Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.13 hétfő, 04:51:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 279 280 281 282 283 284 285 [286] 287 288 289 290 291 292 293 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13413368 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Zeller
Vendég
« Új hozzászólás #14250 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:28:18 »

Rendben, köszi! Holnap megveszem őket. Ma, használtam 100km-t mentem vele autópálya 110km/h és városok között 40-80km/h. Mire hazaértem úgy 62-65 fokot mutatott a mutató. Azért autópályán illene tovább melegednie...
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14251 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:31:28 »

Nekem melegedik off rendesen,igaz kell neki 3-4 km Smiley
na jó az benzines, meg azok a motrok  vigyor3 hát elindulok a ház elől és mire az 5.-et rakom már meleg  eplus2 mondjuk ezért talpalni kell  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14252 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:32:50 »

Enyém sem megy fel első vonalnál feljebb minuszfokban és a gatyám leolvad rólam úgy füt.10 fokban múltkor kikapcsoltam a fűtést és felment középre.ha megyek vele 100-120-al középen van és ha megint totoja a városban első vonalnál áll.Azért nemcseréélem ki,hogy előfordulhat,hogy nemváltozik semmi.Én így gondolom mert tavaly is ilyen volt.Volt itt nálunk 15 fok is a múlt héten és középen volt.
hát ha csak 4fok van, már gyorsabban melegszik a motor! Viszont mindenképpen leesik a hőmérséklet ha begurulok pl. lakott területre! nyáron persze meg sem moccan
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14253 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:33:33 »

Rendben, köszi! Holnap megveszem őket. Ma, használtam 100km-t mentem vele autópálya 110km/h és városok között 40-80km/h. Mire hazaértem úgy 62-65 fokot mutatott a mutató. Azért autópályán illene tovább melegednie...
Na akkor  az enyém középen áll ha nyomom neki az 5-7 fokban is.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14254 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:34:43 »

na jó az benzines, meg azok a motrok  vigyor3 hát elindulok a ház elől és mire az 5.-et rakom már meleg  eplus2 mondjuk ezért talpalni kell  Grin

Nem beszólni... eplus2 eplus2
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14255 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:35:04 »

én ma tettem ellene eplus2

elmúlt 2 nap beletoltam 500km-t
múlthéten off-ba 1200-at falbav
én a héten 600-at és majd vasárnap még a többit  vigyor3 de a lényeg hogy eddig jónak mutatkozik a fogyi ~ 600km és a mutató nagyon kicist fél felett van  wow1
egyébként félek, hogy rossz a mutató  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14256 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:35:12 »

hát ha csak 4fok van, már gyorsabban melegszik a motor! Viszont mindenképpen leesik a hőmérséklet ha begurulok pl. lakott területre! nyáron persze meg sem moccan
[/quote Így van de ha belegondolsz nyáron mitől hűlne abban a forró levegőben le ilyen hamar.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14257 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:35:37 »

Nem beszólni... eplus2 eplus2
nem szóltam be  vigyor3 csak irigykedtem, hogy Te kevesebbet fázol  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14258 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:36:05 »

én a héten 600-at és majd vasárnap még a többit  vigyor3 de a lényeg hogy eddig jónak mutatkozik a fogyi ~ 600km és a mutató nagyon kicist fél felett van  wow1
egyébként félek, hogy rossz a mutató  vigyor3

Vagy csak Eco-üzemmódra kapcsoltál,megint Cheesy

nem szóltam be  vigyor3 csak irigykedtem, hogy Te kevesebbet fázol  Grin

Ja,de cserébe megeszik vagy 8 litert...Igaz,főleg városban  eplus2
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14259 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:36:15 »

hát ha csak 4fok van, már gyorsabban melegszik a motor! Viszont mindenképpen leesik a hőmérséklet ha begurulok pl. lakott területre! nyáron persze meg sem moccan
Így van de ha belegondolsz nyáron mitől hűlne abban a forró levegőben le ilyen hamar.
persze, hát egyértelmű dolog! szerintem ez így jó ahogy van  nyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14260 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:37:22 »

