Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 08:43:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556587 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2700 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:55:29 »

nyes
Sajna az én gépemen nincs meg az a bizonyos nyomás (kartergáz). Helyette elég nagy vákuum van.
Egy éve van meg a mondim, azóta agyalok rajta hogy mitől lehet ez,de nem tudok rájönni. Eddig sem én sem az ismerős szerelők nem hallottak még ehhez hasonlóról sem.
A normálisan működő motor pontosan olyan mint amilyennek te leírtad.
lehet, hogy annyira jó a motorod, hogy a kartergázcsövön keresztül képes elszívni a kartergázt?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2701 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:57:01 »

Ahhoz a gyűrű lágyuláshoz általában a motor megfőzése szokott vezetni, ha gyári gyűrűről beszélünk.

A fene tudja. Most sokan beszélnek hasonló problémákról, főzés nélkül is. Sanda gyanúm van, hogy a termosztát is előidézheti ....
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2702 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:08:41 »

A fene tudja. Most sokan beszélnek hasonló problémákról, főzés nélkül is. Sanda gyanúm van, hogy a termosztát is előidézheti ....
Persze, hogy előidézheti, hiszen ha rossz a termosztát (éppen zárt vagy kicsit nyitott helyzetében hagyott fel a működése) képes túlmelegedni a moci, de az látszik a hőfokjelzőn, általában.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2703 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:08:49 »

Ahhoz a gyűrű lágyuláshoz általában a motor megfőzése szokott vezetni, ha gyári gyűrűről beszélünk.
Én inkább valami utángyártottra gyűrűre tippelnék.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2704 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:16:50 »

lehet, hogy annyira jó a motorod, hogy a kartergázcsövön keresztül képes elszívni a kartergázt?
Jó a motorom.
Olajcsere óta 9 ezret ment, de nem kellett után tölteni egy decit sem.
Nyomatékos, jól húz, van étvágya rendesen, 9-15 liter.
A karternál valami nem oké az tuti.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2705 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:00:49 »

Termosztátod hogy érzi magát?

1 éve lett cserélve kb. Fűt az autó rendesen, amikor pedig bemelegszik, olyan O betűíg megy fel a mutató. Bár amikor új volt a termosztát akkor felment derékszögbe.. Most a lenti tartományt jobban kedveli.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2706 Dátum: 2012.10.31 szerda, 08:39:24 »

1 éve lett cserélve kb. Fűt az autó rendesen, amikor pedig bemelegszik, olyan O betűíg megy fel a mutató. Bár amikor új volt a termosztát akkor felment derékszögbe.. Most a lenti tartományt jobban kedveli.

Nyáron cserélnem kellett a ventillátort, emiatt meg kellett bontanom a hűtővízcsövet és -akkor ott más nem lévén- csak vízzel töltöttem utána, kb. a harmadát kellett. Tudom, nem szabad, vízkő, meg nem keni rendesen a vízpumpát, nem is akartam úgy hagyni,  kioktatást kérem szépen mellőzni. A napokban majd lecserélem a hűtővizet. Viszont feltűnt, hogy azóta folyamatos haladásnál, tehát amikor van menetszél, nem megy fel általában -mint régen- középállásig a hőfokjelző. A fűtés is talán mintha később lenne hatásos. Inkább csak városban pl. dugóban, totyorászásnál jön fel a mutató a bal széléről szépen középállásig.  Kiváncsi leszek most majd, ha újra rendes fagyálló lesz a rendszerben, visszaáll-e a hőfok. Ha nem, akkor tartok tőle, hogy nem zár a termosztátom rendesen. Mennyibe kerül egy termosztátcsere anyagárban? Persze, tévesen mutathat a műszer is, sebaj, végre rászánom magam egy  digitális, kijelzős mérőre, régóta terveztem a mondiba. Az majd pontos értéket mutat. Egyszer láttam a vaterán olyat ami világított is, 150C fokig mért és még a beállított érték felett hanggal riasztani is tudott -több más funkció mellett- de ellicitálták. Azóta ilyet nem láttam emberi áron, csak síma nem világítós LCD-t. Pont tegnap vettem viszont egy kis kék ledes voltmérő panelműszert, pont bepasszol az óra mellletti (nálam) üres fakkba, csak még majd a régi takarólemezt is hozzá kell igazítanom. Legalább folyamatosan látom mennyivel tölt  Wink.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 08:52:19 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2707 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:05:07 »

