Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.16 csütörtök, 18:57:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
MK5 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
113
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK5 Általános kérdések (Megtekintve 1606331 alkalommal)
Ferqo
és 15 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #800 Dátum:
2015.09.16 szerda, 15:25:22 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.16 szerda, 14:59:39
a probléma,hogy a felső plafon lett a 2liter.ebből kell kihozniuk mindent.nem hoz profitot az a réteg,aki ennél nagyobbat szeretne.az nincs 100ember magyarországon a 10millióból(vagy akármennyiből is).szerintem érthető.a ford most flottaautókat értékesít mondeó vonalon.nem éri meg fejleszteni a nagyobb motorba.meg a szigorodó előírások.nagy motor-sok károsanyag.a károsanyag a legnagyobb ellenség.ha az ezres turbós fele annyit bocsájtana ki mint most,5éven belül csak ezres motorral szerelnék a mondeot.
Persze, hogy nem hoz profitot az a réteg. Mert én sem vettem most újat, mert nem volt az újban erősebb annál, mint amit most vettem egyébként használtan. Pedig 8ig kerestem most autót...
Ha lett volna vmi bivaly motoros 4WD MK5, akkor karácsonyig még hozzácsaptam volna egy kicsit, s azt veszek.
Ne MO-ból indulj ki, de ne is az EUból hanem worldwide (ww) szinten: ha fauvéék tudnak nagy motort betenni, akkor Fordék is tegyenek már be. Értem én a kvótákat, de ha ww szinten nézzük az usával együtt, akkor azért Fordék jóval nagyobbak, mint a vw csoport, ahol belefér egy 3.6FSI.
Motort sem kell fejleszteni, mert ott van készen a 3.5 Ecoboost, meg a 2.3 Ecoboost.
A középréteg mindenhol komolyan erősödik, sok ember van, aki fizetne egy "prémium" kocsiért, de nem akar Audi-Bmw-Mercibe ülni. Fordék el fogják rontani, mert az egyre lejjebb lévő rétegnek fognak csak autót gyártani. Így lesz majd a nagy fhingásnak szharás a vége.
(nézz meg majd egy 2.0TDCi Vignalét használtan... semmi nem lesz, csak egy kombimondeó gigantikus értékvesztéssel)
Vw-ék ezt a helyzetet felismerik. (Én is majdnem egy 3.6 CC-be ültem be...)
Amúgy meg értem a Fordot, az usában a rengeteg nagymotor elviszi a kvótát, az EUba meg maradnak az I4-ek. Így nem marad más, ott kell venni nagymotoros Fordot annak, aki akar. A kutya meg ott van elásva Mondeo szinten, hogy most már ugye globálFord, s az usában a Mondeo (Fusion) az nem a legnagyobb Ford szedán, hanem ott kb a Focus kategória lesz hamarosan (a csak I4 motorok miatt)...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #801 Dátum:
2015.09.16 szerda, 15:58:26 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 15:25:22
Persze, hogy nem hoz profitot az a réteg. Mert én sem vettem most újat, mert nem volt az újban erősebb annál, mint amit most vettem egyébként használtan. Pedig 8ig kerestem most autót...
Ha lett volna vmi bivaly motoros 4WD MK5, akkor karácsonyig még hozzácsaptam volna egy kicsit, s azt veszek.
Ne MO-ból indulj ki, de ne is az EUból hanem worldwide (ww) szinten: ha fauvéék tudnak nagy motort betenni, akkor Fordék is tegyenek már be. Értem én a kvótákat, de ha ww szinten nézzük az usával együtt, akkor azért Fordék jóval nagyobbak, mint a vw csoport, ahol belefér egy 3.6FSI.
Motort sem kell fejleszteni, mert ott van készen a 3.5 Ecoboost, meg a 2.3 Ecoboost.
A középréteg mindenhol komolyan erősödik, sok ember van, aki fizetne egy "prémium" kocsiért, de nem akar Audi-Bmw-Mercibe ülni. Fordék el fogják rontani, mert az egyre lejjebb lévő rétegnek fognak csak autót gyártani. Így lesz majd a nagy fhingásnak szharás a vége.
(nézz meg majd egy 2.0TDCi Vignalét használtan... semmi nem lesz, csak egy kombimondeó gigantikus értékvesztéssel)
Vw-ék ezt a helyzetet felismerik. (Én is majdnem egy 3.6 CC-be ültem be...)
