Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 00:07:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 466 467 468 469 470 471 472 [473] 474 475 476 477 478 479 480 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569997 alkalommal)
0 Felhasználó és 32 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23600 Dátum: 2015.11.16 hétfő, 22:32:36 »

Téli kell most, és cél a biztonság és az emészthető ár (24k alatt). Nyárra marad majd az eredeti méret, és majd veszek alufelniket, de ez ráér. Családi használat, Budapest, autópálya, és egy-két téli síelős kiruccanás.

teljesítve, szerintem Kulani mester még olcsóbban is hozza neked:

http://www.autoguminet.hu/205-60R16-hankook-w320-icept-evo2-92-H.html
Naplózva
kmajor
Vendég
« Új hozzászólás #23601 Dátum: 2015.11.16 hétfő, 22:36:31 »

teljesítve, szerintem Kulani mester még olcsóbban is hozza neked:

http://www.autoguminet.hu/205-60R16-hankook-w320-icept-evo2-92-H.html


Köszi, ráírok. Pár napja írtam már, arra még nem reagált. Vélhetően csak elsikkadt Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23602 Dátum: 2015.11.16 hétfő, 22:48:24 »

Köszi, ráírok. Pár napja írtam már, arra még nem reagált. Vélhetően csak elsikkadt Smiley

emailcímére írj. Szezon van, ilyenkor kicsit nehezebb Cheesy
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #23603 Dátum: 2015.11.17 kedd, 10:11:49 »

Ezt csupán annyival egészítem ki, hogy ha lehet, XL-est vegyél, erősített oldalfalút. Sokkal jobb - szerintem - az oldaltartás, jobb vezetni egyszerűen. A kényelem lehet, hogy csökkenni fog (keményebb lesz az autó rugózása), de pld. kanyarodni jobban, élvezetesebben tudsz. Ez persze az én tapasztalatom, lehet, hogy nem így van...Én is kíváncsi lennék véleményekre.

Azt vettem továbbá észre, hogy a gumiteszteknél ahány méret, annyi eredmény, még akár teljesen eltérőek is születnek egy-egy gumitípushoz igazodóan.

minden felmegy rá, de nem biztos, hogy fenn marad. Mire kell és nyári vagy téli? Ha a /-t úgy növeled, hogy közben csökkented a szélességet, akkor nem ér semmit a dolog, mert nem lesz ballonosabb a kerék. Télire ballonosabb kerék kellene, bár valamivel vékonyabb.

A 205/55 helyett, a picivel ballonosabb /60-ast venném, mert még simán elfér, hiszen a gyári gumihoz képest 5mm-el nagyobb csak, de már ballonosabb, komfortosabb. Nyáriban inkább minél szélesebb, de peresebb gumit vennék, mert azt jobb vezetni. Kulani mester fog tudni neked segíteni, de kellene tudni mi a cél.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23604 Dátum: 2015.11.17 kedd, 10:21:26 »

Ezt csupán annyival egészítem ki, hogy ha lehet, XL-est vegyél, erősített oldalfalút. Sokkal jobb - szerintem - az oldaltartás, jobb vezetni egyszerűen. A kényelem lehet, hogy csökkenni fog (keményebb lesz az autó rugózása), de pld. kanyarodni jobban, élvezetesebben tudsz. Ez persze az én tapasztalatom, lehet, hogy nem így van...Én is kíváncsi lennék véleményekre.

szerintem téliben pont inkább a lágyabb (normál oldalfalú) a jobb. Nem is a tapadás miatt, hanem mert a hó elfedheti a lukakat, így a futómű nagyobb ütést kaphat. Ezért is az a véleményem, hogy télen inkább ballonosabb, gumit érdemes venni, ami jobban elviseli a lukakat.

Válasz
Azt vettem továbbá észre, hogy a gumiteszteknél ahány méret, annyi eredmény, még akár teljesen eltérőek is születnek egy-egy gumitípushoz igazodóan.

Igen én is így látom. Nekem az a véleményem, hogy az eltérő méret az adott autó tulajdonságait megváltoztatja. vagyis lehet, hogy ugyan azon az autón egy nagyobb méretű gumi már más súlypont és egyéb dolgokat ad, míg ugyan ez a méret változás egy B autón tök máshogy hat.

