Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 16:10:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556942 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2950 Dátum: 2013.04.12 péntek, 12:45:34 »

Azon gondolkodtam, hogy ez a csavar berohadás valószínűleg előrevetíti azt a problémát, ami nekem is volt.
A termosztát körüli tömítő gumigyűrű valószínűleg nem elég vastag, ezért nem csak a termosztáton át, hanem körülötte is átfolyik a víz.
Erre én úgy jöttem rá, hogy téli hidegben azt figyeltem meg, hogy városi közlekedés közben a vízhőfok mutató kb. felkúszott a N betűig - még nem melegedett be üzemi hőfokra, a termosztát sem nyitott ki (az látszik télen, mert olyankor esik picit a vízhőmérséklet, mert ugye ráengedi a hűtőben levő akár mínusz fokos vizet is, és olyankor visszább esik a mutató: Felmegy kb. OR közé, majd visszaesik az O elejére és onnan kúszik fel ismét).
Ilyenkor rámentem autópályára, oszt uzsgyi. A mutató pedig ment szépen visszafele.
Mikor már a 3. termosztát került volna sorra cserére, gondoltam egyet, és összevetettem a termosztátházban a termosztát helyének a nagyságát/mélységét és a tömítő vastagságát, és arra a következtetésre jutottam, hogy megvan a gond.
Egy régi tömítőgyűrűt kettévágtam, így lett belőle két karika. Az egyik felet beraktam a házba, aztán a termosztátot gumigyűrűstől, aztán a fedelet. Egyből jó lett mindennek a működése.

Valószínűsítem, hogy nálad is ilyesmi probléma lehetett (ha nincs még mindig), ettől rozsdált be az alsó csavar is. Legalábbis szerintem.

Mindenesetre, ahogy Yooccoo javasolta, kipakol légszűrőház (ha aksit nem muszáj, akkor ne bántsd, legalább nem kell újratanítanod a kocsit), aztán fogóval megmarkol a csavar, miután befújkáltad oldalról is, aztán teker, és reménykedik, hogy megindul beletörés helyett.

És pl. ezért is jó lenne egy szerelési útmutató, hogy lásd, hogy kell kiszedni a légszűrő házat - vagy lehet, wikiben is van róla cikk (nézd át).
az itteni két szerviz nem vállalta! a fordhoz küldtek. se célszerszámuk nincsen,se elég vér a pucában! mindenesetre aztmondták,h a ház csavarjat ne eröltessem,mert ha a hengerfejbe töröm bele a cavart,az nagyon nagy gáz lesz,és drága! szemből a fedél csavarjai,,,nincs ötletem.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2951 Dátum: 2013.04.12 péntek, 14:09:11 »

az itteni két szerviz nem vállalta! a fordhoz küldtek. se célszerszámuk nincsen,se elég vér a pucában! mindenesetre aztmondták,h a ház csavarjat ne eröltessem,mert ha a hengerfejbe töröm bele a cavart,az nagyon nagy gáz lesz,és drága! szemből a fedél csavarjai,,,nincs ötletem.
akkor gondolom nincs kedvük dolgozni ...
így lehet a legjobban elrettenteni a hozzá nem értő autóst bármitől is ...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2952 Dátum: 2013.04.12 péntek, 16:11:13 »

akkor gondolom nincs kedvük dolgozni ...
így lehet a legjobban elrettenteni a hozzá nem értő autóst bármitől is ...
most voltam egy szervizben ahol a kipufogomat fogják javitani,és ott a muki azt mondta ő kiszedi nekem azt a csavart,de nem garantálja h beletörik! innentől mit mondjak? ő mossa kezeit. ami borzalmas volt a kocsi alatt,a féltengely szimeringekből dől az olaj,a főtengelynél is,és a kuplungom ra is kukát mondtak!  falbav falbav falbav és most hogyan továbbbb?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2953 Dátum: 2013.04.12 péntek, 16:52:06 »

most voltam egy szervizben ahol a kipufogomat fogják javitani,és ott a muki azt mondta ő kiszedi nekem azt a csavart,de nem garantálja h beletörik! innentől mit mondjak? ő mossa kezeit. ami borzalmas volt a kocsi alatt,a féltengely szimeringekből dől az olaj,a főtengelynél is,és a kuplungom ra is kukát mondtak!  falbav falbav falbav és most hogyan továbbbb?

Arról beszéltem neked még az elején, hogy a rángatásos elindulás a kuplung kukaérett állapota miatt van. Valószínű azért, mert ráfolyott az olaj és szépen beégett.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2954 Dátum: 2013.04.12 péntek, 17:09:49 »

 rinya
Arról beszéltem neked még az elején, hogy a rángatásos elindulás a kuplung kukaérett állapota miatt van. Valószínű azért, mert ráfolyott az olaj és szépen beégett.
Naplózva
dumbola
Vendég
« Új hozzászólás #2955 Dátum: 2013.04.12 péntek, 21:58:00 »