Amúgy meg értem a Fordot, az usában a rengeteg nagymotor elviszi a kvótát, az EUba meg maradnak az I4-ek. Így nem marad más, ott kell venni nagymotoros Fordot annak, aki akar. A kutya meg ott van elásva Mondeo szinten, hogy most már ugye globálFord, s az usában a Mondeo (Fusion) az nem a legnagyobb Ford szedán, hanem ott kb a Focus kategória lesz hamarosan (a csak I4 motorok miatt)...
és nem tudnak 150g alatt maradni 3liter + lökettérfogattal a ka. kibocsátásban és meg is van cseszve a nammotor projekt...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #802 Dátum:
2015.09.16 szerda, 16:37:48 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.09.16 szerda, 15:58:26
és nem tudnak 150g alatt maradni 3liter + lökettérfogattal a ka. kibocsátásban és meg is van cseszve a nammotor projekt...
Engem vásárlóként nem érdekelnek a károsanyag kibocsájtási kvóták (legyen a gyártó baja).
Én csak azt látom, hogy minden valamirevaló márka típusánál vannak rendes nagy motorok.
Ott az Insignia OPC. Na jó, ők Vauxhall, meg Holden-ek is, szóval GM mögött könnyű.
De ott van a pözsó-citroen vonal, amikből sosem vennék magamnak, még ők is gyártanak v6 dízelt.
Azt sem értem miért Focus RS-t gyártanak,
http://www.origo.hu/auto/20150916-ford-focus-rs-350-loero-hot-hatch.html
olyan a piac ahová gyártják, hogy sokkal több a konkurens (nagyobb a verseny), mint mondjuk a Mondeo kategóriában lenne.
Ma olyan cuccal kell előrukkolni, aminek nem nagyon van vetélytársa, vagy minél kevesebb van (lsd Musk-ékat...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #803 Dátum:
2015.09.16 szerda, 16:46:02 »
Nem tudom, miért nem elég nektek egy 2.0 tdci... bőven sok is...
Nem baj, majd mutatok nektek decemberben egy szép tit-s s-maxot...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #804 Dátum:
2015.09.16 szerda, 16:56:29 »
Idézetet írta: BT - 2015.09.16 szerda, 16:46:02
Nem tudom, miért nem elég nektek egy 2.0 tdci... bőven sok is...
Nem baj, majd mutatok nektek decemberben egy szép tit-s s-maxot...
Apud kocsit cserél?
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #805 Dátum:
2015.09.16 szerda, 17:21:41 »
Idézetet írta: Domi - 2015.09.16 szerda, 16:56:29
Apud kocsit cserél?
Dehogy.....megint szervizben lesz az övé és azt kér csereautónak.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #806 Dátum:
2015.09.16 szerda, 18:29:24 »
Idézetet írta: Domi - 2015.09.16 szerda, 16:56:29
Apud kocsit cserél?
Tulajdonképpen igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #807 Dátum:
2015.09.16 szerda, 18:29:45 »
Idézetet írta: GSR - 2015.09.16 szerda, 17:21:41
Dehogy.....megint szervizben lesz az övé és azt kér csereautónak.....
Tulajdonképpen igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26666
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #808 Dátum:
2015.09.16 szerda, 18:30:07 »
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #809 Dátum:
2015.09.16 szerda, 21:25:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 16:37:48
Engem vásárlóként nem érdekelnek a károsanyag kibocsájtási kvóták (legyen a gyártó baja).
Én csak azt látom, hogy minden valamirevaló márka típusánál vannak rendes nagy motorok.
Ott az Insignia OPC. Na jó, ők Vauxhall, meg Holden-ek is, szóval GM mögött könnyű.
De ott van a pözsó-citroen vonal, amikből sosem vennék magamnak, még ők is gyártanak v6 dízelt.
Azt sem értem miért Focus RS-t gyártanak,
http://www.origo.hu/auto/20150916-ford-focus-rs-350-loero-hot-hatch.html
olyan a piac ahová gyártják, hogy sokkal több a konkurens (nagyobb a verseny), mint mondjuk a Mondeo kategóriában lenne.
Ma olyan cuccal kell előrukkolni, aminek nem nagyon van vetélytársa, vagy minél kevesebb van (lsd Musk-ékat...)
azért nem fenékig tejfel az a vw-nek sem.nézzed csak meg a Fétont,hogy mekkorát zúgott vele a csoport.ezt a ford nem fogja bebukni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #810 Dátum:
2015.09.16 szerda, 21:48:37 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.16 szerda, 21:25:46
azért nem fenékig tejfel az a vw-nek sem.nézzed csak meg a Fétont,hogy mekkorát zúgott vele a csoport.ezt a ford nem fogja bebukni....