A nagyobb autó (súly, méret), meg teljesen másként terheli a gumikat (nagyobb terhelés a gumin, más súlyeloszlás...)
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #23605 Dátum: 2015.11.17 kedd, 13:41:54 »

minden felmegy rá, de nem biztos, hogy fenn marad. Mire kell és nyári vagy téli? Ha a /-t úgy növeled, hogy közben csökkented a szélességet, akkor nem ér semmit a dolog, mert nem lesz ballonosabb a kerék. Télire ballonosabb kerék kellene, bár valamivel vékonyabb.

A 205/55 helyett, a picivel ballonosabb /60-ast venném, mert még simán elfér, hiszen a gyári gumihoz képest 5mm-el nagyobb csak, de már ballonosabb, komfortosabb. Nyáriban inkább minél szélesebb, de peresebb gumit vennék, mert azt jobb vezetni. Kulani mester fog tudni neked segíteni, de kellene tudni mi a cél.

Nem érzed át a kérdező célját. Olcsósítani akar. Ha nem akarna, megvenné a gyári méretet...  eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23606 Dátum: 2015.11.17 kedd, 13:45:15 »

Nem érzed át a kérdező célját. Olcsósítani akar. Ha nem akarna, megvenné a gyári méretet...  eplus2

azt mondta 24ehuf-ig, amit belinkkeltem az alatt volt,

sőt talán ez még olcsóbb:
http://automax.hu/autogumi-kereso?autogumi=0&m=52&w=205&h=60&d=16&s[]=winter

De az biztos, hogy Kulani még jobb áron hozza.
Naplózva
kmajor
Vendég
« Új hozzászólás #23607 Dátum: 2015.11.17 kedd, 14:51:58 »

azt mondta 24ehuf-ig, amit belinkkeltem az alatt volt,

sőt talán ez még olcsóbb:
http://automax.hu/autogumi-kereso?autogumi=0&m=52&w=205&h=60&d=16&s[]=winter

De az biztos, hogy Kulani még jobb áron hozza.


Egyeztettem a mesterrel, de végül nem nála rendeltem meg, mert logisztikailag sokkal kedvezőbb nekem az autogumi.net, és minimálisan drágább csak.
Volt ugyan neki egy jó ajánlata Brigestone-ra, de arról meg épp lecsúsztam.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23608 Dátum: 2015.11.17 kedd, 19:15:48 »

Szezon ide vagy oda, tegnap megrendeltem az UG9 szettem, ma átvettem, 24 611 Ft/db, holnap felkerül.  eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23609 Dátum: 2015.11.17 kedd, 19:28:30 »

Szezon ide vagy oda, tegnap megrendeltem az UG9 szettem, ma átvettem, 24 611 Ft/db, holnap felkerül.  eljen
szezon ide vagy oda,ahová megyek,ott nem ismerik a téligumit.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #23610 Dátum: 2015.11.17 kedd, 19:50:03 »

Szezon ide vagy oda, tegnap megrendeltem az UG9 szettem, ma átvettem, 24 611 Ft/db, holnap felkerül.  eljen
Gratula  eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23611 Dátum: 2015.11.17 kedd, 20:11:05 »

szezon ide vagy oda,ahová megyek,ott nem ismerik a téligumit.... nyes

Bárcsak én sem ismerném, nemhogy ennyi pénzt adok érte.  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23612 Dátum: 2015.11.17 kedd, 20:11:27 »

Gratula  eljen

Jöhet a hó! Smiley Majd beszámolok mit tud itt a hegyekbe. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #23613 Dátum: 2015.11.17 kedd, 20:39:41 »

Jöhet a hó! Smiley Majd beszámolok mit tud itt a hegyekbe. Smiley
Biztos jó lesz  integet2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #23614 Dátum: 2015.11.17 kedd, 20:51:22 »

Beszéltem a Hankookisokkal. Azt mondták, hogy a modell nagyjából helyes, amit kiszámoltam - ha nagyobb terhelést kap a gumi, akkor valóban növekszik benne egy kevéssel a nyomás. Ugyanakkor üzemi 2 bar körül már "kifeszült" annyira a gumi és a benne lévő szövet, hogy gyakorlatilag komolyabb nyomásnövekedésre sem változik számottevően a mérete. Persze arra ők is felhívták a figyelmet, hogy egy autó súlya vagy pláne annak egy-két utasnyi terhelésváltozása olyan csekély mértékben változtatja meg a nyomást a gumiban, ami hagyományos "gumis" eszközökkel mérhetetlen, és hogy egy pár fokos hőmérsékletváltozás is nagyságrendileg jelent többet a nyomás szempontjából.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23615 Dátum: 2015.11.17 kedd, 21:00:18 »