Sziasztok!
Segítségeteket kérem!
Van 1 Mondeo MKI 1996 1.6 benzines L1F motorkódú kocsink.
A probléma a következő:
Úgy kezdődött, hogy a hőfokmérő óra üzemmeleg motornál sem tért ki a kezdeti fehér mezőből.
Termosztát új.
A szerelő a termosztátház tetején lévő jeladót méregette mert azt mondta, hogy ez az egy hőgomba van benne és ez adja a jelet a műszernek. Azt kicseréltük, de nem lett jó. Ekkor azt mondta, hogy műszerfali óra a ***.
Azóta szétnéztem itt a fórumon és megtudtam, hogy alul is van egy másik. Azt kis is lett cserélve, azóta a NORMAL közepére megy a mutató.
A nagyobb baj viszont az, hogy mióta buherálta, azóta nehezen indul és ha be is indul, akkor magas fordulaton pörög a motor és állandóan forog a hűtőventilátor akkor is ha le van húzva a felső gombáról a csati és akkor is ha rajta van.
A lehúzott csatlakozó egyik vezetékén kb. 1,5 V mérhető.
Szerintetek mi a gond?
Én arra gyanakszom, hogy a méregetéskor dróttal direktbe rövire zárta a csatit, meg direkt 12V-ot adott rá, hogy megnézze, hogy kitér-e a műszer, valamit tönkre vágott az ECU-ban.
Előtte minden OK volt.
Tudnék szerezni egy másik motorvezérlőt tesztelésre.
De olyat hallottam, hogy nem elég egyszerűen kicserélni, hanem át kell programozni, vagy a kulcsot hozzáprogramozni, meg immobilizer meg ilyesmi.
Attól félek, hogy ha beletesszük a másik ECU-t akkor további bonyodalmak lesznek.
Ebben tudnátok segíteni, hogy hogy megy ez?
Vagy szerintetek nem computer baja van?
akkor mi?
Mindegyik MKI mondeoban van immo? Mert amúgy elég fapados kivitel... Ja és a piros master kulcs sincs hozzá?
Esetleg Pápán vagy környékén egy olyan szakembert ajánlanátok aki biztosan ért hozzá?
Köszi a segítséget és elnézést a hosszú szövegért...
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2956 Dátum: 2013.04.13 szombat, 00:54:26 »

Sziasztok!
Segítségeteket kérem!
Van 1 Mondeo MKI 1996 1.6 benzines L1F motorkódú kocsink.
A probléma a következő:
Úgy kezdődött, hogy a hőfokmérő óra üzemmeleg motornál sem tért ki a kezdeti fehér mezőből.
Termosztát új.
A szerelő a termosztátház tetején lévő jeladót méregette mert azt mondta, hogy ez az egy hőgomba van benne és ez adja a jelet a műszernek. Azt kicseréltük, de nem lett jó. Ekkor azt mondta, hogy műszerfali óra a ***.
Azóta szétnéztem itt a fórumon és megtudtam, hogy alul is van egy másik. Azt kis is lett cserélve, azóta a NORMAL közepére megy a mutató.
A nagyobb baj viszont az, hogy mióta buherálta, azóta nehezen indul és ha be is indul, akkor magas fordulaton pörög a motor és állandóan forog a hűtőventilátor akkor is ha le van húzva a felső gombáról a csati és akkor is ha rajta van.
A lehúzott csatlakozó egyik vezetékén kb. 1,5 V mérhető.
Szerintetek mi a gond?
Én arra gyanakszom, hogy a méregetéskor dróttal direktbe rövire zárta a csatit, meg direkt 12V-ot adott rá, hogy megnézze, hogy kitér-e a műszer, valamit tönkre vágott az ECU-ban.
Előtte minden OK volt.
Tudnék szerezni egy másik motorvezérlőt tesztelésre.
De olyat hallottam, hogy nem elég egyszerűen kicserélni, hanem át kell programozni, vagy a kulcsot hozzáprogramozni, meg immobilizer meg ilyesmi.
Attól félek, hogy ha beletesszük a másik ECU-t akkor további bonyodalmak lesznek.
Ebben tudnátok segíteni, hogy hogy megy ez?
Vagy szerintetek nem computer baja van?
akkor mi?
Mindegyik MKI mondeoban van immo? Mert amúgy elég fapados kivitel... Ja és a piros master kulcs sincs hozzá?
Esetleg Pápán vagy környékén egy olyan szakembert ajánlanátok aki biztosan ért hozzá?
Köszi a segítséget és elnézést a hosszú szövegért...

