Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 13:17:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556803 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1750 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 15:31:41 »

Sziasztok! Olajgombát szeretnék cserélni, de annyira 'rossz' helyen van, nem tudom melyik irányból férek hozzá. Mit tanácsoltok? Huh?
hát,ezt neked kell kikísérletezni...
Naplózva
rajder73
Vendég
« Új hozzászólás #1751 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 15:54:38 »

hát,ezt neked kell kikísérletezni...
Sokat segítettél, köszi nyes Esetleg valami tapasztalat? Ahogy néztem a teljes beömlőt kéne lebontanom....talán generátor leszedése után hozzá lehet-e férni? Szóval ilyesmire gondolok. szomoru1
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1752 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 16:37:29 »

Sokat segítettél, köszi nyes Esetleg valami tapasztalat? Ahogy néztem a teljes beömlőt kéne lebontanom....talán generátor leszedése után hozzá lehet-e férni? Szóval ilyesmire gondolok. szomoru1
hát,a helyedben alulról közelíteném meg.Tapasztalat azért nincs,mert ez pont az az alkatrész,amit-legalábbis idáig-nem emlékszem,hogy bárki is cserélt volna.Vagy nem volt nyilvános.
Naplózva
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #1753 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 19:23:18 »

Sziasztok! Olajgombát szeretnék cserélni, de annyira 'rossz' helyen van, nem tudom melyik irányból férek hozzá. Mit tanácsoltok? Huh?

Hali,
alulrol fersz hozza a legkonnyebben, semmit sem kell lebontanod hozza.
Naplózva
rajder73
Vendég
« Új hozzászólás #1754 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 20:51:16 »

Hali,
alulrol fersz hozza a legkonnyebben, semmit sem kell lebontanod hozza.
Lehet, hogy velem van a baj...néztem alulról, hááát elég gáz onnan is elérni. Igazából, csak kitapintani tudtam. Na mindegy, majd kiokoskodok valamit.
Naplózva
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1755 Dátum: 2011.03.21 hétfő, 00:05:47 »

Hali,
sztem ez teljesen normalis, hogy ott kapcsol a ventillator, nalam is igy mukodik. Ha jol emlekszem, termosztatbol is van tobbfele, mas homersekletnel nyitnak.
A futes viszont nem szazas igy, alapjaraton is rendesen kellene futenie. En megneznem, hogy a radiatornal nincs-e valami lerakodott szennyezodes, ami gatolja a "normal" aramlast.

Köszi a választ! Örülök, hogy ekkora "kilengés" normálisnak mondható a mondeonál. Nekem azért kicsit fura, de ha ilyen akkor ilyen. A fűtést majd megnézem, ha okosabb lettem megmondom, hogy a vízpumpa vagy a fűtőradiátor volt e a rossz.  Most nagyon két táborra szakadt a környezetem ebben a kérdésben:)

Jó éjszakát mindenkinek.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1756 Dátum: 2011.03.21 hétfő, 09:45:17 »

Köszi a választ! Örülök, hogy ekkora "kilengés" normálisnak mondható a mondeonál. Nekem azért kicsit fura, de ha ilyen akkor ilyen. A fűtést majd megnézem, ha okosabb lettem megmondom, hogy a vízpumpa vagy a fűtőradiátor volt e a rossz.  Most nagyon két táborra szakadt a környezetem ebben a kérdésben:)

Jó éjszakát mindenkinek.

Vannak erre mérő cuccok, amik mérik, hogy hány foknál kapcsol a venti. Ezt kéne Neked is megejtetni vhol...
A fűtésnél pedig a radiátor körül kéne nézelődni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1757 Dátum: 2011.03.22 kedd, 07:00:47 »

Vannak erre mérő cuccok, amik mérik, hogy hány foknál kapcsol a venti. Ezt kéne Neked is megejtetni vhol...
A fűtésnél pedig a radiátor körül kéne nézelődni...

Ok, a biztonság kedvéért megméretem hol kapcsol be a ventilátor. Köszi
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #1758 Dátum: 2011.03.23 szerda, 16:16:19 »

Következőt produkálja újfent a dög. Egyenletes tempón tartva, mindegy mekkora tempó, aprókat torpan az autó. Ezt okozhatja gyertya? 25000 km  van bennük, de gázzal járunk, ami magasabb hőfokon dolgozik. Ha gyorsítok, akkor húz, nem torpan.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1759 Dátum: 2011.03.23 szerda, 21:39:25 »

Következőt produkálja újfent a dög. Egyenletes tempón tartva, mindegy mekkora tempó, aprókat torpan az autó. Ezt okozhatja gyertya? 25000 km  van bennük, de gázzal járunk, ami magasabb hőfokon dolgozik. Ha gyorsítok, akkor húz, nem torpan.
kábelt is cseréltél vele?
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #1760 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 09:08:27 »

kábelt is cseréltél vele?
Persze. De a gázüzem lerövidíti a gyertyálk életét. A kábelét nem tudom mennyire.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1761 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 09:13:57 »

