Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 13:24:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556804 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2300 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 15:42:00 »

mint mondtam, nem jól érted
v6 helyett raktunk be st200-at Smiley
Akkor nem jók az aláírásodban szereplő adatok. Mert ott nem V6 szerepel Cheesy.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2301 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 15:44:18 »

Akkor nem jók az aláírásodban szereplő adatok. Mert ott nem V6 szerepel Cheesy.
nem is mondtam, hogy nekem raktuk be, annyit írtam, hogy nálam Cheesy
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2302 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 18:40:14 »

Akkor nem jók az aláírásodban szereplő adatok. Mert ott nem V6 szerepel Cheesy.
nem az ő autójában lett a cserebere...
ettől még tény, hogy hiányos az aláírása eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2303 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 20:27:18 »

nem az ő autójában lett a cserebere...
ettől még tény, hogy hiányos az aláírása eplus2
mert kilóg a lóláb...otómata...bár igazából néha megértem...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2304 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 21:20:46 »

mert kilóg a lóláb...otómata...bár igazából néha megértem...
én nem csak néha...
öregszem és egyre urasabban vezetek...
az utóbbi napok autózgatásának eredménye:8,6 eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2305 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 21:21:27 »

én nem csak néha...
öregszem és egyre urasabban vezetek...
az utóbbi napok autózgatásának eredménye:8,6 eplus2
hogy ez nekem mi a frászért nem megy... wave
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2306 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 21:46:34 »

hogy ez nekem mi a frászért nem megy... wave
mert gyorsak a fák arra felé eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2307 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 22:31:04 »

mert gyorsak a fák arra felé eplus2
jézusom,már megint... Cheesy
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2308 Dátum: 2011.11.22 kedd, 16:58:30 »

Hi!

http://www.cromax.hu/index.php?katid=46577432&termek_al_id=15496&katnev=1992.11.15-1998.05.15.

Meg merjem venni az olcsóbbat?

a gyári is lehet hibás...meg készülhet ugyanazon a soron mint az angol minőségi...

A héten meg szeretném venni. Rákérdeztem a Cromaxnál, az olcsóbbik vezérműszíjszett QH "márkájú" . Hááát, eléggé megoszlanak a QH termékeiről a vélemények a neten, hogy ez egy csomagolócég és sosem lehet tudni, hogy éppen milyen cég termékét árulja a saját neve alatt. A Cromaxban kb. 80 000 km  csereperiódust ajánl rá az eladó, mert a görgők műa. része kb. ennyit bír.   Ja, és csak 6 hónap garanciát adnak rá, a drágábbik gyárira 1 évet. A 80000 km csereidővel mondjuk én ki is egyeznék, nem jósolok többet az öreg mondimnak. Tapasztalat, vélemény?

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.22 kedd, 17:00:36 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2309 Dátum: 2011.11.22 kedd, 17:51:03 »

A héten meg szeretném venni. Rákérdeztem a Cromaxnál, az olcsóbbik vezérműszíjszett QH "márkájú" . Hááát, eléggé megoszlanak a QH termékeiről a vélemények a neten, hogy ez egy csomagolócég és sosem lehet tudni, hogy éppen milyen cég termékét árulja a saját neve alatt. A Cromaxban kb. 80 000 km  csereperiódust ajánl rá az eladó, mert a görgők műa. része kb. ennyit bír.   Ja, és csak 6 hónap garanciát adnak rá, a drágábbik gyárira 1 évet. A 80000 km csereidővel mondjuk én ki is egyeznék, nem jósolok többet az öreg mondimnak. Tapasztalat, vélemény?

Feri
NEkem is voltak a legkülönbözőbb QH alkatrészeim,nem volt gond egyikkel sem.Nekem például az 1.8-ba ment QH szett,abban a görgők breda-k voltak.A szíjra nem emlékszem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2310 Dátum: 2011.11.23 szerda, 10:48:56 »

A héten meg szeretném venni. Rákérdeztem a Cromaxnál, az olcsóbbik vezérműszíjszett QH "márkájú" . Hááát, eléggé megoszlanak a QH termékeiről a vélemények a neten, hogy ez egy csomagolócég és sosem lehet tudni, hogy éppen milyen cég termékét árulja a saját neve alatt. A Cromaxban kb. 80 000 km  csereperiódust ajánl rá az eladó, mert a görgők műa. része kb. ennyit bír.   Ja, és csak 6 hónap garanciát adnak rá, a drágábbik gyárira 1 évet. A 80000 km csereidővel mondjuk én ki is egyeznék, nem jósolok többet az öreg mondimnak. Tapasztalat, vélemény?

