Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 23:45:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569967 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2007.03.27 kedd, 15:52:00 »

Jó pipa vagyok rátok! Lebeszéltetek az alessio felniről, pedig már a mintát is kinéztem. Most mi a fenét vegyek? Kellene a fiestára 14 colos. Ja, és kerül amibe kerül, pénz nem számít! Csak olcsó legyen. Használt is jó lenne. És mind a 4 egyforma legyen! Lehetőleg sokküllős.
Dettó, 16" méretben, Mondeora
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2007.03.27 kedd, 16:05:00 »

2002 Mondeom van. Jelenleg 205/55 R16 os téli gumim van és acél felnivel. Készülök venni alufelnit. Mivel nyári gumit is kell vennnem, gondolkozom a 18" -os alufelnin és a 225/40 R18 -as gumin. Mit szoltok hozzá? Az utak miatt gondolkodom.
Kaptam 7x16 5x108 ET42KF Alessio Montecarlo és GoodYear Hydra Grip 205/55 R 16 91 H
44070 ft/db, mit szoltok hozzá, megéri?
Én gyári 16ról váltottam gyári 18 collra.  
Nem érzem, hogy ütne vagy pattogna az autóm tőle, csak a 225 széles gumit érezni meg, hogy elviszi a rossz út a kormányt, meg küzd a szervó parkolásnál.  
 
A fékút valóban rövidebb lett, talán a kevésbé ballonos gumiméret miatt, viszont megnőtt az aqua-planning is épp a gumi szélesedése miatt.
 
Fogyasztásban talán egy leheletnyivel fogyaszt többet, de érezhető is, hogy kicsit visszafogja a kocsit
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2007.03.27 kedd, 16:09:00 »

Jó pipa vagyok rátok! Lebeszéltetek az alessio felniről, pedig már a mintát is kinéztem. Most mi a fenét vegyek? Kellene a fiestára 14 colos. Ja, és kerül amibe kerül, pénz nem számít! Csak olcsó legyen. Használt is jó lenne. És mind a 4 egyforma legyen! Lehetőleg sokküllős.
Nekem egy off " 155-ös Alfán" on volt Alessio Action felni 16collban 195/45-ös gumikkal.  
 
Két év alatt nem volt baja a felninek pedig Pest válogatottan legszarabb útjain járok nap mint nap.
Többektől halottam már, hogy több helyen gyártják már az Alessio-t azért lehet jobb ill. rosszabb minőséget kifogni. Érdemes lehet utánajárni (esetleg Német, Olasz, stb gyártás tényleg létezik e)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2007.03.27 kedd, 16:12:00 »

Én gyári 16ról váltottam gyári 18 collra.  
Nem érzem, hogy ütne vagy pattogna az autóm tőle, csak a 225 széles gumit érezni meg, hogy elviszi a rossz út a kormányt, meg küzd a szervó parkolásnál.  
 
A fékút valóban rövidebb lett, talán a kevésbé ballonos gumiméret miatt, viszont megnőtt az aqua-planning is épp a gumi szélesedése miatt.
 
Fogyasztásban talán egy leheletnyivel fogyaszt többet, de érezhető is, hogy kicsit visszafogja a kocsit
"viszont megnőtt az aqua-planning is épp a gumi szélesedése miatt."
 
Azért ezt gondold át... A szélesebb gumi alól pont hogy nehezebb elvezetni a vizet. Legfeljebb az új, jobb mintájú gumi okozhatja az aqueplanning későbbi fellépését (megszűnést nem lehet prezentálni )
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2007.03.27 kedd, 16:13:00 »

"viszont megnőtt az aqua-planning is épp a gumi szélesedése miatt."
 
Azért ezt gondold át... A szélesebb gumi alól pont hogy nehezebb elvezetni a vizet. Legfeljebb az új, jobb mintájú gumi okozhatja az aqueplanning későbbi fellépését (megszűnést nem lehet prezentálni )
Úgy értettem, hogy megnőtt a vizrefutás mértéke.  
Épp azt akartam írni, hogy esőben óvatosabban kell menni vele, mert felfekszi ka vízre
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2007.03.27 kedd, 20:02:00 »

"viszont megnőtt az aqua-planning is épp a gumi szélesedése miatt."
 
