Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 15:39:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 471687 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2016.08.31 szerda, 16:52:28 »

a kormány? vagy egészen mást érzel,egészen máshol...?

szerintem P. Nisz valahol máshol érez valami rezgést Cheesy  eplus2  eplus2 és mivel hátulról érzi, ezért úgy gondolja, hogy hátulról jön az ami azt okozza  nyes  nyes  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 08:50:57 »

Szerintem egyáltalán nem kell, de majd a gyakorlottabb kollegák megmondják. Hiszen alapvetően a rendszer úgy működik, hogy olajat tol a féknyergekbe, attól a dugattyúk préselik a fékpofát a tárcsához. Ha lelép az ember a fékről, akkor a dugattyúk visszajönnek és a fékolajat visszanyomják a tartályba. Szóval így egy picit hülyeségnek tűnik.

A tárcsa széle az évek alatt szépen rozsdásodik. Ez alapvetően nem okoz semmilyen rezgést fékezéskor, hiszen a tárcsát nem oldalirányba, hanem forgásirányban terheli nem megfelelően, így sebességfüggő rezgést okozhat, ami nem függ a fékezéstől. pl 100km/ó felett picit beráz, de a kerék 0-ra ki van súlyozva.
Amúgy minden tárcsa 3 év használat után bazi rondán néz ki, már csak azért is, mert fékezel egy jót, felmelegszik 300-400 fokra, belemész egy pocsolyába, kap egy kevés vizet és már fokozottan fog oxidálódni. De ez nem gond
Elobbivel egyet ertek es nem fogom benyitni a legtelenitot cserenel, de sztm az utobbi dolog nem igy mukodik. Amennyiben normalis fektarcsat (normalisan kezelt) tesznek fel az sohasem lesz ilyen rozsdas a hutobordaknal. Cimbim passatja is itt fut olyan mintha uj lenne nem rozsdas egyaltalan. Az auto 4 eves, eredeti tarcsakkal csak betet csere volt es 106 ezer kilometer van benne.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 09:54:57 »

No sziasztok!

Pár friss tapasztalat futómű, fék, gumi területén.

Gyári (első) tárcsám rázott, gariban cserélték. Most semmi gond, nagyon szépen lassít az autó, már lassan 2e km van bennük, bízom benne, hogy így is marad. Köszönöm ezúton is az értékesítő korrekt hozzáállását, garanciális ügyintézését! Betétek utángyártott Bosch-ok lettek, mivel a hátsó rendszer az, gondoltam, akkor ugyanúgy viselkedjen az autó, elől-hátul ugyanaz a minőség. Nagyon jól fognak, sokkal jobban, mint a Motorcraft-Textar (első-hátsó) páros. Már jó egy ideje megyek vele, de még most is szoknom kell:) Mivel a hátsó tárcsa már vállas volt, így azt is cseréltem, Bosch-ra, mert úgy informálódtam, az a gyári rendszer. A bosch betétekkel hátul nem kicsit szívtam, mert berakás után, kb. 100 km elteltével visított, mint az anyátlan malac. Elvittem szerelőhöz, ő kiszedte, megcsiszolta, a visítás abbamaradt, de miután fékről levettem a lábam, nyikorgott (gondolom nem vagy nem megfelelően ment vissza a betét). Szétszedtem, jó alaposan megcsiszoltam a felületét, kitisztítottam a kis csúszósarukat, Atte zsírt is tettem bele (annyit, amennyit kell). Az egyik betét valamiért félre volt kopva, azt észrevettem, egyebekben semmit. Mindezek után nyikkanás nélkül ment egészen az első nagyobb autópályás fékezésig, utána is csak kis sebességnél csinálta. Viszont most - kis idő elteltével -semmi, nagyon néha kis sebességnél gurulásnál hallok egy nyikorgást, de nagyon elvétve, most pályás menet után sincs gond.

Gumik. Előre vettem két új Kumhot- úgy egy éve. Azt vettem észre, hogy az autó - más autóhoz képest - nyugtalanul megy, ezt a kormányon lehetett érezni. Nem oldalirányú volt az ütés (mint rossz cetrírnál), hanem olyan bizsergető. 2 hete hazajöttünk egy nagyobb útról, s azt vettem észre, hogy már oldalirányba is vibrálja a kormányt. El a gumishoz, cetrír, utána változás semmi. Vissza hozzá, mondom valami nem jó. Érdekes módon még +20grammokat kért. Kicentrírozta újra, maradt minden a régiben. Ő 3 betűs szóval illette a gumit, de én azért kíváncsi voltam, tényleg az-e a ludas, mert egyébként elégedett voltam velük. Bejelentettem a forgalmazónak, hgoy gond van, levittem Fehérvárra gumishoz, aki a garanciális bevizsgáláshoz átveszi a kerekeket, s egyből mondta, hogy ez tényleg nagyon csúnyán jár. Mind a kettő. Nála is megint +20 grammot kért volna. Levettük, felkerültek a Michelin HP-k, s szemmel is láthatóan sokkal kiegyensúlyozottabban forgott a gumi, nem volt benne a pulzálás. Hazafelé, mikor jottem el tőle,  nem akartam elhinni, hogy ilyen finoman is tud menni az autó...., annyira simán ment. Ja, és megszűnt az, hogy az autó állandóan jobbra akart menni... Jó gumi lenne nagyon a Kumho (ez a típus a HS51 volt), rendkívül jól tapad, stabil, vízen sem votl soha gond, de ha használhatatlan más okból adódóan, az baj...Sajnálom, mert jó ár/érték lenne, de most ismét megtanultam (ahogy egyébként a BMW-nél is), hogy csak Michelin. Valahogy más osztály. Állítólag az új fejlesztésűek annyira nem jók, de nekem már az a legfontosabb, hogy legyen kerek Smiley.

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:15:53 »

No sziasztok!

Pár friss tapasztalat futómű, fék, gumi területén.

Gyári (első) tárcsám rázott, gariban cserélték. Most semmi gond, nagyon szépen lassít az autó, már lassan 2e km van bennük, bízom benne, hogy így is marad. Köszönöm ezúton is az értékesítő korrekt hozzáállását, garanciális ügyintézését! Betétek utángyártott Bosch-ok lettek, mivel a hátsó rendszer az, gondoltam, akkor ugyanúgy viselkedjen az autó, elől-hátul ugyanaz a minőség. Nagyon jól fognak, sokkal jobban, mint a Motorcraft-Textar (első-hátsó) páros. Már jó egy ideje megyek vele, de még most is szoknom kell:) Mivel a hátsó tárcsa már vállas volt, így azt is cseréltem, Bosch-ra, mert úgy informálódtam, az a gyári rendszer. A bosch betétekkel hátul nem kicsit szívtam, mert berakás után, kb. 100 km elteltével visított, mint az anyátlan malac. Elvittem szerelőhöz, ő kiszedte, megcsiszolta, a visítás abbamaradt, de miután fékről levettem a lábam, nyikorgott (gondolom nem vagy nem megfelelően ment vissza a betét). Szétszedtem, jó alaposan megcsiszoltam a felületét, kitisztítottam a kis csúszósarukat, Atte zsírt is tettem bele (annyit, amennyit kell). Az egyik betét valamiért félre volt kopva, azt észrevettem, egyebekben semmit. Mindezek után nyikkanás nélkül ment egészen az első nagyobb autópályás fékezésig, utána is csak kis sebességnél csinálta. Viszont most - kis idő elteltével -semmi, nagyon néha kis sebességnél gurulásnál hallok egy nyikorgást, de nagyon elvétve, most pályás menet után sincs gond.

