Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 13:43:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 70 71 72 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1556828 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3200 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:26:11 »

esetleg ha leirnad pontosan hogyan kell pl a levegö h
hömerseglet jeladot kimerni,vagy a lamdat,, azt meg kőszőnnem.
pl azt h ezeket jaro,allo,csatlakoztatott
 allapotaban gyujtason,v anelkül kell merni? nagyon kőszi.
Csak pár ötlet. Levegő hőmérséklet jeladó: lábaira ráilleszted a multiméter saruit, amit már beállítottál ellenállás mérésre. Ha nem mutat semmit, akkor tekerd arrébb az állítótárcsát (pl. 20 KOhm-ra), lehet, hogy túl alacsony a határérték (200 Ohm). Mutatnia kell valami értéket. Aztán fújkáld meg a jeladót hajszárítóval, a multiméter kijelzőjén fognak változni a számok - vagy kevesebb vagy több lesz. Ezt lehet simán álló helyzetben mérni, úgyis kicsit szét kell sszednia légbeömlő csöveket, hogy odaférj a hajszárítóval.

Lambdaszonda: Úúú, de rég írtam ezt, azt hittem, mostanában volt Smiley. Remélem érthető és hasznodra lesz.
Ha valami nem tiszta, szólj.

Ennyit tudtam segíteni, sok sikert.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3201 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:49:30 »

Csak pár ötlet. Levegő hőmérséklet jeladó: lábaira ráilleszted a multiméter saruit, amit már beállítottál ellenállás mérésre. Ha nem mutat semmit, akkor tekerd arrébb az állítótárcsát (pl. 20 KOhm-ra), lehet, hogy túl alacsony a határérték (200 Ohm). Mutatnia kell valami értéket. Aztán fújkáld meg a jeladót hajszárítóval, a multiméter kijelzőjén fognak változni a számok - vagy kevesebb vagy több lesz. Ezt lehet simán álló helyzetben mérni, úgyis kicsit szét kell sszednia légbeömlő csöveket, hogy odaférj a hajszárítóval.

Lambdaszonda: Úúú, de rég írtam ezt, azt hittem, mostanában volt Smiley. Remélem érthető és hasznodra lesz.
Ha valami nem tiszta, szólj.

Ennyit tudtam segíteni, sok sikert.
sajnos én barom arra attam a fejem,h szétszettem az injektor köteget,és ujra kábeleztem. ezzel nincs is baj,de nem jelöltem meg melyik-melyik! magyarul simán felcseréltem a hengereket! a motor jár viszonylag jol,de ami a baj,valahányszor beinditom,felpörög az alapjárat,és beindul a venti! és ez eddig nem volt! természetesen,a hőfok ezt nem kivánja! azt nem tudom most mitévő legyek. a hátso jeladóhoz ami a szivosor aljába megy,nem nyultam,a ventijelado ét azt igen,de az egyértelmü is volt. az injektorokat igen...zsugoroztam,elvileg minden jo! de h melyik henger melyik.....
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3202 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:54:38 »

sajnos én barom arra attam a fejem,h szétszettem az injektor köteget,és ujra kábeleztem. ezzel nincs is baj,de nem jelöltem meg melyik-melyik! magyarul simán felcseréltem a hengereket! a motor jár viszonylag jol,de ami a baj,valahányszor beinditom,felpörög az alapjárat,és beindul a venti! és ez eddig nem volt! természetesen,a hőfok ezt nem kivánja! azt nem tudom most mitévő legyek. a hátso jeladóhoz ami a szivosor aljába megy,nem nyultam,a ventijelado ét azt igen,de az egyértelmü is volt. az injektorokat igen...zsugoroztam,elvileg minden jo! de h melyik henger melyik.....

Cserélgesd, amíg jó nem lesz. Más tippem nincs, ha nincs kapcsolási rajzod.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3203 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:57:26 »

Cserélgesd, amíg jó nem lesz. Más tippem nincs, ha nincs kapcsolási rajzod.
egy olyan kellene,ami a nagy csatlakozo hátuljában mutatja az injektorok kábeleit! nagyon elrontani nem lehet,de nem vágom h ha felvan cserélve,attol felpöröghet az lapjárat,és a venti?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3204 Dátum: 2013.06.08 szombat, 16:08:38 »