Azért ezt gondold át... A szélesebb gumi alól pont hogy nehezebb elvezetni a vizet. Legfeljebb az új, jobb mintájú gumi okozhatja az aqueplanning későbbi fellépését (megszűnést nem lehet prezentálni )
Azért rosszabb a széles guminál az aquaizé, mert nagyobb a tapadófelület, azaz 1 cm2-re kisebb nyomás esik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2007.03.27 kedd, 21:41:00 »

Hat nekem mar nagyon tele van a hocipom. Delutan elore raktam a hatso kerekeket, hatha kevesbe raz. Epp most ertem vissza tesztrol. 160-170 kozott erezni a kormanyon, hogy tamolyog az auto. Razza is rendesen a kormanyt. Van, hogy mar 80-tol. Ugy vettem eszre, a gazadas fuggvenye is. Gozom sincs, hogy most az Alessio F1 felni, vagy a Toyo gumi a ***, de a tokom tele van mar vele. 3-szor centiroztak mar.
Szerintetek a startguminal vissza lehet cserelni valami masik tipusra? Inkabb rafizetek, mint hogy igy hasznaljam. Rendszeresen megyek 1200km-t nagy sebesseggel csaladdal, es ez szerintem eletveszelyes.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:13:00 »

Hat nekem mar nagyon tele van a hocipom. Delutan elore raktam a hatso kerekeket, hatha kevesbe raz. Epp most ertem vissza tesztrol. 160-170 kozott erezni a kormanyon, hogy tamolyog az auto. Razza is rendesen a kormanyt. Van, hogy mar 80-tol. Ugy vettem eszre, a gazadas fuggvenye is. Gozom sincs, hogy most az Alessio F1 felni, vagy a Toyo gumi a ***, de a tokom tele van mar vele. 3-szor centiroztak mar.
Szerintetek a startguminal vissza lehet cserelni valami masik tipusra? Inkabb rafizetek, mint hogy igy hasznaljam. Rendszeresen megyek 1200km-t nagy sebesseggel csaladdal, es ez szerintem eletveszelyes.
Szia! Az Alessio F1 szép felni, de az egyik kereskedőnél terepjáróra nem javasolják.(gumi1.hu) Ezt nem hülyeségből írom, de a dízel mondi 1,5 tonna, mint egy terepjáró+ a *** utak+ a /45 oldalfal. Próbáltad a gumisnál megnézni, hogy a felninek nincs-e ütése, oldalirányú, vagy tojás deformációja? Ha megpörgetik már 1-2 mm eltérés látszódik
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:25:00 »

Hat nekem mar nagyon tele van a hocipom. Delutan elore raktam a hatso kerekeket, hatha kevesbe raz. Epp most ertem vissza tesztrol. 160-170 kozott erezni a kormanyon, hogy tamolyog az auto. Razza is rendesen a kormanyt. Van, hogy mar 80-tol. Ugy vettem eszre, a gazadas fuggvenye is. Gozom sincs, hogy most az Alessio F1 felni, vagy a Toyo gumi a ***, de a tokom tele van mar vele. 3-szor centiroztak mar.
Szerintetek a startguminal vissza lehet cserelni valami masik tipusra? Inkabb rafizetek, mint hogy igy hasznaljam. Rendszeresen megyek 1200km-t nagy sebesseggel csaladdal, es ez szerintem eletveszelyes.
Most nézem a startgumi és a guni1 ugyanaz az oldal. Itt a Momo corse silver volt februárban akcióban, de ugyanúgy akkor terepjáróra nem ajánlották = gyenge, deformálódó minőség szerintem, ezért nem ezt rendeltem.  
A felnik teherbírását egyik forgalmazó sem adja meg. A használt OZ Titan felnibe beütötték 640-680kg. Pl.nekem a Dezentben nincsen hasonló adat. Az Alessióban találtál ilyet?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:28:00 »