A fétön már eleve bukó volt: házon belüli konkurencia (A8), elb***ott C oszlop, vértesierőműnyi hulladékhőt termelő V10tdi-k, iszonyat súly, stb.
De nézd meg a Passatot. Most van amit 16-ért adnak, s veszik!
Írd be a googleba, hogy "ford európa zászlóshajó". Nemfordos oldalakon nem sok találat jön ki.
(Ez majd az Edge lesz hamarosan.)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6476
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #811 Dátum:
2015.09.16 szerda, 21:53:12 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.16 szerda, 21:25:46
azért nem fenékig tejfel az a vw-nek sem.nézzed csak meg a Fétont,hogy mekkorát zúgott vele a csoport.ezt a ford nem fogja bebukni....
Vignale ide tit-s oda... és hogy bebukja-é, azt majd 2-3 év múlva meglátjuk... Viszont: abban Janinak igaza van, hogy egy bivaly motor nélkül nincs belépés a prémium osztályba.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #812 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:01:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 16:37:48
De ott van a pözsó-citroen vonal, amikből sosem vennék magamnak, még ők is gyártanak v6 dízelt.
Ez ne boldogitson. Ugyanaz az aisin váltó van rajta mint a 2.0 an csak a difi attetel hosszabb. A motor le van butitva és alulról messze nem azt adja amit el lehet varni egy 3.0 tol. A hangja viszont nagyon szép.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #813 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:05:30 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2015.09.16 szerda, 22:01:04
Ez ne boldogitson. Ugyanaz az aisin váltó van rajta mint a 2.0 an csak a difi attetel hosszabb. A motor le van butitva és alulról messze nem azt adja amit el lehet varni egy 3.0 tol. A hangja viszont nagyon szép.
Tudom. De teljesen mindegy, hogy mennyire butított, milyen váltó van rajta, jó-e, rossz-e: V6, 3.0. Ez a lényeg.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #814 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:08:52 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 22:05:30
Tudom. De teljesen mindegy, hogy mennyire butított, milyen váltó van rajta, jó-e, rossz-e: V6, 3.0. Ez a lényeg.
Az újakban (2014-15) már nincs 3.0 V6......asszem 2.2hdi a csúcs.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #815 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:09:24 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.09.16 szerda, 21:53:12
Vignale ide tit-s oda... és hogy bebukja-é, azt majd 2-3 év múlva meglátjuk... Viszont: abban Janinak igaza van, hogy egy bivaly motor nélkül nincs belépés a prémium osztályba.
nem is akar.ilyen drága lesz a középosztály...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #816 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:32:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 22:05:30
Tudom. De teljesen mindegy, hogy mennyire butított, milyen váltó van rajta, jó-e, rossz-e: V6, 3.0. Ez a lényeg.
Vannak jo autok 3.0 val. Nem kell a fordhoz ragaszkodni
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #817 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:34:55 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2015.09.16 szerda, 22:32:10
Vannak jo autok 3.0 val. Nem kell a fordhoz ragaszkodni
Hát igen.
Tudok jó pár Mondeóst, akinek a következő lehet, hogy nem Mondeo lesz...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #818 Dátum:
2015.09.16 szerda, 22:38:16 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 21:48:37
...
(Ez majd az Edge lesz hamarosan.)
Ahogy nézem, az Edge is el lesz khúrva nálunk:
http://www.origo.hu/auto/20150914-ford-edge-bemutato.html
drágán adják majd, s 2.0TDCi-vel csak 180lovas változatban. 4 évesen ki akarja madj ezt megvenni 8M-ért 2 literes dízellel? Santafé kategória lesz.
Ezzel szemben nézzétek meg kint mivel mennek ezek:
http://www.ford.com/crossovers/edge/specifications/engine/
Ez a 2.7TT jöhetne az MK5be is 4WD-vel, 315 lóval...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #819 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 05:57:08 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 22:38:16
Ahogy nézem, az Edge is el lesz khúrva nálunk:
http://www.origo.hu/auto/20150914-ford-edge-bemutato.html
drágán adják majd, s 2.0TDCi-vel csak 180lovas változatban. 4 évesen ki akarja madj ezt megvenni 8M-ért 2 literes dízellel? Santafé kategória lesz.
