet számításba. Nagyjából a Mondeonál kötöttünk ki. Viszont benzinest alig találni. Talán ha van 1-2 választási lehetőség a legnagyobb oldalon. Én persze keveset autózom és azt is városban, tehát elvileg benzines lenne jobb, de az előbb említett miatt marad a dízel. Ha belefutok egy 3-400 ezres javításba, akkor ez van, de én 5-6 évig akarom használni az autót, ez alatt nálam kb 50 ezer megy bele, tehát valószínű, hogy nem lesz újra gondom. Ha úgy veszem, hogy kevesebbet tankolok és 5-6 év alatt rámegy 3-400 ezrem, azt kibírom. Szerintem a folyamatos nagy költségű javítások annál jelentkeznek folytonosan, aki 5 év alatt belehajt 300 ezret. Véleményem szerint egy km óra garantált, 120 ezret futott autó még jó eséllyel elmegy 150-170 ezerig, addig amíg én akarom használni.
Ha tényleg 120 ezret futott az az autó, akkor nemigen kell ilyen nagyságrendű javításoktól tartanod. A gond ott kezdődik, hogy az autók nagy része vissza van tekerve. És igen az is amit te fogsz kinézni, annál a szimpatikus kereskedőnél, aki egyáltalán nem olyan, mint az összes autónepper, és még a vezetett szervizkönyvet is megígérte, hogy beszerzi 2 héten belül.
Itt ugyan sokan leteszik a nagyesküt, hogy az igazolt előélet sz@rt sem ér, én mégis ágy vagyok vele, hogy érdemes alaposan utánanézni az autónak.
Alvázszám alapján a Ford EURÓPAI GARANCIÁLIS szerviz adatbázisában kell utánanézni, hogy volt-e garanciális javítás az autón, és az akkori km állás, futásteljesítmány mennyire van összhangban a jelenlegivel. Erre itt is találsz embert, vagy bemész egy márkaszervizbe egy ezressel a kezedben.
Ha magyar az autó (de lehet próbálkozni külföldivel is), a szervizkönyvbe pecsételő szervizek felhívása, felkeresése. Infot trükkösen kell kiszedni belőlük. "Most vettem, vinném magukhoz, de mikor is volt utoljára..."
Elárulom, nem az ilyen autó lesz a legolcsóbb.
Ami a 3-400 ezret illeti.
- átírás kb. 100e
- téli garnitúra 150-200e
- olajcsere, szűrők cseréje, + valami apróság (fékbetét) 50-60e
- műszaki vizsga (4 évesen aktuális) 20e
- egy tankolás kb. 30e
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.16 szerda, 15:42:04 írta Sakos
»
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
dzsiglipaf
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13216 Dátum:
2013.01.16 szerda, 16:28:24 »
Olyat tapasztalt már valaki, hogy induláskor nem jó értéket mutat a hőmérő, olyan mintha a motorból jövő hő átverné. Ha megyek vele akkor beáll a normál pontos értékre, de egy megállás után, kb 15-20 perc mulva ha indulok már 20 fokot mutat, közbe csak 4 fok van. Utána megint visszaáll. Ez normális? Ha nem akkor mi lehet a hiba oka?
Naplózva
Gerike
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 86
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13217 Dátum:
2013.01.16 szerda, 16:45:45 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.16 szerda, 14:08:56
Persze tudom, de én így számolok: Család miatt csak nagy autó jöhet számításba... Én persze keveset autózom és azt is városban... én 5-6 évig akarom használni az autót, ez alatt nálam kb 50 ezer megy bele...
Ne érts félre, nem lebeszélni akarlak a Mondeo-ról, hiszen nagyszerű autó, de egészen biztos, hogy évi 8-10 000 városi km megtételéhez egy dízel Mondeo a legmegfelelőbb választás? Én saját magamnak ilyen futáshoz maximum egy alsó-középkategóriás autót választanék, hiszen abba is elfér a család, főleg városban. Könnyebb lenne vele parkolni, ráadásul a fenntartása is olcsóbb lenne (nem csak a fogyasztást nézve!).