Gumik. Előre vettem két új Kumhot- úgy egy éve. Azt vettem észre, hogy az autó - más autóhoz képest - nyugtalanul megy, ezt a kormányon lehetett érezni. Nem oldalirányú volt az ütés (mint rossz cetrírnál), hanem olyan bizsergető. 2 hete hazajöttünk egy nagyobb útról, s azt vettem észre, hogy már oldalirányba is vibrálja a kormányt. El a gumishoz, cetrír, utána változás semmi. Vissza hozzá, mondom valami nem jó. Érdekes módon még +20grammokat kért. Kicentrírozta újra, maradt minden a régiben. Ő 3 betűs szóval illette a gumit, de én azért kíváncsi voltam, tényleg az-e a ludas, mert egyébként elégedett voltam velük. Bejelentettem a forgalmazónak, hgoy gond van, levittem Fehérvárra gumishoz, aki a garanciális bevizsgáláshoz átveszi a kerekeket, s egyből mondta, hogy ez tényleg nagyon csúnyán jár. Mind a kettő. Nála is megint +20 grammot kért volna. Levettük, felkerültek a Michelin HP-k, s szemmel is láthatóan sokkal kiegyensúlyozottabban forgott a gumi, nem volt benne a pulzálás. Hazafelé, mikor jottem el tőle,  nem akartam elhinni, hogy ilyen finoman is tud menni az autó...., annyira simán ment. Ja, és megszűnt az, hogy az autó állandóan jobbra akart menni... Jó gumi lenne nagyon a Kumho (ez a típus a HS51 volt), rendkívül jól tapad, stabil, vízen sem votl soha gond, de ha használhatatlan más okból adódóan, az baj...Sajnálom, mert jó ár/érték lenne, de most ismét megtanultam (ahogy egyébként a BMW-nél is), hogy csak Michelin. Valahogy más osztály. Állítólag az új fejlesztésűek annyira nem jók, de nekem már az a legfontosabb, hogy legyen kerek Smiley.



hát a csak michelin szerintem erős kifejezés, mert hasonlót tapasztaltál volna, ha felrakatsz helyette egy bridgestone, goodyear, continental, hankook... jó márkákat. Én nagyon meg vagyok elégedve a hankook-al, a téli gumi is nagyon jól tapadt és nem volt vele semmi gond, a nyári is fantasztikusan működik, de a mondin a vredestein is szépen teszi a dolgát. A kumhonak még van mit tanulnia szerintem
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #604 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:21:33 »

hát a csak michelin szerintem erős kifejezés, mert hasonlót tapasztaltál volna, ha felrakatsz helyette egy bridgestone, goodyear, continental, hankook... jó márkákat. Én nagyon meg vagyok elégedve a hankook-al, a téli gumi is nagyon jól tapadt és nem volt vele semmi gond, a nyári is fantasztikusan működik, de a mondin a vredestein is szépen teszi a dolgát. A kumhonak még van mit tanulnia szerintem
gyári selejt gumija minden márkának van,sőt.A continak kimondottan sok a reklamációja.
A kumho jó gumi.ti vagytok bénák.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:27:05 »

Elobbivel egyet ertek es nem fogom benyitni a legtelenitot cserenel, de sztm az utobbi dolog nem igy mukodik. Amennyiben normalis fektarcsat (normalisan kezelt) tesznek fel az sohasem lesz ilyen rozsdas a hutobordaknal. Cimbim passatja is itt fut olyan mintha uj lenne nem rozsdas egyaltalan. Az auto 4 eves, eredeti tarcsakkal csak betet csere volt es 106 ezer kilometer van benne.

A rozsdásodás a tárcsán azért nem egy nagy probléma. A rozsdásodás sok mindentől függ. Anyagi minőségtől és a használattól leginkább. Ezek a tárcsák nem rozsdamentes acélból készülnek, de rengeteg fajta tárcsa van egy autóhoz. Az alapabb tárcsák biza rozsdásodni fognak, ez normális és nincs vele gond. A másik véglet a karbon féktárcsák, de az leginkább versenykörülményekre kell.

Aztán ha az ember elkezd áldozni rá, vagyis nem akarja az első két tárcsát egy 20-asból letudni, akkor már lehet venni az EBC-nek, brembo-nak vagy egyéb márkának a jobb tárcsáit. Jobb anyagösszetétel, felület kezelés, marási technológiák, de itt is még lesz majd előbb utóbb rozsda:
"féktárcsáknál alkalmazott színes bevonattal a korrózió késleltetése mellett növelik a tárcsák esztétikai és műszaki értékét"

Szóval lesz csak pénz kérdése, hogy mikor, de ettől még nem biztos, hogy az a tárcsa sz@r.

gyári selejt gumija minden márkának van,sőt.A continak kimondottan sok a reklamációja.
A kumho jó gumi.ti vagytok bénák.... eplus2

Kumho sz@r gumi te nem is közlekedsz autóval  eplus2  eplus2  eplus2 nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #606 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:30:01 »

A rozsdásodás a tárcsán azért nem egy nagy probléma. A rozsdásodás sok mindentől függ. Anyagi minőségtől és a használattól leginkább. Ezek a tárcsák nem rozsdamentes acélból készülnek, de rengeteg fajta tárcsa van egy autóhoz. Az alapabb tárcsák biza rozsdásodni fognak, ez normális és nincs vele gond. A másik véglet a karbon féktárcsák, de az leginkább versenykörülményekre kell.

Aztán ha az ember elkezd áldozni rá, vagyis nem akarja az első két tárcsát egy 20-asból letudni, akkor már lehet venni az EBC-nek, brembo-nak vagy egyéb márkának a jobb tárcsáit. Jobb anyagösszetétel, felület kezelés, marási technológiák, de itt is még lesz majd előbb utóbb rozsda:
"féktárcsáknál alkalmazott színes bevonattal a korrózió késleltetése mellett növelik a tárcsák esztétikai és műszaki értékét"

Szóval lesz csak pénz kérdése, hogy mikor, de ettől még nem biztos, hogy az a tárcsa sz@r.

Kumho sz@r gumi te nem is közlekedsz autóval  eplus2  eplus2  eplus2 nyes

Annyiban Dani mellé állnék, hogy a gyári tárcsa/betét minőségétől én sem vagyok teljesen elragadtatva...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:32:34 »

Igazad van, túloztam, hogy csak a Michelin, nekem eddig mindig bejött, ezért én arról tudok jót írni, ami nekem jó volt. Smiley Ha választani kell, ezt fogok mindig venni, mert ebbe még nem csalódtam. Igaz, s el kell mondanom, hogy a C-max-ot Barummal (talán Brilliantis2, van ilyen?) vettem, azóta is az van rajta, mert feleségem nem jár napi 100 kmereket, nincs vele ilyen gond, de hangos. A télije Firestone Wintercraft3, az is teljesen jó, sőt az nagyon jó, így teljes a kép, ők is kerék gumit gyártanak Smiley.

BMWnél pld. a PirelliW190 és az Uniroyal Rally 550 volt a Kumhonál  leírt okból kifolyólag használhatatlan. Újonnan vettem mindet. Most az említett autómon is téli/nyári Michelin, s az autó hibátlanul megy. Előtte ugyanazokkal a méretekkel, ugyanazokkal a felni garnitúrákkal a Pirellivel és az Uniroyalokkal is gond volt. Utóbbinál elismerte a Conti Hungária, hogy rosszak a gumik, ahogy mondták:körkörösségi hibásak, de azok oka - idézem - vélhetően rossz tárolásra vezethetőek vissza. Adtak másik gumit, érdekes, az is rossz volt, pedig nem tároltam őket egy percig sem. Ráadásul nagyon koptak is, de ezt tudtam, mert az adac is ezért húzta le. Lehet, hogy esőben jó volt, de csak 120 alatt, mert a felett rázott.