Szia! Az Alessio F1 szép felni, de az egyik kereskedőnél terepjáróra nem javasolják.(gumi1.hu) Ezt nem hülyeségből írom, de a dízel mondi 1,5 tonna, mint egy terepjáró+ a *** utak+ a /45 oldalfal. Próbáltad a gumisnál megnézni, hogy a felninek nincs-e ütése, oldalirányú, vagy tojás deformációja? Ha megpörgetik már 1-2 mm eltérés látszódik
A felni tok uj. Letezik, hogy mindegyik gyartasi hibas? Hajtottam vele kb. 300km-et csak jo minosegu nemet utakon. A toyo gumi is 0 km-es. Mar az elejetol ezt csinalja. Azon gondolkodom, hogy benezek a startgumisok elott a felniklinikara, es megnezetem veluk.
Az ET42 okozhat ilyen problemat? Bar minden nem gyari fordos felninek ennyi az ET-je. Ezert gondolom, hogy nem.
A Momo felniket ki ismeri. Latom az is olasz :-(
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:32:00 »

Nem figyeltem a teherbirast. Holnap visszarakom az elsoket hatra, es majd megnezem.
Nincs valami nagy valasztak naluk, ha esetleg sikerulne valami cseret kialkudni. AWS, Dezent, Momo
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:50:00 »

Hat nekem mar nagyon tele van a hocipom. Delutan elore raktam a hatso kerekeket, hatha kevesbe raz. Epp most ertem vissza tesztrol. 160-170 kozott erezni a kormanyon, hogy tamolyog az auto. Razza is rendesen a kormanyt. Van, hogy mar 80-tol. Ugy vettem eszre, a gazadas fuggvenye is. Gozom sincs, hogy most az Alessio F1 felni, vagy a Toyo gumi a ***, de a tokom tele van mar vele. 3-szor centiroztak mar.
Szerintetek a startguminal vissza lehet cserelni valami masik tipusra? Inkabb rafizetek, mint hogy igy hasznaljam. Rendszeresen megyek 1200km-t nagy sebesseggel csaladdal, es ez szerintem eletveszelyes.
lkiss2,
 
Ugyanott centírozták? Angelnek volt egy jó ötlete, hogy a centírozásnál ha kisúlyozta a szaki, akkor fordítsa el egy negyed fordulattal a kereket, úgy rögzítse le és megint nézze meg az egyensúlyát. Ha így is jó, akkor jó a gép, de ha nem, akkor a centírozó gépet kell javítani (kalibrálni), te meg vidd máshová!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2007.03.27 kedd, 22:57:00 »

lkiss2,
 
Ugyanott centírozták? Angelnek volt egy jó ötlete, hogy a centírozásnál ha kisúlyozta a szaki, akkor fordítsa el egy negyed fordulattal a kereket, úgy rögzítse le és megint nézze meg az egyensúlyát. Ha így is jó, akkor jó a gép, de ha nem, akkor a centírozó gépet kell javítani (kalibrálni), te meg vidd máshová!
2-szer ugyanott centiroztak, aztan harmadszorra mar mashol. Nem nagyon akartam okoskodni ezzel a forgatassal. Majd, ha visszaviszem a stargumihoz, megprobaljuk ott.
Centiroztattam mar nehany felnit, tobb helyen is, de sehol sem volt gond, ezert furcsa nekem, hogy ennyi gond lehet a gepekkel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2007.03.27 kedd, 23:00:00 »

Azt figyeltem meg, hogy mar 40-50-es sebesseggel is ha keteritem kicsit a kormany, akkor az ero nem egyenletes rajta. Lehet a kormanymuvel gond?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2007.03.27 kedd, 23:28:00 »

