Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 12:37:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556788 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1000 Dátum: 2010.07.10 szombat, 10:58:05 »

Lehet, hogy nem is forralta fel a vizet!
főleg,ha hengerfejes vagy gátszakadásos lett a verda..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1001 Dátum: 2010.07.10 szombat, 21:12:39 »

főleg,ha hengerfejes vagy gátszakadásos lett a verda..... Roll Eyes


Annak milyen jelei vannak?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1002 Dátum: 2010.07.10 szombat, 22:38:50 »


Annak milyen jelei vannak?


Olaj a vízben, víz az olajban...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1003 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 09:36:25 »

Olaj a vízben, víz az olajban...
vagy egyik sem!
csak buborékol vissza a kiegyenlítőbe.
pl amikor a kipuff szakad össze a vízkörel a hengerfejben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1004 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 09:38:28 »


Annak milyen jelei vannak?

Pont ilyenek:

Felforralta a vizet pedig még a normál felirat felénél sem járt a mutató.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1005 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 14:13:42 »

vagy egyik sem!
csak buborékol vissza a kiegyenlítőbe.
pl amikor a kipuff szakad össze a vízkörel a hengerfejben.

De ha a kipuff szakadna össze a vízkörrel akkor kellene lennie annak a jellegzetes kékes gőzfelhőnek lennie járó motornál nem? Mert ilyet még nem tapasztaltam és az olajsapkán sem látni habos dolgokat. De viszont ha elviszem szerelőhöz az meg azt mond rá amit akar és lehúz 100000-re amikor mondjuk kicserél egy 13000-es vízpumpát.
Épp ezért szerettem volna ha tudtok valami okosat mondani rá mert csóró vagyok és nincs lóvém ilyenekre. Azt hittem az itt olvasott sok szakértői válaszbol majd én is kapok valami hasonlot de ugylátom csak a szerelőre fogok tudni hagyatkozni. Pedig szerettem volna elkerülni. szomoru1 De azért köszönöm szépen az érdemi válaszokat. Rendesek vagytok skacok. Ha van még valami ötlet akkor szivesen várom. Amugy ami az eredeti kérdésemben volt spriccelő víz az már kiderült, hogy a felső gumi cső durrant ki ott spriccelt. Azota próbáltam lesni, hogy honnan folyik el a vizem de ez a .... ugy megvan tömve hogy semmit nem látni, de mindenesetre a vezérlési oldalról folyik az tuti.Remélem hogy csak egy pumpa csere lesz. Amugy arra se kaptam még választ, hogy amit misitől kaptam mailt vízpumpa cseréről abban nincs szó arról, hogy mi van a vezérléssel? Az nem fog elmenni ha az ember kilazítja a szíjfeszítőt? Mert amugy abban leírtak szerint nem lenne bonyolult kicserélni.

Na mindegy ez van ha valaki még tud segíteni az írjon. Köszi mindent.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1006 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 15:19:54 »

De ha a kipuff szakadna össze a vízkörrel akkor kellene lennie annak a jellegzetes kékes gőzfelhőnek lennie járó motornál nem? Mert ilyet még nem tapasztaltam és az olajsapkán sem látni habos dolgokat. De viszont ha elviszem szerelőhöz az meg azt mond rá amit akar és lehúz 100000-re amikor mondjuk kicserél egy 13000-es vízpumpát.
Épp ezért szerettem volna ha tudtok valami okosat mondani rá mert csóró vagyok és nincs lóvém ilyenekre. Azt hittem az itt olvasott sok szakértői válaszbol majd én is kapok valami hasonlot de ugylátom csak a szerelőre fogok tudni hagyatkozni. Pedig szerettem volna elkerülni. szomoru1 De azért köszönöm szépen az érdemi válaszokat. Rendesek vagytok skacok. Ha van még valami ötlet akkor szivesen várom. Amugy ami az eredeti kérdésemben volt spriccelő víz az már kiderült, hogy a felső gumi cső durrant ki ott spriccelt. Azota próbáltam lesni, hogy honnan folyik el a vizem de ez a .... ugy megvan tömve hogy semmit nem látni, de mindenesetre a vezérlési oldalról folyik az tuti.Remélem hogy csak egy pumpa csere lesz. Amugy arra se kaptam még választ, hogy amit misitől kaptam mailt vízpumpa cseréről abban nincs szó arról, hogy mi van a vezérléssel? Az nem fog elmenni ha az ember kilazítja a szíjfeszítőt? Mert amugy abban leírtak szerint nem lenne bonyolult kicserélni.

