Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 16:49:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556964 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2010.05.29 szombat, 21:08:04 »

elhiheted.nekem-igaz 1.8-as-de volt mind a kettő.Lényegtelen,mert a kétezres ugyanaz.A 93-94-es autók leömlőjében van négy lyuk,ami az impulzus rendszer kivezetései.Egy rézcső gyűjti a kipufgázt,bevezeti egy szűrőbe és tovább a nyavaja tudja hová...a késői 94-es és az utáni autókból ezt  a rendszert már teljesen elhagyták-szerencsére.Az impulzus szűrőjét is tisztítani kellett (fém kocka 2 csővel,a leömlő és a hűtő között) Valahová raktam fel képet a régi fajta leömlőről,amikor valaki venni akart.Érdemes a régi helyett újat feltenni és kiszedni az egész impulzus rendszert,mert teljesen felesleges,hogy benne legyen.
nekem olyan van benne (mint ahogy a múltkor is írtam)
Naplózva
scorpio01
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 18:17:52 »

Szia mindenkinek!
Megtudná valaki mondani,hogy a hengerfejen valami írás utal-e,hogy hanyas:1.8-as vagy:2.0-es vettem egy hengerfejet és kicsinek találom de akitől vettem azt mondja 2.0-en volt! help
Előre is köszönöm!
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:32:15 »

Üdvözlet minden kedves mondeosnak!

Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először  említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé Cheesy ), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.  Cry
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.

Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Pepe
 
Naplózva
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 23:08:19 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem milyen olajat tegyek az autóba? 1993-as 2.0, óra szerint 225 000 km-rel. A segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 23:15:55 »

Üdvözlet minden kedves mondeosnak!

Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először  említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé Cheesy ), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.  Cry
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.

Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Pepe
 

alapjárati motort sem ártott volna megnézni, ha már ennyire belemásztál  wave
a fogyasztás pedig ... hát igen, nem kicsi a kaszni
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 23:16:55 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem milyen olajat tegyek az autóba? 1993-as 2.0, óra szerint 225 000 km-rel. A segítségeteket előre is köszönöm!
5w30, lehetőleg gyári ford, cromaxtól vagy nagyautótól
Naplózva
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 23:35:36 »

5w30, lehetőleg gyári ford, cromaxtól vagy nagyautótól
Yooccoo köszönöm! worship 5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 23:53:33 »

Yooccoo köszönöm! worship 5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
mennyire eszi amúgy az olajat?
ha nem eszi abnormális mértékben, akkor jó bele az 5w-s
ha meg 100km-en eszik 1liter olajat, akkor abba meg már önthetsz bármit  vigyor3
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2010.06.04 péntek, 01:28:28 »

Üdvözlet minden kedves mondeosnak!

Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először  említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé Cheesy ), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.  Cry
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.

Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Pepe
 

az alsó jeladó nem a computeré!az csak a műszeré a műszerfalon,a felső megy az eec felé.Én alapból akkor is a lambdára gyanakszok.Ha ennyire sokat eszik,akkor gyanús,hogy még nem romlott el,de jó úton van felé.Ha már ennyi mindent cseréltél,szánj rá 10e-t egy univerzális NGK-ra.A fojtószelep jeladóját is mérd ki,a rángatásnak az is lehet az oka ha rossz.Ha a gyári katalizátor van benne,szerintem az is csereérett.Olyan 20-25e között kapsz univerzálisat,de azért kopogtasd-rángasd meg,hogy zörög-e.Ha igen akkor kuka.EGR-t dugózd le,tíz perces munka. Az alapjárati motort is érdemes kivenni és kipucolni,előtte vegyél hozzá tömítést (300 ft) Az eec-t szerintem korai volt cserélni,az lett volna a legutolsó a sorban.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 péntek, 01:33:46 írta misi107 » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2010.06.04 péntek, 08:37:19 »

Yooccoo köszönöm! worship 5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.

Kizárólag 5W-30! Ha eszi, ha nem...
Ez már hidrotőkés, muszáj neki a finom olaj, hogy azt is kenje, különben cserélhetsz tőkéket is.
16db nem túl olcsó... szomoru1
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2010.06.04 péntek, 08:39:02 »

lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!

Nekem is lambda gyanús...
Volt már diagnosztika?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2010.06.04 péntek, 10:31:55 »

Hali!