Visszatérve a Kumho-ra. Ha nem lett volna ez a baja, nagyon jó gumi lett volna. De kérdem...Ha gyárilag csomó autó Kumhoval jön ki, akkor azok miért jók ebből a szempontból? Más a minőségi elvárás? Vagy lehet, hogy a webshopkban a másodosztályú gumikat adják el? Nem tudom.

hát a csak michelin szerintem erős kifejezés, mert hasonlót tapasztaltál volna, ha felrakatsz helyette egy bridgestone, goodyear, continental, hankook... jó márkákat. Én nagyon meg vagyok elégedve a hankook-al, a téli gumi is nagyon jól tapadt és nem volt vele semmi gond, a nyári is fantasztikusan működik, de a mondin a vredestein is szépen teszi a dolgát. A kumhonak még van mit tanulnia szerintem
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:43:57 »

Igazad van, túloztam, hogy csak a Michelin, nekem eddig mindig bejött, ezért én arról tudok jót írni, ami nekem jó volt. Smiley Ha választani kell, ezt fogok mindig venni, mert ebbe még nem csalódtam. Igaz, s el kell mondanom, hogy a C-max-ot Barummal (talán Brilliantis2, van ilyen?) vettem, azóta is az van rajta, mert feleségem nem jár napi 100 kmereket, nincs vele ilyen gond, de hangos. A télije Firestone Wintercraft3, az is teljesen jó, sőt az nagyon jó, így teljes a kép, ők is kerék gumit gyártanak Smiley.

BMWnél pld. a PirelliW190 és az Uniroyal Rally 550 volt a Kumhonál  leírt okból kifolyólag használhatatlan. Újonnan vettem mindet. Most az említett autómon is téli/nyári Michelin, s az autó hibátlanul megy. Előtte ugyanazokkal a méretekkel, ugyanazokkal a felni garnitúrákkal a Pirellivel és az Uniroyalokkal is gond volt. Utóbbinál elismerte a Conti Hungária, hogy rosszak a gumik, ahogy mondták:körkörösségi hibásak, de azok oka - idézem - vélhetően rossz tárolásra vezethetőek vissza. Adtak másik gumit, érdekes, az is rossz volt, pedig nem tároltam őket egy percig sem. Ráadásul nagyon koptak is, de ezt tudtam, mert az adac is ezért húzta le. Lehet, hogy esőben jó volt, de csak 120 alatt, mert a felett rázott.

Visszatérve a Kumho-ra. Ha nem lett volna ez a baja, nagyon jó gumi lett volna. De kérdem...Ha gyárilag csomó autó Kumhoval jön ki, akkor azok miért jók ebből a szempontból? Más a minőségi elvárás? Vagy lehet, hogy a webshopkban a másodosztályú gumikat adják el? Nem tudom.


A barum a contié és a régebbi conti gumikat tudod barum néven vásárolni. A pirelli-nek csak a prémium márkája használható szerintem, de ezt talán Kulani mester tudná jobban. Nekem a jeep-en a pirelli nagyon keménynek tűnt, pedig csak 3 éves volt, de a hankook nagyon jó rajta.

Az, hogy kinek melyik gumi a jó egy kicsit szubjektív dolog, mert minden gumi másként viselkedik és van aki a bridgestone fejlesztéseit szereti van aki a lágyabb misiét. Nekem a misik nagyon kenődősek voltak és gyorsan koptak, de jó gumik. A hankook nagyon jól tapad, nem kemény gumi, nagyon jól viselkedik vizen is és cserébe sokkal jobb az ára. Én téliben próbáltam ki először, az nagyon bejött, ezért is vettem aztán a HP2-t

A kumhonal amivel az autókat szerelik az nem ugyan az mint amit az adott márkanév alatt meg tudsz venni. Ezt már a misi és a többi gyártó is bevallotta, hogy a gumik összetételét, szerkezetét változtatják az autógyár igényeinek megfelelően, a minta és a márkanév megtartásával. Szóval olyat nem fogsz tudni venni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:48:04 »

A rozsdásodás a tárcsán azért nem egy nagy probléma. A rozsdásodás sok mindentől függ. Anyagi minőségtől és a használattól leginkább. Ezek a tárcsák nem rozsdamentes acélból készülnek, de rengeteg fajta tárcsa van egy autóhoz. Az alapabb tárcsák biza rozsdásodni fognak, ez normális és nincs vele gond. A másik véglet a karbon féktárcsák, de az leginkább versenykörülményekre kell.

Aztán ha az ember elkezd áldozni rá, vagyis nem akarja az első két tárcsát egy 20-asból letudni, akkor már lehet venni az EBC-nek, brembo-nak vagy egyéb márkának a jobb tárcsáit. Jobb anyagösszetétel, felület kezelés, marási technológiák, de itt is még lesz majd előbb utóbb rozsda:
"féktárcsáknál alkalmazott színes bevonattal a korrózió késleltetése mellett növelik a tárcsák esztétikai és műszaki értékét"

Szóval lesz csak pénz kérdése, hogy mikor, de ettől még nem biztos, hogy az a tárcsa sz@r.

Kumho sz@r gumi te nem is közlekedsz autóval  eplus2  eplus2  eplus2 nyes
Azert nem vagyok vele kibekulve...ok rozsdasodjon belul, de ne legyen egy rozsdas karima a fekfeluleten 5 mm-es savban, mert a rozsdasodas miatt pattogzik le az anyag?! Na ilyet meg egyik regebbi automon sem lattam?! Minden esteben szep egyenletesen kopott volt az egesz fekezo felulet az elso tarcsakon es mindegyik belso hutesu volt termeszetesen...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:51:37 »

"A kumhonal amivel az autókat szerelik az nem ugyan az mint amit az adott márkanév alatt meg tudsz venni".

De az is fusson szépen és ne rázzon, ez egy guminál nem is lehetne kérdés. Tapadhat rosszabbul vagy kophat jobban, ez benne van, bár ugyanazon típus alatt gyártani eltérő minőségű gumit ne illdomos, de még belefér. De az acélszerkezete mind a kettőnek legyen hibátlan.


"Ezt már a misi és a többi gyártó is bevallotta, hogy a gumik összetételét, szerkezetét változtatják az autógyár igényeinek megfelelően, a minta és a márkanév megtartásával. Szóval olyat nem fogsz tudni venni."

Elviekben lehet, mert pld. a Michelinnél a "*" a BMW, az "MO" felirat meg a Mercihez fejlesztett gumi, amit kereskedelmi forgalomban is meg lehet venni. Persze ez a Michelin Smiley.  
[/quote]
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:55:34 »

Azert nem vagyok vele kibekulve...ok rozsdasodjon belul, de ne legyen egy rozsdas karima a fekfeluleten 5 mm-es savban, mert a rozsdasodas miatt pattogzik le az anyag?! Na ilyet meg egyik regebbi automon sem lattam?! Minden esteben szep egyenletesen kopott volt az egesz fekezo felulet az elso tarcsakon es mindegyik belso hutesu volt termeszetesen...

a fékfelületen csak ott szokott rozsda lenni, ahol a fékpofa nem ér a felülethez. Ott meg ugyan azért van, amiért belül, a szélén és mindenhol máshol kialakul.

Ha más minőséget veszel, akkor nem, vagy később, kisebb mértékben jelenik meg rozsda. A minőségi különbség miatt lehet 20eHuf és 120ehuf-ért is kapni tárcsát, nomeg a betétek ára között is van eltérés. Ha tehetném én pl a következőt raknám a mondira:

Tárcsa:
http://ebcbrakes.hu/auto-modellek/ebc-auto-ford/ebc-auto-ford-mondeo/ebc-auto-fekbetet-fektarcsa-ford-mondeo-1-8-td-125le-2007-2014/ebc-bsd1500-blade-high-carbon-disc-sport-fektarcsa-o-300mm-2-db-ate-elso.html

Betét:
http://ebcbrakes.hu/auto-modellek/ebc-auto-ford/ebc-auto-ford-mondeo/ebc-auto-fekbetet-fektarcsa-ford-mondeo-1-8-td-125le-2007-2014/ebc-dp41932r-yellowstuff-sport-es-verseny-fekbetet-garnitura-egy-tengelyhez-ate-elso.html

Persze drágább lenne mintha a gyárit raknák rá és nem is biztos, hogy anya vezetési stílusa mellett behozná az árát, de ezek nagyon jók.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:58:04 »

De az is fusson szépen és ne rázzon, ez egy guminál nem is lehetne kérdés. Tapadhat rosszabbul vagy kophat jobban, ez benne van, bár ugyanazon típus alatt gyártani eltérő minőségű gumit ne illdomos, de még belefér. De az acélszerkezete mind a kettőnek legyen hibátlan.