Persze. De a gázüzem lerövidíti a gyertyálk életét. A kábelét nem tudom mennyire.

folyamatosan gázüzemben használod vagy váltogatod?
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #1762 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 15:17:30 »

folyamatosan gázüzemben használod vagy váltogatod?
Míg be nem melegszik benzin, utána gáz. Kisebb távokat néhe benzinnel nyomok le, de főleg gáz. Mert hülye, azért nem vagyok. vigyor3
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1763 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 21:39:06 »

Következőt produkálja újfent a dög. Egyenletes tempón tartva, mindegy mekkora tempó, aprókat torpan az autó. Ezt okozhatja gyertya? 25000 km  van bennük, de gázzal járunk, ami magasabb hőfokon dolgozik. Ha gyorsítok, akkor húz, nem torpan.
hidegen, melegen? vagy is-is? egy bizonyos fordulton, vagy kiszámíthatatlan?
benzinnel és gázzal is? több kérdésem nincs vigyor3
maf, lambda, vákuum. ez a három tippem van.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1764 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 22:01:41 »

Míg be nem melegszik benzin, utána gáz. Kisebb távokat néhe benzinnel nyomok le, de főleg gáz. Mert hülye, azért nem vagyok. vigyor3
azért nem jó, hogy mindkettővel használod (az indítástól eltekintve), mert kell a gépnek x km, amennyi idő alatt átáll az egyik vagy másik üzemre, így meg nehéz kideríteni, hogy mi is okozhatja
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1765 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 22:03:47 »

http://mondeotade.fanklub.hu/v6_ts.pdf
Indulj ez alapján, ez V6ra vonatkozik, de sokmindenben olyan, mint a véhatos.
Az 1 különbség, hogy ne keress 2. szelepsort...

Mintha a link egy kicsit OFF-os lenne...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1766 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 22:12:50 »

Mintha a link egy kicsit OFF-os lenne...
uhhhh wow1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1767 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 22:17:16 »

Mintha a link egy kicsit OFF-os lenne...
szóltam is neki, bár tuti nem tud vele mit kezdeni... szomoru1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1768 Dátum: 2011.03.25 péntek, 02:30:44 »

Következőt produkálja újfent a dög. Egyenletes tempón tartva, mindegy mekkora tempó, aprókat torpan az autó. Ezt okozhatja gyertya? 25000 km  van bennük, de gázzal járunk, ami magasabb hőfokon dolgozik. Ha gyorsítok, akkor húz, nem torpan.

Nekem is benzin gázos a kocsim, és lenne hozzád 1 kérdésem! Nekem gyönyörűen működik és nincs vele gondom, ha teljesen bemelegszik a motor. Langyos motornál viszont nem tudok gázt használni, mert leesik a fordulat 200-ra vagy le is áll. Központi befecskendezéses, még nem a hengerenkénti, de már magától rakja át gázra 40fokos motornál. Ez még nem elég neki, csak üzem melegnél működik rendesen. Ez neked is ilyen? Többször állítgatták már, volt, hogy kb 1 napig jó is volt, de aztán mindig visszaáll. Volt, hogy rendes meleg motornál is csinálta, most legalább ott jó. Hengerfejezés előtt, gázzal indítottam hidegen is és úgy sem volt gondja. Mi változhatott? Azóta a Lambdaszondára nincs rákötve a gáz, mert azt cseréltük, de mindenki azt mondja ez nem befolyásolja. Van valami ötlet?

Üdv: POcska
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #1769 Dátum: 2011.03.25 péntek, 11:31:56 »

Nekem is benzin gázos a kocsim, és lenne hozzád 1 kérdésem! Nekem gyönyörűen működik és nincs vele gondom, ha teljesen bemelegszik a motor. Langyos motornál viszont nem tudok gázt használni, mert leesik a fordulat 200-ra vagy le is áll. Központi befecskendezéses, még nem a hengerenkénti, de már magától rakja át gázra 40fokos motornál. Ez még nem elég neki, csak üzem melegnél működik rendesen. Ez neked is ilyen? Többször állítgatták már, volt, hogy kb 1 napig jó is volt, de aztán mindig visszaáll. Volt, hogy rendes meleg motornál is csinálta, most legalább ott jó. Hengerfejezés előtt, gázzal indítottam hidegen is és úgy sem volt gondja. Mi változhatott? Azóta a Lambdaszondára nincs rákötve a gáz, mert azt cseréltük, de mindenki azt mondja ez nem befolyásolja. Van valami ötlet?