Na mindegy ez van ha valaki még tud segíteni az írjon. Köszi mindent.
A vezérlés szíjához nem kell hozzányúlni!A cikkben is hosszbordás (generátor) szíj szerepel!Azon meg nincs mit beállítani!Azt csak leveszed (könnyű),felrakod (nehezebb).Egy segítség azért nem árt,de egyedül is megoldható.Ezeknél a négyhengeres-benzines motoroknál a generátorszíj hajtja a szivattyút,nem a vezérműszíj.A TD-nél v6-nál meg külön van,ott külön szíj is hajtja.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1007 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 16:48:08 »

A vezérlés szíjához nem kell hozzányúlni!A cikkben is hosszbordás (generátor) szíj szerepel!Azon meg nincs mit beállítani!Azt csak leveszed (könnyű),felrakod (nehezebb).Egy segítség azért nem árt,de egyedül is megoldható.Ezeknél a négyhengeres-benzines motoroknál a generátorszíj hajtja a szivattyút,nem a vezérműszíj.A TD-nél v6-nál meg külön van,ott külön szíj is hajtja.

Köszi Misi komolyan rendes vagy hogy írsz.Most, hogy mondod megnéztem mégegyszer és az ábrán sincs írva egyik tárcsához sem vezértengely. Bocs,hogy nem figyeltem. "ülj le kisfiam egyes"  vigyor3
Még annyi kérdésem lenne, hogy a motort a teknőnél is ki lehet bakolni? Kibírja a teknő?
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.11 vasárnap, 16:52:10 írta Vinyo » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1008 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 18:32:49 »

De ha a kipuff szakadna össze a vízkörrel akkor kellene lennie annak a jellegzetes kékes gőzfelhőnek lennie járó motornál nem? Mert ilyet még nem tapasztaltam és az olajsapkán sem látni habos dolgokat. De viszont ha elviszem szerelőhöz az meg azt mond rá amit akar és lehúz 100000-re amikor mondjuk kicserél egy 13000-es vízpumpát.

ha a kipuff fúj bele a vízkörbe,akkor csak azt veszed észre,hogy megnő a nyomás(esetleg eldurran valamelyik vízcső),mintha forrna a víz ,buborékol a tágulási tartályba,és a mutató szerint minden rendben a vízhőfokkal.Sem a vízbe nem megy olaj,sem az olajba nem megy víz!
Még annyi,hogy ha a vízpumpa hal meg,akkor ténylegesen felforralja a vizet a moci,és a mutató is azt mutatja,hogy forr!
.....de neked nyilván az olcsóbb megoldás lenne a jobb,ettől még számolnod kell ezzel a lehetőséggel is,anélkül,hogy a szerelő átakarna baxni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1009 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 20:37:48 »

Köszi Misi komolyan rendes vagy hogy írsz.Most, hogy mondod megnéztem mégegyszer és az ábrán sincs írva egyik tárcsához sem vezértengely. Bocs,hogy nem figyeltem. "ülj le kisfiam egyes"  vigyor3
Még annyi kérdésem lenne, hogy a motort a teknőnél is ki lehet bakolni? Kibírja a teknő?
Kibírja,csak ne felejts el legalább egy szélesebb deszkadarabot rakni alá.Amikor a szerelővel próbáltuk kitalálni,hogy melyik gen. szíj jó az autóhoz,nekem is ott volt alábakolva.Gyakorlatilag a leírásból csak a vízpumpacserét nem csináltuk meg,egyébként ugyanúgy lebontottunk mindent,ahogy leírásban van.Írtam,visszarakni a nehezebb...
Naplózva
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1010 Dátum: 2010.07.12 hétfő, 21:58:47 »

sziasztok!MondeoI.1.6 16v zetec motorhoz hozzá tudom társitani az MondeoII.1.8 16v zetec motort
Pl:kuplung,légtőmegmérő,alapjáratimotor,vákum rendszer,stb.....
Azért kérdem mert lenne egy mondeo eleje és érdekelne mit tudnék hasznositani belőle.
Ha valaki tudja help worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.12 hétfő, 22:07:08 írta csapo geza » Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1011 Dátum: 2010.07.13 kedd, 08:10:21 »