Hali! Ami nyomást az olajbeöntő nyíláson észleltél, bizonyos mértékig normális, hiszen amikor a dugattyú lefelé halad a hengerben, akkor az alatta levő levegőt, ki kell hogy nyomja maga alól, ezért van a forgattyús ház szellőző csöve a szívócsőbe vagy levegőszűrő házba vezetve.

Na pont ezért lepődtem meg, hogy enyhe túlnyomás van. Nem kellene ennek a szellőző csőnek ( a szemből nézve hátul jobb oldalon) szívóhatást kifejtenie is inkább enyhe vákuumot előidéznie, mint később F.Mondeo is írja? Vagy van ott valami nyomásszabályozás?

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 09:07:00 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2708 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:24:33 »

HegeGabi nagyon pontosan leírta a lényeget.  eljen
Talán annyival egészíteném ki, hogy a gyűrűtörés igen ritka, de a kopott vagy megégett (a magas hőtől megkeményedett) szelepszárszimering az elég gyakori.
Egy "picit" füstöl, de a feltűnően büdös kipufogófüst a legjellemzőbb tünete.
Egy jó minőségü szelepszárszimering 200 ezernél nem nagyon bír többet.


Kezdek fő hibaokként a szelepszárszimeringre gyanakodni a tanácsaitok alapján. Gyűrűre nem annyira. A kocsiban 320 000 km van, amúgy szépen, megbízhatóan  ketyeg, (5 éve van nálam) a motorja látszólag előtte sem  wave volt megbontva,szerintem eredeti még benne a szelepszárszimmering is. Ha belegondolok, az előző más kocsijaimnál is ha füstöltek, attól volt. Házilag megoldható a cseréje? Szerelőnél mennyibe fáj?  wave
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2709 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:50:11 »

Kezdek fő hibaokként a szelepszárszimeringre gyanakodni a tanácsaitok alapján.
...
Ha belegondolok, az előző más kocsijaimnál is ha füstöltek, attól volt. Házilag megoldható a cseréje? Szerelőnél mennyibe fáj?  wave
Ha van hozzá otthon megfelelő felszerelés és szakértelem, akkor biztos. Szerelőnél sokba fáj Grin.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2710 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 08:41:43 »

Ha van hozzá otthon megfelelő felszerelés és szakértelem, akkor biztos. Szerelőnél sokba fáj Grin.

Magam szoktam szerelni az autóimat. Eddig bejött. A szelepszárszimering árakat már néztem. Tudtok ajánlani leírást a szereléshez?
Remélem nem kell lekapni hozzá a hengerfejet. Az szívás lenne.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2711 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 17:10:33 »

Magam szoktam szerelni az autóimat. Eddig bejött. A szelepszárszimering árakat már néztem. Tudtok ajánlani leírást a szereléshez?
Remélem nem kell lekapni hozzá a hengerfejet. Az szívás lenne.

Feri

 rinya Rossz hír. Le szerintem kell venni.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2712 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 17:17:59 »

Magam szoktam szerelni az autóimat. Eddig bejött. A szelepszárszimering árakat már néztem. Tudtok ajánlani leírást a szereléshez?
Remélem nem kell lekapni hozzá a hengerfejet. Az szívás lenne.