Vagy csak Eco-üzemmódra kapcsoltál,megint Cheesy

Ja,de cserébe megeszik vagy 8 litert...Igaz,főleg városban  eplus2
hát ilyen ez a popszakma  beka3 eplus2

nincs már eco üzemmód, mindenkit megelőzök akit TUDOK és aki az utamba kerül  Grin Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14261 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:38:31 »

hát ilyen ez a popszakma  beka3 eplus2

nincs már eco üzemmód, mindenkit megelőzök akit TUDOK és aki az utamba kerül  Grin Grin

Miért,van olyan akit nem tudsz?  wow1 wow1 Ideje venni egy 2.2 TDCI-t,megcsippelni,stb...  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14262 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:38:43 »

hát ilyen ez a popszakma  beka3 eplus2

nincs már eco üzemmód, mindenkit megelőzök akit TUDOK és aki az utamba kerül  Grin Grin
az első trafiig nyes eplus2

vettél felnit??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14263 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:40:49 »

az első trafiig nyes eplus2

vettél felnit??
az még a jövő  vigyor3 de nagyon szeretnék! hogy lásd mennyire akarom  hehe

arra az elgondolásra jutotta, hogy trafi csak lakott területen van meg pályán, tehát főúton mindent lehet  eplus2 "játszótér"
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14264 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 22:43:16 »

az még a jövő  vigyor3 de nagyon szeretnék! hogy lásd mennyire akarom  hehe

arra az elgondolásra jutotta, hogy trafi csak lakott területen van meg pályán, tehát főúton mindent lehet  eplus2 "játszótér"
szerinted vigyor3

nálunk pl az m3 fel-lehajtóról lövik a 4-est gun
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #14265 Dátum: 2011.12.09 péntek, 07:06:55 »

ha jól rém-lik 80e-ként.... Roll Eyes

No! 120anként: http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls

A 2.2-nel csak 240-nel cserelik hivatalbol a generatorszijat. Egyebkent meg akkor kell, amikor elkezd tonkremenni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #14266 Dátum: 2011.12.09 péntek, 07:26:48 »

az még a jövő  vigyor3 de nagyon szeretnék! hogy lásd mennyire akarom  hehe

arra az elgondolásra jutotta, hogy trafi csak lakott területen van meg pályán, tehát főúton mindent lehet  eplus2 "játszótér"
jópofa, de sajnos variálnak mindig.
most olyan helyen voltak Egerben reggel fél nyolckor, ahol eddig 8 éven keresztül nem voltak..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14267 Dátum: 2011.12.09 péntek, 09:49:31 »

A 2.2-nel csak 240-nel cserelik hivatalbol a generatorszijat. Egyebkent meg akkor kell, amikor elkezd tonkremenni. Smiley

AndyA
Összekeverted a generátorszíjat a szervószííjal. A generátor és klima szíjat 140ekm-ként cserélni kell. A szervó és viz oldait valóban elég 240ekm-ként. Természetesen a generátor oldalit nehezebb cserélni mert ki kell emelni a motort félig hogy be tud fűzni a szíjat (nem nagy ügy házilag is megoldható az blokk alá deszka azon keresztül meg olajemelővel megemelni az egész blokkot  vigyor3 ) A szervó szíj az kb 5 perc és még csak leverni se lehet a bőrt még egy újról se annyira könnyü.
Naplózva
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #14268 Dátum: 2011.12.09 péntek, 10:18:59 »

Összekeverted a generátorszíjat a szervószííjal. A generátor és klima szíjat 140ekm-ként cserélni kell. A szervó és viz oldait valóban elég 240ekm-ként. Természetesen a generátor oldalit nehezebb cserélni mert ki kell emelni a motort félig hogy be tud fűzni a szíjat (nem nagy ügy házilag is megoldható az blokk alá deszka azon keresztül meg olajemelővel megemelni az egész blokkot  vigyor3 ) A szervó szíj az kb 5 perc és még csak leverni se lehet a bőrt még egy újról se annyira könnyü.
Ezeket a szíjakat milyen körübelüli vagy pontos Cheesy áron lehet beszerezni?
Üdv.:
Nino
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14269 Dátum: 2011.12.09 péntek, 10:44:45 »