Feri
Hi!

Én ugyan SKF készletet vettem bele, ennek ellenére a szerelő azt mondta, hogy 60e km-t és 5 év garanciát vállal rá. Úgyhogy mindegy, hogy szerintem mennyit bír ki a szíj, ezen periódus után bekövetkezett hibákért magam vagyok a felelős.
Ha elmegyek vele 80-100e km-t, akkor jó, de ha 63e km-nél szakad, akkor én állom a motorfelújítás költségeit.
Csak ezt tudom hozzáfűzni. Lehet, a te szerelőd többet vállal, vagy egyáltalán nem vállal garanciát, ezt te tudod.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2311 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:38:48 »

Hi!

Én ugyan SKF készletet vettem bele, ennek ellenére a szerelő azt mondta, hogy 60e km-t és 5 év garanciát vállal rá. Úgyhogy mindegy, hogy szerintem mennyit bír ki a szíj, ezen periódus után bekövetkezett hibákért magam vagyok a felelős.
Ha elmegyek vele 80-100e km-t, akkor jó, de ha 63e km-nél szakad, akkor én állom a motorfelújítás költségeit.
Csak ezt tudom hozzáfűzni. Lehet, a te szerelőd többet vállal, vagy egyáltalán nem vállal garanciát, ezt te tudod.
hát,a 60e km erősen a következő csere időpontja...ha meg az átlag 10-15e km futást vesszük alapul,akkor is...
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2312 Dátum: 2011.11.26 szombat, 17:44:40 »

a gyári is lehet hibás...meg készülhet ugyanazon a soron mint az angol minőségi...

Végűl a gyári ford vezérműszíjkészletet vettem. Nekiláttam kicserélni. Lenne egy kérdésem amivel tudom magamat égetem: A főtengely felső holtpontja -ugye- az 1. henger dugattyújának felső helyzete és az 1. henger a motor vezérműszíj felőli oldalán a szélső. Azért kérdem, mert a leírásban szereplő jelölés a főtengely ékszíjtárcsáján, nem oda esik nekem ha a főtengely a felső holtpontban van mint a  manual rajza mutatja. Bár igazság szerint gyárilag nincs is a tárcsán jelölés, csak az a három lyuk egymás mellett (1995-ös MKI. 2000-es Zetec benzines motorral, az ékszíjtárcsa gumibetétes).  Illetve ha nagyon nézem az ékszíjtárcsán valami kis mélyedés szerűség van ott ahol a tényleges felső holtpont van nekem (ha  jó hengeren nézem), de az lehet véletlen sérülés is.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.26 szombat, 17:49:00 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2313 Dátum: 2011.11.26 szombat, 20:22:40 »

...Illetve ha nagyon nézem az ékszíjtárcsán valami kis mélyedés szerűség van ott ahol a tényleges felső holtpont van nekem (ha  jó hengeren nézem), de az lehet véletlen sérülés is.
Ugyan nem tudom, hogy mi vezetett ehhez az eseményhez, hogy vezérműszíjat kell cserélned, de. Ha csak simán itt az ideje, akkor motor leállít, szelepfedél leszed, főtengely elforgat (motor forgási irányával egyezően) addig, míg a veztengelyek végén levő rovátka vízszintesbe nem kerül. Ebbe a nútba kéne berakni egy célszerszámot. Fátengely szíjkerék összejelöl a biztonság kedvéért a blokkal. Régi szíj leszed, új felrak úgy, hogy egyik fogaskerék sem mozdít. Feszítő ráenged, és ha minden jól ment, akkor mindennek a helyén kell lennie.

Én azért még annyit hozzátennék, hogy egy ekkora melónál én biztonságosabban érezném magam, ha a közelembe lenne egy autószereléshez valamit értő ember, vagy legalább egy szervízkönyv. Ha te szerelő lennél, akkor nem szóltam.

