Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 19:55:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
496
497
498
499
500
501
502
[
503
]
504
505
506
507
508
509
510
...
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19907521 alkalommal)
Koniman
és 19 vendég van a témában
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25100 Dátum:
2010.10.19 kedd, 15:47:50 »
Idézetet írta: Benedek - 2010.10.19 kedd, 12:24:53
lehet, hogy a kiépített kábelkötegből hiányzik 1-1 szakasz, nem teljes a kábel köteg kiépítettsége...
Ha ha! Mint a C-maxban! Az Autó Bild csinált egy tesztet a C-maxról, és ott is megvoltak a kapcsolók, a fűtőlapok, de egy kábelszakaszt nem építettek bele, ezért nem működött az egész...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25101 Dátum:
2010.10.19 kedd, 15:51:24 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.19 kedd, 15:47:50
Ha ha! Mint a C-maxban! Az Autó Bild csinált egy tesztet a C-maxról, és ott is megvoltak a kapcsolók, a fűtőlapok, de egy kábelszakaszt nem építettek bele, ezért nem működött az egész...
Szüleimnek van Trend C-max -uk... ez a téma nagyon érdekel..
..!!!! de ez itt off... ha tudsz valamit lé'ci írd meg...akár privát üzenetben...
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
fordeo
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25102 Dátum:
2010.10.19 kedd, 16:01:59 »
Az ülésfűtés párnák teljesen újak ,viszont nem tudom ,hogy hogyan tudnám megnézni a kábeleket , hogy hiányzik-e belőle valami
Naplózva
fordeo
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25103 Dátum:
2010.10.19 kedd, 16:07:35 »
Valaki azt mondta ,hogy komfort modulba kell aktiválni és akkor működik de veszprémi Fordnál nagyon hülyén néztek rám
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25104 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:07:12 »
Idézetet írta: Benedek - 2010.10.19 kedd, 15:51:24
Szüleimnek van Trend C-max -uk... ez a téma nagyon érdekel..
..!!!! de ez itt off... ha tudsz valamit lé'ci írd meg...akár privát üzenetben...
Csak kibírja ez a fórum is...
A történet csak annyi, hogy az Autó Bild tesztautójában benne volt elméletileg az ülésfűtés, de valahogy csak nem akart működni. Elvitték a szervízbe (ami már egy nagy égés egy tesztautónál), és ott derült ki, hogy ugyan a darabok bent vannak (fűtőlapok, kapcsolóegység, stb.), viszont hiányzik a megfelelő kábelezettség hozzá, magyarán nem volt bekábelezve.
Többet én se tudok erről, de ha akarod, előkutatom, hogy melyik számban volt.
Azért ez durva, hogy gyárilag így tudnak kijönni a C-maxok is...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25105 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:07:54 »
Tudja valaki hogy töröljem a hibakódokat? Elég ha az aksiról lehúzom a sarukat, vagy még más is kell?
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25106 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:17:28 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.19 kedd, 17:07:54
Tudja valaki hogy töröljem a hibakódokat? Elég ha az aksiról lehúzom a sarukat, vagy még más is kell?
Ahhoz vagy kütyü kell, vagy ha nem áll fenn a hiba, akkor autómatikusan törlődni fog néhány (talán 5?) indítás után. Az EGR miatt kérded?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25107 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:26:34 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.19 kedd, 17:07:12
Csak kibírja ez a fórum is...
A történet csak annyi, hogy az Autó Bild tesztautójában benne volt elméletileg az ülésfűtés, de valahogy csak nem akart működni. Elvitték a szervízbe (ami már egy nagy égés egy tesztautónál), és ott derült ki, hogy ugyan a darabok bent vannak (fűtőlapok, kapcsolóegység, stb.), viszont hiányzik a megfelelő kábelezettség hozzá, magyarán nem volt bekábelezve.
Többet én se tudok erről, de ha akarod, előkutatom, hogy melyik számban volt.
Azért ez durva, hogy gyárilag így tudnak kijönni a C-maxok is...
ez így elég is ... ne törd magad....