185/65-R-14-es. Most már van róla véleményed? Köszi
Még mindig nincs mert nincs sebesség index...de hagyjuk.  
Az asszony offján is ugyanez a méretű gumi kell. Szódával elmegy
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2007.03.27 kedd, 23:32:00 »

Azt figyeltem meg, hogy mar 40-50-es sebesseggel is ha keteritem kicsit a kormany, akkor az ero nem egyenletes rajta. Lehet a kormanymuvel gond?
Ha 2 kerék nincs jól kicentrírozva, akkor csinálja azt, hogy ha egy helyre esi, rezonancia, azaz erősebb a remegés. Mivel az első sokszor nem annyit forog, mint a hátsó, így néha egyezik, néha nem. Én kötöm az ebet a karóhoz: nincs jól centrírozva.
 
Összefoglalom: A régi kerékkel nem rázza, az újjal igen-->ebből következik, hogy a kerékkel van a gond.
Akár centrírozás, akár szálszakadás, akár üt a felni, a gumisnak észre kell venni-->a gumisod nem jól csinált valamit.
Én most is azt mondom, centrírozás. De ezt te is megállapítottad, mert ugyi minden centrírozásnál kell súlyokat rakni. Én a helyedben keresnék egy unatkozó gumist, és próbálgatnám: a régi súlyokkal megnézni, mi a helyzet, majd negyed kör, és újra nézni. Ha ugyanott mutatja, el lehet kezdeni a centrírozást. Le a régi súlyt, kimérni, fel az újat, majd újra mérni. Ha 0, negyed kör. Ha akkor is 0, mehet az autóra. Ha 10g-nál nagyobb a probléma, a többi gumit le sem kell szedni, ezzel a gumissal gond van.
 
Nem nagyon akartam okoskodni ezzel a forgatassal. Na, öregem, ez nagy hiba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2007.03.27 kedd, 23:55:00 »

Ha 2 kerék nincs jól kicentrírozva, akkor csinálja azt, hogy ha egy helyre esi, rezonancia, azaz erősebb a remegés. Mivel az első sokszor nem annyit forog, mint a hátsó, így néha egyezik, néha nem. Én kötöm az ebet a karóhoz: nincs jól centrírozva.
 
Összefoglalom: A régi kerékkel nem rázza, az újjal igen-->ebből következik, hogy a kerékkel van a gond.
Akár centrírozás, akár szálszakadás, akár üt a felni, a gumisnak észre kell venni-->a gumisod nem jól csinált valamit.
Én most is azt mondom, centrírozás. De ezt te is megállapítottad, mert ugyi minden centrírozásnál kell súlyokat rakni. Én a helyedben keresnék egy unatkozó gumist, és próbálgatnám: a régi súlyokkal megnézni, mi a helyzet, majd negyed kör, és újra nézni. Ha ugyanott mutatja, el lehet kezdeni a centrírozást. Le a régi súlyt, kimérni, fel az újat, majd újra mérni. Ha 0, negyed kör. Ha akkor is 0, mehet az autóra. Ha 10g-nál nagyobb a probléma, a többi gumit le sem kell szedni, ezzel a gumissal gond van.
 
Nem nagyon akartam okoskodni ezzel a forgatassal. Na, öregem, ez nagy hiba.
Igazad van Angel, nem vagyok eleg ramenos, de hat ez van. Nincs kedvem vitatkozni a gumissal, vagy kifizetni 25eurot minden alkalommal (az utobbi raadasul volt vagy 150kg :-)  
A felni eladojanak viszont megmondhatom, hogy vagy centirozza ki, vagy cserelje, vagy penz vissza.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2007.03.28 szerda, 00:11:00 »