Feri
Nem kell levenni, de kell 1-2 speciális szerszám, kicsit azért bonyolultabb művelet, mint egy fékbetét csere.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2713 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 17:46:56 »

Nem kell levenni, de kell 1-2 speciális szerszám, kicsit azért bonyolultabb művelet, mint egy fékbetét csere.

http://www.olcso.hu/arak/szeleprug%C3%B3%20lenyom%C3%B3
http://www.shopmania.hu/eszkozok/p-szelepszarszimering-fogo-n16-07-280mm-23685986
Vagy egy jóféle mágneses műszerész csipesz is megteszi a fogó helyett.
A rúgó lenyomót pedig egy ügyes lakatos megtudja csinálni pár ezresből, ha magának akarja minden áron megcsinálni. +eztold könyvben is mintha lenne szerelési segédlet hozzá.......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2714 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 22:03:08 »

http://www.olcso.hu/arak/szeleprug%C3%B3%20lenyom%C3%B3
http://www.shopmania.hu/eszkozok/p-szelepszarszimering-fogo-n16-07-280mm-23685986
Vagy egy jóféle mágneses műszerész csipesz is megteszi a fogó helyett.
A rúgó lenyomót pedig egy ügyes lakatos megtudja csinálni pár ezresből, ha magának akarja minden áron megcsinálni. +eztold könyvben is mintha lenne szerelési segédlet hozzá.......
Ezt a szeleprugó összenyomót csak levett HF-nél lehet alkalmazni - ahogy néztem.
Én még egy speckó szerszámra gondoltam, hamár nem akarja levenni a HF-et. Egy olyan, ami a helyén tartja a szelepet. Ez viszont nem egyszerű kivitelezni, mert középen van a gyertyanyílás, nem pedig a HF oldalán - mint pl. a Lada motorján is.
Az én Ford motoromat szerelő csinálta, de ők levették a HF-et, mert gépmunkázni is kellett.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2715 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 22:06:25 »

Ezt a szeleprugó összenyomót csak levett HF-nél lehet alkalmazni - ahogy néztem.
Én még egy speckó szerszámra gondoltam, hamár nem akarja levenni a HF-et. Egy olyan, ami a helyén tartja a szelepet. Ez viszont nem egyszerű kivitelezni, mert középen van a gyertyanyílás, nem pedig a HF oldalán - mint pl. a Lada motorján is.
Az én Ford motoromat szerelő csinálta, de ők levették a HF-et, mert gépmunkázni is kellett.
hengerfejet nem kell levenni, csak a vezérműtengelyt kell kiszedni belőle
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2716 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 22:37:14 »

Ezt a szeleprugó összenyomót csak levett HF-nél lehet alkalmazni - ahogy néztem.
Én még egy speckó szerszámra gondoltam, hamár nem akarja levenni a HF-et. Egy olyan, ami a helyén tartja a szelepet. Ez viszont nem egyszerű kivitelezni, mert középen van a gyertyanyílás, nem pedig a HF oldalán - mint pl. a Lada motorján is.
Az én Ford motoromat szerelő csinálta, de ők levették a HF-et, mert gépmunkázni is kellett.
Mindig a felső holtpontban levő dugattyúnál cseréled a szelepszárszimeringet, amikor végeztél 2 hengerrel, akkor a főtengelyt átforgatva a másik két dugattyút is a felső holtpontba hajtod. Ha úgy akarod csinálni, hogy a szelep semennyit ne mozduljon lefele, akkor sűrített levegőt juttatsz a gyertya helyére behajtott, akár kompresszió mérő toldó száron keresztül a hengerbe a dugattyú fölé, vagyis az égéstérbe. A szelepszárszimering levételével finoman kell bánni, mert a szelepszár vezető azon része, ahova a szelepszárszimering van, rá illesztve, elég sérülékeny. Mivel minden szelepszárszimering garnihoz, nem adnak a beszereléshez szűkséges segédezközt, ezért érdemes beszerezni a szelepszárra passzoló nagyon-nagyon (max. 0.05mm) vékonyfalú műanyag csövet, aminek a segítségével úgy rá lehet húzni a szelepszárra a szimeringet, hogy a szelep ék számára kiképzet nut nem okoz sérülést a szimeringen. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 csütörtök, 22:39:14 írta Truthful » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2717 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 23:38:54 »