Üdv: POcska

Sajna, ennyire nem értek hozzá. Nálam átáll, mikor 30 fokos a víz és kész. Igazából semmit nem venni észre a váltásból. A gyújtás legkisebb hibáját észre veszi, ennyit tudok és érzek, de mást nem.
Naplózva
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1770 Dátum: 2011.03.25 péntek, 12:26:04 »

Sajna, ennyire nem értek hozzá. Nálam átáll, mikor 30 fokos a víz és kész. Igazából semmit nem venni észre a váltásból. A gyújtás legkisebb hibáját észre veszi, ennyit tudok és érzek, de mást nem.

Ok! Köszönöm azért!
Naplózva
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #1771 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 23:59:08 »

Sziasztok!
Régebben irtam még problémámról, hogy indittás után pár percel leállt a gépezet. Nos, probléma kiküszöbölve. Haldoklott az Elektromos AC...
Ki lett cserélve és láss csodát! Gyönyörűen duruzsol a gépezet és le se áll most már.
Ha hasonló problémával találkoztok, érdemes erre is ránézni. smile
( A kocsi még gázadásra kicsit dadog, de sztem az már gyertya probléma lesz...  nyes )
További szép estét!!!  integet2
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1772 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 22:14:50 »

Sziasztok!

Végigolvastam a benzinmotorok topikot. Tanulságos volt, ugyanekkor gratulálni szeretnék a tapasztalt válaszolók türelméhez. Sokszor és ismételten feltett kérdésekre (az én kérdéseim is ide tartoznak...) válaszoltok és csak nagy ritkán fogy el a türelmetek. A kérdésekre a válaszok általában ott vannak a topikban. Csak át kell olvasni ezt a 36 oldalnyi szöveget Wink.

A fűtés problémám is megoldódott. Leszedtük a belső fűtőradiátort, ellenőriztük a kapcsolók működését. Semmi hibát nem találtunk, kimostuk a rendszert, visszaszereltük és most forró levegőt fúj. A nehezen kicsavarozható csavart könnyedén kivarázsoltuk. A megoldás négy kéz, egy bit fej, a bitfejre ráhúzott hosszabbító áttét és önzáró patentfogó. Két kéz a baloldalról tartja az áttéttel hosszabbított bitfejet, a másik két kéz jobboldalról patentfogóval türelmesen csavarozza ki a csavart.

Üdv

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1773 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 22:25:22 »

Semmi hibát nem találtunk, kimostuk a rendszert
akkor mégiscsak megtaláltad a hibát  Wink
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1774 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 22:49:04 »

akkor mégiscsak megtaláltad a hibát  Wink
A hibát elhárítottuk, de nem tudjuk mi volt Wink. Talán csak egy kis tavaszi átmozgatás kellett neki.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1775 Dátum: 2011.04.05 kedd, 07:02:42 »

Sziasztok!

Végigolvastam a benzinmotorok topikot. Tanulságos volt, ugyanekkor gratulálni szeretnék a tapasztalt válaszolók türelméhez. Sokszor és ismételten feltett kérdésekre (az én kérdéseim is ide tartoznak...) válaszoltok és csak nagy ritkán fogy el a türelmetek. A kérdésekre a válaszok általában ott vannak a topikban. Csak át kell olvasni ezt a 36 oldalnyi szöveget Wink.

A fűtés problémám is megoldódott. Leszedtük a belső fűtőradiátort, ellenőriztük a kapcsolók működését. Semmi hibát nem találtunk, kimostuk a rendszert, visszaszereltük és most forró levegőt fúj. A nehezen kicsavarozható csavart könnyedén kivarázsoltuk. A megoldás négy kéz, egy bit fej, a bitfejre ráhúzott hosszabbító áttét és önzáró patentfogó. Két kéz a baloldalról tartja az áttéttel hosszabbított bitfejet, a másik két kéz jobboldalról patentfogóval türelmesen csavarozza ki a csavart.

Üdv


Sokszor ez is megoldás.Ha dugulás volt,könnyen lehet,hogy épp a mozgatásra engedett fel.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1776 Dátum: 2011.04.08 péntek, 22:24:00 »

Sziasztok!

Mint már mondtam átolvastam a sok oldalt, ennek ellenére néhány kétséget szeretnék magam felé tisztáznI, ezért kérek segítséget.

Motorolaj: tudom, hogy csak motorcraftos 5w30 a jó. Decemberben (azóta 1300 km van benne) cseréltek olajat, most is 5w30-as van benne, de nem motorcraft. Ha benne hagyom a hideg idő beálltáig okozhat-e kellemetlen meglepetést? Hidrotőke vagy akármi más?

Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1777 Dátum: 2011.04.08 péntek, 23:00:43 »

Folytatás:
Hidrotőke: (át kellet olvasni a fórum - amúgy miért rövid a fórum címszó a fórumon- hozzászólásait, hogy a víztőkéből hidraulikus szelepvezérlő-emelő legyen) a leírások alapján néha azt érzem, hogy nálam is kellene tisztítani, ugyanakkor  kétségeim is vannak, a tünetek egy része nem jelentkezik.
Ami van: hidegindításkor csörömpöl egy kis ideig, de ezt sem minden idításnál. A másik próba a 20 km/h-ról 3. fokozatban padlózva: itt nem csörömpöl, hanem egy nagyot ránt és utána kezd húzni.
DE: hideg-meleg motornál szép kis dízel kat-kat-kat hallatszik a motorból. Ez lehet szelepvezérlés probléma.
Amint emlékszem, nem nagyon javallt a hidrotőkék tisztításának nekiugrani, ha nem vagyunk arról meggyőződve, hogy ez a ok. Ennek eldöntésére egy tapasztalt fül kellene.
Naplózva
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #1778 Dátum: 2011.04.09 szombat, 13:14:54 »

Folytatás:
Hidrotőke: (át kellet olvasni a fórum - amúgy miért rövid a fórum címszó a fórumon- hozzászólásait, hogy a víztőkéből hidraulikus szelepvezérlő-emelő legyen) a leírások alapján néha azt érzem, hogy nálam is kellene tisztítani, ugyanakkor  kétségeim is vannak, a tünetek egy része nem jelentkezik.
Ami van: hidegindításkor csörömpöl egy kis ideig, de ezt sem minden idításnál. A másik próba a 20 km/h-ról 3. fokozatban padlózva: itt nem csörömpöl, hanem egy nagyot ránt és utána kezd húzni.
DE: hideg-meleg motornál szép kis dízel kat-kat-kat hallatszik a motorból. Ez lehet szelepvezérlés probléma.
Amint emlékszem, nem nagyon javallt a hidrotőkék tisztításának nekiugrani, ha nem vagyunk arról meggyőződve, hogy ez a ok. Ennek eldöntésére egy tapasztalt fül kellene.

A legegyszerubben "ful" nelkul ugy tudod a hidrotokeket leellenorizni, hogy egy nagyobb dugoban araszolas utan, amikor kiszabadulsz belole, nagy gazzal elindulsz. Ha ilyenkor kekesen fustol, akkor csereerettek lettek a hidrotokek.
Olaj: nem ertek egyet vele, hogy csak a motorcraft lenne hasznalhato, en tiz eve hasznalok Castrol-t (5w30-at persze) 15ezres csereperiodussal es semmi baja vele a motornak.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #1779 Dátum: 2011.04.09 szombat, 13:43:35 »

A legegyszerubben "ful" nelkul ugy tudod a hidrotokeket leellenorizni, hogy egy nagyobb dugoban araszolas utan, amikor kiszabadulsz belole, nagy gazzal elindulsz. Ha ilyenkor kekesen fustol, akkor csereerettek lettek a hidrotokek.
Olaj: nem ertek egyet vele, hogy csak a motorcraft lenne hasznalhato, en tiz eve hasznalok Castrol-t (5w30-at persze) 15ezres csereperiodussal es semmi baja vele a motornak.
Csocso!
Nem értek egyet az általad írtakkal, mert az ilyenkor jelentkező kékes olajfüst a szelepszárszimering állapotát jelzi, nem pedig a hidrotőkék állapotát. Ugyanis meleg motornál alpjáraton vagy e közeli alacsony fordulaton a kopott szelepszárszimering mellett a motorolaj az égéstérbe jut és amikor nagyobb gázt adsz, akkor ezt a részben elégett motorolaj képezte füstöt látod kiszabadulni a kipufogóból! A hidrotőkéknél nem tud motorolaj jutni az égéstérbe!
Az olaj márkáját illetően igazad van, de ettől függetlenül én is gyári olajat használok. Üdv. Kusti
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1780 Dátum: 2011.04.09 szombat, 14:39:16 »

Sziasztok!

Mint már mondtam átolvastam a sok oldalt, ennek ellenére néhány kétséget szeretnék magam felé tisztáznI, ezért kérek segítséget.

Motorolaj: tudom, hogy csak motorcraftos 5w30 a jó. Decemberben (azóta 1300 km van benne) cseréltek olajat, most is 5w30-as van benne, de nem motorcraft. Ha benne hagyom a hideg idő beálltáig okozhat-e kellemetlen meglepetést? Hidrotőke vagy akármi más?


miért lenne?Csak ne tecsós vipcar legyen benne illetve ne hosszú ideig használd.Nálam például a mobil olaj a nyerő.Illetve az volt.MEg az lesz.Legalábbis remélem...Kék füst lehet a szelepszárszimmeringek miatt is,kopott olajlehúzó gyűrűk miatt is vagy szimplán kopott motor miatt is.Átégett hf stb...szóval lehet több oka is.
Ja,és az injektorok nyitását-zárását ne téveszd össze mással.Azok is kattognak minden fordulaton.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.09 szombat, 14:42:36 írta misi107 » Naplózva
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #1781 Dátum: 2011.04.10 vasárnap, 09:27:48 »