Szerintem.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2314 Dátum: 2011.11.26 szombat, 21:09:32 »

Ugyan nem tudom, hogy mi vezetett ehhez az eseményhez, hogy vezérműszíjat kell cserélned, de. Ha csak simán itt az ideje, akkor motor leállít, szelepfedél leszed, főtengely elforgat (motor forgási irányával egyezően) addig, míg a veztengelyek végén levő rovátka vízszintesbe nem kerül. Ebbe a nútba kéne berakni egy célszerszámot. Fátengely szíjkerék összejelöl a biztonság kedvéért a blokkal. Régi szíj leszed, új felrak úgy, hogy egyik fogaskerék sem mozdít. Feszítő ráenged, és ha minden jól ment, akkor mindennek a helyén kell lennie.

Én azért még annyit hozzátennék, hogy egy ekkora melónál én biztonságosabban érezném magam, ha a közelembe lenne egy autószereléshez valamit értő ember, vagy legalább egy szervízkönyv. Ha te szerelő lennél, akkor nem szóltam.

Szerintem.

Szia!

No akkor röviden ismét Smiley :  vezérműszíj feszítőgörgő csapágyazása szétment, szíj laza lett és úgy néz ki 1-2 fogat át is ugrott, de azért hazajött  (jó erőben) a gép, de rémesen csattogott,  remélhetőleg csak a szíj a burkolathoz. Ezután már nem mertem többet beindítani. Annyira megbontottam, hogy lássam mi a baj, ezután  mivel mondeot még komolyabban nem kellett szerelnem, először szerelő után érdeklődtem (itt is), de valahogy olyan nem akadt akire rá mertem volna bízni a gépet. Pl. mert cikis környéken az utcán tárolta volna, stb. Anyagilag is rosszkor jött a hiba, kocsi van a családban másik is, így húzódott. Találkoztunk már, ha emlékszel, nem vagyok mai gyerek. Eddig kb. tucatnyi típusú autónk volt a családban, úgy alakult szinte mindig magam szereltem őket. Ennek  a vezérműszíj szett cserének ma álltam neki. Szervizkönyvekkel természetesen elláttam magam, sőt a ford vezérműszíj garnitúrával is jár magyar nyelvű szerelési útmutató. Ezekben a manualokban hivatkoznak a vezérműszíj beállításnál (ami nálam elállítódott-átugrott) az ékszíjtárcsán a főtengely felső holtpont jelölésére, ami az enyémen egyértelműen nincs feltüntetve, illetve ha a motoron a vezérműszíj felőli szélső hengerben a dugattyú legfelső helyzetére tekerem a főtengelyt akkor nekem a tárcsán máshova esik mint a szerelési útmutatók ábrázolják. Mivel az általam elolvasott manualokban sehol sem volt külön leírva, hogy a főtengely felső holtpontját melyik henger dugattyújának legfelső helyzetében kell nézni, ezért a biztonság kedvéért rákérdeztem, hogy jól tudom-e, hogy a vezérműszíj oldali szélsőben ami az 1. hengernek felel meg -szerintem.  Kicsit reménykedtem abban is, hogy hátha megerősíti valaki, hogy neki sem stimmelt, illetve hiányzik ez a jelölés a főtengely ékszíjtárcsáján. Holnap  reggel befejezem, addig bízom benne választ kapok a kérdésemre is. Majd megírom az eredményt és a tapasztalataimat.
 Feri
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.27 vasárnap, 11:49:30 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2315 Dátum: 2011.11.27 vasárnap, 18:05:19 »

... Bár igazság szerint gyárilag nincs is a tárcsán jelölés, csak az a három lyuk egymás mellett (1995-ös MKI. 2000-es Zetec benzines motorral, az ékszíjtárcsa gumibetétes).  Illetve ha nagyon nézem az ékszíjtárcsán valami kis mélyedés szerűség van ott ahol a tényleges felső holtpont van nekem (ha  jó hengeren nézem), de az lehet véletlen sérülés is.
Na elolvastam ezt megint, és összevetettem a TIS-sel. TIS-ben azt látom, hogy a 3 pont között van egy jelölés az ékszjjtárcsán. A középső és a tőle jobbra levő pont között a tárcsa szélén - külső ívén. Ezt látod te sérülésnek?
Érthetően próbálom leírni? Nehéz így kép nélkül.
Könyv azt mondja, hogy FHP-nál a 3 pont jobbra és lefele néz. A jelölés kb. 5 óránál áll - hangsúlyozom, kép alapján, sajnos nincs a kezemben egy komplett motor Smiley.