Igazad van Angel, nem vagyok eleg ramenos, de hat ez van. Nincs kedvem vitatkozni a gumissal, vagy kifizetni 25eurot minden alkalommal (az utobbi raadasul volt vagy 150kg :-)  
A felni eladojanak viszont megmondhatom, hogy vagy centirozza ki, vagy cserelje, vagy penz vissza.
Nem jól fogod fel. Keresel egy mukit, akinél nincs sor.
Elmondod a problémád, hogy a kollégái már jól mekopasztottak, és mégsem jó a kerék. Ráveszed, hogy ő ajánlja fel, hogy ha nem jó, nem kell semmit sem fizetni. Előadod az elméletemet, hogy ő erről mit gondol. Ha nem megy bele, otthagyod. Ez nem rámenősség, hanem józan paraszti dolog.
Ha itt lennél, elmennék, és a gumis azt is felajánlaná, hogy ha nem jó a gumi, kifizeti a próbakör üzemanyagát. De mondom, pesten, vagy érden simán megy ez a dolog. De nem győzködlek tovább.
Az még megmondhatnád, mi az a keteritem. Kitekerem?
Ha az autó húz, akkor lehet ez a probléma, hogy könnyebb balra tekerni, mint jobbra. Akkor futóműállítás. De amiatt nem ráz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2007.03.28 szerda, 08:57:00 »

Kiteritem: egyenes uton kicsit pl jobbra forditom a kormanyt, amitol a kocsi csak enyhen jobbra kezd kanyarodni. Az ero, amit ilyenkor erzek a kormanyon nem egyenletes, hanem lukteto.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2007.03.28 szerda, 09:21:00 »

Kiteritem: egyenes uton kicsit pl jobbra forditom a kormanyt, amitol a kocsi csak enyhen jobbra kezd kanyarodni. Az ero, amit ilyenkor erzek a kormanyon nem egyenletes, hanem lukteto.
Na ez viszont nem centrírozási hibára utal: vagy a felni tojás, vagy a gumin van pukli.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2007.03.28 szerda, 09:32:00 »

Kiteritem: egyenes uton kicsit pl jobbra forditom a kormanyt, amitol a kocsi csak enyhen jobbra kezd kanyarodni. Az ero, amit ilyenkor erzek a kormanyon nem egyenletes, hanem lukteto.
Az a lüktetés inkább kissebb levegőnyomás, ami szintén okozhat rázást! Vicces, de pont most próbáltuk a Fegyuval. A kormányrázás 130 felett sztem nem centrír, hanem tojás felni. Tuti, hogy az egyik felnidet görgőzni kell! Nekem most pont ez a bajom, igen idegesítő hosszú távon, de nekem meg van a ludas felni, amit a jövő héten meg is fogok csináltatni. És addig még azt is kipróbálom, hogy helyére felteszek egy télit, és úgyis kipróbálom. Sztem lesz eredménye, méghozzá pozitív...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2007.03.28 szerda, 16:25:00 »

A felni tok uj. Letezik, hogy mindegyik gyartasi hibas? Hajtottam vele kb. 300km-et csak jo minosegu nemet utakon. A toyo gumi is 0 km-es. Mar az elejetol ezt csinalja. Azon gondolkodom, hogy benezek a startgumisok elott a felniklinikara, es megnezetem veluk.
Az ET42 okozhat ilyen problemat? Bar minden nem gyari fordos felninek ennyi az ET-je. Ezert gondolom, hogy nem.
A Momo felniket ki ismeri. Latom az is olasz :-(
Azért a Momo és az Alessio nem egy súlycsoport. Smiley
 
Évtizedekkel előzi meg a MOMO minőságben az Alessio-t.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2007.03.28 szerda, 21:01:00 »

Sziasztok.
 
érdekes kérdés tennék fel:
 
Ha nagyobb/kisebb gumikat teszünk fel az autónkra az előírtakhoz képest, akkor megváltoznak a menettulajdonságok. (többet fogyaszt, nem úgy gyorsul) és nem úgy mér a kilóméteróra, ahogy kellene. többet vagy kevesebbet mér.
 
Egy mk1-es mondeóm van, rajta 205/65/15-s négyévszakos gumikkal. Tudom, hogy ez nem az előírt méret.
 
Azt szeretném megkérdezni, hogy ilyen esetben felfelé csal vagy lefelé csal a kilóméterórám és a számlálóm, vagyis, ha 50 km/h mutat a műszer akkor többel vagy kevesebbeel halad az autó?
 