Cserélgesd, amíg jó nem lesz. Más tippem nincs, ha nincs kapcsolási rajzod.
attol h az injektorokat felcseréltem,lehet nagyobb baj? honnan tudom mikor jo? mert szinte akárhogyan cserélgetem szinte nincs is külömbség! egyedül az a baj,h ha ráadom a gyujtást,a venti felpörög,és ha beinditom pár másodperc mulva a fordulat is fel megy 1700 re,aztán pár másodperc mulva hirtelen le esik,és majdnem bebeáll,800-1000 körülre,,és utána viszonylag jol müködik. ha le állitom,elöröl kezdi,,és ezt már forro motornál is! kb azt produkálja mintha lehuznám a venti jeladoját,,ésd akkor csinálja ezt h felpörög!de a jelado elvileg jo,,
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3205 Dátum: 2013.06.08 szombat, 17:09:21 »

attol h az injektorokat felcseréltem,lehet nagyobb baj? honnan tudom mikor jo? mert szinte akárhogyan cserélgetem szinte nincs is külömbség! egyedül az a baj,h ha ráadom a gyujtást,a venti felpörög,és ha beinditom pár másodperc mulva a fordulat is fel megy 1700 re,aztán pár másodperc mulva hirtelen le esik,és majdnem bebeáll,800-1000 körülre,,és utána viszonylag jol müködik. ha le állitom,elöröl kezdi,,és ezt már forro motornál is! kb azt produkálja mintha lehuznám a venti jeladoját,,ésd akkor csinálja ezt h felpörög!de a jelado elvileg jo,,
ilyenek voltak a vezetékeim!










Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3206 Dátum: 2013.06.08 szombat, 17:10:32 »

attol h az injektorokat felcseréltem,lehet nagyobb baj? honnan tudom mikor jo? mert szinte akárhogyan cserélgetem szinte nincs is külömbség! egyedül az a baj,h ha ráadom a gyujtást,a venti felpörög,és ha beinditom pár másodperc mulva a fordulat is fel megy 1700 re,aztán pár másodperc mulva hirtelen le esik,és majdnem bebeáll,800-1000 körülre,,és utána viszonylag jol müködik. ha le állitom,elöröl kezdi,,és ezt már forro motornál is! kb azt produkálja mintha lehuznám a venti jeladoját,,ésd akkor csinálja ezt h felpörög!de a jelado elvileg jo,,





Az biztos, hogy nem mindegy az injektorok sorrendje!
Gondold végig: a legrosszabb esetben a befecskendezett benzin kénytelen az egyik szívótorokból "átmenni" akár a legtávolabbi torokba. Ha a ventillátor felpörög és úgy is marad, akkor szinte biztos, hogy nem megy be a jel a PCM-be.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3207 Dátum: 2013.06.08 szombat, 17:36:53 »





Az biztos, hogy nem mindegy az injektorok sorrendje!
Gondold végig: a legrosszabb esetben a befecskendezett benzin kénytelen az egyik szívótorokból "átmenni" akár a legtávolabbi torokba. Ha a ventillátor felpörög és úgy is marad, akkor szinte biztos, hogy nem megy be a jel a PCM-be.
kép esetleg nincs a csati hátsó kiosztásárol?a vezetékekről? ugye szinek már nincsenek,mert ujra forrsztottam tőből,,,és igy uszott minden ami eredeti volt!
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3208 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:06:29 »

kép esetleg nincs a csati hátsó kiosztásárol?a vezetékekről? ugye szinek már nincsenek,mert ujra forrsztottam tőből,,,és igy uszott minden ami eredeti volt!

A rajzon C120-as jelzésű csatit nézd! Be van számozva, hogy melyik vezeték hova megy. Mellesleg a csati két oldalán egyforma színűek a vezetékek.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3209 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:12:25 »

A rajzon C120-as jelzésű csatit nézd! Be van számozva, hogy melyik vezeték hova megy. Mellesleg a csati két oldalán egyforma színűek a vezetékek.
biztosan igy van,de a rajz nagyon kinainak néz ki!  bocsáss meg,de nem értem! a vezetékek ugy emlékszem nem egy szinüek! az egyik ha igaz zöld,,volt egy közös csomo pont,amiben egyben voltak a zöldek!
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3210 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:18:07 »

biztosan igy van,de a rajz nagyon kinainak néz ki!  bocsáss meg,de nem értem! a vezetékek ugy emlékszem nem egy szinüek! az egyik ha igaz zöld,,volt egy közös csomo pont,amiben egyben voltak a zöldek!

Úgy értettem a csati két oldalát, hogy pl. az "apa" csati 9-es lába és az "anya" csati 9-es lába (1-es injektor) is BK/WH, azaz fekete/fehér színű. A közös szál pedig GN/WH, azaz zöld/fehér (az 1-es injektoré, többi pedig rendre GN/YE, GN/BU és GN/RD)
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3211 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:22:14 »

Úgy értettem a csati két oldalát, hogy pl. az "apa" csati 9-es lába és az "anya" csati 9-es lába (1-es injektor) is BK/WH, azaz fekete/fehér színű. A közös szál pedig GN/WH, azaz zöld/fehér (az 1-es injektoré, többi pedig rendre GN/YE, GN/BU és GN/RD)
várj! csak a levehető müanyagházas vackot szedtem szét! és az most össze van dugva! a nagy kábelköteg csatija benne van az injektoriban! azzal nincs gond!  a csatlakozo hátuljábol ha benézel a  akkor onnan jönnek a kábelek! és az injektor vezetékei,csatlakozoi! és magyarul van négy csatim,és nem tudom melyik-melyik! a nagy csati hátuljábol ha igaz 9 kivezetés van! abbol egy a zöld,a közös szál.
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3212 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:32:06 »

várj! csak a levehető müanyagházas vackot szedtem szét! és az most össze van dugva! a nagy kábelköteg csatija benne van az injektoriban! azzal nincs gond!  a csatlakozo hátuljábol ha benézel a  akkor onnan jönnek a kábelek! és az injektor vezetékei,csatlakozoi! és magyarul van négy csatim,és nem tudom melyik-melyik! a nagy csati hátuljábol ha igaz 9 kivezetés van! abbol egy a zöld,a közös szál.

