Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:27:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569878 alkalommal)
0 Felhasználó és 54 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 22:35:00 »

Affene... pedig olvastam is amit Koris írt...azt hittem csak a magassága számít, a szélessége nem.
 
215/45-ös nincs véletlenül? Shocked)
Ebből a méretből van többlet, ezért akciós most.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 22:44:00 »

értem... átgondolom.
Lehet tudni, meddig?
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 22:51:00 »

értem... átgondolom.
Lehet tudni, meddig?
nem tom
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:03:00 »

most aztán teljesen el tanácstalanodtam
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:12:00 »

most aztán teljesen el tanácstalanodtam
Holnap hívjál fel: 20-95-71-101
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:15:00 »

Rendben. Köszönet. És sorry a problémázásért
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:39:00 »

Má bocsi, maffy, de sava-t én nem vennék, az nem egy nagy szám.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:55:00 »

Nem Scratch, nem így van. Az alufelni valóban nem rozsdásodik, mert azt csak a vas csinálja, de a sós hólé megmarja az alufelnit, és foltos lesz, bemattul(hat). Ezért nem túl jó ötlet az alufelni télire.
Angel,
 
ott volt a Smiley)) nevetés! Smiley
Én se tennék fel télre alut!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2004.06.03 csütörtök, 23:58:00 »

Nem tudom már ki kérdezte, de megnéztem a gumikat, szóval 205/55 R16 -os van GOODYEAR, kb. 40-45e km van bennük.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2004.06.04 péntek, 08:41:00 »

Má bocsi, maffy, de sava-t én nem vennék, az nem egy nagy szám.
Angel! Nálam sem ez a fő célpont Shocked))) így aztán lehet, hogy inkább elhalasztom a vásárlást.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2004.06.04 péntek, 09:43:00 »

Csak kapkodom a fejem... és nem győzöm dícsérni a csapatot a haveroknak  
Köszönöm mindenkinek.  
Szabyk: a féknyereg már nekem is eszembe jutott éjszaka.  
Curtis: köszönöm az elismerést, én is jobb szeretem ha örül, de sajnos túl drága egy ekkora gumi, ahhoz, hogy télre is ilyen legyen...és ha jól tudom a könnyűfémfelninek nem is tesz jót a téli sós latyak...és az enyém sajnos már most nem sérülésmentes. Persze át kell gondolni, hogy a kisebb gumi+felni olcsóbb-e. Most inkább egy jobb nyári kellene, legalább előre.
 
Azt nemtom mivel jött ki...de szerintem ezzel a 17"-os felnivel.
Maffy !
 
Lehet hogy gizdának fog hangzani, de a gumi az, ami megteremti a kapcsolatot az autó és az út között. Te meg az autóban ülsz, nem pedig az úton.  
 
Ha már egyszer elkötelezted magad egy sportautó teljesítményű autó mellett, akárcsak én, akkor tudomásul kell venni, hogy a fajlagos fenntartási költségek magasabbak, r-go a gumi is drágább, mintha 14 coloson gurulna.
 
Javallom, hogy ne spórolj vele mert a 205 lóerő hamar lelöki az autót az útról, az meg nem 160k-s költség hanem annak sokszorosa.
 
Hála Szabyk-nak én egy hónapja cseréltem le fenti megfontolások alapján  a majdnem új de nagyon gyenge minőségű Dayton  gumimat és az egyébként és félig kopott Conti papucsokat Good F1-re és hidd el, hogy nem lehet zongorázni a különbséget, annyival jobb az érzés. Így nem is gondolkodom, hogy mehetek-e 230-at a pályán vagy sem.
 
Sava-t nem tennék az autóra, Fulda-ból pedig csak carat extremo-t de inkább valamit a nagyok közül(Pirelli, Bridgestone, Michelin, Conti, Good) mivel tényleg annyival jobbak.
 
Váltóméret vonatkozásában meg ne az autótípusok  táblázatát nézd, hanem a váltóméretek táblázatát, ahol mm-ben is meg van adva a teljes kerékátmérő, ugyanis ez a fontos.
 
A gyári 215/45/17 626 mm, ezért olyat keress télire is ami közel van hozzá. A 2% ugyan irányadó de én nem tennék sem kissebet, sem nagyobat mint 5 mm.
Télire nekem 205/60/15 van ez 627 mm tehát majdnem tökéletes, és A többiek latyakról írt valós értekezéseivel szemben én alufelnin tartom, de ez merőben szépészeti ok, mivel ha már szép az autó nyáron, télen ne legyen szekér kinézete.
 
Tapasztalatból meg csatlakozom Curtis barátomhoz, hogy ha már St akkor ne legyen rajta matchbox kerék.
 
És ha nagyon kell akkor értekezz Szabykkal mert a levett de majdnem új és használható gumijaimat átruháztam rá, úgyhogy nála vannak ő rendelkezik vele.  
 