A kilóméter számláló sem az igazi eredményeket mutatja?
 
Köszönöm
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2007.03.28 szerda, 23:21:00 »

Alig merem elhinni, de ugy nez ki, hogy megoldodott a felnirazasom. Epp az elobb probaltam.  
Egyik ismerossel beszelgettunk a temarol, es felmerult, hogy fontos, hogy tiszta legyen a kerekagy felulete, ahova a kerek fekszik. Ekkor ugrott be, hogy kerekcsere kozben gondolkodtam, hogy mi a francra jo az a ket alatet, ami az 5-bol 2 csavaron van gyarilag. Kis kormok tartjak a meneten. Megneztem, es a gyari ford felni csavar furatatmeroje pont megyezik vele, ugyhogy abba szepen beleul. Az Alessionak viszont kisebb, ugyhogy abba nem. Mivel csak 2 alatet van, ezert csak a felni egyik oldala fekszik erre, a masik oldal rendesen a kerekagyra. Ettol a kerek sikja nem lesz meroleges a forgastengelyre es szepen kovalyogni fog. Ami hihetetlen, hogy ez az alatet 0.25mm vastag, es megis ugy nezki, hogy tenyleg ez okozta a problemat. Gondolom ehhez hozza jot meg az ET szam elteres, a 17colos felni, es hogy a Fordoknak nagyon preciz a kormanyzasa.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2007.03.28 szerda, 23:37:00 »

Alig merem elhinni, de ugy nez ki, hogy megoldodott a felnirazasom. Epp az elobb probaltam.  
Egyik ismerossel beszelgettunk a temarol, es felmerult, hogy fontos, hogy tiszta legyen a kerekagy felulete, ahova a kerek fekszik. Ekkor ugrott be, hogy kerekcsere kozben gondolkodtam, hogy mi a francra jo az a ket alatet, ami az 5-bol 2 csavaron van gyarilag. Kis kormok tartjak a meneten. Megneztem, es a gyari ford felni csavar furatatmeroje pont megyezik vele, ugyhogy abba szepen beleul. Az Alessionak viszont kisebb, ugyhogy abba nem. Mivel csak 2 alatet van, ezert csak a felni egyik oldala fekszik erre, a masik oldal rendesen a kerekagyra. Ettol a kerek sikja nem lesz meroleges a forgastengelyre es szepen kovalyogni fog. Ami hihetetlen, hogy ez az alatet 0.25mm vastag, es megis ugy nezki, hogy tenyleg ez okozta a problemat. Gondolom ehhez hozza jot meg az ET szam elteres, a 17colos felni, es hogy a Fordoknak nagyon preciz a kormanyzasa.
Nem semmi. Erre nem gondoltam volna. Vagyis nem "egyforma" csavarokat használtál? Az egyiken 2 alátét van, a másikon 1?
 
Lényeg a lényeg: ha most rendben van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2007.03.28 szerda, 23:57:00 »

Nem semmi. Erre nem gondoltam volna. Vagyis nem "egyforma" csavarokat használtál? Az egyiken 2 alátét van, a másikon 1?
 
Lényeg a lényeg: ha most rendben van.
3 csavaron nincs semmi, a masik 2-n meg 1-1 alatet. Az alatetek a kerekagyra fekszenek ra, tehat szereles utan a felni es az agy kozott vannak az Alessional. Mindegyik kerekagy ilyen. Gozom sincs egyebkent, hogy miert vannak rajta.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2007.03.28 szerda, 23:58:00 »

De most mar az asztalomon vannak :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 00:01:00 »

3 csavaron nincs semmi, a masik 2-n meg 1-1 alatet. Az alatetek a kerekagyra fekszenek ra, tehat szereles utan a felni es az agy kozott vannak az Alessional. Mindegyik kerekagy ilyen. Gozom sincs egyebkent, hogy miert vannak rajta.
Biztos, hogy alufelnihez való csavarokkal fogtad fel a kereket? A gyári alus csavarokon van alátét.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 01:26:00 »