Én is alapjárati motortisztítást tudom ajánlani, meg injektor ellenőrzést (sztetoszkóp módszer) esetleg tiztítófolyadékot neki. Illetve azt tudom még mondani, hogy fórumtársnak (StripeZ) is hasonlóan sok fogyasztás problémája volt. Ő cserélte a tűzfalon levő 3-4 db kütyükét kompletten, azóta megjavult neki a fogyasztás. Pontosan nem tudom, hogy mi volt a ludas, tőle érdeklődd meg.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2010.06.04 péntek, 16:49:08 »

Nekem is lambda gyanús...
Volt már diagnosztika?
nekem is az volt,hogy jóvolt,jóvolt,aztán egyszercsak bejött a 15 literes fogyasztás és megadta magát.jójó,persze nehéz a lábam,de nem ennyire.Ment az alapjárat össze-vissza,lassításkor üresben leállt,aztán amikor emiatt majdnem elgombáztam egy villanyoszlopot beraktam egy régit és egyből javult a helyzet (az is rossz volt,de nem teljesen...) .Ahogy betettem az újat,egyből minden tökéletes lett,a mostani tulaj meg elmondása szerint 10 literrel megy városban...
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2010.06.04 péntek, 18:18:35 »

Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!
Januárban, amikor már elviselhetetlenül sokat tankoltam bele, kicseréltem a lambda szondát egy biztosan jora, de semmi változás nem történt. Ugyan akkor kitisztítottam az alapjárati motort, és kicseréltem a tömítését, de sajnos érdemi változás ekkor sem  történt. Leszámítva talán azt, hogy a rossz alapjáratnak és a rángatásnak köszönhetően a katalizátorom is zajos,(valószínűleg a kerámiák törtek össze), Ezt jövő héten cserélem.
A lambda szonda jó ötlet, szegényke már úgyis cserér érett.
A tűz falon kicseréltem a vákuum rendszer nyomás szabályzóját.(szemből nézve az első).
Szeretném mihamarabb megoldani az alapjárati problémát, mert a következő nagy projektem az, hogy tempomatositom a gépet.(lassan már csak ez hiányzik belőle)
Amiket én raktam bele: aws,légrúgó,xenon,bicska kulcs+hazakísérő fény+távoli csomagtér felpattintás, és most a tempomat. Smiley

Köszönöm a segítséget és az ötleteket.
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2010.06.04 péntek, 18:22:20 »

A lényeget, mindig elfelejtem.  wow1

Szombaton lesz mini tali a Lurdy-nál?

Üdv: Pepe
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2010.06.04 péntek, 20:57:50 »

A lényeget, mindig elfelejtem.  wow1

Szombaton lesz mini tali a Lurdy-nál?

Üdv: Pepe
szentem ma van Grin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2010.06.04 péntek, 21:19:47 »

bicska kulcs+hazakísérő fény+távoli csomagtér felpattintás

Ezekről írnál egy kicsit?
Bicskakulcsot honnan, milyen áron? Ezzel nyitod a csomit is?
Hazakísérő fény: milyen plusz kellett hozzá, mi az eredménye, és a költsége?
Csomagtartó nyitásához mi kellett pluszban?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2010.06.05 szombat, 06:51:57 »

Szia Joe!

Vettem egy bicskakulcsos szettet(11 000ft,vidékröl rendeltem, 1 nap alatt felhozta a futár), olyat, aminek van AUX kimenete(amit külön lehet be-ki kapcsolni+programozni) erre van rákötve a helyzetjelző és a teljes műszer+kilincsvilágítás(persze bármit rá lehet kötni. Most azon dolgozok, hogy a xenont kötöm rá taps),valamint  van külön csomagtartó felpattintás kimenete. Mivel MK1-s van, abban sajnos nincs csomagtartó felpattintó mechanika, ezért raktam bele egy behúzó motort(kb 2000ft),(a szerelés közben derült ki, hogy benne van a hely gyárilag). A bicskakulcs kinézetre 90%-ban ugy néz ki mint az új Mondeo bicskakulcsa. A kulcsot pesten a 7.ker.-ben egy kulcsmásoló marta ki.(3000ft,kulccsal együtt) Távolról, fel tudom kapcsolni a első-hátsó helyzetjelzőt(mostani programban 40mp-ig világit, aztán kikapcsol), kitudom nyitni a csomagtartót, és persze nem utoljára nyitni-zárni tudom az autót.  vigyor3

Ha kíváncsi vagy a rendszerre, mini talin, vagy egy délután megtudom mutatni.   