Persze én is ezt várnám el, de ezért a minőségi szórásért kerül az annyiba amennyibe. A nagyobb gyárak iszonyat pénzt tolnak a fejlesztésbe és A legtöbb esetben ezek a tesztek alatt igazolódnak is. Vagy, hogy annyit fejlődött, hogy megközelítette az élmezőnyt, vagy valamiben már jobb is.

Válasz
Elviekben lehet, mert pld. a Michelinnél a "*" a BMW, az "MO" felirat meg a Mercihez fejlesztett gumi, amit kereskedelmi forgalomban is meg lehet venni. Persze ez a Michelin Smiley.  

Valahol volt is erről egy cikk, szerintem ha ráguglizol, akkor meg is lehet találni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #613 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 11:13:27 »

Szerintem ti egy másik földön éltek...

Még hogy az autógyárak gumit fejlesztenek...  hehe

Xarik bele...

Kiírja, hogy kell neki ilyen méretben ennyi darab... Kap egy-két referenciát és ár érték arányban a jót, de elsősorban a legolcsóbbat és aki a leghosszabb fizetési határidőt és a legegyszerűbb jótállási ügyintézést vállalja, azt megveszi
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 11:20:02 »

a fékfelületen csak ott szokott rozsda lenni, ahol a fékpofa nem ér a felülethez. Ott meg ugyan azért van, amiért belül, a szélén és mindenhol máshol kialakul.

Ha más minőséget veszel, akkor nem, vagy később, kisebb mértékben jelenik meg rozsda. A minőségi különbség miatt lehet 20eHuf és 120ehuf-ért is kapni tárcsát, nomeg a betétek ára között is van eltérés. Ha tehetném én pl a következőt raknám a mondira:

Tárcsa:
http://ebcbrakes.hu/auto-modellek/ebc-auto-ford/ebc-auto-ford-mondeo/ebc-auto-fekbetet-fektarcsa-ford-mondeo-1-8-td-125le-2007-2014/ebc-bsd1500-blade-high-carbon-disc-sport-fektarcsa-o-300mm-2-db-ate-elso.html

Betét:
http://ebcbrakes.hu/auto-modellek/ebc-auto-ford/ebc-auto-ford-mondeo/ebc-auto-fekbetet-fektarcsa-ford-mondeo-1-8-td-125le-2007-2014/ebc-dp41932r-yellowstuff-sport-es-verseny-fekbetet-garnitura-egy-tengelyhez-ate-elso.html

Persze drágább lenne mintha a gyárit raknák rá és nem is biztos, hogy anya vezetési stílusa mellett behozná az árát, de ezek nagyon jók.
Igen nem er hozza, mert nem tud a lepattogzas miatt, hiszen ott ebben a savban kisebb a tarcsa vastagsaga Sad ahol koptatja normalisan ott tukor sima es szep fenyes ahogy kell.
Ez az EBC kiraly, de akkor mar a fekkalipereimet is le kellene kennem, mert azok is nagyon rozsdasak Sad 19 eve ez volt az elso dolog a legelso automnal Smiley most mar nem ez a prioritas...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 12:19:03 »

Szerintem ti egy másik földön éltek...

Még hogy az autógyárak gumit fejlesztenek...  hehe

Xarik bele...

Kiírja, hogy kell neki ilyen méretben ennyi darab... Kap egy-két referenciát és ár érték arányban a jót, de elsősorban a legolcsóbbat és aki a leghosszabb fizetési határidőt és a legegyszerűbb jótállási ügyintézést vállalja, azt megveszi

tisztelt ügyvédúr miért nem olvassa el amit írnak ezek az emberek Cheesy  nyes  nyes

A gumit nem az autógyár fejleszti, hanem az autógyár kérésére a gumigyár. Az autógyár elmondja a követelményeket és ilyen gumit csak az autógyár fog kapni, utólag nem vehető meg.

ez is egy szép story, de megpróbálom neked megkeresni azt a cikket, amiben a gumigyárak is szépen ecsetelik a miérteket:
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a7801/when-identical-tires-arent-the-same-9890716/
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.01 csütörtök, 12:23:15 írta kotta_cs » Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 08:54:38 »

Vegul tegnap kicsereltem az elso tarcsakat es beteteket. Iszonyatosan ossze volt rohadva a kerekaggyal (8 eves tarcsa volt rajta) adtam neki fel flakon csavarlazitot is, de borszaszto sokaig kellett kalapalnom mire lejott Sad A lenyeg, hogy a vibracio fekezesnel megszunt Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.19 hétfő, 09:47:34 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Kresz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #617 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 15:18:32 »

Sziasztok. Nemrég vettem egy 2009 végi 2.0 dízeles Mondeo-t. 140 ezer kilométerrel vettem (valós lehet a márkaszerviz szerint). A fékbetétek, tárcsák miatt kérnék segítséget. Pályán erősebb fékezéskor, például pálya elhagyásakor 130-ról 80-ra lassítás, kormány majd kiesik a kezemből úgy rángat jobbra-balra. Vásárlás után mindent átnézettem, a márkaszervizben cseréltek külső-belső összekötőt és a futóművet is beállították ami amúgy tökéletes. Nem húz sehova. Említették hogy majd cserélni kell a fékbetéteket is, azóta tettem bele 5.000kmt. Nem értek az autószereléshez, de gyanítom hogy a tárcsák/betétek miatt csinálja.
Most néhány napig kinnt állt az esőben a kocsi, így elég rozsdásnak tűnik a képeken a tárcsa, amúgy nem ilyen volt. A kérdés hogy szerintetek túl kopott-e? Mit kell cserélni: első-hátsó betéteket vagy az összes tárcsát is?
Köszönöm a segítséget.

Hátsó:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Első:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 15:25:40 »

Sziasztok. Nemrég vettem egy 2009 végi 2.0 dízeles Mondeo-t. 140 ezer kilométerrel vettem (valós lehet a márkaszerviz szerint). A fékbetétek, tárcsák miatt kérnék segítséget. Pályán erősebb fékezéskor, például pálya elhagyásakor 130-ról 80-ra lassítás, kormány majd kiesik a kezemből úgy rángat jobbra-balra. Vásárlás után mindent átnézettem, a márkaszervizben cseréltek külső-belső összekötőt és a futóművet is beállították ami amúgy tökéletes. Nem húz sehova. Említették hogy majd cserélni kell a fékbetéteket is, azóta tettem bele 5.000kmt. Nem értek az autószereléshez, de gyanítom hogy a tárcsák/betétek miatt csinálja.
Most néhány napig kinnt állt az esőben a kocsi, így elég rozsdásnak tűnik a képeken a tárcsa, amúgy nem ilyen volt. A kérdés hogy szerintetek túl kopott-e? Mit kell cserélni: első-hátsó betéteket vagy az összes tárcsát is?
Köszönöm a segítséget.

Hátsó:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Első:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a hátsó eléggé kukának tűnik, az elsőt talán fel lehetne szabályoztatni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #619 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 15:56:58 »

Sziasztok. Nemrég vettem egy 2009 végi 2.0 dízeles Mondeo-t. 140 ezer kilométerrel vettem (valós lehet a márkaszerviz szerint). A fékbetétek, tárcsák miatt kérnék segítséget. Pályán erősebb fékezéskor, például pálya elhagyásakor 130-ról 80-ra lassítás, kormány majd kiesik a kezemből úgy rángat jobbra-balra. Vásárlás után mindent átnézettem, a márkaszervizben cseréltek külső-belső összekötőt és a futóművet is beállították ami amúgy tökéletes. Nem húz sehova. Említették hogy majd cserélni kell a fékbetéteket is, azóta tettem bele 5.000kmt. Nem értek az autószereléshez, de gyanítom hogy a tárcsák/betétek miatt csinálja.
Most néhány napig kinnt állt az esőben a kocsi, így elég rozsdásnak tűnik a képeken a tárcsa, amúgy nem ilyen volt. A kérdés hogy szerintetek túl kopott-e? Mit kell cserélni: első-hátsó betéteket vagy az összes tárcsát is?
Köszönöm a segítséget.