Üdv:    
     
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2004.06.04 péntek, 10:02:00 »

Maffy !
 
Lehet hogy gizdának fog hangzani, de a gumi az, ami megteremti a kapcsolatot az autó és az út között. Te meg az autóban ülsz, nem pedig az úton.  
 
Ha már egyszer elkötelezted magad egy sportautó teljesítményű autó mellett, akárcsak én, akkor tudomásul kell venni, hogy a fajlagos fenntartási költségek magasabbak, r-go a gumi is drágább, mintha 14 coloson gurulna.
 
Javallom, hogy ne spórolj vele mert a 205 lóerő hamar lelöki az autót az útról, az meg nem 160k-s költség hanem annak sokszorosa.
 
Hála Szabyk-nak én egy hónapja cseréltem le fenti megfontolások alapján  a majdnem új de nagyon gyenge minőségű Dayton  gumimat és az egyébként és félig kopott Conti papucsokat Good F1-re és hidd el, hogy nem lehet zongorázni a különbséget, annyival jobb az érzés. Így nem is gondolkodom, hogy mehetek-e 230-at a pályán vagy sem.
 
Sava-t nem tennék az autóra, Fulda-ból pedig csak carat extremo-t de inkább valamit a nagyok közül(Pirelli, Bridgestone, Michelin, Conti, Good) mivel tényleg annyival jobbak.
 
Váltóméret vonatkozásában meg ne az autótípusok  táblázatát nézd, hanem a váltóméretek táblázatát, ahol mm-ben is meg van adva a teljes kerékátmérő, ugyanis ez a fontos.
 
A gyári 215/45/17 626 mm, ezért olyat keress télire is ami közel van hozzá. A 2% ugyan irányadó de én nem tennék sem kissebet, sem nagyobat mint 5 mm.
Télire nekem 205/60/15 van ez 627 mm tehát majdnem tökéletes, és A többiek latyakról írt valós értekezéseivel szemben én alufelnin tartom, de ez merőben szépészeti ok, mivel ha már szép az autó nyáron, télen ne legyen szekér kinézete.
 
Tapasztalatból meg csatlakozom Curtis barátomhoz, hogy ha már St akkor ne legyen rajta matchbox kerék.
 
És ha nagyon kell akkor értekezz Szabykkal mert a levett de majdnem új és használható gumijaimat átruháztam rá, úgyhogy nála vannak ő rendelkezik vele.  
 
Üdv:    
     
Teljesen igazad van és azt is tudom, hogy egy ilyen autó fentartása is többe kerül, mint a Cordobáé Shocked) A fene se venne Sava-t vagy Fulda-t, ha a prémium márkák is ennyibe kerülnének. A Curtis által talált Pirelli nagyon tetszik, valszeg nem véletlenül használják a Ferrarikhoz.  
A "gondot" egyedül az okozza, hogy most nem tudok belőle négyet venni - pedig de nagyon szeretnék - a méret miatt meg kettőt nem lehet.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2004.06.04 péntek, 12:33:00 »

Eldöntetett. Pirelli PZero Rosso Assimetric 225/45 ZR17. Köszönet Curtisnek és mindenkinek, aki segített a döntésben.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2004.06.04 péntek, 14:53:00 »

Hát én is csatlakozom  peppinhez, és még annyi, hogy a cimborámnak volt 4 darab savaja, majd mind a 4 szálszakadásos lett 1 év alatt. Az a helyzet, hogy a 2-osztályú gumi nem való a mondeóra, hagyjuk meg a gyengébb márkáknak. A gumi pedig tényleg fontos, főleg, ha van egypár lovad is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2004.06.04 péntek, 15:44:00 »

Hát én is csatlakozom  peppinhez, és még annyi, hogy a cimborámnak volt 4 darab savaja, majd mind a 4 szálszakadásos lett 1 év alatt. Az a helyzet, hogy a 2-osztályú gumi nem való a mondeóra, hagyjuk meg a gyengébb márkáknak. A gumi pedig tényleg fontos, főleg, ha van egypár lovad is.
Csak anyagi vonzata miatt gondolkodtam rajta, de ez valóban egy "befektetés"..pláne nekem, aki évi 10-15 ezer km-t megyek
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2004.06.04 péntek, 15:45:00 »

KERÉK VÁLTÓ MÉRETEK: FORD MONDEO MK I - MK II                   
Szélesség   / Magasság   Felni átmérő      Kerék átmérő / cm   Eltérés / cm   
                  