Üdv: Pepe
Naplózva
scorpio01
Vendég
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2010.06.05 szombat, 08:29:50 »

Üdv mindenkinek!
Volna egy problémám,leírtam a lap tetején van csak nem érkezett rá válasz,esetleg nem tudná senki,hogy van-e vmilyen jelzés a hengerejen,hogy melyik motorra való.:1.8 vagy 2.0-re vagy estleg mit mérjek rajta?Előre is köszönöm!
Üdv!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2010.06.05 szombat, 09:25:03 »

Üdv mindenkinek!
Volna egy problémám,leírtam a lap tetején van csak nem érkezett rá válasz,esetleg nem tudná senki,hogy van-e vmilyen jelzés a hengerejen,hogy melyik motorra való.:1.8 vagy 2.0-re vagy estleg mit mérjek rajta?Előre is köszönöm!
Üdv!
a rajta lévő szamokat írd be ide. abból biztos meg tudjk mondani microcat vagy tis alapján
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2010.06.05 szombat, 10:24:14 »

Szia Joe!

Vettem egy bicskakulcsos szettet(11 000ft,vidékröl rendeltem, 1 nap alatt felhozta a futár), olyat, aminek van AUX kimenete(amit külön lehet be-ki kapcsolni+programozni) erre van rákötve a helyzetjelző és a teljes műszer+kilincsvilágítás(persze bármit rá lehet kötni. Most azon dolgozok, hogy a xenont kötöm rá taps),valamint  van külön csomagtartó felpattintás kimenete. Mivel MK1-s van, abban sajnos nincs csomagtartó felpattintó mechanika, ezért raktam bele egy behúzó motort(kb 2000ft),(a szerelés közben derült ki, hogy benne van a hely gyárilag). A bicskakulcs kinézetre 90%-ban ugy néz ki mint az új Mondeo bicskakulcsa. A kulcsot pesten a 7.ker.-ben egy kulcsmásoló marta ki.(3000ft,kulccsal együtt) Távolról, fel tudom kapcsolni a első-hátsó helyzetjelzőt(mostani programban 40mp-ig világit, aztán kikapcsol), kitudom nyitni a csomagtartót, és persze nem utoljára nyitni-zárni tudom az autót.  vigyor3

Ha kíváncsi vagy a rendszerre, mini talin, vagy egy délután megtudom mutatni.   

Üdv: Pepe


 worship

Én a Fiestánkat akarom központosítani, ezért érdekelne a dolog. Egy szettet akarok venni, amiben van a központi maga, és a bicskakulcsos távirányító.
3 ajtós, és 4-es központit akarok, viszont nekem eddig az jött le, hogy a csomihoz felpattintó kell, ahogy Te is írod, és a központizár egységei csak az ajtókhoz jók. Ez igaz? Vagy Te sem azzal oldottad meg? Nem volt egyértelmű, ahogy írtad.
Ezen kívül még azt is szeretném, hogy a gyári belső kapcsolója is nyissa belülről a csomit, ez nem nagy ügy gondolom...
Egyrészről kényelmesebb lenne, másrészt könnyebb lenne a csomit nyitni, nem kell mindig leállítani a kocsit, kivenni a kulcsot, ha vki kiszáll, és kivenné a cuccát, és nem mellesleg megoldódna a pótkulcs kérdés is, akkor már ilyet vennék, nem egy sima kulcsot...

 wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2010.06.05 szombat, 10:36:58 »

Szia Joe!

A csomagtartót úgy tudod felpattintani, hogy egy mezei központi zár motort raksz be az ajtóba, kb a zár alá, vagy mellé. Ugyan azt a rudazatot mozgatja, mint amit a zár is. én kikötöttem a zárból a rudat, hogy még véletlenül se lehessen kulccsal, vagy bármilyen más szerszámmal kívülről kinyitni(gondolok itt a mezei egyszerű csavarhozós zártörésre, szerintem minden Fordos tudja , hogy miről beszélek).
Utána ezt már egy egyszerűbb riasztó "csomagtér felpattintó" kimenetével is megtudod hajtani. pofon egyszerű  eplus2

Üdv. Pepe

Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2010.06.05 szombat, 15:38:15 »

A csomagtartót úgy tudod felpattintani, hogy egy mezei központi zár motort raksz be az ajtóba, kb a zár alá, vagy mellé. Ugyan azt a rudazatot mozgatja, mint amit a zár is.