Szia!
Szerintem a hűtőventi csatlakozók környékén kell körülnézni/méricskélni a leírt hibajelenség alapján.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2957 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:53:40 »

Sziasztok!
Segítségeteket kérem!
Van 1 Mondeo MKI 1996 1.6 benzines L1F motorkódú kocsink.
A probléma a következő:
Úgy kezdődött, hogy a hőfokmérő óra üzemmeleg motornál sem tért ki a kezdeti fehér mezőből.
Termosztát új.
A szerelő a termosztátház tetején lévő jeladót méregette mert azt mondta, hogy ez az egy hőgomba van benne és ez adja a jelet a műszernek. Azt kicseréltük, de nem lett jó. Ekkor azt mondta, hogy műszerfali óra a ***.
Azóta szétnéztem itt a fórumon és megtudtam, hogy alul is van egy másik. Azt kis is lett cserélve, azóta a NORMAL közepére megy a mutató.
A nagyobb baj viszont az, hogy mióta buherálta, azóta nehezen indul és ha be is indul, akkor magas fordulaton pörög a motor és állandóan forog a hűtőventilátor akkor is ha le van húzva a felső gombáról a csati és akkor is ha rajta van.
A lehúzott csatlakozó egyik vezetékén kb. 1,5 V mérhető.
Szerintetek mi a gond?
Én arra gyanakszom, hogy a méregetéskor dróttal direktbe rövire zárta a csatit, meg direkt 12V-ot adott rá, hogy megnézze, hogy kitér-e a műszer, valamit tönkre vágott az ECU-ban.
Előtte minden OK volt.
Tudnék szerezni egy másik motorvezérlőt tesztelésre.
De olyat hallottam, hogy nem elég egyszerűen kicserélni, hanem át kell programozni, vagy a kulcsot hozzáprogramozni, meg immobilizer meg ilyesmi.
Attól félek, hogy ha beletesszük a másik ECU-t akkor további bonyodalmak lesznek.
Ebben tudnátok segíteni, hogy hogy megy ez?
Vagy szerintetek nem computer baja van?
akkor mi?
Mindegyik MKI mondeoban van immo? Mert amúgy elég fapados kivitel... Ja és a piros master kulcs sincs hozzá?
Esetleg Pápán vagy környékén egy olyan szakembert ajánlanátok aki biztosan ért hozzá?
Köszi a segítséget és elnézést a hosszú szövegért...
hello. lehuzta a felső csatlaozot a termosztátház tetején! ha azt lehuzod,megy a venti,és pörög a motor! azt dugd vissza,és ha igy is akkor kontaktos! nézd meg az alsó és felső csatlakozokat!
Naplózva
dumbola
Vendég
« Új hozzászólás #2958 Dátum: 2013.04.13 szombat, 13:14:43 »

hello. lehuzta a felső csatlaozot a termosztátház tetején! ha azt lehuzod,megy a venti,és pörög a motor! azt dugd vissza,és ha igy is akkor kontaktos! nézd meg az alsó és felső csatlakozokat!

Ha vissza van dugva, akkor is ugyan azt csinálja.
A hozzá vezető 2 vezeték kimérve, nincs szakadás.
Alsó felső csatlakozó OK.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2959 Dátum: 2013.04.13 szombat, 13:24:34 »

Ha vissza van dugva, akkor is ugyan azt csinálja.
A hozzá vezető 2 vezeték kimérve, nincs szakadás.
Alsó felső csatlakozó OK.
ÉN ugyan igy jártam,lehuztam a felső csatit,és elfelejtettem vissazdugni. inditásnál pörgött mint az állat... és a ventit is igy tudod tesztelni! ha gyujtáson lehuzod a felső csatit,mennie kell a ventinek! ha nem ezekkel van a gond,,pasz.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2960 Dátum: 2013.04.13 szombat, 15:04:48 »

hello. lehuzta a felső csatlaozot a termosztátház tetején! ha azt lehuzod,megy a venti,és pörög a motor! azt dugd vissza,és ha igy is akkor kontaktos! nézd meg az alsó és felső csatlakozokat!
vagy rossz a gomba
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2961 Dátum: 2013.04.13 szombat, 15:11:57 »

vagy rossz a gomba
igen! a többiek biztos tudják h kell ezt tesztelni!
Naplózva
dumbola
Vendég
« Új hozzászólás #2962 Dátum: 2013.04.13 szombat, 17:31:22 »

vagy rossz a gomba
gomba kimérve, a gyár által megadott ellenállás értékeket mutatja a különféle hőmérsékleteken...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2963 Dátum: 2013.04.16 kedd, 15:55:28 »

fiuk,egy 1800 as hengerfej, az jo egy 2000 es motorra? persze 16 szelep,stb..
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2964 Dátum: 2013.04.16 kedd, 16:01:17 »

fiuk,egy 1800 as hengerfej, az jo egy 2000 es motorra? persze 16 szelep,stb..

Szerintem nem, szerintem...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2965 Dátum: 2013.04.16 kedd, 22:15:49 »

fiuk,egy 1800 as hengerfej, az jo egy 2000 es motorra? persze 16 szelep,stb..
Méretileg és pozícióilag jó rá. Viszont - tudtommal - kisebbek a szelepek, talán a vez.tengely is más fokolású, és egyéb is lehet.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2966 Dátum: 2013.04.17 szerda, 06:30:16 »

Méretileg és pozícióilag jó rá. Viszont - tudtommal - kisebbek a szelepek, talán a vez.tengely is más fokolású, és egyéb is lehet.
kár,mert 25 ért lett volna egy szép felujjitott hengerfej,-kár érte!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2967 Dátum: 2013.04.17 szerda, 07:17:51 »

kár,mert 25 ért lett volna egy szép felujjitott hengerfej,-kár érte!
szerintem az túl olcsó Cheesy
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2968 Dátum: 2013.04.17 szerda, 07:22:14 »

szerintem az túl olcsó Cheesy
az lehet,de korrektnek tünik!