Hátsó:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Első:
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160919/IMG_3969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem tudom mennyi rá a keret, nyilván minél olcsóbb, annál jobb...

de szerintem ne xarozz, ha betétet kell cserélni, akkor dobd a tárcsát a kukába. Ha a kormányt rázza, akkor az első tárcsa xar, ha a farát, akkor a hátsó... De ha xar az első, akkor már valószínű xar a hátsó is... Illetve ha teszel előre egy jó tárcsát, miközben xar a hátsó, akkor előbb utóbb xar lesz az első is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Kresz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #620 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 16:16:03 »

Kösz srácok! A Brembo tárcsákat néztem Textar betétekkel elölre-hátulra. Jó lenne így a kombináció? Most gyári van benne mindenből (a betét azt hiszem úgy is Textar, nem néztem a márkát). Tudtok ajánlani egy szervizt-szervizest ahol vitt alkatrészt beszerelnek nem horror munkadíjjal? Budapesten bárhol jó. Van kedvezményem a Cromaxnál (kb. 88.000 lenne az alkatrész), viszont ott kicsit borsos lenne a szerelés. Nem ezen kéne spórolni de ez most nagyon nem jött jókor.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 16:26:46 »

Kösz srácok! A Brembo tárcsákat néztem Textar betétekkel elölre-hátulra. Jó lenne így a kombináció? Most gyári van benne mindenből (a betét azt hiszem úgy is Textar, nem néztem a márkát). Tudtok ajánlani egy szervizt-szervizest ahol vitt alkatrészt beszerelnek nem horror munkadíjjal? Budapesten bárhol jó. Van kedvezményem a Cromaxnál (kb. 88.000 lenne az alkatrész), viszont ott kicsit borsos lenne a szerelés. Nem ezen kéne spórolni de ez most nagyon nem jött jókor.

ha van keret, akkor EBC-t vegyél betétben is és tárcsában is, ha nincs akkor brembo a második nálam, mondjuk én ferrodo betéttel használnám
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2016.09.19 hétfő, 16:46:31 »

ÉS bármennyiről is, de legyen számlád a beszerelésről. Bosch betétet nem ajánlom, mert ha jó (nekem végül megjavult), akkor nagyon jó (fog mint az állat), de ha nem, akkor visít, mint az anyátlan. Utángyártottból szokták még ajánlani a Mintexet, mert nem annyira kemény, míg pld. a Textar eléggé az, s ahogy tapasztaltam a Motorcraft is. Tárcsából Brembo és Ferrodo, ha van kedvezményed valami alkatrészesnél. Gyári lutri.

Kösz srácok! A Brembo tárcsákat néztem Textar betétekkel elölre-hátulra. Jó lenne így a kombináció? Most gyári van benne mindenből (a betét azt hiszem úgy is Textar, nem néztem a márkát). Tudtok ajánlani egy szervizt-szervizest ahol vitt alkatrészt beszerelnek nem horror munkadíjjal? Budapesten bárhol jó. Van kedvezményem a Cromaxnál (kb. 88.000 lenne az alkatrész), viszont ott kicsit borsos lenne a szerelés. Nem ezen kéne spórolni de ez most nagyon nem jött jókor.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #623 Dátum: 2016.09.20 kedd, 09:24:00 »

Kösz srácok! A Brembo tárcsákat néztem Textar betétekkel elölre-hátulra. Jó lenne így a kombináció? Most gyári van benne mindenből (a betét azt hiszem úgy is Textar, nem néztem a márkát). Tudtok ajánlani egy szervizt-szervizest ahol vitt alkatrészt beszerelnek nem horror munkadíjjal? Budapesten bárhol jó. Van kedvezményem a Cromaxnál (kb. 88.000 lenne az alkatrész), viszont ott kicsit borsos lenne a szerelés. Nem ezen kéne spórolni de ez most nagyon nem jött jókor.
Nálam (igaz Focuson) a Brembo tárcsa Textár betét kombó bevált, egyszer vettem gyári fomoco tárcsát és pár ezer km utan rázott, felszabályozás után is, azt kukáztam a csába. Mondeonal is maradni fogok a Brembo / Textarnal.
Új tárcsa elvileg 28mm vastag, ebből kophat 1-1mm-t, ha tolomérővel rámérsz és 26mm vastag már akkor kuka.
Naplózva

danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2016.09.20 kedd, 10:12:33 »

Bővül azok köre, akiknek a gyári tárcsája rázni kezdett...Sad Ez azért szomorú, BMWnél pld. nem lehet mást venni, mert talán a Brembot és a Ferrodo-t leszámítva mindegyik utángyártott ráz, itt, a Fordnál ezek szerint ez fordítva van.


Nálam (igaz Focuson) a Brembo tárcsa Textár betét kombó bevált, egyszer vettem gyári fomoco tárcsát és pár ezer km utan rázott, felszabályozás után is, azt kukáztam a csába. Mondeonal is maradni fogok a Brembo / Textarnal.
Új tárcsa elvileg 28mm vastag, ebből kophat 1-1mm-t, ha tolomérővel rámérsz és 26mm vastag már akkor kuka.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2016.09.20 kedd, 10:28:27 »

Bővül azok köre, akiknek a gyári tárcsája rázni kezdett...Sad Ez azért szomorú, BMWnél pld. nem lehet mást venni, mert talán a Brembot és a Ferrodo-t leszámítva mindegyik utángyártott ráz, itt, a Fordnál ezek szerint ez fordítva van.

kivéve az EBC,

nem szeretem az utángyártott szót, mivel nem fedi a valóságot. Az utángyártott valami olyan, amit az eredeti minta alapján, de hozzá képest silányabb minőségben gyártanak, holott ez nem igaz. Van az Fomoco és van még ezer és egy márka, bizony a "gyári" márkához képest sok-sok egyéb márka jobb (mint pl az EBC, ferrodo, de még lehetne sorolni).
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2016.09.20 kedd, 10:49:19 »

Bővül azok köre, akiknek a gyári tárcsája rázni kezdett...Sad Ez azért szomorú, BMWnél pld. nem lehet mást venni, mert talán a Brembot és a Ferrodo-t leszámítva mindegyik utángyártott ráz, itt, a Fordnál ezek szerint ez fordítva van.


Nekem is ráz és gyári a tárcsa, alig kopott még.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #627 Dátum: 2016.09.20 kedd, 11:26:55 »

Nekem is ráz és gyári a tárcsa, alig kopott még.

Nekem a hátsó tárcsa kezdi megadni magát.

Néztem az árakat, nálam valami ferrodo tárcsa-betét kombó fog játszani. A gyárit mellőzöm, főleg hogyha hasonlóan xar, mint a gyári az új, akkor legalább fele, vagy harmadáron szívom csak be. 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2016.09.20 kedd, 11:36:06 »

Nekem ferodo tarcsa es textar betet ment elore es meg hatul a gyari tarcsa es textar betet van.
Nekem bevalt ez a kombinacio  eljen

Hatra is megvettem mar a ferodo tarcsat es amint a gyari vacakol vagy eleri a 9 mm-es also erteket akkor megy is fel ..