Csocso!
Nem értek egyet az általad írtakkal, mert az ilyenkor jelentkező kékes olajfüst a szelepszárszimering állapotát jelzi, nem pedig a hidrotőkék állapotát. Ugyanis meleg motornál alpjáraton vagy e közeli alacsony fordulaton a kopott szelepszárszimering mellett a motorolaj az égéstérbe jut és amikor nagyobb gázt adsz, akkor ezt a részben elégett motorolaj képezte füstöt látod kiszabadulni a kipufogóból! A hidrotőkéknél nem tud motorolaj jutni az égéstérbe!
Az olaj márkáját illetően igazad van, de ettől függetlenül én is gyári olajat használok. Üdv. Kusti

hoppa! ott a pont, valami zavar kerult a gepezetbe vagy nem tudom miert nem irtam vegig rendesen a temat  falbav.
Nna, nekiugrok megegyszer: amikor nalam kattogtak a hidrotokek, akkor az az emlitett kekes fusttel parosult. Kapott uj szelepszárszimmeringeket es elmult a kattogas is es a kekes fust is. Ebbol azt akartam kihozni, hogy nem biztos, hogy a hidrotokek vannak oda es a szimmeringek csereje lenyegesen olcsobb, mint a 16 hidrotoke, szal en elso korben ezzel probalkoznek.
Aztan ahogy Misi irta, lehet meg jopar mas oka is a kattogasnak...
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.10 vasárnap, 09:42:36 írta Csocso » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1782 Dátum: 2011.04.11 hétfő, 08:26:02 »

Olaj: nem ertek egyet vele, hogy csak a motorcraft lenne hasznalhato, en tiz eve hasznalok Castrol-t (5w30-at persze) 15ezres csereperiodussal es semmi baja vele a motornak.

Nem csak azt lehet, csak nincs értelme másnak, ha 5.100,-ért(5l) tudsz gyárit. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
panzer
Vendég
« Új hozzászólás #1783 Dátum: 2011.04.11 hétfő, 22:58:03 »

A hidrotőkékkel kapcsolatban irnék pár sort, a mostani autom miután megvettem  cseréltem olajat utána a a hengerfej elkezdett kopogni és füstölni  megnézte 1-2 szaki azt mondták ki kell cserélni a hidrotőkéket.Felhivtam egy tuti gépmühelyt és beszéltem a goréval ö azt mondta közel se biztos a hidrotöke hiba, javaslatára mielött egy valag pénzt elköltök hidrotökére vegyük le a hengerfejet nézzük meg a dugokat.Igaza volt a 3. dugattyu totál kopogott a hengerben de a többi is offon volt.Végül kapott az auto 4 dugot felujitották a hengerfejet de a hidrotökéknek semmi bajuk nem volt.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1784 Dátum: 2011.04.12 kedd, 17:32:21 »

A hidrotőkékkel kapcsolatban irnék pár sort, a mostani autom miután megvettem  cseréltem olajat utána a a hengerfej elkezdett kopogni és füstölni  megnézte 1-2 szaki azt mondták ki kell cserélni a hidrotőkéket.Felhivtam egy tuti gépmühelyt és beszéltem a goréval ö azt mondta közel se biztos a hidrotöke hiba, javaslatára mielött egy valag pénzt elköltök hidrotökére vegyük le a hengerfejet nézzük meg a dugokat.Igaza volt a 3. dugattyu totál kopogott a hengerben de a többi is offon volt.Végül kapott az auto 4 dugot felujitották a hengerfejet de a hidrotökéknek semmi bajuk nem volt.

 eljen
Ezt nagyon jól tetted!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1785 Dátum: 2011.04.12 kedd, 20:57:32 »

Sziasztok, arról érdeklődnék, hogy azt vettem észre, hogy amikor a fordulatszám 1800-2200 közt van, néha enyhén berángat az autó. De csak ennél az értéknél. 1,6 16V '94-es. 260000km-nél komplett motorgenerál volt, hengerfej felújítással együtt. Most 272800 van benne.Kb 8000km-el ez előtt volt olajcsere és szervíz. Szerintetek mi okozhatja ezt? Mivel hidegen kevésbé/nem csinálja, nem lehetséges az egr szelep?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1786 Dátum: 2011.04.13 szerda, 10:33:27 »

Sziasztok, arról érdeklődnék, hogy azt vettem észre, hogy amikor a fordulatszám 1800-2200 közt van, néha enyhén berángat az autó. De csak ennél az értéknél. 1,6 16V '94-es. 260000km-nél komplett motorgenerál volt, hengerfej felújítással együtt. Most 272800 van benne.Kb 8000km-el ez előtt volt olajcsere és szervíz. Szerintetek mi okozhatja ezt? Mivel hidegen kevésbé/nem csinálja, nem lehetséges az egr szelep?