Rendben, köszi! Holnap megveszem őket. Ma, használtam 100km-t mentem vele autópálya 110km/h és városok között 40-80km/h. Mire hazaértem úgy 62-65 fokot mutatott a mutató. Azért autópályán illene tovább melegednie...

ennek van szezonja. hideg van, ilyenkor lehet igazán észrevenni, h nem jó a termó. autópályán 110-nél olyan menetszél van, h örülj ha kicsit is langyos! persze attól még az autó be tud krepálni.
ajánlott 1be cserélni mind2 termosztátot, de ha huzamosabban országúton (nagyobb sebességnél) hűl vissza akkor leginkább a főköri a rossz, városba kis sebességnél, sok lámpás visszahűlés pedig az olajkörit célozza meg.
ha kicseréled és nem változik semmi akkor az se jó ami bele került! v lehet más baj! pl bedugult hűtőrendszer. az tapasztalatom, h a tesco és hasonló gazdaságosan akciós fagyállók valamilyen oknál fogva simán bedugítják a rendszert!!! feloldanak mindent ami a rendszerbe van, még a fémeket se szégyellik megtámadni, ami "hordalékok" a hűtőbe érve a vékony kis csatornákba megszorulnak és ott a dugó. hiába van jó termód ha nincs átfolyásod. fűtést érezhetsz (amíg a fűtőradiátor is be nem dugul), de ettől függetlenül hideg marad a rendszered.
másrészt itt legtöbben a gyári termót ajánlgatják. pár éve olvasom itt a tapasztalatokat, és eléggé azzal van a legtöbb hiba csere után szomoru1 nekem utángyártott van bent, és 4 éve tünetmentes! + persze Prevent fagyállóval van feltöltve ... kb -60°os  hehe hehe hehe
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14270 Dátum: 2011.12.09 péntek, 11:59:11 »

Szerintem alapjaiban rossz a megközelítésed.
Két vízkör van: kis- és nagy vízkör.
A hűtő a nagy vízkörben van, akkor jut oda a meleg víz, ha a termosztát nyit.
Ha elrakódik, elképzelhető, hogy télen nem is derül ki, nyáron viszont....... worship

ha igazad lenne, akkor 2 vízpumpa és 2 kiegyenlítő tartály lenne, de minimum 2 elmenő, és 2 visszatérő cső 1 tartályon. márpedig csak 1-1 van.
amit leírtam az nem CSAK 1 elmélet hehe hehe hehe
nyáron akkor veszed észre a termosztát hibát, ha nem nyit ki! télen pedig ha állandóan nyitva van, és ez a gyakoribb hiba.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14271 Dátum: 2011.12.09 péntek, 12:06:32 »

Szerintem alapjaiban rossz a megközelítésed.
Két vízkör van: kis- és nagy vízkör.
A hűtő a nagy vízkörben van, akkor jut oda a meleg víz, ha a termosztát nyit.
Ha elrakódik, elképzelhető, hogy télen nem is derül ki, nyáron viszont....... worship
Fogadd el hogy Tsorynak van igaza.  Wink Van egy olyan érzésem hogy nem csak elméletét írja le hanem a tapasztalatát. legalább is utáljára amikor a kocsi alatt láttam, akkor nekem nem úgy tünt mintha a wikipediát nézegetné  éppen vigyor3 wave
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #14272 Dátum: 2011.12.09 péntek, 12:13:47 »

Ezeket a szíjakat milyen körübelüli vagy pontos Cheesy áron lehet beszerezni?
Üdv.:
Nino
Tisztelt Fórumtárs!
A generátor szij márkától függően 3000-5000ft, a szervó szij 1500-3500 között. A generátor szijnál, érdemesebb a márkásabb szijat megvenni, mert egy kicst bonyolultabb a cseréje mint a szervó szijnak, és nagyobb igénybe vételnek is van kitéve.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14273 Dátum: 2011.12.09 péntek, 12:16:09 »