Igen, arról beszélek:



A felső két csatit nézd: 9-es láb 1-es injektor, a 10-es a 2-es, a 11-es a 3-as és a 12-es a 4-es injektor! Kövesd végig a vezetékeket!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3213 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:43:39 »

Igen, arról beszélek:



A felső két csatit nézd: 9-es láb 1-es injektor, a 10-es a 2-es, a 11-es a 3-as és a 12-es a 4-es injektor! Kövesd végig a vezetékeket!
tedd meg kerlek h megnezed a fotoim!nekem
ha igaz 9 kivezetes van!es a csatlakozo oldalan van
az a csuszka,meg a rögzitő!a te fotod tuti? benzines
2000cc?
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3214 Dátum: 2013.06.08 szombat, 19:06:13 »

tedd meg kerlek h megnezed a fotoim!nekem
ha igaz 9 kivezetes van!es a csatlakozo oldalan van
az a csuszka,meg a rögzitő!a te fotod tuti? benzines
2000cc?

Megnéztem. Szerintem a képeiden is a 12 pólusú csati van...
A kép tuti...
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3215 Dátum: 2013.06.08 szombat, 19:28:55 »

Megnéztem. Szerintem a képeiden is a 12 pólusú csati van...
A kép tuti...
igen,én láttam rosszul, már össze is raktam,de ugyan azt csinálja! beinditom,elösször jo volt,,aztán ujra inditottam-és már nem volt jo! a venti felpörög,,majd le áll,az alapjárat meg lassan kuszik felfelé,,majd le esik! ijesztő! pedig elvileg minden a helyén van!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3216 Dátum: 2013.06.08 szombat, 19:44:04 »

igen,én láttam rosszul, már össze is raktam,de ugyan azt csinálja! beinditom,elösször jo volt,,aztán ujra inditottam-és már nem volt jo! a venti felpörög,,majd le áll,az alapjárat meg lassan kuszik felfelé,,majd le esik! ijesztő! pedig elvileg minden a helyén van!
szerencsére a csati számozva volt,és a trafobol kiindulva a balszélső az egyes henger! igy elvileg a helyén vannak a csatik...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3217 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 15:53:15 »

Megnéztem. Szerintem a képeiden is a 12 pólusú csati van...
A kép tuti...
esetleg a többi leosztást is le tudod irni?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3218 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 10:16:16 »

Érdekes kategóriába tartozna inkább, de ide teszem, ebből is lehet talán tanulni valamit.
Az érdekesség az benne, hogy ment vele a motor, nem is keveset, nem is olyan rosszul.
Egyetlen hibajelenség (amit észleltem), hogy alapjáraton (ami egyébként egyenletesnek, simának tűnt) mintha picit megrándulna néha a kocsi...


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez már a tisztított, állítgatott változat, mikor először kiszedtem őket, volt rajta 1-2 mm oxidréteg, de mindenhol...
Persze azóta HegeGabi küldött nekem Norautos gyertyákat, és azokkal minden szuper. Smiley  worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.10 hétfő, 10:17:55 írta speedtoto » Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3219 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 12:22:42 »

igen,én láttam rosszul, már össze is raktam,de ugyan azt csinálja! beinditom,elösször jo volt,,aztán ujra inditottam-és már nem volt jo! a venti felpörög,,majd le áll,az alapjárat meg lassan kuszik felfelé,,majd le esik! ijesztő! pedig elvileg minden a helyén van!
Nem semmi így vaktában nekiindulni, mindenféle rajz és kábeljelölés nélkül, bátor vagy.

Egyébként jól jár a motor? Mert ha igen, és ennek ellenére ingadozik az alapjárat és kapcsol a venti, akkor én inkább más kábelek helytelen bekötésére gyanakodnék: hőfokjeladó, alapjárati motor, pillangószelep, stb.: Kép.

Azokat is ellenőrizd.
Szerintem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3220 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 15:13:23 »

Nem semmi így vaktában nekiindulni, mindenféle rajz és kábeljelölés nélkül, bátor vagy.

Egyébként jól jár a motor? Mert ha igen, és ennek ellenére ingadozik az alapjárat és kapcsol a venti, akkor én inkább más kábelek helytelen bekötésére gyanakodnék: hőfokjeladó, alapjárati motor, pillangószelep, stb.: Kép.