185   65   14      59,61   0   
195   60   14      58,96   -0,65   
195   55   15      59,55   -0,06   
205   55   15      60,65   1,04   
215   50   15      59,6   -0,01   
225   50   15      60,6   0,99   
205   45   16      59,09   -0,52   
215   45   16      59,99   0,38   
225   40   16      58,64   -0,97   
225   45   16      60,89   1,28   
205   40   17      59,58   -0,03   
205   45   17      61,63   2,02   
205   50   17      63,68   4,07   
215   40   17      60,38   0,77   
215   45   17      62,53   2,92   
225   40   17      61,18   1,57   
225   45   17      63,43   3,82   
205   35   18      60,07   0,46   
205   40   18      62,12   2,51   
215   35   18      60,77   1,16   
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2004.06.04 péntek, 16:17:00 »

KERÉK VÁLTÓ MÉRETEK: FORD MONDEO MK I - MK II                   
Szélesség   / Magasság   Felni átmérő      Kerék átmérő / cm   Eltérés / cm   
                  
185   65   14      59,61   0   
195   60   14      58,96   -0,65   
195   55   15      59,55   -0,06   
205   55   15      60,65   1,04   
215   50   15      59,6   -0,01   
225   50   15      60,6   0,99   
205   45   16      59,09   -0,52   
215   45   16      59,99   0,38   
225   40   16      58,64   -0,97   
225   45   16      60,89   1,28   
205   40   17      59,58   -0,03   
205   45   17      61,63   2,02   
205   50   17      63,68   4,07   
215   40   17      60,38   0,77   
215   45   17      62,53   2,92   
225   40   17      61,18   1,57   
225   45   17      63,43   3,82   
205   35   18      60,07   0,46   
205   40   18      62,12   2,51   
215   35   18      60,77   1,16   
hianyzik a 195/60R15 es a 205/50R16
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2004.06.04 péntek, 16:24:00 »

Laciba, en is akartem epp emliteni a 195/60R15-ot, sztem az is korrekt valtomeret Smiley
plane hogy nekem is az van Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2004.06.05 szombat, 08:26:00 »

HI SCRATCH!
A gumit megnézted? Ja, ma elküldöm a képeket, cseréld már ki légyszi. (az autó 1998-as 2.5 V6)
Köszi....
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 00:08:00 »

HI SCRATCH!
A gumit megnézted? Ja, ma elküldöm a képeket, cseréld már ki légyszi. (az autó 1998-as 2.5 V6)
Köszi....
r911,
 
igen, megnéztem 205/55 R16 GOODYEAR, kb. 40-45e km lehet bennük.
Megkaptam a képeket, kicserélem, írok is vissza majd!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 19:55:00 »

A gumibolt táblázata szerint http://www.gumibolt.hu/autotip/ford.htm
az ajánlott nyomás ST200 > 215/45R17 méretű abroncs esetén 2.6 és 2.8. A többihez képest ez elég magas érték. Szerintetek helyes?
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 20:04:00 »

A gumibolt táblázata szerint http://www.gumibolt.hu/autotip/ford.htm
az ajánlott nyomás ST200 > 215/45R17 méretű abroncs esetén 2.6 és 2.8. A többihez képest ez elég magas érték. Szerintetek helyes?
Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3  2,4 jött be.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 20:05:00 »

Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3  2,4 jött be.
egyébként ez a gyári ajánlás isnagy terhelésnél:2,6-2,8
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 21:25:00 »

Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3  2,4 jött be.
Köszönöm.  2.3 elől, 2.4 hátul? Mindig azt hittem, hogy a motor súlya miatt elől kell a több Shocked((
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2004.06.06 vasárnap, 22:38:00 »

Köszönöm.  2.3 elől, 2.4 hátul? Mindig azt hittem, hogy a motor súlya miatt elől kell a több Shocked((
Nekem mondjuk szokott hátul motyó lenni rendesen.Akkor nyomd 2,3-2,3 ra ha üresen mész.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2004.06.07 hétfő, 00:29:00 »

ok...én valóban javarészt egyedül és szinte üres csomagtartóval járok... thanx
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2004.06.07 hétfő, 09:05:00 »

hianyzik a 195/60R15 es a 205/50R16
A 195/60-15 átmérőben 2,54 cm-rel nagyobb mint a 185/65-14.
A 205/50-16 pedíg 2,18 cm-rel nagyobb !
 
Üdv zombi
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2004.06.07 hétfő, 09:28:00 »

A 195/60-15 átmérőben 2,54 cm-rel nagyobb mint a 185/65-14.
A 205/50-16 pedíg 2,18 cm-rel nagyobb !
 
Üdv zombi
Ezért fér bele a váltóméret kategóriába!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2004.06.07 hétfő, 16:44:00 »

Curtis!  Isteni a gumi! Mármint a Pirelli...a kerekeken!
 
Tapad, mint az állat. Köszönöm.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2004.06.08 kedd, 00:18:00 »

Curtis!  Isteni a gumi! Mármint a Pirelli...a kerekeken!
 