http://mondeo.hu/index.php?topic=12314.0
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2969 Dátum: 2013.04.17 szerda, 09:57:00 »

kár,mert 25 ért lett volna egy szép felujjitott hengerfej,-kár érte!
És minek kéne neked egy ilyen? Netán baj van a HF-el?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2970 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:25:55 »

És minek kéne neked egy ilyen? Netán baj van a HF-el?
nem tudom! a tőkéim kopognak,de azt majd az oljacsere után kiderül,és valamiért hidegen sza...ul indul. tegnap nem inditottam semmiért,ma meg olyan erőtlenül indult,mintha egy henger menne. csinálta már máskor is ha több napot áll.azt tudom h az akkum nem jo,az is képes pár nap alatt lemerülni,de nem tudom az okozhat e ilyen inditási gondokat.igaz miután beindult,hidegjárásra jellemző csunya járással ugyan de vette a fordulatot.

Szerintem annyit megér,25 e,,.ha tényleg jol meg van csinálva.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2971 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:34:27 »

nem tudom! a tőkéim kopognak,de azt majd az oljacsere után kiderül,és valamiért hidegen sza...ul indul. tegnap nem inditottam semmiért,ma meg olyan erőtlenül indult,mintha egy henger menne. csinálta már máskor is ha több napot áll.azt tudom h az akkum nem jo,az is képes pár nap alatt lemerülni,de nem tudom az okozhat e ilyen inditási gondokat.igaz miután beindult,hidegjárásra jellemző csunya járással ugyan de vette a fordulatot.

Szerintem annyit megér,25 e,,.ha tényleg jol meg van csinálva.

Hiába ér meg annyit, ha nem jó a tiedre. A cromax is külön hozza a kettőt, nyilván azért, mert van különbség. Az akksiról kérdezted már a nagyautót? Még mindíg van akció náluk.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2972 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:40:12 »

Hiába ér meg annyit, ha nem jó a tiedre. A cromax is külön hozza a kettőt, nyilván azért, mert van különbség. Az akksiról kérdezted már a nagyautót? Még mindíg van akció náluk.
ma jön az akkum,,és csak gondolat volt a hengerfej... de nem tudod miért indul több nap után ilyen betegen? természetes ez egy 20 éves mondinál,? az a baj,h hajlamos vagyok nagy problémákra gondolni,.nekem már irtó sok gondm volt kocsikkal,és néha tartok töle h ezzel a kocsival is jol megjártam. ha igaz a vizet nem eszi,az olajat sem,a kompresszio nem tudom,a gyujtást nem tudom h jo e.lehet h a benzin nyomás esik le,elengedi a nyomást?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2973 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:42:48 »

ma jön az akkum,,és csak gondolat volt a hengerfej... de nem tudod miért indul több nap után ilyen betegen? természetes ez egy 20 éves mondinál,? az a baj,h hajlamos vagyok nagy problémákra gondolni,.nekem már irtó sok gondm volt kocsikkal,és néha tartok töle h ezzel a kocsival is jol megjártam. ha igaz a vizet nem eszi,az olajat sem,a kompresszio nem tudom,a gyujtást nem tudom h jo e.lehet h a benzin nyomás esik le,elengedi a nyomást?

Lehet, hogy a hidegindító system rosszalkodik. Az, hogy ez normális-e vagy sem, azt nem tudom, még nem volt 20 éves mondim.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2974 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:44:04 »

Lehet, hogy a hidegindító system rosszalkodik. Az, hogy ez normális-e vagy sem, azt nem tudom, még nem volt 20 éves mondim.
ammmmi? help
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2975 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:49:42 »

ammmmi? help

Van beépítve egy automata hidegindító rendszer, ami automatikusan dúsít kicsit a keveréken (közismert nevén szivató). Ez egy bimetálos cucc. Amior hideg a motor, akkor nyitva van és ahogy melegszik be a motor fokozatosan zár. Ezt úgy veszed észre használatban, hogy kicsit magasabb a fordulat hidegen, alapjáraton.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2976 Dátum: 2013.04.17 szerda, 11:06:56 »

Van beépítve egy automata hidegindító rendszer, ami automatikusan dúsít kicsit a keveréken (közismert nevén szivató). Ez egy bimetálos cucc. Amior hideg a motor, akkor nyitva van és ahogy melegszik be a motor fokozatosan zár. Ezt úgy veszed észre használatban, hogy kicsit magasabb a fordulat hidegen, alapjáraton.
igen,hidegen kicsit magasabb a fordulat,és lassan esik vissza. de ugye a pontos melegedés az még titok,mert a termosztát fedelét még nem tudtam leszedni!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2977 Dátum: 2013.04.17 szerda, 17:51:36 »

helló. már másodjára indul idiótán az autóm. a tünet. aig tekerei,és mikor beugrik alig akar forogni! aztán forog... lehetséges h az akku miadt nincs elég áram?! vagy honnan tuni h a hengerek nem mennek? mert ha beindul,gyönyörüen ár,és most h a kipufogom is meg hegesztették-csendes is.. igaz, CO  val hegesztették,csak nem nyirta ki a gyujtásom!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2978 Dátum: 2013.04.17 szerda, 17:53:20 »

helló. már másodjára indul idiótán az autóm. a tünet. aig tekerei,és mikor beugrik alig akar forogni! aztán forog... lehetséges h az akku miadt nincs elég áram?! vagy honnan tuni h a hengerek nem mennek? mert ha beindul,gyönyörüen ár,és most h a kipufogom is meg hegesztették-csendes is.. igaz, CO  val hegesztették,csak nem nyirta ki a gyujtásom!