Naplózva
2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13218 Dátum:
2013.01.16 szerda, 16:54:56 »
Idézetet írta: dzsiglipaf - 2013.01.16 szerda, 16:28:24
Olyat tapasztalt már valaki, hogy induláskor nem jó értéket mutat a hőmérő, olyan mintha a motorból jövő hő átverné. Ha megyek vele akkor beáll a normál pontos értékre, de egy megállás után, kb 15-20 perc mulva ha indulok már 20 fokot mutat, közbe csak 4 fok van. Utána megint visszaáll. Ez normális? Ha nem akkor mi lehet a hiba oka?
A válasz egyszerű: kuka a külső hőmérséklet jeladó.
Told be fordba, ők majd átteszik egy másik helyre, hátha ott okés, aztán annyi, ha nem akkor csere 18 ezer.
Pont ebben a cipőben járok én is
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13219 Dátum:
2013.01.16 szerda, 17:02:05 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.16 szerda, 14:01:44
A 2-3-ban benne van a 2 is... Most akkor hogy is van?
Sajnos simán m3glenne nálam a 3 liter különbség...
csak épp az 1.5 és a 3 között 100% az eltérés
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4941
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13220 Dátum:
2013.01.16 szerda, 17:30:00 »
Idézetet írta: dzsiglipaf - 2013.01.16 szerda, 16:28:24
Olyat tapasztalt már valaki, hogy induláskor nem jó értéket mutat a hőmérő, olyan mintha a motorból jövő hő átverné. Ha megyek vele akkor beáll a normál pontos értékre, de egy megállás után, kb 15-20 perc mulva ha indulok már 20 fokot mutat, közbe csak 4 fok van. Utána megint visszaáll. Ez normális? Ha nem akkor mi lehet a hiba oka?
Az szerintem teljesen természetes, hogy álló helyben pár fokkal felmelegszik, hisz ott van mellette a meleg motor. Nekem még menet közben is megcsinálja, ha épp regenerál a DPF.
Lehet, hogy te regenerálás közben állítottad le és akkor különösen meleg a motortér.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13221 Dátum:
2013.01.16 szerda, 20:28:49 »
Nálam is többet mutat a külső hőmérő, ha valahol leállok, a motor meleg, és kihat az érzékelőre.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
papione
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13222 Dátum:
2013.01.16 szerda, 20:41:10 »
Valaki találkozott e már olyan problémával, hogy meleg (15-18 oC) garázsból kiállva a minuszba, egy pár percig furcsán reagál a gázpedálra, hirtelen mozdulatokra még le is állt a motor.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13223 Dátum:
2013.01.16 szerda, 20:56:37 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.16 szerda, 11:47:38
Helo!
Elkövettem azt a hibát, hogy újra megnézetem egy fórumot, ahol benzines vs. dizel Mondeo volt a téma. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy veszek használtan 3 milláért egy 4 éves dizel autót és egy-két éven belül az autó árát megint rákölthetem? Ahogy elnézek egy-egy nagyobb parkolót, fiatalok, idősek, egyszerű emberek járnak modernebb dizel autókkal, 10 autónak a fele kb ilyen és ők mind egyfolytában szervizbe járnak? Hagynak ott évente százezreket? Ezt egyszerűen nem hiszem el. Ezen a fórumon ezért lebeszélnek a dizelről a meghibásodások miatt. Ugyanakkor ha 2.0 benzinest veszek, akkor ( mivel szinte csak városban használom ) számíthatok egy bő 10 literes fogyasztásra. Ez kb 2-3 literrel több a olajosétól. Ami árban legyen csak 1000 ft különbség 100 km-en. Ez 10.000 kmnél 100 ezer forint. Pluszban ugye azért a benzinesnek is lehetnek hibái. Szóval amíg a benzinesnél tuti lesz pluszban a nagyobb fogyasztás miatt 100 ezrem évente, addig van esélyem, hogy egy dizelnél nem kell ráköltenem feltétlenül százezreket.
Milyen fórumot néztél Te?
Csak mert ha nem a mondeo.hu -t, akkor felesleges mondeokrol olvasgatnod máshol. A csomó nethuszár rinyál arról, h szhar a használt dízel (mondeo), de csak azért, mert nem tudják megengedni maguknak, hogy vegyenek egyet. Nem, hogy ezt, még egy igniszt sem.