sziasztok!MondeoI.1.6 16v zetec motorhoz hozzá tudom társitani az MondeoII.1.8 16v zetec motort
Pl:kuplung,légtőmegmérő,alapjáratimotor,vákum rendszer,stb.....
Azért kérdem mert lenne egy mondeo eleje és érdekelne mit tudnék hasznositani belőle.
Ha valaki tudja help worship
Alapból az 1.6-hoz jópár dolog más mint az 1.8-2.0-é.Ez utóbbi kettőnek elég sok cucca csereszabatos,de leginkább csak mk1-mk1 között.A kettes mondeokon sokmindent megváltoztattak,igazából szerintem nemigen tudnál sok dolgot átrakni.Ha megnézed a cromax oldalát,ott láthatod évjárat szerint az alkatrészeknél,hogy a motor és elektromos cuccok nagyrésze más.Szerintem ne vedd meg,mert nem érdemes.Alapjárati motor,vákumkapcsolók,vezérlés.kipuf. rendszer.elektromos dolgok (kábelek,csatlakozók) nagyrészt mind mások az mk2-esen.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1012 Dátum: 2010.07.13 kedd, 08:56:48 »

Kibírja,csak ne felejts el legalább egy szélesebb deszkadarabot rakni alá.Amikor a szerelővel próbáltuk kitalálni,hogy melyik gen. szíj jó az autóhoz,nekem is ott volt alábakolva.Gyakorlatilag a leírásból csak a vízpumpacserét nem csináltuk meg,egyébként ugyanúgy lebontottunk mindent,ahogy leírásban van.Írtam,vis***akni a nehezebb...
Köszönöm a választ és a segítséget.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1013 Dátum: 2010.07.13 kedd, 08:59:45 »

ha a kipuff fúj bele a vízkörbe,akkor csak azt veszed észre,hogy megnő a nyomás(esetleg eldurran valamelyik vízcső),mintha forrna a víz ,buborékol a tágulási tartályba,és a mutató szerint minden rendben a vízhőfokkal.Sem a vízbe nem megy olaj,sem az olajba nem megy víz!
Még annyi,hogy ha a vízpumpa hal meg,akkor ténylegesen felforralja a vizet a moci,és a mutató is azt mutatja,hogy forr!
.....de neked nyilván az olcsóbb megoldás lenne a jobb,ettől még számolnod kell ezzel a lehetőséggel is,anélkül,hogy a szerelő átakarna baxni....

Oké köszi. A szerelő azt mondta, hogy mindenek előtt cseréljek pumpát. Utána lehetünk okosabbak. Merthogy a pumpa miatt ha elfolyt a vizem akkor a vízhiány miatt is megnőhet a nyomás mert csak gőz van a rendszerbe,és a hőmérő sem tud semmit se mutatni mert nem ér bele a vízbe.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1014 Dátum: 2010.07.13 kedd, 10:43:46 »

ha a kipuff fúj bele a vízkörbe,akkor csak azt veszed észre,hogy megnő a nyomás(esetleg eldurran valamelyik vízcső),mintha forrna a víz ,buborékol a tágulási tartályba,és a mutató szerint minden rendben a vízhőfokkal.Sem a vízbe nem megy olaj,sem az olajba nem megy víz!
Még annyi,hogy ha a vízpumpa hal meg,akkor ténylegesen felforralja a vizet a moci,és a mutató is azt mutatja,hogy forr!
.....de neked nyilván az olcsóbb megoldás lenne a jobb,ettől még számolnod kell ezzel a lehetőséggel is,anélkül,hogy a szerelő átakarna baxni....

Sziasztok!

A tágulási tartályban látható buborékokkal kapcsolatban kérdeznék: amit írtál az a motor álló, vagy járó állapotában látható? Más nem okozhatja? Ugyanis arra lettem figyelmes, hogy ha leállítom a motort, megnő a folyadékszint a tágulási tartályban, és van némi buborékolás. Mondjuk törtrént mindez tegnap előtt, 35 fokos külső hőmérséklet esetén, esetén, városi közlekedés után.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1015 Dátum: 2010.07.13 kedd, 17:30:28 »

Sziasztok!