Azokat is ellenőrizd.
Szerintem.
nem kellett rajz! az egész ugy kezdődőtt h elkezdett huzatásnál rángatni,,nem akart menni,,és egyszerüen féltem a kocsiban. féltem mikor áll le,,mikor szakad ki a motor a motorféktől! mert mikor pillanatra le áll a motor,akkor a motorfékez,,és ez kettesben lendületben nagyon gáz! azelött is volt ilyen,de akkor egy egy pillanatra ! még irtam is ide,...ha egyhelyben turáztattam forgott mint atom,,ha elindultam vele,,nem akart menni.. a mafot lehuztam akkor se volt jo.. gyertyákat cseréltem,le vittem a hézagot 1,1 mm re,,akkor se volt jo. aztán jött az ötlet,h ha már rossz akkor neki fogok a kábelkötegnek,mivel volt két srác aki igért ilyesmit,,de sajnos eltüntek,nem válaszolnak! igy maradtam a sajátnál. szét szedtem,és igazábol 2 órás munka volt,,de azt csesztem el,h nem jelöltem meg az injektorokat! és mikor szétkaptam az egészet,,,hiába csináltam szálanként,,,a végére össze keveredtek! sőt,van ugye egy 5.- csati ami ugyan az mint az injektoré.. a végén lett megoldás,,és szerencse h csináltam fotokat,amiket fel is tettem ide. nem volt nehéz és megérte! de utána is rossz volt. sőt,valamibe bele nyultam ,mert mikor ráadtam a gyujtást,,beindult a venti,,,inditás után meg felpörgött az alapjárat! 1700 re,,egy perc után meg le esett a helyére-de ha elindultam megint rángatott! szét szedtem a folytoszelepházat,ki takaritottam,,,kis korom,,semmi több. minden oké,,a vákumcsövek csöcseit is kitakaritottam...oké...de ugysem volt jo! megint szét kaptam hátha valamit nem jol raktam össze,,de látszolag minden a helyén! azóta láss csodát,,,müködik! ma egész nap mentem vele,,és szinte hibátlan. néha érzek benne olyat h le lustul,,h meg torpan,,h elmegy az ereje,,,de azon felül megy! erő is van benne,a hangja olyan amerikai as...majdnem v8 as hangja van...nem füstöl,,
Nem tudom mi volt a baj,volt már ilyen,még a maf hiba elött! de azóta sokmindent helyre tettem,vezetékeket,érzékelőket,,jeladokat.. és mégis rossz! érdekes mert 1 esben,jó!.,..megy. kettesből hárokmba már nem! a válton van egy sokeres csati,az mi? mechanikus 5 sebességes váltó! mi az?
ía másik,h mikor ki villogtattam az ecut,,ugye kidobta a maf,ahőmérséglet jelado.,és a lamdasz..-dús,,ill szegény keverék hiba. ,,az irás azt mondja h villogtatás közben ha leveszem a 48 asrol az áramot,,akkor törli a hiba tárolot-lehuztam de ugyan ugy villogott tovább! akkor lehuztam a 17 es ről is..- lehet h ezzel elrontottam valamit!? mert amikor ugye gyujtást adok,akkor ugy pörög fel a venti,.mint amikor villogtatok! csak az a baj h az alapjáratot is felnyomja,emit eddig nem láttam még! bocsi ha hosszu voltam.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3221 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 16:13:53 »

Érdekes kategóriába tartozna inkább, de ide teszem, ebből is lehet talán tanulni valamit.
Az érdekesség az benne, hogy ment vele a motor, nem is keveset, nem is olyan rosszul.
Egyetlen hibajelenség (amit észleltem), hogy alapjáraton (ami egyébként egyenletesnek, simának tűnt) mintha picit megrándulna néha a kocsi...


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez már a tisztított, állítgatott változat, mikor először kiszedtem őket, volt rajta 1-2 mm oxidréteg, de mindenhol...
Persze azóta HegeGabi küldött nekem Norautos gyertyákat, és azokkal minden szuper. Smiley  worship

ez nem semmi! akkor most nem a platinum gyertya van bent ugye?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3222 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 16:15:48 »

ez nem semmi! akkor most nem a platinum gyertya van bent ugye?
Őszintén szólva fogalmam sincs, milyen gyertya, a lényeg, hogy jó.
Platinumnak néz ki, de szuperolcsó volt. (készletsöprés a Norauto-nál) Smiley
Párezer km után kiveszem, megnézem, milyenek, és beszámolok róla.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3223 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 16:32:06 »

Őszintén szólva fogalmam sincs, milyen gyertya, a lényeg, hogy jó.
Platinumnak néz ki, de szuperolcsó volt. (készletsöprés a Norauto-nál) Smiley
Párezer km után kiveszem, megnézem, milyenek, és beszámolok róla.
az elektródára értettem! sima vagy hegyes?
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #3224 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 16:33:04 »

Érdekes kategóriába tartozna inkább, de ide teszem, ebből is lehet talán tanulni valamit.
Az érdekesség az benne, hogy ment vele a motor, nem is keveset, nem is olyan rosszul.
Egyetlen hibajelenség (amit észleltem), hogy alapjáraton (ami egyébként egyenletesnek, simának tűnt) mintha picit megrándulna néha a kocsi...