Ez még mind nem bizonyíték, hogy valaki mondja, attól az még nem hiteles ..... Lehet az egészet te találtad ki!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #23616 Dátum: 2015.11.17 kedd, 22:31:32 »

Ez még mind nem bizonyíték, hogy valaki mondja, attól az még nem hiteles ..... Lehet az egészet te találtad ki!  eplus2


Azt is mondta valaki,hogy az autógumik soha nem mennek tönkre(max elkopik vagy durrdefekt) és nem számít a dot szám se.Talán a goodyearnál valami főnökféle. Wink
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #23617 Dátum: 2015.11.18 szerda, 09:13:32 »

Szezon ide vagy oda, tegnap megrendeltem az UG9 szettem, ma átvettem, 24 611 Ft/db, holnap felkerül.  eljen
hol vetted, ha nem titok? Smiley
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23618 Dátum: 2015.11.18 szerda, 09:28:59 »

szezon ide vagy oda,ahová megyek,ott nem ismerik a téligumit.... nyes
Mert ott csak gumi nélkül lehet?  eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23619 Dátum: 2015.11.18 szerda, 10:02:56 »

Mert ott csak gumi nélkül lehet?  eplus2
amióta jártas vagy a pornó iparban,azóta csak abban tudsz gondolkodni. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23620 Dátum: 2015.11.18 szerda, 10:09:41 »

hol vetted, ha nem titok? Smiley

www.mbmgumi.hu
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23621 Dátum: 2015.11.18 szerda, 10:47:23 »


Azt is mondta valaki,hogy az autógumik soha nem mennek tönkre(max elkopik vagy durrdefekt) és nem számít a dot szám se.Talán a goodyearnál valami főnökféle. Wink

na ez jó nagy baromság. Ha új, folyamatosan raktárban volt, akkor nem lényeg a DOT. Ha kikerült autóra és használták, a védő rétegek lekoptak és UV érte, akkor már lényeges. Ne hagyd magad átverni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #23622 Dátum: 2015.11.18 szerda, 12:49:39 »


Azt is mondta valaki,hogy az autógumik soha nem mennek tönkre(max elkopik vagy durrdefekt) és nem számít a dot szám se.Talán a goodyearnál valami főnökféle. Wink

3 évesen az Alpin A4 autópályatempónál érezhetően nem volt olyan stabil, mint újkorában, pedig hiányozni alig hiányzott belőle.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #23623 Dátum: 2015.11.18 szerda, 13:01:28 »

Lidliben lehet időnként mindenféle "W5" márkájú autóápoló ezmegazt kapni. Ezek között van egy gumiápoló spray is. Mennyire alkalmas holmi ez? Pozitív-negatív tapasztalatok? Vagy még nem bizonyították be, hogy árt a guminak? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23624 Dátum: 2015.11.18 szerda, 13:04:32 »

Lidliben lehet időnként mindenféle "W5" márkájú autóápoló ezmegazt kapni. Ezek között van egy gumiápoló spray is. Mennyire alkalmas holmi ez? Pozitív-negatív tapasztalatok? Vagy még nem bizonyították be, hogy árt a guminak? Smiley

AndyA

apám leszokta ápolni a gumikat ilyen cuccal (nem biztos, hogy a lildissel) szép fekete olyankor. A gumis egy picit anyázik amikor fel kell raknia, mert a pincében eltöltött szezon után is csúszik, de amikor leveszem az autóról a szezon végén, nem látom, hogy jobb állapotban lenne mint az enyém, ami csak lekerül a pincébe és kész.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #23625 Dátum: 2015.11.18 szerda, 13:06:30 »

Lidliben lehet időnként mindenféle "W5" márkájú autóápoló ezmegazt kapni. Ezek között van egy gumiápoló spray is. Mennyire alkalmas holmi ez? Pozitív-negatív tapasztalatok? Vagy még nem bizonyították be, hogy árt a guminak? Smiley

AndyA

Gyógyszertárból glicerin, hígítva. Ecsettel átkened. Akár szezon(ok) végén elrakás előtt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #23626 Dátum: 2015.11.18 szerda, 21:04:32 »