A tágulási tartályban látható buborékokkal kapcsolatban kérdeznék: amit írtál az a motor álló, vagy járó állapotában látható? Más nem okozhatja? Ugyanis arra lettem figyelmes, hogy ha leállítom a motort, megnő a folyadékszint a tágulási tartályban, és van némi buborékolás. Mondjuk törtrént mindez tegnap előtt, 35 fokos külső hőmérséklet esetén, esetén, városi közlekedés után.
ez járó motornál,és nem csakhogy buborékozik,de kinyomja a vizet is a tágulásiból,és a csövet is szét tudja nyomni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1016 Dátum: 2010.07.13 kedd, 17:38:21 »

Oké köszi. A szerelő azt mondta, hogy mindenek előtt cseréljek pumpát. Utána lehetünk okosabbak. Merthogy a pumpa miatt ha elfolyt a vizem akkor a vízhiány miatt is megnőhet a nyomás mert csak gőz van a rendszerbe,és a hőmérő sem tud semmit se mutatni mert nem ér bele a vízbe.
ok.legfeljebb a vízpumpával leszel beljebb.....
Ha nem érne a vízbe a szonda,pont többet kellene mutasson,mert a gőz magasabb hőfokú.A víz mint hőközlő anyag alacsonyabb hőmérsékletű a blokkban.Tehát ha a szonda nem mutatott forrást,akkor nem is forrt a vized,és gőz sem volt a blokkban.
De gondolom a lényeg a végén úgy is az lesz,hogy renben legyen a verda.
Engem 1 csöppet sem zavar,ha megúszod 1 vízpumpa cserével,csak a lehetséges hibákat próbálom vázolni.... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1017 Dátum: 2010.07.13 kedd, 17:49:56 »

Köszi az infot worship
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1018 Dátum: 2010.07.13 kedd, 17:51:45 »

Alapból az 1.6-hoz jópár dolog más mint az 1.8-2.0-é.Ez utóbbi kettőnek elég sok cucca csereszabatos,de leginkább csak mk1-mk1 között.A kettes mondeokon sokmindent megváltoztattak,igazából szerintem nemigen tudnál sok dolgot átrakni.Ha megnézed a cromax oldalát,ott láthatod évjárat szerint az alkatrészeknél,hogy a motor és elektromos cuccok nagyrésze más.Szerintem ne vedd meg,mert nem érdemes.Alapjárati motor,vákumkapcsolók,vezérlés.kipuf. rendszer.elektromos dolgok (kábelek,csatlakozók) nagyrészt mind mások az mk2-esen.
Köszi az infot
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1019 Dátum: 2010.07.13 kedd, 20:36:14 »

ok.legfeljebb a vízpumpával leszel beljebb.....
Ha nem érne a vízbe a szonda,pont többet kellene mutasson,mert a gőz magasabb hőfokú.A víz mint hőközlő anyag alacsonyabb hőmérsékletű a blokkban.Tehát ha a szonda nem mutatott forrást,akkor nem is forrt a vized,és gőz sem volt a blokkban.
De gondolom a lényeg a végén úgy is az lesz,hogy renben legyen a verda.
Engem 1 csöppet sem zavar,ha megúszod 1 vízpumpa cserével,csak a lehetséges hibákat próbálom vázolni.... Wink wave

Okszi tényleg köszönöm a segítségeket. worship Még biztos fogok egykét kérdést feltenni. Én örülnék a legjobban hidd el ha egy vízpumpa árával megúsznám.
Amúgy kérdés: az automata feszítőről nincs valami info, hogy miként működik? Hogy lazítod meg hogy feszíted?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #1020 Dátum: 2010.07.13 kedd, 20:39:45 »

Okszi tényleg köszönöm a segítségeket. worship Még biztos fogok egykét kérdést feltenni. Én örülnék a legjobban hidd el ha egy vízpumpa árával megúsznám.
Amúgy kérdés: az automata feszítőről nincs valami info, hogy miként működik? Hogy lazítod meg hogy feszíted?
a benyás 3asnál 1 megfelelő méretű villáskulccsal lehet lazítani.....kérdezd Joe-t! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1021 Dátum: 2010.07.13 kedd, 20:41:46 »

Okszi tényleg köszönöm a segítségeket. worship Még biztos fogok egykét kérdést feltenni. Én örülnék a legjobban hidd el ha egy vízpumpa árával megúsznám.
Amúgy kérdés: az automata feszítőről nincs valami info, hogy miként működik? Hogy lazítod meg hogy feszíted?
ha lefele húzod,akkor enged,felfelé feszít.Egyedül ezért könnyű leszedni a szíjat,de felrakni úgy,hogy lefelé húzod,a szíjat is rakod és még a helyére is igazítod...de ha a felső motortartó vas ki van szedve egyszerű,mert ha leveszed a felső görgőt,akkor símán a helyére megy és csak a görgőt kell a helyére rakni,egy pici szíjlazaság is elég neki.De erre én is csak utólag jöttem rá,leírva nincs sehol.
Naplózva
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1022 Dátum: 2010.07.13 kedd, 21:41:34 »