De remélem jól sikerült a mutatvány.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2316 Dátum: 2011.11.27 vasárnap, 18:34:20 »

Na elolvastam ezt megint, és összevetettem a TIS-sel. TIS-ben azt látom, hogy a 3 pont között van egy jelölés az ékszjjtárcsán. A középső és a tőle jobbra levő pont között a tárcsa szélén - külső ívén. Ezt látod te sérülésnek?
Érthetően próbálom leírni? Nehéz így kép nélkül.
Könyv azt mondja, hogy FHP-nál a 3 pont jobbra és lefele néz. A jelölés kb. 5 óránál áll - hangsúlyozom, kép alapján, sajnos nincs a kezemben egy komplett motor Smiley.

De remélem jól sikerült a mutatvány.

Még nem vagyok készen, bár az új vezérműszíj szett már bent van, de akadt közben más -családi- elfoglaltságom.

http://kepfeltoltes.hu/111106/_ksz_jt_rcsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A vezérműszíjhoz kapott leírás, meg az azzal majdnem megegyező Etzold: Javítási kézikönyvben a képen 1. és 2-essel jelzett helyre jelzi a főtengely felső holtpontját, nekem viszont ha jó hengerben néztem a felső holtpontot, attól jobbra a 3. lyuk elé esik. Mellesleg ilyenkor a főtengelyen a fogasszíjtárcsát, ill. ékszíjtárcsát tartó ék gyakorlatilag legfelűl van. Arra sajnos még mindig nem kaptam senkitől sem választ, hogy a főtengely felső holtpontját jó henger dugattyújának legfelső helyzetében néztem-e Sad . Mellesleg a vezérműszíj szett beszerelése után, de még a burkolatok, hosszbordás ékszíj, stb. visszarakása előtt  már visszarakott gyertyákkal, de levett gyertyakábelekkel már megpörgettem önindítóval a motort. Így semmi zavaró, szokatlan hang nem volt.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.27 vasárnap, 18:41:31 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2317 Dátum: 2011.11.29 kedd, 21:48:33 »



...De remélem jól sikerült a mutatvány.

Köszönöm, sikerűlt  taps
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2318 Dátum: 2011.12.02 péntek, 13:46:34 »

Végűl a gyári ford vezérműszíjkészletet vettem.

Ezt nagyon jól tetted!
qh-t soha...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2319 Dátum: 2011.12.02 péntek, 17:23:45 »

Ezt nagyon jól tetted!
qh-t soha...
És még mit ne qh-ból?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2320 Dátum: 2011.12.03 szombat, 22:25:54 »

Régi történet nálam a motor "rángatása"..... A jelenség: fokozattól függetlenül, terhelés alatt egyenletes a fordulatszám emelkedés 2800 fordulatig, ahol egy pillanatra kihagy  motornál a kihagyás 2800 fordulat környékén történik. Ezt úgy kell elképzelni, mint amikor vált az automata és,  szerintem, ekkor az automatához köthető vezérlés kiadja a jelet a váltásra. Ezt érzékelem mint egy rántást.
A 2800 ford/min-nél történő rántást sikerült megszüntetnem. thumbup. Bekapcsoltam a sportfokozatot.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2321 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 18:57:18 »

A részletesen kitárgyalt vezérműszíj szett csere után ma levizsgáztattam  a mondit, mivel közben lejárt a műszakim. Ismerős vitte vizsgára, előtte lemostam, kitakarítottam, másra nem volt szükség Smiley. Át ment gond nélkül, az egyetlen szépséghiba, hogy a szaki előzetes igérete ellenére piros környezetvédelmi cimkét kapott. 95-ös évjáratú MKI. kombi mondeo, 2000-es benzines Zetec motorral. Körbetelefonálgattam, Mozaik utcában és alvállalatainál (összesen) 2700 valahány forintért  nagy valószínűséggel esélyem van, ha odaviszem a járgányt (lényeg, hogy legalább 1995-ös gyártású legyen) , hogy kicseréljék a cimkét.  Annyiban (is) korrektek, hogy csak akkor kell fizetnem, ha tényleg jár a cimke csere. Megkérdeztem az egyik közeli, tán legnagyobb Ford márkakereskedést is, hogy adnak-e igazolást, hogy EURO 2-es a motor a mondeomban, holnapra igértek választ. Azt ők is megerősítették, hogy 1994 után már csak EURO 2-es motorral kerültek ki a mondeok. Tudom volt már szó a forumon róla, de megköszönnék minden segítséget, tapasztalatot a témában.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.08 csütörtök, 06:32:35 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2322 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 19:10:42 »

megnézem neked de azt hiszem 50-es.Én vettem egy darabot kimondottan ilyen célra.Nem olcsó,mert a dugóbetéttel együtt van,de nagyon hasznos.