Lidliben lehet időnként mindenféle "W5" márkájú autóápoló ezmegazt kapni. Ezek között van egy gumiápoló spray is. Mennyire alkalmas holmi ez? Pozitív-negatív tapasztalatok? Vagy még nem bizonyították be, hogy árt a guminak? Smiley

AndyA
Én minden évben a gumikra sonaxot haszálok tökéletes olyan mint ha vadi új lenne a gumi amikor elő veszem  eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23627 Dátum: 2015.11.18 szerda, 21:14:42 »

Ezt csupán annyival egészítem ki, hogy ha lehet, XL-est vegyél, erősített oldalfalút. Sokkal jobb - szerintem - az oldaltartás, jobb vezetni egyszerűen. A kényelem lehet, hogy csökkenni fog (keményebb lesz az autó rugózása), de pld. kanyarodni jobban, élvezetesebben tudsz. Ez persze az én tapasztalatom, lehet, hogy nem így van...Én is kíváncsi lennék véleményekre.

Placebó :-)

Az XL a EXtra Load kifejezés rövidítése, és a normálnál magasabb súlyindexet jelent.

Az autó súlyát nem a gumi oldalfala viseli, hanem a gumiban lévő levegő nyomása. A magasabb súlyindex azt jelenti, hogy a gumi oldalfala magasabb belső nyomást visel el.

A gumiabroncsban a levegő nyomása a kerék középpontjától kifelé "húzza" a gumit. Az XL gumiknak valóban "erősített" az oldalfala, de nem abban az irányban, ami az úttartást vagy a komfortot befolyásolná. Százszor leírt hasonlatom: ha a két kezünk közé fogunk egy cérnaszálat, egyetlen mozdulattal el tudjuk szakítani. Tíz cérnaszálat már nehezebb, egy rendes farmeranyagot meg éppenséggel lehetetlen. Ugyanakkor ha egy farmeranyagot is tartunk a kezünkben, a két kezünket összeérinteni alig több erő kell, mintha csak egy cérnaszál lenne ott.

Az XL-es gumiknak semmi okuk a menettulajdonságukat vagy a komfortot befolyásolni, és nem, sajnos a kátyúkban szerzett sérülések ellen sem védettebbek (a szálszakadás lényege, hogy a kátyú széle és a felni pereme ollóba fogják a gumit, és szó szerint elnyírják). Az XL-es gumik ugyanakkor tipikusan drágbbak, beszerzésük - pláne pótlásuk - nehézkesebb.

Az XL-es gumik azokra az autókra valók, amelyekhez kifejezetten előírás a magasabb súlyindex.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
PensaCola
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 242



« Új hozzászólás #23628 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 09:21:14 »

Gyógyszertárból glicerin, hígítva. Ecsettel átkened. Akár szezon(ok) végén elrakás előtt.

Ezt már máshol is hallottam, akkor lehet működik Smiley
Milyen arányban érdemes higitani? Éphogy, picit vagy úgy rendesen?  Grin
Naplózva

MKIV  1.8  TDCi  125 LE  Ghia Executive, 18" 5Y
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23629 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 09:41:25 »

Ezt már máshol is hallottam, akkor lehet működik Smiley
Milyen arányban érdemes higitani? Éphogy, picit vagy úgy rendesen?  Grin
én minden szezonba így teszem el pihenni a gumikat.2liter vízhez 1dl glicerin elég,csak folyamatosan kevergetni kell mert felúszik a tetejére.hosszúszárú lapos ecsettel könnyű a használata.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
PensaCola
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 242



« Új hozzászólás #23630 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 10:45:26 »

én minden szezonba így teszem el pihenni a gumikat.2liter vízhez 1dl glicerin elég,csak folyamatosan kevergetni kell mert felúszik a tetejére.hosszúszárú lapos ecsettel könnyű a használata.
Ok, kipróbálom tavasszal, mert a nyáriak már pihennek, de most még gumiápolót kaptak.
Naplózva

MKIV  1.8  TDCi  125 LE  Ghia Executive, 18" 5Y
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #23631 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 10:45:33 »

worship eljen
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23632 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 12:06:48 »

worship eljen

Elég jó áraik vannak folyamatosan, tavasszal 78e Ft-ért vettem 4db Turanza T001-et, 4 hetes DOT-al.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #23633 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 13:25:17 »