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25108 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:26:47 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.19 kedd, 17:17:28
Ahhoz vagy kütyü kell, vagy ha nem áll fenn a hiba, akkor autómatikusan törlődni fog néhány (talán 5?) indítás után. Az EGR miatt kérded?
Igen az egér miatt de volt már 5 indítás bár abból csak 1 volt amikor a motor fel is melegedett rendesen szóval mentem vele!
Szal azt mondod még várjak?! a villamosági szerelőm aztmondta hogy aksisaru le aztán ok, egy másik meg azt hogy aksisaru le plusz 30pm ig nyomjam a féket. Mindegy remélem eltünik másnem kiüttetem a mocskot!
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25109 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:33:08 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.19 kedd, 17:26:47
Igen az egér miatt de volt már 5 indítás bár abból csak 1 volt amikor a motor fel is melegedett rendesen szóval mentem vele!
Szal azt mondod még várjak?! a villamosági szerelőm aztmondta hogy aksisaru le aztán ok, egy másik meg azt hogy aksisaru le plusz 30pm ig nyomjam a féket. Mindegy remélem eltünik másnem kiüttetem a mocskot!
Számomra mindkettő elég hihetetlennek tűnik, de lehet hogy én tévedek...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25110 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:45:18 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.19 kedd, 17:33:08
Számomra mindkettő elég hihetetlennek tűnik, de lehet hogy én tévedek...
Még számomra is
de majd kiderül!
Naplózva
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25111 Dátum:
2010.10.19 kedd, 19:04:39 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.19 kedd, 17:33:08
Számomra mindkettő elég hihetetlennek tűnik, de lehet hogy én tévedek...
Lehúztam az aksisarut és azérta féket is nyomtam 1 percig és sikerült, eltünk a sárga lámpa! Szal működik, csak majd később derül ki hogy tényleg megszünk e a hiba...
Lényeg a lényeg hogy müködik műszer nélkül is!
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25112 Dátum:
2010.10.19 kedd, 20:55:26 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.19 kedd, 19:04:39
Lehúztam az aksisarut és azérta féket is nyomtam 1 percig és sikerült, eltünk a sárga lámpa! Szal működik, csak majd később derül ki hogy tényleg megszünk e a hiba...
Lényeg a lényeg hogy müködik műszer nélkül is!
Akkor már ezt is tudjuk!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25113 Dátum:
2010.10.19 kedd, 23:09:25 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.19 kedd, 19:04:39
Lehúztam az aksisarut és azérta féket is nyomtam 1 percig és sikerült, eltünk a sárga lámpa! Szal működik, csak majd később derül ki hogy tényleg megszünk e a hiba...
Lényeg a lényeg hogy müködik műszer nélkül is!
Milyen tipusú a kocsid EU3vagy EU4?.Az utóbbinál általában vissza jön,sőt ha levan dugózva állandóan ég mivel elektromos.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25114 Dátum:
2010.10.20 szerda, 10:05:00 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2010.10.19 kedd, 23:09:25
Milyen tipusú a kocsid EU3vagy EU4?.Az utóbbinál általában vissza jön,sőt ha levan dugózva állandóan ég mivel elektromos.
igazából nemtudom, de visszaraktam a egr motorját ami igen elektromosan zár nyit levettem a sarut eltünt a jelzés és azóta már mentem vele pár kilót és hála isten nem jött vissza!
Naplózva
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25115 Dátum:
2010.10.20 szerda, 12:03:05 »
Ismét egy kérdés...
A mondimban kicsit kemény a rugózás és pöttyet talán zajos is, de stabilizátorok ki vannak cserélve és az autószerelő is amikor csinálta minden rendben talált! Gumi is lett cserélve, akkor jobb lett, mert ami rajt volt mikor vettem olyan kemény volt hogy a nyomvájuba vitte a kormányt... most nem! Szal ez a mondeó ilyen "kemény
" ?
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25116 Dátum:
2010.10.20 szerda, 12:13:31 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.20 szerda, 12:03:05
Ismét egy kérdés...