Köszönöm a segítséged! A két "síma" vezérműműszíjgörgő csavarjaihoz biztosan az 50-es kellett, az állítható feszítőgörgőéhez a fene tudja, talán jó lett volna eggyel nagyobb is, de arra van hatszögletű dugókulcs meghúzási lehetőség is. A vezérműtengelyeken levő fogaskerekek csavarjaihoz nagyobb kell, de azokat nem állítottam-eltrehánykodtam.
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2323 Dátum: 2011.12.06 kedd, 12:53:14 »

A részletesen kitárgyalt vezérműszíj szett csere után ma levizsgáztattam  a mondit, mivel közben lejárt a műszakim. Ismerős vitte vizsgára, előtte lemostam, kitakarítottam, másra nem volt szükség Smiley. Át ment gond nélkül, az egyetlen szépséghiba, hogy a szaki előzetes igérete ellenére piros környezetvédelmi cimkét kapott. 95-ös évjáratú MKI. kombi mondeo, 2000-es benzines Zetec motorral. Körbetelefonálgattam, Mozaik utcában és alvállalatainál (összesen) 2700 valahány forintért  nagy valószínűséggel esélyem van, ha odaviszem a járgányt (lényeg, hogy legalább 2005-ös gyártású legyen) , hogy kicseréljék a cimkét.  Annyiban (is) korrektek, hogy csak akkor kell fizetnem, ha tényleg jár a cimke csere. Megkérdeztem az egyik közeli, tán legnagyobb Ford márkakereskedést is, hogy adnak-e igazolást, hogy EURO 2-es a motor a mondeomban, holnapra igértek választ. Azt ők is megerősítették, hogy 2004 után már csak EURO 2-es motorral kerültek ki a mondeok. Tudom volt már szó a forumon róla, de megköszönnék minden segítséget, tapasztalatot a témában.

Hát, mk1-ben elég kevés a 2005-ös gyártású, de manapság jópénzért semmi sem kizárt... taps
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2324 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 06:34:09 »

Hát, mk1-ben elég kevés a 2005-ös gyártású, de manapság jópénzért semmi sem kizárt... taps

Jogos a taps, 1995 -ahol lehetett már javítottam-, mellesleg az ilyen "segítség" tudod mire jó (Neked) hsz. növelésen  kívűl...  wave
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.12 hétfő, 19:21:18 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
filko35
Vendég
« Új hozzászólás #2325 Dátum: 2011.12.12 hétfő, 14:42:09 »

sziasztok mondeosok problémám oka nem megy sehogyse a kod kiolvasás,(béna vagyok hozzá?Huh?Huh?Huh??) isaszegi vagyok, közelbe van-e köztetek aki ért hozzá elöre is köszönöm válaszotokat kérlek email cimemre vagy a forumba irjatok üzenetet.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2326 Dátum: 2011.12.12 hétfő, 14:46:14 »

sziasztok mondeosok problémám oka nem megy sehogyse a kod kiolvasás,(béna vagyok hozzá?Huh?Huh?Huh??) isaszegi vagyok, közelbe van-e köztetek aki ért hozzá elöre is köszönöm válaszotokat kérlek email cimemre vagy a forumba irjatok üzenetet.
szia türelem valki biztos tud segíteni  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2327 Dátum: 2011.12.12 hétfő, 14:48:58 »

sziasztok mondeosok problémám oka nem megy sehogyse a kod kiolvasás,(béna vagyok hozzá?Huh?Huh?Huh??) isaszegi vagyok, közelbe van-e köztetek aki ért hozzá elöre is köszönöm válaszotokat kérlek email cimemre vagy a forumba irjatok üzenetet.
azt kellene tudnunk elsősorban, hogy hogyan és mivel próbáltad
Naplózva
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #2328 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:01:59 »

Sziasztok!