Elég jó áraik vannak folyamatosan, tavasszal 78e Ft-ért vettem 4db Turanza T001-et, 4 hetes DOT-al.
valszeg én is itt fogom megvenni a téli szettet, következő vagy azutáni héten - amikor lesz egy kis időm foglalkozni ezzel  falbav
(eddig azt hittem kicsit későn cserélem, de tegnap 21 °C-ban autóztam nyitott napfénytetővel és pólóban Smiley )

még 1x köszi az elérhetőséget  wave
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23634 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 16:16:21 »

valszeg én is itt fogom megvenni a téli szettet, következő vagy azutáni héten - amikor lesz egy kis időm foglalkozni ezzel  falbav
(eddig azt hittem kicsit későn cserélem, de tegnap 21 °C-ban autóztam nyitott napfénytetővel és pólóban Smiley )

még 1x köszi az elérhetőséget  wave

Szombattól mondják a hideget, és a havasesőt. Én is ma még 16C-ba autóztam, húztam is a szám, hogy biztos "jó" az új téli szettnek.
Úgy számolj, hogy 1-3 nap mire a megrendelt abroncs beérkezik hozzájuk (mondjuk nekem másnapra megvolt).
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #23635 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 22:25:59 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek)
Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság?
Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #23636 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:04:20 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek)
Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság?
Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.



Szerintem a Ford mérnökei jobban tudják, mint a gumis.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #23637 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:13:07 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek)
Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság?
Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.




Nekem pár éve a 225/40R18 gumikat 2,8-ra javasolta/fújta a gumis.Valamit magyarázott az oldalfal tartásról ha már ilyen széles a gumi.Nem vettem észre, hogy rázott volna.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #23638 Dátum: 2015.11.20 péntek, 06:04:34 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek)
Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság?
Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.


én mindig kicsit túlfújva használom.de én nem pályázok....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #23639 Dátum: 2015.11.20 péntek, 08:24:29 »

Sose gondoltam volna, hogy az Edigital bolt valaha is említve lesz a gumis topikban, pedig...

Szóval az Edigital csinálja a Black Friday akcióját ma, és lehet kapni náluk gumiabroncsot is!!!  wow1 És 35% kedvezmény van ahogy néztem, kb. mindenre. Van többféle gumi. Akit érdekel, nézelődjön, hátha talál jó árakat.

http://most.edigital.hu/flyer/830_online_flyer_page_21.html?v=201511200624

Az akció csak ma (2015.11.20) él.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #23640 Dátum: 2015.11.21 szombat, 13:18:48 »

Végre jön a hideg.
Kicsit meleg volt az a 15-20 fok a téli abroncsomnak  szomoru1

Ezt olvastátok ? Cikk

Tudtam én,hogy nem rossz a hankook.Igaz nekem nyári van belőle de teljesen jó.

Jelenleg Kumho a télim de ha jó pár év múlva elkopik akkor majd jöhet a hankook  taps
Amúgy semmi bajom a kumhoval se amikor az a nagy hó volt akkor se akadtam el vele.Igaz kicsit hangos száraz úton .
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 13:23:44 írta Proconsul » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #23641 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 00:46:42 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek) Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság? Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.

A téli gumin mindenképp érdemes nagyobb nyomás értéket beállítani, mint a nyárin, egyszerűen azért, mert a nyomás beállítása hideg guminál történik. Hogy üzemmelegen is ugyanannyi legyen a nyomás, mint nyáron, ahhoz hidegen kell a magasabb nyomás. Személyautóknál 0.2 bar pluszt szokás fújni a nyári értékhez képest.

Én különben is amondó vagyok, hogy érdemes az autóra gyárilag megengedett legnagyobb nyomást beállítani minden körülmények között. A "teljes terhelés + autópályás sebesség" mellé ajánlott nyomás egy személlyel, városban is csökkenti a gördülési ellenállást, és igen, valamivel ellenállóbbá teszi a gumit a padkázásból és kátyúba hajtásból származó károkkal szemben.

Ha ezen az emelt nyomáson túlságosan pattogna az autó (főleg terheletlen kombiknál fordulhat elő), akkor persze le kell ereszteni valamennyi levegőt.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23642 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 00:51:15 »

Végre jön a hideg.
Kicsit meleg volt az a 15-20 fok a téli abroncsomnak  szomoru1

Ezt olvastátok ? Cikk

Tudtam én,hogy nem rossz a hankook.Igaz nekem nyári van belőle de teljesen jó.