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #629 Dátum: 2016.09.20 kedd, 11:41:48 »

Nekem is ráz és gyári a tárcsa, alig kopott még.
nekem elöl brembo tárcsa/textar betét, hátul textar tárcsa/ gyári betét. nem ráz.
annyi, hogy ez az első szett kicsit jobban porol. állandóan feketedik a felni Cheesy de szvsz rettenet jól fog a fék.
azon mondjuk meglepődtem, amikor a szerelő tárcsacserekor ledrótkefézte géppel a kerékagyat, a tárcsa helyén, és réz zsírral rakta össze,meg a betétek hátulját is bekente.
a másik számomra fura megoldás, hogy eddig a tárcsát rögzítő csavaros megoldásokat láttam, most ezen a fordon sima rugós alátét van.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #630 Dátum: 2016.09.20 kedd, 11:56:35 »

Nekem ferodo tarcsa es textar betet ment elore es meg hatul a gyari tarcsa es textar betet van.
Nekem bevalt ez a kombinacio  eljen

Hatra is megvettem mar a ferodo tarcsat es amint a gyari vacakol vagy eleri a 9 mm-es also erteket akkor megy is fel ..



ferodo leírásokban láttam ilyet, hogy ferodo premier, vagy prémium... van standard is? Vagy ez csak valami marketing húzás?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #631 Dátum: 2016.09.20 kedd, 11:57:28 »

nekem elöl brembo tárcsa/textar betét, hátul textar tárcsa/ gyári betét. nem ráz.
annyi, hogy ez az első szett kicsit jobban porol. állandóan feketedik a felni Cheesy de szvsz rettenet jól fog a fék.
azon mondjuk meglepődtem, amikor a szerelő tárcsacserekor ledrótkefézte géppel a kerékagyat, a tárcsa helyén, és réz zsírral rakta össze,meg a betétek hátulját is bekente.
a másik számomra fura megoldás, hogy eddig a tárcsát rögzítő csavaros megoldásokat láttam, most ezen a fordon sima rugós alátét van.

Úgyis a kerékcsavar fogja a helyére...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2016.09.20 kedd, 12:48:38 »

ferodo leírásokban láttam ilyet, hogy ferodo premier, vagy prémium... van standard is? Vagy ez csak valami marketing húzás?
Hat biztos van kulonbseg, mert ahonnan en rendeltem a tarcsaimat ott volt 13ezerert meg 27 ezeret is ferodo elso tarcsa?!
Erdekes, hogy azon az oldalon nem volt semmilyen megjeloles csak a cikkszamban par betu volt mas (Kovacs autoalkatresz)
Nekem a 13ezres kerult fel sztm az is tokeletes (eddig  Cheesy)
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2016.09.20 kedd, 12:55:08 »


azon mondjuk meglepődtem, amikor a szerelő tárcsacserekor ledrótkefézte géppel a kerékagyat, a tárcsa helyén, és réz zsírral rakta össze,meg a betétek hátulját is bekente.
a másik számomra fura megoldás, hogy eddig a tárcsát rögzítő csavaros megoldásokat láttam, most ezen a fordon sima rugós alátét van.
Le kell drotkefezni alaposan (rosszul ul fel a tarcsa mar rogton vibral fekezesnel) es kell a zsir en is tettem mindenhova, mert a kovetkezo tarcsa cserekor pl (rozsda es felmelegedes es visszahules miatt) nagyon nehezen jon le.

Igen elol ez a rugos alatet van a tarcsanal (nekem mar nincs fent) es hatul meg csavar.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #634 Dátum: 2016.09.20 kedd, 12:55:13 »

Hat biztos van kulonbseg, mert ahonnan en rendeltem a tarcsaimat ott volt 13ezerert meg 27 ezeret is ferodo elso tarcsa?!
Erdekes, hogy azon az oldalon nem volt semmilyen megjeloles csak a cikkszamban par betu volt mas (Kovacs autoalkatresz)
Nekem a 13ezres kerult fel sztm az is tokeletes (eddig  Cheesy)


Fereod oldalán néztem és az elektormos rögzítőfék különbözteti meg őket... Igazából szerintem egyébként nincs különbség, mi lehetne?

És persze az is kérdéses, hogy nekem karos, húzós a kézifékem, de van visszagurulás gátlóm, ami elektromosan rögzíti az autót. Szóval akkor az minek számít?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1672


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2016.09.20 kedd, 12:57:12 »

Fereod oldalán néztem és az elektormos rögzítőfék különbözteti meg őket... Igazából szerintem egyébként nincs különbség, mi lehetne?

És persze az is kérdéses, hogy nekem karos, húzós a kézifékem, de van visszagurulás gátlóm, ami elektromosan rögzíti az autót. Szóval akkor az minek számít?  vigyor3
Pl regen volt konnyumfem felnis tarcsa (mas bevonat), stb. de valszeg csak az elektromos rogzitofekben lehet a kulonbseg, de nekem olyanom nincs most  Wink
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:15:35 »

Komolyan mondom, kéne írni egy listát...

A gyári tárcsa, amit gyáriként lehet venni, vélhetően nem is ugyanaz a minőség, amit a gyár a gyártáskor beépít. Az azért non-sense lenne, hogy az új IV-es mondeók mindegyike rázna 3000e km után. Itt is beigazolódik, hogy amit márkaszervizben vagy a kereskedelemben gyáriként árulnak, más gyártósorról vagy más beszállítótól származik. Csak az az érdekes, hogy ha mindenki visszaküldi a tárcsát, ami ráz, miért éri meg, nem rohadt nagy presztízsveszteség ez a Ford-nak? Mert hogy nem buknak rajta az lehet, hiszen van, aki  erényes és visszaviszi, míg más jár vele és elfogadja, hogy ez ilyen. Na én nem az utóbbi vagyok.


Nekem is ráz és gyári a tárcsa, alig kopott még.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:19:28 »

Nem. A minőségben vannak eltérések, Ferrodoból is lehet olyan *** betétet venni, hogy csak ihaj.... szomoru1 Talán a legalja az SL ( Service Line ) Polo IV-esen pld. nagyon rosszak voltak a betétek, annál nem lehetet a nyikorgást megszüntetni. http://alfredauto.hu/alkatresz_kis_okos/htmls/ferodo_fek

ferodo leírásokban láttam ilyet, hogy ferodo premier, vagy prémium... van standard is? Vagy ez csak valami marketing húzás?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:26:11 »

Komolyan mondom, kéne írni egy listát...

A gyári tárcsa, amit gyáriként lehet venni, vélhetően nem is ugyanaz a minőség, amit a gyár a gyártáskor beépít. Az azért non-sense lenne, hogy az új IV-es mondeók mindegyike rázna 3000e km után. Itt is beigazolódik, hogy amit márkaszervizben vagy a kereskedelemben gyáriként árulnak, más gyártósorról vagy más beszállítótól származik. Csak az az érdekes, hogy ha mindenki visszaküldi a tárcsát, ami ráz, miért éri meg, nem rohadt nagy presztízsveszteség ez a Ford-nak? Mert hogy nem buknak rajta az lehet, hiszen van, aki  erényes és visszaviszi, míg más jár vele és elfogadja, hogy ez ilyen. Na én nem az utóbbi vagyok.



Az, hogy a márkaszerviz neked azt mondja, hogy gyári tárcsát épített be, az nem azt jelenti, hogy az is került az autóba. Sajna rengetegszer láttam, hogy szépen megáll a bárdis autó a ford ...... kereskedés előtt és pakolják az alkatrészeket. Még akkor sem biztos, hogy gyári, ha ott előtted egy gyári dobozból veszik ki.

A másik, hogy mint azt írtam, nem biztos, hogy a gyári a legjobb minőség. Az tud XeKm-t és elő van írva, hogy a garanciaidőn belül mikor cseréljék. Az alkatrészek jó részét nem kell visszaküldeni, csak RMA-zni és a megsemmisítésről kell számla (bontó), ami ugye nem azt jelenti, hogy a hibás tárcsa nem kerül fel autóra.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:37:08 »

Gyári, sértetlen doboz esete áll fenn, az én esetemben, tehát nem elmondás alapján az került bele.

Annyiban egyetértek veled, hogy "nem biztos, hogy a gyári a legjobb minőség", de egy gyári tárcsa nem kezdhet el rázni 3e km után. Az eset nem egyedi, s nem, hinném, hogy mindegyikünk autójában lenne valami gikszer....Ugyanez a helyzet a "nem kerek" abroncsokkal. Egy Fulda (szándékosan ezt írtam, mert bízom benne, ez senkinek nincsen és azért nem a legalja kategória) lehet rosszabb tapadásban vagy élettartamban egy Continentalnal, de az olcsóbb gumi sem rázhat.


