Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 22:04:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 287 288 289 290 291 292 293 [294] 295 296 297 298 299 300 301 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13411393 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14650 Dátum: 2012.01.03 kedd, 22:19:36 »

Eleinte neki is durva volt, majd elkezdett csökkenni. De ők végül visszarakták az eredetit, mert eladta az autót.

Értem  szomoru1 Hát,akkor rá lehet rakni a szoftvert,csak nem fog neki tetszeni...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14651 Dátum: 2012.01.03 kedd, 22:22:10 »

Értem  szomoru1 Hát,akkor rá lehet rakni a szoftvert,csak nem fog neki tetszeni...
Alf is ezt mondta az előbb privátban ,hogy rámegy de nem rávaló.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #14652 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:09:31 »

vicces.  falbav
A facelift előtti TDCi-knél még IDM egység vezérli a porlasztókat (bal első kerékjárati ív mögött van). Erre az a jellemző, hogy nem lehet belőle kiolvasni a kalibrációs kódokat (ezt írta AndyA is).
Továbbá, ha nyomásprobléma van az üa. rendszerrel valamelyik porlasztó miatt, eldobja a kalibrációs kódot és egy idő után nem indul az autó.
továbbá2, a Ford szerint lehet probléma földelésével, ami az akksi alatti földelésre van kötve, ami okozhat menet közbeni problémákat.

ahha. hát most 4db 2km-es megmozgatást leszámítva 1 hónapig állt az autó. vagy ennyi idő alatt még nem is kellett volna eldobnia a kódot?


Azért kell a gyári diag mert ez az évjáratu kocsik ilyen az enyém is ezzel komunikál csak úgy,hogyí mindent kilehessen olvasni.Ezzel letesztelik a szivattyút mindegyik érzékelőt illetve van-e tárolt hibakód és azok pontossan mik.Nekünk még külön van a diesel vezérlő elektronikánk a PCM-től és ezért tud csak mindent a gyárival komunikálni.Szerintem 10eft körül kijön.Nézd végig ha lehet érdekes nekem tetszett.Lehet amit kidob az nem.Minden hibakódot írj le és gyere vissza és kielemezzük.

oksa megpróbálom kiírni a kódokat. csak nem veszi sértésnek majd a szerelő. Cheesy

köszi a segítségeket Wink
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14653 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:24:49 »

Sziasztok Fórumtársak!

Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal  villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben.  Ez a problem  kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején  egy  elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz  Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy  az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét  mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél  nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem  próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.  
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy  nálam amennyiben villog az izzítás  jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)  
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
        
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14654 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:29:42 »

Sziasztok Fórumtársak!


        
Mindig az a kopogás a hibakód?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14655 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:33:06 »

Sziasztok!
Reggel ha beinditom akkor dob egy adag füstöt ami fehéres(talán kékes egy kicsit)...
minden müxik rendesen....
Ez a füst kb pár 2mp-ig jön és már ott sincs...csak az elsö reggeli beinditásnál van a jelenség
Üdv
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14656 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:48:45 »

Mindig az a kopogás a hibakód?

Azt sajnos nem kérdeztem meg úgyhogy a kódot nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 07:43:02 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14657 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:17:49 »

Sziasztok Fórumtársak!

Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal  villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben.  Ez a problem  kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején  egy  elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz  Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy  az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét  mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél  nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem  próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.  
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy  nálam amennyiben villog az izzítás  jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)  
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
        
Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi  a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14658 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:29:56 »

Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi  a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
És méresd meg a kompressziót is attól is indulhat hidegbe nehezen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14659 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:30:14 »

Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi  a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.

Nem tudom mennyire számít szűrőt most cseréltem, 1000 km-er van benne. Őszintén én nem szoktam neki nagyon nyomni, mindkét legutóbbi esetkor is olyankor dobta a hibát amikor  egyesből gyorsítottam, de csak olyan "papásan".

« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 07:43:49 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14660 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:31:55 »

És méresd meg a kompressziót is attól is indulhat hidegbe nehezen.