Lenne 2 hülye kérdésem:a lambda szonda befolyásolja a fogyasztást MKI 1.6 16v mennyi az átlag fogyi?
A vákum rendszernek köze van a belső levegő szabályzohoz?Azért kérdem mert azt is valami vákum féle müködteti,menet közben bizonyos fordulaton hallani ahogy szívja a levegőt, de az istenért nem találom hogy hol.Olyan mintha a műsrefalból vagy a boxból jönne. szomoru1
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2329 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:03:22 »

Sziasztok!

Lenne 2 hülye kérdésem:a lambda szonda befolyásolja a fogyasztást MKI 1.6 16v mennyi az átlag fogyi?
A vákum rendszernek köze van a belső levegő szabályzohoz?Azért kérdem mert azt is valami vákum féle müködteti,menet közben bizonyos fordulaton hallani ahogy szívja a levegőt, de az istenért nem találom hogy hol.Olyan mintha a műsrefalból vagy a boxból jönne. szomoru1
Van mind a kettőnek.Ha rossz a lambda egekbe megy a fogyasztás.Ha szökik a vákum,akkor is (feleslegesen dolgozik többet a motor,többet lesz magas feleslegesen az alapjárat)
Naplózva
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #2330 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:30:10 »

Van mind a kettőnek.Ha rossz a lambda egekbe megy a fogyasztás.Ha szökik a vákum,akkor is (feleslegesen dolgozik többet a motor,többet lesz magas feleslegesen az alapjárat)
Nekem 8-8.5 l/100km ez autópálya 200km hossz. 140km/h tempo ez reális??
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2331 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:32:06 »

Nekem 8-8.5 l/100km ez autópálya 200km hossz. 140km/h tempo ez reális??

szerintem az.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2332 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:32:41 »

Nekem 8-8.5 l/100km ez autópálya 200km hossz. 140km/h tempo ez reális??

az nem horror...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2333 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:33:50 »

Nekem 8-8.5 l/100km ez autópálya 200km hossz. 140km/h tempo ez reális??

a fűtésed rendben van? tudod minden felé irányítani?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #2334 Dátum: 2011.12.15 csütörtök, 21:49:03 »

a fűtésed rendben van? tudod minden felé irányítani?

A kapcsolóval igen,de maga a rácsok gallyon vannak. szomoru1
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2335 Dátum: 2011.12.16 péntek, 13:49:21 »

Sziasztok!

A kipufogó szaga egyértelműen jelzi, hogy nálam semmilyen szűrés nincs. Ez katalizátor hibát feltételez. A rossz katalizátor tönkre vághatja a szondát?

Ha rossz a szonda is, akkor a fogyasztás mekkorára nőhet? Egy-két liter többlet, vagy jelentős túlfogyasztás a jellemző?

Üdv
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2336 Dátum: 2011.12.16 péntek, 14:56:30 »

Sziasztok!

A kipufogó szaga egyértelműen jelzi, hogy nálam semmilyen szűrés nincs. Ez katalizátor hibát feltételez. A rossz katalizátor tönkre vághatja a szondát?

Ha rossz a szonda is, akkor a fogyasztás mekkorára nőhet? Egy-két liter többlet, vagy jelentős túlfogyasztás a jellemző?

Üdv

fordítva,a rossz lambda teszi tönkre a katalizátort.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2337 Dátum: 2011.12.16 péntek, 16:31:17 »

mintha a műsrefalból vagy a boxból jönne.
Ha kiszeded a kesztyűtartót, akkor ott meglátod a vákuumcsöveket. Kb 5mm. átmérőjű csövek, derékszögű gumi csatlakozóval a végükön.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2338 Dátum: 2011.12.16 péntek, 16:40:52 »

fordítva,a rossz lambda teszi tönkre a katalizátort.
A rossz lambdának feltétlen következménye a nagy fogyasztás?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2339 Dátum: 2011.12.16 péntek, 16:41:39 »

A rossz lambdának feltétlen következménye a nagy fogyasztás?
természetesen
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2340 Dátum: 2011.12.16 péntek, 16:44:22 »

természetesen
Tehát, ha büdös a kipufogó, de a fogyasztás nem szélsőségesen nagy, akkor a katalizátor rossz, ellenben a lambda jó. Jól gondolom?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2341 Dátum: 2011.12.16 péntek, 17:56:45 »