Jelenleg Kumho a télim de ha jó pár év múlva elkopik akkor majd jöhet a hankook  taps
Amúgy semmi bajom a kumhoval se amikor az a nagy hó volt akkor se akadtam el vele.Igaz kicsit hangos száraz úton .

nekem a télim hankook és nagyon meg vagyok elégedve, pedig majdnem 2.5T és öszekeres.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #23643 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 10:01:19 »

Ezt olvastátok ? Cikk
Ez reklám. Smiley Nekem nyári Hankook-om volt, azon kívül, hogy szétfoszlott, én is elégedett voltam vele.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #23644 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 10:56:01 »

A téli gumin mindenképp érdemes nagyobb nyomás értéket beállítani, mint a nyárin, egyszerűen azért, mert a nyomás beállítása hideg guminál történik. Hogy üzemmelegen is ugyanannyi legyen a nyomás, mint nyáron, ahhoz hidegen kell a magasabb nyomás. Személyautóknál 0.2 bar pluszt szokás fújni a nyári értékhez képest.

Én különben is amondó vagyok, hogy érdemes az autóra gyárilag megengedett legnagyobb nyomást beállítani minden körülmények között. A "teljes terhelés + autópályás sebesség" mellé ajánlott nyomás egy személlyel, városban is csökkenti a gördülési ellenállást, és igen, valamivel ellenállóbbá teszi a gumit a padkázásból és kátyúba hajtásból származó károkkal szemben.

Ha ezen az emelt nyomáson túlságosan pattogna az autó (főleg terheletlen kombiknál fordulhat elő), akkor persze le kell ereszteni valamennyi levegőt.


A keréknyomást alapvetően azért kell állítani, hogy a gumi felfekvési felülete az úttal a gyártó által kikísérletezett, optimális méretű legyen. Ha az autó terheletlen állapotban mondjuk 1,5t, egy gumira jut elöl mondjuk 60%, hátul 40% súlyeloszlással számolva ebből 450 ill. 300 kg. Ha növekszik az autóban a terhelés, akkor abból a hátsó gumi fog többet kapni, azaz mondjuk 600 kg plusz terhelésből a 300 kg-hoz hozzájön még 180 kg, míg az első gumiknál a 450-hez kap még 120-at. Ezért is van, hogy a hátsó gumikat jobban kell fújni magas terhelésnél.

A elsőkben a 450 kg-hoz a 2 bar ~= 2 kg/cm2 alapján tartozik 225 cm2 felfekvő felület, amit 60-nal fejel meg az extra terhelés. Ez kb. a negyede, ami már nem tartozik az elhanyagolható, "mérési hiba" kategóriába, de lehet vele együtt élni. Ha mondjuk 2 bar helyett 2,2-t tesz az ember a gumiba, akkor terheletlenül 205 cm2, terhelten meg 232 cm2 lesz a felfekvő felület - arany középút a 225 cm2-hez képest.

A hátsó keréknél más a helyzet. Mivel az alap terheléshez képest az extra már több mint 50%-ot jelent, ott nem annyira lehet ilyen jól belőni az arany középutat. Ha valaki tényleg teljes terheléssel közlekedik, pl. nekiindul a családdal a 2 hetes nyári túrának plafonig pakolva a kombit, akkor érdemes beállítani a megfelelő értéket. Addig meg, amíg 1-2-3 ember váltakozik az autóban, a minimum terheléshez képest érdemes 1-2 tizedet hozzátenni, hogy a fentiek szerinti arany középutat lehessen tartani, de amikor kell, akkor tényleg állítsunk utána.