Kompressziót mérnek ford szervizben ? Ja és ez nem nehezen indul ilyen esetben ,hanem hogyha fel nem melegítem akkor egyáltalán be sem indul. És még azt elfelejtettem, hogy ez a problem nem mostani keletű, mint ahogy az elején irtam  mióta  a kocsi nálam van már vagy 6-7. ilyen történet volt vele. csak egy a baj amit te írtál, hogy sajna egyszer sem kérdeztem meg hogy mik voltak a hibakódok. Egy biztos minden alkalommal a porlasztók lettek újra kalibrálva, aztán ment az autó. És ez kb.10-12 ezer km-ként.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:36:10 írta zenész » Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14661 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:32:46 »

Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi  a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.

Nem tudom mennyire számít szűrőt most cseréltem, 1000 km-er van benne. Őszintén én nem szoktam neki nagyon nyomni, mindkét legutóbbi esetkor is olyankor dobta a hibát amikor  egyesből gyorsítottam, de csak olyan "papásan".


Saját tapasztalat papásan nyomtam neki semmi dombon felfelé terheléskor előzés közben  előjött.Nem lesz baja csak próbáld meg.Azért ha már így alapban előjön akkor az már nem jó.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14662 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:34:25 »

Kompressziót mérnek ford szervizben ?
Neked levan dugózva az EGR szeleped és kikéne tisztítani a szívósort az sem ártana,kéne mert nem indul hidegen mond meg.Gyári diagra vidd el mivel neked is olyan van mint nekem.Ott letesztelik a szivattyút is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:35:57 írta TISLER19 » Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14663 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:38:20 »

Neked levan dugózva az EGR szeleped és kikéne tisztítani a szívósort az sem ártana,kéne mert nem indul hidegen mond meg.Gyári diagra vidd el mivel neked is olyan van mint nekem.Ott letesztelik a szivattyút is.

Az EGR le van dugózva , és pont a hétvégén takarítottam ki, de viszonylag tiszta volt. A szívósort még tavaly év elején tisztitottam. Bocs nem akarok balfékeskedni, de a gyári diag nem azt jelenti hogy ford szervizbe IDS-el megnézik ?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:44:24 írta zenész » Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14664 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:40:16 »

Az EGR le van dugózva , és pont a hétvégén takarítottam ki, de viszonylag tiszta volt. A szívósort még tavaly év elején tisztitottam
Akkor marad amit tanácsoltam,próbáld meg és gyári diaggal hiba olvasás.Jegyezd meg a kódot és gyere vissza vele kielemezzük.Sok sikert.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14665 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:45:33 »

Akkor marad amit tanácsoltam,próbáld meg és gyári diaggal hiba olvasás.Jegyezd meg a kódot és gyere vissza vele kielemezzük.Sok sikert.

Kösz a tanácsokat próbálkozom, aztán a tapasztalatokat majd leírom.
Tisztelettel:
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #14666 Dátum: 2012.01.04 szerda, 07:44:18 »

Kompressziót mérnek ford szervizben ? Ja és ez nem nehezen indul ilyen esetben ,hanem hogyha fel nem melegítem akkor egyáltalán be sem indul. És még azt elfelejtettem, hogy ez a problem nem mostani keletű, mint ahogy az elején irtam  mióta  a kocsi nálam van már vagy 6-7. ilyen történet volt vele. csak egy a baj amit te írtál, hogy sajna egyszer sem kérdeztem meg hogy mik voltak a hibakódok. Egy biztos minden alkalommal a porlasztók lettek újra kalibrálva, aztán ment az autó. És ez kb.10-12 ezer km-ként.

Az idezet vegerol a "[/quote]" sort ne torold le, mert osszefolyik a valaszod a beidezett levellel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14667 Dátum: 2012.01.04 szerda, 14:40:10 »

Sziasztok Fórumtársak!

Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal  villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben.  Ez a problem  kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején  egy  elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz  Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy  az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét  mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél  nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem  próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.  
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy  nálam amennyiben villog az izzítás  jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)  
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
        
Ha próbapadon jó a porlasztó, akkor szerintem beépítve is jónak kell lennie. Az viszont lehet, hogy
1) nem jó kalibrációs kódok vannak az IDM-ben (porlasztók nyakán lévőknek kell bent lenniük, ráadásul a helyes sorrendben)
2) lehet, hogy a gyári kalibrációs kódok már nem megfelelőek, így újra kellene kalibrálni a porlasztókat, és azokat programozniz IDM-be
A hidegen nem induláshoz: van-e olyankor izzításjelző villogás?
ha van, akkor szivíttyú vagy üzemaynag ellátási gond van, pl. levegősödés, szűkület
ha nincs, akkor inkább kompresszió lehet (de ez elég érdekes lenne).

AZ IDM a 2003 facelift előtti tdci-knél a befecskendezés vezérléséért felelős (itt még nem az ecu intézi).

Érdemes ellenőrizni az IDM egység földelési pontját, ami az akksi alatt van.

A kopogás hibakódot szokták emlegetni a szervizesek (mint nálad is), de ez már következménye a pontatlan befecskendezésnek. A dízeleknél nincs nagy jelentőssége a kopogásérzékelőnek, mert a befecskendezés hibájára a nyomásváltozás mértékének elégtelen voltából következtet a vezérlés, nem (csak) a kopogásból. Benyásoknál a kopogásérzékelő jelzése alapján állítódik az előgyújtás emlékeim szerint.

HIbakódot pedig tessék elkérni mindíg, mindet. Ha mársért nem, hát mert gyűjtöd őket. Smiley
(főleg mert az IDS műszert külföldön magyarítják, így a hibakódok magyar szövege lehet félrevezető/pontatlan is. Az én gépemre egy IDM a felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "  falbav )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #14668 Dátum: 2012.01.04 szerda, 15:16:28 »

felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "  falbav )

úúúristen  nyes nyes nyes taps taps taps
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14669 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:04:26 »

Szia ALF,

kifejted kicsit bővebben? Nem értem mi az az eu4-es moci, és annak az sw-je az mi? Amúgy gondolod, hogy az én autómra ez ráhúzható?, és működne is vele? (a 2.0-ás autó ok, de kell legyen benne el.EGR szelep, és ahogy írtad, DPF az NE!)

köszi.

 
a te autód eu4-es!Elektromos egr és turbó!Semmiben sem különbözik a többitől,-kivéve a DPF-et!
Rakass rá egy sima DPF nélküli eu4-es autó szoftwerét (sw),és az a te autódhoz való lesz!Ezt márkaszervízben!
Ekkor valszeg helyesen fog működni a befecskendezés-nem úgy mint most a 2.2es sw-jével.
Aztán iratsz rá egy szoftwer módosítást(csipptuning-kb 45píz),és akkor menni is fog! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14670 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:06:24 »

a te autód eu4-es!Elektromos egr és turbó!Semmiben sem különbözik a többitől,-kivéve a DPF-et!
Rakass rá egy sima DPF nélküli eu4-es autó szoftwerét (sw),és az a te autódhoz való lesz!Ezt márkaszervízben!
Ekkor valszeg helyesen fog működni a befecskendezés-nem úgy mint most a 2.2es sw-jével.
Aztán iratsz rá egy szoftwer módosítást(csipptuning-kb 45píz),és akkor menni is fog! vigyor3
nem mindenhol kerül ennyibe Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48453