Egyébként rá tudod költeni egy 3 milláért vásárolt dízel autóra az autó árát, ha vmi gigantikus szharba nyúlsz bele.
A nagytöbbség nem jár egész évben szervizbe, nem költ százezreket. Még olyanok sem, akik csak annyit tudnak a dízel autóról, hogy a kútnál nem a 95höz kell állni.
Lebeszélnek a dízelről? Miért nem beszélnek le a benzinesről is? Ott ha gáz van a műa szívósorral, akkor az legalább annyira komoly hiba, mint a dízelnél bármi. Persze erről nem beszélnek a nagyokosok... Itt látszik, hogy nem értenek hozzá.
10litert meg tud enni a benzines, de a dizli is bevág olyankor 8at.
Ehhez a kategóriához a dízel motor illik jobban. 1.8-2.2-ig válogathatsz igény szerint. Sztem mind jó motor (1.6TDCi nekem már határeset).
Én sima benzinest (3L alatt) többet már soha nem veszek.
Ha 3M-ért keresgélsz, akkor inkább vegyél meg egy ismert előéletű 200E km-t futott példányt, mint egy 2x pörgetett 120E km-eset. 70-80E km-es dizlik weblapját statisztikai alapokon meg se nyisd...
Az enyémben most 150E van, semmi baja. Ha lemosom, s visszatekerném pl 32E-re, meghirdetném 3. kocsiként, simán elvinné bárki (ill van most egy dolog, amit kiszúrhatna: az első fékbetétem 1,5x vlegálnál már jelzi, hogy lassan jön a csere).
300E környékén széthullott CR dízelről csak olyan esetben hallottam, amikor chip vagy egyéb okosság volt. Amúgy ezek sztem simán elmennek 500E-ig, persze a használat jellegétől függően kell közben kettőstömegűt, stb cserélni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13224 Dátum:
2013.01.16 szerda, 20:58:09 »
Idézetet írta: papione - 2013.01.16 szerda, 20:41:10
Valaki találkozott e már olyan problémával, hogy meleg (15-18 oC) garázsból kiállva a minuszba, egy pár percig furcsán reagál a gázpedálra, hirtelen mozdulatokra még le is állt a motor.
légtömegmérőt és levegő hőm érzékelőt pucold (2 külön dolog).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
papione
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13225 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:01:30 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.01.16 szerda, 20:58:09
légtömegmérőt és levegő hőm érzékelőt pucold (2 külön dolog).
féktisztító és levegő elég nekik?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13226 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:06:51 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.16 szerda, 14:08:56
Persze tudom, de én így számolok: Család miatt csak nagy autó jöhet számításba. Nagyjából a Mondeonál kötöttünk ki. Viszont benzinest alig találni. Talán ha van 1-2 választási lehetőség a legnagyobb oldalon. Én persze keveset autózom és azt is városban, tehát elvileg benzines lenne jobb, de az előbb említett miatt marad a dízel. Ha belefutok egy 3-400 ezres javításba, akkor ez van, de én 5-6 évig akarom használni az autót, ez alatt nálam kb 50 ezer megy bele, tehát valószínű, hogy nem lesz újra gondom. Ha úgy veszem, hogy kevesebbet tankolok és 5-6 év alatt rámegy 3-400 ezrem, azt kibírom. Szerintem a folyamatos nagy költségű javítások annál jelentkeznek folytonosan, aki 5 év alatt belehajt 300 ezret. Véleményem szerint egy km óra garantált, 120 ezret futott autó még jó eséllyel elmegy 150-170 ezerig, addig amíg én akarom használni.
A mondeo flottaautó.
Használtban necces jót találni, bár nem lehetetlen.
Ha nagy a család, kell a hely, akkor én s-maxban gondolkodnék a helyedben: nem flottaautó típus, ára kb ua, belül hátul 9cm-rel szélesebb. CSomitartó bitang. Kicsit szokni kell a kinézetét, de csak az év autója volt.
A sportos apukák ótója. MOst van 3M alatt 3 benyás is.