Ne viccelj már, úgy hegesztették, hogy az akkusarut nem vették le?!  falbav
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2979 Dátum: 2013.04.17 szerda, 19:03:39 »

Ne viccelj már, ú gy hegesztették, hogy az akkusarut nem vették le?!  falbav
ja.igaz a hatsó dobot foltoztak. de meg jőtt az uj akku,es a töltes is oke..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2980 Dátum: 2013.04.19 péntek, 07:40:18 »

lassan ráizgulok megint erre a termosztát csere témára,és nincs esetleg ötlet hogyan tekerhetem ki azt a csavart aminek ugye a feje rossz! hogy mennyire lehet a oda belegogyulva,lehet lefürészelem a csavar fejét,ha oda fér egy fürészlap,de még az sem biztos...vagy átfúrom a fejét egy pici furóval,és azt mindjárt ilyen kis csap nak használom,a crova fejét meg bevágom egy kicsit....stb..
alul a jobb keréknél megy a polip csőből egy cső,és egy fémcsőbe megy bele,ott le lehet engedni a vizet?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2981 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:15:27 »

lassan ráizgulok megint erre a termosztát csere témára,és nincs esetleg ötlet hogyan tekerhetem ki azt a csavart aminek ugye a feje rossz! hogy mennyire lehet a oda belegogyulva,lehet lefürészelem a csavar fejét,ha oda fér egy fürészlap,de még az sem biztos...vagy átfúrom a fejét egy pici furóval,és azt mindjárt ilyen kis csap nak használom,a crova fejét meg bevágom egy kicsit....stb..
alul a jobb keréknél megy a polip csőből egy cső,és egy fémcsőbe megy bele,ott le lehet engedni a vizet?
Valamelyik nap olvastam itt vmelyik topikban, hogy valaki (aztaaa, de pontosak az infóim Grin) a tágulásinál oldotta meg a víz megcsapolást, ami elég volt a termosztátos buheranciához.
De ha a teljes anyagot ki akarod cserélni, akkor vedd le a tágulási kupakot, majd a hűtőről kösd le az alsó csövet (Etzold azt írja, hogy a hűtő alján van leeresztő csavar, amit akár egy érmével is ki lehet tekerni). Ja, Mindezt kihűlt motornál csináld.
Feltöltés tágulásin keresztül. Motor járat, ha kell, utántölt. Ha megfelelő szintű a hűtőfolyadék, rá lehet tenni a kupakot.

Én inkább patent v. vízcső fogót ajánlanék. Légszűrőház kikap, és máris jobban oda lehet férni oldalról, hogy rá tudjál fogni a csavar megkopott fejére.
Ja, jó lenne cserecsavart is beszerezned Smiley.
Szerintem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2982 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:18:47 »

Valamelyik nap olvastam itt vmelyik topikban, hogy valaki (aztaaa, de pontosak az infóim Grin) a tágulásinál oldotta meg a víz megcsapolást, ami elég volt a termosztátos buheranciához.
De ha a teljes anyagot ki akarod cserélni, akkor vedd le a tágulási kupakot, majd a hűtőről kösd le az alsó csövet (Etzold azt írja, hogy a hűtő alján van leeresztő csavar, amit akár egy érmével is ki lehet tekerni). Ja, Mindezt kihűlt motornál csináld.
Feltöltés tágulásin keresztül. Motor járat, ha kell, utántölt. Ha megfelelő szintű a hűtőfolyadék, rá lehet tenni a kupakot.

Én inkább patent v. vízcső fogót ajánlanék. Légszűrőház kikap, és máris jobban oda lehet férni oldalról, hogy rá tudjál fogni a csavar megkopott fejére.
Ja, jó lenne cserecsavart is beszerezned Smiley.
Szerintem.
igen,de a ház oldalán léő csavar is lenyalodott! ráadásul az alsó! nemtudom h é voltam e,vagy már más is próbálta,de végül a nagy svédfgóval sem tudtam meglazitani! és mivel a hengerfejbe ne szivesen törném bele,igy hagytam.
marad a fedél csavaja,aztán meg látjuk! ( az ajánlatom??)
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2983 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:21:58 »

Valamelyik nap olvastam itt vmelyik topikban, hogy valaki (aztaaa, de pontosak az infóim Grin) a tágulásinál oldotta meg a víz megcsapolást, ami elég volt a termosztátos buheranciához.
De ha a teljes anyagot ki akarod cserélni, akkor vedd le a tágulási kupakot, majd a hűtőről kösd le az alsó csövet (Etzold azt írja, hogy a hűtő alján van leeresztő csavar, amit akár egy érmével is ki lehet tekerni). Ja, Mindezt kihűlt motornál csináld.
Feltöltés tágulásin keresztül. Motor járat, ha kell, utántölt. Ha megfelelő szintű a hűtőfolyadék, rá lehet tenni a kupakot.