Gyújtásalkatrészek milyenek, és mikoriak?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1787 Dátum: 2011.04.13 szerda, 11:43:00 »

Sziasztok!

Nekem is lenne egy kérdésem. Ha jól emlékszem volt már hasonló jellegű, kerestem is rá, de sajnos nem találtam meg.

Nos a problémám az, hogy ha motorfékkel lassítok, és egy minimális gázt adok mert gyorsítani szeretnék (tehát nem rúgok oda neki, csak egy enyhe kis gázt adok), akkor mintha megtorpanna az autó, eltelik 1-2 másodperc mire húzni kezd. Nem úgy értem hogy "gondolkozik", hanem megtorpan. Más körülménynek között ilyet nem csinál. Illetve nem tudom van-e ehhez köze, de néha egy lassabb visszakapcsoláskor, vagy üresbe kirakáskor kb 400 környékére hirtelen leesik a fordulat. Nagy ritkán le is fullad. De általában 1-2 másodperc alatt észhez tér, és beáll az alapjárat. Azért írtam hogy ezekben az esetekben hirtelen leesik a fordulat, mert nem a normális mértékben csökken, hanem pillanatok alatt 300-400 lesz, győzi összeszedni magát utána. Valahol mintha olvastam volna, hogy van valami alkatrész amin be lehet állítani a fordulatszám csökkenés "sebességét". Ez melyik alkatrész lehet? (de lehet hogy most marhaságot mondtam mert félreértettem valamit). Lehet hogy valami vákuumcső okozza ezt is? 1,5 éve cseréltettem az összeset. Elméletileg cserélték is.

Ja, és egy harmadik kérdés: azt a bizonyos karter szuszogó szelepet hol találom? Lehet tisztítani? Hogyan kell kiszerelni?

Köszönettel: BluElite  wilting
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1788 Dátum: 2011.04.13 szerda, 11:50:51 »

Sziasztok!

Nekem is lenne egy kérdésem. Ha jól emlékszem volt már hasonló jellegű, kerestem is rá, de sajnos nem találtam meg.

Nos a problémám az, hogy ha motorfékkel lassítok, és egy minimális gázt adok mert gyorsítani szeretnék (tehát nem rúgok oda neki, csak egy enyhe kis gázt adok), akkor mintha megtorpanna az autó, eltelik 1-2 másodperc mire húzni kezd. Nem úgy értem hogy "gondolkozik", hanem megtorpan. Más körülménynek között ilyet nem csinál. Illetve nem tudom van-e ehhez köze, de néha egy lassabb visszakapcsoláskor, vagy üresbe kirakáskor kb 400 környékére hirtelen leesik a fordulat. Nagy ritkán le is fullad. De általában 1-2 másodperc alatt észhez tér, és beáll az alapjárat. Azért írtam hogy ezekben az esetekben hirtelen leesik a fordulat, mert nem a normális mértékben csökken, hanem pillanatok alatt 300-400 lesz, győzi összeszedni magát utána. Valahol mintha olvastam volna, hogy van valami alkatrész amin be lehet állítani a fordulatszám csökkenés "sebességét". Ez melyik alkatrész lehet? (de lehet hogy most marhaságot mondtam mert félreértettem valamit). Lehet hogy valami vákuumcső okozza ezt is? 1,5 éve cseréltettem az összeset. Elméletileg cserélték is.

Ja, és egy harmadik kérdés: azt a bizonyos karter szuszogó szelepet hol találom? Lehet tisztítani? Hogyan kell kiszerelni?

Köszönettel: BluElite  wilting
a szuszogót kb. a kipuf. leömlő alatt találod.Kiszerelni nem lehet,csak kihúzni.Egy gumi tömítés van még hozzá.Takarítani nem lehet csak cserélni,bár pici alkatrész azért borsos az ára.Amit leírtál az kísértetiesen hasonlít arra,amikor behalt a lambdaszondám.Ja,a 93-94-es autókban (a tiéd mikori?) van egy impulzusszűrő is (fém kocka szintén a leömlőnél) amit nem árt takarítani.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.13 szerda, 11:53:54 írta misi107 » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1789 Dátum: 2011.04.13 szerda, 11:54:08 »

Sziasztok!

Nekem is lenne egy kérdésem. Ha jól emlékszem volt már hasonló jellegű, kerestem is rá, de sajnos nem találtam meg.