Az, hogy a márkaszerviz neked azt mondja, hogy gyári tárcsát épített be, az nem azt jelenti, hogy az is került az autóba. Sajna rengetegszer láttam, hogy szépen megáll a bárdis autó a ford ...... kereskedés előtt és pakolják az alkatrészeket. Még akkor sem biztos, hogy gyári, ha ott előtted egy gyári dobozból veszik ki.

A másik, hogy mint azt írtam, nem biztos, hogy a gyári a legjobb minőség. Az tud XeKm-t és elő van írva, hogy a garanciaidőn belül mikor cseréljék. Az alkatrészek jó részét nem kell visszaküldeni, csak RMA-zni és a megsemmisítésről kell számla (bontó), ami ugye nem azt jelenti, hogy a hibás tárcsa nem kerül fel autóra.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:40:47 »

Sajna rengetegszer láttam, hogy szépen megáll a bárdis autó a ford ...... kereskedés előtt és pakolják az alkatrészeket. Még akkor sem biztos, hogy gyári, ha ott előtted egy gyári dobozból veszik ki.
[/i]

Itt is rohadt nagy lenne a presztízsveszteség. Egy márkaszervizről kiderülne, hogy kiszámlázza a gyárit és beteszi az optimalt? Szerintem akkora égés lenne, hogy nem érné meg. Az megint más, ha az ügyfél kéri, hogy utángyártottat építsenek be, meg lehetnek olyan alkatrészek, amelyeknél a bárdi beszállító lehet ( pld. olaj vagy tiszítóanyag (féktiszító), alvázvédelemhez szükséges cuccok, stb.


Az, hogy a márkaszerviz neked azt mondja, hogy gyári tárcsát épített be, az nem azt jelenti, hogy az is került az autóba. Sajna rengetegszer láttam, hogy szépen megáll a bárdis autó a ford ...... kereskedés előtt és pakolják az alkatrészeket. Még akkor sem biztos, hogy gyári, ha ott előtted egy gyári dobozból veszik ki.

A másik, hogy mint azt írtam, nem biztos, hogy a gyári a legjobb minőség. Az tud XeKm-t és elő van írva, hogy a garanciaidőn belül mikor cseréljék. Az alkatrészek jó részét nem kell visszaküldeni, csak RMA-zni és a megsemmisítésről kell számla (bontó), ami ugye nem azt jelenti, hogy a hibás tárcsa nem kerül fel autóra.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2016.09.20 kedd, 13:47:06 »


Itt is rohadt nagy lenne a presztízsveszteség. Egy márkaszervizről kiderülne, hogy kiszámlázza a gyárit és beteszi az optimalt? Szerintem akkora égés lenne, hogy nem érné meg. Az megint más, ha az ügyfél kéri, hogy utángyártottat építsenek be, meg lehetnek olyan alkatrészek, amelyeknél a bárdi beszállító lehet ( pld. olaj vagy tiszítóanyag (féktiszító), alvázvédelemhez szükséges cuccok, stb.


Hogyan derülne ki? A tárcsák többségéről nem tudod megállapítani, hogy ki gyártotta és pláne nem állapítod meg, ha már ment X km-t. Hogyan tudod, hogy a brembo-nak a textar-nak vagy a gyárinak miként kéne kinéznie? Hogyan tudnád bizonyítani, hogy az nem gyári? Ha nem jó visszaviszed, ők megint csinálnak valamit, aztán csak jó lesz. A márkakereskedés tulaja nagyban tojik a presztízsre és nem érdekeli, hogy valaki szidja a fordot, holott az ő marhasága miatt van az ami. Én ezt az utat végigjártam már a Toyota miatt és olyan szinten tojnak erre az egész általunk gondolt presztízsre, hogy el nem tudod képzelni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:04:28 »

Hogyan derülne ki?

Ha a Mondeo Mk4 gyári tárcsáiból indulunk ki, akkor annak a közepe feketére van festve, míg a többinél (Bosch, Ferodo) - ha jól tudom - nincs. Mivel beszélgetésünk tárgya most az Mk4 tárcsa, erre tudok csak reflektálni.

A tárcsák többségéről nem tudod megállapítani, hogy ki gyártotta és pláne nem állapítod meg, ha már ment X km-t.
Hogyan tudod, hogy a brembo-nak a textar-nak vagy a gyárinak miként kéne kinéznie?


Nincs két egyforma tárcsa (hacsak nem uaz a beszállító), azt, hogy egy tárcsa nem gyári (hacsak már nem 50e km futott le) sztem meg tudod állapítani. Most  az utángyártottak és a gyári között akartunk ugye különbséget tenni.

Hogyan tudnád bizonyítani, hogy az nem gyári? Ha nem jó visszaviszed, ők megint csinálnak valamit, aztán csak jó lesz. A márkakereskedés tulaja nagyban tojik a presztízsre és nem érdekeli, hogy valaki szidja a fordot, holott az ő marhasága miatt van az ami. Én ezt az utat végigjártam már a Toyota miatt és olyan szinten tojnak erre az egész általunk gondolt presztízsre, hogy el nem tudod képzelni.

Egyszer egy ilyen történet majd egy olyan esetben fog kiderülni, amely nagy port kavar. Sok kis ügyet sokszor eltusolnak. Aztán egyszer csak történik valami (jellemzően egy hiba, baleset), s felszínre jönnek a sorozatos mulasztások, mutyik. Volt már ilyen a történelemben.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #643 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:17:32 »


Dani!

Álljunk össze és csináljunk ezekkel a tárcsákkal egy minőségellenőrzést (vagy valami ilyesmit), aztán kezdjük el baxtatni Fordékat...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:18:32 »

Hogyan derülne ki?

Ha a Mondeo Mk4 gyári tárcsáiból indulunk ki, akkor annak a közepe feketére van festve, míg a többinél (Bosch, Ferodo) - ha jól tudom - nincs. Mivel beszélgetésünk tárgya most az Mk4 tárcsa, erre tudok csak reflektálni.

Na itt jön a "ha jól tudom". szóval 100%-osan nem tudja senki, no de az emberek többsége nem autószerelő, lévén, akkor megcsinálná magának, szóval nem tudjuk.

Válasz
A tárcsák többségéről nem tudod megállapítani, hogy ki gyártotta és pláne nem állapítod meg, ha már ment X km-t.
Hogyan tudod, hogy a brembo-nak a textar-nak vagy a gyárinak miként kéne kinéznie?

Nincs két egyforma tárcsa (hacsak nem uaz a beszállító), azt, hogy egy tárcsa nem gyári (hacsak már nem 50e km futott le) sztem meg tudod állapítani. Most  az utángyártottak és a gyári között akartunk ugye különbséget tenni.

félreértettél, itt arra reflektáltam, hogy felrakatod az újat, de a levetett régivel hiába próbálod összehasonlítani, hogy megállapítsd az új gyári-e vagy sem, ha meg mész az újjal néhány ezerKm-t, akkor az is elkezdi szépen mutatni a használat jeleit és eltűnnek azok a jelek (festett fekete közép...), ami alapján tudnád azonosítani.

Szerintem ha leraknak az asztalra egy gyári, egy EBC, egy brembo és egy textar tárcsát, nem tudod megmondani, hogy melyik melyik, pláne ha a felni is rajta van.

Válasz
Hogyan tudnád bizonyítani, hogy az nem gyári? Ha nem jó visszaviszed, ők megint csinálnak valamit, aztán csak jó lesz. A márkakereskedés tulaja nagyban tojik a presztízsre és nem érdekeli, hogy valaki szidja a fordot, holott az ő marhasága miatt van az ami. Én ezt az utat végigjártam már a Toyota miatt és olyan szinten tojnak erre az egész általunk gondolt presztízsre, hogy el nem tudod képzelni.

Egyszer egy ilyen történet majd egy olyan esetben fog kiderülni, amely nagy port kavar. Sok kis ügyet sokszor eltusolnak. Aztán egyszer csak történik valami (jellemzően egy hiba, baleset), s felszínre jönnek a sorozatos mulasztások, mutyik. Volt már ilyen a történelemben.