Tapad, mint az állat. Köszönöm.
maffy,
 
akárcsak a Ferrari! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2004.06.08 kedd, 09:18:00 »

maffy,
 
akárcsak a Ferrari! Smiley
Hááát... ollant még nem vezettem... de ahogy Peppin is mondta, zongárni (sem) lehet a különbséget. Most néztem csak meg, milyen gumik voltak rajta eddig: TeamStar
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2004.06.08 kedd, 19:52:00 »

Hello!
 A 195/65 R15-ös gumiró miért nem irogáltok soha?
Talán olyat nem lehet felrakni a mondira?
Az enyémen olyan van. Talán le kéne cserélnem?Huh?Huh???
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2004.06.08 kedd, 20:39:00 »

Hello!
 A 195/65 R15-ös gumiró miért nem irogáltok soha?
Talán olyat nem lehet felrakni a mondira?
Az enyémen olyan van. Talán le kéne cserélnem?Huh?Huh???
Szia Dometic!
 
Nincs vele semmi gond, kissé magasabb, csal a km-órád. De ha legközelebb cserélsz, maradj a /60-nál. Azért nem írnak róla, mert a "menő" a vékony gumi, üljél be egyszer egy ilyen sínautóba és nem fogsz sírni utánna. (Ez jó kétértelmű lett, most már hagyom így.) A kérdés, hogy a rendszered 14 vagy 15 collos-e és hogy nem ér-e bele valahol nagyon valamibe. Ha bekukkantasz és valahol tiszta a kerék körül, akkor ott ugráskor, forduláskor, terheléskor beleér a kaszniba. Az nem egészséges a guminak sem és neked sem.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2004.06.08 kedd, 22:00:00 »

Szia Dometic!
 
Nincs vele semmi gond, kissé magasabb, csal a km-órád. De ha legközelebb cserélsz, maradj a /60-nál. Azért nem írnak róla, mert a "menő" a vékony gumi, üljél be egyszer egy ilyen sínautóba és nem fogsz sírni utánna. (Ez jó kétértelmű lett, most már hagyom így.) A kérdés, hogy a rendszered 14 vagy 15 collos-e és hogy nem ér-e bele valahol nagyon valamibe. Ha bekukkantasz és valahol tiszta a kerék körül, akkor ott ugráskor, forduláskor, terheléskor beleér a kaszniba. Az nem egészséges a guminak sem és neked sem.
Üdv ND
Eddig még nem észleltem rendelenességet. De majd jobban szemügyre veszem.
Thanks!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2004.06.08 kedd, 22:29:00 »

amugy most nekem is 195/65 gumik vannak nyariba mert ilyen volt rajta, eleg jok meg es nem volt folos penzem ujakat venni. a teleszkopokon en is lattam "tiszta" reszeket, de azt nem tartottam normalisnka, hogy ott erjen hozza a kerek, mert a 195 elmeletileg normalis meret. nem !?
 
lehet vmikor regebb szelesebb gumi lehetett rajta !?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2004.06.09 szerda, 07:57:00 »

amugy most nekem is 195/65 gumik vannak nyariba mert ilyen volt rajta, eleg jok meg es nem volt folos penzem ujakat venni. a teleszkopokon en is lattam "tiszta" reszeket, de azt nem tartottam normalisnka, hogy ott erjen hozza a kerek, mert a 195 elmeletileg normalis meret. nem !?
 
lehet vmikor regebb szelesebb gumi lehetett rajta !?
Szia Puki!
 
A 195/60/15 (ha azzal jött ki a kocsi) 615 mm magasság tartozik, a 195/65/15 pedig 635 mm-t jelent. Tehát kettő cm a különbség. A tiszta részekből van ami „normális” is lehet a gumi méretéből kifolyólag pl forduláskor elöl bent elérheti  kasznit, teljes kitekeréskor. De a lengőkar szilentjeinek kopása által engedett plusz mozgások is jelezhetik így a hibát. Ha csak tiszta, akkor figyelmeztetés, ha már fém tiszta csíkot látsz, akkor riadó. A mostani tisztaságot, a mostani gumid takarítja.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2004.06.09 szerda, 09:35:00 »

Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2004.06.09 szerda, 09:52:00 »

Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Sztem ilyenkor alacsonyabb sebességnél nem csal annyit, mint a magasabb sebességnél!
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2004.06.09 szerda, 11:44:00 »

ND,
 
az az erdekes, hogy ahol most "tisztat latok", az nem a kasztni maga, hanem a teleszkop oldala ...
szoval nem egy olyan hely , amit kanayarodaskor erhet el, mert gyakorlatilag a kerek "kozepenel" van ....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2004.06.09 szerda, 15:36:00 »

Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Szia Dometic!
 