Ezzel szemben nézzétek meg kint mivel mennek ezek:
http://www.ford.com/crossovers/edge/specifications/engine/
Ez a 2.7TT jöhetne az MK5be is 4WD-vel, 315 lóval...
Mennyibe kerülne Usából hozni autót? Én is gondolkodom, hogy pár év múlva a mondeoból egy 3.5 Ecoboost Transitba (8-9 személyes) ülnék át, addigra már lehet kapni használtan is.
Pl. ebbe:
http://www.cars.com/vehicledetail/detail/642222711/overview/
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #820 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 12:47:01 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.16 szerda, 16:37:48
Engem vásárlóként nem érdekelnek a károsanyag kibocsájtási kvóták (legyen a gyártó baja).
Én csak azt látom, hogy minden valamirevaló márka típusánál vannak rendes nagy motorok.
Ott az Insignia OPC. Na jó, ők Vauxhall, meg Holden-ek is, szóval GM mögött könnyű.
De ott van a pözsó-citroen vonal, amikből sosem vennék magamnak, még ők is gyártanak v6 dízelt.
Azt sem értem miért Focus RS-t gyártanak,
http://www.origo.hu/auto/20150916-ford-focus-rs-350-loero-hot-hatch.html
olyan a piac ahová gyártják, hogy sokkal több a konkurens (nagyobb a verseny), mint mondjuk a Mondeo kategóriában lenne.
Ma olyan cuccal kell előrukkolni, aminek nem nagyon van vetélytársa, vagy minél kevesebb van (lsd Musk-ékat...)
Baszki, elkaptam egy levelezést házon belül!
"Tisztelt János,
Ön nem lesz már idén FoMoCo Europe vice president, ez tisztán látszik! De ötletét megfontoljuk és a fiók mélyére helyezzük, NINCS rá igény és fojtanak az eu normák!
Elnézését kérjük, maradunk tistelettel:
FoMoCo Europe - EU Hq."
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #821 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 12:48:16 »
Idézetet írta: Domi - 2015.09.16 szerda, 16:56:29
Apud kocsit cserél?
...or beül Alféba!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #822 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 12:49:31 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.09.17 csütörtök, 12:47:01
Baszki, elkaptam egy levelezést házon belül!
"Tisztelt János,
Ön nem lesz már idén FoMoCo Europe vice president, ez tisztán látszik! De ötletét megfontoljuk és a fiók mélyére helyezzük, NINCS rá igény és fojtanak az eu normák!
Elnézését kérjük, maradunk tistelettel:
FoMoCo Europe - EU Hq."
Te mekkora lüke vagy!!!! Nagyon keveset aludhattál!
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #823 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 12:53:53 »
Idézetet írta: titta - 2015.09.17 csütörtök, 12:49:31
Te mekkora lüke vagy!!!! Nagyon keveset aludhattál!
Bekarmoltam tegnap tényleg és keveset aludtam!
Alig vártam, hogy trollkodhassak végre! Most meek az indexre meg az origóra péézt gyűjteni egy 300+PS Mondi fejlesztésére!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #824 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 20:47:53 »
Idézetet írta: bocc - 2015.09.17 csütörtök, 05:57:08
Mennyibe kerülne Usából hozni autót? Én is gondolkodom, hogy pár év múlva a mondeoból egy 3.5 Ecoboost Transitba (8-9 személyes) ülnék át, addigra már lehet kapni használtan is.
Pl. ebbe:
http://www.cars.com/vehicledetail/detail/642222711/overview/
Egy használt! 2010es 3.5 Ecoboosttal szerelt, kint csak! 15k dollárba kerülő kocsi, kb ennyiért jön haza.
ebből lehet leokoskodni kb 1 millát, ha ügyes az ember... Ha szerencsés is, akkor kb 1,5(-2)-t.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #825 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 20:50:19 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.09.17 csütörtök, 12:47:01
Baszki, elkaptam egy levelezést házon belül!
"Tisztelt János,
Ön nem lesz már idén FoMoCo Europe vice president, ez tisztán látszik! De ötletét megfontoljuk és a fiók mélyére helyezzük, NINCS rá igény és fojtanak az eu normák!
Elnézését kérjük, maradunk tistelettel:
FoMoCo Europe - EU Hq."
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #826 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 20:53:19 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.09.17 csütörtök, 12:53:53
Bekarmoltam tegnap tényleg és keveset aludtam!