Tisztelt Fórumtárs!
A generátor szij márkától függően 3000-5000ft, a szervó szij 1500-3500 között. A generátor szijnál, érdemesebb a márkásabb szijat megvenni, mert egy kicst bonyolultabb a cseréje mint a szervó szijnak, és nagyobb igénybe vételnek is van kitéve.
Tisztelettel László!
http://www.cromax.hu/index.php?katid=47392452&termek_al_id=3239&katnev=2000.10.15-2007.03.19.
http://www.cromax.hu/index.php?katid=47399250&termek_al_id=6586&katnev=2.0TDCi
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #14274 Dátum: 2011.12.09 péntek, 12:50:35 »

Fogadd el hogy Tsorynak van igaza.  Wink Van egy olyan érzésem hogy nem csak elméletét írja le hanem a tapasztalatát. legalább is utáljára amikor a kocsi alatt láttam, akkor nekem nem úgy tünt mintha a wikipediát nézegetné  éppen vigyor3 wave
Hát én azt néztem, hogy lehetséges a 2 kör. Van ugye a főköri termosztát onnan megy egy vastag cső a hűtőre alatta  a hűtő oldalán van egy vékony az meg megy a vízpumpa felé.
A hűtő elkoszolódása vagy dugulása szerintem felforráshoz vezetne hísz leáll a keringés nincs mi hűtse a vizet azáltal a motort. Gondolj bele ha elzárod a kazán kimenő csövét az ettöl a dologtól megpukkad mérgében és akár a házat is ledobja magáról.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #14275 Dátum: 2011.12.09 péntek, 12:54:08 »

Tisztelt Fórumtársak!
Tökéletesen egyetértek Tsory Fórumtárs vélemeényével. Még kiegésziteném avval, hogy a hütőviz cserekor vagy pótláskor, nagyon ügyelni kell a hütőfolyadék szennyeződés mentességére. Ha piszok kerül a folyadékba a szivattyú keringteti a rendszerben a szennyeződést. Ha alá ékelődik a termo alá akkor a termo úgy viselkedik mint ha nem lenne jó, mert nem tud tökéletesen lezárni és igy a motor, soha nem éri el az üzemi hőmérsékletetét. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy csak azonos minőségű hűtőfolyadékot szabad alkalmazni mert, kicsapódhatnak szilárd részecskék a folyadékból.  2-3 évente ajánlatos cserélni, a hütőfolyadékot mert ez keni a keringtető szivattyút. A folyadék 3 év alatt bőven elveszti kenő képességét és később a szivattyú bánja a feledékenységet és az értelmetlen spórolást.  Nekem is 2005 kiadásu a gépem. Télen nyáron semmi baj a motor hőmérséklettel. Egyszer cseréltem termosztátokat. Nem vacakoltam egyszerre cseléltem mindkettőt. Egyből jó lett. Nekem nem volt gyárilag beépitett kieg fűtésem. Előtte kelett 10-15 Km mire bemelegedett a gép de utánna középpen állt a mutató, és nem mozdult középről, még -5-10° nál sem. Amióta beépitettem a kieg fűtést azóta  3-5Km után még minuszokban is középen áll a mutató és üzemi hőmérsékletü a gép városban és pályán egyaránt. Most tervezek egy elektromos vezérlésü autómata zsalut ami figyeli a mindenkori vizhőmérsékletet. 82°C nál fog nyitni és 65° C-nál zárni. A zsalut a hütőkeretre fogom beépiteni. Ugyanugy megcsinálom profi módon mint a kieg fűtésemet. Ha kész lessz természetesen fotókkal dokumtálom. A beépités tavasszal lessz mert nem szeretem a hideget.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #14276 Dátum: 2011.12.09 péntek, 13:28:09 »

Köszönöm.
megrendelve Wink
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14277 Dátum: 2011.12.09 péntek, 15:12:13 »

