Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 14:55:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 [113]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 1588897 alkalommal)
0 Felhasználó és 57 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #5600 Dátum: Ma - 10:24:14 »

Sziasztok! Hosszú idő után lehetséges, hogy hamarosan újra Mondeo lesz a családnál. Az már biztos, hogy MK5.
Automatában gondolkodunk, kérdés csak, hogy Hybrid vagy Ecoblue.

Ne haragudjatok, ha egyértelmű, hol kéne keresnem infókat, de olyan rég jártam erre, hogy fogalmam sincs.
A 2.0 Ecoblue motorról és a Hybrid verzióról, valamint a hozzájuk házasított automatákról szeretnék infókat, tapasztalatokat vásárlás előtt. Vannak az Ecoblue motoroknak, automata váltóknak tipikus betegségeik amik nagyobb figyelmet igényelnek?
Mennyire megbízhatóak? (Nyilván ez használat függő is, de összességében.)
Hybrid esetében az automatában pl. egy csapágyról hallottam ami gyengére sikeresett.

Nagyon szépen köszönök előre is minden segítséget!  worship


105 ezer km után az Ecoblue-nak semmi baja, de azt hiszem, ez nem is nagyon váratlan dolog. :-)

Ha automatával veszed, akkor csak 8F40-es váltóval (ami tekerőgombos, olyat keress, a karos változat a 6 sebességes váltós, az macerás).

Erősen függ attól, hogy mire akarod használni. Ha főleg a városban ide-oda, néha kis vidéki úttal, akkor jó a hibrid. Bp-Bécs rendszeres túrára, ahogyan én használom, Gravitydave, mint hibrid MK5 tulaj erősen lebeszélt róla, mondta, hogy csak dizlit.

Viszont a dizli városban simán eszi a 7-7,5-8-at, lábtól függően. 115-120 GPS szerinti autópályatempónál 6 liter körül van a tankolások alapján számított fogyasztás. Nyilván 130-135 körül ezt simán megfejelné még egy literrel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #5601 Dátum: Ma - 10:30:50 »

Sziasztok!
A B-oszloptól hátrafelé gyári sötétített üveg hány %-os fényáteresztő, azaz mennyi a VLT értéke? A Teslára is ilyen sötét fóliát szeretnék felrakatni.

Az attól függ, milyet kértél rá. :-)

Ültem Blau4kombi autójában, ott 5%-os volt, a legsötétebb. Ott tényleg sötét volt még napsütésben is.

Az enyém 35%-os. Észrevehető, pl. a 40% körüli infra elnyelésben, érezhetően kevésbé süt be a napfény, nyáron kevesebbet jár a klíma (1-2 deci/100 km!), de nincs nagyon sötét, nem zavaró este sem, hogy ne látnál át rajta. Próbáltam 50%-os mintát, az lepkefing, nem éri meg az árát, hogy felrakasd.

A kettő között 15%-os biztosan van Llumarnál, más gyártót, % értéket nem tudok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5602 Dátum: Ma - 11:12:57 »

Sziasztok! Hosszú idő után lehetséges, hogy hamarosan újra Mondeo lesz a családnál. Az már biztos, hogy MK5.
Automatában gondolkodunk, kérdés csak, hogy Hybrid vagy Ecoblue.

Ne haragudjatok, ha egyértelmű, hol kéne keresnem infókat, de olyan rég jártam erre, hogy fogalmam sincs.
A 2.0 Ecoblue motorról és a Hybrid verzióról, valamint a hozzájuk házasított automatákról szeretnék infókat, tapasztalatokat vásárlás előtt. Vannak az Ecoblue motoroknak, automata váltóknak tipikus betegségeik amik nagyobb figyelmet igényelnek?
Mennyire megbízhatóak? (Nyilván ez használat függő is, de összességében.)
Hybrid esetében az automatában pl. egy csapágyról hallottam ami gyengére sikeresett.

Nagyon szépen köszönök előre is minden segítséget!  worship

Ecoblue:
olajban futó vezszíj, ha sok a méter, vagy ellenőrizetlen az előélet, cseréltesd.
Ez nem árt a viszonylag silány minőségű vízpumpa miatt sem.
Nagynyomású ezen is ereszt, egy szimmeringet is kell cserélni hozzá, amire gyárilag nincs megoldás, tehát szakszerviz nem elég.
Fontos ennek az időzítése, előszeretettel baxák el.
És akkor még lehet egr nyűg, leginkább a műanyag ház repedése, ami így ereszti a hűtővizet.
És a termosztát is szeret repedni.

Ezeket leszámítva nem rossz.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #5603 Dátum: Ma - 14:47:34 »

Ecoblue:
olajban futó vezszíj, ha sok a méter, vagy ellenőrizetlen az előélet, cseréltesd.
Ez nem árt a viszonylag silány minőségű vízpumpa miatt sem.
Nagynyomású ezen is ereszt, egy szimmeringet is kell cserélni hozzá, amire gyárilag nincs megoldás, tehát szakszerviz nem elég.
Fontos ennek az időzítése, előszeretettel baxák el.
És akkor még lehet egr nyűg, leginkább a műanyag ház repedése, ami így ereszti a hűtővizet.
És a termosztát is szeret repedni.

Ezeket leszámítva nem rossz.  vigyor3


Nem csak a vezérműszíjat kell cserélni, hanem a másikat is, ami az olajszivattyút vagy vízpumpát hajtja (mindegy, ugyanott van az olajtérben), és amit előszeretettel el szoktak felejteni. A szokásos amúgy a probléma, ha sok a város, sokat degenerál, sok GO lesz a motorolajban, ami nem tud országút-autópálya üzemben "kifőni" belőle, és megeszi a szíjat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 [113]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.