Mindig a felső holtpontban levő dugattyúnál cseréled a szelepszárszimeringet, amikor végeztél 2 hengerrel, akkor a főtengelyt átforgatva a másik két dugattyút is a felső holtpontba hajtod. Ha úgy akarod csinálni, hogy a szelep semennyit ne mozduljon lefele, akkor sűrített levegőt juttatsz a gyertya helyére behajtott, akár kompresszió mérő toldó száron keresztül a hengerbe a dugattyú fölé, vagyis az égéstérbe. A szelepszárszimering levételével finoman kell bánni, mert a szelepszár vezető azon része, ahova a szelepszárszimering van, rá illesztve, elég sérülékeny. Mivel minden szelepszárszimering garnihoz, nem adnak a beszereléshez szűkséges segédezközt, ezért érdemes beszerezni a szelepszárra passzoló nagyon-nagyon (max. 0.05mm) vékonyfalú műanyag csövet, aminek a segítségével úgy rá lehet húzni a szelepszárra a szimeringet, hogy a szelep ék számára kiképzet nut nem okoz sérülést a szimeringen. wave

Vagy ha lusta levveni a j kereket hozzá, elég ha előre hátra toszigálja az autót  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2718 Dátum: 2012.11.02 péntek, 08:58:09 »

Mindig a felső holtpontban levő dugattyúnál cseréled a szelepszárszimeringet, amikor végeztél 2 hengerrel, akkor a főtengelyt átforgatva a másik két dugattyút is a felső holtpontba hajtod. Ha úgy akarod csinálni, hogy a szelep semennyit ne mozduljon lefele, akkor sűrített levegőt juttatsz a gyertya helyére behajtott, akár kompresszió mérő toldó száron keresztül a hengerbe a dugattyú fölé, vagyis az égéstérbe. A szelepszárszimering levételével finoman kell bánni, mert a szelepszár vezető azon része, ahova a szelepszárszimering van, rá illesztve, elég sérülékeny. Mivel minden szelepszárszimering garnihoz, nem adnak a beszereléshez szűkséges segédezközt, ezért érdemes beszerezni a szelepszárra passzoló nagyon-nagyon (max. 0.05mm) vékonyfalú műanyag csövet, aminek a segítségével úgy rá lehet húzni a szelepszárra a szimeringet, hogy a szelep ék számára kiképzet nut nem okoz sérülést a szimeringen. wave

Valami ilyesmire gondoltam én is, hogy a felső holtpontra feltolt dugókkal meg lehet-e támasztani a befele igyekvő szelepet szerelés alatt. Ilyen manőverben más típusnál már volt részem. Ez a vékony műa. cső jó ötlet, hasznosítható máshol is  worship
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2719 Dátum: 2012.11.02 péntek, 13:45:40 »

Valami ilyesmire gondoltam én is, hogy a felső holtpontra feltolt dugókkal meg lehet-e támasztani a befele igyekvő szelepet szerelés alatt. Ilyen manőverben más típusnál már volt részem. Ez a vékony műa. cső jó ötlet, hasznosítható máshol is  worship
Akkor van már némi tapasztalatod. Én minden szimeringet, O gyürűt (amihez hozzá lehet férni és ez a módszer szűkséges) így szerelek, hiszen így kilehet zárni szinte 100%-ra a sérülését.
Sok sikert a szimering cseréhez. wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2720 Dátum: 2012.11.02 péntek, 13:47:56 »

Vagy ha lusta levveni a j kereket hozzá, elég ha előre hátra toszigálja az autót  hehe
    eljen A keréken keresztül is a főtengelyt forgatja. hehe wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 13:49:34 írta Truthful » Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2721 Dátum: 2012.11.02 péntek, 16:56:54 »

Srácok! A féktárcsának van holtjátéka levett keréknél? Nem oldalirányba, hanem forgásirányba - előre hátra.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2722 Dátum: 2012.11.02 péntek, 17:02:41 »

Srácok! A féktárcsának van holtjátéka levett keréknél? Nem oldalirányba, hanem forgásirányba - előre hátra.
van a furatok nagyobbak, mint a tőcsavar
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2723 Dátum: 2012.11.02 péntek, 17:33:06 »

    eljen A keréken keresztül is a főtengelyt forgatja. hehe wave

ahhoz meg is kell emelni eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2724 Dátum: 2012.11.02 péntek, 17:54:47 »

ahhoz meg is kell emelni eplus2
Jó munkához idő kell és így pontosabban is megtudod állítaní a felső holtpontban, mint az autó tologatásával. wave
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2725 Dátum: 2012.11.02 péntek, 18:00:38 »

van a furatok nagyobbak, mint a tőcsavar

Akkor megnyugodtam.. Nekem mozog kb 1 centit.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2726 Dátum: 2012.11.04 vasárnap, 20:28:50 »