Hirtelen ennyit találtam a neten:
Üzem közben a járműbe beépített motor üzempontja gyakran változik. Az égésteret határoló falak hőterhelése pedig a motor üzemállapot függvénye, hiszen a maximális nyomatékkal és nagy fordulatszámmal üzemelő motorban sokkal nagyobb hő képződik, mint pl. alapjáratban vagy akár tolóüzemben. A mozgó alkatrészek, elsősorban a dugattyú illesztése szempontjából, viszont az a kedvező, ha a mértékadó alkatrészek hőmérséklete nem függ a motor terhelésétől. Ennek érdekében a hűtési teljesítményt szabályozni kell. Ez a szabályozás lehet víz- vagy levegőoldali, ill. a kettő kombinációja.

41. ábra Vízcsöves, hűtőlamellás hőcserélő hűtőtömb

A vízoldali szabályozás a termosztáttal történik. A termosztát a kapcsolási hőmérsékletszint alatti hűtőfolyadék-hőmérséklet esetén a vízáramot egy megkerülő ágon a hőcserélő hűtőtömböt kiiktatva közvetlenül visszavezeti a motorba. A környezeti levegő hűtőhatása így nem érvényesül, a motor tehát gyorsabban képes az üzemi hőmérséklet eléérésére. Csak a kapcsolási hőmérséklet elérését követően kezdi a termosztát a megkerülő ágat fokozatosan zárni és egyidejűleg a hűtőfolyadék egy részét, szükség esetén teljes egészét a hőcserélő hűtőtömbön keresztül vezetni.
Legközelebb előbb cserélj ki valamit és inkább utána kezd el gyártani az elméleteket  wave
Naplózva
Zeller
Vendég
« Új hozzászólás #14278 Dátum: 2011.12.09 péntek, 17:26:24 »

Még nem volt időm venni, de leírom a tapasztalatom, ma különösen figyeltem:
Nem jól írtam előzményekben a 62-65 fokot, mert az az alja. Hanem az első vonalig jut, vagyis a motor 72-75 fokra hűl vissza.
Jelenség:
Reggel hideg motor indulás. Kb 2-3km felmegy 70fokosra. Innen elég nehéz elmozdítani. Nagyobb gázadásokkal, zöld lámpánál, emelkedőn picit jobban odaléptem, ekkor felugrik 78fokra (kb) de nem lesz függőleges. Na, innen maximum, de maximum 500m normál tempóban és visszaesik 72fokra. Szemmel látom, ahogy esik vissza a mutató. Ja, a motornak visszajön a hideg dieseles hangja! Mikor ezt néztem az óra szerint 10fok volt.
Akkor ez most így hiba?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #14279 Dátum: 2011.12.09 péntek, 17:27:59 »

Összekeverted a generátorszíjat a szervószííjal. A generátor és klima szíjat 140ekm-ként cserélni kell. A szervó és viz oldait valóban elég 240ekm-ként. Természetesen a generátor oldalit nehezebb cserélni mert ki kell emelni a motort félig hogy be tud fűzni a szíjat (nem nagy ügy házilag is megoldható az blokk alá deszka azon keresztül meg olajemelővel megemelni az egész blokkot  vigyor3 ) A szervó szíj az kb 5 perc és még csak leverni se lehet a bőrt még egy újról se annyira könnyü.

De nem, de nem! Pepe tudja! (Aki megmondja az idezet forrasat, az kap egy kulon vallveregetest irasban!)