« Új hozzászólás #14671 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:07:23 »

nem mindenhol kerül ennyibe Wink
ha érdekli,akkor megkapja az idevonatkozó infókat is.Addig csak kb.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14672 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:12:23 »

ha érdekli,akkor megkapja az idevonatkozó infókat is.Addig csak kb.... vigyor3
idén nekem is vissza kéne jutnom Sad

de lehet várok még vele... meg gyűlik 1-2 technikai ötlet nyes

kezdetnek van egy ST TDCI map szenzorom vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14673 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:15:36 »

idén nekem is vissza kéne jutnom Sad

de lehet várok még vele... meg gyűlik 1-2 technikai ötlet nyes

kezdetnek van egy ST TDCI map szenzorom vigyor3
az mi?  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14674 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:17:29 »

az mi?  Grin
a nyomásmérő szenzor. szerintem az enyémben lévő nem lát 1,5-nél többet, mert hiába állítok a nyomáson, nem történik semmi sem Sad 2,4-gyel is úgy ment, mint 1,5-tel wow1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14675 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:19:48 »

a nyomásmérő szenzor. szerintem az enyémben lévő nem lát 1,5-nél többet, mert hiába állítok a nyomáson, nem történik semmi sem Sad 2,4-gyel is úgy ment, mint 1,5-tel wow1
ja értem  worship
hát biztos sok a levegő! majd jól lefullad  idiota több anyagot kell neki adni, tekerj kicsit az adagoló füst csavarján  banplz mtz-nél orvosság!

de csak vicceltem  wave nyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14676 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:21:17 »

ja értem  worship
hát biztos sok a levegő! majd jól lefullad  idiota több anyagot kell neki adni, tekerj kicsit az adagoló füst csavarján  banplz mtz-nél orvosság!

de csak vicceltem  wave nyes
merre van az a csodacsavar?? eplus2

kéne neki a több anyag, itt vannak a nagyobb porlasztók is, de turbot akarok előtte cserélni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14677 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:22:52 »

merre van az a csodacsavar?? eplus2

kéne neki a több anyag, itt vannak a nagyobb porlasztók is, de turbot akarok előtte cserélni...
valahol az adagolón, de Neked majd feltekerik Sásdon  taps

fater szokta tekergetni, hogy a 82-es felhúzza a simítót a dombon  idiota
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14678 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:24:51 »

valahol az adagolón, de Neked majd feltekerik Sásdon  taps

fater szokta tekergetni, hogy a 82-es felhúzza a simítót a dombon  idiota
aszittem a kipufcsonkon, azért füstcsavar a neve eplus2

ezeken amúgy nincs ilyesmi, full elektromos a vezérlése. még az mtz-n a legkomolyabb elektromos cucc a fényszóró eplus2 de legalább nincs minek elromlani rajta eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14679 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:28:39 »

aszittem a kipufcsonkon, azért füstcsavar a neve eplus2

ezeken amúgy nincs ilyesmi, full elektromos a vezérlése. még az mtz-n a legkomolyabb elektromos cucc a fényszóró eplus2 de legalább nincs minek elromlani rajta eljen
és azért jó hogy állandóan folyik belőle az olaj, mert legalább tudod hogy van benne! ha nem folyik akkor meg azt, hogy tölteni kell bele  hehe
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14680 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:32:38 »

Ha próbapadon jó a porlasztó, akkor szerintem beépítve is jónak kell lennie. Az viszont lehet, hogy
1) nem jó kalibrációs kódok vannak az IDM-ben (porlasztók nyakán lévőknek kell bent lenniük, ráadásul a helyes sorrendben)
2) lehet, hogy a gyári kalibrációs kódok már nem megfelelőek, így újra kellene kalibrálni a porlasztókat, és azokat programozniz IDM-be
A hidegen nem induláshoz: van-e olyankor izzításjelző villogás?
ha van, akkor szivíttyú vagy üzemaynag ellátási gond van, pl. levegősödés, szűkület
ha nincs, akkor inkább kompresszió lehet (de ez elég érdekes lenne).

AZ IDM a 2003 facelift előtti tdci-knél a befecskendezés vezérléséért felelős (itt még nem az ecu intézi).

Érdemes ellenőrizni az IDM egység földelési pontját, ami az akksi alatt van.

A kopogás hibakódot szokták emlegetni a szervizesek (mint nálad is), de ez már következménye a pontatlan befecskendezésnek. A dízeleknél nincs nagy jelentőssége a kopogásérzékelőnek, mert a befecskendezés hibájára a nyomásváltozás mértékének elégtelen voltából következtet a vezérlés, nem (csak) a kopogásból. Benyásoknál a kopogásérzékelő jelzése alapján állítódik az előgyújtás emlékeim szerint.