Tehát, ha büdös a kipufogó, de a fogyasztás nem szélsőségesen nagy, akkor a katalizátor rossz, ellenben a lambda jó. Jól gondolom?
Nem.Mert ha rossz a lambda rossz,elszaródhat a katalizátor,tehát lehet mind a kettő rossz... nyes
És ha büdös a gáz?Hát,az etanolos üzemben sem hegyi levegő bár több benne a vízpára.
Nézd meg a gyújtást is,az gyakoribb hiba,de ha lambdád nem volt cserélve és túldúsít,akkor tényleg rossz a szonda.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2342 Dátum: 2011.12.16 péntek, 19:37:23 »

Nem.Mert ha rossz a lambda rossz,elszaródhat a katalizátor,tehát lehet mind a kettő rossz... nyes
És ha büdös a gáz?Hát,az etanolos üzemben sem hegyi levegő bár több benne a vízpára.
Nézd meg a gyújtást is,az gyakoribb hiba,de ha lambdád nem volt cserélve és túldúsít,akkor tényleg rossz a szonda.
Ha mindkettő rossz, akkor nincs túlfogyasztás?

Gyújtással kapcsolatban mit tudok megnézni?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2343 Dátum: 2011.12.16 péntek, 19:50:00 »

Ha mindkettő rossz, akkor nincs túlfogyasztás?

Gyújtással kapcsolatban mit tudok megnézni?
Engem például a főtengely jeladó szopatott idáig...belement csak épp nem belevaló volt...
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2344 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 10:04:55 »

Engem például a főtengely jeladó szopatott idáig...belement csak épp nem belevaló volt...

Mi volt a hibajelenség?
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2345 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 10:08:14 »

Mi volt a hibajelenség?
alacsonyfordulaton gázadásra berángatott illetve hidegen durrogott.Tekintettel arra,hogy minden cserés volt (kipuf maradt utoljára,mert tiszta luk volt,addig érdemben nem foglalkoztam vele illetve betudtam az etanol sajátosságának de hiba volt...) De utána is megmaradt.Kivettem,mk3-as volt belerakva.Beraktam azt,ami nekem volt az előző motorból és azóta halleluja....
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2346 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 10:37:57 »


Régi történet nálam a motor "rángatásaA sikerült megszüntetnem. thumbup. Bekapcsoltam a sportfokozatot.

Én is kezdhettem volna így, csak az én váltóm manuális.

Kezdettől kissé rángat alacsony fordulaton inkább 1500 alatt az MKI. 2000ccm, benzines motor (4 éve) elsősorban motorféknél. Hol jobban, hol kevésbé. Azt már észrevettem, hogy teli tankkal kevésbé, de arra mostanában ritkán van lehetőség  rinya . Főtengely jeladó, külső - a tank melletti - benzinszűrő, a kis T alakú gumipipa a motornál (nem jut eszembe a neve) volt cserélve cca. két éve, egyedűl utóbbira volt javulás, ami nem csoda, szét volt rothadva. Benzinpumpa golyós vészkapcsolója rövidre zárva. Gyertyák sem túl régiek. Gyertyakábelek ránézésre szépek-épek, azért valamelyik nap majd jobban átnézem, kimérem őket. Trafocserét a végére hagynám az ára miatt- esetleges kölcsöntrafót egy-két napos próba idejére megköszönnék.. A (hidraulikus) kuplungom kezdettől zűrös, nem szép símán kezd fogni a pedál felengedésénél, mintha talán még berázná is a motort  alapjáratban, és sokszor ha tövig benyomom a kupl. pedált valami kattog,  de menet közben nem csúszik meg, ezért nem bántanám amíg lehet -talán nem hibaok. Nézegettem rángás ügyben a  hozzászólásokat fórumokon, írják a tankban levő benzinszűrőt, mondeoban van ilyen? Szintén hibajelenségként, hogy az ECU nem kap megfelelő jelet, hogy mozog -e a kocsi és ettől hülyül be motorféknél. MKI.-ben honnan kapja? Esetleg az ABS-ről? Mert azok a recék (ha jól emlékszem a kivitelre) néha jó sárosak. EGR -tudtommal- nincs ledugózva- mivel januárban szeretném a mostani vizsgán kapott piros körny. védelmi cimkém lecseréltetését végezni a Mozaikban, ezért azzal is várnék. Milyen hibaokot tudtok még említeni? Amúgy a motor mindig első pöccre indul, kocsi szépen gyorsul,benzin-olaj fogyasztás sem feltűnően magas.