A mondimban kicsit kemény a rugózás és pöttyet talán zajos is, de stabilizátorok ki vannak cserélve és az autószerelő is amikor csinálta minden rendben talált! Gumi is lett cserélve, akkor jobb lett, mert ami rajt volt mikor vettem olyan kemény volt hogy a nyomvájuba vitte a kormányt... most nem! Szal ez a mondeó ilyen "kemény
" ?
A gumisok gyakran túlfújják. Nem lehet, hogy ez van nálad is?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25117 Dátum:
2010.10.20 szerda, 12:24:03 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.20 szerda, 12:03:05
Ismét egy kérdés...
A mondimban kicsit kemény a rugózás és pöttyet talán zajos is, de stabilizátorok ki vannak cserélve és az autószerelő is amikor csinálta minden rendben talált! Gumi is lett cserélve, akkor jobb lett, mert ami rajt volt mikor vettem olyan kemény volt hogy a nyomvájuba vitte a kormányt... most nem! Szal ez a mondeó ilyen "kemény
" ?
Opcióként (ha jól emlékszem 10e ft volt) lehetett kérni ilyet, hogy sportos futómű. Ilyenkor 1 cm-el alacsonyabb lett az autó, ill. keményebb rugókat kapott. Nekem ilyen volt az mk3-as és borzasztóan pattogós volt, ehhez még társult a 17 collos alufelni is, de jó minőségű úton nagyon szerttem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25118 Dátum:
2010.10.20 szerda, 15:30:46 »
A gumiban 2.2-2.3-a nyomás és téi van már fenn (205/65/16) asszem a papír szerint enyi az előírt. Az meg elképzelehtő hogy 1cmvel lejjeb rakták és azért kemény a gép. Nincs semmi sortrugó stb.anyit láttot az autógurum szal elképzelhető hogy lentebb van! Ezt csak azért kérdeztem, hogy más is tapasztalta-e de akkor örülök, hogy igen és nem hiba. Opell vectrám volt kombi és b-és vector ami meg nagyon puha volt lehet hogy csak szoknom kell!
Hozzá kell keményednem a kocsihoz!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25119 Dátum:
2010.10.20 szerda, 16:22:45 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.20 szerda, 15:30:46
A gumiban 2.2-2.3-a nyomás és téi van már fenn (205/65/16) asszem a papír szerint enyi az előírt. Az meg elképzelehtő hogy 1cmvel lejjeb rakták és azért kemény a gép. Nincs semmi sortrugó stb.anyit láttot az autógurum szal elképzelhető hogy lentebb van! Ezt csak azért kérdeztem, hogy más is tapasztalta-e de akkor örülök, hogy igen és nem hiba. Opell vectrám volt kombi és b-és vector ami meg nagyon puha volt lehet hogy csak szoknom kell!
Hozzá kell keményednem a kocsihoz!
a gyári gumiméret 205/55 R16...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 344
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25120 Dátum:
2010.10.20 szerda, 16:45:55 »
Sziasztok!
Mennyire egyszerű kicserélni a Féltengely szimeringet?
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25121 Dátum:
2010.10.20 szerda, 17:11:44 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.10.20 szerda, 16:22:45
a gyári gumiméret 205/55 R16...
Ok ,nem jotott eszembe hogy 65 vagy 55, aztán csak valamit írtam.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25122 Dátum:
2010.10.20 szerda, 20:41:38 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2010.10.20 szerda, 16:45:55
Sziasztok!
Mennyire egyszerű kicserélni a Féltengely szimeringet?
Ez elég relatív, kinek mi az egyszerű....kiveszed a rugóstagot (alsótalpas leüt, kormányösszekötő ki, fent 3 csavar elenged, fék nyereg lebont) a megfelelő oldalon, és kihúzod a féltengelyt. Ez az időigényesebb de nehéznek nem mondható..ezután könnyen kicserélhető a szimering(de fém házas ezért csak is tömítővel szabad összerakni, mert folyatni fog..)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25123 Dátum:
2010.10.20 szerda, 21:14:23 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.10.20 szerda, 20:41:38
Ez elég relatív, kinek mi az egyszerű....kiveszed a rugóstagot (alsótalpas leüt, kormányösszekötő ki, fent 3 csavar elenged, fék nyereg lebont) a megfelelő oldalon, és kihúzod a féltengelyt. Ez az időigényesebb de nehéznek nem mondható..ezután könnyen kicserélhető a szimering(de fém házas ezért csak is tömítővel szabad összerakni, mert folyatni fog..)