Évi 10E km-re át kell gondolni jól mindent (helyedben lehet lízingelnék (kölcsönöznék/bérelnék) vmit.).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13227 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:07:50 »
Idézetet írta: papione - 2013.01.16 szerda, 21:01:30
féktisztító és levegő elég nekik?
elvileg igen.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
papione
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13228 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:09:35 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.01.16 szerda, 21:07:50
elvileg igen.
megpróbálom, meglátom
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13229 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:29:04 »
Idézetet írta: papione - 2013.01.16 szerda, 21:01:30
féktisztító és levegő elég nekik?
Jobban jársz ha a féktisztító után inkább olyan sprayel fújod át amiben nincs olaj. pl a Chip tisztító spray de abból szigorúan az olajmentes. Én egyszer jártam úgy, hogy csak féktisztítót használtam. Utána pillanatok alatt összeszedet annyi koszt megint hogy meg kellett pucolni 1 héten belül.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13230 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:32:22 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.16 szerda, 21:29:04
Jobban jársz ha a féktisztító után inkább olyan sprayel fújod át amiben nincs olaj. pl a Chip tisztító spray de abból szigorúan az olajmentes. Én egyszer jártam úgy, hogy csak féktisztítót használtam. Utána pillanatok alatt összeszedet annyi koszt megint hogy meg kellett pucolni 1 héten belül.
Carbclean, azaz karburátor tisztító... de hogy a féktisztítóban miért van olaj? Hogy ne nyikorogjon a betét?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13231 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:36:32 »
Idézetet írta: Angel - 2013.01.16 szerda, 21:32:22
Carbclean, azaz karburátor tisztító... de hogy a féktisztítóban miért van olaj? Hogy ne nyikorogjon a betét?
A féktisztítóban nincs de ha csak azt használod akkor utána könnyen rá ragad a por. A Chip tisztító spray-ben viszont van olyan amiben van olaj és van amiben nincs olaj.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13232 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:37:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.01.16 szerda, 21:06:51
A mondeo flottaautó.
Használtban necces jót találni, bár nem lehetetlen.
Ha nagy a család, kell a hely, akkor én s-maxban gondolkodnék a helyedben: nem flottaautó típus, ára kb ua, belül hátul 9cm-rel szélesebb. CSomitartó bitang. Kicsit szokni kell a kinézetét, de csak az év autója volt.
A sportos apukák ótója. MOst van 3M alatt 3 benyás is.
Évi 10E km-re át kell gondolni jól mindent (helyedben lehet lízingelnék (kölcsönöznék/bérelnék) vmit.).
egyetértek, belgáknál bőven tudok lőni ilyen árban autót ha kell, és az elég biztos hely, lízingcég, folyamatos szervíz, stb.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13233 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:37:42 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.16 szerda, 21:36:32
A féktisztítóban nincs de ha csak azt használod akkor utána könnyen rá ragad a por. A Chip tisztító spray-ben viszont van olyan amiben van olaj és van amiben nincs olaj.
Értem... én nem vagyok ennyire ínyenc
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
papione
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13234 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:41:28 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.16 szerda, 21:29:04
Jobban jársz ha a féktisztító után inkább olyan sprayel fújod át amiben nincs olaj. pl a Chip tisztító spray de abból szigorúan az olajmentes. Én egyszer jártam úgy, hogy csak féktisztítót használtam. Utána pillanatok alatt összeszedet annyi koszt megint hogy meg kellett pucolni 1 héten belül.
Mikor megvettem az autót, kitisztítottam (féktisztító, levegő) nem volt feltűnően koszos, de nem is volt akkor gondom, az is igaz, hogy akkor tavaszodott, nem voltak hidegek.
Van valamilyen elektronikai tisztító spray-om.
Mindenféleképpen tisztítás, ha nem elég akkor kezdek majd aggódni.
Lehet, hogy ráakasztom az ELM327 és megnézem a diagramot, hogy változnak a hőmérsékletek, adatok.
Naplózva
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13235 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:42:29 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.01.16 szerda, 20:28:49
Nálam is többet mutat a külső hőmérő, ha valahol leállok, a motor meleg, és kihat az érzékelőre.
Nem befolyasolhatja. Nekem soha nem befolyasolta. Ezek ellenallas alapjan mukodnek nem pedig egy higanyoshomero van
az auto aljara becsavarva.