HIbakódot pedig tessék elkérni mindíg, mindet. Ha mársért nem, hát mert gyűjtöd őket. Smiley
(főleg mert az IDS műszert külföldön magyarítják, így a hibakódok magyar szövege lehet félrevezető/pontatlan is. Az én gépemre egy IDM a felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "  falbav )


Szia Relhist!

Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.

Nos a 1 kérdés.  
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor  szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.

2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta

Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző  akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.

A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.


Tisztelettel
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14681 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:55:38 »


Szia Relhist!

Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.

Nos a 1 kérdés.  
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor  szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.

2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta

Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző  akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.

A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.


Tisztelettel

Neked kilett már cserélve a CMP jeladód?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14682 Dátum: 2012.01.04 szerda, 19:04:52 »


Szia Relhist!

Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.

Nos a 1 kérdés.  
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor  szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.

2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta

Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző  akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.

A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.


Tisztelettel

a kérdés jó, ha úgyis felismeri, akkor minek bevinni.  _mert nem ismeri fel_ .  A kalibrációs  kódók hiányában is megy a motor, csak a járása egyenetlen és a fogyasztása nagyobb.  Viszont ha  a kalibráció hibája miatt a vezérlés már nem képes korrigálni a porlasztást hibát fog jelezni.

A hidegindítási gond szerintem szivattyú, vagy alacsony nyomású rész gond lesz.
A szivattyút lehet úgy tesztelni, hogy hidegen, mikor nem indul, lehetne "gravitációs" töltést csinálni:
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
NIS
Vendég
« Új hozzászólás #14683 Dátum: 2012.01.04 szerda, 19:44:18 »

Sziasztok
Tud nekem valaki segiteni hibakodok miatt?
Pályán mentem és hirtelen gázadásra egy kicsit megtorpant a kocsi, majd villogni kezdett az izzitásjelző. De amúgy semmi más jelenség nem volt . Pár km után leállítottam. Reggel már nem indult.Tréler-szerviz….(matyoka csomádon). Ott kiolvasták a hibakódot:
P1665, P1664, P2339, Porlasztócsúcsokat bevizsgálták, azok jók. Nagynyomású nemrég lett felújítva (ugyanitt)  Miután törölték a kódokat és a csatikat kontaktsprézték a kocsi már megy….
De továbbra sem tudni mi a baja. És így bármikor előfordulhat, hogy ott hagy az út mellett.
Van valakinek ötlete???
Naplózva
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14684 Dátum: 2012.01.04 szerda, 19:49:16 »

Neked kilett már cserélve a CMP jeladód?Huh?

Szia Tisler!

Nem volt még cserélve, de azt nem adná hibakódként ha annak problémája van ?
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14685 Dátum: 2012.01.04 szerda, 19:52:50 »

a kérdés jó, ha úgyis felismeri, akkor minek bevinni.  _mert nem ismeri fel_ .  A kalibrációs  kódók hiányában is megy a motor, csak a járása egyenetlen és a fogyasztása nagyobb.  Viszont ha  a kalibráció hibája miatt a vezérlés már nem képes korrigálni a porlasztást hibát fog jelezni.

A hidegindítási gond szerintem szivattyú, vagy alacsony nyomású rész gond lesz.
A szivattyút lehet úgy tesztelni, hogy hidegen, mikor nem indul, lehetne "gravitációs" töltést csinálni:
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).