Jó munkához idő kell és így pontosabban is megtudod állítaní a felső holtpontban, mint az autó tologatásával. wave

Ezzel én nem is vitáztam.....Látom nem vetted a lapot wave
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kis nyaki
Vendég
« Új hozzászólás #2727 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:25:37 »

szia asztok lenne egy nagyon nagy problémám van egy Ford mondeo 1993 év járatú és be ázót neki az injektora mint lehet evvel kezdeni mert egy 1 hete nem tudom használni az autót beindult jár egy kicsit és le áll nagyon meg köszönöm falbav ha valaki tudna rá valami orvosságot előre is köszönöm kis nyaki
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2728 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:30:14 »

szia asztok lenne egy nagyon nagy problémám van egy Ford mondeo 1993 év járatú és be ázót neki az injektora mint lehet evvel kezdeni mert egy 1 hete nem tudom használni az autót beindult jár egy kicsit és le áll nagyon meg köszönöm falbav ha valaki tudna rá valami orvosságot előre is köszönöm kis nyaki

Benzinszűrőt mikor cseréltél utoljára?
A beázásnak nem sok köze lehet a leálláshoz.
Naplózva
Zotya725
Vendég
« Új hozzászólás #2729 Dátum: 2012.11.16 péntek, 22:13:33 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.  Előre is köszi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2730 Dátum: 2012.11.17 szombat, 01:09:25 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.  Előre is köszi.
semmi más tüneted nincs?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Zotya725
Vendég
« Új hozzászólás #2731 Dátum: 2012.11.17 szombat, 17:45:02 »

Semmi szépe jár alapjáraton mondjuk menet közben érezni hogy sokat kap.Mintha megfulladna a motor egy kicsit.A gyertyák viszont tiszta kormosak.Első tippem az hogy valami miatt dúsitva kapja a benzint.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2732 Dátum: 2012.11.17 szombat, 20:25:45 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.  Előre is köszi.
Nekem ilyen nagy fogyasztás akkor volt, amikor rosszul működött a MAF szenzor.
De azért várd meg más ötletét is.
Naplózva
kalapacsattila
Vendég
« Új hozzászólás #2733 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 17:47:55 »

Sziasztok!
Olvasgattam itt nem keveset,mégis kérdeznék inkább mielőtt bármit is csinálok.A gondom az alapjárattal van,1,6-os 96-os a gép.Hidegen lefullad a motor aztán ahogy melegszik ugrál kb. 500 és 1500 között.És ez menet közben is előfordul ha már rég üzem meleg a motor.Szerelő akinek nem igazán hiszek azt mondta elvan repedve a szívócsonk.De hallottam másiktól,hogy ez szinte kizárt.Én a t-elemre gondolok,de hátha valakinek van még ötlete.Szívja a farsot ezt lehet hallani tisztán.Még egy "hülye" kérdés a motorháztető tartó pálcát tartó kis csipeszem eltört vettem újat,hogy az istenbe kell berakni?Cheesy a tüske ami szétnyomná a hátulját fixen van és csak úgy benyomni nem tudom.Biztos van valami trükkje csak én nem látom át:)
Tehát ha valaki segítene nagyon megköszönném....
Naplózva
StripeZ
Vendég
« Új hozzászólás #2734 Dátum: 2012.11.24 szombat, 16:42:10 »

Sziasztok.
Ma tortent velem egy erdekes dolog, kb 100%, hogy megadta magat a MAF.  falbav Hazi diagnosztika is dobot ra 2 hibakodot (meg egyet a TPS-re).
A video leirasaban leirtam, mi volt kb. Plusz meg annyi, hogy a probalgatas soran a kipuff egy szep kormos olajos flekket nyomott a padlora...  Roll Eyes
Holnap telozok is Krisztiannak. Az MK2-ese jo bele ugye???