Ezexerint veszek egy 4-es központis szettet, és az 3 motor felhasználásával már nyílik is a verda. eljen
A bicskakulcsossal pedig távirányítva nyitom a csomit, mert 3 gomb van rajta, és így két dolgot vezérel, na meg a zárást. Ugyi?
Azt jól értelmezem, hogy tollszárat külön vettél hozzá, ami benne volt a 3eHUF-ba?

 worship szépen!
 wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2010.06.05 szombat, 15:44:07 »

Ezexerint veszek egy 4-es központis szettet, és az 3 motor felhasználásával már nyílik is a verda. eljen
A bicskakulcsossal pedig távirányítva nyitom a csomit, mert 3 gomb van rajta, és így két dolgot vezérel, na meg a zárást. Ugyi?
Azt jól értelmezem, hogy tollszárat külön vettél hozzá, ami benne volt a 3eHUF-ba?

 worship szépen!
 wave

Pontosan, igy ahogy mondod, ennyi az egész!
A tolszárat, mert a fordos"buzogány külcs" elég ritka, kulön a kulcsmásolonál vettem, ill benne volt az árban!
Naplózva
scorpio01
Vendég
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 20:36:49 »

a rajta lévő szamokat írd be ide. abból biztos meg tudjk mondani microcat vagy tis alapján
Üdv!
Ezeket a számokat találtam a leömlő felöli oldalt,938M-6090-AG,22K4 TEA ennyi,mégegyszer köszönöm! worship
Helo!
Naplózva
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2010.06.08 kedd, 07:20:55 »

Üdvözlet minden kedves mondeosnak!

Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először  említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé Cheesy ), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.  Cry
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.

Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Pepe
 


nekem ugyanezt csinálta! cseréltem gyújtástrafót, most meg vettem bele gyertyákat( nem a tompát,hanem a hegyeset) és azóta nem csinálja az ingadozást! ja meg lambdaszondát cseréltem! eljen
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2010.06.08 kedd, 15:04:12 »

nekem ugyanezt csinálta! cseréltem gyújtástrafót, most meg vettem bele gyertyákat( nem a tompát,hanem a hegyeset) és azóta nem csinálja az ingadozást! ja meg lambdaszondát cseréltem! eljen

Szia!

Nekem is volt már ilyen gondom, legutóbb egy hete. Ingadozott 500-1500 között. Kicsit megmozgattam az egr mágneskapcsoló körüli kábeleket, és azóta nem jelentkezik a probléma. Tavaly is jártam így, akkor az alapjárati motor pucolása segített. Lehet hogy valami vezeték kezd megtörni?
Más! Most cseréltem első fékbetét garnitúrát kb 9 rongyért + első kerékcsapágyakat darabonként 13 ezerért. A következő nagy kiadás valószínűleg a gyűrűzés lesz, mert az olaj már nem folyik sehol a motorból, viszont ezer kilóméterenként bekap egy litert. De érdekes hogy nem füstöl semmit, és elég jól megy. A gatyám megy erre az autóra, függetlenül ettől, szeretem. Amúgy közületek gyűrűztetett már valaki? Mire figyeljek a bejáratáskor?

Üdv: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2010.06.08 kedd, 15:34:25 »

Szia!

Nekem is volt már ilyen gondom, legutóbb egy hete. Ingadozott 500-1500 között. Kicsit megmozgattam az egr mágneskapcsoló körüli kábeleket, és azóta nem jelentkezik a probléma. Tavaly is jártam így, akkor az alapjárati motor pucolása segített. Lehet hogy valami vezeték kezd megtörni?
Más! Most cseréltem első fékbetét garnitúrát kb 9 rongyért + első kerékcsapágyakat darabonként 13 ezerért. A következő nagy kiadás valószínűleg a gyűrűzés lesz, mert az olaj már nem folyik sehol a motorból, viszont ezer kilóméterenként bekap egy litert. De érdekes hogy nem füstöl semmit, és elég jól megy. A gatyám megy erre az autóra, függetlenül ettől, szeretem. Amúgy közületek gyűrűztetett már valaki? Mire figyeljek a bejáratáskor?