Sziasztok!Segitsetek help
Ujra tanitottam a CPU-ut a hidegjárati alapjárat tökéletes lett,de most meg az első 1-2 km-en rángat és ugrál.
Utánna rendessen muzsikál semmi gond,szerintetek elektromos v. üzemanyag gond?

Mk1 1.6 16v zetec wow1 worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.18 vasárnap, 11:00:27 írta csapo geza » Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1023 Dátum: 2010.07.14 szerda, 15:36:36 »

ha lefele húzod,akkor enged,felfelé feszít.Egyedül ezért könnyű leszedni a szíjat,de felrakni úgy,hogy lefelé húzod,a szíjat is rakod és még a helyére is igazítod...de ha a felső motortartó vas ki van szedve egyszerű,mert ha leveszed a felső görgőt,akkor símán a helyére megy és csak a görgőt kell a helyére rakni,egy pici szíjlazaság is elég neki.De erre én is csak utólag jöttem rá,leírva nincs sehol.
Köszi az infot. Biztos elfogok vele szenvedni egy darabig.De csak sikerül és remélem,hogy csak ennyi a baja. De ahogy én ismerem a szerencsémet tuti beszopom ezt a hengerfejes dolgot. Amugy arrol mit tudtok árban mennyibe szokott mozogni egy ilyen hengerfejes projekt?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1024 Dátum: 2010.07.14 szerda, 21:27:16 »

Köszi az infot. Biztos elfogok vele szenvedni egy darabig.De csak sikerül és remélem,hogy csak ennyi a baja. De ahogy én ismerem a szerencsémet tuti be***om ezt a hengerfejes dolgot. Amugy arrol mit tudtok árban mennyibe szokott mozogni egy ilyen hengerfejes projekt?
kb. 70-100e ft...olcsóbb egy bontott motor...
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1025 Dátum: 2010.07.14 szerda, 21:38:07 »

kb. 70-100e ft...olcsóbb egy bontott motor...
De a bontott motor is lutri nem? Ha az is tré? Azt még ki se tudja probálni az ember.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1026 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 07:16:05 »

De a bontott motor is lutri nem? Ha az is tré? Azt még ki se tudja probálni az ember.
Igaz,de ha olyanhoz mész,aki megbízható (szundi) akkor nem az.Mert ami rossz v. nem egészen jó,tőle megtudod.Ha nem jó a motor,nem fogja eladni,érdemes megkeresni.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1027 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 10:47:37 »

Igaz,de ha olyanhoz mész,aki megbízható (szundi) akkor nem az.Mert ami rossz v. nem egészen jó,tőle megtudod.Ha nem jó a motor,nem fogja eladni,érdemes megkeresni.

Köszi ha már ott tartok megpróbálom megkeresni.
De figyuzz már én ma megvettem a vízpumpát 1.8.benzineshez de még csak nem is hasonlít. Ezen van valami csőkivezetés is és sokkal nagyobb a ház is mint ami a vízpumpa csere leírásban van a képen és ahogy benéztem a motortérbe én nem nagyon látok ott cső csatlakozást. Nem tudom mit adtak nekem a Cromaxba.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1028 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 19:24:36 »

Köszi ha már ott tartok megpróbálom megkeresni.
De figyuzz már én ma megvettem a vízpumpát 1.8.benzineshez de még csak nem is hasonlít. Ezen van valami csőkivezetés is és sokkal nagyobb a ház is mint ami a vízpumpa csere leírásban van a képen és ahogy benéztem a motortérbe én nem nagyon látok ott cső csatlakozást. Nem tudom mit adtak nekem a Cromaxba.
Ezt kellett volna kapnod:



Erre jön még a szíjtárcsa+a tömítés a blokk felől.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1029 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 22:49:49 »

Ezt kellett volna kapnod:



Erre jön még a szíjtárcsa+a tömítés a blokk felől.