Naplózva
gezaguszti
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
Ford mániás érdeklődő
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13236 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:56:05 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.01.16 szerda, 17:02:05
csak épp az 1.5 és a 3 között 100% az eltérés
Saját tapasztalatból írom amit írok. Nekem volt diesel és benzines autóm is. Többek között volt felső kategóriás W betűs
is, 2.0-es 16 szelepes és 1,6-os nyolcszelepes is (lomha és nagy étvágyú). Városban mindkettő megivott 10-12 liter benzint, lábtól és évszaktól függően. A javítási költségei nekik is megvoltak. Az 1.6-os már újabb generáció volt, de a javítása sokkal költségesebb volt mint a 2.0-es elődjéé. Az MK-2-es 1.8-as diesel motorral városban 8l-ből kijön, csak városi közlekedés mellett. Lábtól és évszaktól függetlenül. Bár hidegen nem hajtom és reggel néhány percig melegítem alapjáraton mielőtt elindulok. Javítási költségek az elmúlt kb. 4 évből. 200eft turbócsere, 40eft kipufogósor, 50-60eft első futómű javítás, 200eft műszaki vizsgára felkészítés, szélvédőcsere, vizsgadíj stb. De az autó 14 éves és hogy mennyi a valós futása azt csak a jóisten tudja (nálam 47ekm-t futott). A költségei ellenére is szeretem és bármikor bárhova elindulok vele és oda is érek.
Generációváltás történt, vettem egy MK-4-est (114ekm-rel), 1500 futott km után a fed komp azt írja 6,2l/ 100km, vegyesben. A javítási költségekről még objektíven nyilatkozni nem tudok. Majd a 120ekm-es szervíz után.
Én saját tapasztalataim alapján senkit nem beszélnék le a diesel Mondiról. Az alacsonyabb kategóriájú, vagy éppen azonos kategóriájú de benzines autónak is megvannak a saját költségei, csak más alkatrészek szorulnak cserére. Viszont az étvágya a benzinesnek jelentősebb. De a nyomatéka alacsonyabb.
Ami többletköltsége van egy alacsonyabb kategóriához képest, az átiratásnál és az éves teljesítmény adónál jelentkezik. Alkatrészben és munkadíjban szerintem nincsennek nagy különbségek.
A hangsúly igazán a megbízhatóan ellenőrizhető km futáson van, mert ha ténylegesen kevés km futása van az autónak akkor később várható, hogy esetleg súlyos költségek merülnek fel.
Naplózva
Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
gezaguszti
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 186
Ford mániás érdeklődő
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13237 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:11:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.01.16 szerda, 20:56:37
Milyen fórumot néztél Te?
Csak mert ha nem a mondeo.hu -t, akkor felesleges mondeokrol olvasgatnod máshol. A csomó nethuszár rinyál arról, h szhar a használt dízel (mondeo), de csak azért, mert nem tudják megengedni maguknak, hogy vegyenek egyet. Nem, hogy ezt, még egy igniszt sem.
Egyébként rá tudod költeni egy 3 milláért vásárolt dízel autóra az autó árát, ha vmi gigantikus szharba nyúlsz bele.
A nagytöbbség nem jár egész évben szervizbe, nem költ százezreket. Még olyanok sem, akik csak annyit tudnak a dízel autóról, hogy a kútnál nem a 95höz kell állni.
Lebeszélnek a dízelről? Miért nem beszélnek le a benzinesről is? Ott ha gáz van a műa szívósorral, akkor az legalább annyira komoly hiba, mint a dízelnél bármi. Persze erről nem beszélnek a nagyokosok... Itt látszik, hogy nem értenek hozzá.
10litert meg tud enni a benzines, de a dizli is bevág olyankor 8at.
Ehhez a kategóriához a dízel motor illik jobban. 1.8-2.2-ig válogathatsz igény szerint. Sztem mind jó motor (1.6TDCi nekem már határeset).
Én sima benzinest (3L alatt) többet már soha nem veszek.
Ha 3M-ért keresgélsz, akkor inkább vegyél meg egy ismert előéletű 200E km-t futott példányt, mint egy 2x pörgetett 120E km-eset. 70-80E km-es dizlik weblapját statisztikai alapokon meg se nyisd...
Az enyémben most 150E van, semmi baja. Ha lemosom, s visszatekerném pl 32E-re, meghirdetném 3. kocsiként, simán elvinné bárki (ill van most egy dolog, amit kiszúrhatna: az első fékbetétem 1,5x vlegálnál már jelzi, hogy lassan jön a csere).