Üdv: BluElite
ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2010.06.08 kedd, 16:22:50 »

ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.

Jaja! Az enyém is ott olajos. A szívósor alatt. Most vettem észre hétvégén, mikor a kuplungomból öblögettem ki az öreg fékolajat. Morcos is lettem kicsit. De szerencsére nálam még bőven lenyom 10 000km-t rátöltés nélkül, úgyhogy egyenlőre sztem nem bántom.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2010.06.09 szerda, 13:44:35 »

ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.

Szia!

Köszönöm a választ. Ereszteni nem ereszt sehol, ahol esetleg eresztett, azt kijavítottuk, szimeringek majdnem újak, szelepszár szimeringek újak, ilyen-oylan tömítések cserélve. Füstölni nem füstöl, illetve csak viszonylag magasabb fordulaton láttam néha. Értsétek ez alatt, hogy nem szoktam üveghangig húzatni a gépet, de a múltkor eleresztettem olyan 4000-5000 felé, akkor láttam a tükörben némi füstöt. Illetve a kipufogót és környékét látom elég kormosnak. Viszont jól megy, könnyen indul, szép a hangja stb... Másra nem tudok gondolni, csak természetes gyűrű kopásra. Ja, és olajcsepegés, olajtócsa sehol nincs már, ellenben ezer km alatt bekap egy flakon fekete aranyat.  falbav

Üdvözlettel: BluElite
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2010.06.09 szerda, 16:13:40 »

Sziasztok.
Nekem van egy mk1-es 1.8-as mondeom április óta. Eddig nem is volt vele sok gondom de most olyan problémám van, hogy a hőfokom nem hogy a normál felirat közepéig megy hanem elérte a pirosat. Aztán megálltam és egy kis idő után ki bírtam tekerni a hűtő tartály sapkályát és öntöttem bele vizet. De két litert simán benyelt. Utána már annyira nem ment fel a pirosba de a motornak nagyobb gázadásra furcsa kerregő hangja van mintha diesel lenne.
Mitől lehet ez? Egy olaj csere segítene a dolgon? Amúgy hol van az olajszűrő? Mert nézegettem felülről a motor térbe de nem találtam.Segítsetek légyszi.

Köszönöm!!!
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:09:23 »

 Volna még egy kérdésem az olajjal kapcsolatban. A Cromaxnál azt mondta az eladó csóka, hogy 5w-30at rakjak az autoba. Szerintetek is jo  ez egy 270000km-t futott gépbe? Nem 10W-40 kell az ilyen sokat futott motorokba? Amugy 94-es évjárat.
Naplózva
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:10:02 »

Sziasztok.
Nekem van egy mk1-es 1.8-as mondeom április óta. Eddig nem is volt vele sok gondom de most olyan problémám van, hogy a hőfokom nem hogy a normál felirat közepéig megy hanem elérte a pirosat. Aztán megálltam és egy kis idő után ki bírtam tekerni a hűtő tartály sapkályát és öntöttem bele vizet. De két litert simán benyelt. Utána már annyira nem ment fel a pirosba de a motornak nagyobb gázadásra furcsa kerregő hangja van mintha diesel lenne.
Mitől lehet ez? Egy olaj csere segítene a dolgon? Amúgy hol van az olajszűrő? Mert nézegettem felülről a motor térbe de nem találtam.Segítsetek légyszi.

Köszönöm!!!


az olajszűrő a motor és a tűzfal között találod, ha leveszed a jobb első kereket és alulról felfelé nézel , akkor megtalálod!
Másik! van fűtés a kocsiba, vagy csak a hőfok megy fel? Nekem volt ilyen gondom és cserélnem kellett a termosztátot, a termosztátházat( alul volt elrepedve) és a fűtőradiátort!
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:11:11 »

Volna még egy kérdésem az olajjal kapcsolatban. A Cromaxnál azt mondta az eladó csóka, hogy 5w-30at rakjak az autoba. Szerintetek is jo  ez egy 270000km-t futott gépbe? Nem 10W-40 kell az ilyen sokat futott motorokba? Amugy 94-es évjárat.

mindenképp 5w-30 at tegyél bele, ahogy írták feljebb! Hidrotőkék miatt!!!!
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:12:35 »

az olajszűrő a motor és a tűzfal között találod, ha leveszed a jobb első kereket és alulról felfelé nézel , akkor megtalálod!
Másik! van fűtés a kocsiba, vagy csak a hőfok megy fel? Nekem volt ilyen gondom és cserélnem kellett a termosztátot, a termosztátházat( alul volt elrepedve) és a fűtőradiátort!