Akkor jo mert ezt kaptam csak én nem láttam ott lent csőcsatlakozást. De akkor biztos ez lesz a jo.
Midenesetre köszönöm a képet.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1030 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 22:54:12 »

Akkor jo mert ezt kaptam csak én nem láttam ott lent csőcsatlakozást. De akkor biztos ez lesz a jo.
Midenesetre köszönöm a képet.
Ez meg az enyém volt,guci-nak adtam el.A különbség annyi,hogy ennek a gyárinak más a görgőfelfogatása.Hasonlítsd össze,ha ugyanolyan minden oldalról,akkor nincs miért aggódnod.



« Utoljára szerkesztve: 2010.07.15 csütörtök, 22:56:44 írta misi107 » Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1031 Dátum: 2010.07.16 péntek, 17:15:31 »

Ez meg az enyém volt,guci-nak adtam el.A különbség annyi,hogy ennek a gyárinak más a görgőfelfogatása.Hasonlítsd össze,ha ugyanolyan minden oldalról,akkor nincs miért aggódnod.

Szia Misi. Köszi a képeket  worship nagyon jofej vagy de tényleg.
De képzeld mielőtt neki álltunk volna kiváncsiságból feltöltöttük vízzel és az eldurrant csövet megcsináltuk és egy csepp víz se folyt el. Pötyögött a moci vagy 15 percet bekapcsolt a ventilátor is és egy csepp se ment el. Nem hittem el. De egy vízpumpa ha meghal akkor az folyik folyamatosan nem? Az nem tud megjavulni.
De a hőfokmérő óra az mutat minden hülyeséget összevissza. Na az tuti rossz csak nem tudom hogy az ora a rossz vagy a termosztát?
Pl.: amikor bekapcsolt a ventilátor akkor az R -nél járt. 10 másodperc mulva meg teljesen lement 0-ra. Azután meg megint az O és az R között mozgott. Na utána felmentünk kezet mosni meg inni valamit ez kb két óra volt és akkor volt egy kis víz a kocsi alatt. De utána elmentünk a Tacskoba meg anyámékhoz is és egy csepp se folyt el. Na most mond meg mi a fene lehet ezzel a verdával?  falbav
Ettől függetlenül hétfőn elmegyek a szerelő sráchoz hogy megnézze. De nem tudom mi lesz a vége.
Amugy milyen cucc az ami fent van a vezérlés felett valami fém csőre rábiggyesztve és ugy nézki mint valami szelep és sárga szinű? Mert azon elvan szakadva egy vezeték és amikor összeérintjük akkor változik a fordulat. A cső ha jol láttam a klima meg a szervó között kötödik össze.
Na egyenlőre megint ennyi. Holnap megprobálunk vele közlekedni mert elkellene menni egy strandra. De lehet hogy autómentő lesz a vége nem tudom. Vizet viszek az tuti.
Na előre is köszi a segítséget.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1032 Dátum: 2010.07.16 péntek, 18:21:46 »


[/quote]
Nekem amikor megvettem az autót ***rá volt menve a vízpumpa.És csak leállás után folyt el belőle a víz kb. 2-3 deci,de az se mindig.Kétliteres flakonnal közlekedtem,aztán gondolom mikor hogy állt meg a szivattyú,úgy folyt a víz v. nem.Amikor kiszedtem akkor lehetett igazából érezni,hogy szét volt kopva a tengelye.Gyakorlatilag olyan 2-3 mm-t mozgott,a kúpon szerintem ez okozta a bemaródást,nem a hibás szerelés.Az autó eredeti gazdája bekaphatja,mert ezt azért illett volna cseréltetnie,nem hiszem el,hogy nem szóltak neki.Mindegy.Amire gondolsz az véletlenül nem a szervo nyomáskapcsolója?Bár az zöld színű,a képen a jobb torony és a műanyag doboz közt látod.

« Utoljára szerkesztve: 2010.07.16 péntek, 18:24:52 írta misi107 » Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1033 Dátum: 2010.07.16 péntek, 19:09:42 »


Nekem amikor megvettem az autót ***rá volt menve a vízpumpa.És csak leállás után folyt el belőle a víz kb. 2-3 deci,de az se mindig.Kétliteres flakonnal közlekedtem,aztán gondolom mikor hogy állt meg a szivattyú,úgy folyt a víz v. nem.Amikor kiszedtem akkor lehetett igazából érezni,hogy szét volt kopva a tengelye.Gyakorlatilag olyan 2-3 mm-t mozgott,a kúpon szerintem ez okozta a bemaródást,nem a hibás szerelés.Az autó eredeti gazdája bekaphatja,mert ezt azért illett volna cseréltetnie,nem hiszem el,hogy nem szóltak neki.Mindegy.Amire gondolsz az véletlenül nem a szervo nyomáskapcsolója?Bár az zöld színű,a képen a jobb torony és a műanyag doboz közt látod.