Ez a kisebb-nagyobb gumi sebesség a kocsi esetén való kiszámolása elméletileg nem bonyolult, de nem lehet átültetni a gyakorlatba. Inkább csak ökölszabály jelleggel lehet megállapítani, hogy a kisebb átmérőjű gumi magasabb sebességet eredményez a kilométerórán, míg a magasabb gumi kisebbet. A kisebb gumi többet fordul, többet kopik, a nagyobb gumi kevesebbet. Nagyon elnagyolva.
 
Az arány kiszámolásához képzeld el az előírás szerinti gumi (amihez a km óra „áttételét” kalibrálták) és az eltérő gumit kerületükön összeérintve működtetnéd (természetesen nem a kocsin). A két gumi kerületi sebessége megegyezik ekkor, ami eltérő a sugaruk és a szögsebességük (de ezek szorzata állandó guminként, ami a kerületi sebességet adja, ami most azonos). Ha az egyenlet két oldalát nézzük:
Optimális sugár x optimális szögsebesség  =  másik sugár x másik szögsebesség      
ezt értelmezve, látható hogy fordított az arányosság. A sugarakat tudod (pl 195/60/15 – 615/2, 195/55/15 – 595/2) optimális szögsebességet vegyük 100-ra és láthatod, hogy ha kisebb a gumi akkor a másik szögsebesség nagyobb lesz. (103.3). Hülyén fogalmazva Te a kerületi sebességgel közlekedsz, az óra meg a szögsebességből kalkulál.
 
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek  - írtad. Az előírásos (számodra) 578mm helyett 635 mm-en közlekedsz, felfelé tértél el, tehát kisebb lesz a szögsebességed , 100-at mutat 91-el haladsz. Az arány elvileg lineáris lenne ez alapján de a motor nyomaték görbéje, a légellenállás és még sok minden torzítja ezt. Szeretném bizonyítani, hogy okfejtésem erősen elvi, mivel a 195/60/15 optimális helyett nekem 195/55/15 volt fent, ami két cm-eltérés lefelé és amikor a padon mérték 74-el mentem, az óra 80-t mutatott. A gyakorlati hányados és az elméleti között nincs egyezés, sajnálom. De legalább soha többet nem kérdezel tőlem ilyeneket ;-)), csak olyan eccerűt, amire igen nem a válasz.
 
Szívesen tovább dobnám a kérdést Lacibának, hogy járja körül a tőle szokott alapossággal.  
 
Üdv  ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #340 Dátum: 2004.06.09 szerda, 16:06:00 »

Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Szia Dometic!
 
A téma magvát érintve kikaptam egy pár sort Houdek Zoltán úr írásából (engedélye nélkül, úgy hogy ne árulkodjatok), úgy gondolom tudja mit besszél.
 
„Csökkenő kerékátmérő esetén jobban gyorsul az autó, de esetleg többet fog fogyasztani, és erősen csökken a végsebesség (versenyeken ajánlatos). Nagyobb kerékátmérő: gyorsulás romlik, végsebesség és gazdaságosság javul: hosszú útra autópályára érdemes. Városi közlekedésnél maradjunk az eredeti kerékátmérő mellett. Mindenesetre: minél "peresebb" egy gumi (azaz a per érték minél kisebb), annál stabilabb az autó, és kicsit a rugózási komforton is érezhető ez. (Keményebb). Az oldalirányú kúszás kanyarban erősen csökken (pozitívum!). Még pár szó a gumi szélességéről: minél szélesebb gumi van ugyanazon a felnin, annál jobban csúszik oldalra. A keskeny gumi ugyanis úgy felfeszül, hogy nem tud oldalra mozdulni.”
 
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2004.06.09 szerda, 16:39:00 »

 ND,
 
Ezt még Öveges Professzor sem tudta volna szebben elmagyarázni !
 
Üdv. Zombi
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2004.06.09 szerda, 17:13:00 »

Szia ND
 
Jó az okfejtésed,de nem tudom hogy véletlenűl vagy direkt írtál hülyeséget a végen.Amit írtál,azerint mérték az autót,tehát úgy igaz ahogy van :91-et mutat az óra akkor 100-al mész ha nagyobb gumit raksz fel.
Egyébként a sebbeséget nem azzal az értékkel kell számolni amit a gumibolton adnak meg , mert létezik egy úgynevezet gördülési sugár ami abból adódik hogy a gumi a súly alatt benyomodik és még azt is figyelembe veszik hogy gördülés közben a gumi kicsit csúszik. Ezért két azonos méretü guminál is lehetnek eltérések. Amúgy olyan kicsik az eltérés a km órán hogy egy két méret eltérésnél nincs értelme számolkatni.(Még a radarnak is nagyobb a hiba tűrése)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2004.06.09 szerda, 18:08:00 »