itt a video:

http://youtu.be/jU8_UVrHGA8
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 szombat, 17:01:02 írta StripeZ » Naplózva
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #2735 Dátum: 2012.11.27 kedd, 20:33:38 »

Sziasztok.
Ma tortent velem egy erdekes dolog, kb 100%, hogy megadta magat a MAF.  falbav Hazi diagnosztika is dobot ra 2 hibakodot (meg egyet a TPS-re).
A video leirasaban leirtam, mi volt kb. Plusz meg annyi, hogy a probalgatas soran a kipuff egy szep kormos olajos flekket nyomott a padlora...  Roll Eyes
Holnap telozok is Krisztiannak. Az MK2-ese jo bele ugye???

itt a video:

http://youtu.be/jU8_UVrHGA8

Szerintem a II-n más a csati. Viszont én levenném az akksi sarut szépen megpucolgatnám a MAF-ot, aztán egy jó fél óra múlva visszaraknám.
Egy kis járatás után jöhetne a hibakód kiolvasás. (mert a csati lerángatás írogat néhány kódot)
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2736 Dátum: 2012.11.29 csütörtök, 12:22:24 »

Sziasztok!
Nem teljesen ide vágó téma, de nézzétek el nekem, nem találtam jobb helyet..
A Mondim ma délelőtt úgy döntött, nem hajlandó tovább őrizgetni a hűtőfolyadékot, és a (remélhetőleg) fűtéscsövön keresztül elkezdte kiengedni a külvilágba.
Pár dolgot nem értek, ha tudtok, legyetek kedvesek, homályosítsatok fel, hogy is vannak ezek:
-Csak akkor csöppen/folyik a víz, ha elengedem a "vákuumot" a rendszerből, vagyis a kiegyenlítőtartályból. Ez most akkor hogyan?!
-Amennyire láttam, úgy tűnt, a fűtéscsövön van repedés (vízpumpa felől egy gumiba csatlakozó fém cső, néhány hajlítással, kicsit hátrébb újabb gumicsőbe csatlakozik). Ugye ez tényleg fűtéscső?
-Járó motornál se csöppen a víz, ha leveszem a kiegyenlítő tetejét, akkor valószínűleg igen..nem próbáltam.
-A hőmérséklet jeladója (abban az esetben, ha tényleg fűtéscsőről beszélünk) a fűtéscső után van?? Én azt hittem, a motoron, hogy mindig a motor hőjét lásd, de éppenhogycsak kimozdult, amikor a motoron ökröt lehetett volna sütni. Miután feltöltöttem vízzel, normál állapotba állt a mutató.

Nem nagyon ismerem még a kocsit, kb 2 hete van nálam, ezért ha valaki jártasabb a témában, hálás lennék a segítségéért!

Köszönettel:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #2737 Dátum: 2012.11.29 csütörtök, 21:24:34 »

Minél előbb találd meg, a lyukat, mert kinyírod a motort!
Éjszakára alátennék egy karton lapot, aztán fekvőtámasszal kezdődne a reggeli torna.   Smiley
A víz is hőtágul, üzemmelegen biztos, hogy csöpörészik + a vízpumpa is segít, szóval ne tedd hengerfejessé, nézesd meg valakivel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 csütörtök, 21:26:41 írta BPeter01 » Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2738 Dátum: 2012.12.05 szerda, 14:41:14 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy ha leállítom a kocsit folyamatos használat után. A kiegyenlítő tartálynál sistereg a kupak és mintha kicsit szivárogna a fagyálló? normális ez vagy nem? Szerintem nem
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2739 Dátum: 2012.12.05 szerda, 14:51:15 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy ha leállítom a kocsit folyamatos használat után. A kiegyenlítő tartálynál sistereg a kupak és mintha kicsit szivárogna a fagyálló? normális ez vagy nem? Szerintem nem

Szia!