Alig vártam, hogy trollkodhassak végre! Most meek az indexre meg az origóra péézt gyűjteni egy 300+PS Mondi fejlesztésére!
röhögjé' csak.
http://marysin.waw.pl/mondeo/mods/supercharged%204wd%20mondeo%20part%201.pdf
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #827 Dátum:
2015.09.17 csütörtök, 22:13:13 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.09.16 szerda, 21:53:12
Vignale ide tit-s oda... és hogy bebukja-é, azt majd 2-3 év múlva meglátjuk... Viszont: abban Janinak igaza van, hogy egy bivaly motor nélkül nincs belépés a prémium osztályba.
Nemtom', nekem valahogy mindig furának tűnik, amikor a Ford-Opel-Renault-PSA-Fiat vonal prémiumról próbál beszélni. Nincs közük hozzá és ez jól is van így. A Ford jó autók, a többihez képest jobb vezethetőséggel, gyengébb általános minőséggel, jó áron. Ennyi, ezt tudják jól. És nem utolsósorban ezt hiszi el róluk mindenki. Kár erőlködni a prémiumsággal, aki jobb minőséget akar nem BMW-Audi-Mercedes áron, annak ott a VW. Innen meg fölösleges a csodamotor is. Plusz ha az 1-es BMW vevők bő fele azt sem tudja, hogy hátul kapar, akkor minek a sok henger? Legyen meg a 200 LE, ennyi az igény.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.09.17 csütörtök, 22:38:26 írta Carmaged
»
Naplózva
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #828 Dátum:
2015.09.18 péntek, 20:13:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.17 csütörtök, 20:47:53
Egy használt! 2010es 3.5 Ecoboosttal szerelt, kint csak! 15k dollárba kerülő kocsi, kb ennyiért jön haza.
ebből lehet leokoskodni kb 1 millát, ha ügyes az ember... Ha szerencsés is, akkor kb 1,5(-2)-t.
Majdnem az autó ára duplán + egy csomó kínlódás. Ez elgondolkodtató. Azért köszi
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #829 Dátum:
2015.09.18 péntek, 20:34:15 »
Idézetet írta: bocc - 2015.09.18 péntek, 20:13:34
Majdnem az autó ára duplán + egy csomó kínlódás. Ez elgondolkodtató. Azért köszi
De ha jól látom ~9milláért olyan autód van, ami nem jön szemben minden sarkon!
Nekem nagyon tetszett, nem az Én világom egy ilyen busz, de nagyon pöpec járgány az tuti!
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #830 Dátum:
2015.09.19 szombat, 15:59:29 »
Idézetet írta: Takiatti - 2015.09.18 péntek, 20:34:15
De ha jól látom ~9milláért olyan autód van, ami nem jön szemben minden sarkon!
Nekem nagyon tetszett, nem az Én világom egy ilyen busz, de nagyon pöpec járgány az tuti!
Ez viszont igaz!! És hány autós meg lehetne vele viccelni
Sajnos itt mérlegelni kell azt is,ha alkatrész kell hozzá, lehet, hogy egy hónapig nem lesz kocsid mire ideér a cucc.
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #831 Dátum:
2015.09.19 szombat, 18:35:07 »
Idézetet írta: bocc - 2015.09.19 szombat, 15:59:29
Ez viszont igaz!! És hány autós meg lehetne vele viccelni
Sajnos itt mérlegelni kell azt is,ha alkatrész kell hozzá, lehet, hogy egy hónapig nem lesz kocsid mire ideér a cucc.
5 nap alatt itt van hozzá bármi.
Árak: rockauto.com
(kb 1,7tel szorozd az árakat, annyiból jön haza)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #832 Dátum:
2015.09.20 vasárnap, 17:34:57 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.19 szombat, 18:35:07
5 nap alatt itt van hozzá bármi.
Árak: rockauto.com
(kb 1,7tel szorozd az árakat, annyiból jön haza)
Értenek is hozzá? Én attól jobban félnék, hogy nem...
Naplózva
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #833 Dátum:
2015.09.20 vasárnap, 17:54:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.19 szombat, 18:35:07
5 nap alatt itt van hozzá bármi.
Árak: rockauto.com
(kb 1,7tel szorozd az árakat, annyiból jön haza)
Jani miket tudsz??