Szia ND
 
Jó az okfejtésed,de nem tudom hogy véletlenűl vagy direkt írtál hülyeséget a végen.Amit írtál,azerint mérték az autót,tehát úgy igaz ahogy van :91-et mutat az óra akkor 100-al mész ha nagyobb gumit raksz fel.
Egyébként a sebbeséget nem azzal az értékkel kell számolni amit a gumibolton adnak meg , mert létezik egy úgynevezet gördülési sugár ami abból adódik hogy a gumi a súly alatt benyomodik és még azt is figyelembe veszik hogy gördülés közben a gumi kicsit csúszik. Ezért két azonos méretü guminál is lehetnek eltérések. Amúgy olyan kicsik az eltérés a km órán hogy egy két méret eltérésnél nincs értelme számolkatni.(Még a radarnak is nagyobb a hiba tűrése)
Szia Fegyu!
 
Tudom istenkísértés egy gumissal vitatkozni gumi témában, de mint mondtad Te is sok tényező befolyásolja mennyi az annyi. Tavaly már csörtéztünk a témában Joe-val, véleménye szerint : 150-nél 154 lehet az eltérés és az óra pontosságát hibáztatta. Akkor is a saját tapasztalatomból indultam ki:
 
Nekem 80 km/h-t mutatott az óra 195/55R15 gumival, közben 74 km/h-val ballagtam, ezt eredményezte a 2 cm különbség lefelé. Feltettem az előírt 195/60R15-t és pontos mint egy Doxa!!! (80 km-es távon nincs 100m eltérés). Amikor megvettem a kocsit a DCT vizsgálaton számítógépes pad mérte ki a fenti eltérést. A hibáról hivatalos papírom is van valahol.
 
Miután korrigáltam a megfelelő méretre az M7-n 80 km-es távon mértem távolsági hibát és az M0-ás óránál többször megmértem külső és belső sávban is a kilométerórát. Mértem a rosszat is és a jót is. Most pontos!!! Mindezt a téligumival is végig csináltam.  Télire 185/70R14-t tettem fel (616mm) ami az én esetemben a gyári 195/60R15 mérettől csak 1mm eltérés. Gumi márka kereséskor a 70-es per érték megkötött, de volt egy elgondolásom.
 
Na most jön a kutya, aki már el van ásva valahová, mert, ha a kicsire siet a vekker, akkor a nagyra késik. Vagy ki tudja?  
Tán megint kiabálnék: LACIBÁ hogyan megy be az elefánt az oroszlán barlangjába?
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2004.06.09 szerda, 18:21:00 »

Hát én is ezt mondom!
Nézd meg az adatokat.
Te írtad rosszul a 380-as hozzászólásban.Én csak azt javítottam ki.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2004.06.09 szerda, 18:53:00 »

Hát én is ezt mondom!
Nézd meg az adatokat.
Te írtad rosszul a 380-as hozzászólásban.Én csak azt javítottam ki.
Szia Fegyu!
 
Elbeszélgetünk egymás mellett valahogy.
 
A trafipax-ok hibaszázalékát említetted. Ami 1-2 % körül van típustól és mérési elvtől függően! A Külső Szilágyi úton randalirozó Light Fáma trafival 3km/h fölött megállítanak már. Mérésére jellemző 3-1800 méter ±0,2 méteres pontossággal. 8-320 km/h között mér, pontossága ±2 km/h, (persze ez nem az egész tartományra vonatkozik, lent kicsi, fent nagyobb) a mérés átlagos ideje 0,3 másodperc 100 km/h-nál. A bajaiak nagy bánatára ha jól emlékszem ott is ilyennel mérnek. Képzeld el másfél kilométerről látnak, mérnek! A szuper radarelhárító rendszerek meg csak 60 méterről vállalnak be hárítást, persze királyfik mindig voltak és lesznek. Egyébként ezek a berendezések hitelesítve vannak rendszeresen, tekintettel arra, hogy a mérése alapján történik a hatósági intézkedés. Szóval jó lenne tudni, mennyi az annyi. Dometic, aki feltette a kérdést 57 mm-rel tért el az eredeti 14-s rendszertől. Csak azt tudom mondani neki, hogy egyelőre kerülje a Külső Szilágyi utat, amíg nem tudja mennyi az annyi.
 
Dometic javaslom gurulj el az M0-on lévő mérő alatt 70-nel és mérd meg magadat, én már néztem 110-nél is, de azt nem ajánlom, mert 80 a megengedett.
Üdv ND
 
Ui.: a kereszteződésekben lévő fényképezőgépes hír kacsa!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2004.06.09 szerda, 20:16:00 »

Szia Fegyu!
 
Elbeszélgetünk egymás mellett valahogy.
 