2.2 TDCi-nel 160 ezres cserelendo az eTIS szerint a hatso segedszij, azaz a vizpumpa-szervos. A generatorszijat 240-nel irja csak cserelni a hivatalos liturgia.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kiskaraj
Vendég
« Új hozzászólás #14280 Dátum: 2011.12.09 péntek, 19:24:02 »

 :nyes:Szevasztok.Szükségem lenne egy hengerfejre 2.0 tdci 130 LE 2004 évjáratú.Az van beleírva a hengerfejbe hogy 4S7Q.Eddig csak olyat találtam ami 2S7Q jelű.Állítolag ez nem jó az enyémhez.Mondjon valaki hozzáértő pár szót,hogy ez így van -e?...és ha netalán valakinek lenne egy ilyen megvásárolnám.Előre is köszi. integet2
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14281 Dátum: 2011.12.09 péntek, 19:25:20 »

:nyes:Szevasztok.Szükségem lenne egy hengerfejre 2.0 tdci 130 LE 2004 évjáratú.Az van beleírva a hengerfejbe hogy 4S7Q.Eddig csak olyat találtam ami 2S7Q jelű.Állítolag ez nem jó az enyémhez.Mondjon valaki hozzáértő pár szót,hogy ez így van -e?...és ha netalán valakinek lenne egy ilyen megvásárolnám.Előre is köszi. integet2

Írj Motorcraftnak vagy mk2-nek,ők bontanak Mondikat  integet2
Naplózva
kiskaraj
Vendég
« Új hozzászólás #14282 Dátum: 2011.12.09 péntek, 19:29:37 »

Írj Motorcraftnak vagy mk2-nek,ők bontanak Mondikat  integet2
köszi a gyors választ
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14283 Dátum: 2011.12.09 péntek, 19:38:17 »

köszi a gyors választ

Nagyon szívesen. A további esetleges segítségek érdekében szerintem írd ki aláírásba a Mondid típusát,évjáratát,stb.,így könnyebben tudunk majd segíteni,ha kell  smile
Naplózva
kamus
Vendég
« Új hozzászólás #14284 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:09:04 »

Sziasztok,

Ma az autómban azt tapasztaltam, hogy, mikor haladtam (60km/h felett) és gázt adtam, hogy gyorsítsak, az autó motorteréből középről olyan hangot hallottam, mintha a a ventilátort max-ra raknám, nem pont olyat, de csak ehhez tudnám hasonlítani, és mintha a kipufógón ekkor nagyobb füstöt is láttam. A motor meleg volt. Ez egész uton érezhető volt. Ha szépen mentem semmi, de ha odaléptem, mindig a hang és a füst. Az autó ment, húzott, csak e ezért zavar!
Tapasztalt már valaki ilyet? Alapjáratn semmi, meg ha állóhelyzetben gázt adok sem, csak menetközben!

Köszi előre is!
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14285 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:10:05 »

Ha a hűtő elrakódott, a víz nem cirkulál le, mitől hűl le mégis?

ha láttál volna már hűtőt szétszedve nem ez lenne a kérdésed hehe hehe hehe
ezért én azt gondolom, h kútba vizet locsolgatni teljesen felesleges. ezért nem bonyolítom a helyzeted azzal, h elkezdem elmagyarázni wave

másrészt a hűtő nem elrakódik, hanem a retek benne LE.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.09 péntek, 20:11:48 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14286 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:10:41 »

Sziasztok,

Ma az autómban azt tapasztaltam, hogy, mikor haladtam (60km/h felett) és gázt adtam, hogy gyorsítsak, az autó motorteréből középről olyan hangot hallottam, mintha a a ventilátort max-ra raknám, nem pont olyat, de csak ehhez tudnám hasonlítani, és mintha a kipufógón ekkor nagyobb füstöt is láttam. A motor meleg volt. Ez egész uton érezhető volt. Ha szépen mentem semmi, de ha odaléptem, mindig a hang és a füst. Az autó ment, húzott, csak e ezért zavar!
Tapasztalt már valaki ilyet? Alapjáratn semmi, meg ha állóhelyzetben gázt adok sem, csak menetközben!