Hát fűtés az van. Azzal nem volt eddig gond de majd megnézem.Most a 35 fokban nem néztem. De azért köszi a választ
Naplózva
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:14:15 »

Hát fűtés az van. Azzal nem volt eddig gond de majd megnézem.Most a 35 fokban nem néztem. De azért köszi a választ


nekem télen történt, úgyhogy egyből észre vettem, hogy nincs fűtésem rinya eplus2
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:14:26 »

mindenképp 5w-30 at tegyél bele, ahogy írták feljebb! Hidrotőkék miatt!!!!

Remélem az előző gazdája is olyat tett  bele mert félek hogy a tul hig olaj kimossa a szutykokat  a motorbol és csörögni zörögni fog.
Naplózva
gery780
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

gery780@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2010.06.09 szerda, 21:19:41 »

Remélem az előző gazdája is olyat tett  bele mert félek hogy a tul hig olaj kimossa a szutykokat  a motorbol és csörögni zörögni fog.

én tavaly vettem a verdát és kérdezés nélkül 5w-30-ast tettem bele és azóta is megy! inkább, minthogy cseréljem a hidrotőkéket!
Naplózva

MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 07:16:52 »

Szia!

Köszönöm a választ. Ereszteni nem ereszt sehol, ahol esetleg eresztett, azt kijavítottuk, szimeringek majdnem újak, szelepszár szimeringek újak, ilyen-oylan tömítések cserélve. Füstölni nem füstöl, illetve csak viszonylag magasabb fordulaton láttam néha. Értsétek ez alatt, hogy nem szoktam üveghangig húzatni a gépet, de a múltkor eleresztettem olyan 4000-5000 felé, akkor láttam a tükörben némi füstöt. Illetve a kipufogót és környékét látom elég kormosnak. Viszont jól megy, könnyen indul, szép a hangja stb... Másra nem tudok gondolni, csak természetes gyűrű kopásra. Ja, és olajcsepegés, olajtócsa sehol nincs már, ellenben ezer km alatt bekap egy flakon fekete aranyat.  falbav

Üdvözlettel: BluElite
a füst se biztos,hogy az amire gondolsz.A kat. után kicsapódik a pára (csöpög a víz a kipufogó végén) viszont egy-egy nagyobb gázra elpárolog,akkor jön a fehér füst.Ha nem érzed erőtlennek a motort és egyébként más bajod nincs vele,akkor először méress kompressziót.Ha nincs az elvárható kopáshoz mérten nagyobb veszteség (olvass visszafelé,vannak beírva eredmények,összehasonlításhoz megfelel),akkor szerintem felesleges szétszedni.Ne felejtsd el,hogy városi,főleg alacsony fordulaton való autózáskor az olajfogyasztás megnő.Másrészt néha-néha érdemes kikormolni a kipuf. rendszert,mert előbb-utóbb lerakódik a korom a kat-ban,eltömíti a lambdaszonda nyílásait.Azt a tíz-húsz percet és extra benzint megéri.Bár az is igaz,hogy a 1000/1 elég sok...
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 13:12:34 »

Yooccoo köszönöm! worship 5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.

Nekem az első olajcserém alkalmával valahogy úgy alakult, hogy Motorcraft-os, de 10w40-es olajat tettem a gépbe. Nyáron el is jártam vele, de mikor bejöttek ősszel az első hideg reggelek, és iszonytos szelepcsörgéssel indult a gép, pánikszerűen cseréltem le 5w30-ra. Komolyan mondom, menet közben is sokkal szebb lett a hangja. És nem is eszi. Pedig az én drágámban is benne van lassan 200 000.
Soha többé vastagabb olajat!!!!
Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 14:54:48 »

én még tettem az olajba egy üveg (talán Wynn's) hidrotőketisztítót, azzal is szebb lett a hangja

állítólag a szennyeződések leoldásával olajszivárgást is okozhat a tömítéseknél, de ilyet nem tapasztaltam
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2010.06.10 csütörtök, 16:37:20 »