Remélem midketten ugyanarról beszélünk . Tehát a motor csak akkor indul be nehezen, ill. egyáltalán nem indul mikor valami a hibakód lesz, és az izzitásjelző villog. Ha ilyen nincs akkor minden OK rendben indul. Bocsi de nekem a "töltést csinálni:" után már angoool
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14686 Dátum: 2012.01.04 szerda, 19:57:16 »

Egyébként hétfőre kaptam időpontot a Nestortól , hát nem tudom mire  számítsak.
Végülis a legsz...abb az egészben , hogy mikor a szerelő azt mondta a poharazás után, h  rosszak a befecskendezők, akkor már lelkileg bele is voltam nyugodva, hogy na mindegy belekerül egy kis lóvéba de legalább jó lesz.
Erre meg azt mondják, hogy nem azok a rosszak, valami más a baj  , DE MIII?
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14687 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:04:21 »

Szia Tisler!

Nem volt még cserélve, de azt nem adná hibakódként ha annak problémája van ?
Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14688 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:05:55 »

Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.

Már megyek is ki a garázsba megnézem milyen van benne
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
NIS
Vendég
« Új hozzászólás #14689 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:08:15 »

ez lemaradt 2001-es TDCI Smiley
Naplózva
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14690 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:11:26 »

Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.

Há nagyon kiszaladtam, de melyik a CMP, az amelyik a go.osztó  alatt van? Mert ha igen az szürke
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14691 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:12:44 »

Egyébként hétfőre kaptam időpontot a Nestortól , hát nem tudom mire  számítsak.
Végülis a legsz...abb az egészben , hogy mikor a szerelő azt mondta a poharazás után, h  rosszak a befecskendezők, akkor már lelkileg bele is voltam nyugodva, hogy na mindegy belekerül egy kis lóvéba de legalább jó lesz.
Erre meg azt mondják, hogy nem azok a rosszak, valami más a baj  , DE MIII?
Nekem még volt vele olyan gondom,hogy a PCM modul az agy rossz volt mechanikusan.A rajta lévő szoftver jó volt csak nem ment ki a vezérlési dolgok a csúcsokhoz és nem  indult.Ez mindegy volt hidegen-melegen ha gondolt egyet nem indult.Forgatott rendesen de semmi.A hibákat mindenhova dobálta de semmi másnak nemvolt baja csak annak.Egy donort hoztunk hozzá és egy chiptuningos megoldotta.Átmentette a szoftvert beraktuk és megoldódott a hiba.Azóta TUTI.Erre úgy jöttünk rá,hogy mikor nem indult És forgattuzk mértük a csúcsokat,hogy kapnak e vezérlést.A diesel vezérlő modult előtte megnéztük az jó volt és már csak ez maradt.Ez csak tanács mert előfordul ez is,hogy kezdődő hiba nálad és még nem állandósil.Nekem egyszer totál megállt és a régivel soha nem indult már el.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14692 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:14:14 »

Há nagyon kiszaladtam, de melyik a CMP, az amelyik a go.osztó  alatt van? Mert ha igen az szürke
Ha szembe állsz a motorral a hengerfejen jobbról van és 3 vezeték megy rá.A szívósor között látod meg.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14693 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:16:45 »

Ha szembe állsz a motorral a hengerfejen jobbról van és 3 vezeték megy rá.A szívósor között látod meg.

Köszi .  Az szürke színű
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



E-mail
« Új hozzászólás #14694 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:23:16 »

Nekem még volt vele olyan gondom,hogy a PCM modul az agy rossz volt mechanikusan.A rajta lévő szoftver jó volt csak nem ment ki a vezérlési dolgok a csúcsokhoz és nem  indult.Ez mindegy volt hidegen-melegen ha gondolt egyet nem indult.Forgatott rendesen de semmi.A hibákat mindenhova dobálta de semmi másnak nemvolt baja csak annak.Egy donort hoztunk hozzá és egy chiptuningos megoldotta.Átmentette a szoftvert beraktuk és megoldódott a hiba.Azóta TUTI.Erre úgy jöttünk rá,hogy mikor nem indult És forgattuzk mértük a csúcsokat,hogy kapnak e vezérlést.A diesel vezérlő modult előtte megnéztük az jó volt és már csak ez maradt.Ez csak tanács mert előfordul ez is,hogy kezdődő hiba nálad és még nem állandósil.Nekem egyszer totál megállt és a régivel soha nem indult már el.
crazy2
Elnézést de nem tudom mi az a PCM .
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14695 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:17:06 »

crazy2
Elnézést de nem tudom mi az a PCM .
Az agya a kocsinak.Az kesztyütartó alatt van összerakva a GEM modullal.A csatlakozó ami rámrgy az meg a go szürő mögött van és csatlakozik hozzá.Na nekem ezt kellett kicserélni,hogy ez az indulás-nemindulás megszünjön.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14696 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 00:12:52 »