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez már a tisztított, állítgatott változat, mikor először kiszedtem őket, volt rajta 1-2 mm oxidréteg, de mindenhol...
Persze azóta HegeGabi küldött nekem Norautos gyertyákat, és azokkal minden szuper. Smiley  worship

nekem is ilyen van benne és ugyanazt mondanám szépen megy ...csak szép szürkére vannak égve nyes
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #3225 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 16:35:06 »

az elektródára értettem! sima vagy hegyes?
Én is arra értettem.  wave
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #3226 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 17:55:06 »

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon,némi tanácsot szeretnék kérni.Mivel nem találtam olyan helyet,ami külön a mondeo adás-vétellel foglalkozna,ide írom.Ha rossz a hely,kérem átrakni!  worship

Szóval:Tervezem egy MK1 mondeo vásárlását,(amint el tudom adni a focusom,amitől anyagi okok miatt meg kell válnom. rinya ) de igazából nem ismerem a típust.A terv egy 2.0 benzines kombi.Felhomályosítanátok mire ügyeljek vételkor? Nyilván ennyi idős kocsi nem hibátlan,de szeretném tudni,mikor meneküljek.A fogyasztását nézegettem itt a fórumon,elég vegyeseket írtok.7-10 liter. Ha óvatosan bánok vele,a 8L reális lehet? De minden hasznos infónak örülök!Persze lelkesen olvasgatom vissza a fórumot!  Wink
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3227 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 19:03:04 »

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon,némi tanácsot szeretnék kérni.Mivel nem találtam olyan helyet,ami külön a mondeo adás-vétellel foglalkozna,ide írom.Ha rossz a hely,kérem átrakni!  worship

Szóval:Tervezem egy MK1 mondeo vásárlását,(amint el tudom adni a focusom,amitől anyagi okok miatt meg kell válnom. rinya ) de igazából nem ismerem a típust.A terv egy 2.0 benzines kombi.Felhomályosítanátok mire ügyeljek vételkor? Nyilván ennyi idős kocsi nem hibátlan,de szeretném tudni,mikor meneküljek.A fogyasztását nézegettem itt a fórumon,elég vegyeseket írtok.7-10 liter. Ha óvatosan bánok vele,a 8L reális lehet? De minden hasznos infónak örülök!Persze lelkesen olvasgatom vissza a fórumot!  Wink

A 7 liter mese habbal szerintem.. En akarmilyen ovatosan megyek vele, 8 liter ala sosem ment.. Ha tankolok, 10-el szamolok, mert azzal konnyu es sosem voltam jo matekbol, meg azert mert nem erhet meglepetes.. A negativ rekordom meg 11,4l.. Autopalyan 5 szemellyel, 180 tempomattal..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3228 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 19:26:50 »

A 7 liter mese habbal szerintem.. En akarmilyen ovatosan megyek vele, 8 liter ala sosem ment.. Ha tankolok, 10-el szamolok, mert azzal konnyu es sosem voltam jo matekbol, meg azert mert nem erhet meglepetes.. A negativ rekordom meg 11,4l.. Autopalyan 5 szemellyel, 180 tempomattal..

az 1.1 es seicentom ami minden tekintetben a fele volt a mondeonak,az is bekapta a 8 litert! talán egyszer evett 6 körül,de az sem tartott sokáig! utána már ott is 8 literrel kellett számolnom..és nem vagyok nehéz lábu. nekem is ismán eszik egy 10 est,ugy is kalkulálok,de helyben sokkal többet! ugy saccolom,helyben 13 liter.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #3229 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:38:53 »

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon,némi tanácsot szeretnék kérni.Mivel nem találtam olyan helyet,ami külön a mondeo adás-vétellel foglalkozna,ide írom.Ha rossz a hely,kérem átrakni!  worship

Szóval:Tervezem egy MK1 mondeo vásárlását,(amint el tudom adni a focusom,amitől anyagi okok miatt meg kell válnom. rinya ) de igazából nem ismerem a típust.A terv egy 2.0 benzines kombi.Felhomályosítanátok mire ügyeljek vételkor? Nyilván ennyi idős kocsi nem hibátlan,de szeretném tudni,mikor meneküljek.A fogyasztását nézegettem itt a fórumon,elég vegyeseket írtok.7-10 liter. Ha óvatosan bánok vele,a 8L reális lehet? De minden hasznos infónak örülök!Persze lelkesen olvasgatom vissza a fórumot!  Wink

Szia nekem is 2.10 benzines kombim van igaz mk2,ha csak autópályán megyek vele 7.6-7.9 között fogyasztott max,ha városban akkor plafon 10l,130-nál klímával pont ma néztem 7,5 óvatosban...
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3230 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:52:19 »

A 7 liter mese habbal szerintem.. En akarmilyen ovatosan megyek vele, 8 liter ala sosem ment.. Ha tankolok, 10-el szamolok, mert azzal konnyu es sosem voltam jo matekbol, meg azert mert nem erhet meglepetes.. A negativ rekordom meg 11,4l.. Autopalyan 5 szemellyel, 180 tempomattal..

használattól függ, nekem főúton 7,5-8 körüli fogyasztások jöttek ki lendületes vezetéssel
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3231 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:53:14 »

Sziasztok.