Nekem az első olajcserém alkalmával valahogy úgy alakult, hogy Motorcraft-os, de 10w40-es olajat tettem a gépbe. Nyáron el is jártam vele, de mikor bejöttek ősszel az első hideg reggelek, és iszonytos szelepcsörgéssel indult a gép, pánikszerűen cseréltem le 5w30-ra. Komolyan mondom, menet közben is sokkal szebb lett a hangja. És nem is eszi. Pedig az én drágámban is benne van lassan 200 000.
Soha többé vastagabb olajat!!!!
Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.
Úgy látszik,az idő ismétli önmagát...jó pár éve tag vagyok már a harmadik mondival...meglátásom szerint ezek itt örökéletű témák...olaj (5w30);gyertya (motorcraft);alapjárati hiba (felderítés...);futómű elöl-szilentek hátul...írva vagyon havonta,hogy az elsőből csak azt tegyétek bele...mégis mindig mindenki a saját autóján tapasztalja meg,hogy nem hülyeségeket írunk be...(na jó,néha azt is...)
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2010.06.11 péntek, 09:07:12 »

Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.

Tényleg így ajánlja. Lehet hogy negy marhaságot mondok, de  azért nem igazán értem, hogy a melegoldali viszkozitást miért viszonyítja a könyv a külső hőmérséklethez. Hiszen ha jó a gép, akkor -20 fokban is ugyan annyi a motor üzemi hőmérséklete (normál használat mellett), mint +40-ben. Innentől kezdve meg nem értem hogy 40 fokos külső hőmérséklet felett miért kellene vastagabb olaj, hiszen az üzemi hőmérséklet annyi, amennyi...
Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.

Üdv: BluElite
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2010.06.11 péntek, 10:14:31 »

Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.

Üdv: BluElite

Osztom a véleményed, ráadásul a gyári 5W40 aránytalanul drága választás lenne az 5W30-hoz képest...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2010.06.11 péntek, 11:00:33 »

Tényleg így ajánlja. Lehet hogy negy marhaságot mondok, de  azért nem igazán értem, hogy a melegoldali viszkozitást miért viszonyítja a könyv a külső hőmérséklethez. Hiszen ha jó a gép, akkor -20 fokban is ugyan annyi a motor üzemi hőmérséklete (normál használat mellett), mint +40-ben. Innentől kezdve meg nem értem hogy 40 fokos külső hőmérséklet felett miért kellene vastagabb olaj, hiszen az üzemi hőmérséklet annyi, amennyi...
Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.

Üdv: BluElite

A motor üzemi hőmérséklete nincs szabályozva, csak a hűtővízé. Nem igazán hiszem, hogy miközben lent az olajteknőben várakozik az olaj rá, hogy felszippantsa az olajszivattyú, ugyanolyan lenne a hőmérséklete télen, mint nyáron. 2l-es, vagy nagyobb mociban még talán kisebb a difi, mert abban legalább van olajhűtő, de a kisebbekben nincs.

Na de szerencsére nálunk azért ritka, hogy 40°C felett lenne a hőmérséklet. Meg valamelyik szervíz leírás is azt mondja, hogy ha túl magas hőmérséklet miatt nincs rendes olajnyomás, még azzal sem kell foglalkozni addig, amíg csak alapjáraton világít az olajnyomás-lámpa. És mivel nekem még soha nem gyulladt ki járó motorral, nem aggódom, és valószínűleg megy bele továbbra is az 5w30.
Csak egy kis eszmefuttatás volt részemről az 5w40.
Bár ha valaki azt mondja, hogy jelent valami pluszt, akkor az a 2-3000Ft, amivel drágább mint az 5w30, nem fog visszatartani. Ahhoz a pénzmennyiséghez képest, amit benyel a Mondi két olajcsere közt különböző jogcímeken, ez igazán nem tétel. 
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2010.06.11 péntek, 12:43:43 »

A motor üzemi hőmérséklete nincs szabályozva, csak a hűtővízé. Nem igazán hiszem, hogy miközben lent az olajteknőben várakozik az olaj rá, hogy felszippantsa az olajszivattyú, ugyanolyan lenne a hőmérséklete télen, mint nyáron. 2l-es, vagy nagyobb mociban még talán kisebb a difi, mert abban legalább van olajhűtő, de a kisebbekben nincs.