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #834 Dátum:
2015.09.23 szerda, 21:14:42 »
Egyébként meg ez a motor is jöhetne:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/04/22/van_ford_a_mondeon_tul/
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #835 Dátum:
2015.10.14 szerda, 21:54:49 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.17 csütörtök, 20:47:53
Egy használt! 2010es 3.5 Ecoboosttal szerelt, kint csak! 15k dollárba kerülő kocsi, kb ennyiért jön haza.
ebből lehet leokoskodni kb 1 millát, ha ügyes az ember... Ha szerencsés is, akkor kb 1,5(-2)-t.
Asszem Hollandiaba kell vamoltatni vagymi, mert ott csak 1x az afa. en valami ilyen "trukkrol" tudok.
Naplózva
blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #836 Dátum:
2015.10.14 szerda, 21:59:49 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.14 szerda, 21:54:49
Asszem Hollandiaba kell vamoltatni vagymi, mert ott csak 1x az afa. en valami ilyen "trukkrol" tudok.
írom is a táblázatban, ha megnézed
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #837 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:03:15 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.23 szerda, 21:14:42
Egyébként meg ez a motor is jöhetne:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/04/22/van_ford_a_mondeon_tul/
En meg nem igazan latom a turbos benyasok elonyet, azon kivul, hogy kobcentire nezve jo erosek, de nyilvan bonyibbak, ezzel egyutt dragabb a fenntartasuk, mint szivo(s) tarsaiknak.
Azt hittem joval kevesebbet zabal egy turbos benyas motor, de pl. 2.3 eco vs 3.7 v6 kozott alig van kulonbseg. CO-ban pl. kb. 8% ami koztunk szolva is lofax. Fogyiban is max. ennyi vagy meg kevesebb.
Jo persze marketing szempontbol sokkal jobban hangzik egy 2.3 eco mint egy 3.7 v6. Utobbitol legtobben infarktust kapnak, ha meglatjak a 3.7 meg v6 jelzoket.
Es azert egy v6 szivo sokkal kiegyensulyozottabb, mint egy turbos 4 hengeres. A hangjarol meg ne is beszeljunk
Jah es kb. azonos teljesitmenyrol beszelunk.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.14 szerda, 22:05:48 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #838 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:04:40 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.14 szerda, 21:59:49
írom is a táblázatban, ha megnézed
De ott 21% szerepel
Hogy is van ez ?
Mar tobbszor hallottam mostansag az USA EU szabad kereskedelmi dolgot. Hat nem lenne rossz...
Naplózva
blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #839 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:26:43 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.14 szerda, 22:03:15
En meg nem igazan latom a turbos benyasok elonyet, azon kivul, hogy kobcentire nezve jo erosek, de nyilvan bonyibbak, ezzel egyutt dragabb a fenntartasuk, mint szivo(s) tarsaiknak.
Azt hittem joval kevesebbet zabal egy turbos benyas motor, de pl. 2.3 eco vs 3.7 v6 kozott alig van kulonbseg. CO-ban pl. kb. 8% ami koztunk szolva is lofax. Fogyiban is max. ennyi vagy meg kevesebb.
Jo persze marketing szempontbol sokkal jobban hangzik egy 2.3 eco mint egy 3.7 v6. Utobbitol legtobben infarktust kapnak, ha meglatjak a 3.7 meg v6 jelzoket.
Es azert egy v6 szivo sokkal kiegyensulyozottabb, mint egy turbos 4 hengeres. A hangjarol meg ne is beszeljunk
Jah es kb. azonos teljesitmenyrol beszelunk.
Tudom milyen nagyköbcentis benzinessel menni.
De sajna a puszta fizikából adódóan (nagyobb hengerűrtartalom-több levegő-több üa) többet eszik
átlagban
, mint egy kisköbcentis.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #840 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:27:38 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.14 szerda, 22:04:40
De ott 21% szerepel
Hogy is van ez ?
Mar tobbszor hallottam mostansag az USA EU szabad kereskedelmi dolgot. Hat nem lenne rossz...
igen,21.
Nem lesz abból egy ideig semmi...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #841 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:31:47 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.14 szerda, 22:26:43
Tudom milyen nagyköbcentis benzinessel menni.
De sajna a puszta fizikából adódóan (nagyobb hengerűrtartalom-több levegő-több üa) többet eszik
átlagban
, mint egy kisköbcentis.
ja latom venyoc
Jo de a turbosba is bele preselsz majd ugyan annyit.