Én csak akkor kezdenék neki, ha lenne 2 db emelőm, 2 db bakom, és szerelőaknám. A futómű lekötéséhez nekem legutóbb le kellett engednem a bölcsőt, annyira szoros volt az alsó gömbfej. Az első futómű eléggé brutál ennél az autónál...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25124 Dátum:
2010.10.20 szerda, 21:56:25 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.20 szerda, 21:14:23
Én csak akkor kezdenék neki, ha lenne 2 db emelőm, 2 db bakom, és szerelőaknám. A futómű lekötéséhez nekem legutóbb le kellett engednem a bölcsőt, annyira szoros volt az alsó gömbfej. Az első futómű eléggé brutál ennél az autónál...
Tudom miről írsz, én hirtelen felindulásból megkuplungoztam magam (meg mindent cseréltem ami ott van)
Na mikor kint volt a váltó a betonon, elég könnyű volt szimeringeket cserélni
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 szerda, 22:00:26 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25125 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 00:14:11 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.10.20 szerda, 21:56:25
Tudom miről írsz, én hirtelen felindulásból megkuplungoztam magam (meg mindent cseréltem ami ott van)
Na mikor kint volt a váltó a betonon, elég könnyű volt szimeringeket cserélni
Hát, az biztos, hogy hozzáfértél mindenhez... A kuplung majd egyszer nálam is téma lesz, de kitudja még mikor. Addig csak kisebb simításokat végzek el rajta.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1434
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25126 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 15:17:05 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.20 szerda, 15:30:46
A gumiban 2.2-2.3-a nyomás és téi van már fenn (205/65/16) asszem a papír szerint enyi az előírt. Az meg elképzelehtő hogy 1cmvel lejjeb rakták és azért kemény a gép. Nincs semmi sortrugó stb.anyit láttot az autógurum szal elképzelhető hogy lentebb van! Ezt csak azért kérdeztem, hogy más is tapasztalta-e de akkor örülök, hogy igen és nem hiba. Opell vectrám volt kombi és b-és vector ami meg nagyon puha volt lehet hogy csak szoknom kell!
Hozzá kell keményednem a kocsihoz!
A nyári gumikat lehet picit keményebbre is fújni, 2.3 vagy 2.4 barra is, főleg ha min. ketten jártok az autóval. Sokkal kisebb lesz a gördülési ellenállás, és a fogyasztásod is javul. Ha pedig autópályán közlekedsz legtöbbet, akkor annál inkább ajánlott a 2.4 bar.
Egy gumiabroncs gyártásról szóló könyvben az áll, hogy az általuk megadott normál nyomáshoz képest az autógyárak mindig kisebb értéket jelölnek meg. Azért, mert amikor a lengéscsillapítást/rugózást méretezik, ahhoz hozzáveszik a gumik rugalmasságát is, hiszen azok is elnyelnek némi rezonanciát.
Tehát az autógyár minél többet szeretne a kényszerű energiaelnyelésből az alakváltozásra képes gumikra hárítani
magyarul a feladatot és felelősséget más nyakába varrni.
A megadott üzemi nyomás ezért szokott kisebb lenni, mint amit a gumigyár ajánlana. Nem sokkal, de 0,1 barral nyugodtan lehet többet bele fújni, mindjárt kevésbé kopik a gumi is, nem csökken az élettartama, sőt inkább növekszik, hisz nem lapul szét annyira.
De ha valaki másként tudja, kérem, hogy győzzön meg, szeretek itt tanulni.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 csütörtök, 15:25:37 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25127 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 16:46:13 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.10.21 csütörtök, 15:17:05
A nyári gumikat lehet picit keményebbre is fújni, 2.3 vagy 2.4 barra is, főleg ha min. ketten jártok az autóval. Sokkal kisebb lesz a gördülési ellenállás, és a fogyasztásod is javul. Ha pedig autópályán közlekedsz legtöbbet, akkor annál inkább ajánlott a 2.4 bar.