Nem akarlak megijeszteni, de ha észrevehetően csökken a vízmennyiség, minél előbb nézd át a kocsit (hűtés/fűtés csöveket)!
Ilyen rongy időben kicsit nehezebb kivenni, hogy nedvesedik-e valahol, de ha csöppen, azt talán meglátod.
Nekem is ez volt az első jelenség (sziszegő hang), de gondoltam, "na majd hétvégén körbenézem", másnap kiadta magát a probléma, egy fűtéscsövem (igénytelen javítás miatt) végigrepedt, és a víz nagyrésze eltűnt.. Előző kommentben láthatod a teljes sztorit (asszem:D), azóta javítva..
(+számomra tanulság, a hőjeladóban picit se bízz, mert ha elfolyik a vized, simán megsülhet a motor úgy, hogy a hőóra meg se mozdul /az elhelyezéséből adódóan, mert ugye a hf-ben van/, vagy csak kevesebbet fog mutatni...)

Üdv.
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2740 Dátum: 2012.12.05 szerda, 15:19:37 »

járassam a motort üzemi höfokra és keresgéljem a csöpögést,vagy egyböl hideg motornál kell keresni a hibát?

Hát, figy, én nem vagyok autószerelő, meg túl sok tapasztalatom sincs még a mondiknál, pár hete van ilyen jószágom, de ami általánosan elmondható, hogy a termosztát (ha jó) melegen engedi a nagykörre a vizet, tehát akkor nagyobb eséllyel találsz csöpögést (ha van).
Azért gondoltam, hogy válaszolok, hogy nehogy úgy járj, mint én, mielőbb keresd meg a hibát Smiley
Hideg motornál szerintem néha ellenőrizgesd a szintet a kiegyenlítőben..
Tapasztaltabb kollégák (és végiggondolás) alapján ha csak sziszeg melegen leállított motor esetében a kiegyenlítő tetejénél, az nem biztos, hogy nagy probléma, lehet a kiegyenlítő tetejének tömítése enged (kifelé).
Viszont ha észrevettél fogyást a hűtővízen, szerintem szemléld végig a csöveket melegen, járó motornál is!
(Mondjuk nekem a fűtéscső melegen, járó motornál eleinte egyáltalán nem engedett, csak mikor a kiegyenlítő tetejét levéve "elengedtem a vákuumot".. aztán, mikor szépen kialakult a repedés, csöpögött hidegen-melegen Cheesy )

Üdv.
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2741 Dátum: 2012.12.05 szerda, 15:26:52 »

Hát, figy, én nem vagyok autószerelő, meg túl sok tapasztalatom sincs még a mondiknál, pár hete van ilyen jószágom, de ami általánosan elmondható, hogy a termosztát (ha jó) melegen engedi a nagykörre a vizet, tehát akkor nagyobb eséllyel találsz csöpögést (ha van).
Azért gondoltam, hogy válaszolok, hogy nehogy úgy járj, mint én, mielőbb keresd meg a hibát Smiley
Hideg motornál szerintem néha ellenőrizgesd a szintet a kiegyenlítőben..
Tapasztaltabb kollégák (és végiggondolás) alapján ha csak sziszeg melegen leállított motor esetében a kiegyenlítő tetejénél, az nem biztos, hogy nagy probléma, lehet a kiegyenlítő tetejének tömítése enged (kifelé).
Viszont ha észrevettél fogyást a hűtővízen, szerintem szemléld végig a csöveket melegen, járó motornál is!
(Mondjuk nekem a fűtéscső melegen, járó motornál eleinte egyáltalán nem engedett, csak mikor a kiegyenlítő tetejét levéve "elengedtem a vákuumot".. aztán, mikor szépen kialakult a repedés, csöpögött hidegen-melegen Cheesy )

Üdv.
Toto

az az igazság hogy a kiegyenlitö tartájnál nedves a kupak körül a tartály, ebböl gondolom hogy ott van a bibi,(legalábbis remélem) a kocsi alatt nem vettem észre semmi folyást
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2742 Dátum: 2012.12.05 szerda, 15:36:25 »

az az igazság hogy a kiegyenlitö tartájnál nedves a kupak körül a tartály, ebböl gondolom hogy ott van a bibi,(legalábbis remélem) a kocsi alatt nem vettem észre semmi folyást