Mondjuk 10.1 helyett 8.8
haat ez nem olyan sok. Persze van kulonbseg, de a teljesitmenynek ara van akarhogy nezzuk.
En eddig max. 3.0 es 4.0 v6-ot toltam. Utobbi Mustang motor volt es nekem tetszett. Teljesen mas vilag
Valahogy nem erdekelt, hogy mennyit zabal. Egyen csak megerdemli
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.14 szerda, 22:35:11 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #842 Dátum:
2015.10.14 szerda, 22:35:39 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.14 szerda, 22:27:38
igen,21.
Nem lesz abból egy ideig semmi...
ooo shit
Naplózva
blah blah blah
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #843 Dátum:
2015.10.15 csütörtök, 21:47:42 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.14 szerda, 22:03:15
En meg nem igazan latom a turbos benyasok elonyet, azon kivul, hogy kobcentire nezve jo erosek, de nyilvan bonyibbak, ezzel egyutt dragabb a fenntartasuk, mint szivo(s) tarsaiknak.
Azt hittem joval kevesebbet zabal egy turbos benyas motor, de pl. 2.3 eco vs 3.7 v6 kozott alig van kulonbseg. CO-ban pl. kb. 8% ami koztunk szolva is lofax. Fogyiban is max. ennyi vagy meg kevesebb.
Jo persze marketing szempontbol sokkal jobban hangzik egy 2.3 eco mint egy 3.7 v6. Utobbitol legtobben infarktust kapnak, ha meglatjak a 3.7 meg v6 jelzoket.
Es azert egy v6 szivo sokkal kiegyensulyozottabb, mint egy turbos 4 hengeres. A hangjarol meg ne is beszeljunk
Jah es kb. azonos teljesitmenyrol beszelunk.
Még nem jártál turbóssal, ugye? Én 60e km-t lenyomtam egy 1,6 EcoBoost Focus-szal. Azon felül, hogy az ugyanakkora szívónál ugyanolyan használat mellett 6-7 decivel kevesebbet evett, 35 lóval erősebb is volt, 9 alatt volt százon, ami ugye a magyar autópopuláció felső 5%-ában szerintem benne van. Csendesebb volt, mert kevesebbet forgott, 1400-as fordulatról megindult (sosem kellett visszaváltani, a váltás egyébként is eltart addig, amíg megjön a töltőnyomás).
Ja, és nagy különbség, hogy a nagy motort akkor is etetni kell, hanem használod a lovakat. A kicsit nem...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #844 Dátum:
2015.10.15 csütörtök, 22:02:31 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.10.15 csütörtök, 21:47:42
Még nem jártál turbóssal, ugye? Én 60e km-t lenyomtam egy 1,6 EcoBoost Focus-szal. Azon felül, hogy az ugyanakkora szívónál ugyanolyan használat mellett 6-7 decivel kevesebbet evett, 35 lóval erősebb is volt, 9 alatt volt százon, ami ugye a magyar autópopuláció felső 5%-ában szerintem benne van. Csendesebb volt, mert kevesebbet forgott, 1400-as fordulatról megindult (sosem kellett visszaváltani, a váltás egyébként is eltart addig, amíg megjön a töltőnyomás).
Ja, és nagy különbség, hogy
a nagy motort akkor is etetni kell, hanem használod a lovakat. A kicsit nem...
Minden motort annyira kell "etetni", amennyire terhelve van. Az pedig a szenzor jelekből és a terhelés/teljesítmény igénytől függ. A befecskendezett mennyiség ezekből alakul.
Egy kicsi motor nagyon terhelve simán ehet többet, mint egy nagyobb motor, ami "kisujjból kirázza" az éppen fellépő teljesítmény igényt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #845 Dátum:
2015.10.15 csütörtök, 22:35:28 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.10.15 csütörtök, 21:47:42
Még nem jártál turbóssal, ugye? Én 60e km-t lenyomtam egy 1,6 EcoBoost Focus-szal. Azon felül, hogy az ugyanakkora szívónál ugyanolyan használat mellett 6-7 decivel kevesebbet evett, 35 lóval erősebb is volt, 9 alatt volt százon, ami ugye a magyar autópopuláció felső 5%-ában szerintem benne van. Csendesebb volt, mert kevesebbet forgott, 1400-as fordulatról megindult (sosem kellett visszaváltani, a váltás egyébként is eltart addig, amíg megjön a töltőnyomás).