Új vagyok a fórumon,némi tanácsot szeretnék kérni.Mivel nem találtam olyan helyet,ami külön a mondeo adás-vétellel foglalkozna,ide írom.Ha rossz a hely,kérem átrakni!  worship

Szóval:Tervezem egy MK1 mondeo vásárlását,(amint el tudom adni a focusom,amitől anyagi okok miatt meg kell válnom. rinya ) de igazából nem ismerem a típust.A terv egy 2.0 benzines kombi.Felhomályosítanátok mire ügyeljek vételkor? Nyilván ennyi idős kocsi nem hibátlan,de szeretném tudni,mikor meneküljek.A fogyasztását nézegettem itt a fórumon,elég vegyeseket írtok.7-10 liter. Ha óvatosan bánok vele,a 8L reális lehet? De minden hasznos infónak örülök!Persze lelkesen olvasgatom vissza a fórumot!  Wink
ha már mondeót szeretnél venni, inkább javasolnám a 96-00 közötti szériát
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #3232 Dátum: 2013.06.14 péntek, 16:08:18 »

Halihó! Köszi a sok infót.Most jöttem rá,hogy én MK2 mondikat nézegettem... nyes Ha az ovális hűtőrácsos az... Amatőr.... Roll Eyes
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3233 Dátum: 2013.06.14 péntek, 16:13:43 »

Halihó! Köszi a sok infót.Most jöttem rá,hogy én MK2 mondikat nézegettem... nyes Ha az ovális hűtőrácsos az... Amatőr.... Roll Eyes
taps wave
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3234 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:03:17 »

Sziasztok!

Érdekes tüneteket produkál a gép tegnaptól.
Fél gázzal gyorsul rendesen, de padlógáznál elfogy az erő és megváltozik a hangja is(olyasmi, mint amikor kifúj a kipufogó).

Ötlet valakinek?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3235 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:07:00 »

Sziasztok!

Érdekes tüneteket produkál a gép tegnaptól.
Fél gázzal gyorsul rendesen, de padlógáznál elfogy az erő és megváltozik a hangja is(olyasmi, mint amikor kifúj a kipufogó).

Ötlet valakinek?

huhh. ja lehet a kipufogo,a katalisatitor van eltömödve azt nem birja kinyomni a cuccot,vagy az AC d nem birja  a tempot!
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3236 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:08:18 »

Sziasztok!

Érdekes tüneteket produkál a gép tegnaptól.
Fél gázzal gyorsul rendesen, de padlógáznál elfogy az erő és megváltozik a hangja is(olyasmi, mint amikor kifúj a kipufogó).

Ötlet valakinek?


Helló!

Kalap úr után szabadon (nameg saját tapasztalat, a donor pont ezt csinálta): össze van törve a katalizátorban a kerámia és keresztbe fordult. Csakúgy mint Ady klubtársnak az MK2 topicban.

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3237 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:13:34 »

Helló!

Kalap úr után szabadon (nameg saját tapasztalat, a donor pont ezt csinálta): össze van törve a katalizátorban a kerámia és keresztbe fordult. Csakúgy mint Ady klubtársnak az MK2 topicban.

Üdv: Petya!
Szia!
Most, hogy mondod, még csörgést is hallottam.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3238 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:18:34 »

A kérdés is következik, hogyan tovább? HA csak simán kirázom belőle, akkor nem bántom a motort?
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3239 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:21:20 »

Szia!
Most, hogy mondod, még csörgést is hallottam.

Három megoldás van:

1. Kivágod és egy 50-es csővel helyettesíted
2. Kivágod, hosszában szétvágod, és ha a két kerámia közül valamelyik ép, akkor a töröttet kidobod és a sértetlennel újra összhegeszted (én ezt csináltam)
3. univerzális katalizátor
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3240 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:22:48 »

A kérdés is következik, hogyan tovább? HA csak simán kirázom belőle, akkor nem bántom a motort?

Ha csak kiütöd belőle, akkor "bödön" hangja lesz.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3241 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:25:22 »

Három megoldás van:

1. Kivágod és egy 50-es csővel helyettesíted
2. Kivágod, hosszában szétvágod, és ha a két kerámia közül valamelyik ép, akkor a töröttet kidobod és a sértetlennel újra összhegeszted (én ezt csináltam)
3. univerzális katalizátor
EZ már univerzális. Ebben is lehet két kerámia?
A motorra milyen hatással van az 1.pont?
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #3242 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:30:47 »

EZ már univerzális. Ebben is lehet két kerámia?
A motorra milyen hatással van az 1.pont?