A trafipax-ok hibaszázalékát említetted. Ami 1-2 % körül van típustól és mérési elvtől függően! A Külső Szilágyi úton randalirozó Light Fáma trafival 3km/h fölött megállítanak már. Mérésére jellemző 3-1800 méter ±0,2 méteres pontossággal. 8-320 km/h között mér, pontossága ±2 km/h, (persze ez nem az egész tartományra vonatkozik, lent kicsi, fent nagyobb) a mérés átlagos ideje 0,3 másodperc 100 km/h-nál. A bajaiak nagy bánatára ha jól emlékszem ott is ilyennel mérnek. Képzeld el másfél kilométerről látnak, mérnek! A szuper radarelhárító rendszerek meg csak 60 méterről vállalnak be hárítást, persze királyfik mindig voltak és lesznek. Egyébként ezek a berendezések hitelesítve vannak rendszeresen, tekintettel arra, hogy a mérése alapján történik a hatósági intézkedés. Szóval jó lenne tudni, mennyi az annyi. Dometic, aki feltette a kérdést 57 mm-rel tért el az eredeti 14-s rendszertől. Csak azt tudom mondani neki, hogy egyelőre kerülje a Külső Szilágyi utat, amíg nem tudja mennyi az annyi.
 
Dometic javaslom gurulj el az M0-on lévő mérő alatt 70-nel és mérd meg magadat, én már néztem 110-nél is, de azt nem ajánlom, mert 80 a megengedett.
Üdv ND
 
Ui.: a kereszteződésekben lévő fényképezőgépes hír kacsa!
ND
M0-án az sosem mért jól.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2004.06.09 szerda, 21:51:00 »

ND
M0-án az sosem mért jól.
Szia Koris!
Rajtam kivül mások is mérték és okés volt eddig. Elrontottad?
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2004.06.09 szerda, 22:01:00 »

Szia Fegyu!
 
Tudom istenkísértés egy gumissal vitatkozni gumi témában, de mint mondtad Te is sok tényező befolyásolja mennyi az annyi. Tavaly már csörtéztünk a témában Joe-val, véleménye szerint : 150-nél 154 lehet az eltérés és az óra pontosságát hibáztatta. Akkor is a saját tapasztalatomból indultam ki:
 
Nekem 80 km/h-t mutatott az óra 195/55R15 gumival, közben 74 km/h-val ballagtam, ezt eredményezte a 2 cm különbség lefelé. Feltettem az előírt 195/60R15-t és pontos mint egy Doxa!!! (80 km-es távon nincs 100m eltérés). Amikor megvettem a kocsit a DCT vizsgálaton számítógépes pad mérte ki a fenti eltérést. A hibáról hivatalos papírom is van valahol.
 
Miután korrigáltam a megfelelő méretre az M7-n 80 km-es távon mértem távolsági hibát és az M0-ás óránál többször megmértem külső és belső sávban is a kilométerórát. Mértem a rosszat is és a jót is. Most pontos!!! Mindezt a téligumival is végig csináltam.  Télire 185/70R14-t tettem fel (616mm) ami az én esetemben a gyári 195/60R15 mérettől csak 1mm eltérés. Gumi márka kereséskor a 70-es per érték megkötött, de volt egy elgondolásom.
 
Na most jön a kutya, aki már el van ásva valahová, mert, ha a kicsire siet a vekker, akkor a nagyra késik. Vagy ki tudja?  
Tán megint kiabálnék: LACIBÁ hogyan megy be az elefánt az oroszlán barlangjába?
Üdv ND
Megszolitattam, itt vagyok.
Fegyunak igaza van abban, hogy a 100-at mutat 91-el megy pont forditva vagyon, amit helyesen le is vezet ND, csak rosszul irta Smiley
Nekem a regi kocsimon 195/60R15 nyari, es 185/65R14 teli volt. Az elobbivel az ora pontos volt (+/- 1km/h), ezt onnan tudom, hogy bemertek szervizben is ahol kulon figyelmeztettek, hogy amikor 80-nal megy a jarmu, akkor csak 79-et mutat az oram. A GPS-em is pontosan azt mutatta amit az ora, valamint forgalomban is lattam sebessegmerot ami szinten jelezte a sebesseget. Ebbol a 3-bol en tenyleg elhiszem, hogy azzal a gumival nem csalt legfeljebb elenyeszoen az ora. A kisebb atmeroju teli gumival mar volt kulonbozes mint GPS-sel mind a forgalmi merovel, a pontos szazalekra mar nem emlekszem.
Mindenesetre az excel sheet amit csinaltam RPM/sebesseg osszevetesere tartalmazza a kerekmeretet is, azaz a kulonbozo kerekmeretek eseten ki lehet szamolni egyszeruen, hogy mennyi a szazalekos elteres. Azt viszont, hogy mennyi is az annyi valojaban celszeru sik egyenes uton mondjuk egy GPS-sel is lemerni.
 