300E környékén széthullott CR dízelről csak olyan esetben hallottam, amikor chip vagy egyéb okosság volt. Amúgy ezek sztem simán elmennek 500E-ig, persze a használat jellegétől függően kell közben kettőstömegűt, stb cserélni.
Csatlakozom az előttem szólóhoz és maximálisan egyetértek.
Naplózva
Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
Arabic
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13238 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:40:34 »
most agip blue techet tankoltam, fél tankot, 37,5litert, most vagyok 488km-nél, és még van benne kb 60-80km. szóval azért nem rossz. volt benzines cégautóm 1,6 leon, és 2,0 astra, mndkettő 8,5-10 körül evett. ez most durva menet mellett 7, egyébként 6-6,5.
szerintem kár a vitáért, igaz én évi 50-70e km-t megyek... idén még semmi nem volt költve rá a kötelezőn és némi fényezésen kívül.
diesel forever
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13239 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 09:02:52 »
Jobb elölről álló helyzetben tekerve a kormányt, vagy elinduláskor nagy ívben kanyarodva roppanó, pattanó hangot hallok. Az érdekesség az, hogy nem mindig, és csak kikapcsolt fűtésnél, meg rádiónál...
Idegesítő. szóval tapasztalt valaki ilyet?
Remélem nem kormánymű. Olyasmi, mintha rugó pattogna a tányéron, meg-meg feszülve.
Toronycsapágy?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13240 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 09:47:23 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.17 csütörtök, 09:02:52
Jobb elölről álló helyzetben tekerve a kormányt, vagy elinduláskor nagy ívben kanyarodva roppanó, pattanó hangot hallok. Az érdekesség az, hogy nem mindig, és csak kikapcsolt fűtésnél, meg rádiónál...
Idegesítő. szóval tapasztalt valaki ilyet?
Remélem nem kormánymű. Olyasmi, mintha rugó pattogna a tányéron, meg-meg feszülve.
Toronycsapágy?
toronycsapagy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gigi21hu
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13241 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 10:34:02 »
Köszi a segítséget. De hadd tegyek hozzá valamit. Szerintem életszerűtlen, hogy aki keveset autózik, az kölcsönözzön, vagy lízingeljen. Egy régis Astra napi díja kb 5 ezer forint. Egy évre majd 2 milla és én kb 5 évig szeretnék egy autót és ráadásul nem Astra-t. Szóval ez bocsi, de őrültség lenne. Hogy miért kellene ekkora autó? 2 gyerek, babakocsi, hordozó, gyerekülések napi szinten. Kirándulásnál plusz 3 bőrönd és minden apróság. Attól, hogy nem utazok sokat, még kell nagy autó. Szülők vidéken. Egy-egy kiruccanás után egy Fusionnal jelenleg alig tudunk haza jönni, annyi kosarat, ezt azt kapunk megtömve. Ráadásul gyakran pakolunk ezt-azt, mivel táboroztatunk nyaranta: hangosítás cuccok, sátrak, konyhai berendezések. Apáméknak egy kis kocsija van, 1 literes Micra, de soha többet nem kell neki kicsi autó. Egyrészt alig férnek el ők is ( ha jönnek látogatni, a csomagokon ülnek ), a motor erőlködik, simán eszik 8 litert, ráadásul minden évben elromlik valami az indítókulcsnál, egyszer cserélték gariban, utána javításonként 50 ezer és van még pár hibája rendszeresen. Ennek az autónak max az átírás olcsóbb egy Mondeonál, de a fenntartása aligha. Említhetném a korábbi Puntomat, na az 5 évnél kezdett szétesni. Kipufogó, ablaktörlők, rádió már az első hónapokban behalt, világítás zárlatos volt és már nem is emlékszem. Szóval lehet, hogy nagyképűnek tűnik, de én nem kérek ismét a 4 méteres, kismotorú benzines autókból. Miért nem S-max? Ez lett volna az álom és tetszik is. De rosszabbul felszereltek vannak annyiért, mint a Mondeo Titaniummal és nagyon zavar, hogy nincs pótkerék. Egy oldal vágásnál, külföldön, éjjel a hegyekben, gyerekekkel egy szerpentinen álldogálni, míg jön a tréler, kösz nem! A csomagtartóba meg hadd ne vigyek folyton egy fékporos koszos kereket a csomagok alatt. Ha pedig a habbal befújom, mert csak kicsi a lyuk, utána vehetek egy új habot 10 ezerért. Nem is értem, hogy lehet pótkerék nélkül autót árulni. És tuti lesz defektem, mert