Jah, bocs, azt hiszem félreértettelek! Smiley
Tehát a kiegyenlítőnél szivárog a fagyálló... Ebben az esetben szerintem nincs nagy problémád, de várjuk meg tapasztaltabb fórumtársak válaszát.
Én elsőre azt mondanám, nézd meg, hogy hidegen nincs-e jóval a max fölött a vízmennyiség!
Persze gondolom, az nem normális, ha enged a sapka, ha rendesen meg van húzva, de ha mondjuk túl sok a víz, valahol engednie kell, és ha ott teszi, az a jobbik eset Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2743 Dátum: 2012.12.05 szerda, 15:37:59 »

Jah, bocs, azt hiszem félreértettelek! Smiley
Tehát a kiegyenlítőnél szivárog a fagyálló... Ebben az esetben szerintem nincs nagy problémád, de várjuk meg tapasztaltabb fórumtársak válaszát.
Én elsőre azt mondanám, nézd meg, hogy hidegen nincs-e jóval a max fölött a vízmennyiség!
Persze gondolom, az nem normális, ha enged a sapka, ha rendesen meg van húzva, de ha mondjuk túl sok a víz, valahol engednie kell, és ha ott teszi, az a jobbik eset Cheesy


mondjuk tegnap töltöttem utána, én azt mondom hogy a sapkánál szokott nedves lenni a tartály, de lehet holnap aláfekszek és megnézem azért a csöveket,
Naplózva
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #2744 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 10:11:54 »

A kupak önmagában egy biztonsági szelep ami egy bizonyos nyomás felett kinyit reméljük, hogy csak az hibásodott meg és nem komolyabb a gond.


Viszont nekem is lenne kérdésem, hátha valaki tudja a választ?
A termosztátom, valahogy nincs a helyzet magaslatán.  Sad
Milyet vegyek, ami tuti jó???
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2745 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 10:21:07 »

Milyet vegyek, ami tuti jó???
újat?  eplus2

én GATES márkát szoktam választani
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2746 Dátum: 2012.12.13 csütörtök, 17:07:36 »

Sziasztok,ebben a hidegben reggel mar a benzines sem mukodik mint maskor , problema a kovetkezo;begyujtas utan egy kicsit emel a fordulaton de ugy 15-20 mp-re leall,a masodik gyujtasnal is igy ,csak ha gazolok nem all le ,mi lehet a problema,tipjeim vannak,de hat ha nem az amire gondolok.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2747 Dátum: 2012.12.14 péntek, 19:25:44 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.  Előre is köszi.

Mekkora távolságokon használod az autód? Üzemmeleg-e az utak nagyobb részén? Onnan lehet tudni, hogy 2-3 kilométer után, amikor egy lámpánál állsz, az üresjárati fordulatszám kicsit leesik, a motor megrázkódik és beáll egy alacsonyabb fordulatszámra. Amíg ez nem történik meg, addig a motor csak feleslegesen zabálja a túldúsított benzint.

Sajnos nekem is 13.5 a fogyasztás, így városban szaladgálva. Nem egy kimondott városi autó a Mondeo.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 12:37:18 írta Rob » Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2748 Dátum: 2012.12.19 szerda, 18:51:09 »

Sziasztok,ebben a hidegben reggel mar a benzines sem mukodik mint maskor , problema a kovetkezo;begyujtas utan egy kicsit emel a fordulaton de ugy 15-20 mp-re leall,a masodik gyujtasnal is igy ,csak ha gazolok nem all le ,mi lehet a problema,tipjeim vannak,de hat ha nem az amire gondolok.
Tudjatok amit en ,na akkor az elso benzin szuro.de szerintem nem .hanem a lambda szonda indulasa elott van valami vacak ,lehet az csinalja az eszet.tik mit mondotok.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #2749 Dátum: 2012.12.19 szerda, 19:57:39 »

Tudjatok amit en ,na akkor az elso benzin szuro.de szerintem nem .hanem a lambda szonda indulasa elott van valami vacak ,lehet az csinalja az eszet.tik mit mondotok.
holnap mgnexem,hogy igazam van
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.