Houdek Zoltan Ur velemenyet nem osztom 100%-osan.
Abban igaza van, hogy nagyobb atmero eseten ugyanakkora fordulatszamhoz nagyobb sebesseg tartozik, azt viszont nem veszi figyelembe, hogy ezek a kocsik a vegsebesseguket egy olyan sebessegfokozat (5.) erik el, ahol a motor nem kepes teljes teljesitmenytartomanyaban kiporogni.
A regi MKI2.0 geppel probaltam ki egyszer KKFegyhaza es Kmet kozott mit bir menni a fentebb emlitett nyari gumikkal. Az ora szerint valahol 197 korul lehetett, a GPS szerint a csucs amit elertem 199.5 volt. Az ehhez tartozo fordulatszam valahol 5600-5700 kozott lehetett, pontosan nem emlekszem, de biztos alatta volt a csucsteljesitmenyhez tartozo fordulatszamnak.
Teli gumikkal soha nem mertem meg a csucsot egyreszt mert nem voltam ugy, hogy egyedul mentem masreszt T-s gumik voltak azok csak es igy nem akartam kockaztatni. Azonban gyanitom, hogy a vegsebesseg nagyobb lett volna, ugyanis a 200km/h-hoz tartozo fordulatszam a kisebb gumi eseten 5650 helyett 5800 felett lett volna, azaz nagyobb teljesitmenyt birt volna leadni a motor, tehat meg talan olyan 3-5km/h-val tobbet is birt volna (nem az ora szerint, mert az egyertelmu, hanem ugyanugy GPS-sel merve).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2004.06.09 szerda, 22:08:00 »

Megszolitattam, itt vagyok.
Fegyunak igaza van abban, hogy a 100-at mutat 91-el megy pont forditva vagyon, amit helyesen le is vezet ND, csak rosszul irta Smiley
Nekem a regi kocsimon 195/60R15 nyari, es 185/65R14 teli volt. Az elobbivel az ora pontos volt (+/- 1km/h), ezt onnan tudom, hogy bemertek szervizben is ahol kulon figyelmeztettek, hogy amikor 80-nal megy a jarmu, akkor csak 79-et mutat az oram. A GPS-em is pontosan azt mutatta amit az ora, valamint forgalomban is lattam sebessegmerot ami szinten jelezte a sebesseget. Ebbol a 3-bol en tenyleg elhiszem, hogy azzal a gumival nem csalt legfeljebb elenyeszoen az ora. A kisebb atmeroju teli gumival mar volt kulonbozes mint GPS-sel mind a forgalmi merovel, a pontos szazalekra mar nem emlekszem.
Mindenesetre az excel sheet amit csinaltam RPM/sebesseg osszevetesere tartalmazza a kerekmeretet is, azaz a kulonbozo kerekmeretek eseten ki lehet szamolni egyszeruen, hogy mennyi a szazalekos elteres. Azt viszont, hogy mennyi is az annyi valojaban celszeru sik egyenes uton mondjuk egy GPS-sel is lemerni.
 
Houdek Zoltan Ur velemenyet nem osztom 100%-osan.
Abban igaza van, hogy nagyobb atmero eseten ugyanakkora fordulatszamhoz nagyobb sebesseg tartozik, azt viszont nem veszi figyelembe, hogy ezek a kocsik a vegsebesseguket egy olyan sebessegfokozat (5.) erik el, ahol a motor nem kepes teljes teljesitmenytartomanyaban kiporogni.
A regi MKI2.0 geppel probaltam ki egyszer KKFegyhaza es Kmet kozott mit bir menni a fentebb emlitett nyari gumikkal. Az ora szerint valahol 197 korul lehetett, a GPS szerint a csucs amit elertem 199.5 volt. Az ehhez tartozo fordulatszam valahol 5600-5700 kozott lehetett, pontosan nem emlekszem, de biztos alatta volt a csucsteljesitmenyhez tartozo fordulatszamnak.
Teli gumikkal soha nem mertem meg a csucsot egyreszt mert nem voltam ugy, hogy egyedul mentem masreszt T-s gumik voltak azok csak es igy nem akartam kockaztatni. Azonban gyanitom, hogy a vegsebesseg nagyobb lett volna, ugyanis a 200km/h-hoz tartozo fordulatszam a kisebb gumi eseten 5650 helyett 5800 felett lett volna, azaz nagyobb teljesitmenyt birt volna leadni a motor, tehat meg talan olyan 3-5km/h-val tobbet is birt volna (nem az ora szerint, mert az egyertelmu, hanem ugyanugy GPS-sel merve).
Meg annyit, hogy Fegyu altal emlitett valos gordulesi sugar annal jobban kozeliti meg az idealis erteket minel peresebb a gumi, ugyanis a peresebb gumik oldalkarkasza altalaban kemenyebb igy kevesbbe deformalodik.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.