Én inkább patent v. vízcső fogót ajánlanék. Légszűrőház kikap, és máris jobban oda lehet férni oldalról, hogy rá tudjál fogni a csavar megkopott fejére.
Ja, jó lenne cserecsavart is beszerezned Smiley.
Szerintem.

A hűtő alján van egy leeresztőcsavar, de én azt spec. nem ajánlom Smiley
Elképzeltem, milyen egyszerű lesz ott leengedni a vizet, de igen nagy erőhatásra se akart lazulni, műanyag, nem tudom, mennyire törik könnyen. Egyszerűbb a hűtőről lekapni a csövet (de akár azt is, amit Rico kérdezett, a gumicső ami a fémcsőre megy (fűtés csöve), talán az a leghozzáférhetőbb, és könnyebben a lavórba vezérelhető a lé).
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2984 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:23:51 »

Valamelyik nap olvastam itt vmelyik topikban, hogy valaki (aztaaa, de pontosak az infóim Grin) a tágulásinál oldotta meg a víz megcsapolást, ami elég volt a termosztátos buheranciához.
De ha a teljes anyagot ki akarod cserélni, akkor vedd le a tágulási kupakot, majd a hűtőről kösd le az alsó csövet (Etzold azt írja, hogy a hűtő alján van leeresztő csavar, amit akár egy érmével is ki lehet tekerni). Ja, Mindezt kihűlt motornál csináld.
Feltöltés tágulásin keresztül. Motor járat, ha kell, utántölt. Ha megfelelő szintű a hűtőfolyadék, rá lehet tenni a kupakot.

Én inkább patent v. vízcső fogót ajánlanék. Légszűrőház kikap, és máris jobban oda lehet férni oldalról, hogy rá tudjál fogni a csavar megkopott fejére.
Ja, jó lenne cserecsavart is beszerezned Smiley.
Szerintem.
a teljes anygaot nem! és a hűtőktől már fóbiám van! a seicentonál i igy kellett leengedni,és mire levettem a rárohadt gumicsövet a müanyagrol.el is kezdett folyni! egy iyen öreg hűtőnél óvatosan kőőő nyulkálni!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2985 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:25:04 »

A hűtő alján van egy leeresztőcsavar, de én azt spec. nem ajánlom Smiley
Elképzeltem, milyen egyszerű lesz ott leengedni a vizet, de igen nagy erőhatásra se akart lazulni, műanyag, nem tudom, mennyire törik könnyen. Egyszerűbb a hűtőről lekapni a csövet (de akár azt is, amit Rico kérdezett, a gumicső ami a fémcsőre megy (fűtés csöve), talán az a leghozzáférhetőbb, és könnyebben a lavórba vezérelhető a lé).
integet2
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2986 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:35:46 »

A hűtő alján van egy leeresztőcsavar, de én azt spec. nem ajánlom Smiley
Elképzeltem, milyen egyszerű lesz ott leengedni a vizet, de igen nagy erőhatásra se akart lazulni, műanyag, nem tudom, mennyire törik könnyen. Egyszerűbb a hűtőről lekapni a csövet (de akár azt is, amit Rico kérdezett, a gumicső ami a fémcsőre megy (fűtés csöve), talán az a leghozzáférhetőbb, és könnyebben a lavórba vezérelhető a lé).
Na, én viszont ezzel szívtam meg. A donoron úgy rá volt rohadva a gumicső a vascsőre, hogy csak fél óra csavarhúzós erőszakoskodással tudtam a két anyagot különválásra késztetni.
Ettől még lehet, hogy másnál nem így lesz.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2987 Dátum: 2013.04.19 péntek, 10:37:32 »

Na, én viszont ezzel szívtam meg. A donoron úgy rá volt rohadva a gumicső a vascsőre, hogy csak fél óra csavarhúzós erőszakoskodással tudtam a két anyagot különválásra késztetni.
Ettől még lehet, hogy másnál nem így lesz.
nekem nem i jol van rádugva. kb 1,5cm ert,simán lejön! csak kérdés h onnan kifolyik e a viz!  PRIVI....! wave wave wave wave
Naplózva
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #2988 Dátum: 2013.04.19 péntek, 12:30:50 »

Én 2 napja cseréltem hőgombát. A tágulási tartálynál engedtem ki a vizet, levegővel fújva, kannába felfogva. Szuper megoldás, pont annyi jött ki, hogy ne folyjon a gomba kiszedésekor. Utána meg szépen visszatöltöttem a folyadékot  Wink
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2989 Dátum: 2013.04.19 péntek, 13:54:10 »