Az univerzálist nem ismerem.
A motor csak örülni fog az 1. pontnak, csak a környezetvédők meg ne tudják szomoru1
Na meg a műszaki vizsga...  Roll Eyes
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3243 Dátum: 2013.06.14 péntek, 21:32:09 »

EZ már univerzális. Ebben is lehet két kerámia?
A motorra milyen hatással van az 1.pont?
gondolom ha a katalisatort kivágod,az emissziós értékek is változnak,és a müszakin rácseszhetsz,,vagy az ut szélén a KPM em esek..miatt. és persze a környezet védelem! a motorra? elvileg a kipufogorendszer ugy van kiszámolva,hogy minden eleme egy bizonyos fokig folytás is,,ha ebből ki iktatsz egyet,változik a hangja,esetleg könnyebben pörög,
Naplózva
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #3244 Dátum: 2013.06.15 szombat, 17:53:51 »

Hali.

Igaz lehet az, hogy a 10W40-es Castrol nem a legjobb olaj a motorba? Eléggé eszegeti... Próbáltam rákeresni, de volt ahol azt írták, hogy nagy sz@r, volt ahol dícsérték... Inkább az előzőnek hiszek egyenlőre...Tudnátok valamit ajánlani helyette? Mert akkor megejtem az olajcserét már most (ősszel akartam).
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3245 Dátum: 2013.06.15 szombat, 18:15:31 »

Hali.

Igaz lehet az, hogy a 10W40-es Castrol nem a legjobb olaj a motorba? Eléggé eszegeti... Próbáltam rákeresni, de volt ahol azt írták, hogy nagy sz@r, volt ahol dícsérték... Inkább az előzőnek hiszek egyenlőre...Tudnátok valamit ajánlani helyette? Mert akkor megejtem az olajcserét már most (ősszel akartam).
helló. itt elhangzott már hogy az 5w30,,esetleg az 5w40 jo.én azt nem értem,...- épp most beszélgettem egy taxis ismerőssel,aki havonta cseréli az olajat,,- és ő mondta hogy ezekbe a motorkba 10w40 való.. namost,én is tudom hogy a 10w40 az vastag olaj ebbe,mert télen a hidegben még sürübb lesz,de a cromaxnál ha megnézed,az 5w30 pl részecskeszürőshöz való,,az mk1 mondeo szerintem nem az! ha nem az,akkor már csak az 5w40 marad-és ugye a 10w40 már nem jó! figyelembe kell venni az autó,a motor korát is,mert a vékony olaj hamarabbtalálja meg a réseket,és előfordulhat hogy ez az olajnyomás rovására megy! bárhol is van kopás a motorban,pl a főtengely csapágyaknál,ott jelentős veszteség lehet,főleg ha melegszik a motor! nekem volt egy zsigám,és az főtengelycsapágyas volt,volt külön olajnyomás mutató,,és ahogy melegedett a motor,ugy ment lejjebb az oljanyomás! melegen,sokszor be be villant a lámpa! hidegen még középen állt a mutató,de melegen majdnem nulla volt.na innen a tudásom.. sokan mondták vegyek botondot,,az jo az ilyen motorba,,hát már az sem volt jó. generál! itt még hidrotőkék is vannak,és egy kifinomult szerkezet,kell neki a gyors olyajnyomás,hogy minél kevesebbet fusson kenés nélkül,,
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3246 Dátum: 2013.06.15 szombat, 18:59:20 »

Hali.

Igaz lehet az, hogy a 10W40-es Castrol nem a legjobb olaj a motorba? Eléggé eszegeti... Próbáltam rákeresni, de volt ahol azt írták, hogy nagy sz@r, volt ahol dícsérték... Inkább az előzőnek hiszek egyenlőre...Tudnátok valamit ajánlani helyette? Mert akkor megejtem az olajcserét már most (ősszel akartam).

helló. itt elhangzott már hogy az 5w30,,esetleg az 5w40 jo.én azt nem értem,...- épp most beszélgettem egy taxis ismerőssel,aki havonta cseréli az olajat,,- és ő mondta hogy ezekbe a motorkba 10w40 való.. ...

MK1 kezelési kézikönyv: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf
Itt, a 65. oldalon (128.o) olvasható: 5W30 olaj való a motorba, a gyártó megállapítása szerint. A többi spec. esetben. Vastagabbat csak akkor, ha egyszer feltöltöd 5W30-al, és a következő cseréig (10k km) túl sokat bekajál belőle (kb. 1 liter fogyás a 10ezer km-en még elnézhető), akkor érdemes vastagabbat beletenni. Ha még nincs ennyire elkopva, és vastagabbat teszel bele, akkor azzal elég sokat ártasz a motornak.