Ja, és nagy különbség, hogy a nagy motort akkor is etetni kell, hanem használod a lovakat. A kicsit nem...
ok, de akkor miert eszik olyan sokat varosban ? szerintem az en szivo 2.0-am kevesebbet zabal mint 12. Arrol nem beszelve, hogy a turbosnak alul nincs ereje. Bratyom vezetett 2.0 turbos kopelt, es szidta mint a bokrot. Az auto kepes volt lefulladni varosban indulaskor.
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #846 Dátum:
2015.10.15 csütörtök, 23:03:23 »
Idézetet írta: GSR - 2015.10.15 csütörtök, 22:02:31
Minden motort annyira kell "etetni", amennyire terhelve van. Az pedig a szenzor jelekből és a terhelés/teljesítmény igénytől függ. A befecskendezett mennyiség ezekből alakul.
Egy kicsi motor nagyon terhelve simán ehet többet, mint egy nagyobb motor, ami "kisujjból kirázza" az éppen fellépő teljesítmény igényt.
igen erre akartam celozgatni.
Naplózva
blah blah blah
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #847 Dátum:
2015.10.16 péntek, 22:53:40 »
Idézetet írta: GSR - 2015.10.15 csütörtök, 22:02:31
Minden motort annyira kell "etetni", amennyire terhelve van. Az pedig a szenzor jelekből és a terhelés/teljesítmény igénytől függ. A befecskendezett mennyiség ezekből alakul.
Egy kicsi motor nagyon terhelve simán ehet többet, mint egy nagyobb motor, ami "kisujjból kirázza" az éppen fellépő teljesítmény igényt.
A nagyobb motor fajlagos fogyasztása - főleg a kis terhelésű régiókban - jellemzően nagyobb lesz. Márpedig az átlag közlekedés (130-hoz is csak 40-50 LE kell) pont erről szól - ezért fog többet enni a nagy motor, mint a kicsi. A "kisujjból kirázza" szerintem nem értelmezhető azonos csúcsteljesítmény esetén - de lehet, hogy a fajlagos fogyasztása a kicsinek több lesz nagy terhelés alatt.
A másik, hogy 4 félliteres hengert "életben tartani" kevesebb nafta, mint 6-ot, egyszerűen kevesebbszer van gyújtás, viszont gyújtásonként ugyanannyi nafta kell.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #848 Dátum:
2015.10.16 péntek, 22:55:49 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.15 csütörtök, 22:35:28
ok, de akkor miert eszik olyan sokat varosban ? szerintem az en szivo 2.0-am kevesebbet zabal mint 12. Arrol nem beszelve, hogy a turbosnak alul nincs ereje. Bratyom vezetett 2.0 turbos kopelt, es szidta mint a bokrot. Az auto kepes volt lefulladni varosban indulaskor.
Opelhez nem értek, meg kétliteres EcoBoost-hoz sem, de mint írtam, az 1,6-os 1400-tól a valóságban húz. Miért eszik annyit? Mert 1700kg... a szívó 2,0 Mondeore simán el tudom képzelni a 12-t (nekem tisztán Bp-n az 1,6 szívó Focus 2 evett inkább 10-et, mint 9-et, pedig takarékos sofőr vagyok - ugyanott az automata 328i 16-ot evett), másrészt város és város között is van különbség.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #849 Dátum:
2015.10.16 péntek, 23:12:54 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.10.16 péntek, 22:53:40
A nagyobb motor fajlagos fogyasztása - főleg a kis terhelésű régiókban - jellemzően nagyobb lesz. Márpedig az átlag közlekedés (130-hoz is csak 40-50 LE kell) pont erről szól - ezért fog többet enni a nagy motor, mint a kicsi. A "kisujjból kirázza" szerintem nem értelmezhető azonos csúcsteljesítmény esetén - de lehet, hogy a fajlagos fogyasztása a kicsinek több lesz nagy terhelés alatt.
A másik, hogy 4 félliteres hengert "életben tartani" kevesebb nafta, mint 6-ot, egyszerűen kevesebbszer van gyújtás, viszont gyújtásonként ugyanannyi nafta kell.
Megint csak azt mondom, hogy ezt így nem lehet meghatározni. A befecskendezett mennyiség a döntő és nem az, hogy hány darab és mekkora a henger. A befecskendezett mennyiség pedig a motor terheléstől függ. Az erős motornak nem nagy terhelés az, ami a kicsinek. Tehát a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás kedvezőbb lehet. Mert amit te írsz az csak alapjárat esetén jogos.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
113
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