Egy gumiabroncs gyártásról szóló könyvben az áll, hogy az általuk megadott normál nyomáshoz képest az autógyárak mindig kisebb értéket jelölnek meg. Azért, mert amikor a lengéscsillapítást/rugózást méretezik, ahhoz hozzáveszik a gumik rugalmasságát is, hiszen azok is elnyelnek némi rezonanciát.
Tehát az autógyár minél többet szeretne a kényszerű energiaelnyelésből az alakváltozásra képes gumikra hárítani
magyarul a feladatot és felelősséget más nyakába varrni.
A megadott üzemi nyomás ezért szokott kisebb lenni, mint amit a gumigyár ajánlana. Nem sokkal, de 0,1 barral nyugodtan lehet többet bele fújni, mindjárt kevésbé kopik a gumi is, nem csökken az élettartama, sőt inkább növekszik, hisz nem lapul szét annyira.
De ha valaki másként tudja, kérem, hogy győzzön meg, szeretek itt tanulni.
Ez azt jelenti hogy nekem most téli gumi van rajta és a kezelési könyv szerint 2.3-mat kell bele tólni de nyugodtan toljam 2.4-re?
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1434
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25128 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 16:55:59 »
Idézetet írta: Adrián - 2010.10.21 csütörtök, 16:46:13
Ez azt jelenti hogy nekem most téli gumi van rajta és a kezelési könyv szerint 2.3-mat kell bele tólni de nyugodtan toljam 2.4-re?
Igen, tudván, hogy a hőmérséklet fagypont alá csökkenésével csökkeni fog benne a nyomás! Ezt majd ellenőrizd mindig, célszerű egy mérőórát venni, sajátot, és mindig azzal mérni). Az biztos, hogy a téli gumit nagyobb nyomással ajánlják, csak az nem mindegy, hány fokos levegővel fújod fel. Ezért az első alkalommal, egy menet után mérj utána. 10 C-fok különbség okozhat 0.1 bar nyomásváltozást. Télen gyakrabban kell ellenőrizni a guminyomást.
Az viszont tévhit, hogy a téli gumit laposabban kell használni, mert akkor jobban tapad! Ez egyszerűen hülyeség, sőt még bajt is okoz, mert az eltömődött barázdák/redők öntisztulása csak kemény gumival működik, úgy vannak a minták megszerkesztve!
Igazából nem az a lényeg, hogy mennyivel több vagy kevesebb, hanem az, hogy
tartsuk a nyomást állandó szinten.
Gyakori ellenőrzés kell.
Az tudom, hogy minden menettteljesítmény csak annyit ér, amennyi belőle az útra átvihető! Ezért a gumik szerepe oltárian fontos, havas úton ugyanolyan fontos, mint hogy milyen a verdád!
Sajnos jön a tél, és retteghetünk a sok spórolós ökör nyárigumison, hogy mikor szállnak belénk hátulról a lámpánál...merthogy nekik a gyakorlott lábukban már van ingyen ABS. Miiiii???
Nekem meg a kezemen mindig kesztyű van télen, úgy vezetek, hogy ha kiszállok, ne hagyjak rajtuk ujjlenyomatot
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 csütörtök, 23:24:11 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Adrián
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25129 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 17:54:39 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.10.21 csütörtök, 16:55:59
Igen, tudván, hogy a hőmérséklet fagypont alá csökkenésével csökkeni fog benne a nyomás! Ezt majd ellenőrizd mindig, célszerű egy mérőórát venni, sajátot, és mindig azzal mérni). Az biztos, hogy a téli gumit nagyobb nyomással ajánlják, csak az nem mindegy, hány fokos levegővel fújod fel. Ezért az első alkalommal, egy menet után mérj utána. 10 C-fok különbség okozhat 0.1 bar nyomásváltozást. Télen gyakrabban kell ellenőrizni a guminyomást.
Az viszont tévhit, hogy a téli gumit laposabban kell használni, mert akkor jobban tapad! Ez egyszerűen hülyeség, sőt még bajt is okoz, mert az eltömődött barázdák/redők öntisztulása csak kemény gumival működik, úgy vannak megszerkesztve.