Köszi előre is!
Valamelyik gumiturbócsöved kilukadt a 6ból!
Méress turbónyomást!Vagy keress olajos csőszakaszt a levegőrendszerben.Ott lesz a hiba!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #14287 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:15:48 »

Sziasztok,

Ma az autómban azt tapasztaltam, hogy, mikor haladtam (60km/h felett) és gázt adtam, hogy gyorsítsak, az autó motorteréből középről olyan hangot hallottam, mintha a a ventilátort max-ra raknám, nem pont olyat, de csak ehhez tudnám hasonlítani, és mintha a kipufógón ekkor nagyobb füstöt is láttam. A motor meleg volt. Ez egész uton érezhető volt. Ha szépen mentem semmi, de ha odaléptem, mindig a hang és a füst. Az autó ment, húzott, csak e ezért zavar!
Tapasztalt már valaki ilyet? Alapjáratn semmi, meg ha állóhelyzetben gázt adok sem, csak menetközben!

Köszi előre is!

Nagyon hasonlítanak a tünetek egy turbócső repedéshez. Nállam a jelenség a következő volt: intenzív gyorsításra olyan hang jött a kesztyűtartó mögül mintha a venti ment volna, ha levettem a lában a gázról akkor meg elhalgatott. Nekem az egr előtti cső volt megrepedve kicsit. Nekem pl a fültölés fel sem tünt, pedig direkt figyeltem. Első körben olajos "sarat" kell keresni a csöveken, mivel ahol a levegő távozik a csöbekből visz magával egy kis olajat is. A legjobb módszer ha leszeded a csöveket és egyessével átnézed. Első körben az EGR-re menő csövet nézd meg, az szokott leggyakrabban szétmenni.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14288 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:19:28 »

Még kiegésziteném avval, hogy a hütőviz cserekor vagy pótláskor, nagyon ügyelni kell a hütőfolyadék szennyeződés mentességére. Ha piszok kerül a folyadékba a szivattyú keringteti a rendszerben a szennyeződést.

én a folyadék tisztaságára nem szoktam ügyelni (többnyire nem). a magyarázat egyszerű ... lehetőleg minden esetben új folyadékot töltök be ami tiszta.
kivétel ezalól (és emiatt csak többnyire), ha tudom az autóról, h pár héten, hónapon belül ÉN szedtem szét a rendszert, és akkor kapott új folyadékot. ilyenkor 1 letépett női harisnyanadrág igen jó szolgálatot tesz Wink

egyébként igaz a dolog, h a koszt ne toljuk be.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14289 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:30:44 »

Tényleg, soha nem láttam még hűtőt. Ha jól bele gondolok, még autót sem láttam közelről. Csak ülök itt, ütögetem a billentyűket, és hülyeségeket írogatok.
Ennek ellenére azt javaslom, keress egy motor hűtőkör rajzot, és gondolkozz el rajta... Fogalmad sincs róla.

már keresem is eplus2 eplus2 eplus2
lehetőleg 2köröst eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14290 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:40:27 »

KIs segítség: http://www.mvk.tsf.hu/oktatas/Erogep/EROGEPEK_ea5.pdf
Tudom, rögtön felsikítasz, hogy ez nem a mondeo motor
ez ciki! De valóban nem ilyen rendszerű a mondinak a motorhűtése! vigyor3

Ugyanis nincs kapcsolat a szivattyú és a termosztát között-pontosabban a főköri termóról szólva.
Az olajköri is a szivattyú "nyomó oldalán " van......

« Utoljára szerkesztve: 2011.12.09 péntek, 20:43:10 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14291 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:45:20 »

KIs segítség: http://www.mvk.tsf.hu/oktatas/Erogep/EROGEPEK_ea5.pdf
Tudom, rögtön felsikítasz, hogy ez nem a mondeo motor

én el tudok vonatkoztatni a mondeótól, de ez a 10.2 ábra picikét nagyon egyszerűsített. ha ebből építkezel akkor ezen:
Tényleg, soha nem láttam még hűtőt. Ha jól bele gondolok, még autót sem láttam közelről. Csak ülök itt, ütögetem a billentyűket, és hülyeségeket írogatok.
sem csodálkozok. a vezettem már pár 100E km-t nem a láttam már kategória. a "cseréltem már termosztátot" ... háát az se hehe hehe hehe

ez az ábra kb arra jó, h a kezdeteket megérthesd ... már ha megy. azért ettől még a MTZ hűtőrendszere is lényegesen bonyolultabb.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14292 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:46:43 »

Az elv ugyanaz, a kialakítás más.Itt is ott is van két kőr.
nyilván ha kis kör és nagy kör elvét nézed ,akkor az elv az az.egyszer benne van a  körben a hűtő egyszer meg nincs.ezt kapcsolja a főköri termo.