Egyébként a Castroltól csak annyit, hogy emlékeim szerint a 80-as évek végén, 90-es évek elején Fina volt a Ford olajbeszállítója, aztán váltottak Castrolra, és most kb. 2 éve váltották le a Castrolt. Ez azt jelenti, hogy amikor még 2009-ben talán vettem egy 5literes kanna Ford motorolajat, a címke könnyen lejött, és a Ford címke alatt Castrol Magnatech címke volt. Még el sem távolította az eredeti címkét a Ford, csak ráragasztotta a sajátját. Gondolhatod, ha a Ford nevet rá merte írni a Castrol olajra, akkor az tökéletesen megfelel a gyári előírásoknak, és tökéletesen együtt tud működni a motorral. Tehát a Castrollal nincs baj, a 10W40-el van baj.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.15 szombat, 19:07:19 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3247 Dátum: 2013.06.15 szombat, 19:30:42 »

MK1 kezelési kézikönyv: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf
Itt, a 65. oldalon (128.o) olvasható: 5W30 olaj való a motorba, a gyártó megállapítása szerint. A többi spec. esetben. Vastagabbat csak akkor, ha egyszer feltöltöd 5W30-al, és a következő cseréig (10k km) túl sokat bekajál belőle (kb. 1 liter fogyás a 10ezer km-en még elnézhető), akkor érdemes vastagabbat beletenni. Ha még nincs ennyire elkopva, és vastagabbat teszel bele, akkor azzal elég sokat ártasz a motornak.

Egyébként a Castroltól csak annyit, hogy emlékeim szerint a 80-as évek végén, 90-es évek elején Fina volt a Ford olajbeszállítója, aztán váltottak Castrolra, és most kb. 2 éve váltották le a Castrolt. Ez azt jelenti, hogy amikor még 2009-ben talán vettem egy 5literes kanna Ford motorolajat, a címke könnyen lejött, és a Ford címke alatt Castrol Magnatech címke volt. Még el sem távolította az eredeti címkét a Ford, csak ráragasztotta a sajátját. Gondolhatod, ha a Ford nevet rá merte írni a Castrol olajra, akkor az tökéletesen megfelel a gyári előírásoknak, és tökéletesen együtt tud működni a motorral. Tehát a Castrollal nincs baj, a 10W40-el van baj.
de mi az a részecskeszörős dolog!?  https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187682-motorolaj-5w-30-ford-5-literes-reszecskeszurovel-dpf

nekem mk1 93 as a mondim,és abban állitólag nincs ilyen! akkor is jo bele?5w30
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3248 Dátum: 2013.06.15 szombat, 19:42:37 »

de mi az a részecskeszörős dolog!?  https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187682-motorolaj-5w-30-ford-5-literes-reszecskeszurovel-dpf

nekem mk1 93 as a mondim,és abban állitólag nincs ilyen! akkor is jo bele?5w30

Elgépelés lesz az. Részecskeszűrő a modern dízel autókban van, és ott sem kell külön motorolaj hozzá.

Itt van az 1 literes kiszerelés, itt nincs odaírva:
https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187589-motorolaj-ford-5w-30-1-literes

Itt meg van Ford-Castrol feliratos is:
https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/467590-motorolaj-ford-5w-30-1-literes
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #3249 Dátum: 2013.06.16 vasárnap, 11:19:22 »

MK1 kezelési kézikönyv: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_1_kezelesi.pdf
Itt, a 65. oldalon (128.o) olvasható: 5W30 olaj való a motorba, a gyártó megállapítása szerint. A többi spec. esetben. Vastagabbat csak akkor, ha egyszer feltöltöd 5W30-al, és a következő cseréig (10k km) túl sokat bekajál belőle (kb. 1 liter fogyás a 10ezer km-en még elnézhető), akkor érdemes vastagabbat beletenni. Ha még nincs ennyire elkopva, és vastagabbat teszel bele, akkor azzal elég sokat ártasz a motornak.

Egyébként a Castroltól csak annyit, hogy emlékeim szerint a 80-as évek végén, 90-es évek elején Fina volt a Ford olajbeszállítója, aztán váltottak Castrolra, és most kb. 2 éve váltották le a Castrolt. Ez azt jelenti, hogy amikor még 2009-ben talán vettem egy 5literes kanna Ford motorolajat, a címke könnyen lejött, és a Ford címke alatt Castrol Magnatech címke volt. Még el sem távolította az eredeti címkét a Ford, csak ráragasztotta a sajátját. Gondolhatod, ha a Ford nevet rá merte írni a Castrol olajra, akkor az tökéletesen megfelel a gyári előírásoknak, és tökéletesen együtt tud működni a motorral. Tehát a Castrollal nincs baj, a 10W40-el van baj.

Köszi, tudom hogy 5W30 való bele, de decemberben így vettem, olaj,- vezérléscserék után, és ezt rakták bele. Akkor rá is kérdeztem, hogy mi van benne, Castrol 10W40... mondom biztos jó az...
Ezért gondoltam, hogy lecserélem, de kicsit aggódok, hogy az 5W30-at jobban csipegetné. Motorfelújításra most nincs 50-60ezrem Sad
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 70 71 72 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.