A másik, hogy ha túl lapos a gumi, gördülés közben az oldalfala jobban deformálódik, ami egyrészt melegedést okoz, másrészt mechanikai igénybevétel a guminak, amit hosszú távon nem köszön meg. Persze ez nem a 1,5 km-re lévő barkácsáruházból max. 40-es tempóval hazahozott 10 csomag laminált padló a csomagtartóban esete - annál azért tartósabbak a mai gumik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23645 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 13:45:28 »

A keréknyomást alapvetően azért kell állítani, hogy a gumi felfekvési felülete az úttal a gyártó által kikísérletezett, optimális méretű legyen. Ha az autó terheletlen állapotban mondjuk 1,5t, egy gumira jut elöl mondjuk 60%, hátul 40% súlyeloszlással számolva ebből 450 ill. 300 kg. Ha növekszik az autóban a terhelés, akkor abból a hátsó gumi fog többet kapni, azaz mondjuk 600 kg plusz terhelésből a 300 kg-hoz hozzájön még 180 kg, míg az első gumiknál a 450-hez kap még 120-at. Ezért is van, hogy a hátsó gumikat jobban kell fújni magas terhelésnél.

A elsőkben a 450 kg-hoz a 2 bar ~= 2 kg/cm2 alapján tartozik 225 cm2 felfekvő felület, amit 60-nal fejel meg az extra terhelés. Ez kb. a negyede, ami már nem tartozik az elhanyagolható, "mérési hiba" kategóriába, de lehet vele együtt élni. Ha mondjuk 2 bar helyett 2,2-t tesz az ember a gumiba, akkor terheletlenül 205 cm2, terhelten meg 232 cm2 lesz a felfekvő felület - arany középút a 225 cm2-hez képest.

A hátsó keréknél más a helyzet. Mivel az alap terheléshez képest az extra már több mint 50%-ot jelent, ott nem annyira lehet ilyen jól belőni az arany középutat. Ha valaki tényleg teljes terheléssel közlekedik, pl. nekiindul a családdal a 2 hetes nyári túrának plafonig pakolva a kombit, akkor érdemes beállítani a megfelelő értéket. Addig meg, amíg 1-2-3 ember váltakozik az autóban, a minimum terheléshez képest érdemes 1-2 tizedet hozzátenni, hogy a fentiek szerinti arany középutat lehessen tartani, de amikor kell, akkor tényleg állítsunk utána.

A másik, hogy ha túl lapos a gumi, gördülés közben az oldalfala jobban deformálódik, ami egyrészt melegedést okoz, másrészt mechanikai igénybevétel a guminak, amit hosszú távon nem köszön meg. Persze ez nem a 1,5 km-re lévő barkácsáruházból max. 40-es tempóval hazahozott 10 csomag laminált padló a csomagtartóban esete - annál azért tartósabbak a mai gumik.

AndyA


ezt nagyon jól összeraktad. köszi  worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #23646 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 15:15:38 »

ezt nagyon jól összeraktad. köszi  worship

Ált. isk. fizika meg papír és ceruza kell hozzá (ha fejben nem megy, ill. lustábbaknak számológép Smiley).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #23647 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 10:06:57 »

Ált. isk. fizika meg papír és ceruza kell hozzá (ha fejben nem megy, ill. lustábbaknak számológép Smiley).

AndyA

én csak nem gondoltam rá. Persze fizika, tök igaz, de egyszerűen nem gondoltam rá.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #23648 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 11:38:05 »

Felkerültek ma a télik. Nem akartam a dizájnon rontani, így 235/40R19 ment fel (Continental TS830).
Mondtam a gumisnak, hogy elöl 2,4, hátul 2,2. (gyári értékek)
Mondta, hogy jobban járok, ha mindenhol 2,5, mert akkor tutira nem fogom odacsípni sehol.
Hol az igazság?
Száraz aszfalton mentem ma kb 80km-t, de nem éreztem hátrányát a 2,5nek. A kocsit csak pályára használom majd, egyéb helyekre nem ezzel megyek.



Előre ok, de hátra teljesen indokolatlan a kettőfél, engedd le!  wave  

Én 2,4-el (e/h) járok a 17-essel és szuper komfortos. Ha ötajtósom lenne, akkor 2,4 / 2,2-vel járnék, amit kb. 3°C - ban állítanék be hideg abroncsokon.

PS: nem kell hátulra, mert a tankot pillanatok alatt kiissza, nem kell számolnod azzal a 70kg-val sem!  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.23 hétfő, 11:39:38 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #23649 Dátum: 2015.11.24 kedd, 17:16:13 »

Ma bleki is visszakapta a tavalyi A5-öt. Remélem nem olvasták az idei tesztet, mert tavaly óta igencsak visszaestek... Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Oldalak: 1 ... 466 467 468 469 470 471 472 [473] 474 475 476 477 478 479 480 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.