Tehát akkor szerinted marad a vizpumpa. Oké akkor majd szerelő megnézi.
Igen arra a kis zöld szelepre gondoltam. Az tré ha nem működik?
Mert elvan szakadva a vezetéke. Vagy ha meg csinálnánk akkor könnyebb lenne a szervóm?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1034 Dátum: 2010.07.16 péntek, 19:17:52 »

Na ja,az emeli meg a fordulatszámot,ha tekered a kormányt.Elég hülyén van megcsinálva,a kettes mondikon már nem igy áll.A legegyszerűbb,ha levágod a csatlakozót és raksz rá másikat.A csövet egy darabig le lehet nyomni,hogy a motorháztető annyira ne érjen hozzá.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1035 Dátum: 2010.07.16 péntek, 20:23:56 »

Na ja,az emeli meg a fordulatszámot,ha tekered a kormányt.Elég hülyén van megcsinálva,a kettes mondikon már nem igy áll.A legegyszerűbb,ha levágod a csatlakozót és raksz rá másikat.A csövet egy darabig le lehet nyomni,hogy a motorháztető annyira ne érjen hozzá.

Szerintem nem ér a cső a motorházteőhöz. Az egy tök merev fém cső a helyén van rendesen. Amugy azért nem értem mi van azzal a szeleppel mert a fordulatom emelkedik amikor mozgatom a kormányt.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1036 Dátum: 2010.07.16 péntek, 20:55:34 »

Szerintem nem ér a cső a motorházteőhöz. Az egy tök merev fém cső a helyén van rendesen. Amugy azért nem értem mi van azzal a szeleppel mert a fordulatom emelkedik amikor mozgatom a kormányt.
nem a cső,hanem csak a csatlakozója ér hozzá legtöbbször.A csövön lehet valamennyit állítani.Akkor meg nem tudom mi van... szomoru1
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1037 Dátum: 2010.07.16 péntek, 21:49:07 »

Szerintem nem ér a cső a motorházteőhöz. Az egy tök merev fém cső a helyén van rendesen. Amugy azért nem értem mi van azzal a szeleppel mert a fordulatom emelkedik amikor mozgatom a kormányt.

ez a helyes válasza az autónak, ha a kuplungot benyomod (ha hidraulikus), akkor is változik a fordulatszám, ha felkapcsolod a villanyt akkor is, ha benyomod a klímát, akkor is
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1038 Dátum: 2010.07.16 péntek, 21:57:55 »

nem a cső,hanem csak a csatlakozója ér hozzá legtöbbször.A csövön lehet valamennyit állítani.Akkor meg nem tudom mi van... szomoru1

Jaaaa értem hogy mondod. De mindegy ha annyira nem fontos akkor nem izgat. Majd megcsináljuk valamikor.
De azért köszi.
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1039 Dátum: 2010.07.16 péntek, 21:59:06 »

ez a helyes válasza az autónak, ha a kuplungot benyomod (ha hidraulikus), akkor is változik a fordulatszám, ha felkapcsolod a villanyt akkor is, ha benyomod a klímát, akkor is

Szia. Gondolom, hogy ez a helyes csak aminek ezt kellene vezérelni arrol levan törve a vezeték és igy érdekes a dolog hogy annélkül is müködik a dolog.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1040 Dátum: 2010.07.16 péntek, 22:39:55 »

Szia. Gondolom, hogy ez a helyes csak aminek ezt kellene vezérelni arrol levan törve a vezeték és igy érdekes a dolog hogy annélkül is müködik a dolog.