Nos a problémám az, hogy ha motorfékkel lassítok, és egy minimális gázt adok mert gyorsítani szeretnék (tehát nem rúgok oda neki, csak egy enyhe kis gázt adok), akkor mintha megtorpanna az autó, eltelik 1-2 másodperc mire húzni kezd. Nem úgy értem hogy "gondolkozik", hanem megtorpan. Más körülménynek között ilyet nem csinál. Illetve nem tudom van-e ehhez köze, de néha egy lassabb visszakapcsoláskor, vagy üresbe kirakáskor kb 400 környékére hirtelen leesik a fordulat. Nagy ritkán le is fullad. De általában 1-2 másodperc alatt észhez tér, és beáll az alapjárat. Azért írtam hogy ezekben az esetekben hirtelen leesik a fordulat, mert nem a normális mértékben csökken, hanem pillanatok alatt 300-400 lesz, győzi összeszedni magát utána. Valahol mintha olvastam volna, hogy van valami alkatrész amin be lehet állítani a fordulatszám csökkenés "sebességét". Ez melyik alkatrész lehet? (de lehet hogy most marhaságot mondtam mert félreértettem valamit). Lehet hogy valami vákuumcső okozza ezt is? 1,5 éve cseréltettem az összeset. Elméletileg cserélték is.

Ja, és egy harmadik kérdés: azt a bizonyos karter szuszogó szelepet hol találom? Lehet tisztítani? Hogyan kell kiszerelni?

Köszönettel: BluElite  wilting
ahogy misi107 írja, lambda
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1790 Dátum: 2011.04.13 szerda, 12:10:45 »

Sziasztok!

Nekem is lenne egy kérdésem.

Vidd el diagnosztikára, vagy csináld meg magad.
És akkor nincs tippelés...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1791 Dátum: 2011.04.13 szerda, 12:55:27 »

a szuszogót kb. a kipuf. leömlő alatt találod.Kiszerelni nem lehet,csak kihúzni.Egy gumi tömítés van még hozzá.Takarítani nem lehet csak cserélni,bár pici alkatrész azért borsos az ára.Amit leírtál az kísértetiesen hasonlít arra,amikor behalt a lambdaszondám.Ja,a 93-94-es autókban (a tiéd mikori?) van egy impulzusszűrő is (fém kocka szintén a leömlőnél) amit nem árt takarítani.

A pérába...  tickedoff Ne mondjatok már ilyen jó híreket  Wink
'93-as 1.6-os a járgány. Hol is van pontosan az az impulzus szűrő? Hogy lehet kipucolni?

A lambdára már régóta gyanakodtam, bár a diagnosztika szerint egyébként jó. Ennek ellenére huzamosabb autópálya után 3000 fordulat környékén nekiáll rángatni alatta nem. De ezt sem mindig csinálja. Egyébként be tudom határolni úgy a lambda hibáját, ha széthúzom a vezetékét?

Köszönettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1792 Dátum: 2011.04.13 szerda, 13:09:14 »

A pérába...  tickedoff Ne mondjatok már ilyen jó híreket  Wink
'93-as 1.6-os a járgány. Hol is van pontosan az az impulzus szűrő? Hogy lehet kipucolni?

A lambdára már régóta gyanakodtam, bár a diagnosztika szerint egyébként jó. Ennek ellenére huzamosabb autópálya után 3000 fordulat környékén nekiáll rángatni alatta nem. De ezt sem mindig csinálja. Egyébként be tudom határolni úgy a lambda hibáját, ha széthúzom a vezetékét?

Köszönettel: BluElite
vagy kiveszed a 13-as biztosítékot-egyszerűbb.Utána némileg magasabb alapjárat és fogyasztásnövekedés lesz (pár km-t azért autózz vele,hogy átálljon a vezérlő)
Van itt egy ilyen dokumentum,hogy a rossz alapjárat...ott van leírás az impluzusszűrőről.Ha felül benézel akkor a hűtő és a motor között van a doboz.Kettő cső megy be.Alul tartja kettő csavar a fedelét (ha jól emlékszem..)
 van benne egy pici szűrő.Azt kell kitakarítani,ha van szűrőolajod,akkor beolajozni.Ha nincs,akkor hagyd úgy.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.13 szerda, 13:13:39 írta misi107 » Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1793 Dátum: 2011.04.13 szerda, 13:12:57 »

vagy kiveszed a 13-as biztosítékot-egyszerűbb.Utána némileg magasabb alapjárat és fogyasztásnövekedés lesz (pár km-t azért autózz vele,hogy átálljon a vezérlő)
endé oldalán van leírás az impluzusszűrőről.Ha felül benézel akkor a hűtő és a motor között van a doboz.Kettő cső megy be.Alul tartja kettő csavar a fedelét (ha jól emlékszem..)
 van benne egy pici szűrő.Azt kell kitakarítani,ha van szűrőolajod,akkor beolajozni.Ha nincs,akkor hagyd úgy.

Szia!