Na de szerencsére nálunk azért ritka, hogy 40°C felett lenne a hőmérséklet. Meg valamelyik szervíz leírás is azt mondja, hogy ha túl magas hőmérséklet miatt nincs rendes olajnyomás, még azzal sem kell foglalkozni addig, amíg csak alapjáraton világít az olajnyomás-lámpa. És mivel nekem még soha nem gyulladt ki járó motorral, nem aggódom, és valószínűleg megy bele továbbra is az 5w30.
Csak egy kis eszmefuttatás volt részemről az 5w40.
Bár ha valaki azt mondja, hogy jelent valami pluszt, akkor az a 2-3000Ft, amivel drágább mint az 5w30, nem fog visszatartani. Ahhoz a pénzmennyiséghez képest, amit benyel a Mondi két olajcsere közt különböző jogcímeken, ez igazán nem tétel.  
Ha már itt kismillióan írták,hogy a 30-as jó bele,akkor hidd el...én itt Szegeden,ahol nyáron igencsak meleg van még (jelen pillanatban is itt a legmagasabb a hőmérséklet az országban...) soha nem tapasztaltam,hogy az olajjal bármi gond lenne.Igaz,én mobil super fe-t használok (illetve a véhatban még nem volt csere,mert először teknő tömítést kell cserélnem,de az elcsöpögött olaj pótlására ez megy bele...),ami kimondottan ezekhez a Ford motorokhoz lett fejlesztve.Most mobil 3000/fe néven fut,ez fog belemenni.Utoljára suba cimborám kettes mondijába raktam bele,őt is meglepte,hogy mennyire más lett a motor járása.Előtte fogalma sem volt róla,hogy mit tettek bele,csak annyit mondott,hogy zajos a motor.
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2010.06.11 péntek, 12:57:43 »

Ha már itt kismillióan írták,hogy a 30-as jó bele,akkor hidd el...én itt Szegeden,ahol nyáron igencsak meleg van még (jelen pillanatban is itt a legmagasabb a hőmérséklet az országban...) soha nem tapasztaltam,hogy az olajjal bármi gond lenne.Igaz,én mobil super fe-t használok (illetve a véhatban még nem volt csere,mert először teknő tömítést kell cserélnem,de az elcsöpögött olaj pótlására ez megy bele...),ami kimondottan ezekhez a Ford motorokhoz lett fejlesztve.Most mobil 3000/fe néven fut,ez fog belemenni.Utoljára suba cimborám kettes mondijába raktam bele,őt is meglepte,hogy mennyire más lett a motor járása.Előtte fogalma sem volt róla,hogy mit tettek bele,csak annyit mondott,hogy zajos a motor.

Oké! Elhiszem! És mint írtam, én is 30-ast használok, és minden a legnagyobb rendben van vele.

Csak filózgattam kicsit, mert a kezelési a "különösen ajánlott" résznél mindent említ csak 30-ast nem.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2010.06.11 péntek, 16:35:51 »

csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom  Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2010.06.11 péntek, 17:22:09 »

csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom  Wink
Igaz,de nagyon nagy melegben ezeknek a szívó motoroknak amúgy is csökken a hatékonysága a beszívott levegő hőmérséklete miatt.Az olajnyomás ezért is csökkenhet illetve kitágulnak a csövek,maga az olaj is és mivel nincs bennük olajhűtő nagy az igénybevétele (A kétezrestől motortól már van) De én még nem hallottam olyat,hogy emiatt tönkrement volna a motor.Ilyenkor és nagy hidegben a drágább az olcsóbb....a diszkont olajokról olvastam pár vad dolgot,aztán vagy igaz vagy nem...
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2010.06.12 szombat, 10:36:36 »

csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom  Wink

Vitatkoznék: De, azért van. Smiley

Ha túl vastag az olaj, az nem tetszik a hidrotőkéknek, meg a motor más részeiben is lelassulhat az áramlás annyira, hogy csökken a kenés minősége (a nyomás nem növekszik a végtelenségig), ha túl vékony az olaj, akkor pedig nehezen alakul ki az olajnyomás, és nem biztos, hogy mindenhova eljut az olaj, ahova kéne. Pl a dugattyút alulról hűtő olajspricni nem fogja csak úgy szívességből elég magasra nyomni az olajat.
 
Szerintem
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.