Biztos, hogy alufelnihez való csavarokkal fogtad fel a kereket? A gyári alus csavarokon van alátét.
Jogos...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 09:26:00 »

A gyarin van, de az ehhez adottakon nincs.
En nem azokrol beszelek, amik a felni kulso felen  vannak. Az nem okozna problemat. A gond egy masik alatattel volt a felni es a fekagy kozott. Az elobb kerdeztem meg, es ez a kormos alater arra jo, hogy a helyen tartsa a fektarcsat, amig nincs fent a kerek. Ez uj kocsinal fontos. Nalam mar boven megfogja a rozsda, amig leveszem, felrakom a kereket. A ket kis sarga nyavajas az:  
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 13:28:00 »

szerintem jó így, legalább feldobja kicsit ezt a fekete űrt
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 13:30:00 »

Ahogy gondolod.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 15:29:00 »

Ahogy gondolod.
Thanks
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2007.03.29 csütörtök, 21:58:00 »

Kérdés:
 
Valaki rakott már fel 7.5x16 ET50-es felnit? Nagyon ki-/belógna? Láttam egész jó áron egy használt garnitúrát, de a 6.5 -> 7.5 váltás, hmmmm,
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2007.03.30 péntek, 05:37:00 »

Sziasztok!  
 
Nemrég vettem a mondeomat de sajna a gumik elég cudar állapotban vannak ráadásul négy keréken három féle gumi van, ezek 185/65/R14-esek de nekem van itthon talomban 5 db semperit 175/60/R14-es gumim. Ezeket rárakhatom minden további nélkül a nem pontosan egyező méretek ellenére?  
 
Köszi!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2007.03.30 péntek, 08:47:00 »

Sziasztok!  
 
Nemrég vettem a mondeomat de sajna a gumik elég cudar állapotban vannak ráadásul négy keréken három féle gumi van, ezek 185/65/R14-esek de nekem van itthon talomban 5 db semperit 175/60/R14-es gumim. Ezeket rárakhatom minden további nélkül a nem pontosan egyező méretek ellenére?  
 
Köszi!
Én nem raknám fel...
Nagyon nagy az eltérés! Átmérők: 596mm vs 566mm, vagyis 3 cm-t csökkentenéd a kerék átmérőjét - ez ultrabrutál... Szerintem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2007.03.30 péntek, 09:00:00 »

Kérdés:
 
Valaki rakott már fel 7.5x16 ET50-es felnit? Nagyon ki-/belógna? Láttam egész jó áron egy használt garnitúrát, de a 6.5 -> 7.5 váltás, hmmmm,
Nem fog kilogni. Nekem ET42-vel van 7.5-es (17coll), es meg eppen bent van a perem alatt. A tied meg 8mm-rel bentebb lesz.
A gumi mar kerdeses. Arulnak ilyet 205-os gumival, de nekem a 215-os peremvedoje eleg picit log tul a felnin, szoval a 205-sel nagyon kell majd vigyazni a patkazasra. Habar lehet, hogy a peremvedo kb mindig ugyanaddig log ki, csak a gumi oldalafala fog jobban osszetartani. Ticunak 205-os van, o meg tudja mondani.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2007.03.30 péntek, 17:16:00 »

Nem fog kilogni. Nekem ET42-vel van 7.5-es (17coll), es meg eppen bent van a perem alatt. A tied meg 8mm-rel bentebb lesz.
A gumi mar kerdeses. Arulnak ilyet 205-os gumival, de nekem a 215-os peremvedoje eleg picit log tul a felnin, szoval a 205-sel nagyon kell majd vigyazni a patkazasra. Habar lehet, hogy a peremvedo kb mindig ugyanaddig log ki, csak a gumi oldalafala fog jobban osszetartani. Ticunak 205-os van, o meg tudja mondani.
És belül is el fog férni? Mármint pl. a tiedhey képest gondolom, ay a 8mm nem lesy sok?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2007.03.30 péntek, 17:24:00 »