Köszönöm a segítségedet. Úgyis 1-2 héten belül megy a gép olajcserére meg hasonlóra, akkor körülnézem. Egyébként mi alapján gyanakodsz a lambdára? Úgy szumma-szummárum az egész hozzászólás alapján amit írtam?

Köszönöm: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1794 Dátum: 2011.04.13 szerda, 13:17:14 »

Szia!

Köszönöm a segítségedet. Úgyis 1-2 héten belül megy a gép olajcserére meg hasonlóra, akkor körülnézem. Egyébként mi alapján gyanakodsz a lambdára? Úgy szumma-szummárum az egész hozzászólás alapján amit írtam?

Köszönöm: BluElite
Igazából csak abból,ami nálam is volt,gyakorlatilag ugyanez voltak mint neked.Akkor untam meg,amikor télen a gyerekkel a hátam mögött visszaváltva motorfékezni akartam és leállt (akkor már nem először) én meg 10-15 centi híján majdnem elgombáztam egy beton villanyoszlopot.Amikor kiszedtem,akkor derült ki,hogy a nyílások teljesen eldugultak+szétégett az érzékelő része (csak szétvágás után derült ki,addig azt hittem,egy szimpla korom kifújás elég lesz,de nem)
Ellenőrizni nem árt,ha még sosem volt cserélve.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1795 Dátum: 2011.04.13 szerda, 13:19:14 »

http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf

Itt megtalálod a karteres részt.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1796 Dátum: 2011.04.13 szerda, 13:42:50 »

Igazából csak abból,ami nálam is volt,gyakorlatilag ugyanez voltak mint neked.Akkor untam meg,amikor télen a gyerekkel a hátam mögött visszaváltva motorfékezni akartam és leállt (akkor már nem először) én meg 10-15 centi híján majdnem elgombáztam egy beton villanyoszlopot.Amikor kiszedtem,akkor derült ki,hogy a nyílások teljesen eldugultak+szétégett az érzékelő része (csak szétvágás után derült ki,addig azt hittem,egy szimpla korom kifújás elég lesz,de nem)
Ellenőrizni nem árt,ha még sosem volt cserélve.

Szia!

Köszönöm!

Sajnos fogalmam sincs mikor volt, vagy volt-e cserélve. Nálam nem, az tuti. Mondjuk nem egy összeg, kb 8000-be kerülhet ha jól emlékszem, az a jó minőségű univerzális darab, amit már páran megemlítettek itt a fórumon. Mindegy, kb 220e van a kocsiban, ebből 25-öt én gurugáztam bele. Tuti nem árt már a csere.

Köszönöm: BlueLite
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1797 Dátum: 2011.04.13 szerda, 15:05:48 »

Vidd el diagnosztikára, vagy csináld meg magad.
És akkor nincs tippelés...

Szia!

Diagnosztikán volt már a gép. Viszont gondoltam rá többször, hogy a házi villogtatós módszert én is kipróbálom. Valahol találtam is egy leírást, mit kell művelni vele, de nem igazán egyértelmű a számomra a kiolvasás módja, mi meg hogyan választja el egymástól az egyes hibakódokat, ilyesmi. Esetleg tud ebben valaki segíteni, tanáccsal, hogy pontosan mit csináljak, mire figyeljek?

Köszönöm: BluElite
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1798 Dátum: 2011.04.13 szerda, 15:41:17 »

Szia!

Diagnosztikán volt már a gép. Viszont gondoltam rá többször, hogy a házi villogtatós módszert én is kipróbálom. Valahol találtam is egy leírást, mit kell művelni vele, de nem igazán egyértelmű a számomra a kiolvasás módja, mi meg hogyan választja el egymástól az egyes hibakódokat, ilyesmi. Esetleg tud ebben valaki segíteni, tanáccsal, hogy pontosan mit csináljak, mire figyeljek?

Köszönöm: BluElite

Nagyon egyszerű dolog!
Bármiben segítek a téma kapcsán, keress akár pü-ben, vagy itt!

A lambdát is ki tudod mérni, abban is tudok segíteni!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1799 Dátum: 2011.04.13 szerda, 18:14:47 »

Nagyon egyszerű dolog!
Bármiben segítek a téma kapcsán, keress akár pü-ben, vagy itt!

A lambdát is ki tudod mérni, abban is tudok segíteni!

Szia!

Igazából maga a folyamat érdekelne. Valahol találtam (le is mentettem) egy kapcsolási rajzot, hogy melyik diag csatlakozóra, hogyan kell bekötni a próbalámpát. Találtam egy hibakódos táblázatot is, le van írva benne, mi mit jelent. Ez idáig oké. Az is oké, hogy utána rá kell durrantani a gyújtást. A továbbiakkal nem vagyok tisztában. Lámpa bekötve, gyújtás rajt. No, akkor innentől kezdve mit figyeljek, mit csináljak?

Köszönöm: BluELite  party0038
Naplózva
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.