Más: Össze szeretném hasonlítani az előzőek kapcsán is a 4 hengerem kompresszióját -házilag. A gond, hogy még nem láttam ilyen mérést. Nézegettem ilyen kompr. mérő képeket, gondolom egy pumpa 15 baros műszere talán megfelelne? Leírnátok nekem, hogyan néz ki egy ilyen masina és hogyan végzik a mérést? Közben találtam egy leírást:

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=118&akt=2

Vajon ha egy időben csak 1 -1 hengeren végzem a mérést, a többiből ki kell venni a gyertyát a motor forgatása idején? Elég ha csak gumitömítés van a mérő csövének végén és azt nyomom a gyertyanyílásra, vagy menetesen kell rácsatlakozni? Pl. egy gyertyából kiverni a porcelánt és ráhegeszteni egy vékony csövet a gumicsőnek?
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.18 vasárnap, 11:56:13 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2347 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 13:30:57 »

Én is kezdhettem volna így, csak az én váltóm manuális.

....
Az én váltóm is. Most már.
DE a maradvány kábelek között ott volt az E/S kapcsoló csatlakozója.  Ezt átkapcsoltam a sport fokozatba, így most nem ránt 2800 fordulatnál.  smile
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2348 Dátum: 2011.12.18 vasárnap, 17:46:58 »

Az én váltóm is. Most már.
DE a maradvány kábelek között ott volt az E/S kapcsoló csatlakozója.  Ezt átkapcsoltam a sport fokozatba, így most nem ránt 2800 fordulatnál.  smile

Ez olyasmi mint a Mitsubishi Coltunk gondja. Mióta nincs benne a klíma, azóta mindig 1-2 hónap alatt fokozatosan  megemelkedik az alapjárat ECU Reset(ek) után.
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2349 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 09:47:43 »

...
Más: Össze szeretném hasonlítani az előzőek kapcsán is a 4 hengerem kompresszióját -házilag. A gond, hogy még nem láttam ilyen mérést. Nézegettem ilyen kompr. mérő képeket, gondolom egy pumpa 15 baros műszere talán megfelelne? Leírnátok nekem, hogyan néz ki egy ilyen masina és hogyan végzik a mérést? Közben találtam egy leírást:

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=118&akt=2

Vajon ha egy időben csak 1 -1 hengeren végzem a mérést, a többiből ki kell venni a gyertyát a motor forgatása idején? Elég ha csak gumitömítés van a mérő csövének végén és azt nyomom a gyertyanyílásra, vagy menetesen kell rácsatlakozni? Pl. egy gyertyából kiverni a porcelánt és ráhegeszteni egy vékony csövet a gumicsőnek?

Hát, szerintem a pumpa mérője nem a legbiztosabb dolog.
A - tudtommal - hivatalos mérőben van egy rajzolóka is, olyasmi, mint pl. az EKG. Ez ráhúz egy vonalat egy lapocskára, amin összehasonlítható az egyes hengerek nyomása. De elég egy olyan mutatós is, ami megtartja a mutató legnagyobb kitérését is, amit egy nullázó gombbal lehet törölni - erre szerintem nem alkalmas a pumpa órája, és ha egyedül csinálod a tesztet, akkor nem igazán látsz be a motortérbe azalatt, amíg indítózol.
Folyamat: kiszedik a gyertyákat, betekerik az egyik helyére ezt a műszert, beül kormány mögé, tövig nyomja a gázt, és indítózik 4-5 mp-ig. Aztán kiszáll, odamegy a műszerhez, és a berajzolt csík miatt látni, hogy mekkora volt a műszer kitérése, ami alapján a lapon látszik a henger végnyomása, vagy a mutató a legnagyobb kitérésben megmarad.
Papírlap mozgat a 2. hengerhez v. mutató nulláz, becsavar köv. hengerbe, ismét teszt. Ugyanez mind a 4 hengernél.
Remélem érthetően írtam, ha mégse, bocsi, kérdezz.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.