Szia! Engem meg az ijesztett meg, hogy amikor 50-60-nál kinyomtam a kuplungot, akkor a fordulat nem esett le, azt hittem, hogy a kerék valahogy visszahajt, mert a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de aztán Joe barátunk megvilágosított, hogy ez a motort védi, hogy ne alapjáraton forgó motorra engedjem a kerekek forgását.
Naplózva
Gabro
Vendég
« Új hozzászólás #1041 Dátum: 2010.07.17 szombat, 22:30:57 »

Sziasztok!
Asszonykám Mondeoján (1.8, 5 ajtós) kipufogót kell cserélni. Utángyártottat mindenhol két darabban látok (közepe + vége), ezeket heggeszteni kell, vagy van valami bilincs, ami összefogja őket? Jó lenne, ha otthon ki tudnám cserélni, de nincs akna, szerintetek hogyan kezdjek neki? Ha jól láttam, mindössze két csavar rögziti a katalizátor csonkjához, illetve egy-egy gumi gyűrű az alvázhoz. Ezen kívül van valami trükk, valami, ami szakértelmet igényel?
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1042 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 22:27:23 »

Mostanában nagyon fel megy a hűtő víz hőmérséklet, tartósan az "A" betű körül tartózkodik pályán is mindenhol, de van hogy sokat van az "L" betű végénél is. Cseréljek termosztátot, vagy mi lehet a baj, esetleg normális ez ilyen melegben?.
Köszönöm előre is válaszotokat.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1043 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 23:01:43 »

Sziasztok!
Asszonykám Mondeoján (1.8, 5 ajtós) kipufogót kell cserélni. Utángyártottat mindenhol két darabban látok (közepe + vége), ezeket heggeszteni kell, vagy van valami bilincs, ami összefogja őket? Jó lenne, ha otthon ki tudnám cserélni, de nincs akna, szerintetek hogyan kezdjek neki? Ha jól láttam, mindössze két csavar rögziti a katalizátor csonkjához, illetve egy-egy gumi gyűrű az alvázhoz. Ezen kívül van valami trükk, valami, ami szakértelmet igényel?
Úgy vannak összefogva bilinccsel gyárilag.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1044 Dátum: 2010.07.18 vasárnap, 23:02:41 »

Mostanában nagyon fel megy a hűtő víz hőmérséklet, tartósan az "A" betű körül tartózkodik pályán is mindenhol, de van hogy sokat van az "L" betű végénél is. Cseréljek termosztátot, vagy mi lehet a baj, esetleg normális ez ilyen melegben?.
Köszönöm előre is válaszotokat.
Termosztát csere sosem baj.Kell?Van két bontott de teljesen jó és egy gyári (motorcraft) új.
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #1045 Dátum: 2010.07.19 hétfő, 03:54:44 »

Hello mindenkinek!! wave
Fentebb olvastam a tágulási tartály, álló motoros hűtővíz buborékolásáról, hűtővíz szint növekedéséről. Szerintem csalóka lehet ez a dolog, vagyis sok minden közrejátszhat ebben. Ha p.l. eléri a motor az üzemi hőfokot és utána leállítjuk, a rendszerben a keringés leáll, megszűnik a visszahűtés és a folyadék a rengeteg forró fém és a visszahűtés miatt forróbb lesz néhány szakaszon azaz hirtelen tágul a térfogata. Buborék szintén ez miatt lehetséges szerintem de csak a motor leállítása után egy rövid ideig. Ezek a dolgok félrevezetőek lehetnek hibabehatárolás során. Legalábbis szerintem vigyor3
Szép nyarat, sok csinos járókelőt minden tagnak!!!!!! eplus2
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1046 Dátum: 2010.07.20 kedd, 21:16:15 »

 Sziasztok! Kompresszió méréshez kellenének az adatok,de hiába olvasok vissza,nem találom számokkal leírva.  worship
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1047 Dátum: 2010.07.21 szerda, 14:42:04 »

Olcsóbban kijött volna egy motorcsere...motor kb 60e,maszek kb. egy óra alatt kicseréli,olyan 10e,márkaszervízben-bármelyik jó,ahol van ismerős-kb. 10e a műbizonylat.Vizsgadíj az NKH-nál 4e,új törzskönyv 6e,zk. 8e. Havernak aki húzogat ide-oda egy karton sör...Összesen kb. 100-110e.

Hol van olyan maszek,aki 10e.-ért kicseréli egy óra alatt a motort? Mert nekem ilyen kellene. wow1
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1048 Dátum: 2010.07.21 szerda, 14:47:02 »

Hol van olyan maszek,aki 10e.-ért kicseréli egy óra alatt a motort? Mert nekem ilyen kellene. wow1
Dóc.Odaviszel mindent,akkor megcsinálja.
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1049 Dátum: 2010.07.21 szerda, 14:56:57 »

Dóc.Odaviszel mindent,akkor megcsinálja.


Cím vagy telefonszámod van?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.