Én 2 napja cseréltem hőgombát. A tágulási tartálynál engedtem ki a vizet, levegővel fújva, kannába felfogva. Szuper megoldás, pont annyi jött ki, hogy ne folyjon a gomba kiszedésekor. Utána meg szépen visszatöltöttem a folyadékot  Wink
a tágulási tartálynál? ott gondolom az alsó csövet a vastagot,ami a hütő felől jön! de ahhoz nem is lehet hozzáférni! nekem ott a kipörgésgátló gázbowden motorja! de nem rossz ötlet! de szerintem nem férni hozzá rendesen. legalábbis nálam. és mikor le huzod róla kilogattad alulra,vagy hova,mert ott már a szij megy meg a kormányszervó szivattyú. annyi hely nincs h egy csavart leejts!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2990 Dátum: 2013.04.19 péntek, 13:59:46 »

a tágulási tartálynál? ott gondolom az alsó csövet a vastagot,ami a hütő felől jön! de ahhoz nem is lehet hozzáférni! nekem ott a kipörgésgátló gázbowden motorja! de nem rossz ötlet! de szerintem nem férni hozzá rendesen. legalábbis nálam. és mikor le huzod róla kilogattad alulra,vagy hova,mert ott már a szij megy meg a kormányszervó szivattyú. annyi hely nincs h egy csavart leejts!
és ha lehuzod a kiegyenlitőtartály csövét,akkor a kiegyenlitőből hova folyik a viz? és mibe fujtál bele?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2991 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:10:48 »

srácok ma nagyon rossz dolog történt! be akartam inditani,és csak tekerte,kattogott-nem indult! igaz gáz nélkül,de ugy tudom anélkül is kéne h pöcc röff,de nem! aztán ujra,és elkapta,de nem indult-olyan nehezen tekerte,de csak betegen forgott.,,leállt! aztán gázt adva beindult,igaz olyan 500-700 olt az alapjárat! elmentem a lányomért,odafelé-és vissza már semmi gond.. egy elhagyatott helyen meg  hajtotam,és láss csodát,megindult a hőmérő órám! szépen beállt középre! a kiegyenlitő tartályban is fel ment szint,mintha le lett volna ragadva,,vagy ilyesmi!
 
mtől lehet ilyen hihetetlen rossz hideg inditás,rossz alapjárat,beteg motor,,aztán meg egy csapásra-semmi baj.

előzmény: tegnap elött vettem egy akksit,mert máskor is csinálta már azt h nem akar indulni,lomhán tekerte. tegnap egy inditás erejéig beinditottam hogy minden oké-e,és az volt,,de csak pár másodpercre! aztán leállitottam. lehetséges h ez a kis inditás bepiszkolta a gyertyákat? de az előző pár napban is csinált ilyet,..az elmult egy hétben többször is indult már betegen,főleg ha egy napnál töet áll! de most nem fogható az akkura! tud valaki okosat mondani?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2992 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:15:54 »

srácok ma nagyon rossz dolog történt! be akartam inditani,és csak tekerte,kattogott-nem indult! igaz gáz nélkül,de ugy tudom anélkül is kéne h pöcc röff,de nem! aztán ujra,és elkapta,de nem indult-olyan nehezen tekerte,de csak betegen forgott.,,leállt! aztán gázt adva beindult,igaz olyan 500-700 olt az alapjárat! elmentem a lányomért,odafelé-és vissza már semmi gond.. egy elhagyatott helyen meg  hajtotam,és láss csodát,megindult a hőmérő órám! szépen beállt középre! a kiegyenlitő tartályban is fel ment szint,mintha le lett volna ragadva,,vagy ilyesmi!
 
mtől lehet ilyen hihetetlen rossz hideg inditás,rossz alapjárat,beteg motor,,aztán meg egy csapásra-semmi baj.

előzmény: tegnap elött vettem egy akksit,mert máskor is csinálta már azt h nem akar indulni,lomhán tekerte. tegnap egy inditás erejéig beinditottam hogy minden oké-e,és az volt,,de csak pár másodpercre! aztán leállitottam. lehetséges h ez a kis inditás bepiszkolta a gyertyákat? de az előző pár napban is csinált ilyet,..az elmult egy hétben többször is indult már betegen,főleg ha egy napnál töet áll! de most nem fogható az akkura! tud valaki okosat mondani?

Hát, sokmindent lehet tippelgetni..
Ha kattog, nem teker rendesen, csak néha elkapja az a gyenge akku miatt van.
Tudom, hogy új az akku, de akkor is.
A következő lehet a helyzet:
 Ha nem használod, lemerül az akksid (persze nem teljesen).
Ennek az okát kellene mindenekelőtt kideríteni, persze ez nem egyszerű eset.
Valami szívja az akksidat.
Első körben gondold át, mik azok az elektromos dolgok, amik rendetlenkednek a kocsiban, és azok környékén körül kell nézni zárlatot/bármi rendelleneset keresve.
Ha tipped sincs, akkor autóvillamosságis kideríti, hogy valóban szívja-e valami az akkudat, amikor áll a kocsi, és hogy mennyire. Következő körben pedig azt, hogy mi az.
Szóval azt mondom, először ezeket a köröket fusd le, de ne várj vele, mert egy zárlat simán tönkreteheti az új akksidat is!
 integet2
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2993 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:26:10 »