Én a toyotával másfél évig harcoltam. Vettünk 2 avensys-t, 3 corollát és egy yaris-t. Az avensysek állandóan lemerültek és a tolatóradar hátramenetben volt úgy, hogy minden ok nélkül csipogott. A magyarországi importőrnél jártunk már, mire kiderült, hogy bizony nem az előírt riasztó volt benne, a radarokat nem az előírt helyre rakták és a radarok között volt olyan, ami nem a gyári szettből való volt (egy ismeretlen eredetű volt ráforrasztva a gyári helyére). Semmit nem kompenzáltak, csak másfél év után cseréltek riasztót, meg tolatóradar szenzorokat. először a lököst javítani akarták, aztán mondtam nekik, hogy megrendelik az új gyári feketét, berögzítik az új fejeket, majd megyek és előttem leveszik a régi lököst és berakják az újat.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:29:03 »

Ha a most betett zsír új is rázni fog, megteszem. Addig is - ha van rá jelentkező -  egy listát azért összeállíthatnánk, kinek kezdett el az új beszerelésű gyári tárcsája rázni...Mindenesetre ha mostantól rákeresnek a googleban: "Ford Mondeo gyári tárcsa ráz", egy idő után kiadja ezt a topicot Smiley Lehet, hogy más Ford típusnál is lesz ilyen.  A végén még a Totalcar is rá fog kapni, ha érdeke...


Dani!

Álljunk össze és csináljunk ezekkel a tárcsákkal egy minőségellenőrzést (vagy valami ilyesmit), aztán kezdjük el baxtatni Fordékat...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:32:42 »

Na itt jön a "ha jól tudom". szóval 100%-osan nem tudja senki, no de az emberek többsége nem autószerelő, lévén, akkor megcsinálná magának, szóval nem tudjuk.

Mindjárt írnak páran, hogy van utángyártott első tárcsájuk és az nem fekete. Tényleg, amit Te beraktál, az milyen?

félreértettél, itt arra reflektáltam, hogy felrakatod az újat, de a levetett régivel hiába próbálod összehasonlítani, hogy megállapítsd az új gyári-e vagy sem, ha meg mész az újjal néhány ezerKm-t, akkor az is elkezdi szépen mutatni a használat jeleit és eltűnnek azok a jelek (festett fekete közép...), ami alapján tudnád azonosítani.

Aki márkaszervizben dolgozik (vagy hogy összeférhetetlenség esete ne álljon fenn, egy Ford partner szervizes), s naponta feltesz egy új tárcsát, az biztos, hogy meg tudja állapítani, hogy gyári-e az új tárcsa. Akinek meg olyan problémája van, hogy féket cseréltek és ráz, előbb-utóbb (ha okos), eljut egy olyan szerelőhöz, aki elmondja, barátom, átvertek...

Szerintem ha leraknak az asztalra egy gyári, egy EBC, egy brembo és egy textar tárcsát, nem tudod megmondani, hogy melyik melyik, pláne ha a felni is rajta van.

Vegyél mindegyikből egyet, s meglátjuk  nyes

Én a toyotával másfél évig harcoltam. Vettünk 2 avensys-t, 3 corollát és egy yaris-t. Az avensysek állandóan lemerültek és a tolatóradar hátramenetben volt úgy, hogy minden ok nélkül csipogott. A magyarországi importőrnél jártunk már, mire kiderült, hogy bizony nem az előírt riasztó volt benne, a radarokat nem az előírt helyre rakták és a radarok között volt olyan, ami nem a gyári szettből való volt (egy ismeretlen eredetű volt ráforrasztva a gyári helyére). Semmit nem kompenzáltak, csak másfél év után cseréltek riasztót, meg tolatóradar szenzorokat. először a lököst javítani akarták, aztán mondtam nekik, hogy megrendelik az új gyári feketét, berögzítik az új fejeket, majd megyek és előttem leveszik a régi lököst és berakják az újat.

[/quote]
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.20 kedd, 14:34:56 írta danidoki » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2016.09.20 kedd, 14:47:16 »

Na itt jön a "ha jól tudom". szóval 100%-osan nem tudja senki, no de az emberek többsége nem autószerelő, lévén, akkor megcsinálná magának, szóval nem tudjuk.

Mindjárt írnak páran, hogy van utángyártott első tárcsájuk és az nem fekete. Tényleg, amit Te beraktál, az milyen?

félreértettél, itt arra reflektáltam, hogy felrakatod az újat, de a levetett régivel hiába próbálod összehasonlítani, hogy megállapítsd az új gyári-e vagy sem, ha meg mész az újjal néhány ezerKm-t, akkor az is elkezdi szépen mutatni a használat jeleit és eltűnnek azok a jelek (festett fekete közép...), ami alapján tudnád azonosítani.

Aki márkaszervizben dolgozik (vagy hogy összeférhetetlenség esete ne álljon fenn, egy Ford partner szervizes), s naponta feltesz egy új tárcsát, az biztos, hogy meg tudja állapítani, hogy gyári-e az új tárcsa. Akinek meg olyan problémája van, hogy féket cseréltek és ráz, előbb-utóbb (ha okos), eljut egy olyan szerelőhöz, aki elmondja, barátom, átvertek...
ja de pont azt mondjuk, hogy a márkaszervizben cseszik át az embert, nem fognak szólni, hogy most éppen átcsesznek, mire eljutsz valakihez, aki tudja a tutit, addigra nem tudod bizonyítani az igazad.
Válasz
Szerintem ha leraknak az asztalra egy gyári, egy EBC, egy brembo és egy textar tárcsát, nem tudod megmondani, hogy melyik melyik, pláne ha a felni is rajta van.

Vegyél mindegyikből egyet, s meglátjuk  nyes

Én a toyotával másfél évig harcoltam. Vettünk 2 avensys-t, 3 corollát és egy yaris-t. Az avensysek állandóan lemerültek és a tolatóradar hátramenetben volt úgy, hogy minden ok nélkül csipogott. A magyarországi importőrnél jártunk már, mire kiderült, hogy bizony nem az előírt riasztó volt benne, a radarokat nem az előírt helyre rakták és a radarok között volt olyan, ami nem a gyári szettből való volt (egy ismeretlen eredetű volt ráforrasztva a gyári helyére). Semmit nem kompenzáltak, csak másfél év után cseréltek riasztót, meg tolatóradar szenzorokat. először a lököst javítani akarták, aztán mondtam nekik, hogy megrendelik az új gyári feketét, berögzítik az új fejeket, majd megyek és előttem leveszik a régi lököst és berakják az újat.



Én az EBC-ben hiszek, azt raktam a Discovery-re, a robogómra, a motoromra és ahogy elkopik az kerül a discovery-re is és a mostani mondira is. Ha valamiért nem kapok EBC-t (nagyon ritkán van ilyen), akkor brembo-t veszek, ferrodo betétekkel.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2016.09.20 kedd, 15:10:11 »

Nekem a hátsó tárcsa kezdi megadni magát.

Néztem az árakat, nálam valami ferrodo tárcsa-betét kombó fog játszani. A gyárit mellőzöm, főleg hogyha hasonlóan xar, mint a gyári az új, akkor legalább fele, vagy harmadáron szívom csak be. 
Együtt vettük ezt a készletet. Te vitted a hátsót én az elsőt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #649 Dátum: 2016.09.21 szerda, 04:29:33 »

Le kell drotkefezni alaposan (rosszul ul fel a tarcsa mar rogton vibral fekezesnel) es kell a zsir en is tettem mindenhova, mert a kovetkezo tarcsa cserekor pl (rozsda es felmelegedes es visszahules miatt) nagyon nehezen jon le.

Igen elol ez a rugos alatet van a tarcsanal (nekem mar nincs fent) es hatul meg csavar.
ezt gondoltam. azon lepődtem meg,hogy ezt van szerelő aki így csinálja, nem csak feltossza a régi helyére Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.