Igazából nem az a lényeg, hogy mennyivel több vagy kevesebb, hanem az, hogy
tartsuk a nyomást állandó szinten.
Gyakori ellenőrzés kell.
Az tudom, hogy minden menettteljesítmény csak annyit ér, amennyi belőle az útra átvihető! Ezért a gumik szerepe oltárian fontos, havas úton ugyanolyan fontos, mint hogy milyen a verdád!
Sajnos jön a tél, és retteghetünk a sok spórolós ökör nyárigumison, hogy mikor szállnak belénk hátulról a lámpánál...merthogy nekik a gyakorlott lábukban már van ingyen ABS. Miiiii???
Nekem meg a kezemen mindig kesztyű van télen, úgy vezetek, hogy ha kiszállok, ne hagyjak rajtuk ujjlenyomatot
Ok kösz a tanácsot! Bár attól még kicsit kemény a kocsi rugózása(kopogós) de nem alkatrész hiba miatt mert ami volt , stabilizátor miatti kopogás az megszünt a cseréje miatt! Itt írták nekem lehet hogy 1cm-vel meg van ültetve hogy keményebb legyen, de gondolom azt nem nagyon tudom ellenörizni?! De, már írtam lehet hogy ez normális csak az én seggem szokott a puhább opelhez
Naplózva
zsoltika77
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25130 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 23:04:03 »
Sziasztok,
egy apro de nagyon idegesito problemam van.
Elkezdett zorogni a vas belseje.
Nem tudom honnet jon. Szetszedtem a kormany alatti reszt, de nem talaltam
semmit ami laza lenne, illetve adhatna azt a hangot. Illetve meg a kesztyutartobol
is mintha hallanek valami zorgest.
Rend van a kocsiban semmi szerteszet szort cucc.
Van otlet hogy lehetne megtalani, illetve mi szokott hangot adni!?
Legyetek szivesek segitsetek!
Zs77.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1434
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25131 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 23:17:02 »
Idézetet írta: zsoltika77 - 2010.10.21 csütörtök, 23:04:03
Sziasztok,
egy apro de nagyon idegesito problemam van.Elkezdett zorogni a vas belseje. Nem tudom honnet jon. Szetszedtem a kormany alatti reszt, de nem talaltam semmit ami laza lenne, illetve adhatna azt a hangot. Illetve meg a kesztyutartobol is mintha hallanek valami zorgest. Rend van a kocsiban semmi szerteszet szort cucc. Van otlet hogy lehetne megtalani, illetve mi szokott hangot adni!? Legyetek szivesek segitsetek!
Zs77.
Reméljük, nem motorikus rendellenesség rezgeti a kasztnidat. Ahogy bejön a lehűlés, az illesztési hézagok is megnőnek, és be is jelentkezhetnek rezonancia formájában. Ahol hangot hallasz, tedd rá a kezed, ha rögzül s elmúlik a hang, egyet megtaláltál. Nekem volt már Tescós érme az ülés alatti sínben, megőrjített, míg megtaláltam. Sőt a gyári óra (az időt mérő) üveglapja is rezgett már, télen.
Rosszabb esetben vmi eltitkolt töréskárod volt, és az új elem nem lett tökéletesen beillesztve. Volt szétszedve a kárpitod, vagy valami más? Tán egy rögzítő csavar kilazult valahol a műszerfal mögött. Távgyógyítás nem működik, ahogy az állatorvos mondaná. Neked kell értened a házi kedvencedhez, nyomozd ki, tapogasd és fülelj ezerrel
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 csütörtök, 23:28:45 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25132 Dátum:
2010.10.22 péntek, 10:24:12 »
Idézetet írta: Benedek - 2010.10.19 kedd, 17:26:34
ez így elég is ... ne törd magad....
Ezt hogy értetted?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25133 Dátum:
2010.10.22 péntek, 10:27:14 »
Idézetet írta: zsoltika77 - 2010.10.21 csütörtök, 23:04:03
Sziasztok,
egy apro de nagyon idegesito problemam van.