a táboroztatás miatt erdős, tanyás részeken járok, eddig minden évben volt, még városban is. A gumi szett ára nem érdekel, egyszer veszek, amennyit én használom, nem kell évente ráköltenem, minden autómnál 5 éves korban cseréltem. Anyósom biztosítási ügynök, már összehasonlítottunk egy 2.0d Mondeót egy 1.6d kisebb autóval, van vagy 3 ezer ft különbség. Lóerőnél arra kell csak vigyázni, hogy ne legyen 169 vagy magasabb ló, mert akkor már 80 ezer és fölötte ezer a díj, amúgy 30. És ma már egy kicsi autó is simán meglehet 120 ló. A mostani Fusion-hoz képest évi 13 ezerrel több a Mondeo díja. A Fusion is kb 8-at eszik városban. ÉS azért nem mindegy, miben ülök. Parkolás nem játszik, a munkahelyiben nagy hely van, bevásárlóknál szintén, otthon meg garázs, nem kell centizni sehol sem. Megbeszéltük, hogy 5 év alatt belefér egy 2-300 ezres javítás is. Olajcserét megcsinálják kb 30-ból, mert találtam egy normális nem lenyúlós szakit.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13242 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 10:38:36 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.17 csütörtök, 09:47:23
toronycsapagy.
Meghalok, ha így járok vele?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
dzsiglipaf
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13243 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 10:44:39 »
MK4 Sony rádiókód ügyben tud valaki segíteni?
Naplózva
gigi21hu
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13244 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:06:44 »
Megnéztem mos pár kopó alkatrész árát. Szánídékosan egy swift-tel hasonlítottam össze.
Olaszűrő Mondeo 900ft Swift 600ft
vezérműszíj 10.000 2000
első féktárcsa 15.000 17.000
első fékbetét 11.000 9.000
hátsó lengéscsillapító 40.000 30.000
kipufogó dob 60-100e 50-80e
hátsó lámpa 13.000 13.000
Nyilván ez így nem teljes és pontos, de azért az látszik, hogy nincsenek hatalmas eltérések egy pici és egy nagy autónál. És azért nem mindegy, mivel közlekedsz, biztonság és kényelem szempontjából.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13245 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:10:44 »
Idézetet írta: gigi21hu - 2013.01.17 csütörtök, 11:06:44
Megnéztem mos pár kopó alkatrész árát. Szánídékosan egy swift-tel hasonlítottam össze.
Olaszűrő Mondeo 900ft Swift 600ft
vezérműszíj 10.000 2000
első féktárcsa 15.000 17.000
első fékbetét 11.000 9.000
hátsó lengéscsillapító 40.000 30.000
kipufogó dob 60-100e 50-80e
hátsó lámpa 13.000 13.000
Nyilván ez így nem teljes és pontos, de azért az látszik, hogy nincsenek hatalmas eltérések egy pici és egy nagy autónál. És azért nem mindegy, mivel közlekedsz, biztonság és kényelem szempontjából.
Én azt mondom vegyél Mondeot!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13246 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:21:10 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.01.17 csütörtök, 11:10:44
Én azt mondom vegyél Mondeot!
Na de Suzukiban nem kell olajat cserélni!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.17 csütörtök, 11:24:03 írta Balogh Tomi
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13247 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:21:59 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.17 csütörtök, 11:21:10
Na de Suzukiban nem kell olajat cserélni!
Lemaradt a smile!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13248 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:24:48 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.01.17 csütörtök, 11:21:59
Lemaradt a smile!
ott van.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #13249 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 11:30:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.01.17 csütörtök, 11:24:48
ott van.
valamelyikőtök segítsen ennek a sony rádiós embernek, már napok óta nem kap segítséget, igaz az alvázszámot valamiért fél beírni...
Naplózva
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
798
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