Hát, sokmindent lehet tippelgetni..
Ha kattog, nem teker rendesen, csak néha elkapja az a gyenge akku miatt van.
Tudom, hogy új az akku, de akkor is.
A következő lehet a helyzet:
 Ha nem használod, lemerül az akksid (persze nem teljesen).
Ennek az okát kellene mindenekelőtt kideríteni, persze ez nem egyszerű eset.
Valami szívja az akksidat.
Első körben gondold át, mik azok az elektromos dolgok, amik rendetlenkednek a kocsiban, és azok környékén körül kell nézni zárlatot/bármi rendelleneset keresve.
Ha tipped sincs, akkor autóvillamosságis kideríti, hogy valóban szívja-e valami az akkudat, amikor áll a kocsi, és hogy mennyire. Következő körben pedig azt, hogy mi az.
Szóval azt mondom, először ezeket a köröket fusd le, de ne várj vele, mert egy zárlat simán tönkreteheti az új akksidat is!
 integet2

állohelyben gondolom az órán kivül más nem eszik áramot-ugye?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2994 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:31:42 »

állohelyben gondolom az órán kivül más nem eszik áramot-ugye?

De eszik még pár apróság, de normál esetben nem szívhatja le az akksidat. (Nekem volt olyan, hogy egy hétvégére bekapcsolva maradt a belső világítás, és úgy is elindult utána. Viszont az igénytelenül kötött rádió, miután megsült benne az erősítő IC pár óra alatt lecuppantotta amperszag kíséretében... )
Most mondanám, hogy úgy tudod kipróbálni, hogy ez-e a probléma, hogy hosszabb leállás előtt leveszed a sarut, de ugye akkor utána tanítani kell...
Sokminden lehet zárlatos, öninidító, kábelezés, generátor, stb.. Két saru között tudsz Te is méregetni multiméterrel, de az igazi egy jó villanyossági lenne, lakatfogóval, bibliával felszerelkezve... Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2995 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:32:25 »

állohelyben gondolom az órán kivül más nem eszik áramot-ugye?
mert a rádio nem megy! ha az órát kikötöm,akkor az akku elvileg nem ad le áramot! mert mikor be tettem az uj akkut,láttam h picit szikrázott a saru! tudom valahogy tesztelni h valami eszi az áramot? mert ugye nekem ott volt a zenélés probléma is,de még a belsővilágitás se megy!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2996 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:33:34 »

mert a rádio nem megy! ha az órát kikötöm,akkor az akku elvileg nem ad le áramot! mert mikor be tettem az uj akkut,láttam h picit szikrázott a saru! tudom valahogy tesztelni h valami eszi az áramot? mert ugye nekem ott volt a zenélés probléma is,de még a belsővilágitás se megy!
Amit írtam, megírtam. Smiley
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2997 Dátum: 2013.04.19 péntek, 16:56:28 »

Amit írtam, megírtam. Smiley
ok.. ost megmértem az akkut,12,4 volt. reggel is megmérem,meg látjuk! de a másik akku is 12,2 volt benne,és már nem akart inditani..a sarut nem veszem mert nem tudom betanitani! a multkor pl majd egész ap lent volt az akku,és nem tanitgattam-akkor az nag hiba volt? de jol müködik mikor megy. de lehetséges hgy attól nem akar jol müködni?-hideginditásnál?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #2998 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:32:55 »

ok.. ost megmértem az akkut,12,4 volt. reggel is megmérem,meg látjuk! de a másik akku is 12,2 volt benne,és már nem akart inditani..a sarut nem veszem mert nem tudom betanitani! a multkor pl majd egész ap lent volt az akku,és nem tanitgattam-akkor az nag hiba volt? de jol müködik mikor megy. de lehetséges hgy attól nem akar jol müködni?-hideginditásnál?
este beültem,és azt láttam h a lábtér világiás nem alszik el! vagy 5 percet ültem,és világitott! magyarul kitudja miota világit,és ugye mind kétoldalon! az már azért leszivhatja az akkut-nem?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #2999 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:59:59 »

este beültem,és azt láttam h a lábtér világiás nem alszik el! vagy 5 percet ültem,és világitott! magyarul kitudja miota világit,és ugye mind kétoldalon! az már azért leszivhatja az akkut-nem?

A Te autód számunkra egy állatorvosi ló Cheesy
Igen, az leszívta az akkudat, azért nem tekert normálisan.
Ha nem csinálsz normális tanítást persze, hogy előfordulhat olyan, hogy nincs rendes hidegindítási program.  Wink
Egyébként én is csináltam már olyat, hogy nem tanítottam, csak én nem csodálkoztam, hogy nem okésan működik Cheesy
A normális működéshez kellett neki utána elég sok használat. (~200 km vegyes...)
Azt hiszem úgy működik, hogy egyébként is folyamatosan változtatja a betanított paramétereket. Tehát mindenképpen betanul, csak többek között nem gazdaságos, ha "tanítatlanul" közlekedsz vele..
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.