Elkezdett zorogni a vas belseje.
Nem tudom honnet jon. Szetszedtem a kormany alatti reszt, de nem talaltam
semmit ami laza lenne, illetve adhatna azt a hangot. Illetve meg a kesztyutartobol
is mintha hallanek valami zorgest.
Rend van a kocsiban semmi szerteszet szort cucc.
Van otlet hogy lehetne megtalani, illetve mi szokott hangot adni!?
Legyetek szivesek segitsetek!
Zs77.
Üzemanyagszűrő rögzítése nem lazult ki? Van úgy, hogy kicsúszik a rögzítésből, és az csinál egy jókora vibrációt. Mivel nagy lemezfelületre van fogatva, hangos is tud lenni (nekem is volt már).
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25134 Dátum:
2010.10.22 péntek, 11:22:51 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.22 péntek, 10:27:14
Üzemanyagszűrő rögzítése nem lazult ki? Van úgy, hogy kicsúszik a rögzítésből, és az csinál egy jókora vibrációt. Mivel nagy lemezfelületre van fogatva, hangos is tud lenni (nekem is volt már).
Bizony, illetve a kormányoszlop állító karját lazítsd ki meg be, nekem a kormányoszlop rezonált, és ezután megszűnt.
Naplózva
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 344
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25135 Dátum:
2010.10.22 péntek, 16:54:32 »
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy hol tudom megméretni a fagyállómat?
Mert nem tudom, hogy milyen hűtőfolyadék van benn a színe az piros.
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25136 Dátum:
2010.10.22 péntek, 17:50:46 »
Idézetet írta: rojam - 2010.10.22 péntek, 17:19:09
Bármelyik magára valamit is adó benzinkútnál
ezzel csak 1 baj van ha nem tévedek, hogy mérni asszem 20 fokon kell, vagyis amikor a hűtőfolyadék 20 fokos...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48455
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25137 Dátum:
2010.10.22 péntek, 18:00:45 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.10.22 péntek, 17:50:46
ezzel csak 1 baj van ha nem tévedek, hogy mérni asszem 20 fokon kell, vagyis amikor a hűtőfolyadék 20 fokos...
nem.annak mind1 hány fokos a hőmérséklete.a fagyállóság fokát mérik teljesen megbízhatóan akár 0fokon is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kocsisj
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25138 Dátum:
2010.10.22 péntek, 20:26:09 »
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám.Az autóm beázik.Az ablak vízlehúzójával van a gond.Olvastam a fórumon ,hogy ezzel már találkoztatok.Az lenne a kérdésem, azt a lehúzó gumit króm díszléccel hol lehet kapni és a cseréjéhez szét kell szedni az ajtót?Köszönöm a segítséget.
Naplózva
kocsisj
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25139 Dátum:
2010.10.22 péntek, 20:31:01 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2010.10.22 péntek, 16:54:32
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy hol tudom megméretni a fagyállómat?
Mert nem tudom, hogy milyen hűtőfolyadék van benn a színe az piros.
A piros fagyálló hígítás nélkül -70 fok.A piros ,hosszú csereperiódusú ,kifejezetten alumínium motorokhoz fejlesztett fagyálló.Az enyémben is ilyen van.1400Ft litere a MOL kutaknál.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.22 péntek, 20:34:49 írta kocsisj
»
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25140 Dátum:
2010.10.22 péntek, 20:38:55 »
Idézetet írta: kocsisj - 2010.10.22 péntek, 20:31:01
A piros fagyálló hígítás nélkül -70 fok.A piros ,hosszú csereperiódusú ,kifejezetten alumínium motorokhoz fejlesztett fagyálló.Az enyémben is ilyen van.1400Ft litere a MOL kutaknál.
Így van nekem is ez van benne.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
keke0323
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25141 Dátum:
2010.10.22 péntek, 22:20:04 »
Hi.Tudja e é valaki,hogy a gyári lemezfelnire rámegy é e a 215/60-as gummi!?Kösszi!