És belül is el fog férni? Mármint pl. a tiedhey képest gondolom, ay a 8mm nem lesy sok?
Izé, y=z "egyenletet" helyettesítsétek be please
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2007.03.30 péntek, 19:35:00 »

És belül is el fog férni? Mármint pl. a tiedhey képest gondolom, ay a 8mm nem lesy sok?
A gyari 18 colos 7.5 col szeles, es ET 52.5-os, es meg az is elfer a 225-os gumijaval belul, ugyhogy ott sem lehet gond.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2007.04.03 kedd, 22:28:00 »

Végre fennt van! A Dezent V (7x17 ET 43)felnikre 235/40-es Contisportcontact abroncsok kerültek. Az abroncsok simán elfértek, sőt a gyári méretnél kisebb az átmérőjük. A km órám most kicsit felfelé csal, legfeljebb majd a radaroknál bemérem, hogy tudjam mennyi az annyi.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2007.04.05 csütörtök, 07:35:00 »

Gyári alufelniket akarok venni, találtam is egy kontaktot aki tudja adni 10% olcsóbban, de számla nélkül. Mondeo club kártyára nincs valamelyik márkakereskedőnél kedvezményünk?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2007.04.05 csütörtök, 07:40:00 »

Gyári alufelniket akarok venni, találtam is egy kontaktot aki tudja adni 10% olcsóbban, de számla nélkül. Mondeo club kártyára nincs valamelyik márkakereskedőnél kedvezményünk?
Petrányinál van 10% vagy Nagyautó....
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2007.04.06 péntek, 07:35:00 »

ÜDV!
Kellene a téli gumijaimra 1 garnitúra lemezfelni:  
 
6,5x16 5*108 osztású.
 
Megelégednék használt, de jó állapotúval is!  
Előre is köszi, ha valaki útba igazítana!?
szia nekem van 4db lemezfelnim mondeora való 16 os 6500Ft/db akit érdekel:
b.bali@citromail.hu
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2007.04.06 péntek, 07:41:00 »

Nagyautónál ezer éve kinnt vannak felnik és azt mondták senki sem viszi el.sztem lehetne jó sokat alkudni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2007.04.06 péntek, 08:41:00 »

köszi az infókat. Nagyautós felnik nem jók MKIII-ra, legalábbis amikre én alkudtam azok nem voltak jók...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2007.04.06 péntek, 10:27:00 »

Autóváltás miatt eladó lett Mondeo felnim. MAK HYPER 7*16 5*108. Hibátlan, sérülésmentes. Ezen a linken képek és elérhetőség: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1101737&command=ugras&screenwidth=1024
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2007.04.06 péntek, 10:31:00 »

sziasztok! van valakinek tapasztalata a Barum gumikkal kapcsolatban? érdemes olyat venni?
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2007.04.06 péntek, 13:30:00 »

sziasztok! van valakinek tapasztalata a Barum gumikkal kapcsolatban? érdemes olyat venni?
Ez így szerintem egy picit tág kérdés. Esetleg van valami konkrét típus? Szinte minden márkának vannak drága és olcsóbb típusai. Persze nem mindig párosul az érték a minőséggel, de valószínűsíthető.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2007.04.06 péntek, 13:38:00 »

sziasztok! van valakinek tapasztalata a Barum gumikkal kapcsolatban? érdemes olyat venni?
Szia.
 
Én itt már leírtam régen, hogy voltunk zsigával rodeózni a mátrába hóba jégbe, azon tényleg nagyon jót fogott, akkor azt mondtam, hogy fasza az a gumi. De a mondeora semmi pénzért nem raknék rá, lehet akár milyen jó is. Nekem idáig bevált nagyon a GY HydraGrip, drága, de ez van, nincs mit tenni. Inkább kifizetem az árát mindennek, ennek is, de a kocsin ne múljon semmi sem, ha baj/vész van.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.