Sziasztok
Tud nekem valaki segiteni hibakodok miatt?
Pályán mentem és hirtelen gázadásra egy kicsit megtorpant a kocsi, majd villogni kezdett az izzitásjelző. De amúgy semmi más jelenség nem volt . Pár km után leállítottam. Reggel már nem indult.Tréler-szerviz….(matyoka csomádon). Ott kiolvasták a hibakódot:
P1665, P1664, P2339, Porlasztócsúcsokat bevizsgálták, azok jók. Nagynyomású nemrég lett felújítva (ugyanitt)  Miután törölték a kódokat és a csatikat kontaktsprézték a kocsi már megy….
De továbbra sem tudni mi a baja. És így bármikor előfordulhat, hogy ott hagy az út mellett.
Van valakinek ötlete???

jó a vezetékelések, csatik felőli közelítés:
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen.

facelift előtti gépről beszélünk?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14697 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 00:17:48 »

Köszi .  Az szürke színű
de ne csak a csatlakozót nézd, mert az minden gépen szürke. a jeladó burolatának színe a kérdés, az meg eléggé nehezen látszik a csatlakozótól. Leginkább a rögzítő csavar körül látható.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
NIS
Vendég
« Új hozzászólás #14698 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 08:36:34 »

jó a vezetékelések, csatik felőli közelítés:
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen.

facelift előtti gépről beszélünk?

igen facelift elötti 2001-es 130le
a hiba elött egy nappal lett cserélve az olajköri termosztát, olaj, pollenszürő, olajszürö meg az olaj.
lehet hogy valami csatlakozót megmozgattunk???

nem tud valaki kábelt facelift elötti tipushoz?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 csütörtök, 09:03:37 írta NIS » Naplózva
dumbola
Vendég
« Új hozzászólás #14699 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 17:16:04 »

Sziasztok!
2002-es évjáratú 2.0 TDCI Mondeo-nál a következő a probléma.
Menet közben váratlanul, minden előjel nélkül leáll a kocsi.
(Az izzításjelző közben villog.)
Majd sokszori indítózás vagy kis várakozás után újra beindul, majd egy darabig minden OK.
Tipikus CMP jeladó tünetek...de azt kicseréltük és a hiba ugyan az. Cry
A kocsin 7 hónappal ez előtt mind a 4 injektort szakműhelyben felújítottra cseréltettem.
Amire 6 hónap garancia volt, ami természetesen már lejárt.
Most elvittem egy másik szerelőhöz, aki azt mondja, hogy a 4-ből 2 injektornál az elektromos rész felmelegedéskor zárlatos lesz és az a baj.
Szerintetek ez lehetséges? Hallottatok már ilyenről?
Azt mondja, hogy maga a fúvóka rész az jó, a befecskendezés tökéletes, csak a felső, ház részben lévő dolgoknál
van zárlat.
Tehát szereznem kellene 2 darab DELPHI 301Z injektort, aminek az alsó, fúvóka része (amit felújításkor cserélni szoktak) lehet kopott is, az át lesz rakva a mostani felújítottból.
Csak a felső résznek kellene jónak lenni.
Ezek szerint nekem 2 szarrá kopott 301Z-re van  szükségem??
Ha valakinek van ilyen eladó, mert lecserélte komplett újra, vagy felújítottra akkor kérem jelezze, vevő lennék rá!
És kíváncsi vagyok a véleményetekre is!
Köszi!
üdv,
dumbola

Naplózva
Oldalak: 1 ... 287 288 289 290 291 292 293 [294] 295 296 297 298 299 300 301 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.115 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.