Naplózva
SSanya
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25142 Dátum:
2010.10.22 péntek, 23:21:45 »
Idézetet írta: kocsisj - 2010.10.22 péntek, 20:26:09
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám.Az autóm beázik.Az ablak vízlehúzójával van a gond.Olvastam a fórumon ,hogy ezzel már találkoztatok.Az lenne a kérdésem, azt a lehúzó gumit króm díszléccel hol lehet kapni és a cseréjéhez szét kell szedni az ajtót?Köszönöm a segítséget.
Ott, ahol Ford alkatrészt árulnak, de újonnan borsos az ára. Bontottan olcsóbb, de nehéz kifogni. Úgy tudom, nem kell szétszedni az ajtót, mintha felfelé kijönne, de nem vagyok 100%-ban biztos ebben...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25143 Dátum:
2010.10.22 péntek, 23:45:06 »
Idézetet írta: kocsisj - 2010.10.22 péntek, 20:31:01
A piros fagyálló hígítás nélkül -70 fok.A piros ,hosszú csereperiódusú ,kifejezetten alumínium motorokhoz fejlesztett fagyálló.Az enyémben is ilyen van.1400Ft litere a MOL kutaknál.
Az a szép amikor a fagyálló megfagy a garázsban....
-70! jah persze...ha 30-as akkor már király
Naplózva
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25144 Dátum:
2010.10.23 szombat, 09:53:06 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.22 péntek, 23:21:45
Ott, ahol Ford alkatrészt árulnak, de újonnan borsos az ára. Bontottan olcsóbb, de nehéz kifogni. Úgy tudom, nem kell szétszedni az ajtót, mintha felfelé kijönne, de nem vagyok 100%-ban biztos ebben...
Le lehet szedni ovatosan a hátsó részét kifele és felfelé kell huzni mikor ez kipattan akkor felfelé egyenként kipattintani az ajtobol de ovatosan!
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 344
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25145 Dátum:
2010.10.23 szombat, 10:07:23 »
Sziasztok!
Az ablakmosó folyadékot le lehet engedni valahogy?
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48455
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25146 Dátum:
2010.10.23 szombat, 11:27:12 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2010.10.23 szombat, 10:07:23
Sziasztok!
Az ablakmosó folyadékot le lehet engedni valahogy?
szétkapod a csövet a mototetőn valahol,és 2 perc alatt kinyomja az összeset.aztán mehet bele a téli.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25147 Dátum:
2010.10.23 szombat, 14:11:33 »
Idézetet írta: kocsisj - 2010.10.22 péntek, 20:26:09
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám.Az autóm beázik.Az ablak vízlehúzójával van a gond.Olvastam a fórumon ,hogy ezzel már találkoztatok.Az lenne a kérdésem, azt a lehúzó gumit króm díszléccel hol lehet kapni és a cseréjéhez szét kell szedni az ajtót?Köszönöm a segítséget.
Nagyautónál kb20eFt/db a krómos vízlehúzó. Bontottat nem érdemes, mert kidobott pénz, ugyanúgy beázik vele. A cseréhez le kell venni a tükröt az első ajtón, hátul meg asszem a kis háromszögablakot kell kivenni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25148 Dátum:
2010.10.23 szombat, 14:39:22 »
Találkoztatok-e ilyennel:
A bal első hosszlengőkar hátsó szilentjéről csöpög az olaj. Motorolajnak tűnik, de sehol nem látni semmi folyást, csontszáraz minden. Nem volt már valakinek ilyen? Azt is néztem hogy nem-e valahol elől csepeg bele a hosszanti üregbe de nem látni sehol semmit. Motorolajból nem látszik hiány, de ez oldalt van ugye még a szervó, meg a sebváltó.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #25149 Dátum:
2010.10.23 szombat, 15:18:32 »
Sziasztok!
Novemberben kell műszaki vizsgára vinnem az autómat. Arra gondoltam, hogy szereltetek rá vonóhorgot és már így vizsgáztatom. Csak új horgot tehetek rá, vagy bontott autóról is lehetséges? Ha igen, tudtok-e valakinél eladó horgot?
Kösz.
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Oldalak:
1
...
496
497
498
499
500
501
502
[
503
]
504
505
506
507
508
509
510
...
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