Szerintem Tsory is csak ezt értette félre,hogy 2 körös a rendszer,mert az elv 2 körös,de fizikailag nincs két kör megépítve.vagy nyitva van a termo és átmegy a hútőn a víz,vagy zárva és akkor meg nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14293 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:48:35 »

Az elv ugyanaz, a kialakítás más.Itt is ott is van két kőr.

HOL LÁTSZ TE 2 KÖRT VAZZE!!!??

van 1 szívó és 1 visszatérő oldal ... 1+1 az télleg 2, de néha a matek nem jön ki  eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14294 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:53:28 »

Nincs itt semmi félreértés, csak a kolléga képtelen beismerni, hogy leírt valamit, és az nem úgy van.
Ettől kezdve a süketek párbeszéde a dolog.
nem lehet igazságot tenni.Igazad is van,meg nem is.Az elvben talán igen,de a gyakorlatban nincs 2 kör.

Mondhatjuk,hogy meddő vita...... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14295 Dátum: 2011.12.09 péntek, 20:59:35 »

nyilván ha kis kör és nagy kör elvét nézed ,akkor az elv az az.egyszer benne van a  körben a hűtő egyszer meg nincs.ezt kapcsolja a főköri termo.

Szerintem Tsory is csak ezt értette félre,hogy 2 körös a rendszer,mert az elv 2 körös,de fizikailag nincs két kör megépítve.vagy nyitva van a termo és átmegy a hútőn a víz,vagy zárva és akkor meg nem.

a hűtőt soha nem hagyod ki. a kistermo a fűtőradiátorra ereszti a vizet, de a fűtőradiátorról a hűtőbe megy át. a nagytermo csak késlelteti a teljes átfolyást amíg a motor el nem éri a 86°-ot, de nem zárja le.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14296 Dátum: 2011.12.09 péntek, 21:11:59 »

Nincs itt semmi félreértés, csak a kolléga képtelen beismerni, hogy leírt valamit, és az nem úgy van.
Ettől kezdve a süketek párbeszéde a dolog.

nem hinném, h kollégák lennénk, de még süketen is el tudom olvasni azt a sok baromságot amit leírsz hehe duhos2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14297 Dátum: 2011.12.09 péntek, 21:20:05 »

Beképzelt majom

taps taps taps

uuuuuupppppppppssssssszzzzz ... de hamar eltüntetted  hehe hehe hehe
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.09 péntek, 21:22:49 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14298 Dátum: 2011.12.09 péntek, 21:30:27 »

Hirtelen felindulás volt...

annyi baj legyen.
megőriztem emlékét eplus2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14299 Dátum: 2011.12.09 péntek, 21:36:54 »

De nem, de nem! Pepe tudja! (Aki megmondja az idezet forrasat, az kap egy kulon vallveregetest irasban!)

2.2 TDCi-nel 160 ezres cserelendo az eTIS szerint a hatso segedszij, azaz a vizpumpa-szervos. A generatorszijat 240-nel irja csak cserelni a hivatalos liturgia.

AndyA
Mikrobi
Csak pepe vegye azt nem veszi  figyelembe hogy a generátor szíj (főleg ha nincs szabadonfutó) szépen elnyújtódik kb 140ekm-re Kb annyira hogy amikor bejön a nyálkás nedves idő akkor az az igaz ocsmány csúszós ékszíj hangja tud lenni. A szervó oldal az kibirja de elég ronda töredezett lesz 260ekm-re
Naplózva
Oldalak: 1 ... 279 280 281 282 283 284 285 [286] 287 288 289 290 291 292 293 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.163 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.